Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Xάτζη Φύλαξ, δύναμη της εκπαίδευσης

Τα τελευταία χρόνια, η κυρία Χάτζη Φύλαξ απασχολήθηκε στο να ξεπεράσει τις δικές της προκλήσεις και να επενδύσει σε επιλογές που οδηγούν στην επιτυχία σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο, αναγνωρίζοντας ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από τις επιλογές και τις βελτιώσεις μας, προσπερνώντας κι αφήνοντας πίσω πρότυπα και αντιλήψεις που περιορίζουν τη ζωή μας.

Ποιες είναι οι τάσεις σήμερα στον τομέα της εκπαίδευσης στις επιχειρήσεις για την εξυπηρέτηση πελατών ;

Οι ανάγκες εκπαίδευσης των εργαζομένων αλλάζουν σημαντικά και καθορίζονται από την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας, την εξωστρέφεια της εποχής και την ανάγκη για καλά οργανωμένες επιχειρήσεις που αγαπούν και σέβονται τους πελάτες τους.

Βασική επιδίωξη είναι η συμβολή μου στην δημιουργία  στρατηγικής για την εμπειρία των πελατών των επιχειρήσεων που συνεργάζομαι έτσι ώστε να βελτιωθεί η  ικανοποίηση  του πελάτη, να μειωθεί το άγχος και να αυξηθούν τα κέρδη των επιχειρήσεων που συνεργάζομαι.

Η νέα τάση για το 2018 στην εκπαίδευση είναι η ταχύτητα στη γνώση και στην εφαρμογή της. Για παράδειγμα, ταχύτητα στη γνώση σημαίνει το πόσο γρήγορα και εύκολα μπορεί ο κάθε εργαζόμενος να έχει τις πληροφορίες που χρειάζεται για να εκτελεί τα καθήκοντά του με επιτυχία ή ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα, ώστε φεύγοντας από την αίθουσα ο εργαζόμενος να μπορεί να εφαρμόσει αμέσως τις νέες πρακτικές εξυπηρέτησης. Επίσης, θέματα όπως η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να πετύχουμε την αλλαγή στη δέσμευση των εργαζομένων ή την ευθυγράμμιση με τους στόχους της νέας χρονιάς. Σήμερα, έχουμε αφήσει πίσω τα τυποποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα και η νέα τάση είναι η απόλυτα εξατομικευμένη γνώση για την κάθε επιχείρηση που απαντά με σαφήνεια στα παραπάνω ερωτήματα. Οι εκπαιδεύσεις είναι βιωματικές, δίνοντας χώρο στους συμμετέχοντες να αναπτύξουν την σκέψη τους και να ενσωματώσουν στην εργασία τους τις πρακτικές εξυπηρέτησης που τους ταιριάζουν καλύτερα.

Tι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει η εκπαίδευση για να έχει πραγματικό όφελος για τις επιχειρήσεις σήμερα;

Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους τους να μαθαίνουν !

Η εκπαίδευση φέρνει ίαση, εξέλιξη σε κάθε επιχείρηση ξεχωριστά. Ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων έχει εξελιχθεί στη δημιουργία προσωποποιημένων, καλοσχεδιασμένων μοντέλων εξυπηρέτησης τα οποία καλύπτουν 3 ανάγκες:

■ Εφαρμόζονται άμεσα με εξαιρετικά αποτελέσματα.

■ Οι εργαζόμενοι τα εφαρμόζουν με χαρά νιώθοντας πως συμβάλλουν στην προσωπική τους ανάπτυξη. Τα επιτυχημένα  προγράμματα εστιάζουν στο τι είναι αυτό που έχει να κερδίσει ο κάθε εργαζόμενος προσωπικά.

■ Δημιουργείται ομαδικό πνεύμα γιατί υπάρχουν σαφείς και ξεκάθαρες οδηγίες.

