Connect with us

Τουρισμός

Μέτρα… για τον Αναπτυξιακό Τουριστικό Μονόδρομο στην Ελληνική περιφέρεια

Έφη Βαλίλα 

Δημοσιογράφος

 

Προοίμιο 

 

Το θεωρητικό πλαίσιο του Τουρισμού μας λέει ότι ο Τουρισμός, είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, που με βάση του ελευθέρου χρόνου του ανθρώπου,  εκδηλώνεται με την μετακίνηση και  παραμονή σε άλλες περιοχές μακριά από τη μόνιμη κατοικία με στόχο  συνήθως την ψυχική ανάπαυλα.

Ουσιαστικά όμως είναι διττός. Ένα μέρος σχετίζεται με την μετακίνηση των ανθρώπων που ενσαρκώνει την τουριστική ζήτηση. Το άλλο μέρος αναφέρεται στην εξυπηρέτηση των μετακινούμενων – εκδρομέων – επισκεπτών, άρα την τουριστική προσφορά. Τόσο η τουριστική προσφορά όσο και η τουριστική ζήτηση έχει να κάνει με ένα προϊόν μια  υπηρεσία, που οφείλει να ανταποκρίνεται αφενός ποσοτικά και αφετέρου ποιοτικά.

 

Ο τουριστικός κλάδος 

 

Αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της παγκόσμιας αλλά και της Ελληνικής οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί δηλαδή μία κυρίαρχη δραστηριότητα σε όλες σχεδόν τις  χώρες, έχει δε αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους  της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία όλων πολιτών.

 

Η αναθεώρηση των προβλέψεων του παγκόσμιου τουρισμού λόγω εμφάνισης του κορωνοϊού

 

Με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναθεωρήθηκαν οι αρχικές προβλέψεις για το Τουρισμό του 2020, και εκτίμησε ότι θα μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης Η μείωση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τουλάχιστον κατά 30-50 τουλάχιστον δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις του 2020,  σε σχέση με το 2019. Έτσι οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης καλούνται σήμερα να αντεπεξέλθουν σε μια ακόμη κρίση που δοκιμάζει τα όρια της βιωσιμότητάς τους. Τα αυστηρά μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της νέας πανδημίας, καθήλωσαν τον Τουρισμό. Αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας (ξενοδοχεία) να βρίσκονται χωρίς πελάτες και φυσικά πως είναι δυνατόν να έρθουν αφού είναι κλειστά τα αεροδρόμια και φυσικό επόμενο να μην υπάρχουν πτήσεις. Έτσι η Ελλάδα βρίσκεται σε έναν «οικονομικό καιάδα» και αναρωτιέται η περιφέρεια και οι τοπικές περιοχές υποδοχής Τουριστικού ρεύματος να σταθούν στα πόδια τους.

Και τούτο διότι λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρέθηκε  στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε όλους τους οικονομικούς Τουριστικούς δείκτες,  σχέση με τις προβλέψεις.

 

Οι απαιτήσεις των Τοπικών Επιχειρήσεις παροχής  φιλοξενίας και εστίασης

 

Το αυτονόητο! Δηλαδή: την στήριξη του Τουριστικού κλάδου με μέτρα όπως: Την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών για το μόνιμο προσωπικό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021, επίσης την επέκταση της επιδότησης των τόκων των δανείων των τουριστικών επιχειρήσεων, ακόμα την αναστολή καταβολής χρεολυσίων υφιστάμενων ενήμερων δανείων και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του κεφαλαίου κατά χ έτη. Επιπλέον την αύξηση ορίου ανά επιχείρηση της δικαιούμενης επιστρεπτέας προκαταβολής, επιπροσθέτως την παράταση του χρόνου αναστολής των προς πληρωμή επιταγών και στην συνέχεια την  φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή ακόμα και ενίσχυση του εργατικού δυναμικού των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Τελικά  θα πρέπει η επίσημη πολιτεία να βρει κεφάλαια  και να στηρίξει τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης ειδικά στις  περιοχές της Βορείους Ελλάδας και Θράκης που πλήττονται, καθώς το τοπικού ΑΕΠ συγκεκριμένων περιοχών υποδοχής Τουριστικού ρεύματος, προέρχεται από τον τουρισμό.

 

Το webinar “Restarting Travel and Tourism after the COVID-19 pandemic” θα μπορούσε να δώσει εναύσματα αισιοδοξίας στην Τοπική Τουριστική μας Ανάπτυξη

 

Από σήμερα και αύριο πραγματοποιείται με πρωτοβουλία Ελληνίδας Ευρωβουλευτή, διαδικτυακά το διήμερο 16 και 17 Νοεμβρίου, ώστε να τεθούν τα καίρια ζητήματα για την αντιμετώπιση του ισχυρού πλήγματος της πανδημίας που δέχθηκε ο κλάδος των ταξιδίων και τουρισμού, και με στόχο: να ενισχυθεί ο διάλογος με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταξιδιωτική αγορά για την ομαλή επανεκκίνηση του τουρισμού, να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες και να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας. Επίσης να εξεταστούν λύσεις και βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν προς όφελος της ΕΕ και ιδιαίτερα της Ελλάδας, για να συνεχίσει και μετά την πανδημία να πρωταγωνιστεί στον τουρισμό.

Η Ευρωβουλευτής διοργανώνει διαδικτυακή διημερίδα για τον τουρισμό, με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων και φορέων της παγκόσμιας και της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας καθώς και εκπροσώπων θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Το αίτημα ιδιοκτητών μικρομεσαίων επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας για τη στήριξη των τοπικών  επιχειρήσεων τους 

Κατόπιν συζήτησης με επιχειρηματίες του κλάδου στην Περιφέρεια Α.ΜΘ αναφορικά με την απαγόρευση απαίτησης της χαμηλότερης τιμής δωματίων από τις πλατφόρμες κρατήσεων, η άποψή τους είναι ότι οι πλατφόρμες κρατήσεων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απαιτούν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία τη χαμηλότερη τιμή, διότι  το αντίθετο συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα δεν είναι μόνον αίτημα επιχειρηματιών μας αλλα και ξενοδόχων της Ελβετίας αλλα και της Γερμανίας.

Αναλυτικότερα:

Σύμφωνα με το Ελβετικό Συμβούλιο, στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα ξενοδοχεία να ανταγωνίζονται επί ίσους όρους στις τιμές. Μέχρι στιγμής, το σχεδόν μονοπώλιο της Booking, εμμέσως καθορίζει τις τιμές στις οποίες οι ξενοδόχοι της χώρας μπορούν να διαθέτουν τα δωμάτιά τους. Στη Γερμανία, μέχρι στιγμής έχει απαγορευθεί η ευρεία ρήτρα ισοτιμίας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται υπόθεση στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο όσον αφορά τη στενή ρήτρα ισοτιμίας εναντίον της Booking.com. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επίσης τρόπους για την αντιμετώπιση των επιθετικών πολιτικών των πλατφορμών προκειμένου να αποκατασταθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχείων, εν όψει της νέας Τουριστικής περιόδου 2021!

Continue Reading

Τουρισμός

PHILOXENIA 2021: Σημαντική παρουσία της Χαλκιδικής με την εμπειρία των 4 εποχών

Σημαντική παρουσία της Χαλκιδικής με την εμπειρία των 4 εποχών 

Έχοντας στις βαλίτσες της, τα πρώτα θετικά μηνύματα για το 2021, όπως αυτά προέκυψαν από τις συναντήσεις που είχαν τα στελέχη του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής στην έκθεση τουρισμού του Λονδίνου, WTM 2021, η Χαλκιδική συμμετείχε στην 36η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της HELEXPO – ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη, 12-14 Νοεμβρίου 2021.

Η παρουσία του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής στο περίπτερο 15 με 20 τ.μ. ήταν δυναμική δίνοντας έμφαση στις 4 εποχές που μπορείς να επισκεφτείς τη Χαλκιδική μέσω των βιωματικών εμπειριών όπως επισκέψιμα οινοποιεία, τοπικούς παραγωγούς κά. Αρωγούς στην προσπάθεια αυτή είχε τα οινοποιεία της Χαλκιδικής και συγκεκριμένα τα βιολογικά κρασιά του οινοποιείου Κωνσταντάρα στην Πορταριά, το οινοποιείο Domaine Agrovision στον Ξηροπόταμο, το οινοποιείο Άκραθως του Χαράλαμπου Μπεκρή στη Μεγάλη Παναγία, το κτήμα Λειβαδιώτη στη Μαραθούσα, το οινοποιείο της Κλαούντια Παπαγιάννη στην Αρναία και το κτήμα Μυλοποτάμου στο Άγιο Όρος που πρόσφεραν τα κρασιά τους. Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τα εξαιρετικά ροζέ, λευκά και κόκκινα κρασιά των οινοποιείων συνοδευόμενα από μοναδικά παραδοσιακά τυροκομικά προϊόντα της εταιρείας “Βαλμά” και τα διαλεκτά αρτοσκευάσματα της εταιρείας Φίλιππος Γαβανάς bakery. O Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής θέλει να ευχαριστήσει θερμά τους παραπάνω χορηγούς και υποστηρικτές του.

