Connect with us

Τουρισμός

«Συνδιαμορφώνοντας το Τουριστικό Προϊόν της Ηπειρωτικής Ελλάδας»

Νιώθω υπερήφανος που είμαστε σήμερα εδώ να εγκαινιάσουμε μαζί το πρώτο περιφερειακό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Ένα συνέδριο που σκοπό έχει να φέρνει την ΠΟΞ πιο κοντά στις Ενώσεις της και ταυτόχρονα να φέρνει κοντά ξενοδόχους με την πολιτεία. Να ανταλλάξουμε απόψεις και μέσα από τον ουσιαστικό διάλογο να αναδείξουμε τα θέματα που μας απασχολούν. Να προσπαθήσουμε να βρούμε κοινά αποδέκτες λύσεις αλλά και τον τρόπο υλοποίησης τους.

Ο τουρισμός πάντα έπαιζε βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας. Σήμερα ο ρόλος αυτός είναι αναβαθμισμένος, λόγω της σημαντικής αύξησης της συνδρομής του τουρισμού στο ΑΕΠ. Η χώρα μας προϋπολογίζει ανάπτυξη 2% αυξημένη από τον μέσο όρο της Ευρώπης. Ανάπτυξη η οποία βασίζεται κυρίως στον τριτογενή τομέα. Τον δικό μας τομέα. Συνεπώς η επιτυχία του Έλληνα ξενοδόχου, σήμερα περισσότερο από ποτέ είναι, εθνική υπόθεση. Ο Έλληνας ξενοδόχος συνδράμει πάνω από 10 δις στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν και απασχολεί πάνω από 200,000 εργαζομένους με βάση τα τελευταία μελέτη του ΞΕΕ. 

Ωστόσο ενώ η επιτυχία του κλάδου μας είναι αδιαπραγμάτευτη, η αποκλειστική αναφορά στα ρεκόρ εσόδων και αφίξεων δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα επιμέρους περιοχών. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο επιλέξαμε να πραγματοποιήσουμε το πρώτο μας συνέδριο στην καρδιά! της ηπειρωτικής Ελλάδας. Είναι ξεκάθαρο, ότι το Καρπενήσι σήμερα δεν θυμίζει τις εικόνες των Χριστουγέννων. Αυτή είναι η πραγματικότητα χιλιάδων επιχειρήσεων που βασίζονται σε λιγότερο από 90 ημέρες δυναμικής λειτουργίας για να καλύψουν λειτουργικά έξοδα 365 ημερών. Παρόλα αυτά, οι περιοχές αυτές έχουν εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης και εμπλουτισμού της Ελληνικής τουριστικής εμπειρίας. Χρειάζεται όμως ο σωστός σχεδιασμός και για αυτό είναι απαραίτητη η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.

Στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων προσπαθούμε να αναδείξουμε τις προοπτικές του ξενοδοχειακού κλάδου. Να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε την πολιτεία, την αυτοδιοίκηση και την ελληνική κοινωνία για τα εξειδικευμένα θέματα.Κάνουμε στοχευμένες παρεμβάσεις σε σχέση με την ανάγκη βελτίωσης του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου (όπως πρόσφατα για τη νομοθεσία των  DMMOs) ενώ παράλληλα αναδεικνύουμε σοβαρές αδυναμίες του κλάδου.

Και μιλώντας για σοβαρές αδυναμίες, ένα από τα βασικότερα εμπόδια  στην ποιοτική αναβάθμιση του Ελληνικού Τουριστικού προϊόντος είναι η διαχρονική απουσία – η διαχρονική απουσία – στήριξης των ξενοδοχείων έως 3 αστέρων που σε αριθμό δυναμικότητας ξεπερνάνε τα 200,000 δωμάτια. Ο ποιοτικός και βιώσιμος τουρισμός προϋποθέτει πως όλα τα καταλύματα έχουν την απαραίτητη χρηματοδοτική στήριξη ώστε να εκσυγχρονίζουν τις εγκαταστάσεις τους τόσο ενεργειακά όσο και σε επίπεδο υποδομών. Μετά από επανειλημμένες παρεμβάσεις μας πρόσφατα είδαμε τη προδημοσίευση του ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ που πράγματι κινείται στη σωστή κατεύθυνση.  Παράλληλα προετοιμάζουμε σε συνεργασία με την DELOITTE μια σειρά από δωρεάν εργαστήρια Consulting που θα βοηθήσουν στην προετοιμασία τα μέλη μας που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Επίσης, μέσα από μια στρατηγική συμφωνία που ολοκληρώνουμε με την Εθνική Τράπεζα, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα ειδικό προϊόν χρηματοδότησης κεφαλαιακών δαπανών μικρών ξενοδοχειακών καταλυμάτων έτσι ώστε οι επιχειρηματίες να μπορούν να αντλήσουν ρευστότητα και από το τραπεζικό σύστημα. Οι δύο αυτές δράσεις σε συνδυασμό με την συνδικαλιστική πίεση που ασκούμε ευελπιστούμε να πλαισιωθούν από ένα γενναίο πρόγραμμα επιδότησης για τα μικρά ξενοδοχεία από το υπουργείο ανάπτυξης.

Μια ακόμα σοβαρή αδυναμία που εντοπίζουμε είναι ο τρόπος με τον οποίο η ελληνική πολιτεία διαχρονικά προσεγγίζει τον κλάδο μας σε βασικά θέματα ανταγωνιστικότητας. Ενδεικτικά  αναφέρω τα εξής:

ΠΡΩΤΟΝ Η βραχυχρόνια μίσθωση, που έχει αφεθεί πάνω από 10 χρόνια να ανταγωνίζεται αθέμιτα τον κλάδο μας. Έχουμε φτάσει στο σημείο να έχουμε 1,000,000 κλίνες!! σε τέτοια καταλύματα τα οποία λειτουργούν χωρίς ένα στοιχειώδες νομοθετικό πλαίσιο, χωρίς στοιχειώδεις προδιαγραφές υγιεινής και  ασφαλείας. Τα καταλύματα αυτά λειτουργούν κάτω από τον μανδύα της οικονομίας του διαμοιρασμού  εις βάρος των ξενοδοχείων, εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και το σημαντικότερο.. εις βάρος των τοπικών κοινωνιών και των συμπολιτών μας  που καλούνται να καταβάλουν διπλάσια και τριπλάσια ενοίκια για να βρουν στέγη. Αναμένουμε το υπουργείο τουρισμού να βάλει φρένο στην ανεξέλεγκτη λειτουργία της εν λόγω δραστηριότητας.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ Το τέλος ανθεκτικότητας. Ένα τέλος που θεσμοθετήθηκε εις βάρος μας χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση. Το τέλος αυτό αποβαίνει στην προσπάθειας ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης καθώς είναι ποσοστιαία πολύ μεγαλύτερο στις  περιόδους και στις περιφέρειες χαμηλής ζήτησης. Η Στερεά Ελλάδα είναι ένα παράδειγμα στο οποίο αυτή αδικία είναι ακόμα πιο αισθητή.

ΤΡΙΤΟΝ Ο ΦΠΑ στην διαμονή που έχει υπερδιπλασιαστεί εδώ και σχεδόν 10 χρόνια και η μείωση  του οποίου είχε  αποτελέσει προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας επιβαρύνει τους πελάτες μας με ένα ποσοστό το οποίο είναι υψηλότερο από όλους τους διεθνείς ανταγωνιστές μας.

Από την πλευρά μας προσπαθούμε να αναδείξουμε και να προσεγγίσουμε τα προβλήματα αυτά. Σε σχέση με το τέλος ανθεκτικότητας ετοιμάζουμε μια τεκμηριωμένη πρόταση που θα καταθέσουμε στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας με σκοπό τη μείωση του και μεταφορά του χαμένου δημοσιονομικού χώρου στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης. Παράλληλα για τον ΦΠΑ συζητήσαμε με τον αρμόδιο υφυπουργό την αναγκαιότητα βελτίωσης του σχετικού πλαισίου και αναζητούμε παραγωγικούς τρόπους τεκμηρίωσης του πολλαπλασιαστικού οφέλους που θα είχε η μείωση του μεσοπρόθεσμα.

Αγαπητοί επιχειρηματίες και φίλοι του τουρισμού,

Οι προκλήσεις αυξάνονται. Τα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μεγαλώνουν. Δεν μπορούμε να τα διαχειριστούμε μόνοι μας. Η εποχή μας απαιτεί και επιβάλλει συνέργειες.

Πρέπει, λοιπόν, να καταστήσουμε τους ανθρώπους της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης, αλλά και τους συμπολίτες μας κοινωνούς των ειδικών θεμάτων του τουρισμού μας.

Και είμαι βέβαιος πως θα διαπιστώσουνε ότι τα περισσότερα από αυτά δεν αφορούν μόνο τον κλάδο μας. Είμαι πεπεισμένος πως αν συνεργαστούμε θα μπορέσουμε να βρούμε τις βέλτιστες λύσεις και να τις εφαρμόσουμε προς όφελος όλων.

Γιατί ο τουρισμός στην Ελλάδα σήμερα είναι υπόθεση όλων μας.

Continue Reading

Τουρισμός

Υπερτουρισμός: Υπάρχει Πραγματικά ή Υπερβάλλουμε;

Ο όρος «υπερτουρισμός» έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, περιγράφοντας την κατάσταση κατά την οποία οι τουριστικοί προορισμοί δεν μπορούν να διαχειριστούν την πίεση των επισκεπτών. Ωστόσο, είναι πραγματικά το πρόβλημα τόσο σοβαρό όσο παρουσιάζεται; Μπορεί να υποστηριχθεί ότι ο υπερτουρισμός δεν υφίσταται σε τόσο μεγάλο βαθμό ή ότι η συζήτηση γύρω από αυτό το φαινόμενο έχει υπερτονιστεί για διάφορους λόγους. Ακολουθούν επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα του υπερτουρισμού δεν είναι τόσο εκτεταμένο όσο συχνά αναφέρεται.

Ο Τουρισμός ως Ευκαιρία για Οικονομική Ανάπτυξη

Ένα από τα ισχυρότερα επιχειρήματα ενάντια στην ιδέα του υπερτουρισμού είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας. Οι τουρίστες δημιουργούν ζήτηση για υπηρεσίες και προϊόντα, ενισχύοντας την οικονομία τοπικών και εθνικών κοινωνιών. Για πολλές περιοχές, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες ή σε απομακρυσμένες τουριστικές κοινότητες, ο τουρισμός είναι συχνά η κύρια πηγή εσόδων.

Προορισμοί όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Ταϊλάνδη έχουν ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό από τον τουρισμό. Η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ αυτών των χωρών είναι ουσιώδης, και πολλοί τομείς της οικονομίας τους στηρίζονται στον τουρισμό. Η ιδέα ότι υπάρχει υπερτουρισμός υπονοεί ότι αυτή η οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να περιοριστεί, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες.

Εποχικότητα και Διαφοροποίηση των Επισκεπτών

Ένα από τα επιχειρήματα που δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι τόσο εκτεταμένος, είναι η εποχικότητα του τουρισμού. Η πλειοψηφία των προορισμών που κατηγορούνται για υπερτουρισμό, όπως η Σαντορίνη, η Βαρκελώνη και η Βενετία, έχουν συγκεκριμένες περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης (συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες), ενώ τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου οι τουριστικοί αριθμοί μειώνονται σημαντικά.

Αυτή η εποχικότητα δείχνει ότι ο τουρισμός δεν είναι συνεχώς «υπερβολικός», αλλά μάλλον συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Κατά συνέπεια, αν οι τοπικές αρχές διαχειριστούν καλύτερα τον τουρισμό κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, το πρόβλημα μπορεί να μετριαστεί χωρίς να υπάρξουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες.

Επιπλέον, ο τουρισμός εξελίσσεται. Σημειώνεται αύξηση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός και ο οικοτουρισμός. Αυτές οι μορφές συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των τουριστικών ροών, μειώνοντας την πίεση στους παραδοσιακούς δημοφιλείς προορισμούς.

Η Δυνατότητα Ανάπτυξης Υποδομών

Η τεχνολογία και οι σύγχρονες υποδομές έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας στους δημοφιλείς προορισμούς μεγαλύτερη δυνατότητα να φιλοξενήσουν αυξημένο αριθμό τουριστών. Πολλές περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερτουρισμού έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη βελτίωση των υποδομών τους, με την ανάπτυξη νέων μεταφορικών μέσων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, η Βενετία έχει επενδύσει σε έργα που αφορούν την υποδομή της, όπως την ανακαίνιση των δημόσιων μεταφορών και την κατασκευή φραγμάτων για να αντιμετωπίσει τις πλημμύρες και την πίεση των τουριστών. Αντί να περιοριστεί ο τουρισμός, η ανάπτυξη των υποδομών μπορεί να επιτρέψει στους προορισμούς να αντέξουν την αυξημένη ζήτηση.

Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών και των Δεδομένων

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση των τουριστικών ροών με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Πλατφόρμες όπως οι εφαρμογές κρατήσεων, τα συστήματα διαχείρισης επισκεπτών και τα έξυπνα συστήματα διακίνησης τουριστών μπορούν να βοηθήσουν τους προορισμούς να κατανείμουν τους επισκέπτες τους καλύτερα.

Με τη χρήση τεχνολογιών όπως η ανάλυση δεδομένων, οι τουριστικές αρχές μπορούν να προβλέπουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης και να διαχειρίζονται τους επισκέπτες, διασφαλίζοντας ότι ο αριθμός των τουριστών παραμένει εντός βιώσιμων ορίων. Έτσι, ο υπερτουρισμός μπορεί να αποφευχθεί με καλύτερο σχεδιασμό και προγραμματισμό, αντί για περιορισμούς στις τουριστικές ροές.

Η Αντίσταση των Τοπικών Κοινωνιών

Παρά την έντονη δημοσιότητα που λαμβάνει ο υπερτουρισμός, πολλοί κάτοικοι σε τουριστικές περιοχές δεν θεωρούν τον τουρισμό ως τόσο σοβαρό πρόβλημα. Σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, οι τοπικοί πληθυσμοί συχνά εκφράζουν θετική στάση απέναντι στον τουρισμό, καθώς αναγνωρίζουν τα οφέλη που προσφέρει, όπως η βελτίωση των υποδομών, η ανάπτυξη επιχειρήσεων και οι ευκαιρίες απασχόλησης.

Επίσης, η αντίδραση στις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού δεν είναι ομοιόμορφη. Ορισμένες περιοχές προτιμούν να επωφεληθούν από τον τουρισμό και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, παρά να περιορίσουν την τουριστική δραστηριότητα. Αυτό δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι απαραίτητα ένα ανεπιθύμητο φαινόμενο για όλους τους προορισμούς, και συχνά η αναπαράστασή του στα μέσα ενημέρωσης μπορεί να είναι υπερβολική.

Ελλιπής Στατιστική Ανάλυση και Ερμηνεία των Δεδομένων

Πολλές φορές τα δεδομένα για τον τουρισμό δεν λαμβάνουν υπόψη τις περιόδους χαμηλής ζήτησης ή την κατανομή των τουριστών σε διαφορετικές περιοχές εντός ενός προορισμού. Η προβολή μιας συνολικής εικόνας για τον τουρισμό βασίζεται συνήθως σε στατιστικά στοιχεία που επικεντρώνονται στις περιόδους αιχμής. Ωστόσο, αν εξεταστεί η συνολική ροή των τουριστών σε μια ετήσια βάση, η κατάσταση μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.

Συμπέρασμα

Ο υπερτουρισμός είναι ένας πραγματικός προβληματισμός για κάποιους προορισμούς, αλλά η ένταση του προβλήματος δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο παρουσιάζεται συχνά στα μέσα ενημέρωσης. Οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από τον τουρισμό, ενώ με τη χρήση της τεχνολογίας και τη σωστή διαχείριση, ο τουρισμός μπορεί να γίνει βιώσιμος χωρίς να υπάρξει ανάγκη για περιορισμούς. Επιπλέον, η διαφοροποίηση των τουριστικών μορφών και η ενίσχυση των υποδομών μπορούν να μειώσουν την πίεση στους δημοφιλείς προορισμούς, διασφαλίζοντας ότι ο τουρισμός παραμένει ευεργετικός και όχι επιβλαβής.

Continue Reading

Τουρισμός

Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική

Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.

Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;

Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.

Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:

  1. Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
  3. Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.

Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα

Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.

Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.

Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:

Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας

Tips:

-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.

Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Trending