Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Tips Επιχειρηματίες εν δράσει…

Το «έσω έτοιμος» είναι το moto του σωστού επαγγελματία. Μια διεθνείς οικονομική κρίση ίσως είναι μοιραία για κάποιους, για άλλους όμως ίσως είναι σωτήρια.

Αρκεί

• Να προχωρήσει σε μια εκ νέου θεώρηση της επιχείρησης, τόσο συνολικά όσο και κατά τομείς από μηδενική βεβαίως βάση.

• Να καταστρώσει ένα σχέδιο αντιμετώπισης δηλαδή μια νέα επιχειρηματική στρατηγική.

• Να καταρτίσει την κατάλληλη ομάδα αντιμετώπισης της κρίσης.

• Να δώσει έμφαση στην καλλιέργεια ατομικών δεξιοτήτων στιβαρού και επιδέξιου management για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων.

• Να διασφαλίσει τη ρευστότητα της επιχείρησής του με χορήγηση πιστώσεων από τις τράπεζες, με κατάργηση ανούσιων επιβαρύνσεων, με κατάργηση ή μείωση συγκεκριμένων τελών, με διάφορες φορολογικές διευκολύνσεις και ειδικότερα με μείωση του κόστους δανεισμού μέσω των επιτοκίων.

• Να φροντίσει για την αύξηση του περιθωρίου κέρδους του μειώνοντας το λειτουργικό του κόστος.

• Να εστιάσει στη μείωση της φύρας στην παραγωγή.

• Να επιδιώξει τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης των πελατών του.

Από τον Παναγιώτη Τσένου,Φοροτεχνικού Συμβούλου Επιχειρήσεων

Τρεις Συμβουλές Χαλάρωσης για Όσους Ασκούν Πνευματική Εργασία

• Εργαστείτε όσο θέλετε σε μια αναπαυτική στάση. Η ένταση προκαλεί πόνο στους ώμους και επιφέρει την αίσθηση της κούρασης.

• Τσεκάρετε τον εαυτό σας επανειλημμένα κατά τη διάρκεια της ημέρας ρωτώντας τον : «Μήπως κάνω τη δουλειά μου σκληρότερη απ’ όσο είναι; Μήπως χρησιμοποιώ μύες που δεν έχουν καμία σχέση με τη δουλειά που κάνω;» Αυτό θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε τη συνήθεια της χαλάρωσης.

• Εξετάστε ξανά τον εαυτό σας στο τέλος της ημέρας, ρωτώντας τον : « Πόσο κουρασμένος είμαι ακριβώς; Αν είμαι κουρασμένος είναι λόγω της πνευματικής εργασίας που έκανα ή λόγω του τρόπου που την έκανα;» Μετράμε την αποδοτικότητά μας όχι από το πόσο κουρασμένοι είμαστε στο τέλος της ημέρας, αλλά από το πόσο δεν είμαστε. Όταν νιώθουμε κουρασμένοι στο τέλος της μέρας ή όταν είμαστε ευερέθιστοι, κάτι που αποδεικνύει ότι τα νεύρα μας έχουν κουραστεί, σημαίνει χωρίς αμφιβολία πως είχαμε μία μη αποδοτική ημέρα, τόσο από άποψη ποιότητας όσο και ποσότητας.

Από την Αναστασία Μουστάκα,Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπεύτρια

Η δύναμη της διαπραγμάτευσης!

• Καταρχήν εντοπίστε τον στόχο σας και πάρτε τη σωστή απόφαση. Χρησιμοποιείστε το μυαλό σας και συμβουλευτείτε τη διαίσθηση σας.

• Πληροφορηθείτε για το αντικείμενο της διαπραγμάτευσης. Εξασφαλίστε καταρχήν τις απαραίτητες πληροφορίες και επεκταθείτε ίσως σε δευτερεύουσες που είναι καλό να λάβετε υπόψη. Η ελλιπής πληροφόρηση μπορεί να σας αποπροσανατολίσει.

• Οργανώστε εναλλακτικές για την περίπτωση που δεν καταφέρετε να πετύχετε τον πρωταρχικό σας στόχο. Βασική προετοιμασία που πολλές φορές διαφεύγει.

• Θέστε τα «όρια ασφαλείας» τα οποία σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραβιάσετε ακόμη και αν προκληθείτε.

• Ξεχάστε ότι εκνευρίζεστε εύκολα, ότι δεν είστε υπομονετικοί, ότι βιάζεστε.

• Θυμηθείτε να …ακούτε… το συνομιλητή σας.

• Συνηθίστε να επιφυλάσσεστε μπροστά σε νέα δεδομένα. Η αξιολόγηση, απαιτεί σκέψη και χρόνο. Η επανάληψη, συνήθως βοηθά τις διαπραγματεύσεις.

Από την Σοφίας Tόλη,Νομικού Συμβούλου

Βιογραφικό..το καλύτερο εργαλείο!

Τι πρέπει να διαθέτει το βιογραφικό σου ώστε να κερδίσεις την προσοχή!

• Εθελοντική εργασία.

• Μη επαγγελματικές ενδιαφέρουσες γνώσεις και εμπειρίες για παράδειγμα σπουδές στο εξωτερικό.

• Ενδιαφέροντα.

• Δραστηριότητες και χόμπι σχετικά με την δουλεία σου.

Επενδύστε σε κάτι νέο κάποια σημαντικά βήματα που θα οδηγήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό στην επιτυχία της αλλαγής:

• Οριοθέτηση του οράματος

• Αποτύπωση της υφιστάμενης πραγματικότητας

• Δημιουργία ενός χάρτη ή σχεδίου δράσης

• Ιεράρχηση προτεραιοτήτωνπροτεραιοτήτων

• Εξασφάλιση πόρων

• Ανάπτυξη βάσης υποστήριξης

• Ενημέρωση των ανθρώπων της επιχείρησης ή του οργανισμού για την αλλαγή και τη συμμετοχή τους σ΄ αυτήν

• Αναγνώριση και παρακολούθηση των εξελίξεων της αλλαγής

• Δέσμευση στη βελτίωση απόδοσης της αλλαγής• Συνεχή ετοιμότητα για αναπροσαρμογή στοιχείων της αλλαγής

Από την Στέλλας Γκιώση, Οικονομολόγος ΜΒΑ

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Είναι η επιχείρηση σου τοποθετημένη στον κατάλληλο κλάδο;

Πραγματικά, σήμερα, στις μέρες μας, στην εποχή της “κρίσης”, όχι μόνο στην Ελλάδα, ούτε μόνο στην Κύπρο, ούτε στην Αυστραλία, αλλά σε όλο τον κόσμο ενδεχομένως, μπορείς να κάνεις την επιχείρηση σου μια καλά κερδοφόρα επιχείρηση, μια επιχείρηση που θα σου δίνει χρήματα και χρόνο, για να μπορέσεις να ζήσεις μια αξιοπρεπέστατη ζωή;

 

Γιατί στο τέλος της ημέρας οι επιχειρήσεις τι είναι; Οι επιχειρήσεις δεν είναι τίποτε άλλο από οχήματα που μας κάνουν την ζωή πιο εύκολη. Και για κάποιους ανθρώπους είναι οχήματα που έχουν μετατραπεί από hobbies σε ένα μέσον για να τους οδηγήσει σε μια καλύτερη ζωή.

 

Έτσι λοιπόν ο σκοπός των επιχειρήσεων δεν είναι απαραίτητα να παράγουν χρήματα. Ο σκοπός των επιχειρήσεων, και είμαι σίγουρος ότι το ξέρεις, είναι να παράγει αξία εκεί πέρα έξω.

 

Είμαι σίγουρος ότι το ξέρεις γιατί πολλές φορές πήγες σε ένα μαγαζί και δεν αγόρασες ποτέ γιατί δεν αισθάνθηκες καλά με αυτό το μαγαζί ή με τον άνθρωπο που σε εξυπηρέτησε ή με το όλο στήσιμο. Και κάποιες άλλες φορές μπορεί να αγόρασες κάτι, ακόμα κι αν δεν το έχεις απαραίτητα ανάγκη. Γιατί; Γιατί αισθάνθηκες πάρα πολύ καλά με τους ανθρώπους που σε εξυπηρετούσαν.

 

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το #1 είναι να δίνουμε αξία στους ανθρώπους, στους πελάτες ή στους υποψήφιους πελάτες. Αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι εάν δώσεις αξία η επιχείρηση σου θα είναι μία κερδοφόρα επιχείρηση. Χρειάζεται και κάτι ακόμα.

 

Χρειάζεται να σκεφτείς εάν αυτό που έκανες τόσα χρόνια ή αν αυτό που σκέφτεσαι να κάνεις τώρα είναι κάτι το οποίο αυτή την στιγμή το θέλει ο κόσμος. Ότι και να κάνεις, να πας να δουλέψεις με τον εαυτό σου, που το κάνουν πάρα πολλοί επιχειρηματίες και μπράβο τους γιατί είναι το #1.

 

Οι επιχειρηματίες είμαστε ο πυρήνας της επιχείρησης μας αλλά αν εμείς δεν είμαστε καλά τότε και η επιχείρηση μας δεν θα είναι καλά. Η επιχείρηση μας είναι ο καθρέφτης του ποιοι είμαστε.

 

Άλλοι λοιπόν κάνουν θεραπείες. Άλλοι κάνουν σεμινάρια Marketing. Προσλαμβάνουν γκουρού, experts, για να αναλάβουν την ανάπτυξη της επιχείρησης τους, αλλά η επιχείρηση αποτυγχάνει. Γιατί; Γιατί ένας πολύ βασικός παράγοντας είναι ο εξής: Το προϊόν ή η υπηρεσία που έχεις στα χέρια σου είναι κάτι το οποίο αυτή την εποχή μπορεί να καταναλωθεί απ’ το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι; Είτε είναι θέμα χώρας, είτε είναι θέμα εποχής.

 

Είναι μία ερώτηση που πρέπει να απαντήσεις. Και αν δεν ξέρεις να την απαντήσεις τότε προσέλαβε ανθρώπους για να στην απαντήσουν. Είναι χίλιες φορές καλύτερο να κάνεις μια μικρή επένδυση σε αυτούς τους ανθρώπους παρά να περάσουν τα χρόνια και να πληρώσεις έτσι αυτό το κόστος.

 

Πολλοί άνθρωποι έχουμε ένα όραμα, θέλουμε να κάνουμε μια επιχείρηση. Λογικό. Όμως πολλές φορές ότι και να θέλεις να κάνεις πίσω από αυτό υπάρχει μια στρατηγική. Υπάρχει μια ιδέα. Υπάρχει μια φιλοσοφία. Που αν δεν την ξέρεις από το Α έως το Ω, τότε κατά πάσα πιθανότητα δεν έρχονται τα αποτελέσματα που θέλουμε.

 

Έτσι λοιπόν να θυμάσαι ότι το προϊόν ή η υπηρεσία που έχεις στα χέρια σου και το κατά πόσο μπορεί να αφομοιωθεί στην συγκεκριμένη εποχή, στην συγκεκριμένη χώρα που απευθύνεσαι, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες. Για να μην σου πω ο πιο σημαντικός παράγοντας.

 

Έτσι λοιπόν δες τι έχεις, δες αν αυτό που έχεις είναι κάτι που το ζητάει και το έχει ανάγκη ο κόσμος, αν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό, και συνέχισε. Αλλιώς χρειάζεται να αλλάξεις κατεύθυνση. Καλύτερα τώρα παρά αργότερα. Γιατί αν δεν το πάρεις εσύ απόφαση τώρα θα “σε αποφασίσει” η ζωή αργότερα.

 

Να θυμάσαι ότι είσαι υπέροχος, είσαι μοναδικός!

 

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Από: Μανώλης Ισχάκης

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η φορολόγηση επί των ακινήτων και το παράδοξο “window tax” στη Μεγ. Βρετανία του 17ου αι.   /1

Μόλις πριν από κάποια εικοσιτετράωρα, έπεσε η αυλαία της παρελθούσας χρήσης 2017, με όλες τις συνεπακόλουθες, γενόμενες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων. Ως μοναδική εκκρεμότητα θα μπορούσαμε να καταγράψουμε τη δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων στο Γ.Ε.ΜΗ. οι οποίες εκ των πραγμάτων και σύμφωνα με το φορολογικό καλεντάρι, είναι για το Σεπτέμβριο.

Αυτή τη στιγμή και με το πέρας υποβολής του συνόλου των φορολογικών δηλώσεων, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και οι servers του συστήματος Taxis, περνάνε στο στάδιο επεξεργασίας του ΕΝΦΙΑ που πρόκειται έως τα τέλη Αυγούστου να βεβαιωθεί για νομικά και φυσικά πρόσωπα.

Η φορολογία επί της ακίνητης περιουσίας αποτελεί από μόνη της ένα ξεχωριστό κομμάτι που επηρεάζει άμεσα από τη μια τους φορολογούμενους και από την αντίπερα το φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Και αξίζει να καταγράψουμε τι εντοπίσαμε στα φορολογικά χρονικά, για να δούμε τη συμπεριφορά του φοροεισπρακτικού μηχανισμού και των απλών πολιτών. Και να παραθέσουμε τι γινόταν πριν από τριακόσια είκοσι χρόνια στη Μεγάλη Βρετανία.

Window Tax: Μέσα στα περίεργα λοιπόν της φορολογικής ιστορίας μπορεί κάποιος να ανακαλύψει το “Window Tax”, έναν φόρο που εφαρμόστηκε στα τέλη του 17ου αι. στη Μεγάλη Βρετανία. Σύμφωνα με το σχετικό νομοθέτημα ο φόρος που βάρυνε τον πολίτη είχε ως βασικό κριτήριο τον αριθμό παραθύρων της κατοικίας του. Το σκεπτικό του νομοθέτη, παραπέμπει κάπως στα δικά μας τεκμήρια. Όσο περισσότερα παράθυρα είχε ένα σπίτι, συμπεραίνεται (τεκμαίρεται) πως, θεωρητικά τόσο πιο εύπορος θα έπρεπε  να είναι ο ιδιοκτήτης του.

Η απάντηση των φορολογούμενων με χαμηλή φοροδοτική ισχύ

Όσο για τον τρόπο που επέλεξαν να αντιδράσουν πολλά νοικοκυριά της εποχής, που στερούνταν φοροδοτικής ισχύος; Έκλειναν με σταθερές αρχιτεκτονικά κατασκευές,  μόνιμα και ερμητικά τα παράθυρά τους. Ουσιαστικά έκαναν άκομψες παρεμβάσεις στις όψεις των κτηρίων τους, και στερούνταν επιπλέον φυσικού φωτισμού, με ένα συγκεκριμένο στόχο. Την απομείωση των φόρων. Ακόμα υπάρχουν τέτοια, μουντά σπίτια στη Γηραιά Αλβιώνα που παραπέμπουν σε αυτό το νομοθέτημα.

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

1 Ψηφίστηκε το 1696 από τον τότε βασιλιά William ΙΙΙ. Αυτός ο παράδοξος φόρος εφαρμόστηκε για κάτι περισσότερο από ενάμισι αιώνα, αρχικά σε Αγγλία και Ουαλία, ενώ ακολούθησε η Σκωτία, καλύπτοντας έτσι σχεδόν το σύνολο της Μεγ. Βρετανίας. Αντίστοιχο νομοθέτημα ίσχυε και στη Γαλλία.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού του φόρου ως πολυεκκαθαριστικό

Απομένει κάτι λιγότερο από μια εβδομάδα για την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, και θα κάνουμε μια συνοπτική καταγραφή στα δεδομένα που περιλαμβάνει το εκδοθέν εκκαθαριστικό. Με την οριστικοποίηση της δήλωσης και την υποβολή της, γίνεται άμεσα και η εκκαθάριση. Με κάποιες εξαιρέσεις βέβαια, οπότε και ο φορολογούμενος καλείται εντός εύλογου χρονικού διαστήματος να προσκομίσει στη Δ.Ο.Υ. που ανήκει όλα τα δικαιολογητικά της δήλωσης για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Οι εξαιρέσεις αυτές, αφορούν κυρίως δηλώσεις που πληρούν κάποια συγκεκριμένα κριτήρια.

 

Η Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως πολυεκκαθαριστικό. Υπολογίζεται βεβαίως ο κύριος φόρος, αλλά και μια σειρά πιθανών επιπρόσθετων επιβαρύνσεων. Συνεπώς, βεβαιώνονται και συναθροίζονται, ανάλογα βεβαίως και με τις πηγές εισοδημάτων, αλλά και το φορολογικό προφίλ του υπόχρεου, τα παρακάτω:

  • Κύριος Φόρος
  • Προκαταβολή φόρου επόμενης χρήσης
  • Εισφορά αλληλεγγύης
  • Τέλος επιτηδεύματος
  • Φόρος πολυτελείας

 

Για την αποπληρωμή ισχύουν τα δεδομένα που προβλέπονται βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Η μεγάλη πλειοψηφία των φορολογουμένων -και ανεξαρτήτως της ημερομηνίας υποβολής της δήλωσης-, θα κληθεί να πληρώσει το φόρο σε τρεις ισόποσες διμηνιαίες δόσεις (Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Νοέμβριο). Εξαιρούνται τα φυσικά πρόσωπα που αποτελούν μέλη προσωπικών εταιριών (Ο.Ε., Ε.Ε.), που δεδομένου ότι έχουν το περιθώριο υποβολής της δήλωσης έως και τις 16/8, ο φόρος που θα προκύψει θα πληρωθεί σε δύο ισόποσες δόσεις (Αύγουστο και Οκτώβριο).

 

Αν από την Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού προκύψει χρεωστικό εκκαθαριστικό έως 30 €, τότε το ποσό δεν βεβαιώνεται.

Επίσης, αν προκύψει πιστωτικό εκκαθαριστικό έως 5 €, το ποσό δεν επιστρέφεται στον φορολογούμενο.

Δεν προβλέπεται πλέον έκπτωση στην περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής του φόρου, όπως γινόταν έως και πριν από μερικά χρόνια.

 

 

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Continue Reading

Trending