Τουρισμός
Μέτρα… για τον Αναπτυξιακό Τουριστικό Μονόδρομο στην Ελληνική περιφέρεια
Έφη Βαλίλα
Δημοσιογράφος
Προοίμιο
Το θεωρητικό πλαίσιο του Τουρισμού μας λέει ότι ο Τουρισμός, είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, που με βάση του ελευθέρου χρόνου του ανθρώπου, εκδηλώνεται με την μετακίνηση και παραμονή σε άλλες περιοχές μακριά από τη μόνιμη κατοικία με στόχο συνήθως την ψυχική ανάπαυλα.
Ουσιαστικά όμως είναι διττός. Ένα μέρος σχετίζεται με την μετακίνηση των ανθρώπων που ενσαρκώνει την τουριστική ζήτηση. Το άλλο μέρος αναφέρεται στην εξυπηρέτηση των μετακινούμενων – εκδρομέων – επισκεπτών, άρα την τουριστική προσφορά. Τόσο η τουριστική προσφορά όσο και η τουριστική ζήτηση έχει να κάνει με ένα προϊόν μια υπηρεσία, που οφείλει να ανταποκρίνεται αφενός ποσοτικά και αφετέρου ποιοτικά.
Ο τουριστικός κλάδος
Αποτελεί πλέον έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της παγκόσμιας αλλά και της Ελληνικής οικονομίας, τόσο σε απόλυτους όσο και σε σχετικούς αριθμούς. Αποτελεί δηλαδή μία κυρίαρχη δραστηριότητα σε όλες σχεδόν τις χώρες, έχει δε αξιόλογες πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους άλλους κλάδους της οικονομίας και συμβάλλει στη συνολική οικονομική ανάπτυξη των χωρών. Στη τελευταίες δεκαετίες στη χώρα μας, σημείωσε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, συνδεόμενος άμεσα με την κοινωνικοοικονομική αναπτυξιακή διαδικασία, καθώς συμβάλλει σημαντικά και στην άνοδο του επιπέδου διαβίωσης των τουριστικά ανεπτυγμένων περιοχών και, συνακόλουθα, στην ευημερία όλων πολιτών.
Η αναθεώρηση των προβλέψεων του παγκόσμιου τουρισμού λόγω εμφάνισης του κορωνοϊού
Με ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στο πρώτο εξάμηνο του 2020 αναθεωρήθηκαν οι αρχικές προβλέψεις για το Τουρισμό του 2020, και εκτίμησε ότι θα μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το 2019, λόγω του κορονοϊού, έναντι αρχικής πρόβλεψης Η μείωση αυτή είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τουλάχιστον κατά 30-50 τουλάχιστον δισεκατομμύρια δολάρια οι τουριστικές εισπράξεις του 2020, σε σχέση με το 2019. Έτσι οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης καλούνται σήμερα να αντεπεξέλθουν σε μια ακόμη κρίση που δοκιμάζει τα όρια της βιωσιμότητάς τους. Τα αυστηρά μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της νέας πανδημίας, καθήλωσαν τον Τουρισμό. Αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας (ξενοδοχεία) να βρίσκονται χωρίς πελάτες και φυσικά πως είναι δυνατόν να έρθουν αφού είναι κλειστά τα αεροδρόμια και φυσικό επόμενο να μην υπάρχουν πτήσεις. Έτσι η Ελλάδα βρίσκεται σε έναν «οικονομικό καιάδα» και αναρωτιέται η περιφέρεια και οι τοπικές περιοχές υποδοχής Τουριστικού ρεύματος να σταθούν στα πόδια τους.
Και τούτο διότι λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (WTO) βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση να δηλώσει μείωση του αριθμού των τουριστών το 2020, και γενικότερα μια μείωση σε αριθμούς σε όλους τους οικονομικούς Τουριστικούς δείκτες, σχέση με τις προβλέψεις.
Οι απαιτήσεις των Τοπικών Επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης
Το αυτονόητο! Δηλαδή: την στήριξη του Τουριστικού κλάδου με μέτρα όπως: Την επιδότηση του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών για το μόνιμο προσωπικό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2021, επίσης την επέκταση της επιδότησης των τόκων των δανείων των τουριστικών επιχειρήσεων, ακόμα την αναστολή καταβολής χρεολυσίων υφιστάμενων ενήμερων δανείων και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του κεφαλαίου κατά χ έτη. Επιπλέον την αύξηση ορίου ανά επιχείρηση της δικαιούμενης επιστρεπτέας προκαταβολής, επιπροσθέτως την παράταση του χρόνου αναστολής των προς πληρωμή επιταγών και στην συνέχεια την φοροαπαλλαγή σε επιχορήγηση ή ακόμα και ενίσχυση του εργατικού δυναμικού των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Τελικά θα πρέπει η επίσημη πολιτεία να βρει κεφάλαια και να στηρίξει τις ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης ειδικά στις περιοχές της Βορείους Ελλάδας και Θράκης που πλήττονται, καθώς το τοπικού ΑΕΠ συγκεκριμένων περιοχών υποδοχής Τουριστικού ρεύματος, προέρχεται από τον τουρισμό.
Το webinar “Restarting Travel and Tourism after the COVID-19 pandemic” θα μπορούσε να δώσει εναύσματα αισιοδοξίας στην Τοπική Τουριστική μας Ανάπτυξη
Από σήμερα και αύριο πραγματοποιείται με πρωτοβουλία Ελληνίδας Ευρωβουλευτή, διαδικτυακά το διήμερο 16 και 17 Νοεμβρίου, ώστε να τεθούν τα καίρια ζητήματα για την αντιμετώπιση του ισχυρού πλήγματος της πανδημίας που δέχθηκε ο κλάδος των ταξιδίων και τουρισμού, και με στόχο: να ενισχυθεί ο διάλογος με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και την ταξιδιωτική αγορά για την ομαλή επανεκκίνηση του τουρισμού, να στηριχθούν οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες και να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας. Επίσης να εξεταστούν λύσεις και βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να υιοθετηθούν προς όφελος της ΕΕ και ιδιαίτερα της Ελλάδας, για να συνεχίσει και μετά την πανδημία να πρωταγωνιστεί στον τουρισμό.
Η Ευρωβουλευτής διοργανώνει διαδικτυακή διημερίδα για τον τουρισμό, με τη συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων και φορέων της παγκόσμιας και της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας καθώς και εκπροσώπων θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το αίτημα ιδιοκτητών μικρομεσαίων επιχειρήσεων παροχής φιλοξενίας για τη στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων τους
Κατόπιν συζήτησης με επιχειρηματίες του κλάδου στην Περιφέρεια Α.ΜΘ αναφορικά με την απαγόρευση απαίτησης της χαμηλότερης τιμής δωματίων από τις πλατφόρμες κρατήσεων, η άποψή τους είναι ότι οι πλατφόρμες κρατήσεων δεν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να απαιτούν από τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία τη χαμηλότερη τιμή, διότι το αντίθετο συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα δεν είναι μόνον αίτημα επιχειρηματιών μας αλλα και ξενοδόχων της Ελβετίας αλλα και της Γερμανίας.
Αναλυτικότερα:
Σύμφωνα με το Ελβετικό Συμβούλιο, στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα στα ξενοδοχεία να ανταγωνίζονται επί ίσους όρους στις τιμές. Μέχρι στιγμής, το σχεδόν μονοπώλιο της Booking, εμμέσως καθορίζει τις τιμές στις οποίες οι ξενοδόχοι της χώρας μπορούν να διαθέτουν τα δωμάτιά τους. Στη Γερμανία, μέχρι στιγμής έχει απαγορευθεί η ευρεία ρήτρα ισοτιμίας ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται υπόθεση στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο όσον αφορά τη στενή ρήτρα ισοτιμίας εναντίον της Booking.com. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επίσης τρόπους για την αντιμετώπιση των επιθετικών πολιτικών των πλατφορμών προκειμένου να αποκατασταθεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός μεταξύ των ξενοδοχείων, εν όψει της νέας Τουριστικής περιόδου 2021!
Τουρισμός
Υπερτουρισμός: Υπάρχει Πραγματικά ή Υπερβάλλουμε;
Ο όρος «υπερτουρισμός» έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, περιγράφοντας την κατάσταση κατά την οποία οι τουριστικοί προορισμοί δεν μπορούν να διαχειριστούν την πίεση των επισκεπτών. Ωστόσο, είναι πραγματικά το πρόβλημα τόσο σοβαρό όσο παρουσιάζεται; Μπορεί να υποστηριχθεί ότι ο υπερτουρισμός δεν υφίσταται σε τόσο μεγάλο βαθμό ή ότι η συζήτηση γύρω από αυτό το φαινόμενο έχει υπερτονιστεί για διάφορους λόγους. Ακολουθούν επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα του υπερτουρισμού δεν είναι τόσο εκτεταμένο όσο συχνά αναφέρεται.
Ο Τουρισμός ως Ευκαιρία για Οικονομική Ανάπτυξη
Ένα από τα ισχυρότερα επιχειρήματα ενάντια στην ιδέα του υπερτουρισμού είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας. Οι τουρίστες δημιουργούν ζήτηση για υπηρεσίες και προϊόντα, ενισχύοντας την οικονομία τοπικών και εθνικών κοινωνιών. Για πολλές περιοχές, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες ή σε απομακρυσμένες τουριστικές κοινότητες, ο τουρισμός είναι συχνά η κύρια πηγή εσόδων.
Προορισμοί όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Ταϊλάνδη έχουν ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό από τον τουρισμό. Η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ αυτών των χωρών είναι ουσιώδης, και πολλοί τομείς της οικονομίας τους στηρίζονται στον τουρισμό. Η ιδέα ότι υπάρχει υπερτουρισμός υπονοεί ότι αυτή η οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να περιοριστεί, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες.
Εποχικότητα και Διαφοροποίηση των Επισκεπτών
Ένα από τα επιχειρήματα που δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι τόσο εκτεταμένος, είναι η εποχικότητα του τουρισμού. Η πλειοψηφία των προορισμών που κατηγορούνται για υπερτουρισμό, όπως η Σαντορίνη, η Βαρκελώνη και η Βενετία, έχουν συγκεκριμένες περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης (συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες), ενώ τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου οι τουριστικοί αριθμοί μειώνονται σημαντικά.
Αυτή η εποχικότητα δείχνει ότι ο τουρισμός δεν είναι συνεχώς «υπερβολικός», αλλά μάλλον συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Κατά συνέπεια, αν οι τοπικές αρχές διαχειριστούν καλύτερα τον τουρισμό κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, το πρόβλημα μπορεί να μετριαστεί χωρίς να υπάρξουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες.
Επιπλέον, ο τουρισμός εξελίσσεται. Σημειώνεται αύξηση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός και ο οικοτουρισμός. Αυτές οι μορφές συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των τουριστικών ροών, μειώνοντας την πίεση στους παραδοσιακούς δημοφιλείς προορισμούς.
Η Δυνατότητα Ανάπτυξης Υποδομών
Η τεχνολογία και οι σύγχρονες υποδομές έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας στους δημοφιλείς προορισμούς μεγαλύτερη δυνατότητα να φιλοξενήσουν αυξημένο αριθμό τουριστών. Πολλές περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερτουρισμού έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη βελτίωση των υποδομών τους, με την ανάπτυξη νέων μεταφορικών μέσων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, η Βενετία έχει επενδύσει σε έργα που αφορούν την υποδομή της, όπως την ανακαίνιση των δημόσιων μεταφορών και την κατασκευή φραγμάτων για να αντιμετωπίσει τις πλημμύρες και την πίεση των τουριστών. Αντί να περιοριστεί ο τουρισμός, η ανάπτυξη των υποδομών μπορεί να επιτρέψει στους προορισμούς να αντέξουν την αυξημένη ζήτηση.
Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών και των Δεδομένων
Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση των τουριστικών ροών με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Πλατφόρμες όπως οι εφαρμογές κρατήσεων, τα συστήματα διαχείρισης επισκεπτών και τα έξυπνα συστήματα διακίνησης τουριστών μπορούν να βοηθήσουν τους προορισμούς να κατανείμουν τους επισκέπτες τους καλύτερα.
Με τη χρήση τεχνολογιών όπως η ανάλυση δεδομένων, οι τουριστικές αρχές μπορούν να προβλέπουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης και να διαχειρίζονται τους επισκέπτες, διασφαλίζοντας ότι ο αριθμός των τουριστών παραμένει εντός βιώσιμων ορίων. Έτσι, ο υπερτουρισμός μπορεί να αποφευχθεί με καλύτερο σχεδιασμό και προγραμματισμό, αντί για περιορισμούς στις τουριστικές ροές.
Η Αντίσταση των Τοπικών Κοινωνιών
Παρά την έντονη δημοσιότητα που λαμβάνει ο υπερτουρισμός, πολλοί κάτοικοι σε τουριστικές περιοχές δεν θεωρούν τον τουρισμό ως τόσο σοβαρό πρόβλημα. Σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, οι τοπικοί πληθυσμοί συχνά εκφράζουν θετική στάση απέναντι στον τουρισμό, καθώς αναγνωρίζουν τα οφέλη που προσφέρει, όπως η βελτίωση των υποδομών, η ανάπτυξη επιχειρήσεων και οι ευκαιρίες απασχόλησης.
Επίσης, η αντίδραση στις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού δεν είναι ομοιόμορφη. Ορισμένες περιοχές προτιμούν να επωφεληθούν από τον τουρισμό και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, παρά να περιορίσουν την τουριστική δραστηριότητα. Αυτό δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι απαραίτητα ένα ανεπιθύμητο φαινόμενο για όλους τους προορισμούς, και συχνά η αναπαράστασή του στα μέσα ενημέρωσης μπορεί να είναι υπερβολική.
Ελλιπής Στατιστική Ανάλυση και Ερμηνεία των Δεδομένων
Πολλές φορές τα δεδομένα για τον τουρισμό δεν λαμβάνουν υπόψη τις περιόδους χαμηλής ζήτησης ή την κατανομή των τουριστών σε διαφορετικές περιοχές εντός ενός προορισμού. Η προβολή μιας συνολικής εικόνας για τον τουρισμό βασίζεται συνήθως σε στατιστικά στοιχεία που επικεντρώνονται στις περιόδους αιχμής. Ωστόσο, αν εξεταστεί η συνολική ροή των τουριστών σε μια ετήσια βάση, η κατάσταση μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.
Συμπέρασμα
Ο υπερτουρισμός είναι ένας πραγματικός προβληματισμός για κάποιους προορισμούς, αλλά η ένταση του προβλήματος δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο παρουσιάζεται συχνά στα μέσα ενημέρωσης. Οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από τον τουρισμό, ενώ με τη χρήση της τεχνολογίας και τη σωστή διαχείριση, ο τουρισμός μπορεί να γίνει βιώσιμος χωρίς να υπάρξει ανάγκη για περιορισμούς. Επιπλέον, η διαφοροποίηση των τουριστικών μορφών και η ενίσχυση των υποδομών μπορούν να μειώσουν την πίεση στους δημοφιλείς προορισμούς, διασφαλίζοντας ότι ο τουρισμός παραμένει ευεργετικός και όχι επιβλαβής.
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.
Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;
Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.
Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού
Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:
- Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
- Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.
Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα
Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.
Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.
Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επιχειρηματικότητα
Golden Rule vs Platinum Rule
Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.
Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).
Ο χρυσός κανόνας
Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.
Ο πλατινένιος κανόνας
Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.
Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.
Αρχή:
Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας
Tips:
-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.
Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.
Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.
Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.
Λαμπρινή Κελεσίδου
Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Τουρισμός
Το Μέλλον του Τουρισμού
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα