Connect with us

Παιδί

Μάθε παιδί μου γράμματα!

Μικρές Συμβουλές για τους μικρούς μας μαθητές απο το «Μαγικό Κλειδί για το Παιδί» με την Παιδαγωγό & Συγγραφέα Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου. Tα σχoλεία έχουν αρχίσει και μαζί τους άρχισαν & οι υποχρεώσεις των μικρών μας μαθητών.  Αναρωτιόμαστε συχνά αυτό τον καιρό πώς μπορούμε να πείσουμε τα παιδιά μας να αρχίσουν το διάβασμα χωρίς να γκρινιάζουν και να αντιστέκονται?  Ας  θυμηθούμε για λίγο τα παιδικά μας χρόνια, να  έρθουν στη μνήμη μας οι δικοί μας  φόβοι και ανασφάλειες όταν μας έστελναν από το σχολείο μας, μεγάλο όγκο εργασιών για το σπίτι. Ας καταλάβουμε ότι τώρα οφείλουμε ως γονείς να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ξεκινήσουν το διάβασμα τους χωρίς εντάσεις και φωνές, αλλά με ηρεμία και θετική διάθεση. Υπάρχουν άλλωστε κάποιες μικρές και εύκολες συμβουλές οι οποίες θα επιφέρουν αυτό το αποτέλεσμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η πρώτη συμβουλή μας είναι να έχουμε έναν καλό προγραμματισμό σε όλες τις δραστηριότητες και υποχρεώσεις του παιδιού και το πρόγραμμα του να είναι κολλημένο πάντα επάνω στο γραφειάκι του, ώστε να μπορεί να ενημερώνεται άμεσα για τις υποχρεώσεις τις οποίες έχει καθημερινά. Είναι καλό να συνεννοούμαστε με τα παιδιά μας για το τι ώρα θα μπουν στη διαδικασία του διαβάσματος. Δεν είναι σωστό να αποφασίζουμε για τα πάντα εμείς , ας τους δώσουμε την ευκαιρία ώστε να αισθανθούν ότι εκείνα επέλεξαν τον συγκεκριμένο χρόνο για να μπουν στη διαδικασία της μελέτης, τότε σίγουρα θα ξεκινήσουν με άλλη διάθεση, Η ανταμοιβή στην κάθε επιτυχία τους είναι ένα καλό βήμα που δείχνει τη θετική μας διάθεση, οπότε όταν το παιδί μας ολοκληρώσει τις εργασίες του, μπορούμε να του προτείνουμε μία μικρή βόλτα μαζί,  ή να του χαρίσουμε ελεύθερο χρόνο για  ενασχόληση με ένα παιχνίδι της επιλογής του,  ή να του προσφέρουμε ένα ωραίο επιδόρπιο, ή λίγη ώρα για να απασχοληθεί με το iPad και φυσικά να το αγκαλιάσουμε γλυκά & να κλείσουμε τη βραδιά μας μαζί του, διαβάζοντας του ένα παραμύθι για καληνύχτα.  Θα πρέπει να είναι κατανοητό σε όλους εμάς τους γονείς, ότι για να μπορεί να συγκεντρωθεί ένα παιδί στο διάβασμα του, ο χώρος του θα πρέπει να είναι ήρεμος, χωρίς εντάσεις και χωρίς φασαρία, αν έχουμε κατοικίδιο την ώρα που θα διαβάζει το παιδί να μην είναι στο ίδιο δωμάτιο μαζί του, θα πρέπει ίσως να κλείσουμε την τηλεόραση ή τη μουσική & να βάλουμε το κινητό μας σε δόνηση. Αυτή η ένδειξη σεβασμού στον κόπο που καταβάλει θα το κάνει να μας εκτιμήσει περισσότερο & ασφαλώς θα  αποδώσει καλύτερα στη μελέτη του. Ας φροντίσουμε οι στόχοι μας να είναι εφικτοί ώστε να μπορούν και να επιτευχθούν. Εμείς είμαστε το καλό πρότυπο των παιδιών μας, αν λοιπόν εμείς ακολουθούμε ένα υπεύθυνο πρόγραμμα εργασίας, αν δεν αναβάλλουμε τις υποχρεώσεις μας στην πρώτη ευκαιρία, τότε πρέπει να ξέρουμε ότι και το παιδί μας που επηρεάζεται από τη δική μας στάση ζωής  & αντίστοιχα θα δράσει στη δική του. Είναι πολύ σημαντικό την ώρα που ξεκινά το παιδί μας το διάβασμά του θα πρέπει από πριν να είναι και χορτάτο αλλά και ξεκούραστο να έχει κοιμηθεί και να έχει καθαρό μυαλό. Οπότε ίσως μία ώρα μετά το μεσημεριανό φαγητό για ξεκούραση θα του δώσει την ευκαιρία να ξεκουραστεί  και στη συνέχεια να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του με καλύτερη διάθεση. Ας θυμόμαστε πάντα  ότι η ενθάρρυνση είναι ο καλύτερος βοηθός ώστε τα παιδιά να μελετήσουν με καλύτερη διάθεση. Μία μικρή δική μας βοήθεια όπου ζητηθεί,  μία καλή κουβέντα επιβεβαίωσης του ότι έχουν βελτιωθεί στην απόδοσή τους μπορεί να μας  βοηθήσει πολύ. Καλή επιτυχία λοιπόν σε μας και στους μικρούς μας μαθητές  και ας δημιουργήσουμε άμεσα τις συνθήκες ώστε να κάνουμε τη μάθηση τους  όχι αγγαρεία αλλά δημιουργία, χαρά και παιχνίδι.

