Connect with us

Αυτοκίνητο

Test Drive Mazda 2 Skyactiv-G90 1.5 : Η Τέχνη της Διαφοροποίησης

Ανάμεσα στην πληθώρα των επιλογών στην κατηγορία των σουπερμίνι, υπάρχει ένα μοντέλο που ξεχωρίζει γιατί ακολουθεί διαφορετικό δρόμο.

Η διαφορετικότητα του Mazda 2 αντανακλάται σε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως το μακρύ μπροστινό μέρος, οι επιθετικοί προβολείς και το τραπεζοειδές σχήμα του πλαισίου γύρω από τις γρίλιες της μάσκας, το οποίο αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής μάρκας. Πρόκειται για στοιχεία που υπηρετούν τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda, από την οποία προέκυψε ένα τυπικό supermini με μήκος 4,07 μ. και σχήμα που παραπέμπει σε coupe.

Στο εσωτερικό επικρατεί αποδεκτή ευρυχωρία, στον μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το πορτ-μπαγκάζ με όγκο 280 λίτρων. Οι διαθέσιμοι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι κορυφαίοι, πίσω κρίνονται ελαφρά πιο περιορισμένοι κυρίως για τα κεφάλια των ψηλών επιβατών, ενώ το αυτοκίνητο διακρίνεται για την άψογη εργονομία του, το προσεγμένο φινίρισμα και την ποιότητα των υλικών του. Σήμα κατατεθέν αποτελεί το μεγάλο ταχύμετρο στο κέντρο με το ψηφιακό στροφόμετρο αριστερά του, αλλά και η ψηφιακή οθόνη του συστήματος πολυμέσων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Λόγω μάλιστα της τοποθέτησής της εκεί, υπάρχει ανάμεσα στα καθίσματα περιστροφικό χειριστήριο για τον χειρισμό της. Άνετα και ξεκούραστα αποδεικνύονται και τα καθίσματα.

Οι Ιάπωνες πρωτοτύπησαν με τον κινητήρα και πήγαν κόντρα στην τάση της εποχής, που προκρίνει κυρίως τρικύλινδρα, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχαμε έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 90 άλογα, που φαίνονται ίσως λίγα στα χαρτιά, όμως στην πράξη πείθουν στο 100%. Ο κινητήρας υψηλής συμπίεσης της οικογένειας Skyactiv έχει πολιτισμένη λειτουργία, ακόμη και στις υψηλές στροφές, όπου, παρά τον αυξημένο θόρυβο, ξεδιπλώνει ικανοποιητική σβελτάδα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που ταιριάζει ιδανικά στο χαρακτήρα του Mazda2. Είναι ιδιαίτερα ομαλό σε όλες τις συνθήκες και επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση, δεν σε κρεμάει και κάνει την έκδοση να δείχνει πιο ζωηρή στο δρόμο από ότι λένε τα νούμερα.(0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. και τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα). Η μεγάλη, όσο και ευχάριστη, έκπληξη έρχεται όταν διαπιστώνεις ότι η εργοστασιακή μέση κατανάλωση αμόλυβδης των 5,4 λίτρων ανά 100 χλμ. δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα, αλλά πολύ κοντά της. Με ένα ελαφρά συγκρατημένο στιλ οδήγησης μπορείς να πετύχεις κατανάλωση της τάξης των 6-6,5 λίτρων ανά 100 χλμ.

Στο δρόμο οι Ιάπωνες έχουν πετύχει τη χρυσή τομή, καθώς το Mazda 2 αποδεικνύεται εξαιρετικά ισορροπημένο, με άνετη απόσβεση των κραδασμών και καλό πάτημα στις στροφές. Όλα τα χειριστήρια είναι τόσο εύκολα στη χρήση όσο και ακριβή, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να κινείται άνετα με το Mazda 2 στην καθημερινότητά του αλλά να μπορεί να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά όταν το επιθυμεί.

Η τιμή εκκίνησης των αυτόματων εκδόσεων του ανανεωμένου Mazda 2 είναι 18.803 ευρώ (G90)και δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από τον εξοπλισμό που «κουβαλάει» το μοντέλο. Επιπλέον, καλύπτεται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 150.000 χλμ.

https://youtu.be/nn9ZG3yS0RE

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Suzuki Ignis Hybrid | Συναρπαστικό αστικό SUV

Το ιαπωνικό city car έχει εξελιχθεί με γνώμονα την καθημερινή ευχρηστία για
καθημερινή χρήση χωρίς κανένα άγχος, ακόμη και στη… ζούγκλα των πόλεων!

Η Suzuki αυτό που ήθελε να κάνει ήταν να δώσει στο Ignis «προσωπικότητα» και σίγουρα το πέτυχε.

