Παιδί
Διαδραστικά Παιχνίδια Μέσα Στο Σπίτι

Με τίτλο μένουμε στο σπίτι και με δεδομένο ότι άλλαξε συντριπτικά η καθημερινότητά μας και οι οικογένειες περνούν το 24ωρο τους εντός της οικίας, η συγγραφέας Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου προτείνει δράσεις για να περάσετε όμορφα μαζί με τα παιδιά σας εντός των τειχών.
H πανδημία μας θέλει όλους στο σπίτι, χωρίς ιδιαίτερους περιπάτους. Συνηθίζουμε όλοι να ενδιαφερόμαστε για το πώς θα απασχοληθούν τα μεγαλύτερα παιδιά, τι γίνεται όμως με τα μικρούλια μας που και αυτά αισθάνονται ότι τα πράγματα στην καθημερινότητα της οικογένειας έχουν αλλάξει;
Όπως και τα υπόλοιπα μελή του σπιτιού, έτσι και τα μωράκια της οικογένειας αισθάνονται και αυτά την ένταση που επιφέρουν οι αλλαγές στις συνήθειες της οικογένειας τους, επιζητώντας τώρα περισσότερο από ότι πριν την ενθάρρυνση και το παιχνίδι με τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Μία δραστηριότητα που σας προτείνουμε πολύ αρεστή στους μικρούς μας φίλους είναι η παρακάτω :
Φροντίζουμε να βρούμε μέσα στο σπίτι ότι μπάλες έχουμε , που να έχουν διαφορετικά χρώματα και μεγέθη και διαφορετικές υφές. Πρώτα δείχνουμε στο παιδί το πώς κυλούν αν τις χτυπήσουμε κάτω ή αν τις σπρώξουμε μια μία . Μετά στο χαλάκι παιχνιδιού του παιδιού μας, ρίχνουμε όλες τις μπάλες και ξεκινούμε να τις παίζουμε μία μία, ενώ προτρέπουμε να κάνει το ίδιο, ανακαλύπτοντας τις διαφορετικές υφές. Στο τέλος φέρνουμε ένα μεγάλο καλάθι και αρχίζουμε να μαζεύουμε πρώτα εμείς μία μία τις μπάλες από το πάτωμα, δείχνοντας στο παιδάκι μας πως να τις μαζέψει κι αυτό με τον ίδιο τρόπο. Στόχος είναι να του μάθουμε να φροντίσει παίζοντας το πώς θα μπουν όλες οι μπάλες του στο μεγάλο καλάθι. Σε κάθε επιτυχία του το επιβραβεύουμε και δείχνουμε πως το καμαρώνουμε ώστε να του χαρίσουμε την απαραίτητη αυτοπεποίθηση! Ας γίνουμε κι εμείς μαζί με το παιδάκι μας για λίγο παιδιά και καλή μας επιτυχία!
Μία άλλη δραστηριότητα που και αυτή περιέχει κίνηση, υλοποιείται πάνω στο χαλάκι παιχνιδιού. Θα βάλουμε το παιδάκι μας να καθίσει στο κέντρο του χαλιού ενώ γύρω του και σε απόσταση από αυτό, θα στρώσουμε αρκετά από τα αγαπημένα του παιχνίδια και θα το προτρέψουμε να τα φτάσει για να τα παίξει. Πάλι ο ρόλος της επιβράβευσης είναι σημαντικός στο να γίνει πιο ενδιαφέρον το παιχνίδι του.
Για τα μεγαλύτερα παιδιά μας προτείνω μια εκπαιδευτική δράση παίζοντας και ταξινομώντας τα lego τους. Για να επιτευχθεί ο στόχος του δημιουργικού αυτού παιχνιδιού θα πρέπει το κάθε παιδί να αναπτύξει την παρατηρητικότητά του και να μάθει την αξία της ταξινόμησης ανά είδος. Παροτρύνουμε λοιπόν τα παιδιά αφού ρίξουμε στο χαλί όλα τους τα τουβλάκια, να τα ταξινομήσουν πρώτα ανά είδος και μετά να τα ταξινομήσουν ανά χρώμα.
