Connect with us

Τουρισμός

Η άγνωστη ιστορία των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας

Βόλος – Παλαιοφαρσάλος – Καλαμπάκα

Γράφει ο Παναγιώτης Γιαννούλας*

Όλα ξεκινούν με ένα γεγονός μεγίστης σημασίας για το τότε Ελληνικό Βασίλειο. Το Νοέμβριο του 1881, η Ελληνική επικράτεια θα μεγαλώσει, καθώς σε αυτή θα προστεθεί η σημερινή Θεσσαλία. Τα σύνορα με το Οθωμανικό κράτος βρίσκονται πια βορείως της Λάρισας, στο ύψος του χωριού Παπαπούλι. Τι νέα δεδομένα φέρνει η Θεσσαλία, λοιπόν;

Ο Θεσσαλικός κάμπος, αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί κυριότατη πηγή γεωργικών προϊόντων, όπως σιτηρά, βαμβάκι, καπνά. Η ύπαρξή του, σε συνδυασμό με τις μεγάλου μεγέθους τοπικές αγορές σε πόλεις και οικισμούς, όπως ο Βόλος, η Λάρισα, οι Σοφάδες, η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα και η Καλαμπάκα, καθώς και τη βιομηχανική δραστηριότητα που συγκεντρώνει ο Βόλος, με το λιμένα του, δημιουργούν ανάγκες.

Ο εθνικής σημασίας κάμπος και τα οικιστικά και βιομηχανικά κέντρα του χρειάζονται πια ένα μέσον αξιόπιστο, φθηνό και αποτελεσματικό για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών. Την απάντηση θα δώσει, φυσικά, ο σιδηρόδρομος.

Ας δούμε, λοιπόν, πως γεννήθηκε η γραμμή που πασχίζουμε να κρατήσουμε, όσο γίνεται, ζωντανή, η μια εκ των δύο γραμμών των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας, η γραμμή Βόλου – Καλαμπάκας, καθώς και ποιοι ήταν οι σημαντικοί “σταθμοί” στην υπεραιωνόβια πορεία της.

Η ΓΡΑΜΜΗ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ, ΕΠΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΗ, ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ

Η γραμμή γεννιέται, επί πρωθυπουργίας του πατέρα των σιδηροδρόμων και μεγάλου εκσυγχρονιστή, Χαριλάου Τρικούπη. Εκείνος είναι που συνάπτει τη σύμβαση για την κατασκευή της γραμμής από το Βελεστίνο ως την Καλαμπάκα, συνδέοντας την τελευταία με το Βόλο, μέσω της υπό κατασκευής, τότε, γραμμής Βόλου – Λάρισας. Με το νόμο ΑΜΗ’/22.6.1882 οι εργασίες κατασκευής ξεκινούν, με πρωταγωνιστές τον μεγαλοτραπεζίτη Θεόδωρο Μαυρογορδάτο και υπεύθυνο μηχανικό σχεδιασμού τον Ιταλό Ευαρίστο Ντε Κίρικο, πατέρα του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο.

Η κατασκευή προχωρά γοργά, κυρίως λόγω της ευκολίας που παρουσιάζουν τα πεδινά εδάφη από όπου αυτή περνά. Επιλέγεται το εύρος γραμμής του ενός μέτρου, λόγω του μειωμένου του κόστους σε σχέση με το διεθνές εύρος (1,435 μ.), ενώ τα πεδινά εδάφη που η γραμμή διασχίζει δεν απαιτούν σημαντικά και κοστοβόρα τεχνικά έργα, παρά μόνον τις εννιά γέφυρες που κατασκευάστηκαν, ώστε να υπερβεί η γραμμή τα Θεσσαλικά ποτάμια.

Σημαντικότερες σε μέγεθος και από πλευράς αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος είναι η μεταλλική γέφυρα του Δροσερού, που περνά πάνω από τον ποταμό Πηνειό, η γέφυρα του Ληθαίου, κοντά στην Καλαμπάκα και η γέφυρα του ποταμού Ενιπέα.

Έτσι, στις 16 Ιουνίου 1886, η γραμμή φτάνει στην Καλαμπάκα, τον τερματικό της σταθμό και τίθεται υπό τη διαχείριση της ανώνυμης εταιρείας “Εταιρεία Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας’’, που είχε ιδρυθεί το 1882 και διαχειριζόταν και τη γραμμή Βόλου – Λάρισας.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, διεξάγονται δύο ζεύγη δρομολογίων την ημέρα, με διάρκεια ταξιδιού έξι ώρες και τριάντα λεπτά. Μαζί με τη γρήγορη και αποτελεσματική μεταφορά επιβατών, προσφερόταν μεταφορά αγαθών κατ’οίκον από και προς το λιμάνι του Βόλου, από και προς Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα.

Επιπροσθέτως, μετά το 1900, ο σιδηρόδρομος ανέλαβε και τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας των Θεσσαλικών πόλεων και χωριών, επιταχύνοντας την και καθιστώντας την αξιόπιστη. Οι σταθμοί διέθεταν ταχυδρομικά γραφεία, όπου πωλούνταν και γραμματόσημα.

Στο δεύτερο μόλις έτος της ζωής της, η γραμμή απέδειξε με άλλον έναν τρόπο τη χρησιμότητα και το σπουδαίο της ρόλο στη Θεσσαλία. Κατά τη διάρκεια των εχθροπραξιών του Ελληνοτουρκικού πολέμου, την άνοιξη του 1897, ο σιδηρόδρομος μετέφερε πολυάριθμα στρατεύματα, τόσο ενδοθεσσαλικά, όσο και προς τα σύνορα, στενά συνεργαζόμενος με τον Ελληνικό Στρατό.

Οι επιβατάμαξες και οι φορτάμαξες δε, φιλοξένησαν και μετέφεραν τους νεκρούς και τραυματίες του πολέμου, όπως και εφόδια απαραίτητα για τον Ερυθρό Σταυρό. Επίσης, με πρωτοβουλία των Σ.Θ., οι πρόσφυγες του πολέμου φιλοξενούνταν και σιτίζονταν στους σταθμούς του δικτύου.

Χάρη στο σιδηρόδρομο, όλα αυτά γίνονταν πολύ γρήγορα, σε μεγάλη κλίμακα και με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία εν συγκρίσει με το φτωχό οδικό δίκτυο και τα υποζύγια.

Είναι η πρώτη μα όχι η τελευταία φορά που οι Θεσσαλικοί σιδηρόδρομοι θα παλέψουν για να ανασυγκροτηθούν από την καταστροφή που μοίρασε ο πόλεμος. Η κατάσταση αρχίζει να επανέρχεται σε καλά επίπεδα, όταν το δίκτυο περιέρχεται και πάλι σε Ελληνικά χέρια, τον Ιούλιο του 1897 και με την απελευθέρωση του Βόλου, στις 25 Μαρτίου του 1898.

Επόμενος σταθμός μας, το 1908. Εκείνη τη χρονιά, ολοκληρώνεται ο άξονας κανονικού εύρους από την Αθήνα ως τη Λάρισα, συνδέοντας τις δύο πόλεις απ’ευθείας. Το γεγονός αυτό επηρεάζει αρνητικά την κίνηση του Θεσσαλικού δικτύου, ως ένα βαθμό. Από εδώ και μέχρι το τέλος της ζωής των Σ.Θ., το δίκτυο δεν θα ζήσει πια ποτέ ξανά το μεγαλείο των πρώτων δεκαετιών του. Θα υποστεί ξανά εκτεταμένες καταστροφές σε υποδομή και τροχαίο υλικό κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο αλλά θα αναγεννηθεί για άλλη μια φορά, συνεχίζοντας να προσφέρει, έστω και με μειωμένο πια ρυθμό.

Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1960 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Η δεκαετία του 1960 θα είναι καθοριστική για το μέλλον των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας. Το 1955 γίνεται η συγχώνευσή τους με τους ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους). Ακολούθως, το 1960, η μετρικού εύρους γραμμή Λαρίσης – Βόλου αντικαθίσταται από γραμμή κανονικού εύρους. Έτσι, το πάλαι ποτέ δίκτυο των Σ.Θ. περιορίζεται πια στη γραμμή Βόλου – Καλαμπάκας. Τα χρόνια ζωής που απομένουν στη γραμμή είναι δύσκολα…

Ο έντονος οδικός ανταγωνισμός από τους αναπτυσσόμενους εθνικούς δρόμους, η άνοδος του ιδιόκτητου αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τις γηρασμένες υποδομές της γραμμής φέρνουν μιαν αναπόφευκτη μείωση του επιβατικού κοινού, ενώ και η εμπορική δραστηριότητα περνάει πια σε άλλα χέρια. Η τελευταία σημαντική αναβάθμιση, μια σύντομη αναλαμπή πριν το τέλος θα λέγαμε, γίνεται με την κυκλοφορία στο δίκτυο των νέων σύγχρονων αυτοκινηταμαξών ΜΑΝ 1/ΕΝ, από το 1990 και ύστερα.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

 

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τουρισμός

Ο τουρισμός… «Επί το Έργον»!

Με τις καταλληλότερες επαφές γέμισαν τις «αποσκευές» τους οι επισκέπτες του #JobDay Τουρισμού, καθώς συναντήθηκαν με εκπροσώπους τουριστικών επιχειρήσεων και κατέθεσαν το βιογραφικό τους σημείωμα.

Το #JobDay Τουρισμού, που διοργάνωσε για πρώτη χρονιά το Skywalker.gr στο πλαίσιο των δράσεών του «Επί το Έργον», έλαβε χώρα την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019 στο Σεράφειο, ένα σύγχρονο κέντρο αθλητισμού, πολιτισμού και καινοτομίας του Δήμου Αθηναίων, με τη συνδιοργάνωση του EUROPE DIRECT CITY OF ATHENS.

Ο βασικός σκοπός της ημερίδας, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, ήταν η ενίσχυση της απασχολησιμότητας μέσα από τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος υποστήριξης, ενημέρωσης και δικτύωσης μεταξύ εργοδοτών που αναζητούν προσωπικό και υποψήφιων εργαζομένων στον κλάδο του τουρισμού.

Το #Jobday Τουρισμού δημιούργησε το κατάλληλο περιβάλλον προκειμένου οι επισκέπτες να πραγματοποιήσουν με επιτυχία το ξεκίνημά τους στην αναζήτηση εργασίας ή το επόμενο βήμα στην καριέρα τους.

Η είσοδος ήταν ελεύθερη για τους επισκέπτες, που απόλαυσαν αυτό το «ταξίδι στην εργασία» και αναχώρησαν με αναπτερωμένες ελπίδες. Σε μία μόνο ημέρα οι παριστάμενοι κατάφεραν:

  • Να συναντηθούν και να γνωριστούν με τους εκπροσώπους 36 επιχειρήσεων από τον κλάδο του τουρισμού.
  • Να συμμετάσχουν σε συνεντεύξεις με τις εταιρίες που αναζητούσαν προσωπικό.
  • Να βελτιώσουν το LinkedIn προφίλ τους με τη βοήθεια των εξειδικευμένων στελεχών της Career in Progress.
  • Να πραγματοποιήσουν προσωπικό coaching με σκοπό την επαγγελματική τους ενδυνάμωση, εστιασμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους, με τους coaches του ICF Greece Chapter.

Το Skywalker.gr συμβάλλει στην προσπάθεια ενίσχυσης του οικοσυστήματος της εργασίας στην Ελλάδα διοργανώνοντας δράσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με χιλιάδες ικανοποιημένους επισκέπτες, όπως τα #JobFestivals και τα #JobDays, με δωρεάν πρόσβαση και συμμετοχή για όλους.

Το Skywalker.gr είναι το πρώτο site που δραστηριοποιήθηκε στην αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα, ήδη από το 1999. Σήμερα παραμένει η μοναδική ελληνική ιστοσελίδα στον χώρο και η πρώτη επιλογή στην αναζήτηση εργασίας. Tο 2018 περισσότερες από 8.500 εταιρίες δημοσίευσαν στο Skywalker.gr περισσότερες από 82.000 αγγελίες για όλες τις ειδικότητες, με τις ετήσιες επισκέψεις να προσεγγίζουν τις 8.000.000.

Η διοργάνωση του #JobDay Τουρισμού πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή των:

Υπό την αιγίδα: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Υποστηρικτής: DILMAH

Υποστήριξη παράλληλων δράσεων: ICF GREECE CHAPTER, CAREER IN PROGRESS

Χορηγοί επικοινωνίας: ΕΠΙΧΕΙΡΩ, POPAGANDA, BUSINESS NEWS, SIGMA MEDIA GROUP, ACTION IN GREECE, HOTEL TECH NEWS, STARTUP.GR, GET BUSY, INFOSPOUDES.GR, SCHOOLS.GR, BUSINESS WOMAN, ECOZEN.GR, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, STENTORAS.GR

 

Πηγή

Continue Reading

Τουρισμός

Μεγάλη αύξηση της τουριστικής ροής

Μεγάλη αύξηση της τουριστικής ροής από τη Γερμανία

στην Κεντρική Μακεδονία: Συμμετοχή της Περιφέρειας

στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Βερολίνο

 

Έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς για τους Γερμανούς τουρίστες αποτελεί η Κεντρική Μακεδονία, καθώς οι αφίξεις επισκεπτών από τη Γερμανία για το 2018 στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» ξεπέρασαν το 33% των συνολικών αφίξεων. Από τη φετινή δυναμική συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB στο Βερολίνο (6-10 Μαρτίου 2019) και τις συναντήσεις των στελεχών της Διεύθυνσης Τουρισμού στη διοργάνωση διαφάνηκε η ισχυρά ανοδική πορεία της τουριστικής ροής από τη Γερμανία στην Κεντρική Μακεδονία. Συνολικά, πάνω από 4,5 εκατομμύρια Γερμανοί τουρίστες αναμένονται φέτος στη χώρα μας, σε συνέχεια του περσινού αριθμού ρεκόρ των 4,4 εκατομμυρίων αφίξεων Γερμανών, αναδεικνύοντας την Ελλάδα ως τον 2ο δημοφιλέστερο ευρωπαϊκό προορισμό για τους επισκέπτες από τη Γερμανία.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της γερμανικής αγοράς και με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας της Τουριστικής Αγοράς (GfK), υπάρχει ιδιαίτερα θετική εικόνα στην εξέλιξη των κρατήσεων από τη Γερμανία φέτος και αναμένεται νέα αύξηση το 2019. Η αυξημένη αυτή ζήτηση για την Ελλάδα έχει ωθήσει τους Γερμανούς tour οperators να διευρύνουν όχι μόνο τους υπάρχοντες και ήδη γνωστούς προορισμούς, αλλά και να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο, με πτήσεις έως και τα μέσα του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με αυτούς, οι Γερμανοί τουρίστες αναζητούν καινούριες αυθεντικές εμπειρίες και δραστηριότητες στη φύση, πέρα από τις παραδοσιακές διακοπές στη θάλασσα.

Οι θεματικές μορφές τουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία, όπως ο ορειβατικός-περιηγητικός, ο ιαματικός, ο γαστρονομικός, ο πολιτιστικός και ο θρησκευτικός τουρισμός αποτελούν ανεξερεύνητους θησαυρούς για αγορές όπως η Γερμανία, και το ισχυρότερο όπλο της τουριστικής πολιτικής της Περιφέρειας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και για τη δημιουργία επαναλαμβανόμενων επισκεπτών στην  περιοχή μας.

Η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού  “Internationale Tourismus -Borse Berlin” (ITB Berlin) αποτελεί κορυφαίο γεγονός της τουριστικής βιομηχανίας, καθώς επίσης και τη σημαντικότερη επιχειρηματική πλατφόρμα για την παγκόσμια τουριστική προσφορά, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των σπουδαιότερων διεθνών τουριστικών και πολιτικών φορέων. Η φετινή διοργάνωση πραγματοποιήθηκε από τις 6 έως τις 10 Μαρτίου 2019 στο Βερολίνο και προσέλκυσε πάνω από 10.000 εκθέτες. Στο ελληνικό περίπτερο φέτος φιλοξενήθηκαν τουριστικοί και ξενοδοχειακοί οργανισμοί, περιφέρειες και ναυτιλιακές εταιρείες.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε για ένατη συνεχή χρονιά ως συνεκθέτης στο περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Στο stand της φιλοξενήθηκαν διάφοροι φορείς και επαγγελματίες της περιοχής.

Πηγή

Continue Reading

Τουρισμός

Χαλκιδική ΙΤΒ 2019

Χαλκιδική ΙΤΒ 2019: Σταθερή πορεία της Γερμανικής αγοράς 

 

Συνεχίζοντας το ταξίδι της προβολής και προώθησης, η Χαλκιδική συμμετείχε με 2πλο stand στην μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού, ΙΤΒ 2019 που πραγματοποιήθηκε 6-10 Μαρτίου 2019 στο Βερολίνο.

Εντυπωσιακή ήταν οι συμμετοχή των επιχειρηματιών και φορέων του τουρισμού της Χαλκιδικής, οι οποίοι πραγματοποίησαν μαζί με τα στελέχη του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής πάνω από 150 προκαθορισμένες συναντήσεις με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία και Τour Operators. Σε επίπεδο προβολής, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στο νέο δίκτυο μονοπατιών της Χαλκιδικής, Halkidiki Routes, το οποίο παρουσίασαν τα στελέχη του Οργανισμού σε Γερμανούς και Ολλανδούς Tour Operators καθώς και σε δημοσιογράφους, οι οποίοι έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Στις κατ’ ιδίαν συναντήσεις των μεγαλύτερων ΤΟ της Ολλανδίας με τα στελέχη του ΤΟΧ, οι εκπρόσωποι των Tour Operators από την Ολλανδία εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την πορεία των κρατήσεων, οι οποίες κυμαίνονται ανοδικά. Τα ίδια μηνύματα μας μετέφερε και η Jet2.com -ο 2ος μεγαλύτερος ΤΟ της Αγγλίας- οι οποίοι ανέφεραν ότι παρόλο που οι προ-κρατήσεις ξεκίνησαν υποτονικά, μετά τις γιορτές άλλαξε το κλίμα και πλέον κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα. Όσον αφορά τη Γερμανική αγορά, όπως μας ενημέρωσαν οι Tour Operators αλλά και ο Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του ΤΟΧ, στη Γερμανία, Mr Karsten Voos, οι κρατήσεις κινούνται ακόμα σε αρνητικά επίπεδα σε σχέση με τις περσινές αλλά έχει αρχίσει να ανακάμπτει και όπως όλα δείχνουν είναι εφικτό να επαναληφθεί η περσινή καλή χρόνια (2017: 300.000 -> 2018: 350.000). Αλλά και οι πληροφορίες από το Ισραήλ αναφέρουν αύξηση των επισκεπτών για 2η συνεχόμενη χρονιά στη Χαλκιδική. Σημαντικές ήταν και 2 συναντήσεις με ΤΟ της Ουκρανίας και της Αιγύπτου, οι οποίοι εξετάζουν το ενδεχόμενο να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα τους τη Χαλκιδική.

Στην καθιερωμένη ενημέρωση για την Γερμανική αγορά, ο κ Voss ενημέρωσε τα μέλη του Οργανισμού ότι θα είναι μία σταθερή χρονιά χωρίς ιδιαίτερες αυξήσεις κυρίως λόγω ανταγωνισμού (επανήλθε πλήρως η Τουρκία και άρχισαν να επανέρχονται και οι αγορές της Αιγύπτου και της Τυνησίας). Χαμένοι της χρονιάς φαίνεται να είναι η Ισπανία λόγω κυρίως των υψηλών τιμών τους και της μη βελτίωσης των υφισταμένων υποδομών όσον αφορά τα καταλύματα και η Βουλγαρία, που ναι μεν είναι ένας οικονομικός προορισμός και ανταγωνιστικός της Ελλάδος αλλά υστερεί αρκετά σε θέματα εξυπηρέτησης και κατάλληλων υποδομών.

Το σημαντικό είναι ότι η Χαλκιδική πλέον αποτελεί αναγνωρίσιμο προορισμό για τους Γερμανούς, οι οποίοι δηλώνουν ικανοποιημένοι τόσο από το επίπεδο των καταλυμάτων όσο και από τις προσφερόμενες υπηρεσίες ενώ σε συνδυασμό με τις εξωτικές παραλίες, τις δραστηριότητες και τα αξιοθέατα που προσφέρει, έχει αναδειχτεί στους top προορισμούς για την Ελλάδα.

Στο πλαίσιο της έκθεσης οριστικοποιήθηκε σε συνεργασία με το γραφείο του ΕΟΤ στη Γερμανία, ένα πολύ σημαντικό press trip για το κρατικό γερμανικό κανάλι ZDF και την ταξιδιωτική εκπομπή “Volle Kanne”, το οποίο θα επισκεφτεί τη Χαλκιδική στις αρχές Απριλίου για γυρίσματα. Συνάντηση πραγματοποιήθηκε και με το τηλεοπτικό κανάλι Al Jazeera, όπου συζητήθηκε η προβολή της Χαλκιδικής στο πλαίσιο αφιερώματος που ετοιμάζει για την Ελλάδα σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και βέβαια της απευθείας πτήσης της Qatar airlines στο Διεθνές Αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν από κοινού συναντήσεις με σκοπό την προώθηση των 2 προορισμών.

Τέλος, σε κατ’ ίδιαν συνάντηση της Υπουργού Τουρισμού, κ Έλενας Κουντουρά και του προέδρου του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, κ Γρηγόρη Τάσιου συζητήθηκε το νέο δίκτυο μονοπατιών, Halkidiki Routes, για το οποίο η Υπουργός δεσμεύτηκε να βοηθήσει στην υλοποίηση και προώθησή τους.

Πηγή

Continue Reading

Trending