Connect with us

Παιδί

Διαδραστικά Παιχνίδια Μέσα Στο Σπίτι

Με τίτλο μένουμε στο σπίτι και με δεδομένο ότι άλλαξε συντριπτικά η καθημερινότητά μας και οι οικογένειες περνούν το 24ωρο τους εντός της οικίας, η συγγραφέας Λητώ  Τσακίρη Παπαθανασίου προτείνει δράσεις για να περάσετε όμορφα μαζί με τα παιδιά σας εντός των τειχών.

H πανδημία  μας θέλει όλους στο σπίτι,  χωρίς ιδιαίτερους περιπάτους. Συνηθίζουμε όλοι να ενδιαφερόμαστε για το πώς θα απασχοληθούν  τα μεγαλύτερα παιδιά, τι γίνεται όμως με τα μικρούλια μας που και αυτά αισθάνονται ότι τα πράγματα στην καθημερινότητα της οικογένειας έχουν αλλάξει;

Όπως και τα υπόλοιπα μελή του σπιτιού, έτσι και τα μωράκια της οικογένειας  αισθάνονται και αυτά την ένταση που επιφέρουν οι αλλαγές στις συνήθειες της οικογένειας τους, επιζητώντας τώρα περισσότερο από ότι πριν την ενθάρρυνση και το παιχνίδι με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. 

Μία δραστηριότητα που σας προτείνουμε πολύ αρεστή στους μικρούς μας φίλους είναι η παρακάτω :

Φροντίζουμε να βρούμε μέσα στο σπίτι ότι μπάλες έχουμε , που να  έχουν διαφορετικά χρώματα και μεγέθη και διαφορετικές υφές. Πρώτα δείχνουμε στο παιδί το πώς κυλούν αν τις χτυπήσουμε κάτω ή αν τις σπρώξουμε μια μία . Μετά  στο χαλάκι παιχνιδιού του παιδιού μας, ρίχνουμε όλες τις μπάλες και ξεκινούμε να τις παίζουμε μία μία, ενώ προτρέπουμε να κάνει το ίδιο, ανακαλύπτοντας τις διαφορετικές υφές.  Στο τέλος φέρνουμε ένα μεγάλο καλάθι και αρχίζουμε να μαζεύουμε πρώτα εμείς μία μία τις μπάλες από το πάτωμα, δείχνοντας στο παιδάκι μας πως να τις μαζέψει κι αυτό με τον ίδιο τρόπο. Στόχος είναι  να του μάθουμε να φροντίσει παίζοντας το πώς θα μπουν όλες οι μπάλες του στο μεγάλο καλάθι. Σε κάθε επιτυχία του το επιβραβεύουμε και δείχνουμε πως το καμαρώνουμε ώστε να του χαρίσουμε την απαραίτητη αυτοπεποίθηση! Ας γίνουμε κι εμείς μαζί με το παιδάκι μας για λίγο παιδιά και καλή μας επιτυχία! 

 Μία άλλη δραστηριότητα που και αυτή περιέχει κίνηση, υλοποιείται πάνω στο χαλάκι παιχνιδιού. Θα  βάλουμε το παιδάκι μας να καθίσει στο κέντρο του χαλιού ενώ γύρω του και σε απόσταση από αυτό, θα στρώσουμε αρκετά από  τα αγαπημένα του παιχνίδια και θα το προτρέψουμε να τα φτάσει για να τα παίξει. Πάλι ο ρόλος της επιβράβευσης είναι σημαντικός στο να γίνει πιο ενδιαφέρον το παιχνίδι του. 

Για  τα μεγαλύτερα παιδιά μας προτείνω μια  εκπαιδευτική δράση παίζοντας και ταξινομώντας τα lego τους. Για να επιτευχθεί ο στόχος του δημιουργικού αυτού παιχνιδιού θα πρέπει το κάθε παιδί να αναπτύξει την παρατηρητικότητά του και να μάθει την αξία της ταξινόμησης ανά είδος. Παροτρύνουμε λοιπόν τα παιδιά αφού ρίξουμε στο χαλί όλα τους τα τουβλάκια, να τα ταξινομήσουν πρώτα ανά είδος και μετά να τα ταξινομήσουν ανά χρώμα. 

