Connect with us

Παρουσίαση

Κέντρο Κυκλικής Οικονομίας

Zero Waste Lab: Ένα πρωτοποριακό κέντρο κυκλικής οικονομίας στην καρδιά της Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του προγράμματος Zero Waste Future της CocaCola

Το Zero Waste Lab είναι το νέο διαδραστικό κέντρο κυκλικής οικονομίας που άνοιξε πρόσφατα τις πόρτες του στον χώρο της HELEXPO στη Θεσσαλονίκη, και φιλοδοξεί να συμβάλλει στην αλλαγή νοοτροπίας των πολιτών, για τη δημιουργία ενός κόσμου χωρίς απορρίμματα. Το Zero Waste Lab δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Zero Waste Future της CocaCola, με στόχο να εκπαιδεύσει και να ενημερώσει τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης σχετικά με την ανακύκλωση και τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

Στον χώρο του πρωτοποριακού κέντρου που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την ομάδα των The New Raw, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης μπορούν να ενημερωθούν γύρω από τη σωστή διαχείριση για τη μείωση των απορριμμάτων, την επαναχρησιμοποίηση του πλαστικού και την ανακύκλωση. Eιδικά για τα σχολεία και σε συνεργασία με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και τους The New Raw, στο χώρο του Zero Waste Lab πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις, προκειμένου οι πολίτες του αύριο να μάθουν μέσα από βιωματικούς τρόπους, πως τα σκουπίδια μπορούν να έχουν μια δεύτερη ζωή ή και τρίτη ζωή.

Προκειμένου οι πολίτες του αύριο να μάθουν μέσα από βιωματικούς τρόπους, πως τα σκουπίδια μπορούν να έχουν μια δεύτερη ζωή ή και τρίτη ζωή. Παράλληλα, μικροί και μεγάλοι θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν ζωντανά τη διαδικασία της τρισδιάστατης εκτύπωσης από το robot 3D printer, το οποίο θα τυπώνει τα αστικά έπιπλα από ανακυκλωμένο υλικό που θα τοποθετηθούν σε μια γειτονιά της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της δράσης Print Your City. Ακόμα, στο χώρο του Zero Waste Lab, οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να συγκεντρώνουν τα πλαστικά τους απορρίμματα και να τα ανακυκλώνουν στα δύο μηχανήματα ανακύκλωσης που θα βρίσκονται στο χώρο, και να επιλέξουν είτε να συμβάλλουν στο πρόγραμμα Zero Waste Future, είτε να κερδίσουν δώρα.

Με όραμα έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα και με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη, λοιπόν, το Zero Waste Lab φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα ζωντανό κύτταρο της πόλης, και ένα πεδίο ανοιχτού διαλόγου γύρω από θέματα που αφορούν την αλλαγή στάσης απέναντι στη διαχείριση των απορριμμάτων.

Μας υποδέχεται στον χώρο του για μια βιωματική εμπειρία και μας προσκαλεί να αλλάξουμε συνήθειες, με σκοπό τη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο για τις πόλεις μας!

Εσύ μπορείς να φανταστείς έναν κόσμο χωρίς σκουπίδια;

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Μύλοι Λούλη: Με όραμα την δημιουργία αξίας για την ανθρώπινη διατροφή και ιστορία 238 χρόνων