Σε επόμενο βήμα τους ζητάμε να τα ταξινομήσουν ανά μέγεθος, βλέπουμε λοιπόν ότι έτσι περνάει δημιουργικά και ευχάριστα η ώρα του παιδιού ενώ παράλληλα ενισχύεται η παρατηρητικότητα του. Το παιδί μαθαίνει παίζοντας να ταξινομεί με κέφι κάθε φορά τα αντικείμενα που του προτείνουμε.
Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι για τα μικρά μας παιδιά είναι να μάθουν να ανακαλύπτουν μέσα από μια λεκάνη με ένα υλικό, διάφορα μικροαντικείμενα και παιχνίδια που θα είναι κρυμμένα μέσα σε αυτό.
Τρόπος παιχνιδιού: Έχουμε δύο λεκανάκια και ένα παιδικό φτυαράκι. Βρίσκουμε μικρά παιχνιδάκια τους και τα βάζουμε στο ένα λεκανάκι ενώ τα καλύπτουμε για να μην είναι άμεσα ορατά , ρίχνοντας στο λεκανάκι ένα ή δύο μεγάλα σακούλια από φακές. Το παιδί αρχίζει να ψάχνει με το φτυαράκι και σιγά-σιγά ανακαλύπτει τα μικρά παιχνιδάκια που βρίσκονται μαζί με τις φακές. Το παιχνίδι του τελειώνει όταν έχει τοποθετήσει τις φακές μόνες τους στο δεύτερο λεκανάκι ενώ έχει αποδεσμεύσει από το 1 λεκανάκι όλα τα μικρά παιχνιδάκια, που είχαμε κρυμμένα μαζί με τις φακές. Το παιχνίδι αυτό ενισχύει τη λεπτή κινητικότητα του παιδιού, ενώ δίνει το έναυσμα για να μάθει να παρατηρεί σωστά και να κάνει συντονισμένες κινήσεις, μέχρι να καταφέρει να πετύχει το στόχο του. Φυσικά νιώθει πολύ ικανοποιημένο όταν εμείς σε όλη αυτή την πορεία της δράσης του το ενθαρρύνουμε
Ξεκινήστε αυτά τα απλά και ενδιαφέροντα παιχνίδια με τα παιδιά σας και εμείς σύντομα θα είμαστε κοντά σας με νέες προτάσεις για δράση και επικοινωνία στο σπίτι, με δημιουργικές δραστηριότητες που θα κάνουν καλύτερη την υποχρεωτική μας παραμονή εντός της οικίας μας.
Κλείνουμε με το τραγουδάκι για την Άνοιξη που είναι πάντα η αγαπημένη εποχή όλων των παιδιών: τραγούδι
Τις συμβουλές και το τραγούδι της, μας χάρισε η συγγραφέας και παιδαγωγός με εξειδίκευση στην ψυχική υγεία του παιδιού, μέλος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, της UNESCO Πειραιώς & Νήσων στο Τμήμα Παιδιού και του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου. Δέκα υπέροχα βιβλία της κυκλοφορούν πανελλαδικά σε όλα τα ενημερωμένα Βιβλιοπωλεία, τελευταίοι τίτλοι:
Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική, Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας, Η Ραλλού των αστεριών, από τις Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα, υπο την αιγίδα της Unesco Πειραιώς & Νήσων
Οικογένεια
Μήπως είναι σε λάθος δραστηριότητα το παιδί σας;

Πολλοί γονείς είναι μπροστά στο δίλημμα:
Σε ποιες δραστηριότητες να στείλω το παιδί μου;
Πάλι θα γκρινιάζει το παιδί όταν θα το πηγαίνω για μπάσκετ/ ζωγραφική/ χορό!
Μήπως τελικά είναι σε λάθος δραστηριότητα το παιδί σας;
Καλό είναι να θυμόμαστε πως δεν είναι όλα για όλους και όλοι για όλα. Επειδή ο Κωστάκης είναι πολύ καλός στο ποδόσφαιρο αυτό δεν σημαίνει πως ο Γιαννάκης θα μπορεί να σουτάρει με την ίδια επιτυχία!