Σε επόμενο βήμα τους ζητάμε να τα ταξινομήσουν ανά μέγεθος, βλέπουμε λοιπόν ότι έτσι περνάει δημιουργικά και ευχάριστα η ώρα του παιδιού ενώ παράλληλα ενισχύεται η παρατηρητικότητα του. Το παιδί μαθαίνει παίζοντας να ταξινομεί με κέφι κάθε φορά τα αντικείμενα που του προτείνουμε. 

Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι για τα μικρά μας παιδιά είναι να μάθουν να ανακαλύπτουν μέσα από μια λεκάνη με ένα υλικό, διάφορα μικροαντικείμενα και παιχνίδια που θα είναι κρυμμένα μέσα σε αυτό.

Τρόπος παιχνιδιού:  Έχουμε δύο λεκανάκια και ένα παιδικό φτυαράκι. Βρίσκουμε μικρά παιχνιδάκια τους και τα βάζουμε στο ένα λεκανάκι ενώ τα καλύπτουμε για να μην είναι άμεσα ορατά ,  ρίχνοντας στο λεκανάκι ένα ή δύο μεγάλα σακούλια από φακές. Το παιδί αρχίζει να ψάχνει με το φτυαράκι και σιγά-σιγά ανακαλύπτει τα μικρά παιχνιδάκια που βρίσκονται μαζί με τις φακές. Το παιχνίδι του τελειώνει όταν έχει τοποθετήσει  τις φακές μόνες τους στο δεύτερο λεκανάκι ενώ έχει αποδεσμεύσει από το 1 λεκανάκι όλα τα μικρά παιχνιδάκια, που είχαμε κρυμμένα μαζί με τις φακές. Το παιχνίδι αυτό ενισχύει τη λεπτή κινητικότητα του παιδιού, ενώ δίνει το έναυσμα για να μάθει να παρατηρεί σωστά και να κάνει συντονισμένες κινήσεις, μέχρι να καταφέρει να πετύχει το στόχο του. Φυσικά νιώθει πολύ ικανοποιημένο όταν εμείς σε όλη αυτή την πορεία της δράσης του το ενθαρρύνουμε 

Ξεκινήστε αυτά τα απλά και ενδιαφέροντα παιχνίδια με τα παιδιά σας και εμείς σύντομα θα είμαστε κοντά σας με νέες προτάσεις για δράση και επικοινωνία στο σπίτι, με δημιουργικές δραστηριότητες που θα κάνουν καλύτερη την υποχρεωτική μας παραμονή εντός της οικίας μας.

Κλείνουμε με το τραγουδάκι για την  Άνοιξη που είναι πάντα η αγαπημένη εποχή όλων των παιδιών: τραγούδι

Τις  συμβουλές και το τραγούδι της, μας χάρισε  η συγγραφέας και παιδαγωγός με εξειδίκευση στην ψυχική υγεία του παιδιού,  μέλος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς, της UNESCO Πειραιώς & Νήσων στο Τμήμα Παιδιού  και του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου. Δέκα υπέροχα βιβλία της κυκλοφορούν πανελλαδικά σε όλα τα ενημερωμένα Βιβλιοπωλεία, τελευταίοι τίτλοι:

Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική, Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας, Η Ραλλού των αστεριών, από τις  Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα, υπο την αιγίδα της Unesco Πειραιώς & Νήσων

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οικογένεια

Μικροί Ντετέκτιβ Στο Σπίτι Μας

Οι Μικροί Ντετέκτιβ του Μουσείου

Περιπέτεια στο… σπίτι!

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού συμβάλλει με τον δικό του τρόπο στη μάχη κατά του κορωνοϊού αναπτύσσοντας δραστηριότητες με ελεύθερη πρόσβαση για όλους την περίοδο αυτή (Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό, διαδικτυακά εργαστήρια για παιδιά, εκπαιδευτικό υλικό).

Τώρα δημιουργεί σε συνεργασία με τον συγγραφέα και συνεργάτη του Μουσείου Κώστα Στοφόρο, και προσφέρει ένα συναρπαστικό παιχνίδι μυστηρίου που μπορείτε να παίξετε όλοι μαζί στο σπίτι! Δείτε το teaser εδώ!

Ακολουθώντας τα χνάρια του προγράμματος “Mystery Walk” -που ήδη υλοποιείται στο Μουσείο, αντί να ψάχνουμε σε δρόμους και κτίρια της Πλάκας για τα κλειδιά του μυστηρίου, μπορούμε να τα αναζητήσουμε μέσα στο ίδιο μας το σπίτι.

Μένουμε σπίτι και… λύνουμε μυστήρια. Σας δίνουμε μερικές ιδέες που μπορείτε βεβαίως να τις προσαρμόσετε στον δικό σας χώρο. 

Κι αφού τα βρούμε μπορούμε να δημιουργήσουμε μια δική μας αστυνομική ιστορία.

Μια ωραία ιδέα για παιχνίδι με τα παιδιά, που θα ανακαλύψουν σιγά-σιγά μέσα από γρίφους τη βασική πλοκή της υπόθεσης.

Το παιχνίδι αποτελείται από Αποστολές. Οι Αποστολές είναι βίντεο που πρέπει να παρακολουθήσουν τα παιδιά για να πάρουν οδηγίες, έντυπα μηνύματα που περιέχουν τις οδηγίες και τις δραστηριότητες που πρέπει να υλοποιήσουν και τέλος μια εφαρμογή με μικρό παιχνίδι on line. Τα παιδιά που θα συμμετέχουν στη δράση θα πάρουν και το Δίπλωμα Μικρού Ντετέκτιβ με το όνομά τους!

Για  τη συμμετοχή  στο παιχνίδι απλά συμπληρώνετε τη φόρμα συμμετοχής εδώ και θα σας αποσταλούν ηλεκτρονικά οδηγίες, πληροφορίες και υλικά.

Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να γράψουν τη δική τους ιστορία εμπνευσμένη από τα όσα ανακάλυψαν.

Καλή επιτυχία στην Αποστολή σας!

Ευχαριστούμε όλους εσάς για τη συμμετοχή σας στις ψηφιακές μας δραστηριότητες. Όλο αυτό το διάστημα, οι συμμετοχές έχουν ξεπεράσει τις 5000 και ο ενθουσιασμός σας και τα θετικά σας σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα στα οποία μας παρακολουθούν πάνω από 20000 άτομα μας ενισχύουν να αντιμετωπίσουμε την κρίση αυτή με αισιοδοξία και να γινόμαστε καλύτεροι στις υπηρεσίας που σας προσφέρουμε.

Πληροφορίες:

www.ekedisy.gr

[email protected]

Continue Reading

Παιδί

Παιδιά Και Εξάρτηση Από Τις Ηλεκτρονικές Συσκευές

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που απασχολεί σήμερα τους γονείς, είναι ο υπερβολικός χρόνος που το παιδί τους ασχολείται με μιας μορφής «οθόνη», παραμελώντας το σχολείο, το φροντιστήριο αλλά και άλλες προσωπικές  δραστηριότητες. 

Η πρώτη αντίδραση των γονέων είναι η απαγόρευση : μέσα από έντονες αντιπαραθέσεις, κατηγορίες κατά του παιδιού, από τιμωρίες και συνεχή γκρίνια, ενέργειες που καταστρέφουν την σχέση με παιδί, δημιουργούν απομάκρυνση μέχρι και οριστικής «απώλειας» επικοινωνίας μαζί του. Μια «απώλεια» μέσα σε ένα ανταγωνιστικό παιχνίδι που αντί να αποτελέσει ευκαιρία για βελτίωση της σχέσης, γίνεται αιτία πολέμου με θύματα και από τις δύο πλευρές. 

Υπάρχει όμως άλλος τρόπος, ήρεμος, ψύχραιμος, συνεργατικός που να παρακινήσει το παιδί να ασχολείται λιγότερο με το κινητό ; 

Υπάρχει συμπεριφορά των γονέων που να κάνει την σχέση καλύτερη, με τελικό αποτέλεσμα την σταδιακή απομάκρυνση του παιδιού από το κινητό ;

Ευτυχώς, ναι, υπάρχει !!! 

Υπάρχει και σε επίπεδο τέχνης και τεχνικής της διαπαιδαγώγησης και σε επίπεδο αξιοποίησης των ευκαιριών που κρύβονται μέσα στο γεγονός αυτό και σε επίπεδο οριστικής απομάκρυνσης του παιδιού από κάθε είδους οθόνη. 

Η μέθοδος βασίζεται στην αλλαγή της συμπεριφοράς των γονέων, που θα επιφέρει αλλαγή στην συμπεριφορά του παιδιού. Η μητέρα και ο πατέρας χρειάζεται να εγκαταλείψουν τον αυταρχισμό, την κυριαρχία και την επιβολή στο παιδί, που μόνο αντίθετα αποτελέσματα φέρνει και επιδεινώνει την κατάσταση. 

Η μέθοδος αποκτάται από τους γονείς, μέσα από μια εκπαιδευτική διαδικασία, όπου μαθαίνουν την τεχνογνωσία που χρειάζονται ώστε να υιοθετήσουν νέες συμπεριφορές, που θα επηρεάσουν το παιδί και θα του αναπτύξουν την εσωτερική του πειθαρχία, που πάντα είναι ισχυρότερη από την εξωτερική πειθαρχία. 

Η επικοινωνία με τους γονείς περιλαμβάνει ωριαίες ή δίωρες συνεδρίες μέσω Skype όποια ημέρα και ώρα εξυπηρετεί τους γονείς.  Δεν χρειάζεται καν να μιλήσουμε με το παιδί. Αρκεί η μεταξύ μας επικοινωνία, κατά την διάρκεια της οποίας θα αποκτήσετε όλες τις γνώσεις, τεχνικές και πρακτικές που χρειάζονται προκειμένου να αλλάξετε την δυσμενή κατάσταση. 

Επικοινωνήστε μαζί μου στο τηλ. 69 83 066 742 για τις λεπτομέρειες. 

Η μέθοδος βασίζεται στην Ψυχολογία της Ενθάρρυνσης, της Συγκριτικής Ατομικής Ψυχολογίας του Ά. Άντλερ. 

Παναγιώτης Ρεγκούκος

Ειδικός Εκπαιδευτής της Συγκριτικής Ατομικής Ψυχολογίας του Ά. Άντλερ

www.pregoukos.gr

[email protected] 

Continue Reading

Παιδί

Αριστερόχειρα Παιδιά

O ΔΡ. Κομματάς Κώστας,Παιδίατρος, ρωτήθηκε στην εκπομπή Υγεία και Ευ Ζην για τα αριστερόχειρα παιδιά:

Πολλοί έχουν την λανθασμένη γνώμη, πως τα μικρά βρέφη, δείχνουν από πολύ νωρίς προτίμηση σε κάποιο χέρι. Μεγάλο και κυρίως επικίνδυνο λάθος. Αν είναι βρέφος μερικών μηνών, και απλώνει αποκλειστικά το ένα του χεράκι (και όχι και τα δυο), τότε μάλλον υπάρχει πρόβλημα στο άλλο του χέρι. 

ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ  ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ Κ.ΚΟΜΜΑΤΑ;

Αν είναι μόνον το χέρι, τότε ίσως πρόκειται για μια κάκωση του βραχιονίου πλέγματος (την στιγμή της γέννησης), είτε για ένα κάταγμα της κλείδας (είναι το μικρό οριζόντιο κοκαλάκι, στον ώμο μας). Μερικές όμως φορές μια προσεκτική εξέταση θα δείξει και πρόβλημα στο πόδι της ίδιας πλευράς (σπαστική διπληγία). Άρα σε βρέφος που έχει προτίμηση σε κάποιο χέρι είμαστε ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ!Όσον αφορά, τα πραγματικά αριστερόχειρα παιδιά, είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού το πόσο γρήγορα προσαρμόζονται στον «κόσμο» των δεξιόχειρων, που ασφαλώς είναι η συντριπτική πλειοψηφία. Ίσως σε μας τους δεξιόχειρες να φαίνονται αστεία, αλλά το κούμπωμα ενός πουκαμίσου, η γραφή ή το άνοιγμα μιας κονσέρβας, είναι στην αρχή ένα μαρτύριο και ένας Γολγοθάς για τα παιδιά αυτά.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΧΕΙΡΟ;

