Connect with us

Τουρισμός

Tα ζητήματα του ελληνικού τουρισμού

Νέο κύκλο επαφών με Ευρωπαίους αξιωματούχους είχε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιεί ο Σύνδεσμος για την ενδυνάμωση της φωνής του ελληνικού τουρισμού στις Βρυξέλλες.

Ειδικότερα, ο κ. Ρέτσος είχε σήμερα συνάντηση εργασίας με τον κ. Βάλντις Ντομπρόβσκις, αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και επίτροπο αρμόδιο για το ευρώ και τον κοινωνικό διάλογο, καθώς και για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και την Ένωση Κεφαλαιαγορών. Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν η αναγκαιότητα προώθησης ενός ρεαλιστικού και πειστικού σχεδίου εξόδου της Ελλάδας στις αγορές.

Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ρέτσος αναφέρθηκε εκ νέου στη συμβολή του ελληνικού τουρισμού σε επίπεδο εσόδων, δημιουργία θέσεων εργασίας και πολλαπλασιαστικών οφελών για την οικονομία της χώρας και εστίασε μεταξύ άλλων στο ζήτημα της υπερφορολόγησης που πλήττει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Χαρακτηριστικά, αναφέρθηκε στην αύξηση της φορολογικής κλίμακας i) στον ξενοδοχειακό κλάδο από 6.5% σε 13% την τελευταία τριετία, ii) στην εστίαση από 13% σε 24%, καθώς και iii) στον κλάδο των μεταφορών από 9% σε 24% κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, όταν οι γείτονες χώρες (Κύπρος, Ισπανία, Τουρκία, Κροατία, κ.α.) παραμένουν άκρως ελκυστικές. «Οι απαραίτητες συνθήκες για την περαιτέρω ανάπτυξη και ενδυνάμωση του τουρισμού συνοψίζονται: στη διατήρηση πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας, στη διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού και σταθερού φορολογικού πλαισίου, στη λειτουργία ενός ευέλικτου πιστωτικού συστήματος, στη δημιουργία ενός εθνικού πλαισίου χωροταξικού σχεδιασμού, καθώς και στην ασφάλεια δικαίου. Ο τουριστικός τομέας είναι σε ετοιμότητα προκειμένου να συμμετέχει ενεργά και αποφασιστικά σε μια τέτοια διαδικασία», τόνισε ο κ. Ρέτσος.

Παράλληλα, μέσα στην εβδομάδα ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος συναντήθηκε με τον κ. Κλάους Ρέγκλινγκ, διευθύνοντα σύμβουλο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας. Τα θέματα που συζητήθηκαν συνδέονται κυρίως με την πορεία της ελληνικής οικονομίας όσο πλησιάζει το τέλος του τρίτου προγράμματος, μεταξύ αυτών το πρωτογενές πλεόνασμα, οι μελλοντικές φορολογικές πολιτικές, η πορεία των ιδιωτικοποιήσεων, καθώς και η περίπτωση των κόκκινων δανείων, ειδικότερα σε σχέση με τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις. Από την πλευρά του ΣΕΤΕ, ο πρόεδρος ,κ. Ρέτσος, αναφέρθηκε στον τομέα του τουρισμού ως έναν από τους κεντρικούς πυλώνες στήριξης της ελληνικής οικονομίας – με άμεσα έσοδα την τελευταία οκταετία που άγγιξαν τα 100 δισ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ – και στην αναγκαιότητα διαμόρφωσης μιας σύγχρονης εθνικής τουριστικής πολιτικής.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τον πρώτο κύκλο επαφών στο πρώτο εξάμηνο του 2018 με Ευρωπαίους αξιωματούχους, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ είχε συνάντηση στα γραφεία του Συνδέσμου με τον επίτροπο οικονομικών και δημοσιονομικών υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Πιερ Μοσκοβισί, ενώ πραγματοποίησε ομιλία σε εκδήλωση που διοργάνωσε στην Αθήνα ο κ. Ντέκλαν Κοστέλο, Επικεφαλής του κλιμακίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα.

