Connect with us

Υγεία

«Η Πρώτη μου Δίαιτα»

Γράφει ο Πάρης Παπαχρήστος, Διαιτολόγος- Διατροφολόγος στην Αθήνα, M.Sc.

Μήπως η δίαιτα είναι ένα από τα θέματα που σε απασχολούν; Έχεις ακολουθήσει ποτέ δίαιτα; Εάν ναι, θυμάσαι τα χαρακτηριστικά κάποιας από αυτές ή ακόμα καλύτερα της πρώτης δίαιτας που έκανες ποτέ;

Όσο θα αναλογίζεσαι την απάντηση, πάμε να δούμε κάποια στοιχεία της πρώτης δίαιτας μαζί. 

Συνήθως, έχουμε κατά νου την πρώτη δίαιτα σαν την πρώτη μας μεγάλη αγάπη. Τη θυμόμαστε σχετικά έντονα γιατί ναι μεν ήταν η πρώτη, αλλά ενδέχεται να είχε και τη μεγαλύτερη μείωση βάρους. Έπειτα συνειδητοποιούμε ότι οι υπόλοιπες προσπάθειες που κάναμε με τον ίδιο, ή διαφορετικό, διαιτολόγο είχαν λιγότερη έως και καθόλου επιτυχία. Μπορεί να εφάρμοσες πιστά τα ίδια χαρτιά της δίαιτας αλλά να μην είδες τα ίδια αποτελέσματα…
 
Αν έχεις αναγνωρίσει μία από τις παραπάνω περιπτώσεις συνέχισε το διάβασμα για να βρεις απαντήσεις! 

Γιατί συμβαίνει αυτό;

– Ενδέχεται μέρος του βάρους που έχασες στην πρώτη δίαιτα (μεγαλύτερο απ’ ότι θα έπρεπε) να ήταν μυϊκός ιστός, επομένως να μειώθηκε ο μεταβολισμός σου.

– Μπορεί να μην έχεις τον ίδιο βαθμό ετοιμότητας αυτή τη φορά! Κατά την πρώτη σου δίαιτα μπορεί να ήσουν στο ίδιο σπίτι με ένα μέλος της οικογενείας σου ή κάποιον φίλο/η και αυτό να ήταν ένα επιπλέον κίνητρο για εσένα.


– Όταν έκανες την πρώτη σου δίαιτα πιθανόν να μην άλλαξες διατροφικές συνήθειες, όπως η ταχύτητα που τρως ή ο τρόπος που συνθέτεις το πιάτο σου, αλλά να στερήθηκες μόνο…

– Θυμάσαι να ΣΟΥ αφιερώνεις περισσότερο χρόνο και να μειώνεις χρόνο από την τηλεόραση/ τον υπολογιστή ή το κινητό;

Ξέρω ότι σε έχω προβληματίσει… & τώρα μια μεγάλη αλήθεια!

Μήπως και η πρώτη δίαιτα – ή όπως εμένα μου αρέσει να λέω, το πλάνο διατροφής- δεν ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση;

Σου θυμίζουν κάτι από τις παρακάτω κατευθύνσεις;

– Κρέας με σαλάτα

Η πιο κοινή αντίληψη για το τι πρέπει να κάνεις όταν βρίσκεσαι σε δίαιτα. Το μόνο σίγουρο είναι όμως ότι ένας τέτοιος συνδυασμός θα επιφέρει χαμηλό επίπεδο κορεσμού, αυξάνοντας τις πιθανότητες να οδηγηθείς σε υπαρκατανάλωση ενός άλλου γεύματος λίγο αργότερα.


– Εμμονή με τα γραμμάρια 

Άλλο ένα κοινό χαρακτηριστικό όσων κάνουν δίαιτα. Δεν αντιλέγω ότι ο προσδιορισμός των μερίδων σε γραμμάρια μπορεί να έχει κάποια αξία. Μάλιστα, τάσσομαι υπέρ στην εκπαίδευση για τον επαναπροσδιορισμό των μερίδων όταν τρώμε κάτι για πρώτη φορά. Αλλά αυτό φυσικά διαφέρει από τον ψυχαναγκασμό!

Μπορεί να μείωσες με όλα τα παραπάνω το βάρος σου την πρώτη φορά, όμως με τη σκέψη να το ξαναζήσεις τόσο περισσότερο απομακρύνεσαι από την προσπάθεια σου. Ακόμη και να το δοκιμάσεις, μόνο επειδή το θέλεις πολύ, είναι δύσκολο να το καταφέρεις.
 
Τι σου προτείνω


Κάνε reset στη δίαιτα της στέρησης ως μέσο να αδυνατίσεις. Επαναπροσδιόρισε τον τρόπο που θες να φτάσεις στο στόχο βάρους, στο στόχο της εικόνας σώματος και στην επίτευξη των διατροφικών σου στόχων. Άλλαξε τη νοοτροπία σου για να έρθεις πιο κοντά σε αυτό που επιθυμείς δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στο σώμα και διατηρώντας τον σεβασμό στην υγεία σου!

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Υγεία

Παγκόσμια Ημέρα Αλλεργίας

Σήμερα, 8 Ιουλίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αλλεργίας με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις συνέπειες των αλλεργιών στην ανθρώπινη υγεία. Με αφορμή λοιπόν αυτή την ημέρα το mednutrition.gr μας προτείνει να:

– Ενημερωθούμε πλήρως για τις αλλεργίες που συνδέονται με την κατανάλωση τροφής από το άρθρο «Τροφική Αλλεργία»: Τροφές που κοιμίζουν ή βοηθούν στις αλλεργίες

– Λάβετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για την τροφική δυσανεξία μέσω του άρθρου «Μύθοι και Αλήθειες για την τροφική δυσανεξία»: Μύθοι και Αλήθειες για την τροφική δυσανεξία

– και να μάθετε τις διαφορές μεταξύ των δύο παραπάνω αντιδράσεων του οργανισμού από το άρθρο: «Τροφική αλλεργία ή τροφική δυσανεξία;»: Τροφική Αλλεργία ή Τροφική Δυσανεξία;

medNutrition.gr

Continue Reading

Υγεία

Πως αντιδρά η γυναίκα στη στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της;

Είναι γεγονός πως η στυτική δυσλειτουργία επηρεάζει πρακτικά τον άνδρα αλλά και ψυχολογικά τη γυναίκα ενώ μπορεί να αποτελέσει πηγή πολλών εντάσεων ακόμα και οριστικής ρήξης για ένα ζευγάρι. Η γυναικεία αντίδραση μπορεί να πάρει πολλές μορφές, από την πλήρη κατανόηση και υποστηρικτικότητα, έως την απόλυτη απαξίωση και τον χλευασμό. Ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπίσει μια γυναίκα τη στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της μπορεί να καθορίσει σε σημαντικό βαθμό την επιτυχή ή μη θεραπεία της διαταραχής. Ο άνδρας, νιώθοντας ήδη τις ενοχές και την απογοήτευση που συνοδεύουν την αδυναμία να αποδείξει την αρρενωπότητά του, καταρρακώνεται ακόμα περισσότερο όταν η σύντροφός του επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση αυτή. Μπλέκεται επομένως σε έναν φαύλο κύκλο όχι μόνο αυτομομφής και αυτοακύρωσης αλλά και υποτίμησης από την γυναίκα.

Τι είναι η στυτική δυσλειτουργία;

Ως στυτική δυσλειτουργία ορίζουμε την αδυναμία του άνδρα να αποκτήσει ή να διατηρήσει για επαρκή χρόνο την στύση που απαιτείται ώστε να πραγματοποιηθεί η σεξουαλική πράξη. Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, είναι η πιο συχνά εμφανιζόμενη σεξουαλική διαταραχή για τον άνδρα. Τα αίτια της στυτικής δυσλειτουργίας μπορούν να είναι ψυχογενή, οργανικά ή και τα δύο ταυτόχρονα.

Πως αισθάνεται η γυναίκα εισπράττοντας την στυτική δυσλειτουργία του συντρόφου της;

Από την πλευρά της η γυναίκα αισθάνεται ότι αδυνατεί να ικανοποιήσει τον σύντροφό της ενώ μπαίνει στην διαδικασία να αμφισβητήσει και την θηλυκότητα της θεωρώντας την στυτική δυσλειτουργία ένδειξη έλλειψης επιθυμίας. Για την γυναίκα η σκληρότητα και η διάρκεια της στύσης του άνδρα είναι η μεγαλύτερη ένδειξη της ερωτικής του επιθυμίας για εκείνη. Οπότε βαθμιαία αρχίζει να ανησυχεί για το ενδεχόμενο ύπαρξης μιας παράλληλης σχέσης στην οποία εμπλέκεται ο σύντροφός της και του επιτίθεται. Η ποιότητα της σχέσης αλλά και της επικοινωνίας που έχει αναπτυχθεί το προηγούμενο διάστημα τίθεται επί τάπητος και δοκιμάζεται έντονα σε περιπτώσεις στυτικής δυσλειτουργίας.

Οι ενοχές είναι ίσως η πιο συχνή αντίδραση μιας γυναίκας στο στυτικό πρόβλημα του συντρόφου της. Η χαμηλή αυτοεκτίμηση και η εξαρτητική διάθεση μιας γυναίκας μπορούν να τη γεμίσουν αμφιβολίες για το κατά πόσο μπορεί να ικανοποιήσει τον άνδρα. Η στυτική δυσλειτουργία ταυτίζεται με την έλλειψη επιθυμίας και οι ευθύνες για αυτή την υποθετική κρίση στη σχέση βαρύνουν αποκλειστικά εκείνη η οποία με κάποιο τρόπο σταμάτησε να είναι το αντικείμενο πόθου για το συντρόφου. Αποτέλεσμα της αντίδρασης αυτής είναι η απομάκρυνση του ζευγαριού τόσο συναισθηματικά όσο και σεξουαλικά και ο εγκλωβισμός του καθενός σε μια αέναη μάχη με τον εαυτό του. Πολλές φορές η αποστασιοποίηση αυτή οδηγεί τη γυναίκα σε μια παθητικότητα που ερμηνεύεται από τον άνδρα ως αδιαφορία ενώ επί της ουσίας είναι η αδυναμία της συντρόφου να διαχειριστεί με τρόπο γόνιμο τη σεξουαλικότητά της.

Στις περιπτώσεις όπου η γυναίκα έχει έναν αρχηγικό ρόλο στη σχέση, οπότε έχουμε να κάνουμε με έναν άνδρα εξαρτητικό και αδύναμο σαν χαρακτήρα, η πιο πιθανή αντίδραση από μέρους της είναι η επικριτικότητα και δευτερευόντως η καχυποψία. Η γυναίκα σχολιάζει αρνητικά την αδυναμία του συντρόφου της να επιτύχει μια δυνατή στύση και ενδεχομένως να φτάνει και στο σημείο να τον συγκρίνει με προηγούμενες σχέσεις της. Η αντίδραση αυτή πλημμυρίζει τον άνδρα με ακόμα μεγαλύτερο άγχος και αίσθημα ανεπάρκειας καθώς πλέον έχει να ανταγωνιστεί και τους προηγούμενους συντρόφους εκτός από τον ίδιο του τον εαυτό. Ωστόσο, δεδομένου ότι μια γυναίκα με αρχηγικό χαρακτήρα στη σχέση έχει και πολλά ναρκισσιστικά στοιχεία στην προσωπικότητά της δεν θα μπορούσε να μην επιδείξει και καχυποψία ως προς το ενδεχόμενο να υπάρχει κάποια παράλληλη σχέση που δεν την γνωρίζει. 

Βοηθά η θετική γυναικεία στάση στην αντιμετώπιση της ανδρικής στυτικής δυσλειτουργίας;

Η θετική στάση της γυναίκας, η οποία είναι και το ζητούμενο σε τέτοιες περιπτώσεις, θα λειτουργήσει ευεργετικά στη θεραπεία, θα αποφορτίσει τον άνδρα από το άγχος και τις ενοχές και θα εξασφαλίσει ταχύτερα αποτελέσματα. Βασική προϋπόθεση είναι η ουσιαστική δέσμευσή της να συνδράμει στη θεραπεία του συντρόφου ανεξάρτητα από προσωπικές αξίες, ταμπού και περιορισμούς. Αυτό που έχει κατά κύριο λόγο ανάγκη ο άνδρας είναι να μπορεί να «δει» στα μάτια της συντρόφου του ότι το πρόβλημα που έχει δεν απειλεί τη σχέση τους. Με αυτό ως παρακαταθήκη θα διεκδικήσουν από κοινού την σεξουαλική υγεία και απόλαυση.

Μαρίνα Μόσχα

Continue Reading

Υγεία

Ενσυνείδητη Διατροφή

Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών βασίζεται στην αλλαγή της φιλοσοφίας μας. Είναι σημαντικό να μάθουμε να σεβόμαστε το σώμα μας και τις ανάγκες του. Ο Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, M.Sc., Συγγραφέας & Ιδρυτής του medNutrition.gr, Πάρης Παπαχρήστος στο άρθρο του:
Η Ενσυνείδητη Διατροφή ξεκινά με το πρώτο Γεύμα της ημέρας μας παρέχει χρήσιμες συμβουλές για το πως μπορεί αυτή η φιλοσοφία να γίνει εύκολα πράξη και τρόπος ζωής από το πρώτο γεύμα κάθε μέρας.

Στο συγκεκριμένο κείμενο θα διαβάσετε για:
– τη σημασία του ήρεμου περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια ενός γεύματος
– την αξία της γευστικής ικανοποίησης
– τη σωματική πείνα

Πηγή: mednutrition.gr

 

Continue Reading

Trending