Connect with us

Τουρισμός

Η άγνωστη ιστορία των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας

Βόλος – Παλαιοφαρσάλος – Καλαμπάκα

Γράφει ο Παναγιώτης Γιαννούλας*

Όλα ξεκινούν με ένα γεγονός μεγίστης σημασίας για το τότε Ελληνικό Βασίλειο. Το Νοέμβριο του 1881, η Ελληνική επικράτεια θα μεγαλώσει, καθώς σε αυτή θα προστεθεί η σημερινή Θεσσαλία. Τα σύνορα με το Οθωμανικό κράτος βρίσκονται πια βορείως της Λάρισας, στο ύψος του χωριού Παπαπούλι. Τι νέα δεδομένα φέρνει η Θεσσαλία, λοιπόν;

Ο Θεσσαλικός κάμπος, αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί κυριότατη πηγή γεωργικών προϊόντων, όπως σιτηρά, βαμβάκι, καπνά. Η ύπαρξή του, σε συνδυασμό με τις μεγάλου μεγέθους τοπικές αγορές σε πόλεις και οικισμούς, όπως ο Βόλος, η Λάρισα, οι Σοφάδες, η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και η Καλαμπάκα, καθώς και τη βιομηχανική δραστηριότητα που συγκεντρώνει ο Βόλος, με το λιμένα του, δημιουργούν ανάγκες.

Ο εθνικής σημασίας κάμπος και τα οικιστικά και βιομηχανικά κέντρα του χρειάζονται πια ένα μέσον αξιόπιστο, φθηνό και αποτελεσματικό για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών. Την απάντηση θα δώσει, φυσικά, ο σιδηρόδρομος.

Ας δούμε, λοιπόν, πως γεννήθηκε η γραμμή που πασχίζουμε να κρατήσουμε, όσο γίνεται, ζωντανή, η μια εκ των δύο γραμμών των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας, η γραμμή Βόλου – Καλαμπάκας, καθώς και ποιοι ήταν οι σημαντικοί “σταθμοί” στην υπεραιωνόβια πορεία της.

Η ΓΡΑΜΜΗ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ, ΕΠΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΗ, ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ

Η γραμμή γεννιέται, επί πρωθυπουργίας του πατέρα των σιδηροδρόμων και μεγάλου εκσυγχρονιστή, Χαριλάου Τρικούπη. Εκείνος είναι που συνάπτει τη σύμβαση για την κατασκευή της γραμμής από το Βελεστίνο ως την Καλαμπάκα, συνδέοντας την τελευταία με το Βόλο, μέσω της υπό κατασκευής, τότε, γραμμής Βόλου – Λάρισας. Με το νόμο ΑΜΗ’/22.6.1882 οι εργασίες κατασκευής ξεκινούν, με πρωταγωνιστές τον μεγαλοτραπεζίτη Θεόδωρο Μαυρογορδάτο και υπεύθυνο μηχανικό σχεδιασμού τον Ιταλό Ευαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρα του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο.

Η κατασκευή προχωρά γοργά, κυρίως λόγω της ευκολίας που παρουσιάζουν τα πεδινά εδάφη από όπου αυτή περνά. Επιλέγεται το εύρος γραμμής του ενός μέτρου, λόγω του μειωμένου του κόστους σε σχέση με το διεθνές εύρος (1,435 μ.), ενώ τα πεδινά εδάφη που η γραμμή διασχίζει δεν απαιτούν σημαντικά και κοστοβόρα τεχνικά έργα, παρά μόνον τις εννιά γέφυρες που κατασκευάστηκαν, ώστε να υπερβεί η γραμμή τα Θεσσαλικά ποτάμια.

Σημαντικότερες σε μέγεθος και από πλευράς αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος είναι η μεταλλική γέφυρα του Δροσερού, που περνά πάνω από τον ποταμό Πηνειό, η γέφυρα του Ληθαίου, κοντά στην Καλαμπάκα και η γέφυρα του ποταμού Ενιπέα.

Έτσι, στις 16 Ιουνίου 1886, η γραμμή φτάνει στην Καλαμπάκα, τον τερματικό της σταθμό και τίθεται υπό τη διαχείριση της ανώνυμης εταιρείας “Εταιρεία Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας’’, που είχε ιδρυθεί το 1882 και διαχειριζόταν και τη γραμμή Βόλου – Λάρισας.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, διεξάγονται δύο ζεύγη δρομολογίων την ημέρα, με διάρκεια ταξιδιού έξι ώρες και τριάντα λεπτά. Μαζί με τη γρήγορη και αποτελεσματική μεταφορά επιβατών, προσφερόταν μεταφορά αγαθών κατ’οίκον από και προς το λιμάνι του Βόλου, από και προς Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα.

Επιπροσθέτως, μετά το 1900, ο σιδηρόδρομος ανέλαβε και τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας των Θεσσαλικών πόλεων και χωριών, επιταχύνοντας την και καθιστώντας την αξιόπιστη. Οι σταθμοί διέθεταν ταχυδρομικά γραφεία, όπου πωλούνταν και γραμματόσημα.

Στο δεύτερο μόλις έτος της ζωής της, η γραμμή απέδειξε με άλλον έναν τρόπο τη χρησιμότητα και το σπουδαίο της ρόλο στη Θεσσαλία. Κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών του Ελληνοτουρκικού πολέμου, την άνοιξη του 1897, ο σιδηρόδρομος μετέφερε πολυάριθμα στρατεύματα, τόσο ενδοθεσσαλικά, όσο και προς τα σύνορα, στενά συνεργαζόμενος με τον Ελληνικό Στρατό.

Οι επιβατάμαξες και οι φορτάμαξες δε, φιλοξένησαν και μετέφεραν τους νεκρούς και τραυματίες του πολέμου, όπως και εφόδια απαραίτητα για τον Ερυθρό Σταυρό. Επίσης, με πρωτοβουλία των Σ.Θ., οι πρόσφυγες του πολέμου φιλοξενούνταν και σιτίζονταν στους σταθμούς του δικτύου.

Χάρη στο σιδηρόδρομο, όλα αυτά γίνονταν πολύ γρήγορα, σε μεγάλη κλίμακα και με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία εν συγκρίσει με το φτωχό οδικό δίκτυο και τα υποζύγια.

Είναι η πρώτη μα όχι η τελευταία φορά που οι Θεσσαλικοί σιδηρόδρομοι θα παλέψουν για να ανασυγκροτηθούν από την καταστροφή που μοίρασε ο πόλεμος. Η κατάσταση αρχίζει να επανέρχεται σε καλά επίπεδα, όταν το δίκτυο περιέρχεται και πάλι σε Ελληνικά χέρια, τον Ιούλιο του 1897 και με την απελευθέρωση του Βόλου, στις 25 Μαρτίου του 1898.

Επόμενος σταθμός μας, το 1908. Εκείνη τη χρονιά, ολοκληρώνεται ο άξονας κανονικού εύρους από την Αθήνα ως τη Λάρισα, συνδέοντας τις δύο πόλεις απ’ευθείας. Το γεγονός αυτό επηρεάζει αρνητικά την κίνηση του Θεσσαλικού δικτύου, ως ένα βαθμό. Από εδώ και μέχρι το τέλος της ζωής των Σ.Θ., το δίκτυο δεν θα ζήσει πια ποτέ ξανά το μεγαλείο των πρώτων δεκαετιών του. Θα υποστεί ξανά εκτεταμένες καταστροφές σε υποδομή και τροχαίο υλικό κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά θα αναγεννηθεί για άλλη μια φορά, συνεχίζοντας να προσφέρει, έστω και με μειωμένο πια ρυθμό.

Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1960 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Η δεκαετία του 1960 θα είναι καθοριστική για το μέλλον των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας. Το 1955 γίνεται η συγχώνευσή τους με τους ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους). Ακολούθως, το 1960, η μετρικού εύρους γραμμή Λαρίσης – Βόλου αντικαθίσταται από γραμμή κανονικού εύρους. Έτσι, το πάλαι ποτέ δίκτυο των Σ.Θ. περιορίζεται πια στη γραμμή Βόλου – Καλαμπάκας. Τα χρόνια ζωής που απομένουν στη γραμμή είναι δύσκολα…

Ο έντονος οδικός ανταγωνισμός από τους αναπτυσσόμενους εθνικούς δρόμους, η άνοδος του ιδιόκτητου αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τις γηρασμένες υποδομές της γραμμής φέρνουν μιαν αναπόφευκτη μείωση του επιβατικού κοινού, ενώ και η εμπορική δραστηριότητα περνάει πια σε άλλα χέρια. Η τελευταία σημαντική αναβάθμιση, μια σύντομη αναλαμπή πριν το τέλος θα λέγαμε, γίνεται με την κυκλοφορία στο δίκτυο των νέων σύγχρονων αυτοκινηταμαξών ΜΑΝ 1/ΕΝ, από το 1990 και ύστερα.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

 

Πηγή

Continue Reading

Συνεντεύξεις

Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εξαιρετικά ενδιαφέρον τριήμερο εργασίας του Ετρουσκικό-ΕλληνικούΣυμποσίου μεταξύ του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικήςμε τον αντίστοιχο τουριστικό οργανισμό Περιφέρειας της Τοσκάνης. Το 2ο στη σειρά συμπόσιο, πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια της Τοσκάνης στις 13-16 Απριλίου όπου φιλοξενήθηκε η αποστολή από τη Χαλκιδική και στόχο έχει την ενίσχυση και εμβάθυνση των σχέσεων μέσω της ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας της Τοσκάνης, μέσω του οργανισμού Toscana Promozione Turistica, και του ΤουριστικούΟργανισμού Χαλκιδικής σε επίπεδο τουριστικής, πολιτισμικής και γαστρονομικής προβολής. Το ταξίδι εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας τουριστικής συνεργασίας που υπέγραψαν η Toscana Promozione Turistica και ο ΤΟΧ κατά τη διάρκεια της Διεθνής τουριστικής έκθεσης BIT στο Μιλάνο 2023.

Κατά τη διάρκεια των 3 ημερών, η 8μελής αποστολή από την Χαλκιδική επισκέφτηκε το νέο μουσείο τρούφας των λόφων Σανμινιατέσι, σημαντικούς ετρούσκικους αρχαιολογικούς χώρους με κοινά χαρακτηριστικά της δικής μας ιστορίας, οινοποιεία που προσφέρουν ολοκληρωμένη εμπειρία καθώς και πρότυπες βιολογικές αγροδιατροφικές μονάδες ελιάς, ελαιόλαδου και τοπικών προϊόντων. 

Στην Ημερίδα που οργανώθηκε στο μουσείο Vetulonia της Τοσκάνης προς τιμήν της Χαλκιδικής σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ στην Ιταλική αγορά, κα. Ελένη Σαρικώστα, συμμετείχαν ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Leonardo Marras, ο Διευθυντής του Τουριστικού Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης, Mr. Francesco Tapinassi, η δήμαρχος του Castiglione della Pescaia, Mrs. Elena Nappi, η Αντιπεριφεριάρχης Χαλκιδικής, κα Κατερίνα Ζωγράφου, ο πρόεδρος του ΤΟΧ, κ. Γρηγόρης Τάσιος, ο Διευθυντής του του ΤΟΧ, κ. Γιώργος Μπρουτζάς καθώς και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής.

Στο συμπόσιο παρουσιάστηκαν από τον Αν. Προϊστάμενο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, κ. Γιώργο Σκιαδαρέση και τον υπεύθυνο αρχαιολόγο των Αρχαίων Σταγείρων, κ. Κωνσταντίνο Παπαστάθη, οι επισκέψιμοι αρχαιολογικοί χώροι του Νομού Χαλκιδικής, η μοναδικότητα των μονών του Αγίου Όρους αλλά και οι ιστορικοί δεσμοί των 2 περιοχών. Από την πλευρά της Τοσκάνης, η διευθύντρια του MuVet, Mrs Simona Rafanelli, αναφέρθηκε στα κοινά χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των 2 περιοχών με έναν κοινό απολογισμό της πλούσιας αρχαιολογικής κληρονομιάς. Ακολούθησε γεύμα με ελληνο-τοσκάνικες σπεσιαλιτέ, με την Τοσκανή σεφ Mrs Federica Ritteri και την εξαιρετική παραδοσιακή μαγείρισσα, κα. Γιώτα Κουφαδάκη η οποία «μύησε» γευστικά τους καλεσμένους στην μοναδική Χαλκιδικιώτικη κουζίνα που βασίζεται στα υψηλής ποιότητας τοπικά προϊόντα. Ο ΤΟΧ ευχαριστεί ιδιαίτερα το Επιμελητήριο Χαλκιδικής καθώς και τις εταιρείες: Το Άριστον, ASTERIOS Olive Groves of Halkidiki και την Boulakis Honey & More για την ευγενική προσφορά των προϊόντων τους. 

Ξεχωριστό ενδιαφέρον είχε η ανταλλαγή καλών πρακτικών σε θέματα Marketing αγροτουριστικής και γαστρονομικής προβολής μέσω των επισκέψεων της αποστολής σε οινοποιεία και μικρές φάρμες. Κοινός στόχος των 2 οργανισμών, Χαλκιδικής και Τοσκάνης είναι να σφυρηλατηθούν ακόμη στενότεροι δεσμοί και συνέργειες, καθώς και τη δημιουργία ενός κοινού δικτύου προώθησης με βάση τα κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα δύο περιοχές.

Continue Reading

Τουρισμός

Το Μέλλον του Τουρισμού

Βιώνοντας την Τεχνολογική Εξέλιξη στα Ταξίδια

Ο τουρισμός, ένας από τους μεγαλύτερους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, δεν παύει να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου. Και με την επικράτηση της τεχνολογίας σε κάθε τομέα της ζωής μας, είναι αναπόφευκτο να επηρεάζει και τον κλάδο του τουρισμού. Από την αναζήτηση και κράτηση διαμονής έως την εμπειρία του ταξιδιού και την επιστροφή στο σπίτι, η τεχνολογία προσφέρει νέες δυνατότητες και αλλάζει τον τρόπο που βιώνουμε τα ταξίδια. Ας εξετάσουμε λοιπόν το μέλλον του τουρισμού και το πώς η τεχνολογική εξέλιξη επηρεάζει την εμπειρία των ταξιδιωτών.

Κράτηση και Προετοιμασία

Η πρώτη επαφή του ταξιδιώτη με την τεχνολογία συνήθως αρχίζει με την αναζήτηση και κράτηση διαμονής. Οι ιστοσελίδες κρατήσεων καταλυμάτων και οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων προσφέρουν πληθώρα επιλογών και δυνατότητες σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών. Ενδεικτικά, η χρήση της τεχνολογίας επιτρέπει στους ταξιδιώτες να δουν φωτογραφίες, να διαβάσουν αξιολογήσεις από άλλους επισκέπτες και να κάνουν κρατήσεις με ευκολία, όλα αυτά από το άνετο τους σπίτι.

Εξατομίκευση της Εμπειρίας

Με την πρόοδο της τεχνολογίας, οι ταξιδιωτικές εφαρμογές προσφέρουν πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του κάθε ταξιδιώτη, οι εφαρμογές μπορούν να προτείνουν δραστηριότητες, αξιοθέατα και εστιατόρια που ταιριάζουν ακριβώς στο γούστο τους. Επιπλέον, η χρήση εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR) μπορεί να προσθέσει έναν εντυπωσιακό διαστασιακό παράγοντα στην εξερεύνηση προορισμών πριν καν φτάσει κανείς εκεί.

Βιώνοντας τον Πολιτισμό

Μέσω της τεχνολογίας, οι ταξιδιώτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον πολιτισμό και την ιστορία μιας τοποθεσίας με έναν τρόπο που προηγουμένως ήταν αδύνατος. Από εκπαιδευτικές εφαρμογές που παρέχουν πληροφορίες για το παρελθόν μέχρι τις τεχνολογικές ξεναγήσεις σε μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, οι ταξιδιώτες μπορούν να εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα και να κατανοήσουν καλύτερα τον περιβάλλοντα κόσμο.

Βιώνοντας την Προστασία του Περιβάλλοντος

Ένας άλλος τομέας όπου η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση είναι η βιωσιμότητα στον τουρισμό. Η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων, η προσφορά ψηφιακών χαρτών για περιορισμένες περιοχές και η προώθηση πράσινων μεταφορικών μέσων είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους η τεχνολογία βοηθά στη μείωση του ανθρώπινου αποτυπώματος στο περιβάλλον.

Συμπερασμός

Ο τουρισμός είναι ένας κλάδος που διαρκώς προσαρμόζεται και εξελίσσεται. Η τεχνολογία παίζει ένα ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, καθώς επίσης και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αν και η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει πολλά, πρέπει να χρησιμοποιείται με σύνεση και να μην αντικαθιστά πλήρως την ανθρώπινη επαφή και εμπειρία. Έτσι, το μέλλον του τουρισμού μπορεί να διαμορφωθεί με την τεχνολογία ως ισχυρό σύμμαχο, προσφέροντας μια ακόμα πιο εξαιρετική και εμπλουτισμένη εμπειρία στους ταξιδιώτες.


Άρθρο από την ομάδα του Businesswoman

Continue Reading

Τουρισμός

Η Σύγχρονη Προσέγγιση στον Ταξιδιωτικό Τομέα

Ο βιομηχανικός τουρισμός αντιπροσωπεύει μια αναπτυσσόμενη τάση στον κλάδο του τουρισμού, που επικεντρώνεται στην επίσκεψη και την ανάδειξη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων. Από την εργοστασιακή παραγωγή και τις βιομηχανικές επιχειρήσεις έως τις ιστορικές βιομηχανικές περιοχές, ο βιομηχανικός τουρισμός προσφέρει μια νέα ματιά στην εμπειρία ταξιδιού.

Το Φαινόμενο του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός αναδύεται ως απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία για τη διατήρηση και ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς. Ενώ παλαιότερα οι βιομηχανικές περιοχές ήταν απλά θέματα παραγνωρισμένα και αγνοημένα, σήμερα οι επισκέπτες αναζητούν ενεργά την εμπειρία αυτού του τύπου τουρισμού. Αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αυξανόμενης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τις ιστορικές και βιομηχανικές πτυχές της κοινωνίας, καθώς και της ανάπτυξης του τουρισμού βάσει εμπειρικών ενδιαφερόντων.

Τα Χαρακτηριστικά του Βιομηχανικού Τουρισμού

Ο βιομηχανικός τουρισμός επικεντρώνεται στην επίσκεψη βιομηχανικών τοποθεσιών και μνημείων, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων, μουσείων, παλαιών εργοστασιακών περιοχών και πολλών άλλων. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν την ιστορία, την τεχνολογία και τις κοινωνικές επιπτώσεις της βιομηχανικής εξέλιξης.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό του βιομηχανικού τουρισμού είναι η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον και την κοινότητα. Οι επισκέπτες μπορούν να μάθουν για τις τοπικές κοινότητες που εξαρτώνται από τις βιομηχανικές δραστηριότητες, καθώς και για τους τρόπους με τους οποίους οι εν λόγω τομείς επηρεάζουν το περιβάλλον.

**Οι Οικονομικές και Κοινωνικές Επιπτώσεις**

Ο βιομηχανικός τουρισμός δεν επιφέρει μόνον οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινότητες, αλλά συχνά αναζωογονεί περιοχές που προηγουμένως αντιμετώπιζαν οικονομική ύφεση λόγω της μείωσης της βιομηχανικής δραστηριότητας. Η ανάπτυξη του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές μπορεί να οδηγήσει σε νέες επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη της υποδομής.

Επιπλέον, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς και της ταυτότητας των τοπικών κοινοτήτων. Μέσω της εκπαίδευσης και της προώθησης της κατανόησης της βιομηχανικής κληρονομιάς, ο βιομηχανικός τουρισμός συμβάλλει στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του πολιτιστικού πλούτου.

Προκλήσεις και Ευκαιρίες

Παρά τα οφέλη του, ο βιομηχανικός τουρισμός αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και της πρόκλησης της διατήρησης της αυθεντικότητας των βιομηχανικών τοποθεσιών. Ωστόσο, η αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων μπορεί να οδηγήσει σε καινοτόμες προσεγγίσεις και βελτιώσεις της βιωσιμότητας του τομέα.

Το μέλλον του βιομηχανικού τουρισμού φαίνεται φωτεινό, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εμπειρίες που συνδυάζουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τη βιομηχανική κληρονομιά. Με την κατάλληλη προσέγγιση και διαχείριση, ο βιομηχανικός τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσφέροντας μια μοναδική και εκπληκτική εμπειρία ταξιδιού σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο.


Άρθρο από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending