Connect with us

Υγεία

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΠΡΟΓΕΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ – «ΒΟΜΒΕΣ» ΣΑΚΧΑΡΩΝ

ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΠΡΟΓΕΥΜΑΤΟΣ, ΠΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ Ο ΓΟΝΙΟΣ ΤΑΥΤΙΖΕΙ ΜΕ ΚΑΤΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΥΓΙΕΙΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ, ΕΜΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΖΑΧΑΡΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΓΛΥΚΟ!!

Η έντονη ενημέρωση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια για τα οφέλη της ισορροπημένης διατροφής στην υγεία του ανθρώπου, έχει ωθήσει τους περισσότερους γονείς στην αναζήτηση διατροφικών προτάσεων για τα παιδιά τους, που ναι μεν να ικανοποιούν τη γεύση, αλλά παράλληλα να συνάδουν και με τις αρχές της σωστής διατροφής. Και μια από τις σημαντικότερες αυτές αρχές, αφορά στη μειωμένη κατανάλωση ζάχαρης, ειδικά  για τα παιδιά. Στην εποχή μας, πολλά συσκευασμένα τρόφιμα εμπεριέχουν μεγάλα ποσά ζάχαρης ή για να είμαστε πιο ακριβείς «πρόσθετων σακχάρων» που εκτός της κλασικής ζάχαρης, συμπεριλαμβάνουν τη γλυκόζη, το σιρόπι από καλαμπόκι υψηλό σε φρουκτόζη, το σιρόπι βύνης, κλπ.

Ο γονιός έχει ταυτίσει τα παντός είδους γλυκίσματα με την υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και πράττει ανάλογα όταν φροντίζει σωστά τη διατροφή του παιδιού του, θέτοντας το μέτρο στη κατανάλωση. Έτσι απαγορεύει στο παιδί του να τρώει για πρωινό γλυκά, του επιτρέπει όμως να αναμιγνύει με το γάλα του «παιδικά» δημητριακά προγεύματος με πλούσια, αρεστή γεύση στα παιδιά, που θεωρεί πως «δεν συγκρίνονται» με την επιβάρυνση σε σάκχαρα που μπορεί να έχει ένα γλυκό… Είναι όμως έτσι ;

Η αλήθεια των αριθμών, έτσι όπως την κατέδειξε έρευνα του Environmental Working Group (EWG), ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που εδρεύει στην Ουάσινγκτον των ΗΠΑ και απαρτίζεται από επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων με αποκλειστικό σκοπό να προστατεύει καταναλωτές και περιβάλλον, λέει άλλα….

Το EWG μελετώντας 84 φημισμένες μάρκες δημητριακών προγεύματος για παιδιά, (http://www.ewg.org/report/sugar_in_childrens_cereals) κατέληξε στο συμπέρασμα πως αρκετές επιλογές που προορίζονται για το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας του παιδιού, το πρωινό, είναι «υπερφορτωμένες» με σάκχαρα, σε ποσοστά υψηλότερα και ενός κλασικού γλυκίσματος…

Τα σάκχαρα στη σύνθεση των δημητριακών προγεύματος

Εκτός των νιφάδων βρώμης που δεν έχουν ίχνος επιπρόσθετων σακχάρων και που το EWG στην αναφορά του προτείνει μαζί με καρύδια, κομματάκια φρέσκων φρούτων και ημιαποβουτυρωμένο γάλα ως  ένα ιδανικό πρωινό για τα μικρά παιδιά, τα δημητριακά προγεύματος εμπεριέχουν σάκχαρα με διάφορες διακυμάνσεις. Είναι επίσης γεγονός πως αν και θα έπρεπε να συνέβαινε το αντίθετο, όπως αποκάλυψε μελέτη του Yale University, τα δημητριακά προγεύματος για παιδιά είναι πιο πυκνά σε σάκχαρα και νάτριο και λιγότερο πυκνά σε ίνες και πρωτεΐνη, από αυτά τα δημητριακά που λανσάρονται σε ενήλικες… Η υψηλή κατανάλωση δημητριακών πλούσιων σε σάκχαρα από παιδιά, σχετίζεται με χαμηλή αποδοτικότητα και με έλλειψη προσοχής στα σχολικά καθήκοντα σύμφωνα με αρκετές μελέτες . Είναι λοιπόν σημαντικό ο γονιός να κατανοήσει πως μια συνήθεια (τα δημητριακά προγεύματος με γάλα) μπορεί να γίνει καλή ή όχι, από την ελάχιστη ώρα που απαιτείται για να ελέγξει τις ετικέτες των τροφίμων και να επιλέξει αυτά με τα χαμηλότερα ποσοστά σακχάρων.

Πιο συγκεκριμένα προτείνεται η ποσότητα σακχάρων σε ένα δημητριακό προγεύματος για παιδιά, να ΜΗΝ ξεπερνά τα 10 γρ. ανα μερίδα (έτσι όπως αυτή καθορίζεται στη συσκευασία) για τα δημητριακά που έχουν ελαφριά δομή και τα 12 γρ. ανα μερίδα (έτσι όπως αυτή καθορίζεται στη συσκευασία)  για τα δημητριακά που έχουν πιο πυκνή και βαριά δομή.

Κωνσταντίνος Ξένος, Κλινικός Διαιτολόγος PhD.c. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υγεία

500 κολυμβητές στον ιστορικό Χειμερινό Διάπλου του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης!

Τεράστια επιτυχία σημείωσε ο 16ο Χειμερινός Διάπλου του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης, με τον ιστορικό αγώνα να γίνεται sold out συγκεντρώνοντας 500 χειμερινούς κολυμβητές! 

Την Κυριακή 24 Νοεμβρίου, η καρδιά της Αθηναϊκής Ριβιέρας γέμισε με λάτρεις της κολύμβησης στη μοναδική ανοιχτή γιορτή για τη θάλασσα. Ο κόσμος ανταποκρίθηκε με μεγάλο ενθουσιασμό στο κάλεσμα του Ν.Ο.Β. στο ιστορικό γεγονός, που από το 2002, «κλείνει» τη σεζόν αγώνων open water. 

Ο Χειμερινός Διάπλους του Ν.Ο.Β. με Χρυσό Χορηγό την Protergia, έφερε κοντά Olympians, πρωταθλητές και ερασιτέχνες κολυμβητές με μοναδικό στόχο να κολυμπήσουν και να μεταδώσουν το μήνυμα για άθληση, ενεργοποίηση και έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Με αυτό το όραμα ο Διάπλους ξεκίνησε από μία παρέα Μελών του Ομίλου το 2002 με πρωτεργάτη την Λίλα Κολοκοτρώνη, προς τιμήν της οποίας διεξήχθη ο φετινός αγώνας. Άλλωστε, ο στόχος του Χειμερινού Διάπλου συνάδει απόλυτα με το καταστατικό του Ν.Ο.Β. που αφορά στη διάδοση του ναυταθλητισμού και την προσέλκυση κόσμου σε αθλήματα του νερού. 

Οι κολυμβητές επέλεξαν μία από τις τρεις εναλλακτικές διαδρομές στα 750, 1.500 και 3.000 μέτρα, με ή χωρίς στολή, εντός του κόλπου της Βουλιαγμένης. Για την ασφάλειά τους εντός νερού μερίμνησαν 25 έμπειροι ναυαγοσώστες  της Lifeguard Hellas σε πλωτά μέσα του Ομίλου. 

Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης χαιρέτησε την εκδήλωση αναφέροντας: «… Για δεκαέξι συναπτά έτη, ο Ναυτικός Όμιλος Βουλιαγμένης, έχει κατορθώσει να καθιερώσει τη διοργάνωση, ως έναν θεσμό στη συνείδηση του χειμερινού κολυμβητή και χρόνο με το χρόνο να εδραιώνει το μέγεθός της και την αξία της. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Όταν οι συμμετοχές υπερβαίνουν τους 500 κολυμβητές, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, τότε είμαστε βέβαιοι πως ο Ναυτικός Όμιλος Βουλιαγμένης πραγματοποιεί εξαιρετικό έργο και του αξίζουν συγχαρητήρια…».

Ο Δήμαρχος του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος δήλωσε σχετικά: «Αθλητικές εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου όπως ο 16ος Χειμερινός διάπλους του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης τιμούν την πόλη μας και ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης θα στέκεται αρωγός σε κάθε τέτοια πρωτοβουλία.
Συγχαρητήρια στους διοργανωτές για την άριστη εκδήλωση και τη γενικότερη προσφορά τους στον αθλητισμό της πόλης μας.»

Η Πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης κα Στέλλα Λαζάρου δήλωσε: «16ος χρόνος για τον ιστορικό πλέον Χειμερινό Διάπλου του Ν.Ο.Β. και βλέπω με συγκίνηση 500 συνάνθρωποί μας, καταξιωμένους αθλητές που έχουν φτάσει σε Ολυμπιακό επίπεδο, πρωταθλητές και ερασιτέχνες κολυμβητές να κολυμπούν μαζί σε αυτή τη μεγάλη γιορτή μαζικού αθλητισμού στην όμορφη Βουλιαγμένη. Ευχαριστώ όλους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Ομίλου για άθληση, ευχαριστώ τους χορηγούς μας που μας στήριξαν με εμπιστοσύνη και εύχομαι και του χρόνου!»

Τα έσοδα του Διάπλου θα διατεθούν για την ενίσχυση των σκοπών του μη κερδοσκοπικού ναυταθλητικού σωματείου Ν.Ο.Β., και συγκεκριμένα των Αθλητικών Σχολών του, που προάγουν τον αθλητισμό του υγρού στίβου στα παιδιά.  


Continue Reading

Υγεία

Φτάνει το νερό όταν αθλούμαι για να ενυδατωθώ;

– Αρκεί λοιπόν μόνο το νερό για την ενυδάτωσή μας κατά την άσκηση;
– Όταν ιδρώνουμε χάνουμε μόνο νερό από το σώμα μας;
– Τι αλλάζει όταν ασκείσαι πάνω από 60-90 λεπτά;

Σε αυτές και πολλές ακόμη απορίες μας απαντά διεξοδικά ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Πάρης Παπαχρήστου στο άρθρο του που ακολουθεί εδώ: https://www.fmh.gr/ftanei-to-nero-otan-athloymai-gia-na-enydatotho/

Continue Reading

Υγεία

Οι 10 καλύτερες εφαρμογές για άτομα με διαβήτη

Πλήθος εκδηλώσεων και ομιλιών διοργανώθηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη (14 Νοεμβρίου). Ασθενείς και επιστήμονες συζήτησαν για τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η πάθηση να μην επηρεάζει την καθημερινότητα. Στο παρακάτω άρθρο, η διαιτολόγος Αναστασία Κόκαλη προτείνει 10 εφαρμογές για κινητά και tablet που περιλαμβάνουν καταμέτρηση, ανάλυση των προσωπικών δεδομένων,αλλά και νόστιμες συνταγές για όλη την οικογένεια!

Βρείτε την κατάλληλη για εσάς εδώ: https://www.mednutrition.gr/portal/ygeia/diavitis/16515-efarmoges-kinitoy-gia-diaviti?utm_source=newsletter_1496&utm_medium=email&utm_campaign=10-top&acm=39140_1496

Continue Reading

Trending