Connect with us

Τουρισμός

«Συνδιαμορφώνοντας το Τουριστικό Προϊόν της Ηπειρωτικής Ελλάδας»

Νιώθω υπερήφανος που είμαστε σήμερα εδώ να εγκαινιάσουμε μαζί το πρώτο περιφερειακό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Ένα συνέδριο που σκοπό έχει να φέρνει την ΠΟΞ πιο κοντά στις Ενώσεις της και ταυτόχρονα να φέρνει κοντά ξενοδόχους με την πολιτεία. Να ανταλλάξουμε απόψεις και μέσα από τον ουσιαστικό διάλογο να αναδείξουμε τα θέματα που μας απασχολούν. Να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινά αποδέκτες λύσεις αλλά και τον τρόπο υλοποίησης τους.

Ο τουρισμός πάντα έπαιζε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Σήμερα ο ρόλος αυτός είναι αναβαθμισμένος, λόγω της σημαντικής αύξησης της συνδρομής του τουρισμού στο ΑΕΠ. Η χώρα μας προϋπολογίζει ανάπτυξη 2% αυξημένη από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Ανάπτυξη η οποία βασίζεται κυρίως στον τριτογενή τομέα. Τον δικό μας τομέα. Συνεπώς η επιτυχία του Έλληνα ξενοδόχου, σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι, εθνική υπόθεση. Ο Έλληνας ξενοδόχος συνδράμει πάνω από 10 δις στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν και απασχολεί πάνω από 200,000 εργαζομένους με βάση τα τελευταία μελέτη του ΞΕΕ. 

Ωστόσο ενώ η επιτυχία του κλάδου μας είναι αδιαπραγμάτευτη, η αποκλειστική αναφορά στα ρεκόρ εσόδων και αφίξεων δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα επιμέρους περιοχών. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας συνέδριο στην καρδιά! της ηπειρωτικής Ελλάδας. Είναι ξεκάθαρο, ότι το Καρπενήσι σήμερα δεν θυμίζει τις εικόνες των Χριστουγέννων. Αυτή είναι η πραγματικότητα χιλιάδων επιχειρήσεων που βασίζονται σε λιγότερο από 90 ημέρες δυναμικής λειτουργίας για να καλύψουν λειτουργικά έξοδα 365 ημερών. Παρόλα αυτά, οι περιοχές αυτές έχουν εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης και εμπλουτισμού της Ελληνικής τουριστικής εμπειρίας. Χρειάζεται όμως ο σωστός σχεδιασμός και για αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

Στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων προσπαθούμε να αναδείξουμε τις προοπτικές του ξενοδοχειακού κλάδου. Να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε την πολιτεία, την αυτοδιοίκηση και την ελληνική κοινωνία για τα εξειδικευμένα θέματα.Κάνουμε στοχευμένες παρεμβάσεις σε σχέση με την ανάγκη βελτίωσης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (όπως πρόσφατα για τη νομοθεσία των  DMMOs) ενώ παράλληλα αναδεικνύουμε σοβαρές αδυναμίες του κλάδου.

Και μιλώντας για σοβαρές αδυναμίες, ένα από τα βασικότερα εμπόδια  στην ποιοτική αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος είναι η διαχρονική απουσία – η διαχρονική απουσία – στήριξης των ξενοδοχείων έως 3 αστέρων που σε αριθμό δυναμικότητας ξεπερνάνε τα 200,000 δωμάτια. Ο ποιοτικός και βιώσιμος τουρισμός προϋποθέτει πως όλα τα καταλύματα έχουν την απαραίτητη χρηματοδοτική στήριξη ώστε να εκσυγχρονίζουν τις εγκαταστάσεις τους τόσο ενεργειακά όσο και σε επίπεδο υποδομών. Μετά από επανειλημμένες παρεμβάσεις μας πρόσφατα είδαμε τη προδημοσίευση του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ που πράγματι κινείται στη σωστή κατεύθυνση.  Παράλληλα προετοιμάζουμε σε συνεργασία με την DELOITTE μια σειρά από δωρεάν εργαστήρια Consulting που θα βοηθήσουν στην προετοιμασία τα μέλη μας που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Επίσης, μέσα από μια στρατηγική συμφωνία που ολοκληρώνουμε με την Εθνική Τράπεζα, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ειδικό προϊόν χρηματοδότησης κεφαλαιακών δαπανών μικρών ξενοδοχειακών καταλυμάτων έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να αντλήσουν ρευστότητα και από το τραπεζικό σύστημα. Οι δύο αυτές δράσεις σε συνδυασμό με την συνδικαλιστική πίεση που ασκούμε ευελπιστούμε να πλαισιωθούν από ένα γενναίο πρόγραμμα επιδότησης για τα μικρά ξενοδοχεία από το υπουργείο ανάπτυξης.

Μια ακόμα σοβαρή αδυναμία που εντοπίζουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο η ελληνική πολιτεία διαχρονικά προσεγγίζει τον κλάδο μας σε βασικά θέματα ανταγωνιστικότητας. Ενδεικτικά  αναφέρω τα εξής:

ΠΡΩΤΟΝ Η βραχυχρόνια μίσθωση, που έχει αφεθεί πάνω από 10 χρόνια να ανταγωνίζεται αθέμιτα τον κλάδο μας. Έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε 1,000,000 κλίνες!! σε τέτοια καταλύματα τα οποία λειτουργούν χωρίς ένα στοιχειώδες νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς στοιχειώδεις προδιαγραφές υγιεινής και  ασφαλείας. Τα καταλύματα αυτά λειτουργούν κάτω από τον μανδύα της οικονομίας του διαμοιρασμού  εις βάρος των ξενοδοχείων, εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και το σημαντικότερο.. εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και των συμπολιτών μας  που καλούνται να καταβάλουν διπλάσια και τριπλάσια ενοίκια για να βρουν στέγη. Αναμένουμε το υπουργείο τουρισμού να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη λειτουργία της εν λόγω δραστηριότητας.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ Το τέλος ανθεκτικότητας. Ένα τέλος που θεσμοθετήθηκε εις βάρος μας χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση. Το τέλος αυτό αποβαίνει στην προσπάθειας ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης καθώς είναι ποσοστιαία πολύ μεγαλύτερο στις  περιόδους και στις περιφέρειες χαμηλής ζήτησης. Η Στερεά Ελλάδα είναι ένα παράδειγμα στο οποίο αυτή αδικία είναι ακόμα πιο αισθητή.

ΤΡΙΤΟΝ Ο ΦΠΑ στην διαμονή που έχει υπερδιπλασιαστεί εδώ και σχεδόν 10 χρόνια και η μείωση  του οποίου είχε  αποτελέσει προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβαρύνει τους πελάτες μας με ένα ποσοστό το οποίο είναι υψηλότερο από όλους τους διεθνείς ανταγωνιστές μας.

Από την πλευρά μας προσπαθούμε να αναδείξουμε και να προσεγγίσουμε τα προβλήματα αυτά. Σε σχέση με το τέλος ανθεκτικότητας ετοιμάζουμε μια τεκμηριωμένη πρόταση που θα καταθέσουμε στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με σκοπό τη μείωση του και μεταφορά του χαμένου δημοσιονομικού χώρου στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Παράλληλα για τον ΦΠΑ συζητήσαμε με τον αρμόδιο υφυπουργό την αναγκαιότητα βελτίωσης του σχετικού πλαισίου και αναζητούμε παραγωγικούς τρόπους τεκμηρίωσης του πολλαπλασιαστικού οφέλους που θα είχε η μείωση του μεσοπρόθεσμα.

Αγαπητοί επιχειρηματίες και φίλοι του τουρισμού,

Οι προκλήσεις αυξάνονται. Τα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μεγαλώνουν. Δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε μόνοι μας. Η εποχή μας απαιτεί και επιβάλλει συνέργειες.

Πρέπει, λοιπόν, να καταστήσουμε τους ανθρώπους της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης, αλλά και τους συμπολίτες μας κοινωνούς των ειδικών θεμάτων του τουρισμού μας.

Και είμαι βέβαιος πως θα διαπιστώσουνε ότι τα περισσότερα από αυτά δεν αφορούν μόνο τον κλάδο μας. Είμαι πεπεισμένος πως αν συνεργαστούμε θα μπορέσουμε να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις και να τις εφαρμόσουμε προς όφελος όλων.

Γιατί ο τουρισμός στην Ελλάδα σήμερα είναι υπόθεση όλων μας.

Continue Reading

Τουρισμός

Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική

Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.

Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;

Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.

Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:

  1. Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
  3. Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.

Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα

Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.

Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.

Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:

Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας

Tips:

-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.

Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Τουρισμός

Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει παρατηρηθεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν τον τόπο διαμονής τους, με μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο ήσυχες περιοχές που προάγουν την ηρεμία και την ησυχία. Ποιες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι οι καλύτερες για ήσυχη διαβίωση;

Νέα έρευνα της Compare the Market AU ανέλυσε 39 Ευρωπαικές πόλεις χρησιμοποιώντας διάφορους παράγοντες, όπως ο πληθυσμός, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η βαθμολογία ηρεμίας, τα μονοπάτια περιπάτου και οι δημόσιοι κήποι, για να αποκαλύψει την καλύτερη πόλη στον κόσμο για ήσυχη διαβίωση.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση αποκαλύφθηκαν ως εξής:

Στην κορυφή της λίστας των καλύτερων πόλεων του κόσμου για ήσυχη διαβίωση βρέθηκε το Γκρατς στην Αυστρία με βαθμολογία 5,344 στα 8. Έχοντας μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες ειρήνης, χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και μόλις 5,36 κλαμπ και μπαρ ανά 100.000 κατοίκους, το Γκρατς είναι η ιδανική πόλη για όσους προτιμούν έναν ήσυχο τρόπο ζωής.

Καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ταξιδεύουμε στην Καμπέρα της Αυστραλίας. Παρά την ιδιότητά της ως πρωτεύουσας, η Καμπέρα φημίζεται ως μία από τις πιο ήσυχες πόλεις του κόσμου. Με χαμηλό ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης 21%, σχεδόν 250 μονοπάτια για περπάτημα και πολλά στούντιο γιόγκα για να ηρεμήσετε, η Καμπέρα προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για ασφαλή διαβίωση. Η πόλη φημίζεται για την παροχή στους κατοίκους της ελευθερίας να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους και για την εξαιρετική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Την τρίτη θέση εξασφαλίζει η Ζυρίχη της Ελβετίας, η οποία φημίζεται ως ένα από τα πιο ήσυχα και γραφικά μέρη για να κατοικεί κανείς. Με το χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας και τους γαλήνιους δημόσιους κήπους της, η Ζυρίχη προσφέρει ένα ειδυλλιακό περιβάλλον για ειρηνική διαβίωση. Εξυπηρετεί τέλεια τα άτομα που εκτιμούν την ηρεμία έναντι της φασαρίας της ζωής στην πόλη.Συνολικά, οι ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχούν στις 10 κορυφαίες κατατάξεις, με πόλεις όπως το Ελσίνκι (4,694), η Βιέννη (4,653), το Μπρνο (4,646), το Μόναχο (4,619), η Κοπεγχάγη (4,600) και η Στοκχόλμη (4,583) να διακρίνονται. Η παρουσία τους υπογραμμίζει όχι μόνο την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τον τρόπο ζωής τους, αλλά και το γεωγραφικό τους πλεονέκτημα, το οποίο προάγει ένα γαλήνιο και ειρηνικό περιβάλλον διαβίωσης. 

Σχολιάζοντας τη μελέτη, ο Stephen Zeller, Γενικός Διευθυντής της Compare the Market AU, δήλωσε: «Η ήσυχη ζωή προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και η μείωση των επιπέδων άγχους. Ενισχύει τη διανοητική διαύγεια και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τις ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη βαθύτερη σύνδεση με τη φύση. Είναι σπουδαίο που μπορούμε να παρουσιάσουμε μερικά από τα υπέροχα μέρη σε όλο τον κόσμο όπου είναι καλύτερο να ζείτε αν αυτός είναι ο τρόπος ζωής που προτιμάτε».

Η αναλυτική παγκόσμια κατάταξη βρίσκεται εδώ: https://www.comparethemarket.com.au/home-loans/features/best-cities-for-quiet-living/

Continue Reading

Trending