Connect with us

Lifestyle

Λίγα λόγια για την διακοσμητική τεχνική του ντεκουπάζ!

Ορισμένες φορές το μόνο που χρειάζεσαι για να ξεφύγεις από την μονότονη ρουτίνα σου, είναι μία ανανέωση. Το ίδιο χρειάζεται και το σπίτι σου κατά διαστήματα και συγκεκριμένα η διακόσμησή του. Μία τεχνική που έχει κατακτήσει το δικό της κοινό είναι το ντεκουπάζ.

 

Η τεχνική του ντεκουπάζ σε γυαλί σου δίνει την δυνατότητα να δημιουργήσεις μοναδικές κατασκευές με λίγα υλικά.

Αν θες να εκφραστείς, να αφήσεις ελεύθερη την φαντασία σου και να δημιουργήσεις, τότε οι χειροτεχνίες είναι μία λύση. Εκτός από το ότι θα πάρεις την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση για το δικό σου δημιούργημα, θα αλλάξεις τον χώρο σου. Μπορείς με οικονομικά υλικά να αναβαθμίσεις την όψη αντικειμένων που έχεις στο σπίτι. Η τεχνική του ντεκουπάζ εφαρμόζεται άψογα σε διάφορες επιφάνειες. Ιδανικές είναι το ξύλο, η πέτρα, το γυαλί και ο πηλός. Το μόνο που χρειάζεσαι για να φτιάξεις μοναδικές δημιουργίες είναι χρήσιμες οδηγίες, φαντασία και διάθεση!

Τι είναι το ντεκουπάζ;

Το όνομα της τεχνικής του ντεκουπάζ, προέρχεται από το ρήμα «découper» που στα γαλλικά σημαίνει “κόβω”. Με την χρήση δηλαδή κομματιών, κυρίως από χαρτί, δημιουργεί διάφορες εικόνες και εφέ επάνω στις επιφάνειες. Τα μοτίβα αυτά αποτυπώνονται με την βοήθεια μίας ειδικής κόλλας και απογειώνουν την όψη των διακοσμητικών! Η συγκεκριμένη τεχνική, είναι αρκετά δημοφιλής και ιδανική για εποχιακή διακόσμηση και για χειροποίητες κατασκευές δώρων. Αγαπημένες παραλλαγές; Εκτός από το γυαλί μπορείς να δοκιμάσεις και το ντεκουπάζ σε ξύλο!

Τι χαρτί μπορείς να χρησιμοποιήσεις;

Δεν υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί στην επιλογή του χαρτιού που θα χρησιμοποιήσεις, παρά μόνο ότι πρέπει να είναι αρκετά λεπτό. Το ριζόχαρτο και η χαρτοπετσέτα είναι δύο από τις επιλογές που ξεχωρίζουν. Εξίσου μοναδικό στυλ και αισθητική, δίνουν οι σελίδες εφημερίδων και περιοδικών που είναι ιδανικά για βαζάκια και κουτάκια από κεριά. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις όμως και ειδικά χαρτιά για ντεκουπάζ, χαρτί περιτυλίγματος δώρων αλλά και φωτογραφίες. Πρόσεχε όμως αν θέλεις να εκτυπώσεις δικές σου φωτογραφίες ή εικόνες, το χαρτί εκτύπωσης να μην ξεβάψει όταν περάσεις την κόλλα. Τέλος, αν επιχειρήσεις να φτιάξεις μία δημιουργία με χαρτοπετσέτες, αφαίρεσε τα φύλλα και κράτησε μόνο το ένα. Όπως σου είπαμε το ντεκουπάζ απαιτεί λεπτή στρώση από χαρτί!

Πώς γίνεται το ντεκουπάζ;

Τα βασικά σου εργαλεία είναι μόνο τρία! Είναι πολύ απλή διαδικασία, καθώς το μόνο που θα χρειαστείς είναι μία ειδική υγρή κόλλα, ένα πινέλο και ένα βερνίκι για προστασία! Αρχικά, κόβεις το μέρος του χαρτιού που περιέχει το μοτίβο ή την ζωγραφιά που θες να αποτυπώσεις στην επιφάνεια. Είτε αυτή είναι γυάλινη, είτε ξύλινη, είτε μεταλλική. Κολλάς λοιπόν το κομμάτι χαρτιού με την ειδική κόλλα και την βοήθεια του πινέλου. Πρέπει να προσέξεις να μην αφήνεις το κομμάτι να κάνει γραμμές ή να φουσκώσει καθώς δεν θα είναι λεία η επιφάνεια. Στρώσε λοιπόν με το πινέλο και την κόλλα προσεκτικά το μοτίβο και βεβαιώσου ότι είναι στερεωμένο στο αντικείμενο.

Όταν περάσεις την στρώση της κόλλας, άφησέ το να στεγνώσει καλά. Εφόσον βεβαιωθείς ότι στέγνωσε και το χαρτί παραμένει ακίνητο, σειρά έχει το βερνίκι. Το διαφανές προστατευτικό βερνίκι θα σταθεροποιήσει το κομμάτι χαρτιού και θα φροντίσει ώστε να είναι αδιάβροχο. Θα χρειαστεί να περάσεις τουλάχιστον 4-5 στρώσεις από το βερνίκι, πάλι με το πινέλο. Έτσι θα προστατέψεις το διακοσμητικό σου από το νερό και από την φθορά του χρόνου. Τα υλικά κατασκευής μπορείς να τα βρεις εύκολα στην αγορά όπου υπάρχουν είδη χειροτεχνίας.

Ντεκουπάζ σε γυαλί: 12 ιδέες που θα σε εντυπωσιάσουν!

Το ντεκουπάζ σε γυαλί είναι από τις πιο διαδεδομένες τεχνικές που εφαρμόζεται άψογα σε μπουκάλια, βάζα, πιάτα και ποτήρια. Το εφέ της ημιδιαφάνειας επιτυγχάνεται με το ριζόχαρτο, ενώ αρκετές εφαρμογές έχουν και τα λουλουδένια μοτίβα από τις χαρτοπετσέτες. Ότι και να επιλέξεις, όποιο στυλ και να θες να δώσεις στα αντικείμενά σου, το σημαντικό είναι ότι το έφτιαξες εσύ! Αφού είδες την διαδικασία του ντεκουπάζ ήρθε η ώρα να πάρεις μερικές ιδέες! Στη συνέχεια λοιπόν, θα ανακαλύψεις εντυπωσιακές κατασκευές που θα σου δώσουν έμπνευση ώστε να αφήσεις την δημιουργικότητά σου να μεγαλουργήσει!

#1 Ουράνιο τόξο

Τα άδεια γυάλινα μπουκάλια που δεν χρησιμοποιείς πλέον, μπορούν να ξαναπάρουν ζωή! Δημιούργησε το περιτύλιγμα με λωρίδες από χαρτί και επέλεξε για την κάθε μία ένα διαφορετικό έντονο χρώμα. Δώσε την αίσθηση της διαβάθμισης των χρωμάτων ή του ουράνιου τόξου φτιάχνοντας χρωματιστές γραμμές. Χρησιμοποίησέ τα σαν διακοσμητικά ή σαν βάζα για τα πολύχρωμα λουλούδια σου.

2

#2 Εφημερίδα

Ξεκίνα το σχέδιο αυτό, δίνοντας πρώτα μία ουδέτερη βάση στα μπουκάλια ή στα βάζα σου. Επέλεξε μία απόχρωση του λευκού και πέρνα όλο το αντικείμενο για να έχεις έναν καμβά στον οποίο μπορείς έπειτα να δημιουργήσεις επάνω. Κόψε λοιπόν, κομμάτια εφημερίδας σε σχέδια που επιθυμείς, όπως λουλούδια, πουλιά, πεταλούδες ή οτιδήποτε άλλο σου έρθει ως ιδέα. Κόλλησέ τα με την διαδικασία που σου αναφέραμε και θα έχεις πρωτότυπες δημιουργίες για την διακόσμηση του σαλονιού σου!

3

#3 Διαφορετικά σχέδια

Αν προτιμάς τα εκκεντρικά σχέδια και τα διάφορα χρώματα και υφές στην διακόσμηση του σπιτιού σου, τότε το σχέδιο αυτό θα σε εντυπωσιάσει! Ντύσε τα γυάλινα αντικείμενα με χαρτί περιτυλίγματος σαν αυτό που τυλίγεις τα δώρα. Διάλεξε πρωτότυπα σχέδια σε διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς που αν τοποθετηθούν όλα μαζί θα κλέψουν τις θετικές εντυπώσεις!

4

#4 Χάρτης

Μία φοβερή ιδέα που προσφέρει το ντεκουπάζ σε γυαλί, είναι αυτή που χρησιμοποιεί ως μοτίβο έναν χάρτη. Πάνω στην γυάλινη επιφάνεια, το βάζο, το κηροπήγιο ή την κούπα που πίνεις τον καφέ σου, κόλλησε το φύλλο από έναν χάρτη. Θα σε ταξιδεύει κάθε φορά που κοιτάς την δική σου αυτή δημιουργία!

9

#5 Φλοράλ

Αν δεν είσαι λάτρης των φυσικών λουλουδιών γιατί βαριέσαι ή ξεχνάς να τα ποτίσεις, τότε βάλε τα λουλούδια στα μπουκάλια σου! Κόψε διάφορα σχέδια, φυλλαράκια και κλωνάρια και κόλλησέ τα επάνω στο γυαλί. Ιδανικό για ρομαντικό στυλ και απαλά χρώματα διακόσμησης.

5

#6 Ματ υφή

Η τεχνική του ντεκουπάζ δεν προσφέρεται μόνο για ιδιαίτερα σχέδια και μοτίβα. Μπορείς να βασιστείς επάνω της αν θες να καλύψεις το χρώμα ή το σχέδιο των διακοσμητικών βάζων σου και να φτιάξεις μία ουδέτερη βάση. Κόλλησε χαρτιά σε μονόχρωμες αποχρώσεις και άσε την παράσταση να κλέψουν τα λουλούδια σου ή η υπόλοιπη διακόσμηση του σπιτιού σου.

6

 

#7 Αίσθηση μουσικής

Οι ιδέες για διακόσμηση με βαζάκια ποικίλλουν και σε αυτές περιλαμβάνονται μερικές που δημιουργούνται με ντεκουπάζ. Κόψε λοιπόν από ένα τετράδιο μουσικής, το λεγόμενο πεντάγραμμο μερικές σελίδες και κόλλησέ τες επάνω στο γυαλί. Για να αλλάξεις την ατμόσφαιρα του σπιτιού σου τοποθέτησε μέσα στα βαζάκια κεριά. Αν θες να τους δώσεις μία πιο χαριτωμένη εμφάνιση, στόλισέ τα με σχοινάκια και κορδέλες! Είναι ότι πρέπει για την βεράντα σου!

7

#8 Στα παράθυρα

Το ντεκουπάζ σε γυαλί βρίσκει μοναδική εφαρμογή και στα τζάμια των παραθύρων. Η ίδια διαδικασία μπορεί να ακολουθηθεί και εδώ αν θες να δώσεις ζωντάνια στα παράθυρά σου. Αντί να κολλήσεις έτοιμα αυτοκόλλητα, προτίμησε την τεχνική του ντεκουπάζ η οποία θα κάνει το αποτέλεσμα πιο φυσικό και ξεχωριστό. Βρες λοιπόν, διάφορα σχέδια με λουλούδια, φρούτα και ό,τι άλλο σκεφτείς για να απαλλαγείς από την απλή έως βαρετή εικόνα των παραθύρων σου.

8

#9 Σχέδια της φύσης

Τα πιάτα σου και οι πιατέλες σου μπορούν να ανανεωθούν αν τους προσθέσεις μοναδικά σχέδια με την βοήθεια του ντεκουπάζ σε γυαλί. Μοτίβα που θυμίζουν την φύση θα δημιουργήσουν ένα όμορφο αποτέλεσμα και θα ξεχάσεις ότι πρόκειται για το παλιό σου σερβίτσιο!

10

#10 Χρωματιστή παλέτα

Θέλεις να δώσεις συνοχή στα πολύχρωμα βάζα σου; Αν δεν σου “κολλάνε” μεταξύ τους και θες με κάποιο τρόπο να τα ενώσεις, τότε δώσε παρόμοια όψη επιλέγοντας λουλουδάτα μοτίβα. Κόλλησε μεγάλα σχέδια με λουλούδια και άλλαξε με απίστευτο τρόπο την εμφάνιση των γυάλινων βάζων σου!

11

#11 Ρομαντισμός

Ένα ρομαντικό σχέδιο σε απαλό ροζ μπορεί να δώσει άλλη διάσταση στην διακόσμηση της κρεβατοκάμαράς σου. Μην πετάς πια τα χρησιμοποιημένα μπουκαλάκια από τις κολώνιες σου. Φύλαξε τα γυάλινα μπουκάλια από τα αρώματά σου και ντύσε τα με όμορφα σχέδια. Έτσι, ταυτόχρονα κάνεις μία εν μέρει ανακύκλωση αλλά και αναβαθμίζεις το υπνοδωμάτιό σου.

12

#12 Αγροτικό στυλ

Το rustic αυτό στυλ διακόσμησης το έχουμε αγαπήσει ήδη! Αφού ντύσεις τα μπουκάλια ή τα βάζα σου με ήρεμα χρώματα, απογείωσε την εμφάνισή τους με ετικέτες. Πάρε τις ετικέτες από προϊόντα όπως το λάδι, διάφορα αλκοολούχα ποτά και άλλα τρόφιμα. Έπειτα ενσωμάτωσέ τες με την διαδικασία του ντεκουπάζ επάνω στην γυάλινη επιφάνεια και θα είναι έτοιμα να τα προσθέσεις στην διακόσμηση της τραπεζαρίας σου.

13

 

 

 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mercedes A-Class 250e: Compact, premium και υβριδική

Το μικρότερο μοντέλο της Mercedes στην plug-in hybrid εκδοχή του έχει όλα τα θετικά στοιχεία των συμβατικών εκδόσεων και επιπλέον ηλεκτροκίνηση ιδανική στην αστική καθημερινότητα. 

Μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στα plug in υβριδικά μοντέλα, αποτελεί χωρίς αμφιβολία η νέα Mercedes A 250e. Έχει πολύ δύναμη, συνεχή επιτάχυνση, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές  εκπομπές ρύπων. Κι όλα αυτά στο πάντα θελτκικό, εξαιρετικά ποιοτικό και γεμάτο τεχνολογία πακέτο που πρώτη η A Class έφερε στην κοινότητα των hatchback της κατηγορίας C. 

Καθώς συνολικά η σχεδίαση του μοντέλου μας είναι πλέον οικεία, πάμε να δούμε κάτω από το αμάξωμα, εκεί που βρίσκονται σχεδόν όλα τα νέα στοιχεία της A-Class 250e. Εμπρός και κάτω από το καπό ο γνωστός  τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.33 λίτρων που αποδίδει 160 ίππους,. συνεργάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 102 ίππων. 

Σύμφωνα με τη Mercedes, αυτή είναι η τρίτη γενιά υβριδικής πρόωσης του γερμανικού brand και η τελευταία εξέλιξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Σε επίπεδο ισχύος, η συνδυασμένη απόδοση των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 218 ίππους ισχύος και στα 450 Nm ροπής, συνθέτοντας ένα τουλάχιστον ενδιαφέρον, από θεωρητικής άποψης, αποτέλεσμα.

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Ως γνωστόν, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του και έτσι οι επιδόσεις -και ειδικά αυτή της επιτάχυνσης- είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές από αυτό που εννοούν τα νούμερα. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ. μόλις και η μέγιστη ταχύτητα κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση καυσίμου είναι καθηλωμένη λίγο πάνω από ένα λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και όσο οι μπαταρίες είναι αρκετά φορτισμένες. Στην πράξη, σε μικτές συνθήκες και χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης συνεχώς ή σε ένα μεγάλο ταξίδι, θα πρέπει να υπολογίζετε μια κατανάλωση της τάξης των 4,5 – 5,5 λίτρων. Στο πεδίο της ηλεκτρικής αυτονομίας, αυτή μέσα στην πόλη αγγίζει τα 70 χιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει  ότι σε καθημερινές αστικές μετακινήσεις η A-Class 250e σας απαλλάσσει από κάθε έγνοια.

Αν στο σπίτι σας έχετε τη δυνατότητα φόρτισης, για μια πλήρωση με ενέργεια των μπαταριών σε απλή  πρίζα, αρκούν 5μιση ώρες. Με Wall Box ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ με ταχυφορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος το 80% της μπαταρίας μπορεί να ανακτηθεί σε 25 μόλις λεπτά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από 6 προγράμματα οδήγησης αυτό που ταιριάζει ιδανικά σε κάθε ανάγκη, ώστε να εκμεταλλευτεί κατά περίπτωση είτε τη μέγιστη οικονομία, είτε την υψηλή ισχύ και ροπή του συνόλου. Η A-Class 250e είναι δυναμική αλλά όχι σπορ και αποκαλύπτει τον καλύτερο εαυτό της είτε στην πόλη κινούμενη ηλεκτρικά, είτε σε ταξίδια υψηλών ταχυτήτων.

Η ανάρτηση απορροφά πολύ σωστά τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ τυπική μιας πραγματικής Mercedes-Benz είναι, ποιότητα κύλισης, δηλαδή κορυφαία. 

Mercedes-Benz A 250 e, designo mountaingrau magno, Leder schwarz/flamencorot;Kraftstoffverbrauch gewichtet 1,5-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen gewichtet 34-33 g/km, Stromverbrauch gewichtet 15,0-14,8 kWh/100 km* Mercedes-Benz A 250 e, designo mountain grey magno, Leather black/flamenco red;Weighted fuel consumption 1.5-1.4 l/100 km, weighted CO2 emissions 34-33 g/km, weighted power consumption 15.0-14.8 kWh/100 km*

Στο εσωτερικό  το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει ενόχληση είναι το τούνελ της μετάδοσης στους πίσω επιβάτες, το οποίο δεν επιτρέπει την εύκολη μεταφορά ενός τρίτου. Σε όλα όμως τα άλλα σημεία της, η A-Class είναι υποδειγματική. Ο ρευστός σχεδιασμός, η άψογη ποιότητα υλικών και της συναρμογής τους και φυσικά  η ευρεία ψηφιακή οθόνη που παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες  εντυπωσιάζουν με την πρώτη ματιά. 

Το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη, μαθαίνει τον οδηγό και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του. Μέσω δε του έξυπνου συστήματος φωνητικών εντολών που πραγματοποιούνται σε καθομιλουμένη γλώσσα και όχι με συγκεκριμένες φράσεις, η επικοινωνία με το αυτοκίνητο αποκτά μια πρωτόγνωρη, προσωπική διάσταση. 

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι διαθέσιμα σε ένα μεγάλο εύρος, ανάλογα και με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το αυτοκίνητο έχει ήδη διακριθεί με τη μέγιστη αξιολόγηση πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Συνολικά η Mercedes – Benz A-Class 250e είναι ένα χαρισματικό αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις αρετές δύο κόσμων και παρά το συμπαγές αμάξωμά της, ξεχειλίζει από premium χαρακτήρα. Ανάλογα μεγάλη όμως με τα πλεονεκτήματά της είναι και η τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από 43.600 ευρώ. 

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Mazda MX-30 E Skyactiv Launch Edition: Πρώτο και άκρως ενδιαφέρον

Η παρθενική εμφάνιση της Mazda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει όλα τα σχεδιαστικά και μηχανολογικά χαρακτηριστικά για να κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. 

Ιστορικά η Mazda προσεγγίζει το θέμα «αυτοκίνητο» με ένα δικό της, μοναδικό τρόπο. Ακριβώς τον ίδιο βλέπουμε και στο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, που έκανε το ντεμπούτο του στη χώρα μας στο τέλος του 2020.

Αισθητικά λοιπόν αλλά και λειτουργικά, το νέο MX-30 ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή πρόταση αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων. Μπορεί να είναι ένα SUV, ωστόσο δεν κρύβει τις σχεδιαστικές καταβολές του RX-8, με τις αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Δίνοντας έτσι και το σπορ στίγμα της κατασκευής.

Με μήκος 4,395 μέτρων το αμάξωμα βρίσκεται στο όριο της κατηγορίας των μικρών – μεσαίων SUV, διαθέτει πέντε πόρτες με τις πίσω να ανοίγουν αντίθετα από τις εμπρός και να είναι σημαντικά μικρότερες σε μήκος, αλλά ιδιαίτερα μεγάλες σε ύψος. Η πολύ κομψή σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mazda επαναλαμβάνεται και εδώ, ενώ η προσέγγιση στην ενσωμάτωση των μπαταριών και του ηλεκτρικού κινητήρα γίνεται με γνώμονα όπως πάντα τη βέλτιστη απόλαυση της οδήγησης.

Η συστοιχία των μπαταριών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα και αποτελεί δομικό στοιχείο, που επιτυγχάνει την αύξηση της στιβαρότητας. Η εμπρός ανάρτηση McPherson και η πίσω αντιστρεπτική δοκός έχουν τροποποιηθεί ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και άμεση μετάδοση των μηνυμάτων από το δρόμο στον οδηγό.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η εργονομική σχεδίαση της θέσης οδήγησης. Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν μηχανισμό όπου με ένα άγγιγμα αναδιπλώνει την πλάτη και μετακινεί ταυτόχρονα ολόκληρο το κάθισμα προς τα εμπρός, προσφέροντας έτσι άνετη είσοδο και έξοδο των επιβατών από τις πίσω θέσεις. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα είναι ένα ιδιαίτερο στοιχείο, καθώς ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ταμπλό και παρέχει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στους εμπρός επιβάτες.

Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Mazda, μία οθόνη αφής 7 ιντσών χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του κλιματισμού. Το σύστημα Mazda Connect, στο βασικό εξοπλισμό, υποστηρίζει συσκευές με λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™ και η σύνδεση μέσω USB εξασφαλίζει απλή και άμεση σύνδεση κάθε smartphone.

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στους 143 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 265Nm. Με μέση κατανάλωση 19 KWh/100 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, το MX-30 επιτυγχάνει εμβέλεια της τάξεως των 200 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του.

Είναι προφανής η επιλογή της Mazda να κρατήσει σχετικά χαμηλά το βάρος του MX-30, στα 1.645 κιλά, ώστε να προσφέρει ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, παρά να επενδύσει σε μεγαλύτερες μπαταρίες, που θα αύξαναν το βάρος αλλά και το χρόνο φόρτισης.

Αυτό το γεγονός έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδήγηση, όπου το MX-30 είναι απολαυστικό. Το χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη αδράνεια, ενώ η συγκέντρωσή του χαμηλά και στο κέντρο του αμαξώματος, δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση στο αυτοκίνητο. Φυσικά η εμβέλεια είναι ένα θέμα και έτσι το μοντέλο προορίζεται κατά βάση για αστική και περιαστική χρήση. Στην οποία -και λόγω συμπαγών διαστάσεων- είναι εξαιρετικό.

Το ελαφρύ και στιβαρό αμάξωμα του Mazda MX-30 είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής. Τα απορροφητικά υλικά που ενσωματώνονται στη δομή κάθε τμήματος του αμαξώματος εξασφαλίζουν την ικανότητα απορρόφησης της ενέργειας που απελευθερώνεται κατά τη σύγκρουση, ενώ ειδικές προστατευτικές κατασκευές έχουν προβλεφθεί για όλα τα μέρη με υψηλή τάση ρεύματος, με ταυτόχρονη αυτόματη απενεργοποίηση σε περίπτωση σύγκρουσης. 

Τέλος, τα ειδικά σχεδιασμένα καπό και αμάξωμα, συμβάλλουν στον περιορισμό του τραυματισμού των πεζών. Όλα τα παραπάνω, συνέβαλαν ώστε το μοντέλο να αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP. 

Πέρα όμως από τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, το νέο MX-30 προσφέρει και ένα πλήθος τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας. Με την ονομασία i-Activsense , η Mazda προσφέρει ένα πλήρες «πακέτο» που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξυπνο σύστημα υποστήριξης πέδησης για εμπρός, πίσω και διασταυρούμενα εμπόδια, προσαρμοζόμενα φώτα LED (Adaptive LED Headlights – ALH), έλεγχο πίσω περιβάλλοντος (360° View Monitor), προειδοποίηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Front Cross Traffic Alert – FCTA), έλεγχο τυφλών σημείων (Blind Spot Monitoring – BSM), προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert – RCTA), σύστημα προειδοποίησης ακούσιας εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Warning System – LDWS), σύστημα διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας (Lane-keep Assist System – LAS), διατήρηση πορείας σε έκτακτη ανάγκη (Emergency Lane Keeping) με Road Keep Assist και έλεγχος τυφλών σημείων (Blind Spot Assist).

Συνολικά το MX-30 είναι ένα απολαυστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με έντονο οικολογικό χαρακτήρα και στα υλικά κατασκευής του, κορυφαία ασφάλεια και σπορ χαρακτήρα. Με τιμές που ξεκινούν από τις περίπου 32.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση για όσες και όσους είναι έτοιμη για το μέλλον της αυτοκίνησης. 

Continue Reading

Lifestyle

Peugeot e-2008: Σιωπηλή αλλά χαρισματική προσωπικότητα

Το Peugeot e-2008 έχει κατασκευαστεί καθ’ εικόνα και ομοίωση του συμβατικού του αδελφού, είναι όμως σε κάθε του έκφανση ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Αν πάρετε ένα ηλεκτρικό 2008 και το βάλετε δίπλα σε ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο, η λίστα των διαφορών τους, αισθητγικά, θα είναι πολύ μικρή και θα περιορίζεται στη μάσκα, στο σήμα “e” στα φτερά και στην απουσία εξάτμισης.

Αντίστοιχα, το εσωτερικό σε ένα «συμβατικό» 2008  και στο ηλεκτρικό δεν έχει διαφορά. Είναι το ίδιο ευρύχωρο, ποιοτικό, όπου η τεχνολογία και η προσοχή στη λεπτομέρεια πρωταγωνιστούν. Στο e-2008 φυσικά υπάρχει το εντυπωσιακό τρισδιάστατο i-cockpit και η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας και σε αυτά τα δύο σημεία εντοπίζονται οι μοναδικές διαφοροποιήσεις, καθώς οι ενδείξεις τους είναι εμπλουτισμένες για να περιλαμβάνουν τις απαιτούμενες πληροφορίες για την ηλεκτροκίνηση. Οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι ακριβώς οι ίδιοι σε όλες τις εκδόσεις.

Κάτω από το καπό, εκεί που θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, τώρα βρίσκεται ο ηλεκτρικός. Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από τις θέσεις των επιβατών και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ακόμα και τα νούμερα της απόδοσης δείχνουν να είναι συγκρίσιμα. Η μπαταρία των 50 KWh  φροντίζει για την τροφοδοσία με ενέργεια ενός μοτέρ που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπή.  Το e-2008 επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα και φτάνει μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 150 km/h.

Οδηγώντας το e-2008 απολαμβάνεις αμέσως τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης.  Απουσιάζει ο θόρυβος του κινητήρα και όλα γίνονται ήσυχα και ήρεμα. Ο οδηγός  έχει άμεσα διαθέσιμη όλη τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που προσθέτει στην ενεργητική ασφάλεια. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normalκαι Sport, που διαφοροποιούν την απόδοση του κινητήρα (82 ίπποi στο Eco, 109 στο Normal και 136 στο Sport), την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού.

Από τα προγράμματα οδήγησης το  Eco είναι λίγο πιο «τεμπέλικο», αλλά απολύτως επαρκές, το Normal ισορροπεί ανάμεσα στην απόδοση και στην οικονομία και το Sport είναι αρκετά πιο «ζωντανό». Η αίσθηση της επιτάχυνσης δεν είναι ακραία όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά σίγουρα είναι δυνατή. Με τον επιλογέα στο D (Drive) το e-2008 απλώς κυλά όταν αφήνουμε το γκάζι ενώ στην επιλογή Β (Brake Regeneration) κάνει πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας και φρενάρει αρκετά. Και πάλι, όχι τόσο πολύ όσο άλλα ηλεκτρικά και δύσκολα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με το γκάζι.

Το e-2008 είναι ένα καλοστημένο μικρό SUV που προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης, με την αίσθηση αυτήν να ενισχύεται από την ησυχία στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί λίγο πιο σκληρά για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών και αυτό γίνεται αισθητό, αλλά όχι ενοχλητικό. Το κέρδος βρίσκεται στο γεγονός ότι όλο αυτό το πρόσθετο βάρος είναι τοποθετημένο στο πάτωμα, κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου με όφελος την καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η Peugeot ανακοινώνει αυτονομία 320 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και παρότι ξέρουμε ότι οι ανακοινώσεις των κατασκευαστών απέχουν από την πραγματικότητα, εδώ η απόσταση δεν είναι μεγάλη. Σε αστικό περιβάλλον, με προσεκτική οδήγηση στο Eco και αρκετή ανάκτηση τα 320 χιλιόμετρα δεν είναι άπιαστο νούμερο. Αν το παρακάνετε με το γκάζι ή βγείτε στον αυτοκινητόδρομο η αυτονομία λογικά δεν θα είναι η ίδια. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για ωφέλιμη αυτονομία που ξεπερνά τα 250 χιλιόμετρα και αυτό αρκεί να καλύψει με άνεση όλες τις καθημερινές μετακινήσεις.

Τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες χρειάζονται αρκετό χρόνο για να φορτιστούν από οικιακές παροχές. Σε απλή σούκο πρίζα το e-2008 απαιτεί λίγο πάνω από 30 ώρες ενώ με wallbox ισχύος 7,4 ή 11 KW φορτίζει πλήρως σε 7,5 ή 5 ώρες  αντίστοιχα. Το πολύ θετικό όμως είναι ότι υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως 100 KW. Αυτό σημαίνει ότι σε αυτήν την περίπτωση η άδεια μπαταρία μόλις σε 30 λεπτά της ώρας φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της.

Το Peugeot e-2008 είναι ένα ευχάριστο, πρακτικό και οικονομικό όχημα που υπάρχει για να αντιμετωπίσει τις κυκλοφοριακές προκλήσεις του σήμερα. Η τιμή του είναι προφανώς «αλμυρή» και ξεκινά από τα 36.900 ευρώ, από τα οποία βέβαια πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό της κρατικής επιδότησης ύψους 5.950 ευρώ. Με αυτό το δεδομένο, προκύπτει μια απόλυτα λογική και συμφέρουσα πρόταση.

Continue Reading

Trending