Θα θέλατε να πάρετε μια κατεύθυνση για το ποια δραστηριότητα θα ταίριαζε περισσότερο στο δικό σας παιδί;
Οι συστάσεις θα γίνουν με την βοήθεια της πλέον πολυαγαπημένης μας Γεωμετρίας της Ψυχής.
Για να υπολογίσετε τον αριθμό με τον οποίο θα δουλέψουμε προσθέστε την ΗΜΕΡΑ και τον ΜΗΝΑστην ημερομηνία γέννησης του παιδιού. Αν το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο του 22, τότε προσθέτουμε τους αριθμούς του αποτελέσματος πάλι. Θα σας δώσω παραδείγματα.
Παράδειγμα 1. Ημερομηνία γέννησης του παιδιού 20/5/2014
ΜΕΡΑ 20 + ΜΗΝΑΣ 5 = 25,
το 25 είναι μεγαλύτερο το 22, άρα:
2+5=7.
O αριθμός που θα διαβάσετε για το παιδί σας θα είναι το 7.
Παράδειγμα 2. Ημερομηνία γέννησης του παιδιού 10/9/2005
ΜΕΡΑ 10 + ΜΗΝΑΣ 9 = 19.
Το 19 είναι μικρότερο του 22, άρα το αφήνουμε ως έχει.
O αριθμός που θα διαβάσετε για το παιδί σας θα είναι το 19.
Τώρα που όλοι σας έχετε υπολογίσει τον αριθμό, θα σας αναλύσω τις τάσεις που έχει το παιδί σας και εσείς θα μπορείτε να το βοηθήσετε εστιασμένα στο ταλέντο του!
Οι δραστηριότητες που θα ταίριαζαν στο παιδί σας είναι:
2 και 20
ότι έχει να κάνει με την έκφραση μέσω λαιμού και φιλολογική κατεύθυνση (δημιουργική γραφή) και υπολογιστές. Αν το παιδί σας ζητάει να ασχοληθεί με το θέατρο μην μπαίνετε εμπόδιο σε αυτό το «θέλω» του, αλλά το αντίθετο, υποστηρίξτε το.
3 και 6
ότι έχει να κάνει με χειροτεχνίες, δημιουργικότητα, ομορφιά και αρμονία. Αν το παιδί σας θέλει να ασχοληθεί με αγροτικές εργασίες ή μόδα απλά ενθαρρύνετέ το.
4 και 16
ότι έχει να κάνει με αρχιτεκτονική, συναρμολόγηση και στρατηγικό τρόπο σκέψεις. Αποφύγετε οτιδήποτε έχει να κάνει με «φαύλους κύκλους» (επανάληψη κινήσεων)
5, 8 και 9
οτιδήποτε έχει να κάνει με γνώση, διάβασμα και εκεί που θα του απαντάνε στα ατελείωτα «Γιατί» του (έρευνες και πειράματα)
7, 11, 13 και 19
σπορ, σπορ και πάλι σπορ. Το παιδί σας έχει μεγάλα αποθέματα ενέργειας και όχι μόνο: είναι ικανό να φέρει σπουδαία αποτελέσματα.
10, 15 και 17
είναι κατάλληλο το θέατρο, ωδείο, χορωδία και οτιδήποτε έχει να κάνει με την δημιουργικότητα.
12, 14 και 18
ζωγραφική, αγγειοπλαστική και ωδείο. Σε αυτή την ομάδα είναι πολύ σημαντικό το παιδί να απολαμβάνει αυτό που κάνει (να το κάνει μέσα από την ψυχή του).
21 και 22
ξένες γλώσσες, γεωγραφία, θρησκευτικά και διπλωματία.
Εύχομαι να σας είναι χρήσιμες αυτές οι πληροφορίες, αν και είναι γενικού τύπου. Επειδή ο κάθε άνθρωπος έχει τον προσωπικό του χάρτη στην Γεωμετρία της Ψυχής, χρειάζεται να ερευνήσουμε με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το κάθε παιδί ξεχωριστά για να δούμε ακριβώς τα ταλέντα και τις τάσεις του.
Κάλο θα ήταν κάθε μανούλα/πατέρας να έχουν στα χέρια τους τον Προσωπικό Χάρτη του παιδιού τους ώστε να μπορέσουν να το βοηθήσουν να προχωρήσει ποιο εύκολα στην ζωή.
Έχοντας τον χάρτη οι γονείς μπορούν να επικοινωνήσουν και να κατανοήσουν το παιδί τους σε άλλο επίπεδο.
Κάνοντας την μελέτη της σχέσης ΓΟΝΕΙΣ-ΠΑΙΔΙΑ οι γονείς παίρνουν πολλές απαντήσεις για την συμπεριφορά των παιδιών απέναντι τους και κατανοούν καλύτερά την δική τους στάση απέναντι σε αυτά.
Ο χάρτης της Γεωμετρίας της Ψυχής είναι μία γέφυρα που ενώνει και βοηθάει για να περάσουμε από τη μία όχθη του ποταμού στην άλλη.
Έχετε πολλά παιδιά;
Θέλετε να δείτε και τα δικά σας ταλέντα, του συντρόφου σας ή των φίλων και συγγενών σας;
Θέλετε να έχετε για πάντα δικό σας αυτό το σημαντικό εργαλείο της Γεωμετρίας της Ψυχής;
Θέλεις επιπλέων σταθερό εισόδημα;
Δείτε εδώ πώς μπορείτε να το αποκτήσετε!
Ζέτα Νικολάιτσουκ, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Θεραπεύτρια, Εκπαιδεύτρια
Κουβαλούσα πολλά παιδικά τραύματα και κάποια στιγμή της ζωής μου που ένιωθα πως συσσωρεύτηκε πολύ ανασφάλεια, αδικία και έλλειψη αυτοπεποίθησης ξεκίνησα την πορεία μου στην αυτογνωσία με στόχο να τα θεραπεύσω και να τα αλλάξω όλα. Αναζήτησα τρόπους, εργαλεία και βοήθεια, είχα πολύ θέληση και πυγμή να αλλάξω τη ζωή μου, τον εαυτό μου, τις πεποιθήσεις μου και να θεραπεύσω τα τραύματά μου. Ξεκίνησα τις αλλαγές μου με βαθύτερη πεποίθηση ότι μου αξίζει μια καλύτερη ζωή, ότι μου αξίζει να με αγαπώ, μου αξίζει να αγαπώ και μου αξίζει να με αγαπούν! Σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να μοιραστώ μαζί σου τα αποτελέσματα των ανθρώπων που είχαν την ίδια πυγμή με μένα, που με εμπιστευτήκαν, που έφεραν αποτέλεσμα στη ζωή τους. Η βασική προϋπόθεση πάντα είναι να θέλεις να αλλάξεις εσύ ο ίδιος και όχι οι γύρω σου!
Ζήσε με αγάπη!
Ζήσε με χαμόγελο!
Σου αξίζει!
Οικογένεια
Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας

Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας
Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει νέο Residency πρόγραμμα
Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας
Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας
Άγιος Νικόλαος, Κρήτη
Δελτίο Τύπου
Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας | Care: Economies of Happiness
Νέο Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας
15 – 22 Οκτωβρίου 2022, Άγιος Νικόλαος, Κρήτη
Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει ανοιχτό κάλεσμα (Open Call) συμμετοχής στο νέο Residency πρόγραμμα (Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας) που θα ξεκινήσει φέτος τον Οκτώβρη. Το κάλεσμα απευθύνεται σε Έλληνες επαγγελματίες από το χώρο των εικαστικών τεχνών και του πολιτισμού, των οποίων η δουλειά βασίζεται σε έρευνα, πειραματισμό και συνεργασίες: καλλιτέχνες κάθε είδους, επιμελητές, ακτιβιστές, αρχιτέκτονες, ερευνητές, ποιητές, συγγραφείς, μεταφραστές, ακαδημαϊκούς. Το Πρόγραμμα θα φιλοξενήσει 8–10 residents, είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο, και θα πραγματοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης από 15 μέχρι 22 Οκτωβρίου 2022.
Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Αποστολή μας είναι η ενίσχυση και προώθηση της σύγχρονης τέχνης και πολιτισμού, η μετάδοση γνώσης και η στήριξη της αέναης παιδείας. Οδηγούμενοι από την αποστολή μας, και δεδομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες στο χώρο του πολιτισμού αυτή τη στιγμή, μετά από δύο χρόνια σιωπής και ακινησίας, στόχος μας με την έναρξη του Προγράμματος Φιλοξενίας είναι να δημιουργήσουμε μια μοναδική εμπειρία παρέχοντας χώρο για συνύπαρξη.
Το Πρόγραμμα φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα για συλλογική μάθηση, συζήτηση και πειραματισμό. Πρόκειται για ένα εβδομαδιαίο, εντατικό, συλλογικό residency γεμάτο συζητήσεις, προβληματισμούς, workshops, και επιτόπια έρευνα. Πιστεύουμε πως το άνοιγμα σε πολλαπλές εμπειρίες – αν και δύσκολο στην πράξη – είναι αναγκαίο για συνεχή εξέλιξη, επομένως το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη δικτύων συνέργειας και συνεργασίας και στην ώσμωση ανθρώπων από το χώρο της τέχνης και του πολιτισμού.

Με αφετηρία μια θεματική που μας απασχολεί ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό και που δεσπόζει στη σύγχρονη διεθνή έρευνα, δημιουργούμε μια συνθήκη–ευκαιρία συνάντησης με τη δημιουργίας ενός υβριδικού σχήματος. Το Πρόγραμμα θα εστιάσει στη θεματική Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας (Care: Economies of Happiness) και στοχεύει στην έρευνα, στην παραγωγή νέας γνώσης και στον εμπλουτισμό της ελληνικής βιβλιογραφίας γύρω από τη θεματική της έννοιας της φροντίδας.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος θα πραγματοποιηθούν διαδραστικά ερευνητικά εργαστήρια (workshops) από καλεσμένους συνεργάτες-επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι δεν θα δράσουν με τον παραδοσιακό ρόλο του παρουσιαστή, αλλά περισσότερο ως καθοδηγητές της συζήτησης, δίνοντας έναυσμα για εμπλοκή όλων. Στόχος είναι η εναλλακτική–βιωματική προσέγγιση της παραπάνω θεματικής. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να οδηγήσει σε μια πληθώρα νέων προσεγγίσεων και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που θα παραχθεί στο διάστημα αυτό με τη μορφή έντυπης και ηλεκτρονικής δημοσίευσης, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα το καλοκαίρι του 2023.
Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί κυρίως στην ελληνική γλώσσα. Η υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται αποκλειστικά από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος ΕΔΩ. Η αίτηση μπορεί να συμπληρωθεί είτε στα ελληνικά, είτε στα αγγλικά. Αιτήσεις μέσω email, τηλεφωνικώς ή με άλλο τρόπο εκτός της επίσημης αίτησης στην ιστοσελίδα δεν γίνονται δεκτές.
Η ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων είναι το Σάββατο 20 Αυγούστου 2022, 23:59.
Το Πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στο Minos Beach art hotel, το οποίο φιλοξενεί μια από τις σημαντικότερες συλλογές σύγχρονης γλυπτικής στην Ελλάδα στο Sculpture Garden. Με περισσότερα από 50 έργα σε μόνιμη έκθεση, η συλλογή αποτελεί παράθυρο των καλλιτεχνικών πειραματισμών από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα ή/και τη διαδικασία της αίτησης, παρακαλούμε επικοινωνήστε στο [email protected] ή στο 2155007712 (καθημερινά 09.00-17.00).
Οικογένεια
Μαθησιακές Δυσκολίες

Ο όρος Μαθησιακή Δυσκολία (ΜΔ) παραπέμπει σε νοητικά και ψυχολογικά εμπόδια, τα οποία εμποδίζουν τον μαθητή στο να συμβαδίζει με τους μαθησιακούς ρυθμούς των συνομηλίκων του. Η τελευταία αποσαφήνιση του όρου, το 2006, κατατάσσει ως άτομα με μαθησιακές δυσκολίες αυτά που αντιμετωπίζουν ακαδημαϊκά προβλήματα – τα οποία όμως δεν αποτελούν τροχοπέδη για την προσωπική ανάπτυξη του ατόμου σε διάφορους τομείς – επαγγελματικούς και μη!
Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι αντιληπτές και δεν εκδηλώνονται στην ίδια ηλικία για όλα τα παιδιά και σίγουρα δεν είναι αποδεκτές κατά όμοιους τρόπους. Μπορεί να προϋπάρχουν, να αναπτυχθούν στην πορεία ή ακόμα και να ξεσπάσουν σε μια ήπια μορφή “κρίσης” για μικρό σχετικά χρονικό διάστημα, ενώ είτε αντιμετωπίζονται αγόγγυστα από τους μαθητές, είτε μπορούν να αποτελέσουν τα αίτια για διακοπή φοίτησης, μείωση αυτοπεποίθησης, έλλειψη κινήτρων και, ως αποτέλεσμα τούτου, στασιμότητα και επιδείνωση του φαινομένου.
Η δυσλεξία είναι η πλέον διαδεδομένη και αντιμετωπίσιμη μορφή μαθησιακής δυσκολίας. Συναντάται κυρίως σε παιδική και εφηβική ηλικία, με τον αντίκτυπο να επηρεάζει το παιδί για την υπόλοιπή του ζωή, αν η δυσλεξία δεν αντιμετωπιστεί σωστά.
Τα συμπτώματα της δυσλεξίας ποικίλουν. Γενικεύοντας, μπορούμε να έχουμε μια εικόνα των αναμενόμενων συμπτωμάτων ανά ηλικία χωρίζοντάς την σε 3 ζώνες: προσχολική (3 – 6 ετών), παιδική (6 – 12) και (προ)εφηβική (13 – 14 / 15 – 18+ ετών). Στην πρώτη μπορεί να έχουμε καθυστέρηση καθαρής ομιλίας, δυσκολίες στην απομνημόνευση των ημερών της εβδομάδας και αδυναμία έκφρασης κατάλληλων λέξεων (για παράδειγμα επανειλημμένα το παιδί να μην μπορεί να θυμηθεί πως λέγεται ο σκύλος ή το αυτοκίνητο). Αντίστοιχα, στην δεύτερη ηλικιακή ζώνη, συναντάμε πιο συχνά φτωχή ανάγνωση, σύγχυση στην σειρά των γραμμάτων λέξεων και αδυναμία φωναχτής ανάγνωσης. Τέλος, στην 3η ηλικιακή ζώνη, μπορούμε να παρατηρήσουμε αργή ανάγνωση, αδυναμία έκφρασης σκέψεων σε γραπτό λόγο, συντακτικά προβλήματα και προβλήματα στην κατανόηση κειμένων.
