Connect with us

Lifestyle

The Sustainable Floor: To 1ο υβριδικό Online Store & Co Working Space στη Μόδα.

Kόντρα στην συρρίκνωση της Μόδας αλλά και την πανδημία, ξεκινά η φετινή ακαδημαϊκή χρονιά για τον όμιλο επιχειρήσεων μόδας AthensFashionClub.

Η Βυτινίδου Μαρία, Σχεδιάστρια, Ιδρύτρια της Σχολής Μόδας ΑthensFashionClub  αλλά και της 1ης Θερμοκοιτίδας Μόδας ‘The Fashion Gate’, δαιμόνια επίσης επιχειρηματίας παθιασμένη με την εκπαίδευση των νέων δημιουργών, μας έχει συνηθίσει σε καινοτόμες δράσεις.

 Η νέα της επιχειρηματική της δραστηριότητα,  ‘The Sustainable Floor’ ετοιμάζεται να κατακτήσει τις καρδιές των Fashion Entrepreneurs αλλά και να διαμορφώσει μία νέα αντίληψη  για το σύγχρονο επιχειρείν στη Μόδα σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Ο διόρωφος  χώρος του  ‘The Sustainable Floor’  που θυμίζει νεοϋορκέζικο loft. To industrial στιλ με urban διάθεση εντυπωσιάζει. Τα κεραμιδί τούβλα στον τοίχο, αποτελούν τον ιδανικό καμβά για avant garde φωτογραφήσεις μόδας.  Στο βάθος, κούκλες  στην σειρά ντυμένες με οικολογικά ενδύματα από οργανικό βαμβάκι, φελλό από την Πορτογαλία, υφάσματα από γάλα, ανακυκλωμένο μαλλί, πολύχρωμα υφαντά καμωμένα σε παραδοσιακό αργαλιό και μεταξωτό Σουφλίου. Oτι πρέπει λοιπόν, για ένα δημιουργικό περιβάλλον που φιλοξενεί ανθρώπους της μόδας αλλά και της επιχειρηματικότητας.

Η σχεδιάστρια περιγράφει πως αντιλαμβάνεται την καινοτομία στη μόδα και πως διαμορφώνει  η ίδια τις νέες αξίες στην Ελληνική αγορά.

 

  • Η Σχολή Μόδας AthensFashionClub έχει ξεχωρίσει τα τελευταία 8 χρόνια μέσα από πολλές καινοτόμες δράσεις που αφορούν την μόδα και κυρίως του νέους δημιουργούς και την ανάπτυξή τους. Πως ξεκίνησε αυτή η πρωτοπορία στη Μόδα για εσάς και πως την εξελίσσετε;

Η ευρηματικότητα, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας αλλά και το πάθος μας, έδωσαν μεγάλο προβάδισμα στην  AthensFashionClub και την ανέδειξαν σε ηγετική μορφή στον χώρο της μόδας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η Σχολή μας είχε αυτή την ταυτότητα από την πρώτη ημέρα που ξεκίνησε.

Το σύγχρονο επιχειρείν στη Μόδα απαιτεί πλέον soft skills, γρήγορα αντανακλαστικά, ταχύτητα, συνεργατικότητα, κριτική σκέψη και κυρίως διάθεση για καινοτομία.

 Στην Σχολή AthensFashionClub, υιοθετήσαμε από την αρχή το μοντέλο του φιλανδικού συστήματος εκπαίδευσης, διακρίνοντας τα ιδιαίτερα ταλέντα των σπουδαστών μας και αναπτύσσοντάς τα μέσα από την μεθοδολογία των project based learning. Τα Creative Labs, όπως μας αναφέρουν οι ίδιοι οι σπουδαστές, αποτελούν εφαλτήρια έμπνευσης και δημιουργίας.

Παράλληλα, ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης στην σχολή μας δεν λειτουργεί με ‘σιλό’. Το αποτέλεσμα της επιτυχίας της δικής μας εκπαιδευτικής μεθοδολογίας είναι ο συνδυαστικός χαρακτήρας όλων των μαθημάτων, ώστε οι απόφοιτοί μας να είναι multitasking και να ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Ετσι, όλοι οι Σχεδιαστές, Στυλίστες, Πατρονίστ, εκπαιδεύονται πέρα από τα βασικά μαθήματα κορμού σε σύγχρονα μαθήματα όπως Social Media, Presentation & Communication skills, Marketing & Advertising και κυρίως στην Επιχειρηματικότητα.