Επίσης, ως Επικεφαλής κλιμακίου με μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΤΕ που επισκέφθηκαν τις Βρυξέλλες, πραγματοποίησε συναντήσεις, πέραν του κ. Ντομπρόβσκις τον περασμένο Φεβρουάριο, με τον κ. Γίρκι Κάταϊνεν, αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιο για την απασχόληση, την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την ανταγωνιστικότητα, τον κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο, επίτροπο μετανάστευσης, εσωτερικών υποθέσεων και ιθαγένειας, τον κ. Χρήστο Στυλιανίδη, επίτροπο ανθρωπιστικής βοήθειας και διαχείρισης κρίσεων, την κα. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, επίτροπο εσωτερικής αγοράς, βιομηχανίας, επιχειρηματικότητας και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και με τον επικεφαλής εκπρόσωπο τύπου, κ. Μαργαρίτη Σχοινά. Επιπρόσθετα, σε ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία των Ελλήνων ευρωβουλευτών, κ.κ. Ελίζας Βόζεμπεργκ και Μίλτου Κύρκου στους χώρους του Ευρωκοινοβουλίου, παρουσιάστηκαν οι δράσεις του ΣΕΤΕ, του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece.

Continue Reading

Τουρισμός

Το Μέλλον του Τουρισμού

Βιώνοντας την Τεχνολογική Εξέλιξη στα Ταξίδια

Ο τουρισμός, ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, δεν παύει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Και με την επικράτηση της τεχνολογίας σε κάθε τομέα της ζωής μας, είναι αναπόφευκτο να επηρεάζει και τον κλάδο του τουρισμού. Από την αναζήτηση και κράτηση διαμονής έως την εμπειρία του ταξιδιού και την επιστροφή στο σπίτι, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε τα ταξίδια. Ας εξετάσουμε λοιπόν το μέλλον του τουρισμού και το πώς η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Κράτηση και Προετοιμασία

Η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με την τεχνολογία συνήθως αρχίζει με την αναζήτηση και κράτηση διαμονής. Οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων και οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων προσφέρουν πληθώρα επιλογών και δυνατότητες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δουν φωτογραφίες, να διαβάσουν αξιολογήσεις από άλλους επισκέπτες και να κάνουν κρατήσεις με ευκολία, όλα αυτά από το άνετο τους σπίτι.

Εξατομίκευση της Εμπειρίας

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές προσφέρουν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη, οι εφαρμογές μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες, αξιοθέατα και εστιατόρια που ταιριάζουν ακριβώς στο γούστο τους. Επιπλέον, η χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) μπορεί να προσθέσει έναν εντυπωσιακό διαστασιακό παράγοντα στην εξερεύνηση προορισμών πριν καν φτάσει κανείς εκεί.

Βιώνοντας τον Πολιτισμό

Μέσω της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μιας τοποθεσίας με έναν τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατος. Από εκπαιδευτικές εφαρμογές που παρέχουν πληροφορίες για το παρελθόν μέχρι τις τεχνολογικές ξεναγήσεις σε μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, οι ταξιδιώτες μπορούν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα και να κατανοήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα κόσμο.

Βιώνοντας την Προστασία του Περιβάλλοντος

Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση είναι η βιωσιμότητα στον τουρισμό. Η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η προσφορά ψηφιακών χαρτών για περιορισμένες περιοχές και η προώθηση πράσινων μεταφορικών μέσων είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο περιβάλλον.

Συμπερασμός

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που διαρκώς προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Η τεχνολογία παίζει ένα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αν και η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και να μην αντικαθιστά πλήρως την ανθρώπινη επαφή και εμπειρία. Έτσι, το μέλλον του τουρισμού μπορεί να διαμορφωθεί με την τεχνολογία ως ισχυρό σύμμαχο, προσφέροντας μια ακόμα πιο εξαιρετική και εμπλουτισμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Τουρισμός

Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα

Ο βιομηχανικός τουρισμός αντιπροσωπεύει μια αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο του τουρισμού, που επικεντρώνεται στην επίσκεψη και την ανάδειξη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων. Από την εργοστασιακή παραγωγή και τις βιομηχανικές επιχειρήσεις έως τις ιστορικές βιομηχανικές περιοχές, ο βιομηχανικός τουρισμός προσφέρει μια νέα ματιά στην εμπειρία ταξιδιού.

Το Φαινόμενο του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός αναδύεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία για τη διατήρηση και ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς. Ενώ παλαιότερα οι βιομηχανικές περιοχές ήταν απλά θέματα παραγνωρισμένα και αγνοημένα, σήμερα οι επισκέπτες αναζητούν ενεργά την εμπειρία αυτού του τύπου τουρισμού. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις ιστορικές και βιομηχανικές πτυχές της κοινωνίας, καθώς και της ανάπτυξης του τουρισμού βάσει εμπειρικών ενδιαφερόντων.

Τα Χαρακτηριστικά του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός επικεντρώνεται στην επίσκεψη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων, μουσείων, παλαιών εργοστασιακών περιοχών και πολλών άλλων. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν την ιστορία, την τεχνολογία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής εξέλιξης.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιομηχανικού τουρισμού είναι η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την κοινότητα. Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν για τις τοπικές κοινότητες που εξαρτώνται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες, καθώς και για τους τρόπους με τους οποίους οι εν λόγω τομείς επηρεάζουν το περιβάλλον.

**Οι Οικονομικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις**

Ο βιομηχανικός τουρισμός δεν επιφέρει μόνον οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες, αλλά συχνά αναζωογονεί περιοχές που προηγουμένως αντιμετώπιζαν οικονομική ύφεση λόγω της μείωσης της βιομηχανικής δραστηριότητας. Η ανάπτυξη του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές μπορεί να οδηγήσει σε νέες επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη της υποδομής.

Επιπλέον, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των τοπικών κοινοτήτων. Μέσω της εκπαίδευσης και της προώθησης της κατανόησης της βιομηχανικής κληρονομιάς, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του πολιτιστικού πλούτου.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Παρά τα οφέλη του, ο βιομηχανικός τουρισμός αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της πρόκλησης της διατήρησης της αυθεντικότητας των βιομηχανικών τοποθεσιών. Ωστόσο, η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες προσεγγίσεις και βελτιώσεις της βιωσιμότητας του τομέα.

Το μέλλον του βιομηχανικού τουρισμού φαίνεται φωτεινό, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εμπειρίες που συνδυάζουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τη βιομηχανική κληρονομιά. Με την κατάλληλη προσέγγιση και διαχείριση, ο βιομηχανικός τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσφέροντας μια μοναδική και εκπληκτική εμπειρία ταξιδιού σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο.


Άρθρο από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Τουρισμός

Ανακαλύπτοντας την ομορφιά του Τουρισμού


Ανακαλύπτοντας την Ομορφιά του Παγκόσμιου Τουρισμού: Μια Ταξιδιωτική Περιπέτεια

Ο τουρισμός δεν είναι μόνο μια απλή εμπειρία, αλλά μια ευκαιρία να εξερευνήσουμε, να μάθουμε και να εμπλουτίσουμε τις ζωές μας με αξέχαστες στιγμές. Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και πιο προσιτός και οι τεχνολογικές εξελίξεις μας παρέχουν νέους τρόπους να εξερευνήσουμε τον κόσμο, ο τουρισμός γίνεται ολοένα και πιο συναρπαστικός και επιβραβευτικός.

Η ευκαιρία να ταξιδέψουμε σε διάφορους προορισμούς μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε νέες κουλτούρες, να γευτούμε διαφορετικές κουζίνες, να εμπλακούμε σε δραστηριότητες που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να εκτιμήσουμε αλλιώς. Από τις εκπληκτικές παραλίες της Μπαλί μέχρι τα εντυπωσιακά αξιοθέατα της Ρώμης, ο κόσμος είναι γεμάτος με αναζητήσεις που μας καλούν να τις εξερευνήσουμε.

Ο τουρισμός επίσης μας δίνει τη δυνατότητα να ενωθούμε με τη φύση και το περιβάλλον μας. Από τις εκπληκτικές φυσικές ομορφιές των βουνών της Ελβετίας μέχρι τα απέραντα εθνικά πάρκα της Καναδά, ο τουρισμός μας παρέχει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε την εκπληκτική ποικιλομορφία του πλανήτη μας.

Πέρα από την ανακάλυψη νέων τόπων, ο τουρισμός επίσης μπορεί να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και να προωθήσει την κοινωνική αλληλεπίδραση. Η επίσκεψή μας σε τοπικά εστιατόρια, καταστήματα και αγορές συμβάλλει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και στη δημιουργία θέσεων εργασίας για τους ντόπιους κατοίκους. Επιπλέον, ο τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει γέφυρες και να προάγει την κοινωνική κατανόηση μεταξύ διαφορετικών κουλτουρών και λαών.

Όταν ταξιδεύουμε, δεν αφήνουμε απλώς τα ίχνη μας σε διαφορετικούς προορισμούς, αλλά επίσης δημιουργούμε ανεξίτηλες αναμνήσεις και εμπειρίες που μας αλλάζουν ζωή. Έτσι, ας συνεχίσουμε να εξερευνούμε τον κόσμο, να ανακαλύπτουμε νέες περιπέτειες και να εμπλουτίζουμε τις ζωές μας μέσα από τον υπέροχο κόσμο του τουρισμού.


Άρθρο από το BusinessWoman

Continue Reading

Trending