Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Workshop “Motivating Women in Supply Chain”

Στα πλαίσια του Διεθνούς Συνεδρίου Eurolog, που έλαβε χώρα στις 3-4 Απριλίου στην Αθήνα, υπό την αιγίδα των ELA (European Logistics Association ) και ΙLME  (Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος), η εταιρεία Hatzi Filax είχε την τιμή να παρουσιάσει το Workshop με θέμα «Μotivating Women in Supply Chain”.

Στο Workshop συμμετείχαν καταξιωμένοι επαγγελματίες από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, εξειδικευμένοι στο χώρο των logistics, καθώς επίσης και φοιτητές από Βusiness & Economics τμήματα εξειδικευμένων σχολών.

Η παρουσίαση εμπεριείχε πληθώρα διαδραστικών και βιωματικών δραστηριοτήτων, μέσω των οποίων οι συμμετέχοντες  του Workshop έθεσαν ερωτήσεις και έβγαλαν συμπεράσματα, αναλύοντας τη θέση της γυναίκας στο χώρο του Supply Chain.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έκανε τη δική της παρουσίαση, αναπτύσσοντας τις ιδέες των μελών της. Τα κύρια θέματα απασχόλησης ανά ομάδα ήταν τα εξής:

  • 1η ομάδα: “Opportunities, Networking and Empowerment in Supply Chain”
  • 2η ομάδα: “Recruiting and Retaining Women in Supply Chain”
  • 3η ομάδα: “Mentoring, Support and Training in Supply Chain”
  • 4η ομάδα: “Motivating and Retaining Women in Supply Chain”

Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από την κάθε ομάδα συνοψίζονται στο παρακάτω κείμενο. Σύμφωνα με αυτά προτείνεται:

  • Να δίνεται περισσότερη προσοχή και έμφαση στις διαδικασίες στελέχωσης και προαγωγών, σε γυναίκες οι οποίες κατέχουν ανώτερες θέσεις.
  • Να αποκτούν δημοσιότητα ο γυναίκες αυτές έτσι ώστε αποκτώντας περισσότερη αναγνωρισιμότητα, να αποτελούν πηγή έμπνευσης και για άλλες γυναίκες που θέλουν να αναπτυχθούν.
  • Οι εργοδότες να είναι ρεαλιστές και ευέλικτοι όσον αφορά στην πρόσληψη γυναικών. Έχουν πολλαπλούς ρόλους, όπως αυτός της μητέρας, λόγω της πολυπραγμοσύνης της φύσης τους.
  • Οι εργοδότες να συμβάλουν ενεργά στην κατάλυση των στερεοτύπων σχετικά με τις γυναίκες στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι τελευταίες έχουν πολύ καλές οργανωτικές και διοικητικές δεξιότητες, εφόδια που μπορούν να προβούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον χώρο.
  • Οι εταιρείες και η κυβέρνηση να προωθήσουν ευκαιρίες για ανάδειξη διαφορετικών πτυχών και αντικειμένων στο Supply Chain (SP).
  • Μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της τεχνολογίας να γίνει προσέλκυση περισσότερων millennials, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στον εμπλουτισμό των ομάδων τους, ανταποκρινόμενοι στην νέα εποχή.
  • Οι γυναίκες να δείχνουν αυτοσεβασμό  καθώς επίσης να παρακινούνται από τις εταιρείες, ώστε να αντιλαμβάνονται την πραγματική τους αξία και να μην δημιουργούν αυτο-σαμποτάζ στις ίδιες και κατ’ επέκταση σε όλες τις γυναίκες που θέλουν να διαπρέψουν στον χώρο.
  • Να παρέχονται ανοιχτές ευκαιρίες οι οποίες θα κατανέμονται με δίκαιο τρόπο και ισομερώς,  στο εργατικό δυναμικό.
  • Να παρέχονται περισσότερες γνώσεις, συμβουλές και εκπαίδευση στις γυναίκες ώστε να εξειδικευθούν πάνω στο αντικείμενο της εφοδιαστικής αλυσίδας, καταλαμβάνοντας εφ’ όσον το επιθυμούν ηγετικές θέσεις
  • Τα μέλη σε μία οικογένεια χρειάζεται να  αλληλοϋποστηρίζονται. Οι γυναίκες συνήθως στηρίζουν την οικογένεια τους, αλλά και η οικογένεια οφείλει να πράττει το ίδιο. Ένα σπίτι ενέχει αρκετές ευθύνες και καταλαμβάνει σημαντικό μέρος του χρόνου των μελών του.
  • Οι επιχειρήσεις στο χώρο του Supply Chain οφείλουν να  ξεκινήσουν μία πολιτισμική αλλαγή. Η αλλαγή αυτή, όπως κάθε αλλαγή, δεν θα είναι εύκολη! Ακρογωνιαίο λίθο θα μπορούσε να αποτελέσει η πολιτική γύρω από την ισότητα, την ανάπτυξη και την εξέλιξη των γυναικών στο χώρο αυτό.
  • Oι εταιρείες χρειάζεται να οργανώνουν ημερίδες ανοιχτής εκπαίδευσης. Οργανισμοί όπως ο ELA και παρόμοιοι, μπορούν να συνεργάζονται με σχολεία και πανεπιστήμια, ώστε να εμπνέουν τις μελλοντικές γενιές να συμμετάσχουν στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας και να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους σε αυτές.
  • Να εξετάσουν το ενδεχόμενο της εργασίας από απόσταση για τις  γυναίκες. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι πιο ευέλικτες όσον αφορά τις συνολικές τους ευθύνες και υποχρεώσεις.