Παράλληλα, τα στελέχη του Τουριστικού Οργανισμού πραγματοποίησαν περισσότερα από 30 προγραμματισμένα ραντεβού με επαγγελματίες του τουρισμού από 10 διαφορετικές χώρες, όπως Ρωσία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ιταλία, Γαλλία, Ουκρανία, Τουρκία κτλ -στο διευρυμένο 2ήμερο πρόγραμμα Β2Β συναντήσεων με τους Hosted Buyers- με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του προορισμού και την παροχή πληροφοριών για την 4η μεγαλύτερη τουριστική δύναμη της Ελλάδας. 

Continue Reading

Τουρισμός

Online ημερίδα «Τουρισμός με… διαφορά»

Ιδανικά συμπληρώνονται οι δράσεις του GRBossible  και στον χώρο του τουρισμού με άλλη μια διαδικτυακή ημερίδα που εντάσσεται στη δέσμη πρωτοβουλιών του skywalker.gr «Βγαίνουμε μπροστά» με τίτλο «Τουρισμός με… διαφορά».

Συντονιζόμαστε με μια live συνάντηση στο Facebook του Skywalker.gr-Εργασία στην Ελλάδα και το site «Βγαίνουμε μπροστά».

Σκοπός της online ημερίδας «Τουρισμός με… διαφορά» είναι να παρουσιάσει πρωτοβουλίες και project που ενισχύουν την επανεκκίνηση του τουρισμού και προβάλλουν την καινοτομική αναγκαιότητά του.

Στην online ημερίδα «Τουρισμός με… διαφορά» και στο πλαίσιο ενός πάνελ, oι διακεκριμένοι ομιλητές θα συζητήσουν για τις προκλήσεις των τουριστικών επιχειρήσεων στην εποχή του Covid και τη μετά Covid εποχή, θα αναπτύξουν το όραμα και τον σχεδιασμό του τουριστικού μέλλοντος της χώρας και θα παρουσιάσουν εργαλεία και πρωτοβουλίες με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος.

Στο πάνελ συμμετέχουν οι ομιλητές:

  • Ο κ. Μιχάλης Δρίτσας, Επικεφαλής Γραφείου Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Δρ. Χρ. Δήμα.
  • O κ. Δημήτρης Μπούχαλης, Επισκέπτης καθηγητής στη Σχολή Ξενοδοχειακής & Τουριστικής Διοίκησης του Πολυτεχνικού Πανεπιστημίου του Χονγκ Κονγκ, Κίνα, και Υποδιευθυντής του Κέντρου Τουριστικής και Ξενοδοχειακής Έρευνας του Πανεπιστημίου Bournemouth. 
  • Η κα Άννα Μανιά, Co-founder, Greeking.me.
  • Ο κ. Νίκος Καραφλός, CEO of Dexamenes Seaside Hotel.
  • Ο κ. Ανδρέας Φατούρος, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Clio Muse Tours.
  • Ο κ. Iyad Kayali, Σύμβουλος & Εκπαιδευτής Αειφόρου Τουρισμού.

Την οnline ημερίδα «Τουρισμός με… διαφορά» συντονίζει ο δημοσιογράφος κ. Χάρης Ντιγριντάκης.

Η ημερίδα θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom και θα μεταδοθεί ταυτόχρονα μέσω της πλατφόρμας Facebook του skywalker.gr, ώστε το κοινό να μπορεί να παρακολουθήσει αλλά και να υποβάλει γραπτώς τα ερωτήματά του. Θα μεταδοθεί επίσης live από το site vgainoumemprosta.skywalker.gr (χωρίς τη δυνατότητα παρεμβάσεων).

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το www.bossible.gr, καθώς επίσης και να δηλώσετε δωρεάν συμμετοχή στο Facebook Event: Online ημερίδα: «Τουρισμός με… διαφορά».

Η διοργάνωση της online ημερίδας πραγματοποιείται με την πολύτιμη συμβολή των:

Χορηγοί επικοινωνίας:

STAR ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, TVSTAR.GR, Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, ΕΠΙΧΕΙΡΩ,                     E-DAILY, E-RADIO, VORIA.GR, ENALLAKTIKOS.GR, STARTUP.GR, STARTUPPER, BUSINESS NEWS.GR, EMEA.GR, MAGDAS NEWS, TRAVEL DAILY NEWS.GR, ΟΜΟΡΦΗ ΖΩΗ, TOURISM TODAY.GR, ECOZEN.GR, BUSINESS WOMAN, TOUR MARKET, DEAL NEWS, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ, SIGMA MEDIA GROUP, GREEK HOTELIER NEWS, FLOW MAGAZINE, PINK.GR, GREEN GUIDE, LET IT BE.GR, SUPPORTBUSINESS.GR, SETTLE.GR, STENTORAS.GR

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ, επικοινωνήστε:

Μαίρη Κατσαπρίνη, Marketing Director, skywalker.gr, 210 9730280 (εσωτ. 231), [email protected]

Continue Reading

Ξενοδοχεία

Καλύτερη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων για το 2021 η CHC GROUP

Τον τίτλο Best Hotel Management Company 2021, καλύτερη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων για το 2021, κατέκτησε επάξια η CHC GROUP Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A. στα International Travel Awards 2021.

Μια ακόμη διάκριση για τον Όμιλο CHC με διεθνή απήχηση, που επιτεύχθηκε έπειτα από σκληρή δουλειά και εντυπωσιακά αποτελέσματα στον δύσκολο, όσο και απαιτητικό, επαγγελματικό στίβο της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, η οποία έρχεται ως επιστέγασμα των προσπαθειών που το σύνολο των συνεργατών του Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A. καταβάλλουν αδιάκοπα.

Με αφορμή αυτή τη βράβευση, ο Γενικός Διευθυντής και Ιδρυτής του Ομίλου CHC Ζαχαρίας Α. Χνάρης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Μια ακόμη βράβευση που μας φέρνει συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης. Αλλά και μια διεθνής διάκριση, που μας γεμίζει με ακόμα μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης για το μέλλον. Η δε χρονική συγκυρία αυτής της αναγνώρισης, μια χρονιά με πολλά προβλήματα για το τουρισμό διεθνώς λόγω της πανδημίας όπως είναι το 2021, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. 

Θα ήθελα να συγχαρώ όλες και όλους τους συνεργάτες μου που ενστερνίζονται το όραμα του Ομίλου CHC. Ένα όραμα που έχει στο επίκεντρο την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών σε όλα τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα που μας εμπιστεύονται. Συνεχίζουμε δυναμικά, με πίστη στις δυνατότητες των ανθρώπων μας, ρεαλιστικά οραματικό σχεδιασμό βασισμένο στη γνώση, την εμπειρία και τις ιδιαιτερότητες της παγκόσμιας αγοράς, αλλά και με αισιοδοξία για το μέλλον του Ελληνικού τουρισμού.».

Τα International Travel Awards

Τα International Travel Awards θεωρούνται τα κορυφαία βραβεία στον κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών. Απονέμονται έπειτα από διαδικασία ψηφοφορίας 100.000 και πλέον επαγγελματιών της τουριστικής βιομηχανίας, επισκεπτών και ταξιδιωτών, έπειτα από προσεκτική επιλογή των συμμετεχόντων, που γίνεται από εξειδικευμένη κριτική επιτροπή. Κάθε υποψηφιότητα αξιολογείται προσεκτικά έτσι ώστε να πληροί τα αυστηρά κριτήρια συμμετοχής και να διασφαλίζεται το υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων. Χαρακτηριστικό της αναγνώρισης που τυγχάνουν τα International Travel Awards διεθνώς, είναι το γεγονός ότι για το 2021 έλαβαν μέρος περισσότερες από 4.500 εταιρείες από 50 και πλέον χώρες.

Τα International Travel Awards διοργανώνονται από την KSA Tourism Marketing & PR Company, μια εταιρεία με εμπειρία δεκαετιών στην τουριστική προώθηση και το branding περισσοτέρων από 5.000 τουριστικών εμπορικών σημάτων σε όλο τον κόσμο.

Continue Reading

Trending