Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Τροχοπέδη οι εμμονές γονέων

Ένα από τα βασικότερα σημεία για τη μακροζωία μιάς μικρομεσαίας οικογενειακής επιχείρησης εκτός από τη διαρκή οργάνωση και ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα είναι το σωστό μάνατζμεντ. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη διάφοροι παράμετροι και δείκτες όπως είναι τα κόστη (και πώς αυτά υπολογίζονται), η ποιότητα των παι παραγόμενων προϊόντων και παρεχόμενων υπηρεσιών (και πώς αυτή αξιολογείται), η εξυπηρέτηση των πελατών και η προσαρμογή της επιχείρησης στις αυξανόμενες απαιτήσεις τους. Και βέβαια η επιχείρηση πρέπει να ενδιαφέρεται για την εταιρική εικόνα της και να γνωρίζει πώς αυτή κτίζεται.

Οι λόγοι

Πολλοί είναι οι λόγοι που οδηγούν τον ιδιοκτήτη-μάνατζερ της οικογενειακής επιχείρησης να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα οργάνωσης, ανάπτυξης και ανασχεδιασμού της επιχείρησής του, την οποία συνήθως παρέλαβε από το γονιό του και συνεχίζει να τη συντηρεί στο ίδιο μοντέλο. Ίσως, επειδή η επιχείρηση έχει φτάσει σε οριακό σημείο επιβίωσης, αλλά και διότι τα προβλήματα που ανακύπτουν καθημερινά είναι πλέον δυσεπίλυτα. Ίσως, επειδή έχει συνειδητοποιήσει ότι για να επιβιώσει απαιτεί και εφαρμογή νέων συστημάτων πληροφοριών και επικοινωνίας.

Αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι ο «πάτερ φαμίλιας» και αρχηγός της επιχείρησης έχει αντιληφθεί έστω και την τελευταία στιγμή τον κώδωνα του κινδύνου και προσπαθεί προσωρινά με άτακτες και παρορμητικές κινήσεις να αυτοσχεδιάσει και να κατασκευάσει μοντέλα διάσωσης και επιβίωσης.
Στην προσπάθειά του αυτή είναι βέβαιο ότι θα κάνει λάθη, αλλά είναι η μόνη του διέξοδος να αντιληφθεί την ανάγκη για αλλαγή και την προσαρμογή στα νέα δεδομένα της καινοτομίας και τεχνολογίας. Δυστυχώς, αν συνεχίσει να διατηρεί την ίδια κατάσταση από άγνοια ή εγωισμό, το κόστος της πιθανής αποτυχίας και το όποιο οικονομικό αποτέλεσμα επωμισθεί, ανήκουν αποκλειστικά και μόνο στον ίδιο.

Οι όροι

Οι προϋποθέσεις για να αναπτύξει την όποια αναδιοργάνωση της επιχείρησης είναι:
-ΠΡΩΤΟΝ, να εφαρμόσει μια στρατηγική αλλαγής, συμβατή με το είδος της διοίκησης που εφάρμοζε μέχρι τώρα στην επιχείρηση με στόχους ρεαλιστικούς και εφικτούς.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ, να επιτύχει συνδυασμό τεχνολογικής και ανθρώπινης υποστήριξης και να καταφέρει να συγκεράσει την όποια καινοτομία με την ταυτόχρονη εκπαίδευση του προσωπικού.

-ΤΡΙΤΟΝ, να μυηθεί ο ίδιος στη φιλοσοφία και στην κουλτούρα της προσαρμογής στο νέο εργασιακό περιβάλλον με αισιοδοξία και θετικότητα και να αποδεχτεί ότι οι πρόχειρες πυροσβεστικές λύσεις δεν οδηγούν σε αύξηση παραγωγικότητας, αλλά συντηρούν τη στασιμότητα.

Το πρόσχημα

Παρ’ όλα αυτά ευρήματα διαφόρων ερευνών, χρόνια τώρα, καταλήγουν στο ίδιο και απαράλλακτο συμπέρασμα. Οι ιδιοκτήτες και τα αφεντικά των ΜΜΕ οικογενειακών επιχειρήσεων δεν αποχωρούν έγκαιρα και αξιοπρεπώς από αυτό που θεωρούν κτήμα τους ή δημιούργημά τους. Θεωρούν μεγάλη παραχώρηση και αντικειμενική αδυναμία να παραδώσουν τη σκυτάλη του δρομέα στους νεότερους κληρονόμους τους, επικαλούμενοι πάντα το πρόσχημα της απειρίας ή της πιθανής ανευθυνότητας ή αυθορμητισμού που εμπερικλείει κινδύνους.
Αλλά αν αυτό συμβεί χρονικά λόγω συνταξιοδότησης, ακόμη και τότε εντελώς καταχρηστικά διατηρούν τον έλεγχο της επιχείρησης, ασκώντας γερασμένη διοίκηση, εφαρμόζοντας αναχρονιστικά μοντέλα επικοινωνίας με εργαζόμενους και πελάτες.

Η ερμηνεία

Οι λόγοι οι οποίοι στοιχειοθετούν αυτήν την εμμονή της μη έγκαιρης απομάκρυνσης των γονέων ιδιοκτητών μικρομεσαίων οικογενειακών επιχειρήσεων καταγράφονται ως εξής:

1) Η κακή ψυχολογία των επιχειρηματιών ηλικίας από 65 και άνω να αρνούνται να αποχωρήσουν από την οικογενειακή τους επιχείρηση και να μεταβιβάσουν τα εταιρικά τους μερίδια στους κληρονόμους τους, θέτοντας τον εαυτό τους εκτός μάχιμου πεδίου με το επιχείρημα ότι καταδικάζουν εαυτούς «σε αργό θάνατο».
2) Η τεκμηριωμένη άποψη ότι σε καιρούς δύσκολους ο καπετάνιος δεν αφήνει το καράβι στο δόκιμο, ο οποίος όμως ποτέ δεν θα μάθει να το κυβερνά εκτός αν το αναλάβει κάποια στιγμή. Άλλωστε, και η πρώτη στραβοτιμονιά προστίθεται στα συν της εμπειρίας του.
3) Η επιλογή της χρονικής στιγμής της εταιρικής μεταβίβασης, η κατάλληλη χρονική στιγμή της μεταβίβασης της ηγεσίας χωρίς δικλείδες ασφαλείας που αποτελούν τροχοπέδη στους νεαρούς βλαστούς, να μην αναστέλλεται συνεχώς και αδικαιολόγητα από τον «γέρο» πατέρα.
4) Η μη ύπαρξη μοντέλων και εργαλείων διοίκησης, και η άρνηση για προσπάθεια ή επιθυμία «να αφήσουμε τα παλιά και να ενστερνιστούμε τα καινούργια», αποτελεί φραγή στην εξέλιξη και ανάπτυξη της επιχείρησης,
5) Η παντελής έλλειψη εκπαίδευσης και κατάρτισης των παλαιών και γερασμένων επιχειρηματιών επί θεμάτων μεταβίβασης των οικογενειακών επιχειρήσεων, σαν οδοιπορικό ταξιδιού με επιτυχή έκβαση και όχι σαν ηλικιακή οπισθοχώρηση ανάγκης.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Επιχειρηματικότητα

5  + 1 TIPS…. Ορθής Επικοινωνίας!

BUSINESS COMMUNICATION

5  + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!

Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.

Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις  και τεχνικές.

Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.

  • Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας  τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.

  • Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.

  • Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.

  • Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης  σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.

  • Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.

Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!

Από την Έλενα Τζήκα | Σύμβουλο Επικοινωνίας

Continue Reading

Προγράμματα

Προτεραιότητα του Επιμελητηρίου Αρκαδίας η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας

«Το Επιμελητήριο Αρκαδίας με τη νέα του σύνθεση έχει ιδρύσει τμήμα γυναικείας και νεανικής επιχειρηματικότητας και ήδη έχει σχεδιάσει συγκεκριμένες δράσεις και έχει αναλάβει πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση» δήλωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας κ. Γιάννης Τρουπής κατά τη διάρκεια της ανοιχτής δράσης του Συνεργατικού Χώρου Εργασίας Ark Coworking Space τη Δευτέρα. 

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Τρουπή, οι ευκαιρίες επιχειρηματικής ανάπτυξης είναι πολλές και σημαντικές, ειδικά λόγω των προσκλήσεων επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης και για το σκοπό αυτό το Επιμελητήριο Αρκαδίας έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα για την ενημέρωση του επιχειρηματικού κόσμου. 

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου αναφέρθηκε επίσης σε μια πολύ σημαντική κατάκτηση για την Αρκαδία και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, τη δημιουργία γραφείου του ΕΦΕΠΑΕ, του φορέα αξιολόγησης και ελέγχου των επιχορηγούμενων επενδυτικών σχεδίων, στους χώρους του Επιμελητηρίου Αρκαδίας. «Η επιτυχία αυτή είναι προϊόν συνεργασίας με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Δημήτριο Πτωχό και τους υπόλοιπους Προέδρους των Επιμελητηρίων. Και είναι βέβαιο ότι θα μπορέσουμε να υποστηρίξουμε καλύτερα και πιο άμεσα τις επιχειρήσεις της Πελοποννήσου». 

Ο κ. Τρουπής χαρακτήρισε τέλος το Ark ένα φιλόξενο χώρο με σημαντική ήδη δραστηριότητα στην υποστήριξη της επιχειρηματικότητας και την ανάδειξή της. Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στηρίζει το συγκεκριμένο χώρο και τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη ενταχθεί στο πρόγραμμα φιλοξενίας του. 

Κεντρικό ρόλο στην ανοιχτή δράση αυτή είχαν τα μέλη του τμήματος γυναικείας επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου Αρκαδίας και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου η Αν. Πρόεδρος του Τμήματος Μεταποίησης κα. Χριστίνα Παρασκευοπούλου – Σύριου, η κα Άννα Γαβρήλου και η κα. Ματίνα Παράσχου.

Η κα Γαβρήλου στην τοποθέτησή της σημείωσε τους πολυδιάστατους ρόλους που καλούνται να εξυπηρετήσουν οι γυναίκες και την υστέρηση που παρουσιάζουν, σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα, στο επιχειρείν. Τόνισε ωστόσο την ικανοποίησή της για τη διαπίστωση ότι η συνθήκη αυτή δείχνει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια και πρόσθεσε ότι το Επιμελητήριο Αρκαδίας έχει στοχεύσει στρατηγικά στην περαιτέρω ενίσχυσή της γυναικείας επιχειρηματικότητας. 

Η κα Παράσχου, η οποία είναι παράλληλα Πρόεδρος του ΔΣ της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας «Αγαπήνωρ» από την πλευρά της, αναφέρθηκε στο δύσκολο ανταγωνισμό που συνάντησε όταν δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά σε έναν «ανδροκρατούμενο» επαγγελματικό χώρο. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου Αρκαδίας που στοχεύουν στην ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

Ειδικότερα, επισήμανε τα επιμορφωτικά σεμινάρια σε τομείς όπως το marketing, η ψηφιακή τεχνολογία και η χρηματοοικονομική διαχείριση κ.α. Παράλληλα, υπογράμμισε τις συνεχείς παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου προς τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να αναπτυχθούν ειδικά προγράμματα που θα στηρίξουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Τέλος, αναφέρθηκε στην ανάγκη για δικτύωση των γυναικών επιχειρηματιών, ώστε να ενισχυθούν οι συνεργασίες και οι επαφές μεταξύ τους.

Η κα Παρασκευοπούλου – Σύριου τέλος, η οποία είναι παράλληλα Γενική Γραμματέας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Τρίπολης, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι γυναίκες επιχειρηματίες στη ΒΙ.ΠΕ. Τρίπολης είναι μειοψηφία. Σημείωσε βέβαια ότι πολλές γυναίκες πλέον βγαίνουν μπροστά και αναλαμβάνουν ρόλους και πρωτοβουλίες κάτι που μέχρι σήμερα δεν ήταν αναμενόμενο.    

Continue Reading

Προγράμματα

Το Επιμελητήριο Αρκαδίας στηρίζει την Καινοτομία και την Περιβαλλοντική Συνείδηση

Με συνέπεια στον ρόλο του ως φορέας ανάπτυξης, καινοτομίας και κοινωνικής ευθύνης, το Επιμελητήριο Αρκαδίας έδωσε το «παρών» σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις με επίκεντρο την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και την περιβαλλοντική παιδεία.

Regional Growth Conference στην Πάτρα

Με ενεργό και ουσιαστικό ρόλο συμμετείχαν τα μέλη της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στο κορυφαίο φόρουμ για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, το Regional Growth Conference (RGC 2025), το οποίο διεξήχθη στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, με συνδιοργανωτή το ίδιο το Πανεπιστήμιο.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Αχαϊκή Επιμελητηριακή Ανάπτυξη  (ΑΧ.ΕΠ.ΑΝ) πραγματοποίησε workshop για τον ρόλο των αναπτυξιακών Εταιρειών ως βασικοί μοχλοί τοπικής και περιφερειακής αναπτυξιακής.

Το Επιμελητήριο εκπροσωπήθηκε από τα μέλη της Διοίκησης της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας του Επιμελητηρίου «Αγαπήνωρ», την Πρόεδρο κα. Ματίνα Παράσχου, την Αντιπρόεδρο κα. Χριστίνα Παρασκευοπούλου – Σύριου, το μέλος του ΔΣ κα. Άννα Γαβρήλου και τον Υπεύθυνο της εταιρείας «Αγαπήνωρ» κ. Νικόλαο Μεγρέμη.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου συμμετείχαν σε γόνιμες συζητήσεις, ανταλλάσσοντας απόψεις με εκπροσώπους φορέων και εισηγητές από όλο το φάσμα της αγοράς, συμβάλλοντας ουσιαστικά στον διάλογο για την ενίσχυση της καινοτομίας και στρατηγικές συνεργασίας και δικτύωσης των αναπτυξιακών εταιρειών.

Περιβαλλοντική δράση «Εν αρχή ην η φύσις»

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών, κ. Κώστας Καλαμαράς, συμμετείχε ενεργά στη στην εκδήλωση της διήμερης περιβαλλοντικής δράσης «Εν αρχή ην η φύσις», που πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Τρίπολης και σε συνεργασία με τον ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας και το Επιμελητήριο Αρκαδίας.

Στον χαιρετισμό του, ο κ. Καλαμαράς χαρακτήρισε την εκδήλωση ως ουσιαστική επένδυση στην περιβαλλοντική παιδεία και στο μέλλον της κοινωνίας μας, ενώ τόνισε τη σημασία της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όπως επεσήμανε, η αειφορία αποτελεί συλλογική ευθύνη που μας αφορά όλους.

Η συμμετοχή και συνεργασία του Επιμελητηρίου Αρκαδίας στις παραπάνω εκδηλώσεις επιβεβαιώνει τη διαρκή προσήλωση του στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της καινοτομίας και τη δημιουργία συνεργειών για την ανάπτυξη της Αρκαδίας.

Continue Reading

Trending