Connect with us

Παρουσίαση

Κινητό τηλέφωνο η e-mail; – and the winner is…

Η Μάχη Της Επικοινωνίας

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων έχει αλλάξει ριζικά. Η βασική αιτία αυτής της αλλαγής ακούει στο όνομα “Τεχνολογία”.

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογικής προόδου στον τομέα των τηλεπικοινωνιών έχει επιφέρει δομικές αλλαγές στους τρόπους επικοινωνίας του απλού καθημερινού ανθρώπου. Στην παραδοσιακή επικοινωνιακή αρένα όπου επικρατούσαν το τηλέφωνο και σε μικρότερο ποσοστό το fax και τα γράμματα μέσω ταχυδρομείου, ήρθαν να προστεθούν καινούργια μέσα όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (γνωστό και ως e-mail), τα κινητά τηλέφωνα και η τηλεδιάσκεψη. Το γεγονός αυτό, είχε ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα την αντικατάσταση της μάχης των δύο παλιών αντιπάλων, “τηλέφωνο vs. παραδοσιακό ταχυδρομείο”, από τη μάχη μεταξύ των δύο σύγχρονων μορφών τους, “κινητό τηλέφωνο vs. e-mail”.

Τα δεδομένα της σύγχρονης πλέον επικοινωνιακής μάχης είναι πολλά και ταχύτατα μεταβαλλόμενα. Από τη μία πλευρά, έχουμε την κινητή τηλεφωνία, τα πλεονεκτήματα της οποίας είναι αρκετά και σημαντικά. Ενδεικτικά αναφέρω, τη δυνατότητα μεταφοράς του, την αμεσότητα, την ευκολία επικοινωνίας σε μια δύσκολη κατάσταση π.χ. κλείνεται κάποιος μέσα σε έναν ανελκυστήρα και μπορεί μέσω του κινητού τηλεφώνου να ειδοποιήσει για βοήθεια, την απλή απόκτηση, την πολλαπλότητα της χρήσης του π.χ. ένα κινητό τηλέφωνο μπορεί να χρησιμεύσει και ως φωτογραφική μηχανή, βιντεοκάμερα, εργαλείο πλοήγησης στο διαδίκτυο, mp3 player, παιχνιδομηχανή, χρονόμετρο, αριθμομηχανή, ξυπνητήρι, ρολόι, κ.α., τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω γραπτών μηνυμάτων (χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο για εκείνη την κατηγορία ανθρώπων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής), τη σύνδεση με άλλα δίκτυα τηλεφωνίας μέσω δορυφόρων, κ.α.

Στον αντίποδα, οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων έρχονται αντιμέτωποι και με κάποια βασικά προβλήματα τα οποία αφορούν κυρίως το κόστος των κλήσεων, τις ακόμα μη ανιχνεύσιμες επιπτώσεις της ακτινοβολίας στον εγκέφαλο και γενικότερα στην ανθρώπινη υγεία, τη ραγδαία τεχνολογική απαξίωσή τους, την εξάρτηση στην οποία υπόκειται ο εκάστοτε κάτοχος (και πολύ περισσότερα τα παιδιά νεαρής ηλικίας) λόγω της εκτεταμένης χρήσης, και σε μικρότερο βαθμό τη μη ύπαρξη δικτύου σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

Από την άλλη πλευρά, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχει επεκταθεί με πολύ γοργούς ρυθμούς, ειδικότερα τα τελευταία πέντε χρόνια, απολαμβάνοντας την εμπιστοσύνη ολοένα και περισσοτέρων χρηστών του Διαδικτύου παγκοσμίως. Οι λόγοι είναι το πολύ φτηνό, έως και μηδενικό ορισμένες φορές, κόστος, η εύκολη επικοινωνία με άτομα σε ολόκληρο τον κόσμο, η δυνατότητα που παρέχει κυρίως για ασύγχρονη επικοινωνία, η ταυτόχρονη μεταφορά αρχείων και δεδομένων, η δυνατότητα εύκολης και ανέξοδης αποστολής ομαδικών μηνυμάτων (batch mails), καθώς και η δυνατότητα προώθησης συγκεκριμένων στρατηγικών μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Μία μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Cornell στις αρχές του 2004, όπου ζητήθηκε από 30 φοιτητές να κρατήσουν ένα ημερολόγιο επικοινωνίας για μια εβδομάδα, φανέρωσε ακόμα ένα απροσδόκητο και περίεργο πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έναντι των κινητών τηλεφώνων. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι φοιτητές έλεγαν ψέμματα σε ποσοστό 14% των e-mail, 21% των γραπτών μηνυμάτων των κινητών τηλεφώνων, 27% της δια ζώσης επικοινωνίας καθώς και 36% των τηλεφωνημάτων! Με πιο απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι η τάση των ανθρώπων για ψεύδος μέσω του τηλεφώνου είναι υπερδιπλάσια, συγκριτικά με αυτή των ατόμων που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Ως μειονεκτήματα της χρήσης του e-mail αναφέρονται η προϋπόθεση ύπαρξης των απαραίτητων τεχνολογικών μηχανημάτων (hardware) και λογισμικού (software) και από τον πομπό αλλά και από τον λήπτη, η ύπαρξη της απαραίτητης τεχνολογικής γνώσης (δηλαδή το πώς και από πού μπορούμε να αποκτήσουμε μια ηλεκτρονική διεύθυνση, πως μπορούμε να στείλουμε και να λάβουμε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, πως μπορούμε να στείλουμε κάποιο αρχείο ως συννημένο, κ.α.), η έλλειψη ασφάλειας, και η έλλειψη προστασίας της ιδιωτικότητας.

Η σύγκριση των δύο σύγχρονων μονομάχων της επικοινωνίας δεν φαίνεται προς το παρόν να βγάζει ένα αδιαφιλονίκητο φαβορί. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι η μάχη θα είναι ανήλεη και αμφιβόλου διάρκειας και αποτελέσματος.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Γνωρίστε την Μαρίζα Φωτίου & την εταιρεία της CuriousIQ

Η CuriousIQ ΑΜΚΕ ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 2020 και συμβάλλει σε πέντε στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Στοχεύει να αναπτύξει ανεκμετάλλευτο ταλέντο και να ξεκλειδώσει τις δυνατότητες των μη προνομιούχων ανθρώπων για να τους προετοιμάσει για την αγορά εργασίας του μέλλοντος, παρέχοντας ίση πρόσβαση σε δίκτυα εκπαίδευσης και υποστήριξης εντός του ψηφιακού οικοσυστήματος.



Η Μαρίζα Φωτίου ίδρυσε την CuriousIQ με στόχο να παρέχει ψηφιακή εκπαίδευση στους μη προνομιούχους, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στον ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο της τεχνολογίας. Είναι απόφοιτος του Baruch College του City University της Νέας Υόρκης και υπηρετεί στο δίκτυο EMEA της SteerCo του Baruch College. Έχει αφιερώσει 15 χρόνια στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο σε διάφορες θέσεις διοίκησης της τεχνολογίας σε μεγάλες διεθνείς εταιρείες. Η Μαρίζα είναι ενθουσιώδης με την ψηφιακή τεχνολογία και πιστεύει ότι οι ανάγκες του κλάδου θα συνεχίσουν να επεκτείνονται. Είναι υπέρμαχος της ψυχικής υγείας και υπέρμαχος της διαφορετικότητας και της ενεργούς ενσωμάτωσης των πλέον μειονεκτούντων.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

KYKLOS COSMETICS BY ELENA LENOU

Ένα ελληνικό brand που έχει κατακτήσει τον ελληνικό και διεθνή τύπο και έχει κερδίσει πολλά Ευρωπαϊκά και Ελληνικά βραβεία. 

Η Έλενα Λένου ονειρεύτηκε να αλλάξει τον χώρο των Cosmetics και τα κατάφερε. Η εταιρία της, KYKLOS COSMETICS by Elena Lenou, δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε μεγάλης αναγνωρισιμότητας περιοδικά όπως το BRITISH VOGUE, CONTE NAST TRAVELLER αλλά και σε περιοδικό της Νέας Υόρκης ως ένα εξαιρετικό skincare brand που περιέχει στα προϊόντα του τη δύναμη της ελληνικής φύσης. 

Η εταιρία επίσης έχει κερδίσει πολλά βραβεία.  

GOLD AWARD – GLOBAL MAKEUP AWARDS 2022

SILVER AWARD – FREE FROM SKINCARE AWARDS

GOLD & SILVER AWARD – GOURBET EXHIBITION

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Μεγάλη παρουσίαση της Φθιώτιδας στη Horeca

Το Επιμελητήριο της Φθιώτιδας, στο πλαίσιο της έκθεσης Horeca διοργάνωσε μία πολύ επιτυχημένη και ενδιαφέρουσα εκδήλωση με θέμα «Tα καλύτερα της Φθιώτιδας» με τη συνεργασία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Στερεάς Ελλάδας. 

Η παρουσίαση έγινε από τη διακεκριμένη δημοσιογράφο και συγγραφέα Σίσσυ Νίκα.

Μέσα από εκπληκτικές φωτογραφίες, ήχους της φύσης, αυθεντικές γεύσεις, προϊόντα και χαμόγελα μας ταξίδεψαν σε μέρη ονειρικά της Φθιώτιδας, εκεί που η μυθολογία συναντά την ιστορία και το σήμερα της ανάπτυξης. Οι προσκεκλημένοι πολιτικοί, δημοσιογράφοι, tour operators και επιχειρηματίες προσέγγισαν την Φθιώτιδα της ευζωίας, των προϊόντων ΠΟΠ, των γεύσεων, των κρασιών, των εθνικών δρυμών, των ιαματικών πηγών και μιας θάλασσας υπέροχης. 

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας  κ. Θανάσης Κυρίτσης και ο Αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας και Επιχειρηματικότητας Στερεάς Ελλάδας κ. Βαγγέλης Κούκουζας ανέπτυξαν θέματα σχετικά με τις δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής, της γαστρονομίας αλλά και του γαστρονομικού τουρισμού. 

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Θανάσης Κυρίτσης μεταξύ άλλων τόνισε: 

«H Φθιώτιδα είναι τόπος ευλογημένος και έχει όλα τα δεδομένα ώστε να γίνει σημαντικός γαστρονομικός προορισμός. Διαθέτει προϊόντα ΠΟΠ όπως το κατίκι Δομοκού, το κελυφωτό φιστίκι, οι επιτραπέζιες ελιές Αταλάντης και Στυλίδας, το ακτινίδιο Σπερχειού. Ο πρωτογενής τομέας είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος. Η αρμονία βρίσκεται στην κουζίνα της γης και της θάλασσας. Τα αμπελοτόπια της υπέροχα, τα οινοποιεία επισκέψιμα και τα κρασιά της πολυβραβευμένα. Στη Φθιώτιδα καλλιεργούνται φρούτα, σιτηρά, λαχανικά, όσπρια, στέβια, αμυγδαλιές, καρυδιές και πολλά αρωματικά φυτά. Η μελισσοκομία είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη και το μέλι υψηλής διατροφικής αξίας. Ο τόπος μας είναι όμορφος, ο συνδυασμός βουνού και θάλασσας μοναδικός και οι άνθρωποι φιλόξενοι. Πρόθεσή μας, είναι η ανάπτυξη του τόπου με όλες μας τις δυνάμεις. Η γαστρονομία είναι η αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και της περιοχής γενικότερα. Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι τουρισμός εμπειρίας για όλες τις εποχές του χρόνου. Εμείς ξεκινάμε την προσπάθεια άμεσα».

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν έξυπνες γευστικές δημιουργίες με τοπικά προϊόντα, φιλοσοφίας Good Mood Food, που ενδυναμώνουν τον οργανισμό. H δημιουργία τους ήταν του χαρισματικού chef του περιοδικού μας Kώστα Γεωργατζά, χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής ενώ η Παρασκευή των συνταγών έγινε από τους γνωστούς chef Bαλάντη Γραβάνη και 

Η εκδήλωση ενθουσίασε, η αρχή έγινε… η διάθεση υπάρχει, οπότε με συντονισμένες ενέργειες, η ανάπτυξη της περιοχής και η ανάδειξη του γαστρονομικού πολιτισμού θα χαρίσουν στη Φθιώτιδα τη θέση που της αξίζει στην διεθνή αγορά. 

Τη διοργάνωση της εκδήλωσης είναι η εταιρία Νow Pro.

Ο chef Tασος Ραγκούσης, η κ. Σίσσυ Νίκα, ο κ.Κωνσταντίνος Καραγιώργος Γεν.Γραμματέας του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας, ο chef Βαλάντης Γραβάνης, ο κ.Θ.Κυρίτσης Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας και ο αντιπρόεδρος κ. Παναγιώτης Αρβανίτης.

Η δημοσιογράφος μας Σίσσυ Νίκα με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας κ. Θ.Κυρίτση, τον κ. Β. Κούκουζα αντιπεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, τον Πρόεδρο της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδας, τους chef Bαλάντη Γραβάνη και Τάσο Ραγκούση και τον executive chef Θοδωρή Bλάχο 

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας κ.Θ.Κυρίτσης

Ο Αντιπρόεδρος και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Εύβοιας κ.Γ.Σταθόπουλος και κ.Γεροντίτης, ο κ. Β. Κούκουζας Αντιπεριφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας κ. Θ. Κυρίτσης, ο Αντιπρόεδρος κ. Παναγιώτης Αρβανίτης και η δημοσιογράφος κ.Σίσσυ Νίκα

Continue Reading

Trending