Μέσα όμως από αυτό το πρίσμα ξεχωρίζει ένα πιο μεγάλο δικό μας όραμα. Αυτό, της ανάπτυξης της ελληνικής μόδας και της ανάδειξης του ταλέντου των νέων Ελλήνων δημιουργών στο εξωτερικό. Αυτήν την αντίληψη, θέλουμε να την μεταφέρουμε και την μετατρέψουμε σε κοινό στόχο του οικοσυστήματος που δημιουργούμε γύρω μας.

Μαζί με τον σύζυγό μου Ευάγγελο Δημητρακόπουλο, ο οποίος είναι Κλωστοϋφαντουργός Μηχανικός και Διευθυντής της Σχολής με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεγάλη εμπειρία στη βιομηχανία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βρήκαμε τον τρόπο να εφαρμόσουμε αποτελεσματικά αυτήν την στρατηγική μέχρι και σήμερα: Επενδύουμε στην Καινοτομία, αναπτύσσουμε τις δράσεις μας στο εξωτερικό, πάμε κόντρα στην 

συρρίκνωση της μόδας στην Ελλάδα.

Η πίστη μας στην πεποίθηση ότι μπορούμε να συνεισφέρουμε σημαντικά στην εξέλιξη των σπουδαστών και αποφοίτων μας, πέτυχε μέσα σε 8 χρόνια να μας κάνει ιδιαίτερα σημαντικούς ως θεσμό εκπαίδευσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης, στο αντικείμενο της Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας στη Μόδα.

Εδώ, στο μικρό σαλονάκι με τον λευκό καναπέ, κάνουμε πολλές συζητήσεις με τους σπουδαστές μας. Συνήθως επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, με λίγη δόση εκλεπτισμού και υπερβολής για το ακατόρθωτο.

Η καινοτόμος δομή  ‘Τhe Sustainable Floor’ θα ενθουσιάσει κάθε νέο Σχεδιαστή, Στυλίστα και κάθε επαγγελματία μόδας, καθώς αναμένεται να δώσει λύση σε πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην έναρξη της επιχείρησής τους οι σύγχρονοι Startuppers. 

 

  • Πως δημιουργήθηκε η ιδέα και πότε θα ξεκινήσει την λειτουργία του ο χώρος ‘The Sustainable Floor με δεδομένους τους περιορισμούς του Covid-19 την φετινή χρονιά; 

 

Φέτος, ξεκινάμε δυναμικά τον χειμώνα με την επέκταση της σχολής AthensFashionClub σε ένα 3ο χώρο στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα στις δύο ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις. 

 

Αυξάνουμε πλέον τον χώρο της εκπαίδευσης στα 1000 τμ και με δεδομένο ότι η χρονιά που διανύουμε έχει πολλές ιδιαιτερότητες λόγω Covid-19, είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε  με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους κανονισμούς ασφαλείας είτε με φυσική παρουσία στον χώρο, είτε εξ αποστάσεως μέσω της ειδικά σχεδιασμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-Learning.

Η έκπληξη που επιφυλάσσουμε για τους σοβαρούς οραματιστές της μόδας με την ονομασία  ‘The Sustainable Floor’  θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο 2020.

Την ιδέα του 1ου Υβριδικού Μοντέλου Λειτουργίας Online Store & Co-Working Space, την επεξεργαζόμασταν δύο χρόνια περίπου μέσα από τις ανάγκες των αποφοίτων μας, οι οποίοι αναζητούσαν χώρους στέγασης των εμπορικών δραστηριοτήτων τους με χαμηλά κόστη λειτουργίας αλλά και με ταυτόχρονη υποστήριξη στην έναρξη και ανάπτυξη του fashion brand τους από εμάς.

