Connect with us

Επιχειρηματικότητα

“Ονλάιν Μελομακάρονο”: Η επιχείρηση που φέρνει την παράδοση στην πόρτα σου απλά με ένα κλικ!

Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες πρωτοποριακών επιχειρηματικών ιδεών στον χώρο του ebusiness αλλά μέχρι σήμερα δεν είχαμε συναντήσει μια επιχείρηση ζαχαροπλαστικής να φέρνει τα γλυκά των Χριστουγέννων στην πόρτα μας.

ονλάιν μελομακάρονο

Δεν αποτελεί φυσικά πρωτοτυπία η άποψη ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να βοηθήσει οποιαδήποτε επιχείρηση, είτε υφιστάμενη είτε startup,ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις σύγχρονες δύσκολες συνθήκες ανταγωνισμού, παρόλα αυτά το Ονλάιν Μελομακάρονο είναι η πρώτη επιχείρηση ζαχαροπλαστικής αρτοποιείας που το 2017 έκανε την είσοδο της στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η ιδέα

Ο Χρήστος Παπαδόπουλος, διαθέτοντας σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία στον ευρύτερο τομέα της ζαχαροπλαστικής αρτοποιείας, το 2006 ξεκίνησε την εταιρεία HOT BAKER, μια εταιρεία που έχει ως αντικείμενο την παραγωγή πρωτοποριακών γεμιστών cookies, συνοδευτικών μπισκότων του καφέ, κριτσινιών, παξιμαδιών και κουλουριών με ιδιαίτερες γεύσεις! Πριν ένα χρόνο αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία ενός e-shop όπου θα μπορούσε κανείς να παραγγείλει τα παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα γλυκά με ένα απλό κλικ.

Τι είναι το Ονλάιν Μελομακάρονο;

Πρόκειται για ένα eshop που για πρώτη φορά σου δίνει τη δυνατότητα να παραγγείλεις online τα αγαπημένα σου γλυκά -μελομακάρονα και κουραμπιέδες- και την επόμενη μέρα να τα έχεις στην πόρτα σου.

H εμπειρία 

Με το που θα μπεις στο site,  ο Χρήστος Παπαδόπουλος σε καλωσορίζει στο εργαστήρι του μαζί με την ομάδα του. Μπορείς να διαλέξεις μίνιμουμ 3 γεύσεις από τις εξής: μελομακάρονα παραδοσιακά, μελομακάρονα με επικάλυψη σοκολάτας, κουραμπιέδες παραδοσιακούς και κουραμπιέδες με επικάλυψη σοκολάτας (κάθε συσκευασία είναι 1 κιλό) και να έχεις την επόμενη μέρα την παραγγελία σου.

Ο Χρήστος Παπαδόπουλος αναφέρει σχετικά με τη δημιουργία του πρώτου eshop ζαχαροπλαστικής και τη συνέχεια του για δεύτερη χρονιά: “Το Online Μελομακάρονο προέκυψε στο πλαίσιο της επιχειρηματική μας συνάντησης με τους συνεργάτες μας Viral Passion για την online υλοποίηση της ήδη υπάρχουσας επιχείρησής μας, HOT BAKER, που εδώ και χρόνια δραστηριοποιείται στον τομέα της ζαχαροπλαστικής αρτοποιείας. Μεταξύ των πελατών μας είναι μεγάλες αλυσίδες καφέ και γνωστά ξενοδοχεία. Πέρυσι έκρινα πως ήρθε η στιγμή να επεκταθούμε στο δίκτυο λιανικής και να προσφέρουμε στο καταναλωτικό κοινό την ευκαιρία να έχει στην πόρτα του, απλά με ένα κλικ, τα προϊόντα μας. Λόγω του timing αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε με τα μελομακαρόνα και τους κουραμπιέδες! Και δεν είναι τυχαίο ότι πέτυχε!”

Η απήχηση όπως μας λέει ήταν μεγαλύτερη από όση περίμεναν. “Οι παραγγελίες καθημερινά είχαν αυξητική πορεία, και μας χαροποιεί το γεγονός ότι πολλοί από τους φίλους μας και από την επαρχία ήθελαν να παραγγείλουν τα γλυκά των Χριστουγέννων από εμάς! Η εμπιστοσύνη που μας έδεξαν πέρυσι ήταν η επιβράβευση της επιλογής μας να τολμήσουμε κάτι που άλλοι μπορεί να το θεωρούσαν ακόμη και ως ιδέα, δύσκολο ή ίσως και άσκοπο να υπάρξει ως υπηρεσία.”

LOMAKARONO-ONLINE-logo-1-color-300x135

Eshop: www.melomakarono.com

Facebook: onlinemelomakarono

Instagram: onlinemelomakarono

Επιχειρηματικότητα

Ο πελάτης στο επίκεντρο

Μια από τις πιο σημαντικές ερμηνείες της παγκοσμιοποίησης είναι η δυνατότητα της περαιτέρω εξέλιξης των ήδη ανεπτυγμένων οικονομιών και η ραγδαία κοσμογονική αλλαγή των υπό ανάπτυξη χωρών.

Μέσα από το πέρασμά τους στον 21ο αιώνα απαιτείται δημιουργία συγκεκριμένων κοινωνικών και οικονομικών οραμάτων, αναθεώρηση των παραδοσιακών αντιλήψεων και συμπεριφορών και συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων σε ένα παιχνίδι με αβέβαιους ρόλους για τον καθένα, αλλά με δυνατές προκλήσεις για τους τολμηρούς.


Μετά την «εισβολή» της Κίνας και της Ινδίας άρχισαν να τρίζουν τα θεμέλια επιχειρηματικών κολοσσών και να καταρρέουν μικρότερες που δεν είχαν το χρόνο καν για ανασύνταξη και ανακατασκευή. Μαγικές συνταγές για την αναχαίτιση των «εισβολέων», σε ένα οικονομικά αβέβαιο περιβάλλον για την άμεση αντιμετώπισή τους και την εύρεση λύσεων, στα όποια οικονομικά αδιέξοδα περιήλθαν σήμερα οι επιχειρήσεις δεν υπάρχουν.

Οδηγίες προς… ναυτιλλομένους

Αν μπορούσαμε να δώσουμε γενικές οδηγίες πλοήγησης θα τις καταγράφαμε κατά σειρά προτεραιότητας ως εξής:

Πρώτον, δημιουργούμε ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον διατηρώντας με τον τρόπο αυτόν ικανοποιημένους εργαζομένους, οι οποίοι εκπαιδεύονται στο να εφαρμόζουν μοντέλα συμπεριφοράς και έκφρασης συναισθημάτων, με απώτερο σκοπό την επιτυχή προσέγγιση των πελατών και τη διασφάλιση της εξυπηρέτησής τους.


Δεύτερον, διασφαλίζουμε, συντηρούμε και ενισχύουμε τη φήμη και πελατεία μας ως πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που συγκαταλέγεται πλέον στα πάγια της επιχείρησης στοχεύοντας συνεχώς στην εικόνα μας, και στην ικανοποίηση των πελατών μας.


Τρίτον, επενδύουμε στο να αποκτήσουμε μόνιμα ευχαριστημένους πελάτες οι οποίοι βρίσκουν κοντά μας λύση στο πρόβλημά τους, και ως εκτούτου επανέρχονται και γίνονται επαναλαμβανόμενοι πελάτες. Το μυστικό αυτής της επένδυσης αποτελεί η δημιουργία ενός συστήματος after sales service καταπληκτικού, που αποτελεί πλέον και το φόρο προστιθέμενης αξίας μας στις υπηρεσίες που,παρέχουμε και είναι αυτό που προσδίδει τη διαφορετικότητα σε μας.


Τέταρτον, η παρεχόμενη εξαιρετική εξυπηρέτηση των πελατών μας δημιουργεί μια καινούργια εικόνα η οποία μας εισάγει σε νέα μοντέλα ανάπτυξης και μας ωθεί να προκαλέσουμε ακόμη μεγαλύτερους στόχους, συμπαρασύροντας το μυαλό των συνεργατών μας σε νέα οικονομικά μεγέθη, ανεβάζοντας τη στάθμη των αποτελεσμάτων και εισβάλλοντας θεαματικά στις καρδιές των πελατών μας.

Η αδυναμία των επιχειρήσεων, οργανισμών και υπηρεσιών να εφαρμόσουν μοντέλα διοίκησης, μόνιμης εξυπηρέτησης των πελατών τους και να διατηρήσουν ένα ισχυρό after sales service εντοπίζεται συνήθως στη φιλοσοφία και κουλτούρα της κάθε οικονομικής μονάδας και στην απουσία γνώσης σχετικά με την ευρεία έννοια του επαγγελματισμού, η οποία δεν επιτρέπει στα στελέχη πωλήσεων και των χώρων πληροφόρησης όπως τηλεφωνικά κέντρα, τμήματα υποδοχής και εξυπηρέτησης πελατών, τμήματα αντιμετώπισης δυσαρεστημένων πελατών κ.λπ., να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, τις έμφυτες δεξιότητες και την προσαρμοστικότητά τους στις διαπραγματεύσεις και στην αντιμετώπιση των παραπόνων.

Τι πρέπει να πρήξουν οι επιχειρήσεις

Οι επιχειρήσεις λοιπόν θα πρέπει:
1) Να επιδιώξουν να δημιουργήσουν μόνιμα συμβατό κύκλωμα επικοινωνίας με τους πελάτες τους.
2) Να υιοθετήσουν συστήματα πελατοκεντρικής κουλτούρας.
3) Να εφαρμόσουν διεθνή πρότυπα εξαιρετικής εξυπηρέτησης των πελατών τους.
4) Να εκπαιδεύσουν τα στελέχη τους στη φιλοσοφία της επαγγελματικής φροντίδας του πελάτη.
5) Να γίνει απόλυτα αντιληπτό και κατανοητό από όλους ότι, όταν ο πελάτης εκφράζει το θυμό του ή το παράπονό του, να τον ακούμε προσεκτικά ή καλύτερα να τον αφουγκραζόμαστε γιατί αυτό αποτελεί πηγή πληροφόρησης για μας. Σημαίνει ότι κάτι δεν κάναμε καλά και μας δίδεται η ευκαιρία να το διορθώσουμε. Σημαίνει ότι μας δίδεται η ευκαιρία να βελτιωθούμε εμείς προσωπικά. Σημαίνει ότι μας δίδεται η ευκαιρία να αναζητήσουμε μέσα μας ή γύρω μας καλύτερες πηγές ανάπτυξης.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Στρατηγικός σχεδιασμός με στόχο την ποιότητα

Κάθε επιχείρηση που ελπίζει να ενταχθεί στον κόσμο της ποιότητας πρέπει να συμπεριλάβει την ποιότητα στο στρατηγικό σχεδίασμά της, που αποτελεί εργαλείο ανεκτίμητης αξίας για αποφάσεις όπως ποιο θα είναι το όραμα της επιχείρησης, ποιους μετρήσιμους και αντικειμενικούς σκοπούς θα περιλαμβάνει σε σχέση με την ποιότητα καθώς και πώς θα υλοποιηθεί το επιλεγμένο όραμα.

Βέβαια , αν θέλαμε να ερευνήσουμε κατά πόσο ο στρατηγικός σχεδιασμός έχει εσνωματωθεί στην κουλτούρα της επιχείρησης αναφορικά με την ποιότητα, τρεις ερωτήσεις θα ήταν χρήσιμο να κάνουμε στον κάθε εργαζόμενο της επιχείρησης.

Η πρώτη ερώτηση αφορά τη γνώση του εργαζομένου για το τρέχον στρατηγικά πλάνο της επιχείρησης ή του οργανισμού στον οποίο απασχολείται.

Η δεύτερη έχει να κάνει με το πώς αντιλαμβάνεται ο εργαζόμενος τη σύνδεση της δικιάς του δουλειάς με τη στρατηγική ποιότητας όλης της επιχείρησης ή όλου του οργανισμού.

Η τρίτη ρώτα σε ποιο βαθμό η απόδοση και η αμοιβή του εργαζόμενου σχετίζονται με τήν επίτευξη των στρατηγικών στόχων και αντικειμενικών σκοπών της επιχείρησης.

Η οργάνωση

Είναι αλήθεια ότι μια αποτελεσματική προσπάθεια στρατηγικού σχεδιασμού για την ποιότητα δίνει την ευκαιρία στη διοίκηση να διερευνήσει πόσο καλά ο Οργανισμός ή η επιχείρηση είναι οργανωμένος και εστιασμένος στην επίτευξη των στόχων.

Αυτό συνήθως ονομάζεται οργανωσιακή ευθυγράμμιση ποιότητας. Στο στρατηγικό σχεδιασμό μιας επιχείρησης με προσανατολισμό την ποιότητα απεικονίζονται οι επιλογές της που αναφέρονται στο επίπεδο ποιότητας που έχει δεσμευτεί να ακολουθήσει. Η συνάντηση των προσδοκιών και αναγκών του πελάτη, η υπέρβαση αυτών, ο βαθμός ικανοποίησης του πελάτη είναι κυρίαρχα στοιχεία όχι μόνο στο στρατηγικό σχεδίασμά, αλλά και στην κουλτούρα της επιχείρησης, ανεξάρτητα από τον τύπο που μπορεί να έχει αυτή: γραφειοκρατική, ιεραρχική, αναπτυσσόμενη με γνώμονα τη συνεχή βελτίωση κ,λπ.

Τρεις επιλογές

Φαίνεται πως οι σύγχρονες επιχειρήσεις έχουν πολλές επιλογές στην ένταξή τους στην ποιότητα και κυρίως στην συνεχή βελτίωση της και την εμφάνιση αυτών στο στρατηγικό σχεδιασμό. Βασικότερες μπορούν να θεωρηθούν οι εξής τρεις:


Πρώτον, η , σταθερή προσέγγιση κατά την οποία αναγνωρίζονται κάποιες σημαντικές αρχές της ποιότητας, οι οποίες πρέπει να αναπτυχθούν και να εφαρμοστούν στη διάρκεια, για παράδειγμα, ενός χρόνου.
Δεύτερον, μια πιο δυναμική επιλογή είναι η θεώρηση της βελτίωσης της ποιότητας ως βασικού στόχου της επιχείρησης ή του οργανισμού.
Η τρίτη και η περισσότερο αισιόδοξη επιλογή είναι η εκτίμηση της βελτίωσης της ποιότητας ως βασικής αξίας της επιχείρησης, που θα υιοθετηθεί από κάθε συμμετέχοντα στην επιχείρηση με οποιαδήποτε ιδιότητα.

Αναπόφευκτα, το παρόν και το μέλλον κάθε επιχείρησης ή οργανισμού δεν μπορεί να μην είναι συνυφασμένο με την ποιότητα, η οποία θα ξεκινά από το στρατηγικό σχεδιασμό και θα ακολουθεί όλα τα στάδια ανάπτυξης της επιχείρησης, η οποία θέλει να υφίσταται και να εξελίσσεται στη σύγχρονη απαιτητική εποχή.


Άρθρο αρχείου

Στέλλα Γκιώση

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το «κλειδί» της δημόσιας παρουσίασης

Οι πιο συχνές ερωτήσεις πού μου κάνουν, τόσο εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις και δημόσιους οργανισμούς όσο και φοιτητές, πριν από ένα σεμινάριο πάνω σε θέματα τεχνικών παρουσίασης και δημόσιας ομιλίας, είναι οι εξής:

«Εγώ δεν πρόκειται να κάνω ποτέ στη ζωή μου δημόσια ομιλία ή παρουσίαση. Σε τι θα μου χρησιμεύσουν όλα αυτά; Πώς θα με βοηθήσουν; Με ποιο τρόπο θα ωφεληθώ σαν άτομο και σαν επαγγελματίας;».

Η απάντησή μου σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις είναι απλή. Από την ώρα που θα διαβούμε την πόρτα του σπιτιού μας το πρωί, μέχρι την ώρα που θα την ξανά περάσουμε το βράδυ κουρασμένοι και ταλαιπωρημένοι από τις καταστάσεις που καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε, δίνουμε συνεχώς δημόσιες ομιλίες και κάνουμε αλλεπάλληλες παρουσιάσεις του εαυτού μας και της δουλειάς μας. Μόνο μέσα στην ιδιωτικότητα του σπιτιού μας δεν καλούμαστε να παρουσιάσουμε κάποια πτυχή της προσωπικότητας ή και της επαγγελματικής μας δραστηριότητας. Το να είμαστε σε θέση να κάνουμε μία υπέροχη παρουσίασή να δώσουμε μια άρτια δομημένη ομιλία σε ένα πολυάριθμο κοινό, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των πολύ επιτυχημένων ανθρώπων,τόσο για την επαγγελματική τους ανέλιξη όσο και για την προσωπική τους αναβάθμιση. Πόσο εύκολο είναι όμως κάτι τέτοιο;

Ο φόβος


Τα αποτελέσματα αρκετών ερευνών, που διεξήχθησαν στην Αμερική αλλά και στην Ευρώπη έχοντας ως δείγμα εργαζόμενους σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έδειξαν ότι η παρουσίαση και η ομιλία μπροστά σε κοινό δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Πιο συγκεκριμένα, στην ερώτηση «ποιος είναι ο μεγαλύτερος σας φόβος;» την πρώτη θέση κατέλαβαν, με σχεδόν ίδιο ποσοστό, οι εξής δύο απαντήσεις:

α) ο φόβος του θανάτου, και β) ο φόβος της ομιλίας μπροστά σε κοινό (stage fright). Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα, υποδηλώνει αφενός τη σημαντικότητα του ρόλου που διαδραματίζουν οι δεξιότητες παρουσιάσεων στην επαγγελματική ζωή, και αφετέρου τη δυσκολία απόκτησής τους.

Τα 3 Έψιλον


Τι χρειάζεται να κάνουμε για να αποκτήσουμε επαρκώς αυτές τις δεξιότητες παρουσιάσεων και δημόσιας ομιλίας; Αυτά που χρειάζεται να κάνει ο κάθε άνθρωπος, ανεξαρτήτως ταλέντου και προσωπικότητας (η εσωστρέφεια ή η εξωστρέφεια, είναι χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας τα οποία επηρεάζουν σε υψηλό βαθμό την αποτελεσματικότητά μας ως ομιλητές),είναι κυρίως τρία πράγματα.


Πρώτον, να συνειδητοποιήσει την ανάγκη και τη σημαντικότητα αυτών των δεξιοτήτων και να πάρει την απόφαση να τις αποκτήσει.
Δεύτερον, να αφιερώσει ένα κομμάτι από τον προσωπικό του χρόνο, είτε διαβάζοντας κάποια βιβλία είτε παρακολουθώντας σχετικά σεμινάρια είτε καταφεύγοντας σε ειδικούς του συγκεκριμένου χώρου.
Τρίτον, θα πρέπει να εφαρμόσει τον κανόνα, πού εγώ έχω ονομάσει, «Τα 3Ε», δηλαδή Εξάσκηση, Εξάσκηση και Εξάσκηση!
Ακολουθώντας αυτές τις τρεις απλές συμβουλές σας εγγυώμαι ότι είναι απλώς θέμα χρόνου να μαγέψτε το εκάστοτε κοινό σας.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Trending