Αυτό που βλέπω καθημερινά στις επιχειρήσεις είναι πως όλοι οι εργαζόμενοι θέλουν να ακολουθήσουν την αλλαγή της εποχής και να στηρίξουν πραγματικά τις επιχειρήσεις τους. Όλοι έχουν αντιληφθεί την σημαντικότητα του να προσφέρουμε εμπειρία στους πελάτες μας. Ο σωστός και αληθινός τρόπος έρχεται μέσα από την εκπαίδευση και την καθοδήγηση από ειδικούς έτσι ώστε να υπάρξουν μακροχρόνια αποτελέσματα.

Πολλές φορές όμως αυτό γίνεται μέσα από άγχος, δυσκολίες και προβλήματα. Η νέα τάση της εκπαίδευσης είναι να απαντήσει στο «πώς» θα γίνει αυτό.

Πως αντιλαμβάνονται οι εργαζόμενοι την εκπαίδευση που τους παρέχεται από τις επιχειρήσεις που εργάζονται και πως μπορούν οι επιχειρήσεις να εξασφαλίσουν την δέσμευση των ανθρώπων σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία;

Ο εργαζόμενος σήμερα αντιλαμβάνεται την εκπαίδευση ως τον καλύτερο σύμμαχό του στο μονοπάτι της επαγγελματικής του ταυτότητας γιατί του παρέχει τα δύο μοναδικά στοιχεία που χρειάζεται: ικανότητες και δεξιότητες. Ο εργαζόμενος δέχεται θετικά τα προγράμματα εκπαίδευσης που καλύπτουν τα παραπάνω γιατί ξέρει  πως είναι ένα δικό του περιουσιακό  στοιχείο που θα το έχει πάντα μαζί του σε όποιον οργανισμό και αν εργαστεί στο μέλλον. Οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν επίσης τα οφέλη της εκπαίδευσης και σε προσωπικό επίπεδο. Αντιλαμβάνονται δηλαδή πως σχεδόν ό,τι καινούριο μαθαίνουν έχει αντίκτυπο και στην προσωπική τους ζωή βλέποντας έτσι ακόμα μεγαλύτερο όφελος εφόσον αναπτύσσονται συνολικά ως άνθρωποι και όχι μόνο ως επαγγελματίες. Άλλωστε οι αποτελεσματικοί  τρόποι εξυπηρέτησης περιλαμβάνουν μοντέλα επικοινωνίας τα οποία έχουν εφαρμογή σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Ποιες επιχειρήσεις αφορά η ανάπτυξη ακαδημιών; Για ποιους λογούς γίνεται;

Μεγάλες επιχειρήσεις παγκοσμίως όπως η Apple, η MC Donald’s, η General Motors έχουν εδώ και πολλά χρόνια αναπτύξει τις δίκες τους ακαδημίες. Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μεγάλες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις έχουν αρχίσει επίσης να αναπτύσσουν τις δικές τους ακαδημίες. Η εμπειρία μού έχει δείξει πως πολύ πετυχημένες ακαδημίες υπάρχουν και σε επιχειρήσεις 30, 150, 250 και 20.000 ατόμων!

Η ακαδημία είναι το εσωτερικό πανεπιστήμιο μιας επιχείρησης, η έμπρακτη αγάπη της Διοίκησης για την Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού, η απόλυτα σύγχρονη μέθοδος για τη γρήγορη και σωστή εφαρμογή μοντέλων εξυπηρέτησης πελατών, συστημάτων και διαδικασιών και ο συνεκτικός κρίκος στη δημιουργία εταιρικής  πελατοκεντρικής κουλτούρας!

Ενδεικτικά αναφέρω τι περιλαμβάνει μια ακαδημία για μια επιχείρηση περίπου 250-500 ατόμων.

  • Τεχνικά Προγράμματα
  • Προϊοντικά Προγράμματα
  • Διοικητικά Προγράμματα
  • Εκπαίδευση Εσωτερικών Εισηγητών
  • Εκπαίδευση Προσωπικής Ανάπτυξης
  • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η δημιουργία εσωτερικής ακαδημίας για την κάθε επιχείρηση πρέπει να είναι το προσωπικό όραμα κάθε σύγχρονου επιχειρηματία και ηγέτη. Τα οφέλη είναι:

  • Όλες οι εκπαιδεύσεις είναι απόλυτα προσαρμοσμένες στους στόχους της επιχείρησης.
  • Γρήγορη διάχυση της γνώσης και της εσωτερικής πληροφόρησης.
  • Η γνώση γίνεται εργαλείο μέσα στην επιχείρηση. Φεύγουμε από την παλιά νοοτροπία που παραπονιόμασταν για ό,τι δεν δουλεύει και προχωράμε σε λύσεις.
  • Η εφαρμογή διαδικασιών, συστημάτων ελέγχου κ.ά.

Τα προγράμματα εκπαίδευσης εντάσσονται σε μια γενικότερη κουλτούρα μάθησης της εταιρίας η οποία πρέπει να ενθαρρύνεται έτσι ώστε οι γνώσεις να εμπλουτίζονται διαρκώς με όφελος για τον εργαζόμενο και την επιχείρηση.

Ποια είναι κατά την γνώμη σας η κατάλληλη πηγή γνώσης σήμερα ;

Ο καθένας μας μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στην γνώση καθημερινά από πάρα πολλές πηγές. Οι καθημερινές μας συναναστροφές, το διαδίκτυο, τα περιοδικά του κλάδου μας, η παρακολούθηση παρουσιάσεων συναδέλφων, χαλαρές συζητήσεις για διάφορα θέματα κ.α δημιουργούν μια κουλτούρα μάθησης η οποία καθοδηγείται από τον καθένα μας προσωπικά. Είναι απαραίτητο να υπάρχει δέσμευση και αφοσίωση στην εκπαίδευσή μας για να μην «χανόμαστε» στην πληροφορία.

Όλοι χρειάζεται  να είμαστε ανοιχτοί και να αναζητάμε την νέα γνώση έτσι ώστε να μην ακολουθούμε απλά τις εξελίξεις αλλά να είμαστε μέσα στα πράγματα και πρωτοπόροι στο αντικείμενό μας.

Πόσο σημαντικό είναι το executive mentoring στο διάστημα που διανύουμε;

Το executive mentoring βοηθάει το άτομο να βελτιώσει τις διοικητικές του ικανότητες, να μπορεί να πάρει τις σωστές αποφάσεις, να διαχειριστεί σωστά τον χρόνο, την ενέργειά του και την προσωπική του εξέλιξη μέσα στην επιχείρηση.  Η σχέση με τον μέντορα, βοηθάει τα στελέχη να εντοπίσουν τα δυνατά και αδύνατά  σημεία τους καθώς επίσης να βελτιώσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές .

Με ποιο τρόπο ένας σύμβουλος , μέντορας συμβάλει στην ανάπτυξη της πελατοκεντρικής κουλτούρας της επιχείρησης;

Tα 5 σημαντικά βήματα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων εξυπηρέτησης πελατών συνοψίζονται στα παρακάτω:

  1. Η δημιουργία ενός σαφούς οράματος για την εμπειρία των πελατών
  2. Η κατανόηση των πελατών μας
  3. Η δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με τους πελάτες σας έτσι ώστε να θυμούνται πώς νιώθουν όταν χρησιμοποιούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σας.
  4. Το να αποτυπώσουμε τα σχόλια των πελατών σε πραγματικό χρόνο, ρωτώντας ιδανικά
  5. Δημιουργία ενός πλαισίου ποιότητας για την ανάπτυξη της ομάδας πωλήσεων και εξυπηρέτησης σωστή εφαρμογή μοντέλων εξυπηρέτησης πελατών, συστημάτων και διαδικασιών και ο συνεκτικός κρίκος στη δημιουργία εταιρικής  πελατοκεντρικής κουλτούρας!

 

Φυσικά όλα τα παραπάνω για να είναι αποτελεσματικά, απαιτείται σωστός σχεδιασμός από ειδικό, στοχευμένη και συνεχή εκπαίδευση.

Ποιο είναι το μότο στη ζωή σας;

To μότο μου είναι 7 λέξεις “Μοιράζομαι όσα γνωρίζω για έναν καλύτερο κόσμο”

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending