Connect with us

Παρουσίαση

Κινητό τηλέφωνο η e-mail; – and the winner is…

Η Μάχη Της Επικοινωνίας

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων έχει αλλάξει ριζικά. Η βασική αιτία αυτής της αλλαγής ακούει στο όνομα “Τεχνολογία”.

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογικής προόδου στον τομέα των τηλεπικοινωνιών έχει επιφέρει δομικές αλλαγές στους τρόπους επικοινωνίας του απλού καθημερινού ανθρώπου. Στην παραδοσιακή επικοινωνιακή αρένα όπου επικρατούσαν το τηλέφωνο και σε μικρότερο ποσοστό το fax και τα γράμματα μέσω ταχυδρομείου, ήρθαν να προστεθούν καινούργια μέσα όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (γνωστό και ως e-mail), τα κινητά τηλέφωνα και η τηλεδιάσκεψη. Το γεγονός αυτό, είχε ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα την αντικατάσταση της μάχης των δύο παλιών αντιπάλων, “τηλέφωνο vs. παραδοσιακό ταχυδρομείο”, από τη μάχη μεταξύ των δύο σύγχρονων μορφών τους, “κινητό τηλέφωνο vs. e-mail”.

Τα δεδομένα της σύγχρονης πλέον επικοινωνιακής μάχης είναι πολλά και ταχύτατα μεταβαλλόμενα. Από τη μία πλευρά, έχουμε την κινητή τηλεφωνία, τα πλεονεκτήματα της οποίας είναι αρκετά και σημαντικά. Ενδεικτικά αναφέρω, τη δυνατότητα μεταφοράς του, την αμεσότητα, την ευκολία επικοινωνίας σε μια δύσκολη κατάσταση π.χ. κλείνεται κάποιος μέσα σε έναν ανελκυστήρα και μπορεί μέσω του κινητού τηλεφώνου να ειδοποιήσει για βοήθεια, την απλή απόκτηση, την πολλαπλότητα της χρήσης του π.χ. ένα κινητό τηλέφωνο μπορεί να χρησιμεύσει και ως φωτογραφική μηχανή, βιντεοκάμερα, εργαλείο πλοήγησης στο διαδίκτυο, mp3 player, παιχνιδομηχανή, χρονόμετρο, αριθμομηχανή, ξυπνητήρι, ρολόι, κ.α., τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω γραπτών μηνυμάτων (χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο για εκείνη την κατηγορία ανθρώπων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής), τη σύνδεση με άλλα δίκτυα τηλεφωνίας μέσω δορυφόρων, κ.α.

Στον αντίποδα, οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων έρχονται αντιμέτωποι και με κάποια βασικά προβλήματα τα οποία αφορούν κυρίως το κόστος των κλήσεων, τις ακόμα μη ανιχνεύσιμες επιπτώσεις της ακτινοβολίας στον εγκέφαλο και γενικότερα στην ανθρώπινη υγεία, τη ραγδαία τεχνολογική απαξίωσή τους, την εξάρτηση στην οποία υπόκειται ο εκάστοτε κάτοχος (και πολύ περισσότερα τα παιδιά νεαρής ηλικίας) λόγω της εκτεταμένης χρήσης, και σε μικρότερο βαθμό τη μη ύπαρξη δικτύου σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

Από την άλλη πλευρά, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχει επεκταθεί με πολύ γοργούς ρυθμούς, ειδικότερα τα τελευταία πέντε χρόνια, απολαμβάνοντας την εμπιστοσύνη ολοένα και περισσοτέρων χρηστών του Διαδικτύου παγκοσμίως. Οι λόγοι είναι το πολύ φτηνό, έως και μηδενικό ορισμένες φορές, κόστος, η εύκολη επικοινωνία με άτομα σε ολόκληρο τον κόσμο, η δυνατότητα που παρέχει κυρίως για ασύγχρονη επικοινωνία, η ταυτόχρονη μεταφορά αρχείων και δεδομένων, η δυνατότητα εύκολης και ανέξοδης αποστολής ομαδικών μηνυμάτων (batch mails), καθώς και η δυνατότητα προώθησης συγκεκριμένων στρατηγικών μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Μία μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Cornell στις αρχές του 2004, όπου ζητήθηκε από 30 φοιτητές να κρατήσουν ένα ημερολόγιο επικοινωνίας για μια εβδομάδα, φανέρωσε ακόμα ένα απροσδόκητο και περίεργο πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έναντι των κινητών τηλεφώνων. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι φοιτητές έλεγαν ψέμματα σε ποσοστό 14% των e-mail, 21% των γραπτών μηνυμάτων των κινητών τηλεφώνων, 27% της δια ζώσης επικοινωνίας καθώς και 36% των τηλεφωνημάτων! Με πιο απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι η τάση των ανθρώπων για ψεύδος μέσω του τηλεφώνου είναι υπερδιπλάσια, συγκριτικά με αυτή των ατόμων που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Ως μειονεκτήματα της χρήσης του e-mail αναφέρονται η προϋπόθεση ύπαρξης των απαραίτητων τεχνολογικών μηχανημάτων (hardware) και λογισμικού (software) και από τον πομπό αλλά και από τον λήπτη, η ύπαρξη της απαραίτητης τεχνολογικής γνώσης (δηλαδή το πώς και από πού μπορούμε να αποκτήσουμε μια ηλεκτρονική διεύθυνση, πως μπορούμε να στείλουμε και να λάβουμε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, πως μπορούμε να στείλουμε κάποιο αρχείο ως συννημένο, κ.α.), η έλλειψη ασφάλειας, και η έλλειψη προστασίας της ιδιωτικότητας.

Η σύγκριση των δύο σύγχρονων μονομάχων της επικοινωνίας δεν φαίνεται προς το παρόν να βγάζει ένα αδιαφιλονίκητο φαβορί. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι η μάχη θα είναι ανήλεη και αμφιβόλου διάρκειας και αποτελέσματος.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

horafi: Grains & Pulses

H ‘Horafi grains and pulses’ δραστηριοποιείται κυρίως στη παραγωγή και στη συσκευασία οσπρίων.

Η οικογένεια Αλεξάκη ασχολείται με την παραγωγή αγροτικών προϊόντων εδώ και 4 γενιές.Συνδυάζοντας τη χρήση συγχρόνων καλλιεργητικών τεχνικών και μηχανημάτων και έχοντας την εμπειρία πολλών ετών στην καλλιέργεια οσπρίων, έχει ως στόχο την παραγωγή αγνών ποιοτικών προϊόντων.


Βέβαια, έχοντας πάντα ως γνόμωνα την ασφάλεια του καταναλωτή και την
προστασία του περιβάλλοντος, η όλη διαδικασία, από το όργωμα μέχρι την
συσκευασία, παρακολουθείται και ελέγχεται από τους πιο έμπειρους ειδικούς.

Η εταιρεία τηρεί τις αρχές του HACCP και έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με το ISO 22000:2005.


Όλη η διαδικασία, από το όργωμα, τη σπορά μέχρι τη ραφή της συσκευασίας και τη συσκευασία των προϊόντων, γίνεται από την ίδια την οικογένεια.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Τρικαλινός – Φίνες Γεύσεις

Από το 1856 η κληρονομιά επεξεργασίας των αυγών του Κέφαλου, περνά για τέσσερις γενιές από παππού σε υιό, στην Οικογένεια Τρικαλινός.

 

Χάρη στην καινοτόμο επεξεργασία, αλλά και τις πιστοποιημένες παραγωγικές διαδικασίες στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρίας, το Αυγοτάραχο Τρικαλινός διαθέτει αποδεδειγμένα μεγάλη διατροφική αξία, βελούδινη υφή και εξαιρετικά μακρά επίγευση. 

Αποτελεί ένα τρόφιμο Εθνικό Θησαυρό, με αποδεδειγμένα πλούσια διατροφική αξία, που το καθιστά ως ένα από τα σημαντικότερα natural super food καθώς η εταιρία έχει πραγματοποιήσει σχετικές έρευνες, τα αποτελέσματα των οποίων έχουν δημοσιευτεί σε Ιατρικά Περιοδικά και παρουσιάστηκαν σε Διεθνές Καρδιολογικό Συνέδριο το 2013.

 

Για αυτά τα μοναδικά χαρακτηριστικά  Ποιότητας και Γεύσης, έχει τιμηθεί από εγχώριους και διεθνείς θεσμούς, ενώ οι καλαίσθητες συσκευασίες του προϊόντος τιμήθηκαν με Βραβεία Καλύτερης Συσκευασίας  σε  διαγωνισμούς της Ελλάδας και στα διεθνή Βραβεία Pentawards. Το 2017 το Trikalinos Αυγοτάραχο τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Brand από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.

H κυκλοφορία του βιβλίου “Fragile Feast, Routes to Ferran Adria”  που περιέχει τις επιλογές τουδιάσημου Chef, κατατάσσει επώνυμα το Αυγοτάραχο Τρικαλινός στα 30 καλύτερα και πιο υγιεινά τρόφιμα του πλανήτη. Ο ίδιος ο Adria, το προτείνει ως την εναλλακτική στο χαβιάρι.

Από την Κύπρο ως την Αλεξανδρούπολη και τη νησιωτική Ελλάδα, σε όλη την Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, στο Παρίσι, το Μιλάνο τη Γκρενόμπλ και τις Γαλλικές ακτές, στα πολυτελέστερα πριβέ εστιατόρια της Ιβηρικής χερσονήσου, στο Λονδίνο, τη Ρουμανία και το κοσμοπολίτικο Ντουμπάι, σε Τόκυο, Οζάκα, Ουάσινγκτον και Νέα Υόρκη.  Στο Σίδνεϋ και τη Μελβούρνη, σε Ταϊπέι,  Σιγκαπούρη, αλλά και το εξωτικό νησάκι του Άγιου Βαρθολομαίου, οι σπουδαιότεροι και πιο διακεκριμένοι Chef του πλανήτη σε πάνω από 36 χώρες, μοιράζονται το ίδιο συστατικό, δημιουργούν ευφάνταστα πιάτα και νόστιμες συνταγές με τον ίδιο θησαυρό του τόπου μας, το Αυγοτάραχο Τρικαλινός επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση του παραγωγού του ότι τα σπουδαία προϊόντα δε γνωρίζουν σύνορα, αλλά γίνονται το όχημα για να ταξιδέψει ο γαστρονομικός πολιτισμός της πατρίδας μας στα πέρατα του κόσμου!

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Μύλοι Λούλη: Με όραμα την δημιουργία αξίας για την ανθρώπινη διατροφή και ιστορία 238 χρόνων

Η ιστορία των Μύλων Λούλη ξεκινάει τον 18ο αιώνα, όταν το 1782 ο Ζώης Λούλης
κατασκευάζει στην Αετοράχη Ιωαννίνων έναν πετρόμυλο. Ο υιός του Ιωάννης Λούλης, ιδρύει
στα Γιάννενα μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της περιοχής, ενώ παράλληλα με όραμα και
στρατηγική αναπτύσσει μια σημαντική φιλανθρωπική και κοινωνική δράση με μεγάλη
επιρροή, που τον καθιστούν ως έναν από τους μεγάλους ευεργέτες της περιοχής.
Το 1898 o Χρήστος Θ. Λούλης, που διαθέτει επιχειρηματικό μυαλό, εγκαθίσταται στον
απελευθερωμένο από τους Τούρκους, Βόλο, διαβλέποντας τα πλεονεκτήματα της περιοχής:
το λιμάνι και την μεγάλη παραγωγή σιτηρών. Αρχικά, εργάζεται στον υδροκίνητο Μύλο Ρήγα –
Ζαρζαμπά και ακολουθούν και τα αδέλφια του Κωνσταντίνος και Νίκος Λούλης.
Οι αδελφοί Λούλη, το 1909 ενοικιάζουν τον Ατμόμυλο Ξύδη στον Άνω Βόλο και ξεκινούν την
δική τους επιχειρηματική δράση. Παράλληλα, τρία χρόνια αργότερα, κατά την οπισθοχώρηση
των Τούρκων, η περιουσία της οικογένειας Λούλη στην Ήπειρο καταστρέφεται και ο Μύλος
καίγεται. Η επιτυχία τους και το όραμα της εκβιομηχάνισης και της εξέλιξης, τους οδηγούν, το
1914 στην ίδρυση νέου εργοστασίου και στη σύσταση εταιρείας με την επωνυμία
Κυλινδρόμυλος Αδελφών Λούλη – Ν. Χατζηνίκου & Σία. Εξελίσσεται στον μεγαλύτερο Μύλο της εποχής του, στην Θεσσαλία, με παραγωγή 80 τόνους ανά 24ωρο και 50 άτομα
προσωπικό.
Το 1924 ο Μύλος περιέχεται στην πλήρη ιδιοκτησία των αδελφών Λούλη. Παράλληλα, την
ίδια χρονιά αποκτούν και το 25% των Μύλων Αλλατίνη στη Θεσσαλονίκη.  Δυο χρόνια μετά,
μια πυρκαγιά καταστρέφει τον Μύλο Λούλη. Λίγους μήνες αργότερα, στην ίδια θέση αρχίζει
να κτίζεται ένας καινούριος μύλος και εξοπλίζεται με τον τελειότερο για την εποχή του
μηχανολογικό εξοπλισμό Bühler, ελβετικής τεχνολογίας ενώ η παραγωγή αυξάνεται στους
100 τόνους/24 ώρες.
Το 1927 ο Μύλος μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Κυλινδρόμυλος
Λούλη Α.Ε. και πρόεδρο Δ.Σ. τον Χρήστο Θεμ. Λούλη.
Στις 24 Οκτωβρίου του 1951 η Κυλινδρόμυλος Λούλη A.E. εισάγεται στο Χρηματιστήριο
αξιών Αθηνών.
Ένα χρόνο αργότερα, επί προεδρίας Κωνσταντίνου Θεμ. Λούλη, η Κυλινδρόμυλος Λούλη Α.Ε.
κατασκευάζει τον πρώτο σιμιγδαλόμυλο της Ελλάδος, προκαλώντας επανάσταση στον χώρο
της μακαρονοποιίας.
Το 1961 τη διοίκηση της εταιρείας αναλαμβάνει ο Νικόλαος Κ. Λούλης και στα χρόνια που
ακολουθούν η εταιρεία εισέρχεται σε νέα τροχιά ανάπτυξης.
Το 1975 μετά τον πρόωρο θάνατο του πατέρα του, την διοίκηση της εταιρείας αναλαμβάνει ο
Κωνσταντίνος Νικ. Λούλης και μια νέα εποχή ξεκινάει. Την δεκαετία 1978-1988 ο μύλος
σταδιακά εκσυγχρονίζεται και αναπτύσσεται ραγδαία με δυναμική παρουσία σε όλη την
ελληνική αγορά αλλά και σε αγορές του εξωτερικού με αποτέλεσμα να φτάσει το 1988 σε
δυναμικότητα 700 τόνους/24 ώρες φέρνοντας την εταιρεία στη δεύτερη θέση της ελληνικής
αλευροβιομηχανίας από τη 12η που κατείχε το 1978.
Το 1999 η Κυλινδρόμυλος Λούλη Α.Ε. εξαγοράζει μέσω του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών
την Μύλοι Αγ. Γεωργίου Α.Ε., που από την ίδρυσή της το 1927 ήταν ο μεγαλύτερος μύλος
της Ελλάδος.

Η νέα ενοποιημένη εταιρεία γίνεται η μεγαλύτερη εταιρεία άλεσης στα βαλκάνια και
συνεχίζει την πορεία της στην νέα χιλιετία με τις καλλίτερες προϋποθέσεις και στόχο την
δυναμική παρουσία στην ελληνική και βαλκανική αγορά αλλά και την μεγιστοποίηση των
οικονομικών αποτελεσμάτων. Σε αυτό το διάστημα επεκτείνεται στα βαλκάνια ελέγχοντας 7
μύλους σε 4 χώρες: Αλβανία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Ελλάδα.
Το 2001 το όνομα αλλάξει από Κυλινδρόμυλος Λούλη Α.Ε. σε Μύλοι Λούλη Α.Ε. και ξεκινάει
την λειτουργία του ο καινούργιος και υπερσύγχρονος επιλιμένιος μύλος στη Σούρπη
Μαγνησίας με παραγωγική δυναμικότητα 1.000 τόνους/24 ώρες.
Το 2007 η Μύλοι Λούλη πουλά τις θυγατρικές της εταιρείες στις χώρες των Βαλκανίων και
επικεντρώνει την παραγωγή της στην Ελλάδα.
Το 2010 η εταιρεία περνά στην έβδομη γενιά της ίδιας οικογένειας και τη διοίκηση
αναλαμβάνει ο Νίκος Κ. Λούλης, απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Βοστώνης (τμήμα
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικών), της Ανωτέρας Ειδικής Τεχνικής Σχολής Μηχανικών
Κυλινδρόμυλων της Ελβετίας, καθώς και κάτοχος μεταπτυχιακού στη διοίκηση επιχειρήσεων –
MBA του πανεπιστήμιου INCEAD Σιγκαπούρης.

Στα χρόνια που ακολουθούν, παρά την ύφεση της ελληνικής οικονομίας, η εταιρεία
εξελίσσεται και συνεχίζει να επενδύει. Ξεκινά στις εγκαταστάσεις της Σούρπης τη λειτουργία
του ο πρώτος βιολογικός μύλος.
Το 2011 ανακαινίζεται πλήρως, κτηριακά και τεχνολογικά η βιομηχανική μονάδα στο

Κερατσίνι και στο ίδιο κτήριο ιδρύονται και στεγάζονται το Μουσείο Λούλη και η Ελληνική
Σχολή Αρτοποιίας που συμβάλλει ουσιαστικά στην εκπαίδευση των επαγγελματιών του
χώρου της διατροφής. Το αποτέλεσμα είναι η σημαντική αναβάθμιση του ιστορικού κτιρίου
των Μύλων  Αγίου Γεωργίου, με τη λειτουργία μιας εστίας πολιτισμού και εκπαίδευσης μέσα
σε μια ενεργή και υπερσύγχρονη βιομηχανική μονάδα.
Το Μουσείο Λούλη είναι βιωματικό,  απαρτίζεται από 12 θεματικές ενότητες, με κεντρική
ιδέα τα δημητριακά και την διατροφή και υποστηρίζεται από πλούσιο εκπαιδευτικό
πρόγραμμα.
Στη διαδρομή του, ο επισκέπτης παρακολουθεί την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού σε
συνάρτηση με τα δημητριακά και βιώνει τις αλλαγές που συντελούνται διαχρονικά στη
γεωργία και στη βιομηχανική παραγωγή, ενώ στόχος του είναι, η ευαισθητοποίηση του
κοινού σε θέματα διατροφής και σπατάλης των τροφίμων. Κάθε χρόνο δέχεται
περισσότερους από 10.000 επισκέπτες, που κυρίως είναι οργανωμένες σχολικές ομάδες.
Το 2013 επιτυγχάνεται στρατηγική συνεργασία με την Al Dahra Agriculture η οποία θέτει
γερά θεμέλια για περεταίρω ανάπτυξη σε χώρες της Μέσης Ανατολής και της Ασίας.
Το 2015 η Μύλοι Λούλη εξαγοράζει την ελληνική εταιρεία Kenfood, πρωτοπόρο στον χώρο
παραγωγής μειγμάτων και πρώτων υλών αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, έτσι η εταιρεία
ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση της.
Συγχρόνως, η γκάμα των καταναλωτικών προϊόντων Μύλοι Αγίου Γεωργίου, μεγάλωσε
θεαματικά, με πολλά νέα και καινοτόμα προϊόντα καθώς και με την νέα σειρά μειγμάτων
Easy Bake.
Το 2018 η εταιρεία, μετά από 11 χρόνια, επεκτείνεται πάλι στο εξωτερικό καθώς αγόρασε ένα
σύγχρονο μύλο στο Τόσεβο της Βουλγαρίας, που της δίνει την δυνατότητα να εδραιωθεί στις
αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.
Επίσης την ίδια χρονιά αγόρασε κτίριο στην Μάνδρα Αττικής όπου δημιουργήθηκε το
καινούργιο και σύγχρονο κέντρο διανομής και αποθήκευσης Αττικής.

Η Μύλοι Λούλη με όραμα και στρατηγική βαδίζει με σταθερά βήματα στον 3 ο αιώνα της
εξέλιξής της.

Continue Reading

Trending