Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Thessaloniki #JobFestival 2019

22 και 23 Φεβρουαρίου, Ξενοδοχείο Capsis

H Θεσσαλονίκη γίνεται για δύο ημέρες το επίκεντρο για την εργασία. Συνεχίζοντας την επιτυχημένη δράση του, το Thessaloniki #JobFestival 2019 του Skywalker.gr δίνει το ετήσιο ραντεβού του στο ξενοδοχείο Capsis, Μοναστηρίου 18, την Παρασκευή και το Σάββατο 22 και 23 Φεβρουαρίου από τις 10:00 μέχρι τις 18:00.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για τους επισκέπτες.

Βασικός σκοπός του Thessaloniki #JobFestival 2019, που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του δήμου Θεσσαλονίκης και της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, είναι η ενίσχυση της απασχολησιμότητας μέσα από τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος υποστήριξης, ενημέρωσης και δικτύωσης μεταξύ εργοδοτών που αναζητούν προσωπικό και υποψήφιων εργαζομένων.

Για τέταρτη χρονιά το Thessaloniki #JobFestival 2019 δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον για να μπορέσουν όλοι οι επισκέπτες να πραγματοποιήσουν με επιτυχία το ξεκίνημά τους στην αναζήτηση εργασίας ή το επόμενο βήμα στην καριέρα τους.

Οι δράσεις που απαρτίζουν το ανανεωμένο και πάντα επίκαιρο φεστιβάλ είναι:

  • Φυσική συνάντηση και γνωριμία με κορυφαίες εταιρίες από διάφορους κλάδους
  • Συνεντεύξεις εργασίας
  • Workshop για την ενημέρωση και τον συντονισμό των υποψηφίων με τη σύγχρονη αγορά εργασίας
  • Βελτιστοποίηση των βιογραφικών των υποψηφίων από εξειδικευμένους συμβούλους
  • Επαγγελματική φωτογράφιση για το βιογραφικό και το LinkedIn προφίλ
  • Προσωπικό coaching με επαγγελματίες του είδους

Πιο συγκεκριμένα, στη διάρκεια του φεστιβάλ οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τις εταιρίες που τους ενδιαφέρουν είτε μέσα από μια συνέντευξη εργασίας –δίνεται προτεραιότητα σε όσους έχουν στείλει το βιογραφικό τους μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και έχουν προγραμματισμένο ραντεβού– είτε μέσα από μια σύντομη συνομιλία και κατάθεση του βιογραφικού τους στους εταιρικούς εκπροσώπους.

Άλλος σημαντικός λόγος επίσκεψης του φεστιβάλ είναι η πληθώρα workshop με διαδραστικό χαρακτήρα, τα οποία απευθύνονται σε αναζητούντες και ήδη έχοντες εργασία. Οι θεματικές ενότητές τους είναι η ενίσχυση στην αναζήτηση εργασίας και η ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων. Για τα εργαστήρια χρειάζεται προεγγραφή στη σελίδα του φεστιβάλ, ενώ δίδονται βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Επίσης οι επισκέπτες θα μπορούν να συμμετάσχουν σε παράλληλες υποστηρικτικές δράσεις, όπως το Check your CV, διόρθωση βασικών σημείων του βιογραφικού σημειώματος, το Photo Pro, λήψη φωτογραφιών για επαγγελματική χρήση, και το Coaching, συνεδρία με πιστοποιημένο coach με σκοπό την επαγγελματική ενδυνάμωση, μέσα από τις οποίες θα έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν καίρια το επαγγελματικό προφίλ τους.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επισκεφθούν το www.jobfestival.gr, να δουν τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας και να στείλουν έγκαιρα το βιογραφικό τους σε αυτές που τους ενδιαφέρουν.

Το skywalker.gr είναι το πρώτο site που δραστηριοποιήθηκε στην αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα, ήδη από το 1999. Σήμερα παραμένει η μοναδική ελληνική ιστοσελίδα στον χώρο και η πρώτη επιλογή στην αναζήτηση εργασίας. Οι εταιρίες που το εμπιστεύονται για τη δημοσίευση των αγγελιών τους ξεπερνούν τις 6.000 και οι επισκέπτες καθημερινά αγγίζουν τις 40.000.

Η διοργάνωση του Thessaloniki #JobFestival 2019 πραγματοποιείται με την πολύτιμη συμβολή των:

Υπό την αιγίδα:  ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

Μεγάλος χορηγός: INGLOBE

Χορηγοί: OCEAN BASKET, NORIS

Υποστηρικτές: LEROY MERLIN, ALUMIL, ACROTEL HOTELS & RESORTS, CLUB MED, LIMANAKI BEACH HOTEL

Υποστηρικτές παράλληλων δράσεων: LEAD COMPASS, ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360ο, ICF GREECE CHAPTER

Drink partner: ΔΙΩΝΗ RAINBOW WATERS

Χορηγοί επικοινωνίας:  ΕΠΙΧΕΙΡΩ, THESTIVAL.GR, THESS NEWS, VORIA.GR, ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, THESOUT.GR, ORA THESS.GR, TYPOSTHESS.GR, THESSALONIKI PRESS, POPAGANDA, THAT’S LIFE, REJECTED.GR, GET BUSY, SIGMA MEDIA GROUP, INFOSPOUDES.GR, PAIDEIA-ERGASIA.GR, SCHOOLS.GR, BUSINESS WOMAN, ECOZEN.GR, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, STENTORAS.GR

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Βράβευση 5 αστέρων

Η Affidea Θεσσαλονίκης βραβεύτηκε με 5 αστέρια για την ασφάλεια των ασθενών

Σημαντικότατη διάκριση για το διαγνωστικό κέντρο της Affidea στη Θεσσαλονίκη από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ακτινολογίας. Τιμήθηκε με 5 αστέρια επιβράβευσης – που είναι τα περισσότερα – για τη συμβολή της στην ασφάλεια των ασθενών ως προς τη δόση ακτινοβολίας και από πλευράς ακτινοπροστασίας, παραμένοντας για άλλα τρία χρόνια στη λίστα «EuroSafe Wall of Stars».

Πιο συγκεκριμένα, η Affidea Θεσσαλονίκης κατάφερε να ανανεώσει τα 5 αστέρια της για την υψηλή ποιότητα των ιατρικών υπηρεσιών της αλλά και για την ασφάλεια των ασθενών της, ενώ ταυτόχρονα κατατάσσεται στη λίστα ‘Wall of Stars’ μαζί με την «αφρόκρεμα» των καλύτερων νοσοκομείων της Ευρώπης.

To ‘EuroSafe Imaging Stars’ είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ακτινολογικής Εταιρείας (European Society of Radiology), η οποία στοχεύει στη δημιουργία ενός δικτύου Ιατρικών Μονάδων Απεικόνισης υψηλής ποιότητας, με εφαρμογή αυστηρών μέτρων ακτινοπροστασίας.

Σχολιάζοντας τη διάκριση, ο Θεόδωρος Καρούτζος, Διευθύνων Σύμβουλος της Affidea Ελλάδος, δήλωσε: «Αυτή είναι μια σπουδαία διάκριση για το κέντρο μας και αποτελεί μια απόδειξη για τον τρόπο με τον οποίο η Affidea προσφέρει άριστη προστασία από την ακτινοβολία και την ασφάλεια των ασθενών. Η αποστολή μας στην Affidea είναι να κάνουμε την υγειονομική περίθαλψη καλύτερη, για όλους. Οι ασθενείς αποτελούν προτεραιότητα για εμάς και προσπαθούμε πάντοτε να παρέχουμε πιο ακριβείς διαγνώσεις, με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας. Μέσω της κλίμακας του δικτύου μας, των ψηφιακών δυνατοτήτων μας, της τεχνολογίας αιχμής και της δέσμευσής μας για την κλινική αριστεία, η Affidea εξακολουθεί να αποτελεί τον προτιμώμενο φορέα παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Ελλάδα».

Τα διαγνωστικά κέντρα της Affidea συμμετέχουν μέσω του ‘EuroSafe Imaging Stars’ σε προγράμματα ακτινοπροστασίας, ενημέρωσης και ασφάλειας των εξεταζόμενων όπως το «Is Your Imaging EuroSafe?» συνεισφέροντας στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας των εξετάσεων και της ασφάλειας των εξεταζόμενων στην καθημερινή πράξη.

