Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Από το Demo Day του OK!Thess…στην εθνική στίβου της Γαλλίας

«Το μέλλον ανήκει σε όσους πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων τους», έλεγε η Eleanor Roosevelt.

 «…και σε όσους δοκιμάζουν, παρά το ρίσκο μιας ενδεχόμενης αποτυχίας, να μετατρέψουν καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες σε βιώσιμες επιχειρήσεις» συμπληρώνει ο Δημήτρης Κουρτέσης, program manager και startup coach του OK!Thess.

Αν το πιο κρίσιμο ερώτημα είναι πώς μια καινοτόμος ιδέα, βρίσκει early adopters και χρηματοδότες ώστε να πάει στο επόμενο στάδιο, η απάντηση έρχεται από το 5ο Thessaloniki Demo Day του ΟK!Thess. Το Οικοσύστημα Καινοτομίας Θεσσαλονίκης ή OK!Thess, από το 2017 στηρίζει την καινοτομία, καθοδηγώντας ομάδες ώστε να στήσουν μια startup επιχείρηση ή να ενισχύσουν μια που έχουν ήδη δημιουργήσει.

5ο Thessaloniki Demo Day

Για άλλη μια χρονιά το OK!Thess πραγματοποιεί το 5οThessaloniki Demo Day, που έχει ως στόχο να δικτυώσει ακόμα περισσότερο τις νεοφυείς επιχειρήσεις με τον επενδυτικό κόσμο. Θα μπορούσε να περιγραφεί ως ένα σύγχρονο matchmaker μεταξύ των καλυτέρων καινοτόμων ιδεών με επενδυτικά κεφάλαια.

«Έχει σταδιακά εξελιχθεί η διαδικασία ώστε να γίνει πιο στοχευμένη. Δίνεται έμφαση στις κλειστές onetoone συναντήσεις που είναι περισσότερο ενδιαφέρουσες για τους επενδυτές και λιγότερο στρεσογόνες για τους νέους επιχειρηματίες» λέει ο πρόεδρος του OK!Thess Σίμος Μπενσασσών. 

Στα προηγούμενα Demo Day event συμμετείχαν 84 startups που έκαναν πάνω από 230 συναντήσεις με εκπροσώπους επενδυτικών σχημάτων από την Ελλάδα και την ΝΑ Ευρώπη, οι οποίες οδήγησαν σε επενδύσεις κεφαλαίων επιχειρηματικού ρίσκου άνω του 1.200.000 ευρώ μέχρι στιγμής. Σταδιακά αυξάνεται το ενδιαφέρον των επενδυτών από τα Βαλκάνια, ενώ υπάρχουν ήδη αιτήσεις και από startupers γειτονικών χωρών που θέλουν να παρουσιάσουν  μια ώριμη ιδέα σε υποψήφιους επενδυτές στην Ελλάδα.

«Η συγκεκριμένη διοργάνωση δεν αφορά μόνο τις startups που έχουν αποφοιτήσει από το πρόγραμμα επιτάχυνσης τουOK!Thess. Στα Demo Days που διοργανώνουμε συμμετέχουν startups και επενδυτές εντός και εκτός Ελλάδος. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε στη διεθνή δικτύωση, τόσο για το οικοσύστημα καινοτόμου επιχειρηματικότητας της Θεσσαλονίκης όσο και για αυτό της ευρύτερης περιοχής» προσθέτει ο Δημήτρης Κουρτέσης, program manager και startup coach στο OK!Thess.

Από την ιδέα στην πράξη!

Εν αρχή ήταν η ιδέα… μετά συστάθηκε η ομάδα και ακολούθησε η συμμετοχή στο πρόγραμμα επιτάχυνσης του OK!Thess και στο Demo Day. Ο 24χρονος Κωνσταντίνος Αλέξογλου κάνοντας την πρακτική του στο ΑΠΘ συμμετείχε στο πρόγραμμα αξιολόγησης εμπειριών για τους χρήστες της  booking.com και σκέφτηκε πώς θα μπορούσε να εξελίξει αυτή την διαδικασία.

Κάπως έτσι προέκυψε η Loceye…μια καινοτόμος online υπηρεσία για την διεξαγωγή ερευνών με την μέθοδο του eyetracking. Ουσιαστικά πρόκειται για μια εφαρμογή λογισμικού που εντοπίζει με ακρίβεια το σημείο όπου εστιάζουν τα μάτια ενός χρήστη όταν επισκέπτεται μια ιστοσελίδα ή μια ψηφιακή εφαρμογή δίνοντας έτσι την δυνατότητα συγκέντρωσης δεδομένων σε εταιρείες media, online καταστήματα,  επαγγελματίες του marketing και UXdesigners.

Η Loceye με την συμμετοχή της στο Demo Day του OK!Thess κατάφερε από side-project φοιτητών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να γίνει μια startup εξασφαλίζοντας το ποσό των 300.000 ευρώ από το επενδυτικό σχήμα Velocity.Partners.

«Βρισκόμαστε στο στάδιο της ανάπτυξης  και σύντομα θα βγούμε στην αγορά» σημειώνει ο Κωνσταντίνος Αλέξογλου προτρέποντας νέες startups να συμμετέχουν στο Demo Day ώστε να εκτεθούν, να πάρουν feedback για την ιδέα τους, είτε θετικό είτε αρνητικό.

 «Από τα αρνητικά σχόλια μαθαίνεις και από το θετικά παίρνεις επιβεβαίωση» τονίζει ο 24χρονος φοιτητής προσθέτοντας ότι κάθε startup που επιδιώκει να εξασφαλίσει εξωτερικά κεφάλαια έχει ανάγκη να μάθει πώς σκέφτονται οι επενδυτές. «Στα Demo Day οι επενδυτές σου μιλάνε ξεκάθαρα για το πώς τους φάνηκε η ιδέα σου, για παράδειγμα εμείς διορθώσαμε τα αρνητικά και έτσι κατορθώσαμε να πάρουμε χρηματοδότηση» καταλήγει ο Κωνσταντίνος Αλέξογλου.

Ένας startuper…που ξέρει από κουπί!

Μέσα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά την διαδικασία της φυσιοθεραπείας για τους τραυματισμούς του στην κωπηλασία και το ράγκμπι, ο 33χρονος μηχανολόγος μηχανικός με ειδικότητα στη βιοκινητική Σάκης Κόλλιας, έφερε στην αγορά μια ολοκληρωμένη λύση για τη φυσιοθεραπεία με όργανα μέτρησης και ένα καινοτόμο λογισμικό παρακολούθησης της απόδοσης του ασθενή και του αθλητή.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα διασυνδεδεμένων συσκευών για τη μέτρηση και παρακολούθηση της δύναμης, της κίνησης και της ισορροπίας αθλητών και ασθενών, μέσω τεχνολογιών Internet-of-Things (IoT) και μοντέρνων μεθόδων αποκατάστασης. Η K-Invent ιδρύθηκε το 2017 και σήμερα απασχολεί δεκατρία άτομα σε Θεσσαλονίκη και Γαλλία. «Έναν χρόνο μετά την ίδρυσή μας, το 2018, πήραμε μέρος στο Demo Day του OK!Thess ώστε να αναπτύξουμε περαιτέρω την εταιρεία» λέει ο κ. Κόλλιας.

«Όταν παρουσιάσαμε τις ιδέες μας στους επενδυτές δεν είχαμε καμία πείρα ως προς το επιχειρείν αλλά είχαμε μια δυνατή ιδέα και τελικά κλείσαμε επένδυση μισού εκατομμυρίου ευρώ με την συμμετοχή του Uni.Fund» τονίζει ο κ. Κόλλιας. Μετά από αυτήν την επένδυση μπόρεσαν να προσελκύσουν νέα κεφάλαια ίδιας αξίας από δημόσιες επιδοτήσεις που δίνει το γαλλικό κράτος στις καινοτόμες εταιρείες.

Η εταιρεία εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμός μετά την επιτυχημένη πορεία του 2018, αφού κατάφερε να κλείσει τη χρονιά με τζίρο 300.000 ευρώ. Η K-Invent έχει στην αγορά πέντε προϊόντα και από την καινούρια χρονιά θα λανσάρει νέα προϊόντα με διεύρυνση στις υπηρεσίες fitness.

«Ήδη μέσα σε δύο χρόνια πάνω 1.300 άτομα σε δέκα χώρες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας, μεταξύ των οποίων ομάδες της α΄ εθνικής κατηγορίας στο γαλλικό και ισπανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, ενώ η K-Invent έγινε και επίσημος υποστηρικτής της εθνικής ομάδας στίβου της Γαλλίας» σημειώνει ο κ. Κόλλιας. Παράλληλα η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία διερεύνησης των ασιατικών αγορών ενώ είναι έτοιμη να εξαπλωθεί στην Λατινική Αμερική και από το 2020 στη Βόρεια Αμερική.

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://okthess.gr/demoday

Επιχειρηματικότητα

Η εταιρεία ΖΑΝΝΗΣ Μ ΚΟΚΟΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ καλεσμένη στην τηλεοπτική εκπομπή Vodafone Business

Mε τον Παρουσιαστή Αντώνη Κρητικό στο κανάλι SKAITV με θέμα: Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.

Η κα Ευγενία Κοκολιά, Διευθύντρια Οργάνωσης & Ανάπτυξης της εταιρείας ΖΑΝΝΗΣ Μ ΚΟΚΟΛΙΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ, έδωσε συνέντευξη στον παρουσιαστή κ. Αντώνη Κρητικό, στο επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις που προβάλλεται στο SKAITV.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δραστηριότητες της εταιρείας, τις καινοτομίες, τις προοπτικές καθώς και στο πως μια εταιρεία κατάφερε από το νησί της Χίου να εξελιχθεί, να αναπτυχθεί σε Αθήνα και σε όλη την Ευρώπη. Επίσης, συζητήθηκαν για το ποια εργαλεία της Vodafone Smart Business χρησιμοποιούν και το πως αυτά βοηθούν στη λειτουργία της επιχείρησης.

Η εταιρεία ΖΑΝΝΗΣ Μ. ΚΟΚΟΛΙΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ είναι ενθουσιασμένη που είχε την ευκαιρία να μοιραστεί τις δραστηριότητές της στην τηλεοπτική εκπομπή “VODAFONE BUSINESS”!

Ευχαριστεί θερμά τον κ. Αντώνη Κρητικό, την τηλεοπτική εκπομπή VODAFONE BUSINESS και το κανάλι SKAITV για αυτήν την εξαιρετική εμπειρία και συζήτηση!

Η εταιρεία Ζαννής Μ. Κοκολιάς & Σια ΟΕ ιδρύθηκε το 1992 και αποτελεί μια οικογενειακή επιχείρηση που ειδικεύεται στις εισαγωγές, εξαγωγές και εμπορία ηλεκτρικών εργαλείων και εργαλείων χειρός επώνυμων οίκων.

Η δραστηριότητά της ξεκίνησε από την Χίο, όπου διαθέτει ένα τεχνικό πολυκατάστημα 3000 τετραγωνικών μέτρων με πάνω από 45.000 κωδικούς προϊόντων, σε σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Στη συνέχεια, επεκτάθηκε στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο Κορωπί, στον τομέα της χονδρικής πώλησης. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις εκτείνονται σε 6000 τετραγωνικά μέτρα, όπου βρίσκονται το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, το τμήμα service, καθώς και οι αποθήκες. Εκτός από τη χονδρική πώληση, η εταιρεία εξυπηρετεί επίσης τις εξαγωγές σε όλη την Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Αποτελεί αποκλειστικούς αντιπροσώπους για επώνυμα license στην Ελλάδα και την Κύπρο:

Dewalt Σπάτουλες, Dewalt Γεννήτριες, Dewalt Επαγγελματικές Σκούπες υγρών/στερεών, Dewalt Ηλεκτροσυγκολλήσεις, Dewalt Ένδυση, Dewalt Μπαλαντέζες, Black & Decker Γεννήτριες, Black & Decker Μπαλαντέζες, Stanley junior Παιχνίδια, Βleispitz Μαρκαδόρους, Facom Ένδυση, JCB Κάλτσες, ΜomoDesign Αξεσουάρ Ποδηλάτου.

Τα προϊόντα της εταιρείας διατίθενται σε μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστημάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο, καθώς και σε ολόκληρη την παραδοσιακή αγορά.

https://b2b.kokolias.gr/

Τηλέφωνα επικοινωνίας: +30 212 1064 244 / +30 210 9010 500 

1ο χλμ Κορωπίου – Βάρης, Κορωπί, 19400, ΑΤΤΙΚΗΣ

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η επιτυχής αξιοποίηση των συνεργατών σας συμβάλλει στο κοινωνικό προφίλ της επιχείρηση σας

Η έννοια και ο ρόλος της  υγιούς  εργασίας  ανέκαθεν  αποτελούσε την βάση για την   πρόοδο, την οικονομική ευημερία,  την κοινωνική καταξίωση  και αναγνώριση των ανθρώπων αλλά και την δίοδο  για την επίτευξη προσωπικών στόχων  και επιτευγμάτων  ή απολαύσεων.

Η επίδραση του  εργασιακού  περιβάλλοντος  μέσω του οποίου το άτομο αποκτά γνώσεις, αναπτύσσει ικανότητες και δεξιοτεχνίες και εφαρμόζει αξίες και αρχές   βοηθά στην κοινωνικοποίηση των  ανθρώπων, με αποτέλεσμα την διαρκή και αυξανόμενη αποδοτικότητά τους στη δουλειά.

Η ψυχολογική κατάσταση ενός νέου στελέχους στην δουλειά  είναι όμοια με  την συμπεριφορά  που παρουσιάζει  κάποιος που αργοπορεί σε μια κοινωνική εκδήλωση.

Επειδή αισθάνεται άβολα , αμήχανα  και περίεργα ίσως το πιο πιθανόν είναι να μην  δύναται να εκφραστεί άνετα και ελεύθερα εκτός αν κάποιος αναλάβει τουλάχιστον για τα πρώτα λεπτά  να τον απασχολήσει  και να του εκδηλώσει το ενδιαφέρον του.

Η αδυναμία λοιπόν ενός νεοπροσληφθέντος ατόμου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός νέου περιβάλλοντος, όπου υπάρχουν κανόνες και κώδικες και εφαρμόζονται μοντέλα συμπεριφοράς  άγνωστα σ΄ αυτόν, έχει σαν αποτέλεσμα να νοιώθει ότι πατά σε ναρκοπέδιο , ή ότι βρίσκεται σε εχθρικό έδαφος  και πρέπει να αμυνθεί.

Το σπουδαιότερο δε  και το πιο σημαντικό είναι  ότι η όποια αμηχανία  ή αβεβαιότητα  νοιώθει κανείς  οδηγεί σε προκατάληψη, ότι δηλ. δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εργοδότη ή του προϊσταμένου του,  ότι ίσως δεν  θα του δοθούν οι ευκαιρίες για προσωπική ανέλιξη στην ιεραρχία, ή διακατέχεται από διαρκή φόβο πλήρους  αποτυχίας και απόρριψης.

Ποια είναι τα κίνητρα :

Η διαδικασία παραχώρησης  κινήτρων  για την αποτελεσματικότερη απόδοση  και την ταχύτατη προσαρμογή των νέων στελεχών εγκυμονεί κινδύνους  και αρκετές φορές  προκαλεί αδιέξοδα  στην ίδια την επιχείρηση.

Πρώτον  γιατί οι προσωπικές φιλοδοξίες του εργαζόμενου δεν ταυτίζονται με του στόχους του επιχειρηματία

Δεύτερον  γιατί το αναμενόμενο αποτέλεσμα   προσδοκιών  και  σχέσης μεταξύ  εργαζόμενου και εργοδότη δεν βασίζονται στο ίδιο  οικονομικό,  κοινωνικό και στοχευμένο ορθολογιστικά μοντέλο Διοίκησης.

Τρίτον  γιατί  η πιθανή  αρνητικήσχέση εξάρτησης , ή έλλειψη αυτονομίας ,  η μη εφαρμογή  σωστής κατανομής αρμοδιοτήτων, η μη αποδοχή   της όποιας μορφής πρωτοβουλίας και τέλος η ύπαρξη  μόνιμης εργασιακής ρουτίνας δημιουργεί αντίθετο αποτέλεσμα..

Για  αυτό λοιπόν  θα πρέπει  η επιχείρηση να εφαρμόζει τα κατάλληλα μοντέλα επικοινωνίας  τα οποία θα βασίζονται  στα εργαλεία της συνεχούς μάθησης  και εξέλιξης των στελεχών παλαιών και νέων εφαρμόζοντας τρεις αρχές:

  1. Την επιβράβευση  των ανθρώπων  της  και την παροχή κινήτρων υλικής και ηθικής ,,αποζημίωσης,,
  2. Την κατανόηση της όποιας ψυχολογικής κατάστασης  των εργαζομένων και την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος με βαθιές ρίζες  και σχέσεις σαν αυτή της μάνας και του παιδιού. Ας μη λησμονούμε ότι η επαγγελματική κοινωνικοποίηση κτίζει στο θεμέλιο της οικογενειακής κοινωνικοποίηση
  3. Την διατήρηση  μηχανισμού συνεχούς ανάπτυξης των στελεχών

εφαρμόζοντας την στρατηγική ανταλλαγμάτων  <<  κερδίζω – κερδίζεις  >>

παραχωρώντας στον εργαζόμενο την δυνατότητα να συμμετέχει στους στόχους  και τις νόρμες της επιχείρησης.

Για τον λόγο αυτόν  θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι:

1.   Ο φόβος λόγω   εργασιακής   ανασφάλειας  έχει σαν αποτέλεσμα  την δυσχέρεια στην μάθηση

2.   Η εργασιακή απογοήτευση έχει σαν αποτέλεσμα   μειωμένο ενδιαφέρον και προσπάθεια

3.   Η παρερμηνεία των ρόλων  στην ιεραρχία έχει σαν αποτέλεσμα  τριβές και συγκρούσεις.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη                                                                                            

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Trending