Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βίκυ Παπαγεωργοπούλου, ‘Γυναίκα Ηγέτης’

Η κυρία Βίκυ Παπαγεωργοπούλου είναι η διευθύντρια των εκδόσεων «Who is Who Γυναίκες Ηγέτες Επιχειρήσεων». Με χρόνια εμπειρία στο χώρο των βιογραφικών, η κυρία Παπαγεωργοπούλου χαράζει τη δική της πορεία στο χώρο των επιχειρήσεων. Μίλησε στο Business Woman για τις εκδόσεις “Who is Who”, τη γυναικεία επιχειρηματικότητα καθώς και για τους μελλοντικούς της στόχους.

-Πείτε μας λίγα λόγια σχετικά με την έκδοση του «Who is Who Γυναίκες Ηγέτες Επιχειρήσεων «

Οι μοναδικές και με πολυετή εμπειρία  βιογραφικές εκδόσεις «Who is Who στην Ελλάδα», αποφάσισαν μετά από πολύ ώριμη σκέψη και λαμβάνοντας υπόψη τα μηνύματα της ελληνικής κοινωνίας αλλά και ευρύτερα να εκδώσουν το «Who is Who Γυναίκες Ηγέτες Επιχειρήσεων» (www.womenleaders.gr) , σαν πρώτο σταθμό της ιδιαίτερης σειράς «Who is Who Γυναίκες Ηγέτες». Η Έκδοση θα περιλαμβάνει περίπου 2.000 βιογραφικά Γυναικών Ηγετών που ασκούν διοίκηση σε μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα καθώς και τις απανταχού Ελληνίδες Επιχειρηματίες στον κόσμο! Επίσης, θα περιλαμβάνει και της Προέδρους μεγάλων Μη Κερδοσκοπικών Σωματείων στην Ελλάδα.  Οι Άξιες αυτές Ελληνίδες ανήκουν στο 1% αυτών που επιλέξαμε να συμμετέχουν στην Έκδοση, εάν σκεφτείτε ότι στην Ελλάδα λειτουργούν ήδη 200.000 Γυναικείες Επιχειρήσεις ή διοικούνται από Γυναίκες και οι περισσότερες είναι Ελληνίδες!  Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για ένα μεγαλοπρεπές εγχείρημα, το οποίο αποτελεί και παγκόσμια πρωτιά. Ποτέ έως τώρα ούτε στην Ελλάδα και ούτε και διεθνώς παρουσιάζονται τόσες «Εύες της Επιχειρηματικότητας» όσο στην Έκδοση μας. Η συμμετοχή είναι ΔΩΡΕΑΝ και η έντυπη Έκδοση θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2018 και θα αποτελέσει το Εκδοτικό γεγονός της χρονιάς! Θα παρουσιαστεί σε ειδική εκδήλωση μετά την έκδοση της, όπου εκεί έχουμε ετοιμάσει και μία ξεχωριστή παρουσίαση! Ναι, η Ελληνίδα Γυναίκα Ηγέτης διαθέτει ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω και μόνου της ανατροφής της και της περίοπτης θέσης στην ελληνική κοινωνία.

-Ποιός είναι ο βασικός στόχος της έκδοσης αυτής;

 Ο βασικός στόχος της έκδοσης είναι να τιμήσει και να εξυψώσει την Γυναίκα Ηγέτη. Η εποχή, που λέγαμε «Πίσω από κάθε επιτυχημένο άντρα, υπάρχει μια άξια γυναίκα» πέρασε! Η πολυτελής Έκδοσης μας, βάζει για πρώτη φορά την Ελληνίδα, όπου και αν αυτή διαπρέπει, στη θέση που της αξίζει στον επιχειρηματικό και κοινωνικό χάρτη της χώρας και παγκοσμίως. Οι γυναίκες πρέπει να δείχνουν ηγέτες, αλλά και να παραμείνουν γυναίκες. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των γυναικών είναι μέρος της ταυτότητάς τους και γι’ αυτό είναι μέρος της δύναμής τους. Όλο και περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις ευημερούν όταν σε αυτές υπάρχει μεγαλύτερη ισονομία μεταξύ των φύλων. Στη σημερινή όμως εποχή οι αποφάσεις περισσότερο έχουν να κάνουν με την ανάγκη παρά με την επιθυμία και αυτό γιατί αναγκάζεται η γυναίκα να αποκοπεί μερικώς από την θηλυκή ενέργεια μέσα της, είναι αναγκαίο πλέον να μπορεί να αναγνωρίσει αυτό το κομμάτι της και να συμφιλιωθεί μέσα της και πραγματικά με την φύση της, την οποία πολλές φορές στη ζωή έχει παραμελήσει, χάνοντας το δρόμο της. Να αναδείξει την τρυφερότητα της και το αίσθημα της οικογενειακής θαλπωρής, χαρίσματα που ισχύουν και σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον. Έχει έρθει η ώρα πλέον για το μεγάλο ξύπνημα της φύσης της γυναικείας ύπαρξης, ώστε να διεκδικήσει το πραγματικό ρόλο που έχει στα επιχειρηματικά δρώμενα και στη ζωή. Αυτό μπορεί να την φέρει αντιμέτωπη με άπειρες ικανότητες για να συμβαδίσει με αρμονία και ισορροπία, εισπράττοντας το καλύτερο που της προσφέρει το δώρο της ζωής και να ολοκληρώνεται μέσα από την δημιουργικότητα ως άνθρωπος και ως επαγγελματίας.

-Πιστεύετε πως μια τέτοια έκδοση θα εμπνεύσει τις γυναίκες επιχειρηματίες να συνεχίσουν το έργο τους ή ακόμα και
κάποιες να ξεκινήσουν την επιχειρηματική τους δράση;

Είμαι απόλυτα σίγουρη ότι η Έκδοση αυτή θα εμπνεύσει τις Γυναίκες Επιχειρηματίες όχι μόνο να συνεχίσουν το αξιόλογο έργο τους, αλλά πρωτίστως να
επαναπροσδιορίσουν τον πραγματικός τους ρόλο τόσο στην επιχείρηση όσο και στην κοινωνία, όπως και ανέφερα στην προηγούμενη ερώτηση. Η Έκδοση αυτή
αποτελεί τον καλύτερο συμβουλάτορα για να ξεκινήσει μία γυναίκα την επιχειρηματική της δράση. Είμαι απόλυτα σίγουρη ότι η Έκδοση αυτή και τα μηνύματα
που εκπέμπει να αγγίξει όχι μόνο τις γυναίκες αλλά και τους άνδρες, διότι χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες ηγέτες στις επιχειρήσεις.

-Πόσο σημαντικό και πόσο δύσκολο ταυτόχρονα είναι σύμφωνα με εσάς το να εργάζεται μια γυναίκα που πρέπει να συνδυάσει δουλειά και οικογένεια;

Ναι, έχετε δίκαιο. Ο συνδυασμός της εργασίας και της οικογένειας είναι δύσκολος, διότι είναι πολύ σημαντικός. Αλλά, η Γυναίκα μπορεί να τα συνδυάσει άψογα,
διότι διαθέτει αυτή τα ικανότητα να είναι σε δύο μεριές ταυτόχρονα. Και στην ουσία θα πρέπει να καταλάβουμε εμείς οι Γυναίκες ότι οικογένεια και επιχείρηση
είναι το ίδιο και το αυτό. Διατηρώντας και στα δύο αυτούς χώρους την θηλυκή μας τρυφερότητα και την οικογενειακή θαλπωρή είμαστε οι πραγματικοί Ηγέτες
. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταλάβουν ότι δεν χρειάζεται να υιοθετήσουν ανδρικά χαρακτηριστικά ή τρόπους για να επιτύχουν τους στόχους τους, αποδεχόμενες τη φύση τους και κατανοώντας τον εαυτό τους και τους ρόλους που αναλαμβάνουν να διατελέσουν στο ρόλο της ζωής. Τα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά των γυναικών είναι μέρος της ταυτότητάς τους και γι’ αυτό είναι μέρος της δύναμής τους.

-Έχετε κάποιο μελλοντικό στόχο που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;

Ένας πολύ σημαντικός μας στόχος στο Who is Who είναι να εκδώσουμε το «Who is Who Γυναίκες Ηγέτες» από όλους τους τομείς της κοινωνίας καθώς και η καθιέρωση Επιβράβευσης Γυναικών Ηγετών που ξεχωρίζουν ιδιαίτερα. Βέβαια, ο Εκδοτικός οίκος μας με το καλό θα εκδώσει και το Γενικό «Who is Who» με βιογραφίες διαπρεπών Ελλήνων και το «Who is Who Ελλήνων Ναυτίλων» (www.whoiswhogreece.com)

-Τι θα συμβουλεύατε τις σύγχρονες γυναίκες επιχειρηματίες;

Οι γυναίκες πρέπει να δείχνουν ηγέτες, αλλά και να παραμείνουν γυναίκες. Για να καταφέρουμε περισσότερα να πάψουμε να συγκρινόμαστε με τους άντρες!

Ποιό είναι το μότο στη ζωή σας;

«Γίνε το σωστό παράδειγμα προς μίμηση!»

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Bleeps: «Η τέχνη παλεύει με τις αντιφάσεις και την τάση αυτοπροσδιορισμού μέσα στην ποικίλη υποκειμενικότητα της»

Με τον Bleeps, που πιστεύω πως δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, τόσο ο ίδιος όσο και τα έργα του, γνωριζόμαστε εδώ και αρκετά χρόνια. Τη δουλειά του στους δρόμους της Αθήνας τη γνωρίζω σχεδόν από τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Εκείνο, όμως που μου δίνει ιδιαίτερη χαρά είναι πως μαζί κάναμε την πρώτη “συνομιλία”, από τη δική μου πλευρά, όταν παράλληλα με τα άρθρα μου, στο In Fact, μου ζητήθηκε και η συγεκριμένη συνομιλία! Τον ευχαριστώ λοιπόν, για πρώτη φορά δημόσια, που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε παρέα μια εξαιρετική συνέντευξη, τότε, αλλά και που κάθε φορά που έχουμε να πούμε καινούρια πράγματα, είναι πάντα πρόθυμος για ενδιαφέρουσες συζητήσεις.

Επιπλέον, είναι για μένα, μεγάλη χαρά και τιμή, το ότι ξεκινάμε τη συνεργασία μας, με τη συμμετοχή του, στο επόμενο art project της Cube με τίτλο Tender is the Night!

Bleeps Irakleia work

-Σπουδάζεις στο Bristol, όπου και έρχεσαι σε άμεση επαφή με την “τοπική” street art σκηνή, η οποία σίγουρα δεν περιλαμβάνει μόνο τον Banksy, αλλά και άλλους street artists με αξιόλογη πορεία, όπως ο Inkie, ίσως και εφάμιλος του Banksy, o JPS, ο Nick Walker, o Cheba, ο Stinkfish και ο John5 … η επιλογή τους είναι εντελώς υποκειμενική και κάποιοι από αυτούς εμφανίστηκαν μόλις τα τελευταία χρόνια με εντυπωσιακή όμως παρουσία.

Μπόρεσες να συνυπάρξεις εύκολα στους δρόμους του Bristol μαζί τους και υπάρχει ίσως η επιθυμία μιας μικρής ή μεγαλύτερης επιστροφής εκεί?

-Στο Bristol έκανα επιπλέον σπουδές στην τέχνη. Ένα foundation, γιατί με ενδιέφερε διαχρονικά το πεδίο της τέχνης. Μην ξεχνάμε ότι η Αγγλία έχει οργανωμένη βιομηχανία τέχνης. Αυτό που φτάνει σε μας ως κάτι «υπερβολικό» ή και «σταρ» είναι απλά το προϊόν μιας καλά θεμελιωμένης βιομηχανίας.

Για μένα λοιπόν σε κείνη την πρώιμη φάση ενασχόλησης με τη street art δεν υπήρχε κάποιου τύπου ανταγωνισμός ή και αίσθημα κατωτερότητας, εφόσον ήμουν προσανατολισμένος στην αφομοίωση των στοιχείων που λάμβανα εκεί και στην υλοποίηση των προσωπικών επιδιώξεων διαλεκτικής στο δημόσιο χώρο μέσα από μια «ελληνική» οπτική. Σίγουρα έχω βέβαια δεχθεί επιρροές.

Η Αγγλία πάντα με γοητεύει και τη θυμάμαι με θετικό τρόπο. Θα μπορούσα να γυρίσω μάλλον μόνο στα πλαίσια μιας ατομικής ή συλλογικής έκθεσης, ή και δημιουργίας στο δημόσιο χώρο όχι όμως ως κομισσάριος κάποιου εμπορικού φαστιβάλ.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΜΥΣΤΙΚΟ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ, ΑΠΛΑ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΜΠΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΜΕ ΡΩΤΗΣΟΥΝ

Bleeps – check out

-Επιστρέφεις στην Ελλάδα, σχεδόν παράλληλα με την αρχή της κρίσης και κάνεις τη διαφορά με έργα αμειγώς πολιτικά και σε εντελώς προσωπικό ύφος το οποίο και διατηρείς.

Ποιές ήταν οι πρώτες αντιδράσεις τόσο της εδώ street art σκηνής, όσο και των θεατών της δουλειάς σου?

-Η εγχώρια σκηνή με αποδέχθηκε ποικιλοτρόπως. Υπήρξαν καλλιτέχνες που δημιούργησαν κριτικό διάλογο μαζί μου, σεβόμενοι ο ένας τη δουλειά του άλλου. Δυστυχώς όμως υπάρχουν οι εγχώριοι «καταστροφολάγνοι», οι οποίοι λειτουργούν διαχρονικά προωθώντας τη λογική της κακοποίησης και ασυδοσίας. Αυτοί αποτέλεσαν και τους καταστροφείς των έργων μου.

Bleeps pieta

-Πόσο καιρό σου πήρε να συστηθείς δημόσια και πως επέλεξες να το κάνεις? Γνωρίζω πως δούλευες για αρκετό καιρό χωρίς να αποκαλύπτεις την ταυτότητά σου και ποιός πραγματικά είναι ο Bleeps,  ψευδώνυμο που περιγράφει έναν ενοχλητικό μάλλον ήχο.

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

O Σαλβαντόρ Νταλί μέσα από χαρακτηριστικά του έργα

Γράφει η Μαράη Γεωργούση*

Ποιος ήταν άραγε αυτός ο καλλιτέχνης της ονειρικής παραίσθησης και της αλληγορικής εικόνας;

Από την μικρή πόλη της Καταλωνίας βρέθηκε στους καλλιτεχνικούς κύκλους του Παρισιού και μετέπειτα της Αμερικής. Η ζωή του γεμάτη πάθη και καθαρά μυθιστορηματική πλοκή.

Ο κύριος «Avida Dollars” «Απληστοδόλαρος» όπως τον χαρακτήρισε ο Αντρέ Μπρετόν,  δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει το παρατσούκλι αυτό ευθαρσώς για την προβολή του. Ο Σαλβαντόρ Νταλί υπονοούσε συχνά πως ήταν γεννημένος για να γίνει σουρεαλιστής ζωγράφος. Έλεγε πως η μόνη διαφορά με τους άλλους σουρεαλιστές είναι πως αυτός είναι σουρεαλιστής. Υπήρξε προκλητικός και εκκεντρικός πάντα, τόσο στις εμφανίσεις του όσο και στις δηλώσεις του.

Στον προσωπικό του έλεγχο επιδόσεων βαθμολόγησε τον εαυτό του με 16,4 και στον Mondrian έδωσε μόλις 0,6 ! Ο Manet πήρε  4,1, ενώ το alter ego του ο Πικάσο πήρε 11,9, εξάλλου ο Νταλί πάντα δήλωνε πως ήταν καλύτερος από εκείνον, τουλάχιστον έδωσε στον Ντα Βίντσι 18,4 δηλαδή μόνο δύο μονάδες πάνω από τον εαυτό του.

ΤΟ 1955 ΠΗΓΕ ΣΤΗ ΣΟΡΒΟΝΝΗ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΪΚΟ-ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ» ΕΦΤΑΣΕ ΜΕ ΜΙΑ ΑΣΠΡΗ ROLLS ROYCE ΔΙΑΚΟΣΜΗΜΕΝΗ ΜΕ ΚΟΥΝΟΥΠΙΔΙΑ, ΕΝΩ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΠΟΔΙ ΤΟΥ ΞΥΠΟΛΗΤΟ ΚΑΙ ΒΥΘΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΜΙΑ ΛΕΚΑΝΗ ΜΕ ΓΑΛΑ.

Σε ηλικία έξι ετών ο Σαλβαντόρ Νταλί είχε αποφασίσει να γίνει μάγειρας, άλλαξε γνώμη στα επτά του έτη, καθώς η ιδέα να γίνει Ναπολέων του είχε φανεί καλύτερη. Στην ηλικία αυτή ήταν που έκανε και την πρώτη του ζωγραφιά, μετά η πορεία του ήταν συνεχώς ανοδική. Μόλις έκλεισε τα δέκα ανακάλυψε τους ιμπρεσιονιστές, ενώ στα δεκατέσσερα τους ακαδημαϊκούς ζωγράφους. Σε ηλικία μόλις δεκαπέντε ετών συμμετείχε σε συλλογική έκθεση του Δημοτικού Θεάτρου του Φιγκέρες.

Το 1929 γνώρισε την Γκαλά Ελυάρ σύζυγο τότε του ποιητή Πωλ Ελυάρ, που μετέπειτα έγινε μούσα και σύζυγος δική του. Για τον λόγο αυτό ήρθε σε οριστική ρήξη με τον πατέρα του. Στην καλλιτεχνική του πορεία πειραματίστηκε, οραματίστηκε, άνοιξε νέους δρόμους. Σήμερα ανήκει στην κατηγορία των πλέον αναγνωρισμένων και αναγνωρίσιμων καλλιτεχνών παγκοσμίως.

Οπτασία προσώπου και φρουτιέρας σε μια παραλία, 1938, Wadsworth Atheneum, Hartford.

Οπτασία προσώπου και φρουτιέρας σε μια παραλία (Apparition of Face and Fruit Dish on a Beach)

Στον πίνακα αυτό η αμμουδιά μετατρέπεται σε τραπέζι πάνω στo οποίo τοποθετείται μια ιδιότυπη νεκρή φύση, προσφέροντας την δυνατότητα  πολλαπλών ερμηνειών της υπάρχουσας σύνθεσης. Το κεφάλι του σκύλου ταυτόχρονα μετατρέπεται και σε βράχια, τα μάτια του γίνονται τούνελ που μπορεί κάποιος να δει μέσα από αυτά τμήμα του τοπίου, ενώ το κολάρο έχει την μορφή ενός αρχαίου υδραγωγείου. Αντίστοιχα στο κεντρικό τμήμα του πίνακα το πρόσωπο που διαγράφεται απαρτίζεται από διακριτά αντικείμενα: το αριστερό μάτι είναι το στόμιο μιας στάμνας, η μύτη, το στόμα και το πηγούνι σχηματίζονται από ένα φρούτο και το πίσω μέρος μιας καθιστής μορφής. Το μέτωπο του προσώπου παίρνει το σχήμα φρουτιέρας, ενώ τα μαλλιά είναι ταυτόχρονα αχλάδια και μέρος της πλάτης του σκύλου.

Τηλέφωνο «Αστακός», 1936.

Τηλέφωνο «Αστακός»

Το αφροδισιακό τηλέφωνο εκτέθηκε και στο Centre Georges Pompidou το 2002, μάλιστα πέρασαν να το δουν 900.000 επισκέπτες που σημαίνει 8.000 επισκέπτες κάθε ημέρα! Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Διεθνή Έκθεση του σουρεαλισμού το 1938. Είναι ένα από τα πιο γνωστά σουρεαλιστικά αντικείμενα που κατασκεύασε ο Νταλί σε τρείς εκδοχές. Είναι εμφανείς οι νύξεις και τα υπονοούμενα σε αυτό το έργο για την σχέση του φαγητού με την γενετήσια πράξη.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης: «Η μετανάστευση και η φιλοξενία στον καμβά»

Με την ευκαιρία της νέας θεματικής έκθεσης με τίτλο «Καλωσορίσατε–Η Ευρωπαϊκή Φιλοξενία και τα Σύνορά της» που διοργανώνεται στην The Project Gallery σε συνεργασία με το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον σε επιμέλεια Μεγακλή Ρογκάκου και Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη συναντήσαμε τον εικαστικό και διευθυντή του χώρου Αλέξανδρο Μαγκανιώτη και μιλήσαμε τόσο για τις εικαστικές του δραστηριότητες, όσο και για την γκαλερί που διευθύνει τον τελευταίο καιρό.

Η έκθεση αυτή που εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες και θα διαρκέσει ως τις 8 Ιουνίου  ανταποκρίνεται στην ιδέα της φιλοξενίας και της μετανάστευσης καλύπτοντας από διαφορετικές οπτικές γωνίες το θέμα.

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης Gemeinsam

-Αλέξανδρε, είστε αρχιτέκτονας και εικαστικός. Συνδυασμός πολύ δημιουργικός Πώς ξεκινήσατε να ασχολείστε με την τέχνη;

-Από μικρός πάντα κάτι έφτιαχνα από ζωγραφική, κολάζ, μέχρι μικρογλυπτά και κατασκευές. Μετέπειτα στην διάρκεια των σπουδών μου στο Πολυτεχνείο παρακολουθούσα με δίψα όλα τα μαθήματα σχεδίου και ζωγραφικής.

Κατά την διάρκεια των μεταπτυχιακών μου σπουδών στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στο Λονδίνο, μια τεκτονική αλλαγή στον τρόπο σκέψης μου συντελέστηκε. Το περιβάλλον εκεί πολύ πιο ελεύθερο και δημιουργικό, με ώθησε στην προσωπική έκφραση και την αναζήτηση ενός δικού μου σεναρίου, επιμένοντας πολύ στην έννοια του concept. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα και παράλληλα με την εργασία μου σε αρχιτεκτονικά γραφεία, αρχίζω να συμμετέχω σε εκθέσεις και να γνωρίζω τον εικαστικό χώρο.

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης

-Μιλήστε μας για τις θεματικές που έχετε ασχοληθεί ως σήμερα.

-Η ενότητα με την Αλφάβητο ξεκίνησε το 2011,πρόκειται για 24 σχέδια, ένα για κάθε γράμμα της αλφαβήτου όπου για κάθε γράμμα εξεικονίζεται μια λέξη από ένα ζώο ή φυτό. Οι εικόνες προκύπτουν σαν κολάζ, φυτά και κεφάλια ζώων ξεπροβάλλουν μέσα από ανθρώπινα ρούχα ή ακόμα και παπούτσια. Ο ανθρώπινος χαρακτήρας που δηλώνουν τα ρούχα μπλέκεται με αυτόν του ζώου και ένα νέο υβρίδιο προκύπτει. Ένα σχόλιο για τις συμπεριφορές και τους ρόλους που όλοι παίρνουμε καθημερινά.

Το 2014 παρουσίασα στα Rooms της γκαλερί Καππάτος στο ξενοδοχείο St. George Lycabettus την θεματική «Μια διαταραχή της Μνήμης». Κυρίαρχο έργο, ένα σχέδιο που απεικονίζει τον ιερό βράχο της Ακρόπολης σε μια φανταστική εκδοχή εμπνευσμένη από την οριακή και ακραία σήμερα, πρόταση του K. F. Schinkel για την ανέγερση των ανακτόρων του Όθωνα πάνω στην Ακρόπολη. Μια απόπειρα να εκφραστεί η προσωπική μου αγωνία ως νεοέλληνα, σε αναζήτηση της ταυτότητας μου, μέσα ένα περιβάλλον γενικευμένης κρίσης επαγγελματικής και υπαρξιακής, υπό την απειλή μιας αναγκαστικής μετανάστευσης στην Γερμανία.

Αλλά τελικά η μετάβαση δεν θα πραγματοποιηθεί, η δική μου Ιθάκη είναι η Αθήνα και με οδηγό το κείμενο του Όμηρου, ξεκινάω για την επόμενη μου θεματική.

«Η ενότητα «Αναζητώντας τον Οδυσσέα» συγκροτεί μια ολότελα προσωπική, ερμηνευτική προσέγγιση σε γόνιμη διαλεκτική σχέση με το ομηρικό έπος, στην προέκταση του ποιητικού λόγου, των δοκιμασιών, των αντοχών, των αντιστάσεων και των προκλήσεων του αρχετυπικού ήρωα-ταξιδευτή στο μεταίχμιο της ζωής και του θανάτου.

Η περιγραφή, λιτή, ακέραιη και αφαιρετική, στοχεύει στον πυρήνα του αφηγηματικού υλικού, εικονοποιεί συναισθηματικές και ψυχικές καταστάσεις, αποκρυσταλλώνει τις έννοιες της περιπλάνησης, της αναζήτησης και του κινδύνου πέρα από τους γνωστούς ορίζοντες, της ανθρώπινης θέλησης που ξεπερνά τα όρια, της γνώσης και της απώλειας, του νόστου, του ακατανίκητου πόθου του γυρισμού στην προγονική εστία.» Όπως γράφει χαρακτηριστικά και ο ιστορικός της τέχνης Γιάννης Μπόλης στον κατάλογο για την έκθεσή μου.

Αλέξανδρος Μαγκανιώτης Kanenas

-Που έχετε παρουσιάσει δουλειά σας και που μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σας; 

Τη συνέχεια της συνέντευξης μπορείτε να τη δείτε εδώ

Continue Reading

Trending