Η ιστορία των Μύλων Λούλη ξεκινάει τον 18ο αιώνα, όταν το 1782 ο Ζώης Λούλης
κατασκευάζει στην Αετοράχη Ιωαννίνων έναν πετρόμυλο. Ο υιός του Ιωάννης Λούλης, ιδρύει
στα Γιάννενα μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της περιοχής, ενώ παράλληλα με όραμα και
στρατηγική αναπτύσσει μια σημαντική φιλανθρωπική και κοινωνική δράση με μεγάλη
επιρροή, που τον καθιστούν ως έναν από τους μεγάλους ευεργέτες της περιοχής.
Το 1898 o Χρήστος Θ. Λούλης, που διαθέτει επιχειρηματικό μυαλό, εγκαθίσταται στον
απελευθερωμένο από τους Τούρκους, Βόλο, διαβλέποντας τα πλεονεκτήματα της περιοχής:
το λιμάνι και την μεγάλη παραγωγή σιτηρών. Αρχικά, εργάζεται στον υδροκίνητο Μύλο Ρήγα –
Ζαρζαμπά και ακολουθούν και τα αδέλφια του Κωνσταντίνος και Νίκος Λούλης.
Οι αδελφοί Λούλη, το 1909 ενοικιάζουν τον Ατμόμυλο Ξύδη στον Άνω Βόλο και ξεκινούν την
δική τους επιχειρηματική δράση. Παράλληλα, τρία χρόνια αργότερα, κατά την οπισθοχώρηση
των Τούρκων, η περιουσία της οικογένειας Λούλη στην Ήπειρο καταστρέφεται και ο Μύλος
καίγεται. Η επιτυχία τους και το όραμα της εκβιομηχάνισης και της εξέλιξης, τους οδηγούν, το
1914 στην ίδρυση νέου εργοστασίου και στη σύσταση εταιρείας με την επωνυμία
Κυλινδρόμυλος Αδελφών Λούλη – Ν. Χατζηνίκου & Σία. Εξελίσσεται στον μεγαλύτερο Μύλο της εποχής του, στην Θεσσαλία, με παραγωγή 80 τόνους ανά 24ωρο και 50 άτομα
προσωπικό.
Το 1924 ο Μύλος περιέχεται στην πλήρη ιδιοκτησία των αδελφών Λούλη. Παράλληλα, την
ίδια χρονιά αποκτούν και το 25% των Μύλων Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη.  Δυο χρόνια μετά,
μια πυρκαγιά καταστρέφει τον Μύλο Λούλη. Λίγους μήνες αργότερα, στην ίδια θέση αρχίζει
να κτίζεται ένας καινούριος μύλος και εξοπλίζεται με τον τελειότερο για την εποχή του
μηχανολογικό εξοπλισμό Bühler, ελβετικής τεχνολογίας ενώ η παραγωγή αυξάνεται στους
100 τόνους/24 ώρες.
Το 1927 ο Μύλος μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Κυλινδρόμυλος
Λούλη Α.Ε. και πρόεδρο Δ.Σ. τον Χρήστο Θεμ. Λούλη.
Στις 24 Οκτωβρίου του 1951 η Κυλινδρόμυλος Λούλη A.E. εισάγεται στο Χρηματιστήριο
αξιών Αθηνών.
Ένα χρόνο αργότερα, επί προεδρίας Κωνσταντίνου Θεμ. Λούλη, η Κυλινδρόμυλος Λούλη Α.Ε.
κατασκευάζει τον πρώτο σιμιγδαλόμυλο της Ελλάδος, προκαλώντας επανάσταση στον χώρο
της μακαρονοποιίας.
Το 1961 τη διοίκηση της εταιρείας αναλαμβάνει ο Νικόλαος Κ. Λούλης και στα χρόνια που
ακολουθούν η εταιρεία εισέρχεται σε νέα τροχιά ανάπτυξης.
Το 1975 μετά τον πρόωρο θάνατο του πατέρα του, την διοίκηση της εταιρείας αναλαμβάνει ο
Κωνσταντίνος Νικ. Λούλης και μια νέα εποχή ξεκινάει. Την δεκαετία 1978-1988 ο μύλος
σταδιακά εκσυγχρονίζεται και αναπτύσσεται ραγδαία με δυναμική παρουσία σε όλη την
ελληνική αγορά αλλά και σε αγορές του εξωτερικού με αποτέλεσμα να φτάσει το 1988 σε
δυναμικότητα 700 τόνους/24 ώρες φέρνοντας την εταιρεία στη δεύτερη θέση της ελληνικής
αλευροβιομηχανίας από τη 12η που κατείχε το 1978.
Το 1999 η Κυλινδρόμυλος Λούλη Α.Ε. εξαγοράζει μέσω του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών
την Μύλοι Αγ. Γεωργίου Α.Ε., που από την ίδρυσή της το 1927 ήταν ο μεγαλύτερος μύλος
της Ελλάδος.

Η νέα ενοποιημένη εταιρεία γίνεται η μεγαλύτερη εταιρεία άλεσης στα βαλκάνια και
συνεχίζει την πορεία της στην νέα χιλιετία με τις καλλίτερες προϋποθέσεις και στόχο την
δυναμική παρουσία στην ελληνική και βαλκανική αγορά αλλά και την μεγιστοποίηση των
οικονομικών αποτελεσμάτων. Σε αυτό το διάστημα επεκτείνεται στα βαλκάνια ελέγχοντας 7
μύλους σε 4 χώρες: Αλβανία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Ελλάδα.
Το 2001 το όνομα αλλάξει από Κυλινδρόμυλος Λούλη Α.Ε. σε Μύλοι Λούλη Α.Ε. και ξεκινάει
την λειτουργία του ο καινούργιος και υπερσύγχρονος επιλιμένιος μύλος στη Σούρπη
Μαγνησίας με παραγωγική δυναμικότητα 1.000 τόνους/24 ώρες.
Το 2007 η Μύλοι Λούλη πουλά τις θυγατρικές της εταιρείες στις χώρες των Βαλκανίων και
επικεντρώνει την παραγωγή της στην Ελλάδα.
Το 2010 η εταιρεία περνά στην έβδομη γενιά της ίδιας οικογένειας και τη διοίκηση
αναλαμβάνει ο Νίκος Κ. Λούλης, απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Βοστώνης (τμήμα
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικών), της Ανωτέρας Ειδικής Τεχνικής Σχολής Μηχανικών
Κυλινδρόμυλων της Ελβετίας, καθώς και κάτοχος μεταπτυχιακού στη διοίκηση επιχειρήσεων –
MBA του πανεπιστήμιου INCEAD Σιγκαπούρης.

Στα χρόνια που ακολουθούν, παρά την ύφεση της ελληνικής οικονομίας, η εταιρεία
εξελίσσεται και συνεχίζει να επενδύει. Ξεκινά στις εγκαταστάσεις της Σούρπης τη λειτουργία
του ο πρώτος βιολογικός μύλος.
Το 2011 ανακαινίζεται πλήρως, κτηριακά και τεχνολογικά η βιομηχανική μονάδα στο

Κερατσίνι και στο ίδιο κτήριο ιδρύονται και στεγάζονται το Μουσείο Λούλη και η Ελληνική
Σχολή Αρτοποιίας που συμβάλλει ουσιαστικά στην εκπαίδευση των επαγγελματιών του
χώρου της διατροφής. Το αποτέλεσμα είναι η σημαντική αναβάθμιση του ιστορικού κτιρίου
των Μύλων  Αγίου Γεωργίου, με τη λειτουργία μιας εστίας πολιτισμού και εκπαίδευσης μέσα
σε μια ενεργή και υπερσύγχρονη βιομηχανική μονάδα.
Το Μουσείο Λούλη είναι βιωματικό,  απαρτίζεται από 12 θεματικές ενότητες, με κεντρική
ιδέα τα δημητριακά και την διατροφή και υποστηρίζεται από πλούσιο εκπαιδευτικό
πρόγραμμα.
Στη διαδρομή του, ο επισκέπτης παρακολουθεί την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού σε
συνάρτηση με τα δημητριακά και βιώνει τις αλλαγές που συντελούνται διαχρονικά στη
γεωργία και στη βιομηχανική παραγωγή, ενώ στόχος του είναι, η ευαισθητοποίηση του
κοινού σε θέματα διατροφής και σπατάλης των τροφίμων. Κάθε χρόνο δέχεται
περισσότερους από 10.000 επισκέπτες, που κυρίως είναι οργανωμένες σχολικές ομάδες.
Το 2013 επιτυγχάνεται στρατηγική συνεργασία με την Al Dahra Agriculture η οποία θέτει
γερά θεμέλια για περεταίρω ανάπτυξη σε χώρες της Μέσης Ανατολής και της Ασίας.
Το 2015 η Μύλοι Λούλη εξαγοράζει την ελληνική εταιρεία Kenfood, πρωτοπόρο στον χώρο
παραγωγής μειγμάτων και πρώτων υλών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, έτσι η εταιρεία
ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση της.
Συγχρόνως, η γκάμα των καταναλωτικών προϊόντων Μύλοι Αγίου Γεωργίου, μεγάλωσε
θεαματικά, με πολλά νέα και καινοτόμα προϊόντα καθώς και με την νέα σειρά μειγμάτων
Easy Bake.
Το 2018 η εταιρεία, μετά από 11 χρόνια, επεκτείνεται πάλι στο εξωτερικό καθώς αγόρασε ένα
σύγχρονο μύλο στο Τόσεβο της Βουλγαρίας, που της δίνει την δυνατότητα να εδραιωθεί στις
αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
Επίσης την ίδια χρονιά αγόρασε κτίριο στην Μάνδρα Αττικής όπου δημιουργήθηκε το
καινούργιο και σύγχρονο κέντρο διανομής και αποθήκευσης Αττικής.