Κοντολογίς, η δυσλεξία, με τη σειρά της, διακλαδίζεται επίσης σε κατηγορίες, τις οποίες επίσης δεν πρέπει να συγχέουμε μεταξύ τους. Η δυσλεξία διασπάται αρχικά σε επίκτητη και εξελικτική, με τον όρο επίκτητη να ανταποκρίνεται σε μη δυσλεκτικά παιδιά, τα οποία άρχισαν να πάσχουν από δυσλεξία στην διάρκεια της ζωής τους λόγω εγκεφαλικών βλαβών και τον όρο εξελικτική να ανταποκρίνεται στα εκ’ γενετής δυσλεκτικά παιδιά τα οποία συνήθως έχουν και κάποιο κληρονομικό υπόβαθρο. Πιο ειδικευμένα, υποσκελισμένες αυτών των 2 κατηγοριών, έχουμε μορφές δυσλεξίας όπως η οπτική, που έχει ως επίπτωση την χαμηλή οπτική παρατηρητικότητα, αντίληψη και αναπαραγωγή οπτικών ακολουθιών, η ακουστική, που προκαλεί δυσχέρεια στην κατανόηση ηχητικών ακουσμάτων, ενώ δυσκολεύει το παιδί στην κατανόηση μαθημάτων που εστιάζουν στην ακουστική αντίληψη (όπως η ιστορία) και η γραφή.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα συμπτωμάτων γραπτής δυσλεξίας αποτελούν: ο δυσανάγνωστος γραφικός χαρακτήρας, η αδυναμία διαχωρισμού των λέξεων, η παράλειψη στίξης, η καθρεπτική γραφή (Γ αντί για 7, ε αντί για 3, 8 αντί για θ) (καθρεπτική δυσλεξία) και η φτωχή ορθογραφία (ορθογραφική δυσλεξία). Από μια αντίθετη οπτική ωστόσο, η γραπτή δυσλεξία είναι και αυτή η οποία αντιμετωπίζεται πιο εύκολα. Τα συμπτώματά της είναι ξεκάθαρα και μπορούν να γίνουν εύκολα αντιληπτά με διάφορα τεστ, ενώ η εξάλειψή της βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στην συνεχή εξάσκηση και στην βοήθεια από κατάλληλες πηγές.
Από την άλλη, ένα επιπλέον παράρτημα των μαθησιακών δυσκολιών, αποτελεί και η απόσπαση προσοχής, η οποία είναι αρκετά συχνή και μπορεί να καταπολεμηθεί ή και να εξαλειφθεί με την ωρίμανση του μαθητή. Η εξωτερική βοήθεια ωστόσο είναι και εδώ αποτελεσματική.
Η αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας απαιτεί από γονείς και εκπαιδευτικούς να λάβουν υπόψη ηλικιακούς παράγοντες, αλλά ταυτόχρονα και τυχόν συνυπάρχουσες ψυχικές κυρίως ασθένειες, το αντιληπτικό και γνωστικό επίπεδο του παιδιού, το μαθησιακό προφίλ (ενδιαφέροντα, κλίσεις σε συγκεκριμένα μαθήματα…) και τη φυσική ομιλία.
Καθίσταται πασιφανές πως για την πλήρη υποστήριξη του παιδιού χρειάζεται ένα πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης ανάμεσα σε γονέα και εκπαιδευτικό, τόσο από την σκοπιά της υποστήριξης, όσο και από την σκοπιά της ομώνυμης δουλείας πάνω στον μαθητή. Με αυτό το σκεπτικό, η Upbility έχει δομήσει τα δικά της μαθησιακά βοηθήματα για γονείς και εκπαιδευτικούς, μέσω των οποίων γίνεται εστίαση στις βαθύτερες πτυχές μαθησιακών δυσκολιών.Copyright Upbility 2021
-
Τουρισμός
Δήλωση του Προέδρου της ΠΟΞ κ. Γρηγόρη Τάσιου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Μαρία Οικονομάκου: “Όραμα της η Δημιουργία”
-
Τουρισμός
Η Ελευσίνα αποκτά διεθνή ακτινοβολία.
-
Επιχειρηματικότητα
Η HATZI FILAX GROUP ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ
ΤΗΣ «ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε.» -
Τουρισμός
Με επιτυχία και εποικοδομητική συζήτηση ολοκληρώθηκε το 12ο
Διεπιστημονικό Συνέδριο στο Καστελλόριζο -
Lifestyle
1ο Φεστιβάλ, Παιδί, Διατροφή και Περιβάλλον με θέμα «Η Υγεία του Πλανήτη… περνάει μέσα από το πιάτο μας».
-
Τουρισμός
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Global Birdfair» του Λέστερ
-
Επιχειρηματικότητα
«Διαχείριση Χρόνου» στα Super Market ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ από την Hatzi Filax Group