Όλα τα παραπάνω, αποτελούν λύσεις ή απαντήσεις σε θέματα που απασχολούν τις σύγχρονες γυναίκες αλλά και τις εταιρείες. Ο εκσυγχρονισμός των εταιρειών βάσει του τι χρειάζονται οι γυναίκες, αποτελεί ζήτημα συνεχούς συζήτησης και επαναδιατύπωσης. Οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις για τις εργαζόμενες γυναίκες, διαφοροποιούνται ανάλογα με την χώρα, τον κλάδο και την εταιρεία.

Το πιο σημαντικό στοιχείο του Workshop θεωρήθηκε η κατανόηση του πολλαπλού ρόλου της σύγχρονης γυναίκας. Οι γυναίκες οφείλουν από μόνες τους να μην δημιουργούν εμπόδια στους εαυτούς τους και να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες τους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην ανέλιξή και πρόοδό τους, στο χώρο που επιθυμούν.

Ομιλητές

  • Nikole Geerkens – ELA
  • Μαριλένα Αργυρού – OPERATIONS CENTER
  • Οικονομοπούλου Ελένη – ΔΕΣΦΑ
  • Σκρουφούτας Χαράλαμπος – ΔΕΛΤΑ
  • Σταυρίδου Μαρία – SIEMENS
  • Φουντούκης Σπύρος – CITY UNIT COLLEGE
  • Χάτζη Σκευοφύλακα – Hatz Filax  Co Ceo

Παρουσιάστρια του workshop:Σοφία Σκευοφύλακα

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επαγγέλματα με ζήτηση στον ευρύτερο κλάδο της θαλάσσιας βιοτεχνολογίας

Αυξανόμενη ζήτηση για δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που ανέδειξε το δεύτερο #blueTALK για τη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις προοπτικές απασχόλησης, τόσο για ερευνητικό προσωπικό, όσο και για νέους και νέες χωρίς επιστημονική εξειδίκευση.

Τα blueTALKS, μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων με διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στη Γαλάζια Οικονομία, είναι μια ακόμα καινοτόμος πρωτοβουλία της Μίλητος Συμβουλευτική που ενημερώνει και καθοδηγεί δωρεάν νέους 15-29 ετών για τα «Επαγγέλματα της Θάλασσας». Για ακόμα μια φορά, διοργανώθηκε (30/6/2021) υπό την αιγίδα του Junior Achievement Greece, με μεγάλη επιτυχία και απήχηση, σε ζωντανή αναμετάδοση, σε περισσότερες από 10 σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGenerationProjectGreece.

Η Δρ. Ευθαλία Αρβανίτη, Program manager SUBMARINER Network for Blue Growth EEIG, ανέδειξε εφαρμογές της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, όπως τα Συμπληρώματα Διατροφής, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Λιπάσματα, Καλλυντικά, Βιοκαύσιμα και παρότρυνε τους νέους που έχουν μια καινοτόμο ιδέα να έρθουν σε επαφή μαζί της για να λάβουν καθοδήγηση και να την κάνουν πράξη.

Ο Δρ. Πάνος Καλατζής, Regional Aqua manager Europe, Bluestar Adisseo, τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων, φορέων και επιχειρήσεων είναι προϋπόθεση για την επιτυχία μια νεοφυούς επιχείρησης (startup) στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία. Στην Ελλάδα προοπτικές για συνεργασία προσφέρουν ενδεικτικά ο Παράκτιος Τουρισμός, η Αλιεία και η Ιχθυοκαλλιέργεια.

Ο Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος, ειδικός στη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα ελληνικά Πανεπιστημιακά τμήματα, που παρέχουν σπουδές σε κλάδους, όπως η Θαλάσσια Βιολογία, Ιχθυολογία, Ωκεανογραφία, και σε δύο σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα διεθνούς εμβέλειας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ), που εκπονούν έρευνα στο θαλάσσιο περιβάλλον και απασχολούν ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Ο Δρ. Αντώνιος Γυπάκης, Προϊστάμενος Τμημ. Σχεδιασμού & Προγραμματισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, ανέδειξε την εθνική στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης με στόχο την παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, και παρουσίασε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξη νέων εταιριών στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία.

Το ακροατήριο συμμετείχε ενεργά και έλαβε επιτόπου απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους/νέες σήμερα, όπως «πώς μπορώ να βρω εργασία σε αυτό τον κλάδο» και «υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, που να οδηγεί σε απασχόληση στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία».

Σε αυτό το πλαίσιο, και με άδεια του Υπουργείου Παιδείας, το Blue Generation Project, φέρνει τους νέους σε επαφή με όλους τους κλάδους της Γαλάζιας Ανάπτυξης, μέσα από διαδικτυακές παρουσιάσεις σε σχολεία, ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχετικούς φορείς. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για δωρεάν mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και επίσκεψης σε εγκαταστάσεις επιχειρήσεων (studyvisits) του κλάδου. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί Δωρεάν ψηφιακά εργαλεία που διευκολύνουν την πρόσβαση των νέων στη Γαλάζια Οικονομία: Οδηγός Καριέρας και το Blue Career job platform στην οποία οι εργοδότες αναρτούν δωρεάν αγγελίες για ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού.

Την ευρωπαϊκή αυτή πρωτοβουλία, υποστηρίζουν ολοένα και περισσότεροι φορείς, με κεντρικό μήνυμα “I am on board”. Ενδεικτικά αναφέρονται: Junior Achievement Greece, Εκπαιδευτικός Σύνδεσμος Αθηνών «Ο ‘Ήφαιστος», Σχολές ΩΜΕΓΑ, Κοινωνική Επιχείρηση Knowl διά βίου μάθησης, Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Κατάρτισης (E.Kε.Π.Ε.Κ.), Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε), Academy of Entrepreneurship, PremiumConsulting, Aephoria.net, BlueGrowth, Blog Great Greek Big Blue, YOUTHshare project, EviaIsland Κοιν. Σ. Επ., neolaia.gr, epixeiro.gr, Greek Travel Pages, yourpulses.com, insider.gr.

Περισσότερες Πληροφορίες

Website: Blue Generation Facebook: Blue Generation project

Instagram: blue_generation_project LinkedIn: Blue Generation project

Twitter: BlueGeneration

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το Women TechEU στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας.

Η νόσος covid-19 έχει διαταράξει την επαγγελματική και κοινωνική ζωή όλων μας. Ανησυχία και έντονος προβληματισμός σε όλα τα επίπεδα. Η επιχειρηματικότητα πάει με αργούς ρυθμούς και οι «συστημικές» τράπεζες εξακολουθούν  να μην στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Το ελληνικό σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» των 30,5 δισ. ευρώ ενέκρινε το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ (ECOFIN) μαζί με τα αντίστοιχα σχέδια άλλων 11 κρατών-μελών.