Οι αιτίες της αριστεροχειρίας, είναι θέμα γονιδίων. Δηλαδή, τα περισσότερα από αυτά έχουν αριστερόχειρες γονείς. Σε τέτοια άτομα, – για άγνωστους λόγους- επικρατεί η άλλη πλευρά του εγκεφαλικού ημισφαιρίου (στους δεξιόχειρες επικρατεί αριστερή πλευρά του εγκεφάλου ενώ στους αριστερόχειρες η δεξιά) – μοιάζει σαν. Στην ηλικία των 3 χρονών, αρχίζει να υπάρχει μια προτίμηση σε κάποια από τα 2 χέρια, ενώ η κατάσταση ξεκαθαρίζει γύρω στα 4 και κάτι.Είναι προφανές, πως δεν υπάρχει καλό και κακό χέρι (όπως αντίστοιχα δεν υπάρχει καλό και κακό μάτι). Άρα είναι ανόητο και εγκληματικό να θέλουμε να «αλλάξουμε» ένα τέτοιο παιδί. Πριν αρκετές δεκαετίες, τέτοια παιδιά στιγματίζονταν με βαριές –προσβλητικές εκφράσεις όπως «ζερβοκουτάλας», «αδέξιος» και το αριστερό χέρι του παιδιού ονομάζονταν σαν το «κακό» ή «βρώμικο» χέρι. Υπήρχαν δε, ευτυχώς πριν από πολλές δεκαετίες, εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιώντας ψυχολογική ή σωματική βία τα ανάγκαζαν να αλλάξουν χέρι, καταδικάζοντας τα τελικά είτε σε σοβαρά μαθησιακά προβλήματα είτε και σε ψυχολογικά (λόγω αισθημάτων αυτό-απόρριψης). Πίστευαν τότε αφελώς, πως το θέμα ήταν απλά να αλλάξεις το ένα χέρι με το άλλο, αγνοώντας πως με τις προσπάθειες τους επιχειρούσαν κάτι πολύ σημαντικότερο. Να μεταφέρουν το κέντρο του λόγου και της κίνησης από το δεξί ημισφαίριο ( που βρίσκεται στα αριστερόχειρα άτομα) στο αριστερό ημισφαίριο. Ευτυχώς για όλους μας τις τελευταίες δεκαετίες όλα έχουν αλλάξει και προφανώς τέτοιες μέθοδοι έχουν προ πολλού εξαφανιστεί. Για κάποιους άγνωστους λόγους, διαπιστώθηκε πως τα αριστερόχειρα άτομα έχουν πολύ καλές επιδώσεις στα σπορ, πολύ ισχυρή μνήμη, καλλιτεχνική έφεση και ταλέντο στις μηχανικές κατασκευές.

ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟΧΕΙΡΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ;

Είναι φανερό πως το γραφικό μας σύστημα έχει διαμορφωθεί για τους δεξιόχειρες ανθρώπους. Έτσι το παιδί που χρησιμοποιεί το δεξιό του χέρι, μπορεί να βλέπει τα γράμματα που γράφει ενώ το αριστερόχειρο παιδί δεν μπορεί να τα δει γιατί απλούστατα τα καλύπτει με το χέρι του, με τελικό αποτέλεσμα να αναγκάζεται να κρατά το μολύβι του με λάθος τρόπο. Αυτό πάρα πολλές φορές οδηγεί τον γραφικό του χαρακτήρα σε πολύ κακή κατάσταση. Άρα, βοηθήστε το, να μάθει να κρατάει σωστά το μολύβι, με 3 δάχτυλα, γυρίστε το τετράδιο σε μια τέτοια κατεύθυνση ώστε να είναι παράλληλο με το χέρι του (για να βλέπει), ενώ ταυτόχρονα βάλτε ένα μαξιλάρι στην καρέκλα του ώστε να κάθεται ψηλά και να βλέπει ευκολότερα το κείμενο του. . Αν και οι δάσκαλοι τώρα πια είναι επαρκώς ενημερωμένοι, ελέγξτε τη θέση του στο θρανίο. Ζητήστε δηλαδή από το δάσκαλο να κάθεται στην αριστερή θέση του θρανίου, ώστε να μη το ενοχλεί ο αγκώνας του συμμαθητή του που χρησιμοποιεί το δεξί του χέρι. Έτσι, είναι πιθανόν να βελτιωθεί και ο γραφικός του χαρακτήρας. Συχνά το αριστερόχειρο παιδί, θα αποτυγχάνει ειδικά στην καλλιγραφία, οπότε μπορεί και οι βαθμοί του να μην είναι οι αναμενόμενοι της ευφυΐας και της προσπάθειας του. Η ιστορία γνωρίζει διάσημους αριστερόχειρες όπως ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο ζωγράφος Μιχαήλ Άντζελο, ο Πάμπλο Πικάσο, ο πολιτικός Γουίσντον Τσόρτσιλ, ο επαναστάτης Φιντέλ Κάστρο και τα αστέρια του… Χόλλυγουντ, Αντζελίνα Τζολί και Ρόμπερτ Ντενίρο.

Πωλίνα Πετκάκη

Continue Reading

Trending