Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Xάτζη Φύλαξ, δύναμη της εκπαίδευσης

Τα τελευταία χρόνια, η κυρία Χάτζη Φύλαξ απασχολήθηκε στο να ξεπεράσει τις δικές της προκλήσεις και να επενδύσει σε επιλογές που οδηγούν στην επιτυχία σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο, αναγνωρίζοντας ότι η επιτυχία έρχεται μέσα από τις επιλογές και τις βελτιώσεις μας, προσπερνώντας κι αφήνοντας πίσω πρότυπα και αντιλήψεις που περιορίζουν τη ζωή μας.

Ποιες είναι οι τάσεις σήμερα στον τομέα της εκπαίδευσης στις επιχειρήσεις για την εξυπηρέτηση πελατών ;

Οι ανάγκες εκπαίδευσης των εργαζομένων αλλάζουν σημαντικά και καθορίζονται από την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας, την εξωστρέφεια της εποχής και την ανάγκη για καλά οργανωμένες επιχειρήσεις που αγαπούν και σέβονται τους πελάτες τους.

Βασική επιδίωξη είναι η συμβολή μου στην δημιουργία  στρατηγικής για την εμπειρία των πελατών των επιχειρήσεων που συνεργάζομαι έτσι ώστε να βελτιωθεί η  ικανοποίηση  του πελάτη, να μειωθεί το άγχος και να αυξηθούν τα κέρδη των επιχειρήσεων που συνεργάζομαι.

Η νέα τάση για το 2018 στην εκπαίδευση είναι η ταχύτητα στη γνώση και στην εφαρμογή της. Για παράδειγμα, ταχύτητα στη γνώση σημαίνει το πόσο γρήγορα και εύκολα μπορεί ο κάθε εργαζόμενος να έχει τις πληροφορίες που χρειάζεται για να εκτελεί τα καθήκοντά του με επιτυχία ή ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα, ώστε φεύγοντας από την αίθουσα ο εργαζόμενος να μπορεί να εφαρμόσει αμέσως τις νέες πρακτικές εξυπηρέτησης. Επίσης, θέματα όπως η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να πετύχουμε την αλλαγή στη δέσμευση των εργαζομένων ή την ευθυγράμμιση με τους στόχους της νέας χρονιάς. Σήμερα, έχουμε αφήσει πίσω τα τυποποιημένα εκπαιδευτικά προγράμματα και η νέα τάση είναι η απόλυτα εξατομικευμένη γνώση για την κάθε επιχείρηση που απαντά με σαφήνεια στα παραπάνω ερωτήματα. Οι εκπαιδεύσεις είναι βιωματικές, δίνοντας χώρο στους συμμετέχοντες να αναπτύξουν την σκέψη τους και να ενσωματώσουν στην εργασία τους τις πρακτικές εξυπηρέτησης που τους ταιριάζουν καλύτερα.

Tι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει η εκπαίδευση για να έχει πραγματικό όφελος για τις επιχειρήσεις σήμερα;

Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να ενθαρρύνουν τους ανθρώπους τους να μαθαίνουν !

Η εκπαίδευση φέρνει ίαση, εξέλιξη σε κάθε επιχείρηση ξεχωριστά. Ο σχεδιασμός των εκπαιδευτικών προγραμμάτων έχει εξελιχθεί στη δημιουργία προσωποποιημένων, καλοσχεδιασμένων μοντέλων εξυπηρέτησης τα οποία καλύπτουν 3 ανάγκες:

■ Εφαρμόζονται άμεσα με εξαιρετικά αποτελέσματα.

■ Οι εργαζόμενοι τα εφαρμόζουν με χαρά νιώθοντας πως συμβάλλουν στην προσωπική τους ανάπτυξη. Τα επιτυχημένα  προγράμματα εστιάζουν στο τι είναι αυτό που έχει να κερδίσει ο κάθε εργαζόμενος προσωπικά.

■ Δημιουργείται ομαδικό πνεύμα γιατί υπάρχουν σαφείς και ξεκάθαρες οδηγίες.

Αυτό που βλέπω καθημερινά στις επιχειρήσεις είναι πως όλοι οι εργαζόμενοι θέλουν να ακολουθήσουν την αλλαγή της εποχής και να στηρίξουν πραγματικά τις επιχειρήσεις τους. Όλοι έχουν αντιληφθεί την σημαντικότητα του να προσφέρουμε εμπειρία στους πελάτες μας. Ο σωστός και αληθινός τρόπος έρχεται μέσα από την εκπαίδευση και την καθοδήγηση από ειδικούς έτσι ώστε να υπάρξουν μακροχρόνια αποτελέσματα.

Πολλές φορές όμως αυτό γίνεται μέσα από άγχος, δυσκολίες και προβλήματα. Η νέα τάση της εκπαίδευσης είναι να απαντήσει στο «πώς» θα γίνει αυτό.

Πως αντιλαμβάνονται οι εργαζόμενοι την εκπαίδευση που τους παρέχεται από τις επιχειρήσεις που εργάζονται και πως μπορούν οι επιχειρήσεις να εξασφαλίσουν την δέσμευση των ανθρώπων σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία;

Ο εργαζόμενος σήμερα αντιλαμβάνεται την εκπαίδευση ως τον καλύτερο σύμμαχό του στο μονοπάτι της επαγγελματικής του ταυτότητας γιατί του παρέχει τα δύο μοναδικά στοιχεία που χρειάζεται: ικανότητες και δεξιότητες. Ο εργαζόμενος δέχεται θετικά τα προγράμματα εκπαίδευσης που καλύπτουν τα παραπάνω γιατί ξέρει  πως είναι ένα δικό του περιουσιακό  στοιχείο που θα το έχει πάντα μαζί του σε όποιον οργανισμό και αν εργαστεί στο μέλλον. Οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν επίσης τα οφέλη της εκπαίδευσης και σε προσωπικό επίπεδο. Αντιλαμβάνονται δηλαδή πως σχεδόν ό,τι καινούριο μαθαίνουν έχει αντίκτυπο και στην προσωπική τους ζωή βλέποντας έτσι ακόμα μεγαλύτερο όφελος εφόσον αναπτύσσονται συνολικά ως άνθρωποι και όχι μόνο ως επαγγελματίες. Άλλωστε οι αποτελεσματικοί  τρόποι εξυπηρέτησης περιλαμβάνουν μοντέλα επικοινωνίας τα οποία έχουν εφαρμογή σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Ποιες επιχειρήσεις αφορά η ανάπτυξη ακαδημιών; Για ποιους λογούς γίνεται;

Μεγάλες επιχειρήσεις παγκοσμίως όπως η Apple, η MC Donald’s, η General Motors έχουν εδώ και πολλά χρόνια αναπτύξει τις δίκες τους ακαδημίες. Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μεγάλες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις έχουν αρχίσει επίσης να αναπτύσσουν τις δικές τους ακαδημίες. Η εμπειρία μού έχει δείξει πως πολύ πετυχημένες ακαδημίες υπάρχουν και σε επιχειρήσεις 30, 150, 250 και 20.000 ατόμων!

Η ακαδημία είναι το εσωτερικό πανεπιστήμιο μιας επιχείρησης, η έμπρακτη αγάπη της Διοίκησης για την Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού, η απόλυτα σύγχρονη μέθοδος για τη γρήγορη και σωστή εφαρμογή μοντέλων εξυπηρέτησης πελατών, συστημάτων και διαδικασιών και ο συνεκτικός κρίκος στη δημιουργία εταιρικής  πελατοκεντρικής κουλτούρας!

Ενδεικτικά αναφέρω τι περιλαμβάνει μια ακαδημία για μια επιχείρηση περίπου 250-500 ατόμων.

  • Τεχνικά Προγράμματα
  • Προϊοντικά Προγράμματα
  • Διοικητικά Προγράμματα
  • Εκπαίδευση Εσωτερικών Εισηγητών
  • Εκπαίδευση Προσωπικής Ανάπτυξης
  • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η δημιουργία εσωτερικής ακαδημίας για την κάθε επιχείρηση πρέπει να είναι το προσωπικό όραμα κάθε σύγχρονου επιχειρηματία και ηγέτη. Τα οφέλη είναι:

  • Όλες οι εκπαιδεύσεις είναι απόλυτα προσαρμοσμένες στους στόχους της επιχείρησης.
  • Γρήγορη διάχυση της γνώσης και της εσωτερικής πληροφόρησης.
  • Η γνώση γίνεται εργαλείο μέσα στην επιχείρηση. Φεύγουμε από την παλιά νοοτροπία που παραπονιόμασταν για ό,τι δεν δουλεύει και προχωράμε σε λύσεις.
  • Η εφαρμογή διαδικασιών, συστημάτων ελέγχου κ.ά.

Τα προγράμματα εκπαίδευσης εντάσσονται σε μια γενικότερη κουλτούρα μάθησης της εταιρίας η οποία πρέπει να ενθαρρύνεται έτσι ώστε οι γνώσεις να εμπλουτίζονται διαρκώς με όφελος για τον εργαζόμενο και την επιχείρηση.

Ποια είναι κατά την γνώμη σας η κατάλληλη πηγή γνώσης σήμερα ;

Ο καθένας μας μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση στην γνώση καθημερινά από πάρα πολλές πηγές. Οι καθημερινές μας συναναστροφές, το διαδίκτυο, τα περιοδικά του κλάδου μας, η παρακολούθηση παρουσιάσεων συναδέλφων, χαλαρές συζητήσεις για διάφορα θέματα κ.α δημιουργούν μια κουλτούρα μάθησης η οποία καθοδηγείται από τον καθένα μας προσωπικά. Είναι απαραίτητο να υπάρχει δέσμευση και αφοσίωση στην εκπαίδευσή μας για να μην «χανόμαστε» στην πληροφορία.

Όλοι χρειάζεται  να είμαστε ανοιχτοί και να αναζητάμε την νέα γνώση έτσι ώστε να μην ακολουθούμε απλά τις εξελίξεις αλλά να είμαστε μέσα στα πράγματα και πρωτοπόροι στο αντικείμενό μας.

Πόσο σημαντικό είναι το executive mentoring στο διάστημα που διανύουμε;

Το executive mentoring βοηθάει το άτομο να βελτιώσει τις διοικητικές του ικανότητες, να μπορεί να πάρει τις σωστές αποφάσεις, να διαχειριστεί σωστά τον χρόνο, την ενέργειά του και την προσωπική του εξέλιξη μέσα στην επιχείρηση.  Η σχέση με τον μέντορα, βοηθάει τα στελέχη να εντοπίσουν τα δυνατά και αδύνατά  σημεία τους καθώς επίσης να βελτιώσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές .

Με ποιο τρόπο ένας σύμβουλος , μέντορας συμβάλει στην ανάπτυξη της πελατοκεντρικής κουλτούρας της επιχείρησης;

Tα 5 σημαντικά βήματα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων εξυπηρέτησης πελατών συνοψίζονται στα παρακάτω:

  1. Η δημιουργία ενός σαφούς οράματος για την εμπειρία των πελατών
  2. Η κατανόηση των πελατών μας
  3. Η δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με τους πελάτες σας έτσι ώστε να θυμούνται πώς νιώθουν όταν χρησιμοποιούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία σας.
  4. Το να αποτυπώσουμε τα σχόλια των πελατών σε πραγματικό χρόνο, ρωτώντας ιδανικά
  5. Δημιουργία ενός πλαισίου ποιότητας για την ανάπτυξη της ομάδας πωλήσεων και εξυπηρέτησης σωστή εφαρμογή μοντέλων εξυπηρέτησης πελατών, συστημάτων και διαδικασιών και ο συνεκτικός κρίκος στη δημιουργία εταιρικής  πελατοκεντρικής κουλτούρας!

 

Φυσικά όλα τα παραπάνω για να είναι αποτελεσματικά, απαιτείται σωστός σχεδιασμός από ειδικό, στοχευμένη και συνεχή εκπαίδευση.

Ποιο είναι το μότο στη ζωή σας;

To μότο μου είναι 7 λέξεις “Μοιράζομαι όσα γνωρίζω για έναν καλύτερο κόσμο”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Bleeps: «Η τέχνη παλεύει με τις αντιφάσεις και την τάση αυτοπροσδιορισμού μέσα στην ποικίλη υποκειμενικότητα της»

Με τον Bleeps, που πιστεύω πως δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, τόσο ο ίδιος όσο και τα έργα του, γνωριζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια. Τη δουλειά του στους δρόμους της Αθήνας τη γνωρίζω σχεδόν από τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Εκείνο, όμως που μου δίνει ιδιαίτερη χαρά είναι πως μαζί κάναμε την πρώτη “συνομιλία”, από τη δική μου πλευρά, όταν παράλληλα με τα άρθρα μου, στο In Fact, μου ζητήθηκε και η συγεκριμένη συνομιλία! Τον ευχαριστώ λοιπόν, για πρώτη φορά δημόσια, που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε παρέα μια εξαιρετική συνέντευξη, τότε, αλλά και που κάθε φορά που έχουμε να πούμε καινούρια πράγματα, είναι πάντα πρόθυμος για ενδιαφέρουσες συζητήσεις.

Επιπλέον, είναι για μένα, μεγάλη χαρά και τιμή, το ότι ξεκινάμε τη συνεργασία μας, με τη συμμετοχή του, στο επόμενο art project της Cube με τίτλο Tender is the Night!

Bleeps Irakleia work

-Σπουδάζεις στο Bristol, όπου και έρχεσαι σε άμεση επαφή με την “τοπική” street art σκηνή, η οποία σίγουρα δεν περιλαμβάνει μόνο τον Banksy, αλλά και άλλους street artists με αξιόλογη πορεία, όπως ο Inkie, ίσως και εφάμιλος του Banksy, o JPS, ο Nick Walker, o Cheba, ο Stinkfish και ο John5 … η επιλογή τους είναι εντελώς υποκειμενική και κάποιοι από αυτούς εμφανίστηκαν μόλις τα τελευταία χρόνια με εντυπωσιακή όμως παρουσία.

Μπόρεσες να συνυπάρξεις εύκολα στους δρόμους του Bristol μαζί τους και υπάρχει ίσως η επιθυμία μιας μικρής ή μεγαλύτερης επιστροφής εκεί?

-Στο Bristol έκανα επιπλέον σπουδές στην τέχνη. Ένα foundation, γιατί με ενδιέφερε διαχρονικά το πεδίο της τέχνης. Μην ξεχνάμε ότι η Αγγλία έχει οργανωμένη βιομηχανία τέχνης. Αυτό που φτάνει σε μας ως κάτι «υπερβολικό» ή και «σταρ» είναι απλά το προϊόν μιας καλά θεμελιωμένης βιομηχανίας.

Για μένα λοιπόν σε κείνη την πρώιμη φάση ενασχόλησης με τη street art δεν υπήρχε κάποιου τύπου ανταγωνισμός ή και αίσθημα κατωτερότητας, εφόσον ήμουν προσανατολισμένος στην αφομοίωση των στοιχείων που λάμβανα εκεί και στην υλοποίηση των προσωπικών επιδιώξεων διαλεκτικής στο δημόσιο χώρο μέσα από μια «ελληνική» οπτική. Σίγουρα έχω βέβαια δεχθεί επιρροές.

Η Αγγλία πάντα με γοητεύει και τη θυμάμαι με θετικό τρόπο. Θα μπορούσα να γυρίσω μάλλον μόνο στα πλαίσια μιας ατομικής ή συλλογικής έκθεσης, ή και δημιουργίας στο δημόσιο χώρο όχι όμως ως κομισσάριος κάποιου εμπορικού φαστιβάλ.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΜΥΣΤΙΚΟ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, ΑΠΛΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΜΠΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΜΕ ΡΩΤΗΣΟΥΝ

Bleeps – check out

-Επιστρέφεις στην Ελλάδα, σχεδόν παράλληλα με την αρχή της κρίσης και κάνεις τη διαφορά με έργα αμειγώς πολιτικά και σε εντελώς προσωπικό ύφος το οποίο και διατηρείς.

Ποιές ήταν οι πρώτες αντιδράσεις τόσο της εδώ street art σκηνής, όσο και των θεατών της δουλειάς σου?

-Η εγχώρια σκηνή με αποδέχθηκε ποικιλοτρόπως. Υπήρξαν καλλιτέχνες που δημιούργησαν κριτικό διάλογο μαζί μου, σεβόμενοι ο ένας τη δουλειά του άλλου. Δυστυχώς όμως υπάρχουν οι εγχώριοι «καταστροφολάγνοι», οι οποίοι λειτουργούν διαχρονικά προωθώντας τη λογική της κακοποίησης και ασυδοσίας. Αυτοί αποτέλεσαν και τους καταστροφείς των έργων μου.

Bleeps pieta

-Πόσο καιρό σου πήρε να συστηθείς δημόσια και πως επέλεξες να το κάνεις? Γνωρίζω πως δούλευες για αρκετό καιρό χωρίς να αποκαλύπτεις την ταυτότητά σου και ποιός πραγματικά είναι ο Bleeps,  ψευδώνυμο που περιγράφει έναν ενοχλητικό μάλλον ήχο.

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

O Σαλβαντόρ Νταλί μέσα από χαρακτηριστικά του έργα

Γράφει η Μαράη Γεωργούση*

Ποιος ήταν άραγε αυτός ο καλλιτέχνης της ονειρικής παραίσθησης και της αλληγορικής εικόνας;

Από την μικρή πόλη της Καταλωνίας βρέθηκε στους καλλιτεχνικούς κύκλους του Παρισιού και μετέπειτα της Αμερικής. Η ζωή του γεμάτη πάθη και καθαρά μυθιστορηματική πλοκή.

Ο κύριος «Avida Dollars” «Απληστοδόλαρος» όπως τον χαρακτήρισε ο Αντρέ Μπρετόν,  δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει το παρατσούκλι αυτό ευθαρσώς για την προβολή του. Ο Σαλβαντόρ Νταλί υπονοούσε συχνά πως ήταν γεννημένος για να γίνει σουρεαλιστής ζωγράφος. Έλεγε πως η μόνη διαφορά με τους άλλους σουρεαλιστές είναι πως αυτός είναι σουρεαλιστής. Υπήρξε προκλητικός και εκκεντρικός πάντα, τόσο στις εμφανίσεις του όσο και στις δηλώσεις του.

Στον προσωπικό του έλεγχο επιδόσεων βαθμολόγησε τον εαυτό του με 16,4 και στον Mondrian έδωσε μόλις 0,6 ! Ο Manet πήρε  4,1, ενώ το alter ego του ο Πικάσο πήρε 11,9, εξάλλου ο Νταλί πάντα δήλωνε πως ήταν καλύτερος από εκείνον, τουλάχιστον έδωσε στον Ντα Βίντσι 18,4 δηλαδή μόνο δύο μονάδες πάνω από τον εαυτό του.

ΤΟ 1955 ΠΗΓΕ ΣΤΗ ΣΟΡΒΟΝΝΗ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΪΚΟ-ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ» ΕΦΤΑΣΕ ΜΕ ΜΙΑ ΑΣΠΡΗ ROLLS ROYCE ΔΙΑΚΟΣΜΗΜΕΝΗ ΜΕ ΚΟΥΝΟΥΠΙΔΙΑ, ΕΝΩ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΞΥΠΟΛΗΤΟ ΚΑΙ ΒΥΘΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΚΑΝΗ ΜΕ ΓΑΛΑ.

Σε ηλικία έξι ετών ο Σαλβαντόρ Νταλί είχε αποφασίσει να γίνει μάγειρας, άλλαξε γνώμη στα επτά του έτη, καθώς η ιδέα να γίνει Ναπολέων του είχε φανεί καλύτερη. Στην ηλικία αυτή ήταν που έκανε και την πρώτη του ζωγραφιά, μετά η πορεία του ήταν συνεχώς ανοδική. Μόλις έκλεισε τα δέκα ανακάλυψε τους ιμπρεσιονιστές, ενώ στα δεκατέσσερα τους ακαδημαϊκούς ζωγράφους. Σε ηλικία μόλις δεκαπέντε ετών συμμετείχε σε συλλογική έκθεση του Δημοτικού Θεάτρου του Φιγκέρες.

Το 1929 γνώρισε την Γκαλά Ελυάρ σύζυγο τότε του ποιητή Πωλ Ελυάρ, που μετέπειτα έγινε μούσα και σύζυγος δική του. Για τον λόγο αυτό ήρθε σε οριστική ρήξη με τον πατέρα του. Στην καλλιτεχνική του πορεία πειραματίστηκε, οραματίστηκε, άνοιξε νέους δρόμους. Σήμερα ανήκει στην κατηγορία των πλέον αναγνωρισμένων και αναγνωρίσιμων καλλιτεχνών παγκοσμίως.

Οπτασία προσώπου και φρουτιέρας σε μια παραλία, 1938, Wadsworth Atheneum, Hartford.

Οπτασία προσώπου και φρουτιέρας σε μια παραλία (Apparition of Face and Fruit Dish on a Beach)

Στον πίνακα αυτό η αμμουδιά μετατρέπεται σε τραπέζι πάνω στo οποίo τοποθετείται μια ιδιότυπη νεκρή φύση, προσφέροντας την δυνατότητα  πολλαπλών ερμηνειών της υπάρχουσας σύνθεσης. Το κεφάλι του σκύλου ταυτόχρονα μετατρέπεται και σε βράχια, τα μάτια του γίνονται τούνελ που μπορεί κάποιος να δει μέσα από αυτά τμήμα του τοπίου, ενώ το κολάρο έχει την μορφή ενός αρχαίου υδραγωγείου. Αντίστοιχα στο κεντρικό τμήμα του πίνακα το πρόσωπο που διαγράφεται απαρτίζεται από διακριτά αντικείμενα: το αριστερό μάτι είναι το στόμιο μιας στάμνας, η μύτη, το στόμα και το πηγούνι σχηματίζονται από ένα φρούτο και το πίσω μέρος μιας καθιστής μορφής. Το μέτωπο του προσώπου παίρνει το σχήμα φρουτιέρας, ενώ τα μαλλιά είναι ταυτόχρονα αχλάδια και μέρος της πλάτης του σκύλου.

Τηλέφωνο «Αστακός», 1936.

Τηλέφωνο «Αστακός»

Το αφροδισιακό τηλέφωνο εκτέθηκε και στο Centre Georges Pompidou το 2002, μάλιστα πέρασαν να το δουν 900.000 επισκέπτες που σημαίνει 8.000 επισκέπτες κάθε ημέρα! Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Διεθνή Έκθεση του σουρεαλισμού το 1938. Είναι ένα από τα πιο γνωστά σουρεαλιστικά αντικείμενα που κατασκεύασε ο Νταλί σε τρείς εκδοχές. Είναι εμφανείς οι νύξεις και τα υπονοούμενα σε αυτό το έργο για την σχέση του φαγητού με την γενετήσια πράξη.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης: «Η μετανάστευση και η φιλοξενία στον καμβά»

Με την ευκαιρία της νέας θεματικής έκθεσης με τίτλο «Καλωσορίσατε–Η Ευρωπαϊκή Φιλοξενία και τα Σύνορά της» που διοργανώνεται στην The Project Gallery σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον σε επιμέλεια Μεγακλή Ρογκάκου και Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη συναντήσαμε τον εικαστικό και διευθυντή του χώρου Αλέξανδρο Μαγκανιώτη και μιλήσαμε τόσο για τις εικαστικές του δραστηριότητες, όσο και για την γκαλερί που διευθύνει τον τελευταίο καιρό.

Η έκθεση αυτή που εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες και θα διαρκέσει ως τις 8 Ιουνίου  ανταποκρίνεται στην ιδέα της φιλοξενίας και της μετανάστευσης καλύπτοντας από διαφορετικές οπτικές γωνίες το θέμα.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης Gemeinsam

-Αλέξανδρε, είστε αρχιτέκτονας και εικαστικός. Συνδυασμός πολύ δημιουργικός Πώς ξεκινήσατε να ασχολείστε με την τέχνη;

-Από μικρός πάντα κάτι έφτιαχνα από ζωγραφική, κολάζ, μέχρι μικρογλυπτά και κατασκευές. Μετέπειτα στην διάρκεια των σπουδών μου στο Πολυτεχνείο παρακολουθούσα με δίψα όλα τα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής.

Κατά την διάρκεια των μεταπτυχιακών μου σπουδών στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στο Λονδίνο, μια τεκτονική αλλαγή στον τρόπο σκέψης μου συντελέστηκε. Το περιβάλλον εκεί πολύ πιο ελεύθερο και δημιουργικό, με ώθησε στην προσωπική έκφραση και την αναζήτηση ενός δικού μου σεναρίου, επιμένοντας πολύ στην έννοια του concept. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα και παράλληλα με την εργασία μου σε αρχιτεκτονικά γραφεία, αρχίζω να συμμετέχω σε εκθέσεις και να γνωρίζω τον εικαστικό χώρο.

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης

-Μιλήστε μας για τις θεματικές που έχετε ασχοληθεί ως σήμερα.

-Η ενότητα με την Αλφάβητο ξεκίνησε το 2011,πρόκειται για 24 σχέδια, ένα για κάθε γράμμα της αλφαβήτου όπου για κάθε γράμμα εξεικονίζεται μια λέξη από ένα ζώο ή φυτό. Οι εικόνες προκύπτουν σαν κολάζ, φυτά και κεφάλια ζώων ξεπροβάλλουν μέσα από ανθρώπινα ρούχα ή ακόμα και παπούτσια. Ο ανθρώπινος χαρακτήρας που δηλώνουν τα ρούχα μπλέκεται με αυτόν του ζώου και ένα νέο υβρίδιο προκύπτει. Ένα σχόλιο για τις συμπεριφορές και τους ρόλους που όλοι παίρνουμε καθημερινά.

Το 2014 παρουσίασα στα Rooms της γκαλερί Καππάτος στο ξενοδοχείο St. George Lycabettus την θεματική «Μια διαταραχή της Μνήμης». Κυρίαρχο έργο, ένα σχέδιο που απεικονίζει τον ιερό βράχο της Ακρόπολης σε μια φανταστική εκδοχή εμπνευσμένη από την οριακή και ακραία σήμερα, πρόταση του K. F. Schinkel για την ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα πάνω στην Ακρόπολη. Μια απόπειρα να εκφραστεί η προσωπική μου αγωνία ως νεοέλληνα, σε αναζήτηση της ταυτότητας μου, μέσα ένα περιβάλλον γενικευμένης κρίσης επαγγελματικής και υπαρξιακής, υπό την απειλή μιας αναγκαστικής μετανάστευσης στην Γερμανία.

Αλλά τελικά η μετάβαση δεν θα πραγματοποιηθεί, η δική μου Ιθάκη είναι η Αθήνα και με οδηγό το κείμενο του Όμηρου, ξεκινάω για την επόμενη μου θεματική.

«Η ενότητα «Αναζητώντας τον Οδυσσέα» συγκροτεί μια ολότελα προσωπική, ερμηνευτική προσέγγιση σε γόνιμη διαλεκτική σχέση με το ομηρικό έπος, στην προέκταση του ποιητικού λόγου, των δοκιμασιών, των αντοχών, των αντιστάσεων και των προκλήσεων του αρχετυπικού ήρωα-ταξιδευτή στο μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου.

Η περιγραφή, λιτή, ακέραιη και αφαιρετική, στοχεύει στον πυρήνα του αφηγηματικού υλικού, εικονοποιεί συναισθηματικές και ψυχικές καταστάσεις, αποκρυσταλλώνει τις έννοιες της περιπλάνησης, της αναζήτησης και του κινδύνου πέρα από τους γνωστούς ορίζοντες, της ανθρώπινης θέλησης που ξεπερνά τα όρια, της γνώσης και της απώλειας, του νόστου, του ακατανίκητου πόθου του γυρισμού στην προγονική εστία.» Όπως γράφει χαρακτηριστικά και ο ιστορικός της τέχνης Γιάννης Μπόλης στον κατάλογο για την έκθεσή μου.

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης Kanenas

-Που έχετε παρουσιάσει δουλειά σας και που μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σας; 

Τη συνέχεια της συνέντευξης μπορείτε να τη δείτε εδώ

Continue Reading

Trending