Μαζί με το ελληνικό πρόγραμμα εγκρίθηκαν και αυτά της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.

Η Ελλάδα θα ενισχυθεί με συνολικά 30,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα πρώτα 4 δισ. ευρώ αναμένεται να εκταμιευθούν έως το τέλος Ιουλίου, ενώ το συνολικό ύψος των διαθέσιμων πόρων έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να φθάσει τα 7,5 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο αναμένεται να κινητοποιήσει πόρους ύψους 60 δισ. ευρώ σε 106 μεγάλες επενδύσεις και 68 μεταρρυθμίσεις και βρίσκεται ήδη στη φάση της εφαρμογής, με κάποια από τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις να βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Women TechEU» ένα νέο πρόγραμμα της ΕΕ που στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες και παρέχει βοήθεια ώστε οι εν λόγω επιχειρήσεις να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας του αύριο.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο νέο  πρόγραμμα για τα οικοσυστήματα καινοτομίας  του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας (ΕΣΚ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο το 15% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ιδρύονται ή συνιδρύονται από γυναίκες, ενώ μόλις το 6% έχουν ιδρυτικές ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες. Οι εν λόγω επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αντλούν λιγότερα επιχειρηματικά κεφάλαια απ’ ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις που αποτελούνται αποκλειστικά από άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων για επενδύσεις ζωτικής σημασίας στα αρχικά στάδια, ενώ και τα ποσά που συγκεντρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερα. Σε όλη την Ευρώπη μόνο το 5% περίπου των επιχειρηματικών κεφαλαίων διοχετεύεται σε μικτές ομάδες και μόλις το 2% σε ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες.

Η πρωτοβουλία «Women TechEU» αντιμετωπίζει αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά την καινοτομία, στηρίζοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες στα αρχικά στάδια που παρουσιάζουν τον υψηλότερο κίνδυνο. Το πρόγραμμα θα προσφέρει χρηματοδοτική στήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες με επιχορηγήσεις ύψους 75.000 ευρώ.

Η κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας τόνισε: «Μέσω της πρωτοβουλίας «Women TechEU», θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες και να δημιουργήσουμε ένα ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερπροηγμένης τεχνολογίας με περισσότερη δικαιοσύνη και ευημερία. Πιστεύουμε ότι η σημερινή στήριξη σε γυναίκες στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας θα αυξήσει τις πιθανότητές τους για επιτυχία και θα τονώσει το συνολικό ευρωπαϊκό οικοσύστημα καινοτομίας, ελκύοντας περισσότερα γυναικεία ταλέντα.»

Υπολογίζεται έως 50 ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τις συνδεδεμένες χώρες να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρώτης πιλοτικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της πρωτοβουλίας «Women TechEU», η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2021.

Υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την  σύγχρονη και ευρωπαϊκή Ελλάδα του μέλλοντος.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group for Α. Χατζόπουλος Α.Ε.: Customer Experience Project

Η εταιρία Α. ΧατζόπουλοςΑ.Ε., η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων εύκαμπτης συσκευασίας για τις βιομηχανίες τροφίμων & ποτών, καλλυντικών, χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων, στοχεύοντας στην επιτυχή εξέλιξή της, προχώρησε στην υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης Customer Experience B2B. 

Το πρόγραμμα Customer Experience ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία από τη Hatzi Filax Group -Consulting | Training | Technology, υπό την καθοδήγηση της κ. Χάτζη Σκευοφύλακα, προσφέροντας τις κατάλληλες κατευθύνσεις και εργαλεία που να ανταποκρίνονται στο όραμα της εταιρίας.


Η Hatzi Filax Group σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα Customer Experience B2B για την ομάδα της Α. Χατζόπουλος Α.Ε., με διαδραστικό και ευέλικτο τρόπο, ενώ οι εκπαιδεύσεις έγιναν εξ’ αποστάσεως. Στόχος του προγράμματος ήταν η μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας από την εξυπηρέτηση στην νέα εποχή παροχής Εμπειρίας στον Πελάτη.

www.hatzifilax.com

Continue Reading

Trending