Η Μύλοι Λούλη με όραμα και στρατηγική βαδίζει με σταθερά βήματα στον 3 ο αιώνα της
εξέλιξής της.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

ΒιοΑγρός: Ξέρεις τι τρως!

 

 

Η εταιρία Βιοαγρός Α.Ε. ιδρύθηκε το 1990 από τον γεωπόνο – βιοκαλλιεργητή Κώστα Παπαδόπουλο. Εδώ και 30 χρόνια είναι μια από τις μεγαλύτερες και πρωτοπόρους ελληνικές εταιρίες βιολογικών τροφίμων έχοντας κορυφαία τεχνογνωσία στον κλάδο των βιολογικών προϊόντων διατροφής. Οι ιδιόκτητες κεντρικές τους εγκαταστάσεις βρίσκονται στην Κρύα Βρύση της Πέλλας σε μια έκταση 4.000 τμ, ενώ διαθέτουν μονάδα επεξεργασίας γιαούρτης και υποκατάστημα 4.000 τμ. στο κέντρο της Αθήνας.

Η φιλοσοφία τους είναι απλή: Διατραφείτε σωστά – Προστατέψτε τον πλανήτη! … και προσπαθούν με διάφορες  ενέργειες να το κάνουν πράξη, όπως για παράδειγμα παράγουν σε ιδιόκτητο φωτοβολταϊκό πάρκο, στην στέγη του εργοστασίου τους 240.000 kHz ετησίως, που αντιστοιχούν σε 170 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερο στην ατμόσφαιρα, αλλά και με συνεχή πληροφόρηση των καταναλωτών μέσα από άρθρα, ομιλίες, παρουσιάσεις, με στόχο την ευαισθητοποίηση τους για την σχέση του πολίτη με την κοινωνία και το περιβάλλον, την βιολογική διατροφή και την γνωριμία με τα προϊόντα τους, ενώ κάθε χρόνο μέσω του προγράμματος ανακύκλωσης που εφαρμόζουν ανακυκλώνουν περισσότερους από 40 τόνους υλικών συσκευασίας ετησίως.

Το πάθος τους για υγιεινή διατροφή και για ένα καθαρό πλανήτη δεν περιορίζεται μόνο στην Ελλάδα. Μέσα από την πραγματοποίηση εξαγωγών σε πάνω από 20 χώρες διεθνώς, μεταφέρουν τον ελληνικό πολιτισμό μέσω των ελληνικών βιολογικών προϊόντων τους και εκτός συνόρων. Ιδιαίτερη δε ευαισθησία δείχνουν σε θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης προσφέροντας τακτικά προϊόντα σε άπορες οικογένειες, ορφανοτροφεία και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που στόχο έχουν την αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων των παιδιών.

Για να γνωρίσετε καλύτερα την εταιρία και τον ιδρυτή της Κώστα Παπαδόπουλο κάντε κλικ εδώ για να δείτε ένα σύντομο εταιρικό βίντεο.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

H Tοπική Aνάπτυξη στη μετα-κορωνοϊό εποχή

Την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020 και ώρα 12 το μεσημέρι το skywalker.gr, στο πλαίσιο της δέσμης πρωτοβουλιών του «Βγαίνουμε μπροστά», διοργανώνει διαδικτυακή συζήτηση με θέμα «H τοπική ανάπτυξη στη μετα-κορωνοϊό εποχή».

