Connect with us

Τουρισμός

Η άγνωστη ιστορία των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας

Βόλος – Παλαιοφαρσάλος – Καλαμπάκα

Γράφει ο Παναγιώτης Γιαννούλας*

Όλα ξεκινούν με ένα γεγονός μεγίστης σημασίας για το τότε Ελληνικό Βασίλειο. Το Νοέμβριο του 1881, η Ελληνική επικράτεια θα μεγαλώσει, καθώς σε αυτή θα προστεθεί η σημερινή Θεσσαλία. Τα σύνορα με το Οθωμανικό κράτος βρίσκονται πια βορείως της Λάρισας, στο ύψος του χωριού Παπαπούλι. Τι νέα δεδομένα φέρνει η Θεσσαλία, λοιπόν;

Ο Θεσσαλικός κάμπος, αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί κυριότατη πηγή γεωργικών προϊόντων, όπως σιτηρά, βαμβάκι, καπνά. Η ύπαρξή του, σε συνδυασμό με τις μεγάλου μεγέθους τοπικές αγορές σε πόλεις και οικισμούς, όπως ο Βόλος, η Λάρισα, οι Σοφάδες, η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και η Καλαμπάκα, καθώς και τη βιομηχανική δραστηριότητα που συγκεντρώνει ο Βόλος, με το λιμένα του, δημιουργούν ανάγκες.

Ο εθνικής σημασίας κάμπος και τα οικιστικά και βιομηχανικά κέντρα του χρειάζονται πια ένα μέσον αξιόπιστο, φθηνό και αποτελεσματικό για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών. Την απάντηση θα δώσει, φυσικά, ο σιδηρόδρομος.

Ας δούμε, λοιπόν, πως γεννήθηκε η γραμμή που πασχίζουμε να κρατήσουμε, όσο γίνεται, ζωντανή, η μια εκ των δύο γραμμών των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας, η γραμμή Βόλου – Καλαμπάκας, καθώς και ποιοι ήταν οι σημαντικοί “σταθμοί” στην υπεραιωνόβια πορεία της.

Η ΓΡΑΜΜΗ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ, ΕΠΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΗ, ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ

Η γραμμή γεννιέται, επί πρωθυπουργίας του πατέρα των σιδηροδρόμων και μεγάλου εκσυγχρονιστή, Χαριλάου Τρικούπη. Εκείνος είναι που συνάπτει τη σύμβαση για την κατασκευή της γραμμής από το Βελεστίνο ως την Καλαμπάκα, συνδέοντας την τελευταία με το Βόλο, μέσω της υπό κατασκευής, τότε, γραμμής Βόλου – Λάρισας. Με το νόμο ΑΜΗ’/22.6.1882 οι εργασίες κατασκευής ξεκινούν, με πρωταγωνιστές τον μεγαλοτραπεζίτη Θεόδωρο Μαυρογορδάτο και υπεύθυνο μηχανικό σχεδιασμού τον Ιταλό Ευαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρα του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο.

Η κατασκευή προχωρά γοργά, κυρίως λόγω της ευκολίας που παρουσιάζουν τα πεδινά εδάφη από όπου αυτή περνά. Επιλέγεται το εύρος γραμμής του ενός μέτρου, λόγω του μειωμένου του κόστους σε σχέση με το διεθνές εύρος (1,435 μ.), ενώ τα πεδινά εδάφη που η γραμμή διασχίζει δεν απαιτούν σημαντικά και κοστοβόρα τεχνικά έργα, παρά μόνον τις εννιά γέφυρες που κατασκευάστηκαν, ώστε να υπερβεί η γραμμή τα Θεσσαλικά ποτάμια.

Σημαντικότερες σε μέγεθος και από πλευράς αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος είναι η μεταλλική γέφυρα του Δροσερού, που περνά πάνω από τον ποταμό Πηνειό, η γέφυρα του Ληθαίου, κοντά στην Καλαμπάκα και η γέφυρα του ποταμού Ενιπέα.

Έτσι, στις 16 Ιουνίου 1886, η γραμμή φτάνει στην Καλαμπάκα, τον τερματικό της σταθμό και τίθεται υπό τη διαχείριση της ανώνυμης εταιρείας “Εταιρεία Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας’’, που είχε ιδρυθεί το 1882 και διαχειριζόταν και τη γραμμή Βόλου – Λάρισας.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, διεξάγονται δύο ζεύγη δρομολογίων την ημέρα, με διάρκεια ταξιδιού έξι ώρες και τριάντα λεπτά. Μαζί με τη γρήγορη και αποτελεσματική μεταφορά επιβατών, προσφερόταν μεταφορά αγαθών κατ’οίκον από και προς το λιμάνι του Βόλου, από και προς Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα.

Επιπροσθέτως, μετά το 1900, ο σιδηρόδρομος ανέλαβε και τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας των Θεσσαλικών πόλεων και χωριών, επιταχύνοντας την και καθιστώντας την αξιόπιστη. Οι σταθμοί διέθεταν ταχυδρομικά γραφεία, όπου πωλούνταν και γραμματόσημα.

Στο δεύτερο μόλις έτος της ζωής της, η γραμμή απέδειξε με άλλον έναν τρόπο τη χρησιμότητα και το σπουδαίο της ρόλο στη Θεσσαλία. Κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών του Ελληνοτουρκικού πολέμου, την άνοιξη του 1897, ο σιδηρόδρομος μετέφερε πολυάριθμα στρατεύματα, τόσο ενδοθεσσαλικά, όσο και προς τα σύνορα, στενά συνεργαζόμενος με τον Ελληνικό Στρατό.

Οι επιβατάμαξες και οι φορτάμαξες δε, φιλοξένησαν και μετέφεραν τους νεκρούς και τραυματίες του πολέμου, όπως και εφόδια απαραίτητα για τον Ερυθρό Σταυρό. Επίσης, με πρωτοβουλία των Σ.Θ., οι πρόσφυγες του πολέμου φιλοξενούνταν και σιτίζονταν στους σταθμούς του δικτύου.

Χάρη στο σιδηρόδρομο, όλα αυτά γίνονταν πολύ γρήγορα, σε μεγάλη κλίμακα και με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία εν συγκρίσει με το φτωχό οδικό δίκτυο και τα υποζύγια.

Είναι η πρώτη μα όχι η τελευταία φορά που οι Θεσσαλικοί σιδηρόδρομοι θα παλέψουν για να ανασυγκροτηθούν από την καταστροφή που μοίρασε ο πόλεμος. Η κατάσταση αρχίζει να επανέρχεται σε καλά επίπεδα, όταν το δίκτυο περιέρχεται και πάλι σε Ελληνικά χέρια, τον Ιούλιο του 1897 και με την απελευθέρωση του Βόλου, στις 25 Μαρτίου του 1898.

Επόμενος σταθμός μας, το 1908. Εκείνη τη χρονιά, ολοκληρώνεται ο άξονας κανονικού εύρους από την Αθήνα ως τη Λάρισα, συνδέοντας τις δύο πόλεις απ’ευθείας. Το γεγονός αυτό επηρεάζει αρνητικά την κίνηση του Θεσσαλικού δικτύου, ως ένα βαθμό. Από εδώ και μέχρι το τέλος της ζωής των Σ.Θ., το δίκτυο δεν θα ζήσει πια ποτέ ξανά το μεγαλείο των πρώτων δεκαετιών του. Θα υποστεί ξανά εκτεταμένες καταστροφές σε υποδομή και τροχαίο υλικό κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά θα αναγεννηθεί για άλλη μια φορά, συνεχίζοντας να προσφέρει, έστω και με μειωμένο πια ρυθμό.

Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1960 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Η δεκαετία του 1960 θα είναι καθοριστική για το μέλλον των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας. Το 1955 γίνεται η συγχώνευσή τους με τους ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους). Ακολούθως, το 1960, η μετρικού εύρους γραμμή Λαρίσης – Βόλου αντικαθίσταται από γραμμή κανονικού εύρους. Έτσι, το πάλαι ποτέ δίκτυο των Σ.Θ. περιορίζεται πια στη γραμμή Βόλου – Καλαμπάκας. Τα χρόνια ζωής που απομένουν στη γραμμή είναι δύσκολα…

Ο έντονος οδικός ανταγωνισμός από τους αναπτυσσόμενους εθνικούς δρόμους, η άνοδος του ιδιόκτητου αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τις γηρασμένες υποδομές της γραμμής φέρνουν μιαν αναπόφευκτη μείωση του επιβατικού κοινού, ενώ και η εμπορική δραστηριότητα περνάει πια σε άλλα χέρια. Η τελευταία σημαντική αναβάθμιση, μια σύντομη αναλαμπή πριν το τέλος θα λέγαμε, γίνεται με την κυκλοφορία στο δίκτυο των νέων σύγχρονων αυτοκινηταμαξών ΜΑΝ 1/ΕΝ, από το 1990 και ύστερα.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

 

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

Διεθνείς πολιτισμικές διοργανώσεις!

Διεθνείς πολιτισμικές διοργανώσεις στο Grecotel Danilia Village

Δύο ακόμη εκδηλώσεις που προάγουν το πολιτισμικό πλεονέκτημα της χώρας και ειδικότερα της Κέρκυρας φιλοξενήθηκαν στο πολιτιστικό πάρκο και παραδοσιακό χωριό Δανίλια του Ομίλου Ν.Δασκαλαντωνάκη – Grecotel το πρώτο 15νθήμερο του Μαΐου.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του 6ου Κερκυραϊκού Συμποσίου Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τόπων που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Institute of Place Management του Manchester Metropolitan University και του 2ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας της Κέρκυρας «Corfu Food and Wine Festival» που διοργανώνει ο Δήμος Κέρκυρας και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Ιονίων Νήσων, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν, να περιηγηθούν και να δημιουργήσουν στο Grecotel Danilia Village, έναν εμβληματικό χώρο τουρισμού και πολιτισμού, άμεσα συνυφασμένο με την Κερκυραϊκή ιστορία και παράδοση.

Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του 6ου Κερκυραϊκού Συμποσίου Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τόπων, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Μαΐου, οι δεκάδες συμμετέχοντες, που προέρχονταν ως επί το πλείστον από τον χώρο της έρευνας και της καινοτομίας στον τουρισμό, απόλαυσαν την επίσκεψή τους στο χωριό και έγιναν κοινωνοί της σημασίας της διασύνδεσης του τόπου με την ιστορία και τον άνθρωπο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους έγιναν παρουσιάσεις από τους εκπροσώπους του Ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη – Grecotel και του κοινωφελούς φορέα «Νίκος Δασκαλαντωνάκης – NDF», ενώ οι παριστάμενοι είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν την κουζίνα του αξεπέραστου για τα ξενοδοχειακά δεδομένα και πρόσφατα ανακαινισμένου «Corfu Imperial» της Grecotel, το οποίο και επισκέφτηκαν αργότερα.

Παράλληλα, την Πέμπτη 9 Μαΐου, στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας της Κέρκυρας «Corfu Food and Wine Festival» (8-12 Μαϊου 2019), φιλοξενήθηκαν σε συνεργασία με τη Grecotel, στο κινηματογραφικό τοπίο των Δανιλίων, σεφ, δημοσιογράφοι, opinion leaders και επισκέπτες, για τη διεξαγωγή της Επίδειξης Κερκυραϊκής Μαγειρικής στην οποία παρουσιάστηκαν πάνω από 20 παραδοσιακές συνταγές φαγητών και γλυκών προσαρμοσμένες στην σύγχρονη Κερκυραϊκή κουζίνα. Το εν λόγω γεγονός αποτέλεσε μια πανδαισία συνδυασμού γεύσης και τοπικών προϊόντων.

Σημειώνεται ότι τα Δανίλια αποτελούν ένα μοναδικό αντίγραφο ενός τυπικού Κερκυραϊκού χωριού της δεκαετίας του ’30. Έχουν χρησιμοποιηθεί ως κινηματογραφικό σκηνικό για τα γυρίσματα της ταινίας «James Bond: For Your Eyes Only», και πιο πρόσφατα για τη μαγνητοσκόπηση της διάσημης σειράς «The Durrells» του UK ITV, που προβάλλεται με επιτυχία και στη χώρα μας.

grecotel.com

Continue Reading

Εναλλακτικός τουρισμός

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το East Med Yacht Show 2019!

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το East Med Yacht Show 2019

Στη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά πραγματοποιήθηκε, από τις 10 έως και τις 13 Μαΐου, η 18η Έκθεση

Επαγγελματικών Επανδρωμένων Σκαφών Αναψυχής “East Med Yacht Show” 2019,

αφήνοντας για μία ακόμη χρονιά τις καλύτερες εντυπώσεις. Ικανοποίησε το μεγάλο ενδιαφέρον του

κοινού και των επαγγελματιών του κλάδου για το θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα για το

yachting, διαδραμάτισε και φέτος καταλυτικό ρόλο στην προώθηση του ελληνικού επαγγελματικού

σκάφους, σε διεθνές επίπεδο.

“Η φετινή έκθεση ήταν η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ”, όπως επεσήμανε ο κ. Αντώνης Στελλιάτος,

Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.). “Οι χιλιάδες

επισκέπτες της είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι αυτή η μορφή εναλλακτικού τουρισμού δεν

είναι απαγορευτική για τον προϋπολογισμό τους. Αντίθετα, διαπίστωσαν ότι μπορούν να ναυλώσουν

σκάφη, δαπανώντας ακριβώς τα ίδια χρήματα με αυτά που θα έδιναν σε ένα ξενοδοχείο”.

Το East Med Yacht Show 2019 κατάφερε να εντυπωσιάσει για μία ακόμη χρονιά, καθώς έχει

εξελιχθεί σε μία διοργάνωση διεθνών προδιαγραφών, η οποία πραγματοποιείται σε μία χώρα

ιδανική για τουρισμό και yachting, με 5.000 νησιά και βραχονησίδες, με

16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή. Στην Ελλάδα, όπου κάθε νησί έχει τα δικά του ήθη και έθιμα, σε

όποιο πέλαγος και να πλέεις, αναπνέεις αέρα πολιτισμού και ιστορίας, απολαμβάνεις τη μοναδική

παγκοσμίως φιλοξενία, που μόνο ο Έλληνας ξέρει να προσφέρει.

Το ελληνικό σαλόνι σκαφών, που κάθε χρόνο προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες, χάρη στη συνεχή

προσπάθεια των τελευταίων 18 ετών, έχει αναδειχθεί σε θεσμό και έχει κερδίσει παγκόσμια

αναγνώριση και την αποδοχή σημαντικών επαγγελματιών του χώρου, ναυλομεσιτών,

ανταποκριτών και δημοσιογράφων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η ετήσια έκθεση, που

αποσκοπεί στην ανάδειξη του θαλάσσιου τουρισμού της Ελλάδας, στη δικτύωση και τη

διερεύνηση συνεργασιών μεταξύ των επαγγελματιών του yachting και γενικότερα του κλάδου,

πραγματοποιήθηκε και φέτος με την ευγενική υποστήριξη του ΕΟΤ.

 

Το 18ο East Med Yacht Show, που διοργανώθηκε και φέτος από την Ένωση Πλοιοκτητών

Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.) σε συνεργασία με το Οργανωτικό – Συντονιστικό

γραφείο Trinity Events, είχαν θέσει υπό την Αιγίδα τους: το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής

Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), η Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμος Πειραιά, το Ναυτικό Επιμελητήριο της

Ελλάδος (Ν.Ε.Ε.), ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), το Εμπορικό & Βιομηχανικό

Επιμελητήριο Πειραιά (Ε.Β.Ε.Π.), η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων &

Τουρισμού (fedHATTA) και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Η D-Marin, Marina Zea φιλοξένησε το East Med Yacht Show, για 4η συνεχή χρονιά και ως Event

Host συνέβαλε καθοριστικά στη διεξαγωγή του, εξασφαλίζοντας τους απαιτούμενους χώρους για τον

ελλιμενισμό των σκαφών και την τοποθέτηση περιπτέρων, ενώ διέθεσε και το προσωπικό της για

την κάλυψη των αναγκών της διοργάνωσης. Στην προβλήτα Α’ της Μαρίνας Ζέας,

πραγματοποιήθηκε και το cocktail party, με το οποίο ολοκληρώθηκε η εντυπωσιακή τελετή έναρξης

του East Med Yacht Show 2019, η οποία ξεκίνησε από τον προαύλιο χώρο του Ναυτικού

Μουσείου Ελλάδος, όπου απηύθυναν χαιρετισμούς οι επίσημοι.

Στα φετινά εγκαίνια, τα οποία συντόνισε η κ. Καλλιόπη Ευσταθίου, CEO του Οργανωτικού &

Συντονιστικού Γραφείου της έκθεσης Trinity Events, την παράσταση έκλεψαν το φαντασμαγορικό

χορευτικό show με πυροτεχνήματα και φωτιές, καθώς και τα επιβλητικά yachts της διοργάνωσης,

που πρόσθεσαν μία ξεχωριστή ατμοσφαιρική νότα στην εκδήλωση. Eπίσης, βραβεύθηκε ο

τιμώμενος στη 18η Έκθεση Δήμος Κεφαλλονιάς για την προσφορά του στον ελληνικό θαλάσσιο

τουρισμό, ενώ έγινε ειδική μνεία στο Λιμενικό Σώμα που φέτος γιορτάζει 100 χρόνια από την

ίδρυσή του.

Στην τελετή έναρξης της διεθνώς αναγνωρισμένης έκθεσης, που συγκαταλέγεται μεταξύ των

σημαντικότερων σαλονιών για το θαλάσσιο τουρισμό, απηύθυναν χαιρετισμό: ο Υπουργός

Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης, ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης

Μώραλης, η Περιφερειάρχης Αττικής κ. Ρένα Δούρου, ο Πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Χαράλαμπος

Καρίμαλης, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Κωνσταντίνος Τσέγας, ο Πρόεδρος της Ο.Κ.Ε. και

 

Γενικός Γραμματέας του ΣΕΤΕ κ. Γιώργος Βερνίκος, Ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής

και Ανάπτυξης κ. Γιώργος Τζιάλλας, ο Πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου

Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) κ. Βασίλης Κορκίδης, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας

(ΚΕΔΕ) και Υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, ο Εκπρόσωπος του

Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (Ν.Ε.Ε.) κ. Γεώργιος Αλεξανδράτος, ο Τομεάρχης Παιδείας

της Ένωσης Κεντρώων κ. Παναγιώτης Ευαγγελίου (ως εκπρόσωπος της Βουλής), η Πρόεδρος

του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος κ. Αναστασία Αναγνωστοπούλου-Παλούμπη, ο Διευθύνων

Σύμβουλος της PHOENIX Registry κ. Άρης Αρβανιτάκης, η εκπρόσωπος της Ελληνικής Εταιρείας

Πετρελαιοειδών ΑΡΓΩ Α.Ε. κ. Ελευθερία Λυσικάτου, ο Διευθυντής Επιχειρησιακής Ανάπτυξης

Ομίλου Ιατρικού Αθηνών κ. Νικόλαος Μόσχος, ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς κ. Αλέξανδρος

Παρίσης.

Το East Med Yacht Show 2019 είχε τρία σκέλη και πιο συγκεκριμένα κατά τη διάρκειά του:

  • Παρουσιάστηκαν 60 σκάφη – μέλη της Ε.Π.Ε.Σ.Τ. (επανδρωμένα motor yachts, sailing

yachts, catamaran και bareboats), καλύπτοντας όλο το εύρος των σκαφών που διατίθενται

προς ναύλωση και προς πώληση στην ελληνική αγορά.

  • Συμμετείχαν Ευρωπαίοι και Αμερικανοί yacht brokers, καθώς και τουριστικοί πράκτορες

των αγορών της Ρωσίας, των πρώην Ανατολικών χωρών, της Κίνας, αλλά και του Αραβικού

Κόσμου.

  • Έλαβαν μέρος 40 περίπτερα ελληνικών εταιριών ναύλωσης σκαφών (τουριστικών

πρακτόρων και ναυλομεσιτών), καθώς και εταιριών που παρέχουν υπηρεσίες θαλάσσιου

τουρισμού.

  • Πραγματοποιήθηκαν ποικίλες παράλληλες θεματικές εκδηλώσεις, όπως ενημερωτικά

σεμινάρια για τους επαγγελματίες, αλλά και Yoga on Deck, Σεμινάρια Καταδύσεων,

Ιστιοπλοϊκοί Aγώνες κ.ά. για το ευρύ κοινό και πιο συγκεκριμένα:

– Σεμινάριο “ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ” – SeaWorks Training and

Consultancy.

 

– Σεμινάριο “ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ: ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ” – PHOENIX Register of Shipping.

– “YOGA on DECK”, στο κλασικό παραδοσιακό ιστιοπλοϊκό σκάφος ARKTOS, με την κ. Νίκη

Πετρουλάκη και Live DJ Set by MARSHA.

– Σεμινάριο “YES TO SEA TOURISM FORUM PRE NETWORKING EVENT 2019 – ΟΙ ΝΕΟΙ

ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ YACHTING” – Young Executives Shipping *(YES) FORUM.

– Εργαστήρι “ΑΤΖΕΝΤΑ 2030 ΚΑΙ YACHTING. ΣΤΟΧΟΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ” – Πανεπιστήμιο

Αιγαίου.

– Σεμινάριο κατάδυσης “BIG BLUE ADVENTURE” στο σκάφος Prince – Καρτελιάς & Scubalife Dive

Center.

– Σεμινάριο ελεύθερης κατάδυσης (ΑΠΝΟΙΑ) “Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΣΚΑΝΤΑΛΟΠΕΤΡΑΣ”, στο σκάφος

Prince – Skandalopetra Diving.

– Ιστιοπλοϊκοί αγώνες “MATCH RACE” και “SUP RELAY”, με την υποστήριξη του Ιστιοπλοϊκού

Ομίλου Πειραιά.

Μαθήματα ιστιοπλοΐας για παιδιά 5 – 16 ετών, από τον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Πειραιά.

– Σεμινάριο “ΔΡΟΥΜΕ ΠΡΑΣΙΝΑ Ή ΠΑΜΕ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ” – Σωματείο Αστέρι & Δράση Euro Green

Sports, στο σκάφος Prince.

Ξεχωριστό και ιδιαίτερο χρώμα στη φετινή διοργάνωση έδωσαν τα περίπτερα του Δήμου

Κεφαλλονιάς, που εκπροσωπήθηκε από το Δήμαρχο Κεφαλλονιάς κ. Αλέξανδρο Παρίση και τον

Αντιδήμαρχο κ. Ευάγγελο Κεκάτο, της Περιφέρειας Αττικής, αλλά και του Δήμου Πειραιά, όπου

οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούσαν να ενημερωθούν για τα αξιοθέατα και τις ομορφιές του.

Επίσης, η Ε.Π.Ε.Σ.Τ. παραχώρησε περίπτερο στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή,

θέλοντας να αναδείξει το σημαντικό ρόλο του γενικότερα, αλλά και ειδικότερα στην ανάπτυξη του

θαλασσίου τουρισμού και του yachting στην Ελλάδα.

 

Στα εγκαίνια φετινού East Med Yacht Show παρέστησαν επίσης: ο Αρχηγός του Λιμενικού

Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) Αντιναύαρχος Λ.Σ. Σταμάτιος Ράπτης, οι

Υπαρχηγοί Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχος Λ.Σ. Θεόδωρος Κλιάρης και Αντιναύαρχος Λ.Σ. Γιάννης

Αργυρίου, ο Εκπρόσωπος Τύπου Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Πλοίαρχος Λ.Σ. Νικόλαος Λαγκαδιανός,

ο Αντιδήμαρχος Κεφαλλονιάς κ. Ευάγγελος Κεκάτος, ο Διευθυντής της D-Marin, Marina Zea κ.

Γιάννης Κουτσοδόντης.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Φώτης Κουβέλης, κατά το χαιρετισμό του

στην τελετή εγκαινίων του East Med Yacht Show 2019, τόνισε ότι “αυτήν την περίοδο ο θαλάσσιος

τουρισμός αποτελεί έναν από τους πλέον δυναμικά εξελισσόμενους κλάδους του ευρύτερου

τουρισμού στη χώρα μας, συμβάλλοντας στο μερίδιο που του αναλογεί, στη συνολική ανάπτυξη της

ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας”. Ανάπτυξη, που όπως είπε, δεν οφείλεται μόνο στην ομορφιά

των ελληνικών θαλασσών και των νησιών μας, αλλά και “στη συστηματική δουλειά της Ένωσης

Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, στην προσπάθεια που καταβάλει κάθε πλοιοκτήτης

μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον”.

Ο κ. Κουβέλης έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στην ανάγκη προστασίας της ναυτικής εργασίας, του

θαλασσίου πλούτου και περιβάλλοντος, ενώ μιλώντας για τα μέτρα που το Υπουργείο Ναυτιλίας και

Νησιωτικής Πολιτικής έχει λάβει ως προς της επίλυση των χρόνιων προβλημάτων του κλάδου, είπε:

“Η εκστρατεία κατά των παράνομων ναυλώσεων τουριστικών σκαφών αναψυχής, η πλήρης

αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο εκσυγχρονισμός των διαδικασιών και η μείωση της

γραφειοκρατίας με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, είναι μερικές από τις ενέργειες στήριξης του κλάδου”.

Τόνισε επίσης, ότι για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η ασφάλεια στη θάλασσα

αποτελεί απαράβατη προϋπόθεση και βασική επιδίωξη του είναι οι τουρίστες, Έλληνες και ξένοι, να

απολαμβάνουν τις ελληνικές θάλασσες, τηρώντας τους απαραίτητους κανόνες ασφάλειας και

νομιμότητας. “Το Υπουργείο μας είναι και θα είναι πάντα στο πλευρό των επαγγελματιών του

κλάδου, θεωρώντας ότι οι υπηρεσίες θαλάσσιου τουρισμού πρέπει να είναι ασφαλείς, υψηλού

επιπέδου και προσιτές στο ευρύτερο κοινό”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Ο Υπουργός ολοκλήρωσε το χαιρετισμό του, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του στην Ε.Π.Ε.Σ.Τ. “για

την παραχώρηση εκθεσιακού χώρου στο Λιμενικό Σώμα, με την οποία”, όπως είπε, “τιμάται και

αναδεικνύεται το πολυεπίπεδο έργο του για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του θαλάσσιου

περιβάλλοντος, τη διαφύλαξη των θαλάσσιων συνόρων της χώρας και την αντιμετώπιση του

οργανωμένου εγκλήματος. Φέτος, το Λιμενικό Σώμα κλείνει έναν ιστορικό κύκλο 100 χρόνων και σας

διαβεβαιώνουμε ότι ξεκινάει ένας νέος με πιο ευοίωνες προοπτικές χρόνος”.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (Ε.Π.Ε.Σ.Τ.) κ.

Αντώνης Στελλιάτος, καλωσορίζοντας τους εκπροσώπους των φορέων, των χορηγών και των

υποστηρικτών, που τίμησαν με την παρουσία τους τη φετινή τελετή έναρξης, είπε χαρακτηριστικά:

“Είναι μεγάλη τιμή για την Ένωσή μας, που είστε μαζί μας απόψε, στα εγκαίνια του 18ου East Med

Yacht Show. Η παρουσία σας σημαίνει ότι στηρίζετε το ελληνικό επαγγελματικό yachting και κατά

συνέπεια τον ελληνικό τουρισμό”.

Ο κ. Στελλιάτος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη ζωτική σημασία της στενής συνεργασίας που πρέπει να

υπάρχει με τα συναρμόδια υπουργεία και την τοπική αυτοδιοίκηση. “Όλοι όσοι είμαστε εδώ, νομίζω

ότι συμφωνούμε, πως ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση. Πάνω από κομματικά χρώματα και

αιτιολογίες, διότι είναι η πηγή πλούτου για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας”, τόνισε. “Η Ένωσή

μας κάνει μία τεράστια προσπάθεια να φτάσει την Ελλάδα μας στην κορυφή του παγκοσμίου

yachting και να είστε σίγουροι ότι με τη συμπαράστασή σας μπορούμε να το καταφέρουμε”.

Μιλώντας για τη σημαντική συνεισφορά του ελληνικού επαγγελματικού yachting, αναφέρθηκε στο ότι

συνεισέφερε με 3,8% στο συνολικό 18% που ήταν η συνεισφορά του τουρισμού στο Α.Ε.Π.

Επεσήμανε, επίσης, ότι η ζώνη Περάματος λειτουργεί σε ποσοστό 90% με επαγγελματικά πλοία, ότι

υπάρχουν περίπου 4.500 Έλληνες ναυτικοί που απασχολούνται σε ελληνικά τουριστικά πλοία,

ναυτολογημένα στο Ν.Α.Τ., ότι το yachting δίνει ζωή στα απομακρυσμένα ελληνικά νησιά, τονώνει

τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.

 

Εδώ και 18 χρόνια, σκοπός της έκθεσης είναι να προωθήσει το επαγγελματικό yachting, τα ελληνικά

σκάφη και πληρώματα, την ελληνική σημαία, να αναδείξει τις ομορφιές της χώρας μας και τη

μοναδικότητά της. Και για όλα αυτά αξίζει, όπως χαρακτηριστικά είπε, “ένα μεγάλο ευχαριστώ και

στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, που είμαστε σαν μία γροθιά, στα κορίτσια της Ένωσης, την

Αλίνα και την Λένα, στη CEO της Trinity Event, Καλλιόπη Ευσταθίου, για τη βοήθειά της στο να

φτάσουμε εδώ που έχουμε φτάσει το East Med Yacht Show”.

Ολοκληρώνοντας το καλωσόρισμα και το χαιρετισμό του, ο κ. Στελλιάτος έκανε ειδική αναφορά στο

Λιμενικό Σώμα και στον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυσή του, λέγοντας χαρακτηριστικά:

“να είστε όλοι πάντα καλά και να συνεχίσετε το ιερό σας έργο. Να περιφρουρείτε τα σύνορά μας, να

σώζετε καθημερινά ζωές βασανισμένων μεταναστών, να συνεχίσετε να στηρίζετε τη γαλανόλευκη,

έτσι ώστε να κυματίζει στα πελάγη μας και στα 7.000 ελληνικά επαγγελματικά σκάφη

υπερήφανη. Σας ευχαριστώ όλους θερμά και χρόνια πολλά στο Λιμενικό Σώμα”.

Πηγή

Continue Reading

Τουρισμός

Δύο μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων!

Σε δύο μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων

η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:

στην “TuttoFood 2019” στο Μιλάνο και στη “Sial China 2019”

στη Σανγκάη

Δύο ακόμη συμμετοχές σε μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων εξασφάλισε φέτος η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής προβολής των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας, δίνοντας το «παρών» στη διεθνή έκθεση “Tuttofood 2019” (6-9 Μαΐου 2019) στο Μιλάνο και τη διεθνή έκθεση “Sial China 2019” (14-16 Μαΐου 2019) στη Σανγκάη.

«Σκοπός της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε δύο από τις πιο σημαντικές παγκοσμίως εκθέσεις του κλάδου των τροφίμων είναι η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και η ανάδειξη των τοπικών ποιοτικών τροφίμων και ποτών της περιοχής μας, η τόνωση της εξωστρέφειας και η διεύρυνση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας σε πολύ μεγάλες αγορές, όπως η κινεζική και η ιταλική.

Επιδιώκουμε και πετυχαίνουμε σταθερή, συντονισμένη και διαρκή παρουσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε μεγάλα εκθεσιακά γεγονότα του εξωτερικού, όπως οι διεθνείς Εκθέσεις “Tuttofood” και “Sial China 2019”, στηρίζοντας ενεργά σε διεθνές επίπεδο τα εκλεκτά αγροδιατροφικά προϊόντα της μακεδονικής γης. Παράλληλα, δίνουμε την ευκαιρία στις τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων και των ποτών να γίνουν γνωστές σε νέες, μεγάλες αγορές, να συνάψουν εμπορικές συμφωνίες και να διευρύνουν τις προοπτικές τους, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στην τόνωση του πρωτογενούς τομέα της Περιφέρειάς μας, που διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην ελληνική οικονομία», τόνισε η Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Γερακίνα Μπισμπινά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση “Tuttofood” στο Μιλάνο, μία από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις για τον κλάδο τροφίμων-ποτών παγκοσμίως. Η “Tuttofood” είναι το σημείο συνάντησης εμπόρων λιανικής και χονδρικής, παραγωγών, εισαγωγέων και decision makers από όλον τον κόσμο. Το μέγεθος της έκθεσης, η αυξημένη προσέλευση εμπορικών επισκεπτών και η εμπιστοσύνη τους στο κύρος της έκθεσης, η ποικιλία και η ποιότητα των προϊόντων που παρουσιάζονται εκεί, οι 500 ειδικές εκδηλώσεις (special events) που φιλοξενούνται κατά τη διάρκειά της και η διεθνής της απήχηση, καθιστούν την “Tuttofood” μία από τις πιο αξιόπιστες επιλογές που προσφέρονται στους Έλληνες παραγωγούς και επιχειρηματίες όσον αφορά στην προβολή τους σε εκθεσιακά γεγονότα στο εξωτερικό.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε για τρίτη συνεχή χρονιά στη διεθνή έκθεση τροφίμων “Sial China” στη Σανγκάη, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα τέσσερα κορυφαία εκθεσιακά γεγονότα του κλάδου παγκοσμίως και αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου προϊόντων διατροφής, οίνου και τροφίμων, στην αγορά της Κίνας και της Κεντρικής Ασίας. Η “Sial China”, που εδρεύει στη Σανγκάη, ένα διεθνές οικονομικό και εμπορικό διαμετακομιστικό κέντρο με το πιο πολυσύχναστο λιμάνι παγκοσμίως, προσελκύει παραδοσιακά το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων εισαγωγέων, διανομέων, επαγγελματιών λιανικής και χονδρεμπόρων της Κίνας.

Πηγή

Continue Reading

Trending