Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η ΑΣΦΆΛΕΙΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΏΝ ΦΑΡΜΑΚΕΊΩΝ

Την τελευταία τετραετία έχουν αναπτυχθεί στην Ελλάδα περισσότερα από 350 ηλεκτρονικά φαρμακεία που πωλούν, με προβολή προσφορών και εκπτώσεων, προϊόντα όπως συμπληρώματα διατροφής, δερμοκαλλυντικά, κ.ά και πλέον αποτελούν ίσως τον πιο διαδεδομένο τρόπο για αγορά παραφαρμακευτικων προϊόντων. Ποιος είναι όμως ακριβώς ο τρόπος λειτουργίας τους και τι μπορούμε να εμπιστευθούμε;

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την Ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της Εκτελεστικής Οδηγίας 2012/25/ΕΕ της Επιτροπής της 9ης Οκτωβρίου 2012 «για τη θέσπιση διαδικασιών ενημέρωσης σχετικά με την ανταλλαγή, μεταξύ των κρατών μελών, ανθρώπινων οργάνων που προορίζονται για μεταμόσχευση -Ρυθμίσεις για την Ψυχική Υγεία και την Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή και λοιπές διατάξεις» και συγκεκριμένα με το Άρθρο 28 «Η λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων φαρμακείων στο διαδίκτυο επιτρέπεται μόνο σε φαρμακοποιούς με άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας φαρμακείου. Τα ως άνω ηλεκτρονικά καταστήματα υπόκεινται σε έλεγχο και πιστοποίηση από τον Φορέα πιστοποίησης του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου».

Κάθε φαρμακοποιός με άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας φαρμακείου που διατηρεί ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να τηρεί την κείμενη νομοθεσία περί διάθεσης φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών ειδών, ως και τη νομοθεσία περί ηλεκτρονικού εμπορίου. Κυρίως δεν επιτρέπεται σε ένα online φαρμακείο να εμπορεύεται φάρμακα και να δέχεται συνταγές.

Για την πληρέστερη προστασία των καταναλωτών, στις 24 Ιουνίου 2014 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε ένα κοινό λογότυπο για την λειτουργία όλων των ηλεκτρονικών φαρμακείων που δραστηριοποιούνται εντός της κοινότητας. Από 1η Ιουλίου 2015 κάθε ηλεκτρονικό φαρμακείο είναι υποχρεωμένο να εμφανίζει στην αρχική σελίδα του το εν λόγω λογότυπο με το κείμενο «Κάντε κλικ εδώ για να βεβαιωθείτε ότι αυτός ο δικτυακός τόπος λειτουργεί νόμιμα».

Πέραν όμως από το ζήτημα του πλαισίου αδειοδότησης και του ειδικού σήματος, ο επισκέπτης ενός ηλεκτρονικού φαρμακείου πρέπει να επιστήσει την προσοχή του και στα κάτωθι σημεία που αφορούν και την ασφάλεια των ηλεκτρονικών αγορών εν γένει:
 Αναφορά του ονόματος του φαρμακοποιού με άδεια λειτουργίας φαρμακείου σε ευανάγνωστη θέση στην ιστοσελίδα.

 Επισήμανση σε ευανάγνωστη και προσιτή για τον επισκέπτη θέση της πληροφορίας ότι «Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο δεν πραγματοποιούνται πωλήσεις φαρμάκων μέσω διαδικτύου, ούτε μπορούμε να παραλάβουμε και να εκτελέσουμε συνταγές».

 Σαφείς και ευανάγνωστοι όροι χρήσης σύμφωνα με την νέα νομοθεσία για το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις εξ’αποστάσεως συμβάσεις (Ν. 4242/2014) όπως ενδεικτικά:

• Να αναφέρονται σε σημείο άμεσα προσιτό στον επισκέπτη της ιστοσελίδας τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, ο κατασκευαστής και τα βασικά στοιχεία της συναλλαγής (τρόπος αποστολής, χρεώσεις, τρόποι πληρωμής, το συνολικό κόστος του προϊόντος συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α και κάθε άλλης πρόσθετης δαπάνης καθώς επίσης και όλες τις πρόσθετες επιβαρύνσεις αποστολής, και στοιχεία επικοινωνίας για οποιαδήποτε ανάγκη του καταναλωτή).

• Να αναφέρεται ρητά η προβλεπόμενη από το Νόμο προθεσμία των 14 ημερών εάν ο καταναλωτής αλλάξει γνώμη ή δε μείνει ικανοποιημένος και θελήσει να επιστρέψει το προϊόν. Οι 14 ημέρες μετρώνται από την ημέρα της αγοράς. Όμως αν η ιστοσελίδα περιέχει ελλιπή η καθόλου πληροφόρηση σχετικά με το ως άνω δικαίωμα η προθεσμία αυτή παρατείνεται κατά ένα έτος. Σε περίπτωση επιστροφής πρέπει να προβλέπεται φυσικά ότι εντός της ίδιας προθεσμίας επιστρέφονται και τα χρήματα καθώς και ο τρόπος επιστροφής.

• Απαγορεύεται να επιβαρύνεται ο καταναλωτής με επιπλέον κόστος σε περίπτωση πληρωμής με πιστωτική κάρτα.

• Η παράδοση πρέπει να γίνεται σε 30 ημέρες από την παραγγελία.

• Κακή χρήση του προϊόντος που μπορεί να επηρεάσει το δικαίωμα υπαναχώρησης ΔΕΝ συνιστά το να ανοίξει ο αγοραστής το πακέτο για να ελέγξει το προϊόν.

Σοφία Γεωργιάδη
Δικηγόρος, L.L.M. Εμπορικού Δικαίου

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Με μεγάλη συμμετοχή και ενθουσιασμό υποδέχτηκαν εκθέτες και επισκέπτες την ECDM Expo 2022

Με πολύ μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ECDM Expo SE Europe 2022, η πιο σημαντική εκδήλωση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο 14 και 15 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο. 

Στην ECDM Expo SE Europe 2022 συμμετείχαν 100+ εταιρείες σαν εκθέτες και χορηγοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ η συμμετοχή των επισκεπτών ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή και η προσέλευση συνεχής σε όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Στα παράλληλα συνέδρια και εκδηλώσεις, που πραγματοποιούνταν σε 2 ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες του Ζαππείου, συμμετείχαν πάνω 60 ομιλητές  και τα παρακολούθησαν περισσότεροι από 400 σύνεδροι, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δηλώνοντας έμπρακτα και δυναμικά την υποστήριξή τους στη διοργάνωση.

Τις εργασίες του διεθνούς διήμερου συνεδρίου άνοιξε η Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, ενώ στο Keynote dinner, το επίσημο δείπνο για τα υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης.

Επιπλέον στο πλαίσιο της ECDM Expo SE Europe 2022 διοργανώθηκαν: 

  • Το παράλληλο συνέδριο Platforms & Marketplaces, στο οποίο παρουσιάστηκαν οι δυνατότητες των πλατφορμών e-commerce και οι ευκαιρίες περεταίρω ανάπτυξης των εμπορικών επιχειρήσεων σε μεγάλες Ηλεκτρονικές Αγορές.
  • Tο Digital Agencies Roundtable, τη θεσμοθετημένη εκδήλωση για τους Ηγέτες των εταιρειών του κλάδου.
  • Το Meet Magento Greece 2022, το γεγονός τής χρονιάς για τη δημοφιλή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, με την υποστήριξη του Magento Association.

Η ECDM Expo SE Europe 2022 διοργανώθηκε υπό τις αιγίδες των:

  • Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων
  • Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A
  • Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας, iab hellas.

Μεγάλοι Χορηγοί: Accenture, ACS, ATCOM, BitMyJob, BOXNOW, Cloudcart, DHL, Digital4u, Lighthouse, Netsteps, Protocol, Shopflix.gr, Skroutz, WayMore

Χορηγοί: 3ds, aboutNet, bMind, FindBar, digital challenge, DigitalUp, modulus, OnIT!, ZonePage

Υποστηρικτές: Artecniko, Asendia, NetMechanics, PCrama

eCommerce & Digital Marketing Expo SE Europe 2022

Χώρος διεξαγωγής: Ζάππειο Μέγαρο.
Χρόνος διεξαγωγής: 14 και 15 Μαΐου 2022.
Περισσότερες πληροφορίες: www.ecdmexpo.com
Διοργάνωση: Verticom

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Data Communication, μέλος του Epsilon Net Group, ολοκλήρωσε με επιτυχία την ψηφιακή αναβάθμιση της Γερμανός Ιατρικά με λύσεις Microsoft

Με απόλυτη επιτυχία και εντός του χρονοδιαγράμματος ολοκληρώθηκε από την Data Communication, μέλος του Ομίλου Epsilon Net, η ψηφιακή αναβάθμιση της Γερμανός Ιατρικά με τη χρήση των λύσεων Microsoft Business Central – InnovEra, Microsoft  Dynamics 365 CRM και Microsoft Power BI, για την ολοκληρωμένη λειτουργία και παρακολούθηση του συνόλου των δραστηριοτήτων της.

Η Γερμανός Ιατρικά, από την ίδρυση της το 1945 μέχρι και σήμερα, αποτελεί μια από τις παλαιότερες εισαγωγικές εταιρίες ιατρικών ειδών, που έχει διαγράψει σταθερή πορεία ανάπτυξης όλες αυτές τις δεκαετίες, με παρουσία τόσο στο παραδοσιακό χώρο των ιατρικών αναλωσίμων όσο και σε πιο εξειδικευμένους κλάδους, όπως η Πλαστική Χειρουργική, τα είδη Τραχειοστομίας και ο νευροπαθητικός πόνος. Το πελατολόγιό της εκτείνεται σε όλη την Ελλάδα και περιλαμβάνει δημόσια νοσοκομεία, ιδιωτικές κλινικές, καταστήματα λιανικής καθώς και ιδιώτες ιατρούς και ασθενείς. 

H Γερμανός Ιατρικά λόγω της πολυπλοκότητας των εργασιών της αναζητούσε μία σύγχρονη, αξιόπιστη λύση με την οποία θα μπορούσε να καλύψει συνολικά όλες τις επιχειρηματικές της ανάγκες. Λόγω της εμπορικής της δραστηριότητας, βασική προτεραιότητα για την εταιρία αποτελούσε η κάλυψη του κύκλου πώλησης μέσα από ένα φιλικό, εύχρηστο και προ-παραμετροποιημένο περιβάλλον στις ανάγκες κάθε χρήστη, που να ανταποκρίνεται ταυτόχρονα και  στη σύνθετη κατηγοριοποίηση των εμπορευμάτων. Επιπλέον, χρειαζόταν μια λύση που εκτός από την εμπορική διαχείριση θα της πρόσφερε οικονομική διαχείριση και συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της ΑΑΔΕ, διαχείριση αποθηκών άλλα και πλούσια πληροφόρηση για το σύνολο της δραστηριότητας της.

Η ομάδα της Data Communication, ύστερα από την αξιολόγηση των δεδομένων και των απαιτήσεων της Γερμανός Ιατρικά, πρότεινε ως ιδανικές λύσεις το Microsoft Dynamics 365 Business Central InnovEra, το Microsoft  Dynamics 365 CRM και το Microsoft Power BI. Η συγκεκριμένη υλοποίηση μέσω της διασύνδεσης των επιμέρους λύσεων παρέχει πλήρη σύνδεση, διαχείριση και παρακολούθηση του συνόλου των τμημάτων και διαδικασιών, ενόσω είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας και πλήρως εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις της myDATA της ΑΑΔΕ. 

Με την ολοκλήρωση και την παραλαβή του έργου, η Γερμανός Ιατρικά

  • ενοποίησε όλα τα συστήματα της με την εγγύηση και ασφάλεια της Microsoft
  • αύξησε την παραγωγικότητά της
  • απέκτησε ευέλικτη και δυναμική αναζήτηση ειδών τόσο στο Dynamics 365 Business Central-Innovera όσο και στο e-shop της, ανά πάσα χρονική στιγμή
  • εμπλούτισε την ποικιλία των προωθητικών ενεργειών της
  • εναρμονίστηκε με την ΑΑΔΕ και συγκεκριμένα με την πλατφόρμα myDATA
  • απέκτησε άμεση πληροφόρηση και 360˚ εικόνα για κάθε πελάτη 
  • παρέχει 24* 7  εξυπηρέτηση πελατών 
  • διαθέτει άμεση και αξιόπιστη πληροφόρηση για τη στρατηγική λήψη αποφάσεων 

Ο κ. Μιχάλης Γερμανός, Διευθυντής Επιχειρησιακής Ανάπτυξης, στη Γερμανός Ιατρικά δήλωσε: «Με τη συνεργασία μας με την Data Communication και τον Όμιλο Epsilon Net, μέσω των  Microsoft λύσεων, αποκτήσαμε μια ολοκληρωμένη λύση που μας εξασφάλισε την ευελιξία που χρειαζόμασταν να εστιάσουμε σε αυτό που έχει πραγματικά σημασία για εμάς, την παροχή ποιοτικών, ασφαλών και προσιτών ιατρικών ειδών στους πελάτες μας. Για εμάς κεντρικός άξονας είναι ο άνθρωπος και η ευημερία του, για αυτό η ποιοτική και έγκαιρη εξυπηρέτηση των πελατών μας είναι αδιαπραγμάτευτη. Με την υλοποίηση αυτής της λύσης, καταφέραμε όλα τα εμπλεκόμενα τμήματα να αποκτήσουν άμεσα, ολοκληρωμένη εικόνα για την πορεία των εργασιών, με αποτέλεσμα την αμεσότερη και αποδοτικότερη εξυπηρέτηση των τελικών πελατών μας».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Αυτό το Σαββατοκύριακο στο Ζάππειο η έκθεση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ 

Ανοίγει τις πύλες της στις 11 το πρωί του Σαββάτου η eCommerce & Digital Marketing Expo SE Europe 2022 – ECDM Expo, η οποία πραγματοποιείται το Σαββατοκύριακο 14 και 15 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο.

Η ECDM Expo SE Europe 2022, η μεγαλύτερη διοργάνωση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα υποδέχεται τους επισκέπτες από τις 11:00 έως τις 20:00 και τις δύο ημέρες λειτουργίας της.

Στους εκθέτες, περιλαμβάνονται digital agencies, μεταφορικές εταιρείες, εταιρείες που ειδικεύονται στη διαφήμιση στο διαδίκτυο, επιχειρήσεις που παρέχουν χρηματοοικονομικές και άλλες συναφείς υπηρεσίες κ.λπ.

Η είσοδος στον εκθεσιακό χώρο της ECDM Expo SE Europe 2022 είναι δωρεάν. Το μόνο που χρειάζεται για την επίσκεψη στην έκθεση, είναι η ηλεκτρονική εγγραφή στη σχετική φόρμα επισκεπτών στο επίσημο web site της διοργάνωσης. 

Στο πλαίσιο της ECDM Expo SE Europe 2022 πραγματοποιείται διήμερο διεθνές συνέδριο και πολλές ακόμα παράλληλες εκδηλώσεις, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών, από τη χώρα μας και το εξωτερικό. 

Στις παράλληλες συνεδριακές εκδηλώσεις περιλαμβάνονται:

  • Το διεθνές διήμερο συνέδριο, με δεκάδες ομιλητές υψηλού κύρους από το εξωτερικό και την Ελλάδα. 
  • Το Keynote dinner, το επίσημο δείπνο για υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, με την παρουσία του αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση.
  • Το παράλληλο συνέδριο Platforms & Marketplaces, στο οποίο θα παρουσιαστούν οι δυνατότητες των πλατφορμών και ευκαιρίες περεταίρω ανάπτυξης σε μεγάλες Ηλεκτρονικές Αγορές.
  • Το Meet Magento Greece 2022, το γεγονός τής χρονιάς για τη δημοφιλή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, με την υποστήριξη του Magento Association.
  • Tο Digital Agencies Roundtable, η θεσμοθετημένη συνάντηση των ηγετών των ελληνικών Digital Agencies.

Η ECDM Expo SE Europe 2022 τελεί υπό τις αιγίδες των:

  • Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων
  • Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, GR.EC.A
  • Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας, iab hellas.

Μεγάλοι Χορηγοί: Accenture, ACS, ATCOM, BitMyJob, BOXNOW, Cloudcart, DHL, Digital4u, Lighthouse, Netsteps, Protocol, Shopflix.gr, Skroutz, WayMore

Χορηγοί: 3ds, aboutNet, bMind, FindBar, digital challenge, DigitalUp, modulus, OnIT!, ZonePage

Υποστηρικτές: Artecniko, Asendia, NetMechanics, PCrama

eCommerce & Digital Marketing Expo SE Europe 2022

Χώρος διεξαγωγής: Ζάππειο Μέγαρο.
Χρόνος διεξαγωγής: 14 και 15 Μαΐου 2022.
Περισσότερες πληροφορίες: www.ecdmexpo.com
Διοργάνωση: Verticom

* Υγειονομικά Πρωτόκολλα διεξαγωγής της εκδήλωσης 

Σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, η είσοδος επιτρέπεται σε όλους και είναι υποχρεωτική η μάσκα στους εσωτερικούς χώρους. Τα υγειονομικά πρωτόκολλα πιθανώς να τροποποιηθούν από τις αρμόδιες Αρχές, μέχρι την ημερομηνία διεξαγωγής της διοργάνωσης.

Continue Reading

Trending