H συζήτηση θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom και θα μεταδοθεί δημόσια ταυτόχρονα με τη διεξαγωγή της στο Facebook του skywalker.gr-Εργασία στην Ελλάδα ώστε το κοινό να μπορέσει να την παρακολουθήσει αλλά και να υποβάλει γραπτά ερωτήματα. Θα μεταδοθεί επίσης live από το site vgainoumemprosta.skywalker.gr αλλά μόνο για παρακολούθηση.

Αφορμή για τη διοργάνωση της διαδικτυακής συζήτησης αποτελεί το βιβλίο του κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη «Σκέψεις για την τοπική ανάπτυξη» των Εκδόσεων Στέντορας που πρωτοπαρουσιάστηκε στο κοινό τον Νοέμβριο του 2019, καθώς και η ανάγκη να ακουστούν απόψεις της κοινωνίας των πολιτών σχετικές με τις τοπικές δράσεις και τους τρόπους για την αναβάθμισή τους. 

Το κείμενο του οπισθόφυλλου δίνει τροφή για προβληματισμό: «Ουσιαστικά όμως η “ψυχή” της τοπικής ανάπτυξης και της κοινωνίας είναι οι οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών. Εθελοντικές οργανώσεις, περιβαλλοντικές ομάδες, πολιτιστικοί φορείς, αθλητικοί σύλλογοι, εθνικοτοπικές δομές, όμιλοι προβληματισμού, ανθρωπιστικές οργανώσεις και πολλές άλλες ποικιλώνυμες δομές δίνουν ευκαιρίες κοινωνικής ζύμωσης, γνωριμίας των κατοίκων και ανταλλαγής ιδεών και δράσης, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη μεταξύ των κατοίκων και βελτιώνοντας τη διάθεση για αλληλοβοήθεια. Αυτά είναι και τα στοιχεία του κοινωνικού κεφαλαίου. Το κοινωνικό κεφάλαιο είναι απαραίτητο για την εκκίνηση, τη λειτουργία αλλά και την επιτυχία μιας δομής κοινοτικής-τοπικής δράσης».

Οι άξονες γύρω από τους οποίους οι συμμετέχοντες θα κληθούν να εκφράσουν τις σκέψεις τους είναι:

  • Χαρακτηριστικά και ανάπτυξη των βιώσιμων κοινωνιών
  • Επιβίωση των τοπικών δράσεων και αξία της κοινωνίας των πολιτών
  • Περιβάλλον, βασικές έννοιες, εξασφάλιση ισορροπίας

Τη διαδικτυακή συζήτηση συντονίζει ο κ. Δημήτρης Μιχαηλίδης (συγγραφέας, «Αγρονέα») και συμμετέχουν οι:

  • Μάγδα Κοντογιάννη, Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής Αγ. Γεώργιος
  • Άγγελος Μακρυγιάννης, Δημοτικός σύμβουλος Μεγάρων
  • Ανδρέας Μπέκας, υπ. Διδάκτωρ στο Παν/μιο Πελοποννήσου
  • Γεώργιος Παπαβασίλης, Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραγωγών Κηπευτικών Μεγάρων
  • Φώτης Χρυσούλας, Αντιδήμαρχος Καπανδριτίου-Πολυδενδρίου

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το site https://vgainoumemprosta.skywalker.gr/.

H διοργάνωση της διαδικτυακής συζήτησης πραγματοποιείται με την πολύτιμη συμβολή των:

Χορηγοί επικοινωνίας: 

ΕΠΙΧΕΙΡΩ, EMEA BUSINESS MONITOR, E-DAILY, E-RADIO, ENALLAKTIKOS.GR, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, STARTUPPER, DEALNEWS, SIGMA MEDIA GROUP, ECOZEN.GR, LET IT BE.GR, BUSINESS WOMAN,  SETTLE.GR, STENTORAS.GR

 

Continue Reading

Trending