O Eπιστημονικός Διευθυντής της Affidea Ελλάδος, Δημήτριος Δαραβίγκας, ανέφερε: «Είναι μεγάλη ικανοποίηση για όλους εμάς στην Affidea που ένα ακόμη κέντρο του ομίλου μας τιμήθηκε με 5 αστέρια από τον θεσμό Eurosafe Imaging – Wall of Stars. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο διαγνωστικό κέντρο της Θεσσαλονίκης εφαρμόζουμε καθημερινά το πρόγραμμα Dose Excellence, το οποίο μας επιτρέπει να ελέγχουμε τη δόση ακτινοβολίας σε κάθε εξέταση αξονικής τομογραφίας και να την περιορίζουμε όσο αυτό είναι δυνατό. Στόχος μας είναι να πραγματοποιούμε εξετάσεις αξονικής τομογραφίας, λαμβάνοντας εικόνες υψηλής διαγνωστικής ακρίβειας και αξίας, με τη λιγότερη δυνατή ακτινική επιβάρυνση για τον εξεταζόμενο».

Η Affidea είναι ο πιο βραβευμένος φορέας παροχής υπηρεσιών εξωνοσοκομειακής περίθαλψης για την ασφάλεια των ασθενών και την ακτινοπροστασία από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ακτινολογίας, δεδομένου ότι το 50% των κέντρων που επιβραβεύονται στην Ευρώπη με την ανώτατη αυτή διάκριση από το ESR, ανήκουν στην Affidea.

Σχετικά με την Affidea

Η Affidea είναι ο κορυφαίος φορέας παροχής υπηρεσιών Εξωνοσοκομειακής Φροντίδας και ιδιαίτερα Διαγνωστικής Απεικόνισης και Ακτινοθεραπείας στην Ευρώπη, με δραστηριότητα σε 16 χώρες και 245 ιατρικά κέντρα. Στην Ελλάδα, ξεκίνησε την λειτουργία της το 2005,  με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας υψηλής ποιότητας για όλους. Τα εργαστήριά της είναι πιστοποιημένα κατά το διεθνές πρότυπο ISO 9001. Eπιπλέον, τα βιοπαθολογικά της εργαστήρια είναι διαπιστευμένα από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) κατά το ISO 15189. Σήμερα, διαθέτει ένα  Πανελλαδικό Δίκτυο Διαγνωστικών Εργαστηρίων σε πρότυπους ιατρικούς χώρους, με τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και αισθητικής, ιατρικό εξοπλισμό τεχνολογίας αιχμής, καταξιωμένους ιατρούς με άρτια επιστημονική κατάρτιση και το πλέον σύγχρονο σύστημα τηλεϊατρικής στην Ελλάδα. Η Affidea Ελλάδος, εφαρμόζοντας πιστά τα υψηλά επίπεδα λειτουργίας της μητρικής εταιρείας, ανταποκρίνεται με συνέπεια και αξιοπιστία στην ευθύνη εξασφάλισης της άριστης ποιότητας των ιατρικών αποτελεσμάτων στα εργαστήριά της. Με μεθοδική προσέγγιση στην επιλογή και εκπαίδευση του προσωπικού της, καθώς και στην προμήθεια και αναβάθμιση του πλέον σύγχρονου εξοπλισμού, η Affidea εξασφαλίζει υπεύθυνα ότι παραμένει στην πρωτοπορία των ιατρικών εξελίξεων, με αφοσίωση στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων που την εμπιστεύονται.

Πηγή

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Τρόποι για να διαχειριστώ τον χρόνο μου

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δύο ανθρώπους με το ίδιο βιοτικό επίπεδο, τον Βαγγέλη και την Μαρία, στους οποίους δίνουμε 10.000 € κάθε μήνα.

Στο τέλος του πρώτου δεκαημέρου, ο Βαγγέλης δεν έχει λεφτά. Αρχίζει και παίρνει τηλέφωνο “Έλα φίλε/η, μπορείς να μου δανείσεις κάποια χρήματα να περάσω τον μήνα;”

Η Μαρία όμως από την άλλη, όχι μόνο έχει χρήματα για να ζήσει αλλά αποταμιεύει, επενδύει, βοηθάει και άλλους ανθρώπους.

Ποια είναι λοιπόν η διαφορά ανάμεσα στον Βαγγέλη και στην Μαρία; Όλοι καταλαβαίνουμε πως η διαφορά είναι η κατάλληλη διαχείριση του κεφαλαίου τους που είναι τα 10.000 € τον μήνα.

Έτσι λοιπόν ακριβώς, εάν το σκεφτείς, συμβαίνει και με τον χρόνο. Κάθε μέρα όλοι οι άνθρωποι έχουμε το ίδιο κεφάλαιο στην τράπεζα του χρόνου. 24 ώρες. Η διαφορά ανάμεσα σε αυτούς τους ανθρώπους που δεν προλαβαίνουν και σε αυτούς που όχι μόνο προλαβαίνουν αλλά διασκεδάζουν, ζουν, έχουν ανθρώπους, έχουν οικογένεια, έχουν φίλους, έχουν υποχρεώσεις, έχουν φιλανθρωπικό έργο, είναι η διαχείριση τους χρόνου.

Έτσι λοιπόν τι είναι αυτό που χρειάζεται να κάνουμε;

Πρώτα απ’ όλα την κατάλληλη ερώτηση:

“Τι θα μπορούσα να κάνω ούτως ώστε να μπορώ να διαχειριστώ με τον κατάλληλο τρόπο τον χρόνο μου;”

Το #1 είναι να αρχίσεις να βάζεις προτεραιότητες. Τι είναι πιο σημαντικό και τι είναι λιγότερο σημαντικό για εσένα. Όπως καταλαβαίνεις δεν μπορείς να κάνεις τα πάντα. Φαντάσου λοιπόν την Μαρία με αυτά τα 10.000 € να ήθελε να πάρει και Ferrary και βίλα και να ταξιδεύει και να βοηθήσει όλη την Ινδία και όλες τις μέλισσες που πεθαίνουν κάθε χρόνο.. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Έχει μόνο 10.000 €. Και πρέπει με βάσει τα θέλω της και τις ανάγκες της να τα ιεραρχήσει.

Καταλαβαίνω ότι κάποιοι άνθρωποι μπορεί να λένε “Όχι, είναι δύσκολο” αλλά όπως καταλαβαίνεις κάποιες φορές πρέπει να το πεις γιατί αν δεν λες όχι στους άλλους λες όχι στον εαυτό σου, στο μέλλον σου και στην ποιότητα της ζωής που αξίζεις να έχεις. Και εμμέσως αυτό γυρνάει στους άλλους.

Έτσι λοιπόν το #1 είναι να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες μας, τα θέλω μας, τις υποχρεώσεις μας και να τα βάλουμε με μια σειρά από το πιο σημαντικό μέχρι το λιγότερο σημαντικό.

Από την στιγμή λοιπόν που κάνεις αυτό το επόμενο πράγμα που χρειάζεται να κάνεις είναι να αρχίζεις να επαναπροσδιορίζεις τις στρατηγικές σου στους τρόπους συμπεριφοράς σου  με τους οποίους έως τώρα δούλευες, σκεφτόσουν και έπραττες.

Δεν θα ξεχάσω μια συνάντηση που είχα πριν μερικούς μήνες με έναν συνεργάτη μου ο οποίος αφιέρωνε 12 ώρες για να κάνει μια συγκεκριμένη εργασία. Και κάποια στιγμή έχοντας την απορία τον ρώτησα: “Σε παρακαλώ πες μου, τι κάνεις ακριβώς και πώς;” Φαντάσου ότι αυτό που έκανε σε 12 ώρες και δεν το έκανε και πολύ καλά έφτασε να το κάνει μέσα σε 1-2 ώρες και χαλαρά και πολύ καλά. Τι άλλαξε πιστεύεις; Άλλαξε ο τρόπος που σκεφτόταν και  τρόπος που έκανε αυτό που ήταν να κάνει.

Έτσι λοιπόν #1 βάλε προτεραιότητες και #2 άλλαξε τον τρόπο που κάνεις τα πράγματα για να κερδίσεις χρόνο. Γιατί για όλους η ημέρα έχει 24 ώρες και αυτό που θα καθορίσει αν στο τέλος της ημέρας έχεις χρόνο για τον εαυτό σου, για την οικογένεια σου, για τα παιδιά σου, για τους φίλους σου, για αυτά που αγαπάς στην ζωή σου, είναι πώς εσύ θα επιλέξεις να επενδύσεις ή να σπαταλήσεις αυτό το κεφάλαιο του χρόνου σου που σου δίνεται κάθε μέρα.

Πηγή

 

Continue Reading

Έρευνες

Έρευνα «ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ»

Ανοδικά κινήθηκε η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυροκομικών προϊόντων τη διετία

2017-2018.

  • Η συνολική εγχώρια παραγωγή τυριών παρουσίασε αύξηση 1,7% το 2017 σε σχέση με το 2016.
  • Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται διαχρονικά από τα τυριά ελληνικής παραγωγής (62%-65%).
  • Αύξηση παρουσιάζει και η κατανάλωση εισαγόμενων τυριών με τη συμμετοχή τους να κυμαίνεται στο 35%-38%.
  • Οι εξαγωγές έφτασαν σε υψηλό δεκαετίας το 2017, με τη φέτα να αποσπά το μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής (76,8%).
  • Τη διετία 2019-2020 προβλέπεται αύξηση της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης τυροκομικών προϊόντων με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 2%.

Τα τυροκομικά προϊόντα ως βασικό είδος διατροφής παρουσιάζουν (στο σύνολό τους) χαμηλή ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή πώλησης και το διαθέσιμο εισόδημα. Ωστόσο, οι παράγοντες αυτοί διαμορφώνουν τη τελική ζήτηση μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών (ποικιλιών) τυριών.

Ο κλάδος των τυροκομικών προϊόντων περιλαμβάνει πληθώρα παραγωγικών επιχειρήσεων, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους. Οι μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες διαθέτουν οργανωμένα δίκτυα διανομής, καλύπτοντας γεωγραφικά το σύνολο σχεδόν της ελληνικής επικράτειας. Οι μικρομεσαίες παραγωγικές επιχειρήσεις καλύπτουν τις ανάγκες κυρίως των τοπικών αγορών αλλά διοχετεύουν και μέρος των προϊόντων τους σε άλλες (γεωγραφικές) αγορές. Επιπροσθέτως, ο κλάδος περιλαμβάνει σημαντικό αριθμό μικρών οικογενειακών τυροκομείων, τα οποία απευθύνονται αποκλειστικά σε τοπικό επίπεδο. Αξιόλογος είναι και ο αριθμός των εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, οι περισσότερες εκ των οποίων δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο τομέα των ειδών διατροφής. Οι μεγαλύτερες από τις εισαγωγικές εταιρείες του κλάδου διατηρούν ένα ευρύ δίκτυο διανομής και εισάγουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάποιες από αυτές διατηρούν και άμεσες σχέσεις/ συνεργασίες με πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου των γαλακτοκομικών/ τυροκομικών. Σημαντικό μέρος των εισαγωγών αφορούν προϊόντα που προορίζονται για επαγγελματική χρήση (επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, catering).

Στον εξεταζόμενο κλάδο δραστηριοποιούνται και επιχειρήσεις που ασχολούνται με την τυποποίηση και συσκευασία τυροκομικών προϊόντων για ίδιο λογαριασμό, καθώς και για λογαριασμό τρίτων. Ορισμένες παραγωγικές μονάδες τυροκομικών προϊόντων (αλλά και εισαγωγικές εταιρείες) τυποποιούν οι ίδιες μέρος των προϊόντων τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού. Τα παραπάνω προκύπτουν από την τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης «Τυροκομικά Προϊόντα» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Α.Ε.

Η Ελευθερία Παραμαρίτη, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, αναφέρει ότι η  συνολική εγχώρια παραγωγή τυριών παρουσίασε αύξηση 1,7% το 2017 σε σχέση με το 2016. Άνοδος της παραγωγής εκτιμάται και για το 2018 με ρυθμό περίπου 2,4%. Η κατηγορία των μαλακών τυριών κατέχει διαχρονικά το μεγαλύτερο μερίδιο στη συνολική παραγωγή τυροκομικών προϊόντων. Ειδικότερα, το ποσοστό συμμετοχής της στο σύνολο της παραγόμενης ποσότητας από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις διαμορφώθηκε σε 74,3% το 2017. Το μεγαλύτερο μέρος των μαλακών τυριών αφορά τη φέτα. Τα σκληρά και ημίσκληρα τυριά καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με το ποσοστό συμμετοχής τους να διαμορφώνεται σε 14,5% το 2017.

Ακολουθεί η κατηγορία των τυριών τυρογάλακτος, η οποία απέσπασε μερίδιο παραγωγής 11,1% το 2017. Τέλος, αμελητέο είναι το ποσοστό συμμετοχής των λιωμένων τυριών στο σύνολο της εγχώριας βιομηχανικής παραγωγής (κυμαίνεται στο 0,1% τα τελευταία έτη). Σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει καταχωρημένα 21 ελληνικά τυριά με προστατευόμενη ονομασία προέλευσης (ΠΟΠ). Η παραγωγή τυριών Π.Ο.Π. κατέλαβε το 63,2% της συνολικής παραγωγής από βιομηχανικές επιχειρήσεις το 2017.

Σύμφωνα με τη Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών Μελετών της ICAP, η συνολική εγχώρια κατανάλωση τυριών παρουσιάζει σημάδια σταθεροποίησης την περίοδο 2015-2016. Το 2017 επανέρχεται σε ανοδική τροχιά καταγράφοντας μικρή άνοδο της

τάξης του 1%, τάση η οποία εκτιμάται ότι συνεχίστηκε και το 2018 με μεγαλύτερο όμως ρυθμό (1,7%). Η εισαγωγική διείσδυση κυμαίνεται στο 35%-38% τα τελευταία έτη. Το ποσοστό εξαγωγικής επίδοσης κυμαίνεται στο 25%-27% περίπου την ίδια περίοδο.

Το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης καλύπτεται διαχρονικά από τα τυριά ελληνικής παραγωγής, το ποσοστό των οποίων διαμορφώθηκε σε 62% το 2017 επί της συνολικής κατανάλωσης. Η κατηγορία «φέτα, τελεμές, μαλακά τυριά» καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό τόσο στην κατανάλωση ελληνικών τυριών όσο και στο σύνολο της κατανάλωσης τυροκομικών. Το 2017 περίπου το 13% της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης αφορούσε τυποποιημένα τυροκομικά προϊόντα. Σημάδια σχετικής σταθεροποίησης παρουσιάζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (P-L), με το ποσοστό συμμετοχής τους να εκτιμάται στο 10% για το 2017. Όσον αφορά την κατανομή της εγχώριας κατανάλωσης, το κανάλι των supermarkets και τα λοιπά σημεία λιανικών πωλήσεων εκτιμάται ότι απορρόφησαν το 52% περίπου το 2017. Οι επιχειρήσεις τροφοδοσίας, οι χώροι μαζικής εστίασης, οι ξενοδοχειακές μονάδες κλπ. εκτιμάται ότι κάλυψαν το υπόλοιπο 48%.

Στα πλαίσια της μελέτης έγινε εκτεταμένη χρηματοοικονομική ανάλυση παραγωγικών και εισαγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συντάχθηκαν ομαδοποιημένοι ισολογισμοί, βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος εταιρειών.

Από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 28 παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου (με δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία για την πενταετία 2013-2017) προκύπτουν τα εξής: το σύνολο του ενεργητικού παρουσίασε σωρευτική αύξηση 44,6% το 2017/2013, τα δε ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν κατά 48,5% την ίδια περίοδο. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος παρουσίασαν αύξηση 35,4% το 2017 σε σχέση με το 2013. Λόγω συγκράτησης του κόστους τα συνολικά μικτά κέρδη αυξήθηκαν με μεγαλύτερο ρυθμό (39,6%). Οι παραπάνω μεταβολές είχαν σαν αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό των λειτουργικών κερδών το 2017 σε σχέση με το 2013. Ανάλογη ανοδική πορεία ακολούθησαν και τα καθαρά (προ φόρων) κέρδη. Σημειώνεται ότι η βελτίωση των οικονομικών μεγεθών την εξεταζόμενη περίοδο οφείλεται εν μέρει και στις ανακατατάξεις που σημειώθηκαν στον κλάδο (απορροφήσεις επιχειρήσεων) τα προηγούμενα χρόνια.

Αντίστοιχα, από τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 5 επιχειρήσεων εισαγωγής τυροκομικών (με δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία για την πενταετία 2013-2017) παρατηρούνται τα εξής: το σύνολο του ενεργητικού παρουσίασε αύξηση 15,5% το 2017/2013 και τα συνολικά ίδια κεφάλαια ενισχύθηκαν κατά 8%. Οι συνολικές πωλήσεις των εταιρειών του δείγματος παρουσίασαν αύξηση 9% το 2017 σε σύγκριση με το 2013, ενώ λόγω μείωσης του κόστους τα συνολικά μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 14,1%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των λειτουργικών κερδών κατά 28,5% το 2017/2013. Ομοίως, τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 24,2% την ίδια περίοδο.

Continue Reading

Trending