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παιδί

Το Δίλημμα Της Εργαζόμενης Μητέρας

Όλες μας έχουμε δοσμένο ένα κομμάτι του εαυτού μας στα παιδιά μας. Όμως, έχουμε και ένα άγχος, ένα φόβο αδιόρατο, ένα δίλημμα μήπως η αγάπη για τη δουλειά μας και οι πολλές ώρες ενασχόλησής μας με αυτή μας στοιχίσει το ρόλο μας ως μητέρα. Χωρίς να θέλω να δώσω το «φάρμακο» για τον πόνο μας, απλά θα μοιρασθώ μαζί σας, ως εργαζόμενη μητέρα και ως παιδαγωγός επί σειρά ετών, κάποιες σκέψεις, που πιστεύω ότι θα βοηθήσουν για να μπουν κάποια πράγματα στη θέση τους και να διαλυθούν ο «φόβος» και οι αμφιβολίες μας.

Αρχικά θα πρέπει να θυμόμαστε ότι ο χρόνος που περνάμε με τα παιδιά μας πρέπει να είναι ποιοτικός και όχι ποσοτικός. Πόσες μητέρες, αλλά και πατέρες βρίσκονται αρκετές ώρες στο σπίτι με τα παιδιά τους, αλλά δυστυχώς μόνο σωματικά βρίσκονται εκεί. Ο πατέρας στην τηλεόραση, η μητέρα στην κουζίνα και, όταν τα παιδιά τους πλησιάζουν για να ρωτήσουν κάτι ή με διάθεση να συζητήσουν ,τα διώχνουν στο δωμάτιο τους γιατί είναι απασχολημένοι.

Θα θέλατε, αγαπητές μου μητέρες, να σας πω τι να κάνουμε με αυτό τον λίγο χρόνο που διαθέτουμε με τα παιδιά μας ώστε να είναι πράγματι ποιοτικός και δημιουργικός ;

Ακούστε λοιπόν μερικές χρήσιμες συμβουλές:

  • προσπαθούμε να έχουμε ένα γεύμα την ημέρα με τα παιδιά. Αν δεν προλαβαίνουμε το μεσημεριανό, λόγω του ότι αργούμε να επιστρέψουμε από τη δουλειά, ας είναι το βραδινό. Εκεί στο τραπέζι την ώρα που μαζεύεται όλη η οικογένεια κάτι εξαιρετικό συμβαίνει. Ανοίγουν οι καρδιές και μοιράζονται τα νέα της ημέρας. Με τις κατάλληλες ερωτήσεις μπορούμε να μοιρασθούμε μαζί τους εμπειρίες, συναισθήματα. Γίνεται η αναφορά της ημέρας όχι μόνο εκ μέρους των παιδιών, αλλά και των γονιών. Κρατιέται ενωμένη στο κοινό τραπέζι (όχι μόνο του φαγητού) όλη η οικογένεια.
  • Βρείτε λίγο χρόνο να κάνετε μαζί με τα παιδιά κάποια δραστηριότητα. Είτε ένα περίπατο στο πάρκο ή σε παιδότοπο έστω για μισή ή μία ώρα, είτε στο σπίτι να παίξετε μαζί ένα δημιουργικό εκπαιδευτικό παιχνίδι (επιλέξτε να υπάρχουν 2-3 τέτοια παιχνίδια στο σπίτι). Μέσα από αυτά μοιράζεστε σκέψεις, συναισθήματα και παράλληλα μπορείτε σιγά-σιγά να διακρίνετε κλίσεις και ταλέντα των παιδιών. Μπορείτε ακόμα να κάνετε μαζί κάποιες δουλειές του σπιτιού. Ζητήστε ευγενικά να σας βοηθήσουν. Έτσι τα εκπαιδεύετε όμορφα, αναθέτοντας τους κάποιες υπευθυνότητες από τη μικρή ηλικία. Χαίρονται και απολαμβάνουν να βοηθούν τους γονείς τους, αισθάνονται όμορφα και υπεύθυνα.
  • Η ώρα του ύπνου είναι μια άλλη κατάλληλη ώρα για να ενωθούν οι ψυχές μας. Πείτε μου πόση ώρα χρειάζεται να τα σκεπάσετε στο κρεβάτι και να τους τραγουδήσετε ένα τραγούδι ή να τους πείτε ένα παραμύθι; Ένα γλυκό φιλί από την μητέρα και τον πατέρα και το κλείσιμο των ματιών τους με τη μορφή σας είναι βάλσαμο για την παιδική ψυχή . Δε θα ξεχάσω ποτέ όσα χρόνια και αν περάσουν το γλυκό χαμόγελο της κόρης μου και την έκφραση της ικανοποίησης, όταν τη νύχτα τη σκέπαζα και τη φιλούσα γλυκά.

Αυτές είναι μόνο μερικές προτάσεις για τον ποιοτικό χρόνο που μπορούμε να περνάμε με τα παιδιά μας. Η μητρική σας καρδιά είμαι σίγουρη ότι μπορεί να σας οδηγήσει σε περισσότερες ιδέες και πράξεις επικοινωνίας με τα παιδιά σας.

Τέλος, θέλω να σας αφήσω με τα εξής: Προσέξτε ,κάθε φορά που τα παιδιά απευθύνονται σε εσάς για μια ερώτηση ή συζήτηση, να τους δίνετε απεριόριστη εστιασμένη προσοχή. Τα παιδιά μας την έχουν απόλυτη ανάγκη. Τίποτα δεν πληγώνει το παιδί περισσότερο από εκείνη την αγωνιώδη προσπάθεια του να συναντήσει τα μάτια σας και να πάρει την προσοχή σας, όταν μιλάει. Επίσης μη ξεχνάτε να του δίνετε συνέχεια αγάπη απροϋπόθετη (χωρίς όρους και ανταλλάγματα), όπως και αποδοχή και αναγνώριση της αξίας και της ιδιαιτερότητας του.

Είμαι σίγουρη ότι όσο και αν ο έξαλλος ρυθμός της ζωής μας συμπιέζει, η μητρική μας καρδιά πάντα βρίσκει ένα τρόπο να ξεπεράσει τις συμπληγάδες πέτρες και να δώσει τα πλούσια αποθέματα της όποτε και με όποιο τρόπο μπορεί.

Αλεξάνδρα Ευκαρπίδου

Παιδαγωγός, Εισηγήτρια Σεμιναρίων( Παιγαγωγικά-Σχέσεις-Επικοινωνία)

Continue Reading

Παιδί

FamilyGames Το παιχνίδι γίνεται οικογενειακή υπόθεση!

Μπορείς να ανακαλύψεις περισσότερα για έναν άνθρωπο μέσα σε μια ώρα παιχνιδιού από ότι μέσα σε έναν χρόνο συζήτησης”.  ~ Πλάτωνας

Δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά και γονείς μαζί

Στο ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ «Ανθρώπων Βήματα», στην Ηλιούπολη, ξεκινούν τον Δεκέμβριο πρωτότυπες δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης, που αποκαλύπτουν πώς το παιχνίδι γίνεται τρόπος σύνδεσης και σχέσης.

Το παιχνίδι ανάμεσα στα παιδιά και τους γονείς συμβάλλει στη δημιουργία και τη διατήρηση μιας συναισθηματικής και υποστηρικτικής σχέσης, που είναι πολύ σημαντική για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.

Οι γονείς μαθαίνουν να αποκωδικοποιούν τα μηνύματα των παιδιών τους και να ενδυναμώνουν τον γονεϊκό τους ρόλο. Τα παιδιά, μέσα από το παιχνίδι, μαθαίνουν να εκφράζονται, να δημιουργούν, να συνεργάζονται, ενισχύοντας, παράλληλα, την αυτοεκτίμησή τους.

Τις ομάδες παιχνιδιού για γονείς και παιδιά συντονίζουν η Βούλα Δημητρίου, Κοινωνική Λειτουργός, Κοινωνιολόγος, που εργάζεται ως θεραπεύτρια ομάδων παιδιών και γονέων και η Σεμόιρα Ζούλα, Ψυχολόγος, με πολυετή εμπειρία στην εκπαίδευση και στον συντονισμό ομάδων προσωπικής ανάπτυξης και ενδυνάμωσης.

Οι συναντήσεις γίνονται την ίδια ημέρα και ώρα κάθε εβδομάδα, προτείνεται οι συμμετέχοντες να παρακολουθήσουν έναν κύκλο τουλάχιστον πέντε δραστηριοτήτων, ώστε να δημιουργήσουν μια «ρουτίνα» στο μαζί και να μπορέσουν να δουν τους στόχους τους να κατακτώνται.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες και οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν έγκαιρα τη συμμετοχή τους.

Πληροφορίες:

Facebook: https://www.facebook.com/familychildtherapy/

 

Continue Reading

Παιδί

Η τέχνη είναι βασικό στοιχείο για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού

Η συγγραφέας Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου στη στήλη της «Το Μαγικό κλειδί για το παιδί» εξηγεί για τον πολύτιμο ρόλο των τεχνών στη ζωή μας. Όμως, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η τέχνη στην ομαλή ανάπτυξη των μικρών παιδιών μας;Όταν τα παιδιά μας δεν έρχονται σε επαφή με την τέχνη, με τις έμμεσες ιστορίες και ποιήματα, αν δεν ακούνε μουσική, η ζημιά δεν είναι τόσο εύκολο να δει κανείς, αλλά υπάρχει. Ο μεγάλος Βρετανός συγγραφέας που έχει τιμηθεί με πολυάριθμα βραβεία Ο Φίλιπ Πούλμαν έγραψε για το τέταρτο φεστιβάλ του Βραβείου Memorial Astrid Lindgren το 2012.« Τα παιδιά χρειάζονται τέχνη και ιστορίες και ποιήματα και μουσική όσο χρειάζονται αγάπη και φαγητό και καθαρό αέρα και παιχνίδι»Είναι αλήθεια ότι μερικοί άνθρωποι μεγαλώνουν χωρίς να δουν ποτέ με προσοχή την τέχνη, είναι απόλυτα ευχαριστημένοι από την ζωή τους. Ίσως κάποια στιγμή από μια τυχαία ώθηση, όπως η ακοή μιας μουσικής από ένα ανοιχτό παράθυρο, ή μια προσεκτική ματιά σε ένα πίνακα, συνειδητοποιούν ότι είναι γεμάτες με μια επιθυμία για κάτι τόσο γλυκό και τόσο απολαυστικό που σχεδόν πληγώνει τους. Κάποιοι δακρύζουν ή αισθάνονται χαμένοι και άλλοι κρυφή χαρά από αυτή την νέα εμπειρία, από την ανάγκη που δεν γνώριζαν ότι υπάρχει. Το παιδί με το παιδί ακούει μουσική ή βλέποντας όμορφες εικόνες ή ακούγοντας για πρώτη φορά ένα τραγούδι ένα ποίημα ή ένα παιδικό παραμύθι. Ζωή χωρίς τις τέχνες είναι μια ζωή στην κατάσταση πολιτιστικής αγνοίας που οι συνέπειες της δεν είναι τόσο εύκολα ορατές, λέει ο Philip Pullman. Εμείς ως δραστήριοι παιδαγωγοί και άνθρωποι που ασχολούνται με τις ανάγκες των μικρών μαθητών μας, γνωρίζουμε τον καλλιτεχνικό ρόλο των τεχνών στη ζωή των παιδιών μας. Το πρώτο κοντσέρτο για τα μωρά, υλοποίησε το 2014 με μεγάλη επιτυχία την Λυρική Σκηνή της Σόφιας. Κάθε Σάββατο και Κυριακή από τα 11πμ στην Όπερα έχει κοντσέρτα για παιδιά ηλικίας έως 3 ετών. Η ιδέα αυτή ανήκε στον διευθυντή της Λυρικής Σκηνής, Πλαμέν Καρταλόφ, που λέει ότι τα «Κοντσέρτα για τα μωρά» έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν στους μικρότερους θεατές ένα όμορφο ηχητικό περιβάλλον, διεξάγονται στην πρώην VIP αίθουσα που έχει επισκευαστεί, έχει ειδική επιφάνεια, και παιδικά παιχνίδια και κουδουνίστρες – τα πρώτα κρουστά όργανα.  Ολοκληρώνοντας την μικρή μας αναδρομή στην ιστορία της μουσικής στην Ζωή του Παιδιού αξίζει να προσέξουμε την θέση της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας για το τραγούδι και το ρόλο της στην ευκολότερη συγκράτηση του λόγου στα βρέφη . Ο Γκαρντνέρ μιλά για την «μουσική νοημοσύνη» που υπάρχει λανθάνουσα σε όλους μας και την έδρα της έχει μαζί με το κέντρο του λόγου το ανθρώπινο μυαλό όπως αποκαλύπτει με τις έρευνες του ο νευροφυσιολόγος ν. Το τραγούδι και το καλό παραμύθι είναι εξαιρετικά εκπαιδευτικά εργαλεία για πολλούς κλάδους των επιστημόνων, για τους παιδαγωγούς, τους ψυχολόγους και τους κοινωνιολόγους και καλύπτει εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς και γνώσεις στόχους.Το παραμύθι & η μουσική μπορούν να γίνουν μέθοδοι εκπαίδευσης, εργαλεία γνώσης, νοητικής εξέλιξης & αναπαράστασης, που συμβάλλουν στην ενεργητική ακρόαση, ζωντανεύουν την φαντασία και αναβλύζουν σε όλες τις αισθήσεις μας.Βρείτε την ευκαιρία να απολαύσετε μαζί με τα παιδιά σας ένα τραγούδι που θα το τραγουδήσετε θα το χορέψει και θα μιλήσει γι ‘αυτό. Το βράδυ να θυμάστε πως η καλύτερη καληνύχτα είναι αυτή που συνοδεύει την ανάγνωση ενός καλού παραμυθιού.

Πηγή

Continue Reading

Trending