Την ανάγκη της επιχειρηματικής τους ανάπτυξης, την καλύψαμε μέσω της Θερμοκοιτίδας Μόδας  ‘The Fashion Gate’ και μάλιστα πετυχημένα με 4 εμπορικές αποστολές σε διεθνείς εκθέσεις. Οι συμμετέχοντες σχεδιαστές που αναπτύχθηκαν μέσω της Θερμοκοιτίδας μας, ήταν στοχευμένοι από την αρχή για πώληση χονδρική των προϊόντων τους στο εξωτερικό και είχαν ήδη έδρα της επιχείρησής τους.

Τώρα πλέον με το μοντέλο λειτουργίας του ‘The Sustainable Floor’ μπορούμε να υποστηρίξουμε σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό τους νέους σχεδιαστές, οι οποίοι επιθυμούν να ξεκινήσουν την εμπορική τους δραστηριότητα με μικρά και ουσιαστικά βήματα ουσιαστικά μέσω ενός Ατελιέ, που εξυπηρετεί είτε ανάγκες χονδρικής είτε λιανικής πώλησης.

Ταυτόχρονα, καλύπτουμε  πολλές περισσότερες ανάγκες από αυτές που αντιλαμβάνεται ότι έχει ο νέος δημιουργός στα πρώτα του επιχειρηματικά του βήματα και  του παρέχουμε μία μοναδική αίσθηση ασφάλειας μέσα σε ένα περιβάλλον δημιουργικότητας αλλά και επιχειρηματικότητας μαζί.

  • Ποιο είναι το ακριβές μοντέλο λειτουργίας του The Sustainable Floor’ και όλα τα οφέλη που προκύπτουν από την συμμετοχή του σε αυτό για ένα νέο σχεδιαστή;

Η δημιουργία του 1ου υβριδικού Online Store & Co-Working Space αποτελεί ένα ‘άλμα’ για  την εποχή αλλά και τον χώρο της ελληνικής μόδας.

Ο νέος σχεδιαστής χρειάζεται δομές υποστήριξης στα πρώτα του βήματα στην επιχειρηματικότητα μέχρι να ορθοποδήσει και αυτό ακριβώς προσφέρουμε μέσω του  ‘Τhe Sustainable Floor’. Αποτελεί την συνέχεια του έργου επιχειρηματικής εκπαίδευσης της Θερμοκοιτίδας Μόδας ‘The Fashion Gate’.

Το υβριδικό αυτό μοντέλο του Online Store & Co-Working Space  αποτελεί μία μοναδική δομή  για τα Ελληνικά αλλά και τα Ευρωπαϊκά δεδομένα καθώς δημιουργήθηκε μέσα από τις ανάγκες της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας και Μόδας.

Εμπλουτίσαμε το πρόγραμμα της Θερμοκοιτίδας ‘The Fashion Gate’ και παρέχουμε στον νέο σχεδιαστή μόδας εκτός από συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις με στόχο την πώληση των προϊόντων του, επιπλέον στέγαση και υποστήριξη της επιχείρησής του σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.

Διδάσκοντας Fashion Business, τόσο στην Σχολή AthensFashionClub όσο και στην Θερμοκοιτίδα Μόδας, διαπίστωσα ότι ο νέος δημιουργός μπορεί να πετύχει πολλά περισσότερα για το fashion brand του όταν βρίσκεται κοντά σε δομές υποστήριξης όπως η Θερμοκοιτίδα μας αλλά και μέσα σε ένα ενεργό community όπου όλοι αντιμετωπίζουν ίδιες δυσκολίες και προβληματισμούς με αυτόν και προσπαθούν από κοινού να βρουν καινοτόμες λύσεις.

Το  ‘The Sustainable Floor’ αποτελεί το μοναδικό υβριδικό μοντέλο  Online Store & Co-Working Space στην Ελλάδα, το οποίο απαντά σε όλα τα ερωτήματα μίας νεοφυούς επιχείρησης μόδας, που την απασχολούν θέματα χαμηλού κόστους λειτουργίας, έξοδα στέγασης, οικονομικά ρίσκα και γρήγορη ανάπτυξη πωλήσεων των προϊόντων με ευελιξία μέσα στις επιπτώσεις της πανδημίας.

Εχει δύο βασικές λειτουργίες:  Κατάστημα με φυσικό χώρο ή E-shop (Online Store and Pop Up Store ) και συνεργατικός χώρος (Co Working Space).

Η επιτυχία αυτού του μοντέλου λειτουργίας συνίσταται στο γεγονός ότι ο κάθε νέος Επιχειρηματίας μόδας – Σχεδιαστής μπορεί να επιλέξει είτε να ενοικιάσει ένα μέρος του χώρου για να το χρησιμοποιήσει ως φυσικό κατάστημα για ένα σύντομο χρονικό διάστημα που ξεκινά από την μία ημέρα έως 6 μήνες για να πουλά τα προϊόντα του (Online Store / Pop Up Store) είτε να μισθώσει ένα πλήρως εξοπλισμένο χώρο –  για χρήση του ως έδρα της επιχείρησής του ή εργαστήριο ραφής και προβολής των Συλλογών του (Co-Working Space).

Μέσα στις εγκαταστάσεις του χώρου υπάρχει όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός όπως πάγκοι εργασίας και κοπής υφασμάτων, γαζωτικές, κοπτοράπτες, καλόγηροι  και πολλές άλλες διευκολύνσεις για να ξεκινήσει ένας σχεδιαστής από το σχέδιο και να καταλήξει σε παραγωγή συλλογής.

Οποιο μοντέλο λειτουργίας και αν επιλέξει μέσα από τις υπηρεσίες του ‘The Sustainable Floor’ είναι σίγουρο ότι θα λειτουργήσει την επιχείρησή του με πολύ μεγαλύτερη οικονομική  και επιχειρηματική ασφάλεια από ότι μόνος του.

Εδώ και χρόνια, υπάρχει μέσω της Σχολής  Mόδας AthensFashionClub, ένα ολόκληρο δίκτυο συνεργατών για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του νέου δημιουργού, όπως μοδίστρες, πατρονίστ, βιοτέχνες, προμηθευτές υλικών και υφασμάτων, εργοστάσια τυπωμάτων και βαφής, στυλίστες, φωτογράφοι, digital marketing agencies και πολλοί ακόμα συνεργάτες εξειδικευμένοι στη μόδα.

 

  • Πως διακρίνετε ο χώρος  ‘The Sustainable Floor’ ανάμεσα στους τόσους συνεργατικούς χώρους που ήδη υπάρχουν;

 

Ας μην μπερδεύουμε το ‘The Sustainable Floor’ με τους απλούς Co-Working Spaces που παρέχουν στέγαση και παροχές σε επιχειρήσεις. 

Οι υπηρεσίες του ‘The Sustainable Floor’ δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για επαγγελματίες μόδας και μέσα από την συσσωρευμένη εμπειρία μας, τεχνογνωσία και κατάρτηση ετών στην βιομηχανία της μόδας. Δεν παρέχουμε ένα απλό ενοικιαστήριο χαμηλού κόστους αλλά μία ολόκληρη κουλτούρα επιχειρηματικής ανάπτυξης για να γίνουν αυτά τα fashion brands βιώσιμα και να μπορέσουν οι νέοι δημιουργοί να αναδείξουν το ταλέντο τους.

Μέσα στα 250 τμ του  ‘The Sustainable Floor’, η δημιουργικότητα παντρεύεται με την εργατικότητα. Αναπτύσσονται συνεργατικές σχέσεις, γίνεται ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας, υπάρχει αλληλοϋποστήριξη, πραγματοποιούνται κοινά projects, αναζητούνται κοινοί προμηθευτές και συνεργάτες. 

Bασικός συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε όλους τους φιλοξενούμενους του ‘The Sustainable Floor’ είναι τα εκπαιδευτικά workshops που θα πραγματοποιούνται κάθε μήνα και στα οποία θα δίνονται ομαδικά projects για την αλληλεπίδραση του community.

 Το μοντέλο αυτό εκπαίδευσης είναι αντίθετο με την μοναχικότητα στην επιχειρηματικότητα και έχει αποδειχθεί μέσα από μελέτες ότι μακροπρόθεσμα ενισχύει την απόδοση του κάθε σχεδιαστή, την δημιουργικότητά του και το συναίσθημα του ‘ανήκω σε μία ιδιαίτερη οικογένεια’. Η παραγωγικότητά του εμπλουτίζεται από τις εμπειρίες των ΄συγκατοίκων του’, γίνεται πιο κοινωνικός, έρχεται αντιμέτωπος πιο συχνά με το γνωστό comfort zone και στο τέλος της ημέρα υπάρχει μία αίσθηση ανανέωσης και διαφορετικότητας!

Θέλετε κάτι τελευταίο; 

Η μοναδικότητα λοιπόν του ‘The Sustainable Floor’ είναι η κοινότητα των ‘Unicorns’ που θα φιλοξενήσει! Ξεχωριστές προσωπικότητες, μοναδικοί δημιουργοί, παθιασμένοι startuppers, μελλοντικοί επιχειρηματίες μόδας!

 

  • Βρισκόμαστε ακόμα σε εποχή όπου ο Covid-19 βάζει φρένο σε πολλές αποφάσεις μας και στην έναρξη νέων εμπορικών δραστηριότητων. Τι ευελιξία παρέχει το ‘The Sustainable Floor’ για τους νέους δημιουργούς μέσα στους περιορισμούς της πανδημίας;

 

Η πανδημία ξεκίνησε και μπορεί να έχει και μεγάλη συνέχεια. Τι πρέπει να κάνουν λοιπόν οι νέοι δημιουργοί? Να σταματήσουν να δημιουργούν, να σταματήσουν να σκέφτονται, να σταματήσουν να ονειρεύονται ή να πορευτούν με ένα πιο ευέλικτο σχήμα σε ότι αφορά τους στόχους τους; 

Θεωρήσαμε επιβεβλημένη την δημιουργία του Online Store, μέσω του οποίου ο κάθε σχεδιαστής θα πουλά τις συλλογές και τα προϊόντα του εντός και εκτός Ελλάδος, με την δική του ταυτότητα και label. Επομένως υπάρχουν δύο κανάλια διανομής των προϊόντων για τους συμμετέχοντες, το φυσικό κατάστημα Pop Up Store και το Online Store.

Θα ήταν πολύ αναχρονιστικό να ξεκινούσαμε μία καινοτόμα μονάδα ανάπτυξης των νέων δημιουργών μόδας, με μοντέλα του παρελθόντος.

Η λειτουργία του Online Store αποτελεί τη ναυαρχίδα των υπηρεσιών του ‘The Sustainable Floor’ καθώς συμπληρώνει αποτελεσματικά την δυνατότητα προώθησης και πωλήσεων των προϊόντων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ακόμα και μέσα στην πανδημία.

Με αυτόν τον τρόπο, ο νέος δημιουργός μπορεί να πουλήσει τα ενδύματα, υποδήματα, τσάντες, αξεσουάρ που δημιουργεί, τις συλλογές του, μέσα από πολλά κανάλια διανομής και να στοχεύσει σε περισσότερες και πιο εύρωστες αγορές. Ετσι λοιπόν, όλοι οι δημιουργοί μόδας μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους Offline και Online ταυτόχρονα, είτε μέσω του ‘Pop-Up Store’ είτε μέσω του ‘Online Store’, ο καθένας με το δικό του label.

 

  • Πως λειτουργεί το ‘Pop-Up Store’ για τους συμμετέχοντες του ‘The Sustainable Floor’;

 

Η Βιομηχανία της Μόδας στο εξωτερικό χρησιμοποιεί ολοένα αυξανόμενα το μοντέλο λειτουργίας του ‘Pop Up Store’, καθώς καθιστά την λιανική πώληση πιο άμεση, ευέλικτη και σύμφωνα με τις ανάγκες του νέου επιχειρηματία, γεγονός που σημαίνει εκκίνηση της επιχείρησης με χαμηλά κόστη και δοκιμαστικά μέχρι να γίνει επικερδής με σταθερότητα. 

Ο νέος Επιχειρηματίας μπορεί να μισθώσει τον χώρο που θέλει, στα τετραγωνικά που θέλει, για το χρονικό διάστημα που θέλει, στο budget που θέλει! Τι καλύτερο από αυτό;

 

  • Πως λειτουργεί ο συνεργατικός χώρος πολλών δημιουργών στο Co-Working Space;

 

Το συνεργατικό Ατελιέ για τον δειγματισμό ενδυμάτων, υποδημάτων, αξεσουάρ μέσα στο Designer’s Co-Working Space, ακολουθεί την ίδια λογική του χαμηλού κόστους έναρξης επιχείρησης για ένα νέο δημιουργό. Σε αυτόν τον χώρο θα μπορεί να δειγματίσει τα προϊόντα του, να τα σχεδιάσει, να τα κατασκευάσει, να δημιουργήσει network συνεργατών με την κοινότητα του  ‘The Sustainable Floor’ και να μοιραστεί μαζί τους τις ίδιες ανησυχίες ως νεοφυής επιχείρηση.

Παράλληλα, αν το επιθυμεί υπάρχει ένα πακέτο υπηρεσιών  που περιλαμβάνει υπηρεσίες  Virtual Office, γραμματείας, marketing, visual merchandising, υπηρεσίες styling, δυνατότητα στουντιακής φωτογράφησης συλλογής μέσα στον χώρο, τεχνική υποστήριξη, εξοπλισμό, εκπαίδευση, δικτύωση και σύνδεση με Showroom του εξωτερικού.

Φέτος, εφαρμόζοντας πιστά τα μέτρα ασφαλείας που αφορούν τον Covid-19, θα φιλοξενήσουμε μέσα σε ένα χώρο 250 τμ  μέχρι 15 νέους δημιουργούς και θα τηρηθεί αυστηρά λίστα προτεραιότητας με βάση το πρώτο ραντεβού που θα γίνει στον χώρο μας και ένα score βαθμολογίας που αντικατοπρίζει την ετοιμότητα του νέου σχεδιαστή για επιχειρηματική δραστηριότητα.

Τα πρώτα ραντεβού στον χώρο ξεκινούν από την 1 Οκτωβρίου και οι συμμετοχές θα κλείσουν στις 30 Νοεμβρίου.

Hδη από τώρα έχουμε δηλωμένες συμμετοχές από τους σπουδαστές και αποφοίτους της σχολής μας, όμως ανοίγουμε την αγκαλιά μας σε όλους όσους έχουν φιλόδοξα πλάνα για τη μόδα και θέλουν να μοιραστούν μαζί μας το όραμά τους και τους στόχους τους.

 

  • Πότε ακριβώς ξεκινά η λειτουργία του  ‘The Sustainable Floor’ και με τι κόστη;

 

Αν δεν υπάρξει κάποιο περιοριστικό μέτρο που αφορά την πανδημία,  θα ξεκινήσουμε ιδανικά γύρω στις 15 Δεκεμβρίου ώστε να συμπέσει το εορταστικό κλίμα των Χριστουγέννων με τις δράσεις που ετοιμάζουμε. Διαφορετικά, η έναρξη θα γίνει με το νέο έτος 2021.

Το κόστος συμμετοχής όπως είπαμε είναι χαμηλό και ξεκινά από τα 150 ευρώ/μήνα για  την  χρήση του συνεργατικού χώρου Co-Working Space που θα φιλοξενήσει τις ανάγκες ενός σχεδιαστή για ραφή και δειγματισμό των συλλογών του. Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο χώρος είναι πολλές περισσότερες όπως αναλύσαμε προηγουμένως και στο πρώτο ραντεβού γίνεται μία διάγνωση των αναγκών του νέου δημιουργού. 

Η διαδικασία συμμετοχής είναι η εξής: Συμπληρώνει το ειδικό ερωτηματολόγιο και απαντά στα ερωτήματα σχετικά με τους στόχους του μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Αυτό το σημείο είναι πολύ κομβικό, γιατί η επιλογή  των επιπλέον υπηρεσιών όπως για παράδειγμα συμμετοχή σε ειδικά workshops ή consulting σε θέματα επιλογής υφασμάτων για τις συλλογές του, θα καθορίσει το end point της παραμονής του στον ‘The Sustainable Floor’ και την εξέλιξή του.

Στόχος μας είναι η ανάπτυξη των νέων δημιουργών,  ώστε κάποια στιγμή να αποχωρήσουν από τον ‘The Sustainable Floor’  βελτιωμένοι και όχι να ‘λιμνάζουν’ δίπλα μας για πάντα.

Οι πρώτοι 15 σχεδιαστές που θα πληρούν τις προϋποθέσεις ετοιμότητας για επιχειρηματική δραστηριότητα, θα ενταχθούν στον χώρο για τους πρώτους 6 μήνες.

 

  • Ποια θα είναι η εξέλιξη του ‘The Sustainable Floor’ στην Αθήνα και πως μπορούν να ωφεληθούν οι νέοι δημιουργοί της Κρήτης, που από όσο γνωρίζουμε τους υποστηρίζετε με ειδικά προνόμια λόγω της καταγωγής σας;

 

Το roadmap για τη επιτυχημένη δράση του ‘Τhe Sustainable Floor’ είναι σε συνάρτηση με τους σχεδιαστές μόδας που θα φιλοξενήσει στην δομή του καθώς και με την περίοδο κρίσης την οποία διανύουμε. 

Οι πρώτοι 15 νέοι σχεδιαστές-δημιουργοί που θα φιλοξενηθούν στην δομή της Αθήνας, θα επιλεγούν με αυστηρά κριτήρια ως προς την δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα καλό πελατολόγιο και πωλήσεις για τους πρώτους 6 μήνες. Φυσικά, θα βρισκόμαστε συνέχεια δίπλα τους για να υποστηρίξουμε το Business Model Canvas που θα συζητήσουμε στην αρχή της συνεργασίας μας.

Μία ακόμη ιδέα που εξετάζουμε είναι η δημιουργία ενός ετήσιου fashion show από τους συμμετέχοντες του ‘The Sustainable Floor’. Αυτό όμως θέλουμε να το δούμε σε συνάρτηση με τους περιορισμούς λόγω Covid-19 και σε σχέση με τον τρόπο που θα πραγματοποιούνται από εδώ και στο εξής οι εβδομάδες μόδας.

Το επόμενο βήμα εκτός Αθηνών θα γίνει με ένα 2ο ‘The Sustainable Floor’ στο Ηράκλειο Κρήτης, από το οποίο κατάγομαι και έχουμε επίσης πολλούς σπουδαστές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-Learning. Λόγω της καταγωγής μου από την Κρήτη, υποστηρίζω προσωπικά την ανάπτυξη των νέων δημιουργών και μέσω της σχολής AthensFashionClub και της θερμοκοιτίδας The Fashion Gate με ειδικές παροχές στα δίδακτρα και προσωπική συμβουλευτική στο αντικείμενο της εμπορικότητας μίας συλλογής.

Επίσης, εδώ και 5 χρόνια, ως σχεδιάστρια αναπτύσσω την επιχειρηματικότητα και την συνεργασία με τις τοπικές υφάντριες ώστε να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο, Κρητικό, Ελληνικό, οικολογικό και εξαγώγιμο ένδυμα με έμπνευση από την παράδοση της Κρήτης.

Από την άλλη, υπάρχει από την πλευρά μας ένα όραμα για επέκταση και δημιουργία δικτύου στο εξωτερικό, το οποίο έχει ήδη επικοινωνηθεί με φορείς που επενδύουν στην Νεοφυή Επιχειρηματικότητα και οι οποίοι εξέφρασαν την άποψη ότι οι δυνατότητες ανάπτυξής του αγγίζουν την παγκόσμια κλίμακα.

 

  • Θέλετε να απευθύνετε κάτι τελευταίο στους νέους σχεδιαστές μόδας-επιχειρηματίες;

 

Να μην φοβάστε να τολμάτε και να μην φοβάστε την αποτυχία. Τα λάθη μας μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοί μας. Ολοι οι μεγάλοι εφευρέτες πέρασαν από εκεί. Είναι όλα μέρος του παιγνιδιού. Το ένδυμα δεν σταμάτησε ποτέ να αποτελεί είδος βασικής ανάγκης αλλά και πολυτέλειας ταυτόχρονα.

Να φοβάστε όμως την στασιμότητα.

Στο ‘The Sustainable Floor’ θα χαρούμε να δούμε μαζί την επιχειρηματικότητα στη μόδα στην σωστή της διάσταση και να δώσουμε την δυνατότητα σε όλους τους παθιασμένους νέους σχεδιαστές μόδας να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους μαζί μας!

 

O χώρος ‘Τhe Sustainable Floor’ θα λειτουργήσει από τις 15 Δεκεμβρίου 2020, στο κέντρο της Αθήνας, Τζώρτζ 10, 1ος όροφος, Πλατεία Κάνιγγος.

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending