Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Λιάνα Τσορμπατζίδου-What doesn’t kill you makes you stronger

Το 2013, η Λιάνα Τσορμπατζίδου, Κοσμετολόγος, δημιουργός και εμπνεύστρια των φρέσκων φυσικών καλλυντικών Timalfes, μητέρα 4 παιδιών διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού. Όπως σε εκατομμύρια γυναίκες στον κόσμο, έτσι και στην Λιάνα, ο καρκίνος έφερε αλλαγές. Οι πρώτες κρέμες γεννήθηκαν κάπου ανάμεσα σ αυτήν την διαδρομή ίασης. Γεννήθηκαν μέσα από την προσωπική ανάγκη για μια σειρά περιποίησης με αγνά υλικά, φρέσκα, που δεν επιβαρύνουν τον οργανισμό με περιττά επιβλαβή χημικά. Πολύ σύντομα, οι «κρέμες της Λιάνας» έγιναν η βασική προτίμηση σε φίλους και οικογένεια, κυρίως για τα εξαιρετικά αποτελέσματά τους. Το 2017, η Λιάνα αποφάσισε να παρουσιάσει την πρώτη πιστοποιημένη σειρά προϊόντων Timalfes στην αγορά, διατηρώντας τις ίδιες συνταγές της και πιστή στον αρχικό σκοπό και όραμα της: προϊόντα φυσικά με εξαιρετικές πρώτες ύλες, χωρίς επικίνδυνα χημικά, με σεβασμό στην φύση και το ευ ζην. 



Κυρία Τσορμπατζίδου Λιάνα πότε καταλάβατε ότι σας ενδιαφέρει ο χώρος των καλλυντικών;

Είμαι μέσα στο χώρο των καλλυντικών από μικρό παιδί. Η μητέρα μου ασχολούνταν με τα καλλυντικά, στην ουσία με αυτή τη δουλειά μας μεγάλωσε. Παρόλα αυτά εγώ δεν είχα ασχοληθεί ποτέ επαγγελματικά μέχρι που αποφάσισα να αρχίσω να χρησιμοποιήσω για προσωπική μου χρήση κάτι τελείως αγνό και φυσικό.

Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Η ειλικρίνεια, η συνέπεια, η υπευθυνότητα και η αγάπη για αυτό που κάνω! Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Έχω άμεση επαφή με τον κόσμο που επιλέγει τα προϊόντα μου και κατά συνέπεια δεν θα μπορούσα να είμαι τίποτα λιγότερο από αληθινή. Ταυτόχρονα, παίζει σημαντικό ρόλο κατά τη γνώμη μου η ποιότητα των υλικών με τα οποία τα παρασκευάζω. Αυτό το εισπράττω και από τη συναναστροφή μου με τον κόσμο, οι οποίοι συχνά μου κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιώ.

Μιλήστε μας για τη δραστηριότητα και την φιλοσοφία της εταιρίας σας.

Δημιουργούμε φυσικά προϊόντα κατάλληλα για όλες τις ηλικίες, χωρίς χρήση επικίνδυνων χημικών ουσιών, χωρίς parabens, χωρίς δοκιμές σε ζώα. Χρησιμοποιούμε δικές μας δοκιμασμένες συνταγές, με ήπια συντηρητικά, σε ειδικές συσκευασίες που δεν επιτρέπουν την επαφή του προϊόντος με τον αέρα και τα βακτήρια. Αποτελούνται όλα από ενεργά συστατικά, τα οποία συμβάλλουν στην αποτελεσματική ενυδάτωση, αντιγήρανση, ανάπλαση της επιδερμίδας. Η φιλοσοφία μας είναι να μην προσφέρουμε τίποτα το οποίο δεν θα χρησιμοποιούσαμε εμείς και τα παιδιά μας.

Ποιο είναι το «δυνατό» σημείο της εταιρίας σας, το πλεονέκτημά της σε σχέση με τις άλλες εταιρίες του ανταγωνισμού;

Οι αγνές πρώτες ύλες και η εισδοχή μίας νέας πρότασης στο ήδη υπάρχον κορεσμένο από πειράματα σε ζώα και πολλά χημικά συστατικά. Έτσι λειτουργεί πλέον δυστυχώς ο βιομηχανοποιημένος χώρος των καλλυντικών.

Πείτε μας μια έκφραση που χρησιμοποιείτε συχνά και σας δίνει κουράγιο και δύναμη ;

Όλοι έχουμε δύο ζωές, η δεύτερη αρχίζει όταν συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε μόνο μία.

Έχετε εντάξει στη διατροφή σας βιολογικά προϊόντα; Πιστεύετε ότι είναι καλύτερα από τα συμβατικά ή δεν τα εμπιστεύεστε;

Είμαι εδώ και 3 περίπου χρόνια pescatarian,  γιατί πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο βελτιώνω την υγεία μου. Παράλληλα συμβάλλω στη μείωση των δεινών των ζώων της γης και την κατάσταση του πλανήτη μας, με το να αρνούμαι να καταναλώσω κρέας, εκτός από  θαλασσινά. Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος των λαχανικών που καταναλώνω εγώ και η οικογένειά μου προέρχονται από το λαχανόκηπό μας στον οποίο δεν χρησιμοποιούμε καθόλου λιπάσματα. Συνεπώς όπως καταλαβαίνετε είμαι υπέρ και εμπιστεύομαι τα βιολογικά προϊόντα. Σέβομαι όμως απόλυτα όλους τους τρόπους διατροφής αλλά και αντιλαμβάνομαι την οικονομική επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού σε σχέση με τον τρόπο ζωής που έχω επιλέξει.

Τι θα συμβουλεύατε μια γυναίκα να προσέχει στη διατροφή και τον τρόπο ζωής της για να διατηρείται υγιής και όμορφη;

Ύπνος, καλή διατροφή, γυμναστική, αποχή από καταχρήσεις και όσο γίνεται λιγότερο άγχος. Είναι κάτι που όλοι το ξέρουμε, όλοι το επιθυμούμε αλλά δύσκολα το πετυχαίνουμε. Κοινότυπο αλλά αληθινό.

Έχετε κάποια προσωπικά μυστικά ομορφιάς και υγείας;   

Θετικές σκέψεις, γέλιο, καλή παρέα, αγάπη για τον εαυτό μας και τους ανθρώπους που μας περιτριγυρίζουν και μη ξεχνάτε… φερθείτε με αγάπη στο πρόσωπό σας για να είναι πάντα λαμπερό και φρέσκο επιλέγοντας ο καθένας το προϊόν που τελικά του ταιριάζει.

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βασίλης Σολιδάκης: Ζωγραφίζω αυτό που αγαπάω

…γιατί οι πράξεις μας είναι πολιτισμός.

Βασίλης Σολιδάκης

Πιστεύοντας στην αναγκαιότητα της έκφρασης και της εσωτερικής επικοινωνίας, προσπαθώ τα δεδομένα μου να είναι οι σύγχρονοι προβληματισμοί πάνω στην τέχνη χωρίς να γίνεται αυτοσκοπός η πρωτοτυπία της εικόνας, ούτε όμως και η επανάληψή της.

Ατελιέ

Γράφει ο Γιάννης Λιάκος

Η συνάντησή μας στο εργαστήριο του ζωγράφου, έγινε μεσημεράκι με δυό ρακές για να ξεκινήσει η κουβέντα. Καλλιτέχνης ανήσυχος, με έντονη την ανάγκη να ανατρέπει τα πάντα στην δουλειά του από την μια στιγμή στην άλλη.

Ξεκίνησε να μιλά για τα ταξίδια της ζωής του.

Βασίλης Σολιδάκης

Βασίλης Σολιδάκης: “Γεννήθηκα στην Κρήτη το 1948. Το 1973, βρέθηκα στην Ισπανία, μετά από παρότρυνση του δάσκαλου μου Θ.Δρόσου. Εκεί, με προβλημάτισε έντονα η διαφορά που ένιωσα να υπάρχει, ανάμεσα στην «κλασσική» τέχνη των μουσείων και στην «σύγχρονη» τέχνη.

Η γνωριμία μου με τον Δημήτρη Περδικίδη στην Μαδρίτη, ήταν καθοριστική και πολύτιμη. Ο σπουδαίος αυτός ζωγράφος, με βοήθησε να καλύψω τα κενά μου. Μελέτησα από κοντά την Ισπανική τέχνη σε όλο της το μεγαλείο!! Παράλληλα, αντέγραφα λεπτομέρειες από έργα των μεγάλων δασκάλων, για να κατανοήσω τεχνικές που μου ήταν απαραίτητες. Βέβαια, το πνεύμα του Βελάσκεθ ακόμα με κατατρέχει.”

Ατελιέ

Από την πρώτη ατομική έκθεση στην αίθουσα τέχνης «Συλλογή» η θεματική των έργων μου προερχόταν από ό,τι με συγκινούσε, εντυπωσίαζε ή με προβλημάτιζε και προσπάθησα να αποδώσω με ρεαλισμό τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής, μέχρι και το 1985.

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Νίκη»: H «μορφική» γλώσσα του Νίκου Καρόκη

Γράφει η Μαράη Γεωργούση *

Η καλλιτεχνική δημιουργία αποτελεί μια επίπονη διαδικασία μέσα από τον στοχασμό, την επιλογή, την σύνθεση και την σχηματοποίηση των υλικών. Ο γλύπτης Νίκος Καρόκης ακολουθεί ένα σύνολο  διαδικασιών δημιουργώντας μια δίοδο έκφρασης. Φιλοτεχνεί μια σειρά γλυπτών που, επικοινωνούν με τον θεατή μέσω της «μορφικής» τους γλώσσας. Μια γλώσσα μορφών και συμβόλων ευρύτερα κατανοητή.

Οι όποιες δυσκολίες προκύψουν από τον διάλογο με το υλικό, το σχήμα, τον όγκο, το μέγεθος, το χρώμα, επιλύονται από τον γλύπτη με φροντίδα και σεβασμό στην οντότητα του αρχικού σχήματος. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης αναφέρει πως η «Νίκη», «Niki» ως όνομα του γλυπτού προήλθε από την μελέτη της κίνησης και της στάσης του σώματος, αυτής της συχνής κοινής αντίδρασης των ανθρώπων, όταν επιτυγχάνουν τον απόλυτο στόχο τους και εκδηλώνουν τον ενθουσιασμό τους.

H αρμονία και η ομορφιά είναι έννοιες σύνθρονες της γλυπτικής τέχνης. Ο καλλιτέχνης μετατρέπει το όραμά του σε επιθυμία, ενώ  δημιουργώντας το προχωρά συγχρόνως καλλιτεχνικά και ψυχικά. Το συγκεκριμένο γλυπτό είναι φορτισμένο με έναν έντονο συμβολικό χαρακτήρα. Η γραμμικότητα της μορφής, οι μεγάλες και μικρές καμπύλες, οι ευθείες, η ώσμωση  τους αποτέλεσαν γεωμετρικό παιχνίδι στα χέρια του γλύπτη. Απέδωσε με την χρήση του υλικού του ένα κολάζ συναισθημάτων, γεγονότων και μνήμης. Ένα κολάζ βιωματικό με εγκιβωτισμένες αφηγήσεις.

Η επιλογή του θέματος έμπνευσης ενός γλυπτού δεν έχει πάντα την ίδια αφετηρία. Έχει μεγάλη σημασία τι αφηγείται το γλυπτό και πως έχει εκφραστεί από τον καλλιτέχνη. Ένα οπτικό ερέθισμα, ένα συναίσθημα, οδηγούν στην  αφορμή για πράξη. Η κάθε προσωπική μας νίκη, «Niki», όπως ονόμασε ο Νίκος Καρόκης το γλυπτό του, προϋποθέτει σωστή προετοιμασία, σκληρή δουλειά, συνεχή προσπάθεια και νίκη επί του εγκλωβισμού του φόβου.

 

 

 

Τη συνέχεια του άρθρου θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Διονύσιος Φραγκιάς: Ο τολμηρός και ταλαντούχος Έλληνας καλλιτέχνης στη Νέα Υόρκη

Τον Διονύσιο Φραγκιά είναι δύσκολο να τον βρεις διαθέσιμο, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Πολίτης του κόσμου, ζει και δραστηριοποιείται επαγγελματικά κυρίως στη Νέα Υόρκη. Συνεργάτης του καλλιτέχνη Jeff Koons, ετοιμάζει στη Νέα Υόρκη την παρουσίαση της νέας του δουλειάς στην καινούργια γκαλερί Emmanuel Fremin, στο Τσέλσι.

Εμείς καταφέραμε και μιλήσαμε με τον Διονύσιο για τη ζωή του, την τέχνη και τις συνεργασίες του.

Αποκλειστική συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

– Διονύσιε, πώς εμπνέεσαι;

– Η έμπνευση προέρχεται πάντα από τα ενδιαφέροντα του καλλιτέχνη. Για μένα αυτό περιλαμβάνει τις επιστήμες, όπως η ψυχολογία και η φυσική, και η περιέργειά μου για το πώς σκέφτεται ο ανθρώπινος νους και πώς η ανθρώπινη φύση εκτυλίσσεται καθημερινά στη σύγχρονη κοινωνία μας.

Ενδιαφέρομαι επίσης για την ιστορία, ιδιαίτερα τις ιστορικές κρίσεις και τις εποχές πολέμων. Αυτά τροφοδοτούν την πρακτική προσέγγιση της τέχνης μου και μου δίνουν ένα πλαίσιο για τη δημιουργία ιδεών προς υλοποίηση.

ΚΑΝΩ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ

– Τι τεχνικές χρησιμοποιείς;

– Μου αρέσει πραγματικά να χρησιμοποιώ ένα ευρύ φάσμα μέσων – γλυπτική, ζωγραφική, σχέδιο, performance art και μικτές εγκαταστάσεις μέσων (mixed media installations) που περιλαμβάνουν επίσης και ταινία (film).

Συχνά ένα συγκεκριμένο μέσο «φωνάζει» ότι είναι το κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί για ένα συγκεκριμένο έργο. Όπως ο συγγραφέας Mark Twain είπε: «Η διαφορά μεταξύ της χρήσης της σωστής λέξης και της χρήσης σχεδόν της σωστής λέξης είναι σαν τη διαφορά μεταξύ αστραπής και πυγολαμπίδας».

– Αναφέρεται ότι στα projects σου κάνεις γλυπτά με υβριδική ζωγραφική. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για αυτό;

– Συχνά συγχωνεύω εικόνες. Μερικές φορές η εικόνα προέρχεται από δύο μακρινές χρονικές περιόδους. Για παράδειγμα: Ένωσα μια εικόνα αρχαίου ελληνικού ναού με μια εικόνα ενός διεθνούς διαστημικού σταθμού. Ιδιαίτερα απολαμβάνω την ερμηνεία των εικόνων με υλικά ή τεχνικές που είναι απροσδόκητες.

Κάνω σχέδια που βασίζονται σε γκράφιτι που βλέπω στον δρόμο καθημερινά στο Μπρούκλιν και σε άλλες γειτονιές της Νέας Υόρκης, και στη συνέχεια «στέλνω» τον θεατή σε απομακρυσμένα μέρη όπως το Κατμαντού, το Νεπάλ. Τα σχέδια αυτά φαίνονται σαν λεπτή μεταξωτή και υφασμάτινη ταπετσαρία.

Έτσι, το έργο τέχνης που προκύπτει είναι ένα είδος εννοιολογικά οδηγούμενου υβριδίου που συρρικνώνει τον κόσμο, συγχωνεύει τις αρχαίες τέχνες με τη σύγχρονη υποπολιτισμική ή αντιπολιτισμική εικονογραφία και το παρουσιάζει στον θεατή.

– Πήγες στη Νέα Υόρκη και έμεινες για πάντα εκεί. Πόσο δύσκολη ήταν για σένα η προσαρμογή σου σε μια τέτοια πόλη;

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Trending