Χαρακτηριστικό, ότι δεν περνά απαρατήρητο από πουθενά! Η Suzuki φρόντισε να δημιουργήσει, επίσης, ένα υπέροχο εσωτερικό για το Ignis. H οθόνη πολυμέσων διαθέτει όλες τις λειτουργίες που περιμένει να βρει κανείς σε ένα σημερινό αυτοκίνητο. «Παιχνιδάκι» η σύνδεση με το κινητό, όπως και η χρήση εξωτερικών πηγών για τη μουσική. Κατά τα λοιπά το Ignis διακρίνεται για την πολύ μεγάλη ευρυχωρία του που σε κάνει να μην πιστεύεις ότι αναλογεί σε ένα μοντέλο τόσο μικρών διαστάσεων! Στη διάρκεια της δοκιμής μας χρειάστηκε να μεταφερθούμε τέσσερις ενήλικες αρκετές φορές και οι χώροι ήταν αρκετοί και με το παραπάνω, ακόμη και για τους πίσω. Το πορτμπαγκάζ από την άλλη είναι αστικής χωρητικότητας με όγκο 205 λίτρων. Διαθέτει όμως συρόμενο πίσω κάθισμα, που δίνει
λύσεις όταν ο όγκος των μεταφερόμενων αποσκευών είναι μεγάλος. Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.2 λίτρων που κινεί το Ignis αποδίδει 83 ίππους και τα 107 Nm ροπής. Ωστόσο το πάρα πολύ ελαστικό μοτέρ τραβά πολύ καλά ακόμη και από το ρελαντί και ο οδηγός μπορεί να κινείται ακόμη και με μια ταχύτητα πάνω σε αστικό περιβάλλον.

Δημιουργεί πραγματική εντύπωση το πόσο εύκολα κινείται το αυτοκίνητο, σχεδόν χωρίς γκάζι! Όπλο του το πεντάρι σασμάν που έχει κλιμακωθεί έξυπνα και τα μόλις 860 κιλά του αμαξώματος. Επίσης, η υποβοήθηση του μικρού ηλεκτρικού κινητήρα στις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζει άμεσες επιταχύνσεις χωρίς κινά, δίνοντας μια επιπρόσθετη ώθηση όταν χρειάζεται. Το χαμηλό βάρος ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό και για την πάρα πολύ χαμηλή κατανάλωση του Ignis. Σε αστικό περιβάλλον αρκείται ακόμη και σε 4,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα κίνησης. Εντυπωσιακότατο επίτευγμα σε πραγματικές
συνθήκες, που έρχεται πολύ κοντά στο νούμερο των 3,9 λίτρων / 100 χλμ που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 89 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και οι επιδόσεις δεν υστερούν, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 165 χλμ./ώρα.

Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση λοιπόν, αλλά και ευελιξία, που το καθιστά ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις. Με μήκος 3,77 μέτρα και πλάτος 1,66, μπορεί να σταθμεύσει και να κινηθεί ακόμα και στα πλέον δύσκολα σημεία της πόλης, εξασφαλίζοντας πρωτόγνωρη ευκολία. Ένα σημαντικό επίσης στοιχείο ευκολίας αφορά στην εξαιρετική ορατότητα που προσφέρει το τετραγωνισμένο αμάξωμα με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Ταυτόχρονα όμως, με 18 εκατοστά απόσταση από το έδαφος δεν γνωρίζει εμπόδια, ενώ με το Grip Control στις τετρακίνητες εκδόσεις εξασφαλίζει στον οδηγό του
απόλυτη σταθερότητα ακόμη και στις πιο απαιτητικές διαδρομές. Οι επιδόσεις τετρακίνησης είναι εντυπωσιακές σε άσφαλτο και χώμα.

Τολμηρό, διαφορετικό και πολυτάλαντο, το Suzuki IGNIS μετατρέπει τις αστικές διαδρομές σε παιχνίδι και κάθε ταξίδι σε ευχάριστη πρόκληση. Δικίνητο ή τετρακίνητο, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και κινητήρα mild hybrid 1.2 Dualjet, εξασφαλίζει απόλυτη ελευθερία επιλογής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, στην έκδοση GL+ κοστίζει από 18.130 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση GL, η οποία
διαθέτει και αυτή πολύ καλό εξοπλισμό, ξεκινά από τις 16.630 ευρώ. Να σημειώσουμε τέλος ότι η κορυφαία έκδοση GLX κοστίζει από 19.630 ευρώ καιδιαθέτει αρκετά στοιχεία πολυτέλειας, όπως τον αυτόματο κλιματισμό.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending