Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Μαίρη Χατζάκη: Το Δεσποτικό στην Αθήνα

Συνέντευξη της Μαίρης Χατζάκη στη Ζέτα Τζιώτη

Από τα πρώτα λεπτά της συνομιλίας μας με την κυρία Μαίρη Χατζάκη κατάλαβα ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο με λαχτάρα για ζωή, αγάπη για την φύση και πάθος για την φωτογραφία. Σοβαρή, μετρημένη, άνθρωπος να εμπιστευτείς, με καλλιτεχνικές ευαισθησίες. Αυτά τα χαρακτηριστικά προφανώς εκτίμησαν και οι άνθρωποι στο Δεσποτικό, την έκαναν κομμάτι της ζωής τους και την άφησαν να τους καταγράψει και να τους φωτογραφίσει.

Η Μαίρη Χατζάκη άφησε την Αθήνα για την Αντίπαρο το 2002 για επαγγελματικούς λόγους και από το 2012, με αγάπη για τον πολιτισμό αλλά και για το νησί, είναι υπεύθυνη της Αίθουσας Τέχνης Αντί και μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου. Το 2013 συνίδρυσε το μη κερδοσκοπικό Διεθνές Σωματείο Φωτογραφίας & Τέχνης Αντιπάρου, το οποίο διοργανώνει κάθε καλοκαίρι το Antiparos International Photo Festival στο Κάστρο του νησιού.

Η φωτογραφικές της δράσεις για το Δεσποτικό και οι αρχαιολογικές εργασίες ξεκίνησαν το 2015 , ενώ το 2017 ξεκίνησε επιμελημένη φωτογράφιση για την προβολή τους.

Η έκθεση με τίτλο  «Οι άνθρωποι του Δεσποτικού», εγκαινιάστηκε την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019, στις 19:00, στην Γκαλερί Χατζηκυριάκος-Γκίκας της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα) και θα διαρκέσει μέχρι και τις 2 Μαρτίου 2019.

Τα εγκαίνια της έκθεσης πλαισίωσε η διάλεξη του Γιάννου Κουράγιου, Αρχαιολόγου Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, Υπουργείο Πολιτισμού και Διευθυντή Ανασκαφής Δεσποτικού Αντιπάρου, ο οποίος διευθύνει τις εργασίες ανασκαφής και αναστήλωσης στον αρχαιολογικό χώρο του Δεσποτικού και είναι ιδιαίτερα επεξηγηματική για τις φωτογραφίες της έκθεσης. Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στο αμφιθέατρο της οδού Μασσαλίας.

Στην έκθεση, η φωτογράφος παρουσιάζει φωτογραφικές καταγραφές των μαρμαρογλυπτών κατά την ώρα εργασίας για την αποκατάσταση των αρχαίων μνημείων στη νησίδα Δεσποτικό. Το Δεσποτικό, η αρχαία Πρεπέσινθος, βρίσκεται δίπλα στην Αντίπαρο και, όπως αποκαλύπτουν οι ανασκαφές, τα ερείπια των μνημείων ανήκουν σε ιερό -πιθανώς της Άρτεμης και του Απόλλωνα- που είχε πανελλήνια ακτινοβολία στον αρχαίο κόσμο.

-Μετά τα εγκαίνια στην Ελληνοαμερικανική Ένωση η έκθεση θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ, για να παρουσιαστεί στο Ελληνικό Προξενείο της Νέας Υόρκης στις 10/10/2019.

Σημειώνουμε ότι ο κατάλογος που συνοδεύει τις δύο εκθέσεις εκδίδεται από τον Εκδοτικό Οίκο Μέλισσα με την ευγενική αρωγή του Κοινωφελούς Ιδρύματος Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (Κ.Ι.Κ.Π.Ε.).

Η επιμελήτρια της έκθεσης, Λουΐζα Καραπιδάκη, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Οι φωτογραφικές αποτυπώσεις της Χατζάκη εξυμνούν την υλική και την άυλη πλευρά του έργου των ανθρώπων. Τα φωτογραφικά τεκμήρια, παρά τις δυσκολίες του πονήματος της «ζωντανής» φωτογραφίας, έχουν μια μοναδική ποιότητα, τόσο σε ό,τι αφορά τη γωνία της λήψης, όσο και στη γενικότερη αισθητική που εκπέμπουν.

Ως δείγματα καταγραφικής φωτογραφίας επιδιώκουν να φωτίσουν για τον θεατή αθέατες και άγνωστες πλευρές ενός επίμοχθου και σχεδόν ασύλληπτου έργου, αυτού της αποκατάστασης ενός αρχαίου μνημείου.

Με κεντρικό σημείο αναφοράς τον άνθρωπο και την ανθρώπινη δραστηριότητα, η φωτογράφος έχει καταφέρει να αποδώσει όλη την ουσία, χωρίς υπέρβαση της πραγματικότητας, χωρίς να υστερεί το έργο της σε διαύγεια και αισθητική και κυρίως χωρίς να ξεφύγει από τη θεματική στοχοθέτησή της, να κάνει γνωστό απ’ άκρη σ’ άκρη στον κόσμο το Δεσποτικό».

-Πως ξεκινήσατε τη φωτογραφία;

Θυμάμαι τα συναισθήματα βλέποντας τις παλιές κιτρινισμένες με υπέροχη ασπρόμαυρη εκτύπωση, οικογενειακές φωτογραφίες. Σεβασμός για την τέχνη του φωτογράφου που αποτυπώνει και διασφαλίζει την ιστορία των ανθρώπων για τις επόμενες γενιές.Συγκίνηση για τα πρόσωπα που ίσως γνωρίσαμε και ίσως όχι, για όσα ανήκουν στο παρελθόν και στο παρόν. Θαυμασμός για ένα περιβάλλον οικείο ή όχι, σίγουρα ενδιαφέρον, που μας γίνεται γνωστό, το βλέπουν τα μάτια μας, για να το φυλάξει ο νους μας.

Ξεκίνησα συστηματικά να φωτογραφίζω μετά η εμπειρία μου από την φωτογράφιση έργων του Χρόνη Μπότσογλου από τον σπουδαίο, Στέλιο Σκοπελίτη και εγώ σαν βοηθός, εκείνες τις λίγες ημέρες που έβλεπα και άκουγα, εμπειρίες και συμβουλές.

Ανεξίτηλος στη μνήμη μου μένει ο Φωτογραφικός Κύκλος στην Τσακάλωφ, οι μαύροι εξωτερικοί τοίχοι αυτού του θεϊκού χώρου που ξεχώριζε τότε και που μου πρόσφερε γνώσεις. Ξεχωρίζει πάντα, λόγω του μοναδικού Πλάτωνα Ριβέλλη, των ανθρώπων που είναι αφοσιωμένοι στην φωτογραφία και στον Κύκλο, των πολλών δραστηριοτήτων που ομορφαίνουν την ζωή μας.

Στην Αντίπαρο από το 2002, φωτογράφιζα καταρχάς για να καλύψω ανάγκες τις δουλειάς μου που μόνο με φωτογραφίες  και emails μπορούσα.  Kαι έγινε η απαραίτητη, καλή, δημιουργική μου παρέα, η ψυχαγωγία μου και η χαρά μου, συχνά η ευεργετική συγκίνησή μου.

-Ποια η αγαπημένη σας θεματική στη φωτογραφία;

Οι άνθρωποι. Κοντινά πλάνα των προσώπων, των εκφράσεων, των συναισθημάτων, να μάθω ποιοι πραγματικά είναι , τι τους χαρακτηρίζει περισσότερο. Πιο μακρινά για να καταγράψω το ενδιαφέρον περιβάλλον τους, πού βρίσκονται, να γράψω κι εγώ ιστορία ενός  χώρου που έχει ενδιαφέρον για πολλούς λόγους, για διαφορετικούς θεατές.

Τα μαγικά που συμβαίνουν, όταν ανακαλύπτεις ότι κάτι άλλο πιο σπουδαίο και ενδιαφέρον υπάρχει καταγεγραμμένο αντί του «πρωταγωνιστικού». Και καταλαβαίνεις γεγονότα και μαθαίνεις από τις στάσεις και τις ματιές.

-Υπήρξε κάποια «συμβουλή», κάποιο moto που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη δουλειά σας;

Του Στέλιου Σκοπελίτη:  «πάρε την κάμερα, βγες έξω και φωτογράφιζε»

 

 

Του Πλάτωνα Ριβέλλη:  «τι σε ενδιαφέρει από όλο αυτό που βλέπεις; Αυτό; Πέσε επάνω»

-Πως εστιάσατε στη μαρμαρογλυπτική;

Οι εργασίες στο Δεσποτικό, η συναίσθηση του μεγαλείου της ανασκαφής και αναστήλωσης του Ναού, oι Άνθρωποι με τα το τόσο ενδιαφέρον παρουσιαστικό τους, με την θαυμάσια συμπεριφορά, με την μεταξύ τους εξαιρετική συνεργασία, με την προσήλωσή τους στην σπουδαία δουλειά τους με συνάρπασαν.

Τους ευγνωμονώ γιατί μου επέτρεψαν στην κυριολεξία να τους γνωρίσω. Η φωτογράφιση ήρθε φυσικά, απλά. Με εμπιστεύτηκαν, δεν με έβλεπαν καν. Ήμουν εκεί γιατί με «άφησαν», με την έννοια της παραχώρησης. Να τους τριγυρίζω και να τους καταγράφω. Μου «χαρίστηκαν»! Τους αγάπησα και τους αγαπώ! Με σεβασμό και έγνοια. Να προσέχουν. Να είναι καλά. Να προοδεύουν. Να εκπληρώνουν  τα όνειρά τους. Να δημιουργούν. Και να το νοιώθουν σίγουρο ότι εγώ για εκείνους, ότι μπορώ, όσο μπορώ.

Το βιβλίο είναι για τον Γιάννο Κουράγιο, την Ίλια Νταϊφά, τον Γιώργο Παλαμάρη, τον Βαγγέλη Χατζή, τον Γιαννούλη Σκάρη, τον Χρήστο Μπληγιάννο, τον Γιώργο Κοντονικολάου, τον Λουκά Ιωάννου, τον Παναγιώτη Ζεστανάκη, τον Γουλιέλμο Ορεστίδη.

-Πως προέκυψε το βιβλίο;

Από ένα επιφώνημα « τι βιβλικές φυσιογνωμίες!!!»

Από μία ιδέα « φωτογραφική έκθεση με  αυτούς τους Ανθρώπους,  θα είχε μεγάλη επιτυχία στην Νέα Υόρκη»

Από μία προτροπή «μου αρέσουν πολύ οι φωτογραφίες που δημοσίευσες, έλα και συνέχισε, πάρε αυτό το email και προσπάθησε να γίνει η έκθεση»

Από την καλή θέληση του φίλου που προχώρησε την ιδέα στο να γίνει πραγματικότητα.

Από την στήριξη του Αρχαιολόγου  και την «προστασία» που μου πρόσφερε.

Από την θετική ανταπόκριση του Ελληνικού Προξενείου στη Νέα Υόρκη

Από τον ενθουσιασμό και την ευγενική αρωγή του ΚΙΚΠΕ

Από το  θετικό ενδιαφέρον  της Επιμελήτριας να το αναλάβει και από την καθοριστική συνεργασία της.

-Ποιοι αισθάνεστε ότι σας βοήθησαν στην ολοκλήρωση αυτού του βιβλίου;

Αισθάνομαι τον ενθουσιασμό τους και την  έμπρακτη εμπιστοσύνη που μου έδειξαν  και με βοήθησαν να πραγματοποιηθεί το βιβλίο, ο καθένας με τον τρόπο του και με την εξαιρετική συνεργασία  τους. Οι Άνθρωποι πλέον της Αθήνας, που πραγματοποίησαν την έκδοση του βιβλίου είναι:

Η  Αγγελική Παπαδοπούλου, Το Διοικητικό Συμβούλιο του KIKΠΕ (Κοινωφελές Ιδρύμα Κοινωνικού & Πολιτιστικού Έργου), Η Ιστορικός Τέχνης Λουίζα Καραπιδάκη, Η Αθηνά Ραγιά  «Εκδόσεις ΜΕΛΙΣΣΑ», Η Μαριάννα Πόγκα &  ο Χρίστος Σιμάτος, Ο Κώστας  Κωστόπουλος  & το Τυπογραφείο Γ. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

-Που σκοπεύετε να ταξιδέψετε την έκθεση αυτή;

Στο πλαίσιο πάντα της προβολής του Δεσποτικού, με την  πολύτιμη  παρουσία  του Αρχαιολόγου, Γιάννου Κουράγιου  και με την απαραίτητη συνεργασία της επιμελήτριας του βιβλίου και των εκθέσεων Λουίζας  Καραπιδάκη , υπάρχει ήδη πρόγραμμα.

Το Προξενείο της Νέας Υόρκης  θα την φιλοξενήσει τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Το σωματείο «Οι Φίλοι της Πάρου» στις Βρυξέλλες

Το Διεθνές Σωματείο Φωτογραφίας & Τέχνης  στην Αντίπαρο σε συνεργασία με την Αίθουσα Τέχνης «αντί».

Ενδιαφέρουσες  προοπτικές υπάρχουν να ταξιδέψει, πάντα  με τον Γιάννο Κουράγιο και την Λουΐζα Καραπιδάκη, σε 3 ευρωπαϊκές πρωτεύουσες , στην Θεσσαλονίκη και στις Κυκλάδες.

Είμαι υπερήφανοι ότι οι συνεργάτες μας είναι από τους καλύτερους της Ελλάδας!  Εξαιρετικές εκτυπώσεις από τον καταξιωμένο Γιώργο Μαρίνο και το Idololab με την συνεργασία της Σόφης Πάνου. Ο φημισμένος  Κώστα Καρασαββίδης  κατασκεύασε και επιμελήθηκε  τις κορνίζες των φωτογραφιών . Και οι δύο χρησιμοποίησαν εξαιρετικής ποιότητας υλικά για την καλύτερη απόδοση και παρουσίαση των φωτογραφιών, ώστε να έχει επιτυχία η έκθεσή τους.

-Μένετε μόνιμα στην Αντίπαρο και «κρατάτε» με μεράκι και αγάπη την γκαλερί «Αντί». Πόσο δύσκολο και πόσο ευτυχές είναι αυτό το γεγονός για σας;

 

 

 

 

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Νατάσα Γρηγοράκη

Η Νατάσα Γρηγοράκη είναι συνιδιοκτήτρια ενός καταστήματος κινητής τηλεφωνίας “Γερμανός”, 15 χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης και συνιδρύτρια του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business , τα τελευταία δύο χρόνια, που διαπραγματεύεται την επιχειρηματική ανισότητα στα δύο φύλα.

Είναι σύζυγος και μητέρα τριών αγοριών 20, 18 και 14 χρονών.

Είναι ένας συνδυασμός παραδοσιακής επιχείρησης, με μία κοινωνική επιχείρηση όπου και οι δύο έχουν στόχο τον άνθρωπο , την εξέλιξη και την επικοινωνία .

Η ενασχόληση της στο κατάστημα Γερμανός έχει πρωταρχικό σκοπό την εξυπηρέτηση των καταναλωτών σε λύσεις τεχνολογίας , νέων υπηρεσιών και προγραμμάτων επικοινωνίας .
Η δράση της στο Women Do Business, στοχεύει στην προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας , στην διαχείριση της ανισότητας της, καθώς επίσης και στην κατάργηση των στερεοτύπων .
Πώς παντρεύτηκαν αυτά τα δύο?
Οι πολλαπλοί ρόλοι στους οποίους πρέπει να ανταπεξέλθει επιτυχημένα μία γυναίκα ( εργαζόμενη, επιχειρηματίας, σύντροφος, σύζυγος, μητέρα), βιώνοντας το προσωπικά, ως πρώην στέλεχος επιχειρήσης, αλλά και ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης την ώθησαν στη δημιουργία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Women Do Business, ως co- founder με την Έρη Παυλάκη ώστε να αλλάξει το ποσοστό της γυναικείας ένταξης στην επιχειρηματικότητα.

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Σίγουρα και οι δύο τομείς είναι εξελίξιμοι.

Οι τηλεπικοινωνίες, το διαδίκτυο, η τεχνολογία που στοχεύει στις έξυπνες λύσεις και εφαρμογές στην καθημερινότητα μας, στην εργασία ,στην ψυχαγωγία, στην έρευνα, καθώς επίσης και στην ανθρώπινη επικοινωνία, αποτελούν μία από τις πρωταρχικές ανάγκες του σημερινού/ ης επαγγελματίας και της σημερινής οικογένειας, προς εξοικονομήση του χρόνου και της ποιότητας ζωής τους.

Από την άλλη, η υποστήριξη, η ενδυνάμωση, η καθοδήγηση για την υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας μιας γυναίκας- μέσω του Women Do Business- συνεισφέρει στην αύξηση της επιχειρηματικότητας με συνέπεια τη βελτίωση της οικονομίας μιας χώρας. Επιπλέον εξελίσσεται ο τομέας αυτός μεσω ευκαιριών που προκύπτουν με φρέσκες ιδέες και πρωτοποριακές κοινωνικές επιχειρήσεις όπου θα συμβάλουν σε λύσεις μεγάλων παγκόσμιων προβλημάτων.

-Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Η ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλαδα θεωρώ πως πρέπει να στοχεύει σε δύο παράγοντες..
Ο πρώτος παράγοντας αφορά την υποστήριξη σε γυναίκες- μητέρες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στο επιχειρείν και όχι μόνο, χωρίς να ψάχνουν λύσεις για τα παιδιά τους οι οποίες έπρεπε να θεωρούνται δεδομένες.
Περισσότεροι κρατικοί παιδικοί σταθμοί για να μπορέσει μία γυναίκα να αφοσιωθεί στην επιχείρηση της, αλλά και να έχει στελέχη εργαζόμενες γυναίκες- μητέρες, που δεν θα σταματήσουν να εργάζονται λόγω έλλειψης βοήθειας για τα παιδιά τους.
Επιδόματα στήριξης σε όλες τις γυναίκες ανάλογα με το οικονομικό τους πλαίσιο, κυρίως για τα πρώτα χρόνια ανατροφής των παιδιών και δημιουργία κατάλληλων εργασιακών χωρών που θα συνυπάρχουν οι γυναίκες επιχειρηματίες με τα παιδιά τους.

Ο δεύτερος παράγοντας που μπορεί να αποτελέσει γερό θεμέλιο για την αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας, είναι η ενημέρωση από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα με σκοπό την κατάργηση των στερεοτύπων και την ενδυνάμωση των γυναικών. Αρχικά ενημέρωση για την επιχειρηματικότητα γενικά, τις ευκαιρίες που δίνονται μέσα από το επιχειρείν, την καινοτομία και τις νέες ιδέες με βιωματική προσέγγιση και ενσυναίσθηση . Στη συνέχεια την κατάργηση των στερεοτύπων από τη μικρή ηλικία και στα δύο φύλα ,ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις, η ανατροφή και ανάληψη ευθυνών του σπιτιού επιβαρύνει κατεξοχήν τη γυναίκα , ώστε η γυναίκα να έχει ακριβώς τις ίδιες ευκαιρίες και την ίδια δυναμική με τον άντρα, αλλά και ώστε το οικογενειακό περιβάλλον να είναι υποστηρικτικό στα επιχειρηματικά σχέδια της γυναίκας.

Με αυτούς τους δύο τρόπους, μπορεί να ενισχυθεί η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα εφόσον δύο από τους βασικούς λόγους που η γυναίκα δεν ξεκινάει στο επιχειρείν είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Σε αυτή τη συνθήκη, το Women Do Business με τις δράσεις του όπως 1)τα event διά ζωσης 2)τα online event και workshop 3) το mentoring – καθοδήγηση και 4)τη δικτύωση, στοχεύουν στην ενδυνάμωση της γυναίκας.

-Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μία καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

Ανεξάρτητα αν είσαι γυναίκα ή άντρας, η επιδίωξη μιας καριέρας με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό, έχει να κάνει με το “τι αντέχει ο καθένας” σαν προσωπικότητα και όχι ως φύλο.
Η επιδίωξη μιας καριέρας έχει να κάνει με προσωπικά κίνητρα, με την ταύτιση του οράματος από το οποίο εμπνέεσαι και με τη βιωσιμότητα που μπορεί να προσφέρει η καριέρα αυτή, ώστε να υπάρχει ισορροπία σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

-Πώς αντιμετωπίζω τα κακόβουλα σχόλια;

Αν και όταν, υπάρξουν κακόβουλα σχόλια τα αντιμετωπίζω με την κατάλληλη διερεύνηση γιατί δημιουργήθηκαν.
Αν υπάρχει υπόσταση γι’ αυτά -με στεναχωρουν- κάνοντας όμως την αξιολόγηση μου , επαναπροσδιορίζω τους στόχους μου, τις δράσεις μου και πιθανόυς τρόπους που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.
Αν δεν υπάρχει καμία υπόσταση ύπαρξης των κακόβουλων αυτών σχολίων, απλά τα προσπερνάω πατώντας γερά στα πόδια μου και συνεχίζοντας αυτό για το οποίο πιστεύω , αλλά και ελκύω με γνώμονα την αυθεντικότητα την αμεσότητα και την προσωπική σχέση που δημιουργώ με τους πελάτες και με τις γυναίκες του δικτύου μας.

-Ποια τα σχέδιά σας για το μέλλον?

Σε προσωπικό επίπεδο τα σχέδια μου για το μέλλον είναι να έχω περισσότερο χρόνο ποιοτικό για τον εαυτό μου και την οικογένειά μου κάτι που συνδέεται με τα σχέδιά μου και επαγγελματικά.

Θεωρώ θετική πρόκληση για μένα να δημιουργήσω μία ομάδα στο κατάστημα κινητής τηλεφωνίας που θα προσφέρει την καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στον καταναλωτή με μετρήσιμα αποτελέσματα και κατ’ επέκταση επίτευξη των στόχων της ομάδας.

Επίσης θέλω να αποκτήσω την πιστοποίηση για την εκπαίδευση ενηλίκων κυρίως στον τομέα της πώλησης.

Τα σχέδια μας στο Women Do Business είναι εν όψει των παραπάνω δυσκολιών στις οποίες έρχεται αντιμέτωπη η γυναίκα επιχειρηματίας, η δημιουργία ενός mom hub , καθώς επίσης και η έναρξη μιας καμπάνιας στα social media σε περιοχές της Κρήτης για την κατάργηση των στερεοτύπων από τις μικρές ηλικίες.
Τέλος η ύπαρξη Ακαδημίας για ενδυνάμωση της γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας σε μόνιμη βάση, καθώς επίσης και την εδραίωση του mentoring ως αναπόσπαστο πεδίο καθοδήγησης και έναρξης μιας επιχειρηματικής ιδέας με τους κατάλληλους συνεργάτες.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έφη Πούλη

H Έφη είναι δημιουργός του Workhub Chania, του πρώτου co-working space στα Χανιά το οποίο λειτουργεί και ως business center. Στις εγκαταστάσεις του υπάρχουν κοινόχρηστα και ιδιωτικά γραφεία, Skype rooms καθώς και ειδικά διαμορφωμένος συνεδριακός χώρος.

Η επιχείρηση απευθύνεται κυρίως σε ψηφιακούς νομάδες καθώς και επαγγελματίες που δεν έχουν τη δυνατότητα να μισθώσουν το δικό τους γραφείο. Ο χώρος του Workhub Chania φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα αλληλεπίδρασης και δημιουργικότητας μέσα από το οποίο τα μέλη του συνεργάζονται, δικτυώνονται και εν γένει στηρίζουν το ένα το άλλο.

Η μακρόχρονη παραμονή της στο εξωτερικό την έκανε να συνειδητοποιήσει ότι τα Χανιά αποτελούν ένα εν δυνάμει σημαντικό πόλο έλξης για ψηφιακούς νομάδες. Όταν πια επέστρεψε μόνιμα στην Ελλάδα διαπίστωσε ότι υπήρχε αυτό το κενό, επομένως  η επιλογή δημιουργίας ενός τέτοιου χώρου εργασίας ήταν για εκείνη μονόδρομος.

-Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Κατά τη γνώμη μου, ο κυριότερος άξονας ενίσχυσης της γυναικείας επιχειρηματικότητας θα έπρεπε να είναι η ύπαρξη αντίστοιχων κρατικών δομών οι οποίες προσφέρουν εξειδικευμένες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, ειδικά σε επιχειρηματίες που κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Ευτυχώς υπάρχουν πολλές πρωτοβουλίες από ΜΚΟ και άλλες συναφείς οργανώσεις, οι οποίες προσπαθούν να βοηθήσουν και να στηρίξουν τη γυναίκα επιχειρηματία, προσφέροντας δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια, συμβουλές ειδικών, προβολή κ.α.

-Ποιο είναι το μότο σας;

Η δημιουργικότητα απαιτεί τόλμη, υπομονή και επιμονή

-Πιστεύετε πως ο τομέας με τον οποίο ασχολείστε μπορεί να έχει εξέλιξη στο μέλλον;

Νομίζω ότι η εξ αποστάσεως εργασία θα γίνει σταδιακά το κυρίαρχο μοντέλο εργασίας.

Τα τεχνολογικά επιτεύγματα της τελευταίας δεκαετίας έχουν καταστήσει τη φυσική παρουσία ενός εργαζομένου λιγότερο απαραίτητη επομένως δεν υπάρχει λόγος παραμονής του στην ίδια πόλη ή χώρα που εδρεύει η επιχείρηση στην οποία εργάζεται.

Σίγουρα η συγκεκριμένη τάση υπήρχε και προ κορωνοϊού απλώς τώρα γιγαντώθηκε η ανάγκη για τηλεεργασία.

-Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Θα μπορούσα να σκεφθώ τρεις παράγοντες οι οποίοι αυξάνουν τις πιθανότητες επιτυχίας μιας επιχείρησης.

Ο πρώτος (και ίσως πιο βασικός) είναι η αγάπη προς το αντικείμενο της επιχείρησης. Με δεδομένο ότι το επιχειρείν αποτελεί μια αρκετά δύσκολη και στρεσογόνο δραστηριότητα, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, πολύ απλά δεν θα μπορέσεις να αντεπεξέλθεις τις δυσκολίες και τα προβλήματα που θα συναντάς καθημερινά.

Ο δεύτερος παράγοντας σχετίζεται πάλι με το αντικείμενο μιας επιχείρησης: η ιδέα που θέλεις κάποιος να υλοποιήσει θα πρέπει να είναι καινοτόμος, να λύνει κάποιο πρόβλημα ή να καλύπτει ένα κενό της τοπικής ή ευρύτερης κοινωνίας.

Τέλος, καταλυτικό ρόλο σε όλα αυτά παίζει και το πόσο υποστηρικτικό ή όχι είναι το στενό περιβάλλον του ατόμου που επιχειρεί.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Κρήτη επιχειρεί: Έρη Παυλάκη

Η Έρη είναι συνιδρύτρια (co founder) και Project Manager στην μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business. Ο ρόλος της, είναι πολλαπλός από την σύλληψη της ιδέας τον Μάρτιο του 2019, ως σήμερα με τον  στρατηγικό σχεδιασμό, την υλοποίηση, την συνεχή εκπαίδευση, τον συντονισμό των δράσεων και της ομάδας. Αγαπάει αυτό που κάνει, το όραμα και τον σκοπό που υπηρετούμε και έτσι οι ώρες καθημερινά απλά τρέχουν χωρίς να το καταλαβαίνει. Για χρόνια έψαχνε να βιώσει αυτό το συναίσθημα στον εργασιακό της χώρο. Το μεταπτυχιακό της είναι πάνω στο “Διεθνές Δίκαιο, Διπλωματικές Σπουδές & Ανθρώπινα Δικαιώματα” στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ενώ η επαγγελματική της ενασχόληση σε διάφορους κλάδους της προσέφερε καλύτερη κατανόηση της αγοράς εργασίας και του επιχειρείν. 

  • Μιλήστε μας για τη δραστηριότητα και την φιλοσοφία της οργάνωσης σας.

Η μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business δραστηριοποιείται από τον Μάιο 2019 έως σήμερα, επιδιώκοντας την προαγωγή της γυναικείας επιχειρηματικότητας, κυρίως στην περιφέρεια της Κρήτης και στην πορεία, εκτός αυτής. Σκοπός μας είναι να υποστηρίξουμε γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν μία ιδέα ως επιχείρηση, ώστε ν’ αλλάξουμε περιοριστικές πεποιθήσεις αλλά και στερεότυπα γύρω από τη θέση της γυναίκας στον τομέα της επιχειρηματικότητας.

Μέσα σε 1,5 χρόνο που ξεκινήσαμε τις δράσεις μας, πάνω από 1214 γυναίκες έχουν συμμετέχει σε δράσεις μας,ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αναπτύξει δεσμούς χρηματοδότησης και συνεργασίας με το Ίδρυμα Vodafone, τα Hondos Center, τη Unilever, το HIGGS, την Action Finance Initiative (AFI) και την InterMediaKT.

Η υποστήριξή μας γίνεται σε τέσσερις πυλώνες: 

  • Εκδηλώσεις Έμπνευσης-Παρακίνησης 
  • Εκπαιδευτικά Workshops (Online & Δια ζώσης) 
  • Καθοδήγηση-Mentoring 
  • Δικτύωση

Στους νέους στόχους του 2021 εντάσσεται η δημιουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ,’Koinoniko-Epixeiro” για Κοινωνικούς Επιχειρηματίες με την υποστήριξη του Ιδρύματος Vodafone.

Η φιλοσοφία μας είναι στηρίζεται στην αυθεντικότητα, στην αμεσότητα και στην προσωπική σχέση που χτίζουμε με την καθεμία και τον καθένα που είναι μέρος του οράματος μας.

  • Ποιο είναι το μότο σας; 

  Της οργάνωσης : “Κάθε γυναίκα που το επιθυμεί, μπορεί και αξίζει να έχει την δική της επιχείρηση”.      Το δικό μου : “Φτάσε όπου δεν μπορείς…”.

  • Πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα στην
    Ελλάδα; 

Η βάση όλων είναι η ενδυνάμωση, καθότι ακόμα και η πιο δυναμική γυναίκα, ίσως σε κάποιο τομέα της ζωής της να κρύβει μία ανασφάλεια που την σταματάει. Εκεί επενδύουμε αρχικά, προκειμένου να καμφθούν οι περιοριστικές πεποιθήσεις. Ρίζα όλων αυτών είναι τα στερεότυπα που έχουν ποτίσει την κουλτούρα μας γύρω από την γυναίκα, όπως : “Γυναίκα για σπίτι”, “Oι γυναίκες δεν είναι καλές στα οικονομικά”, “Δεν κάνουν για μαγαζιά” και άλλα πολλά που εργαζόμαστε καθημερινά να εξαλείψουμε.Θα πρέπει να τα αναδείξουμε και να αρχίσουμε ως κοινωνία να τα αντιλαμβανόμαστε προκειμένου να υποστηρίξουμε την γυναικεία επιχειρηματικότητα. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί η εκπαίδευση, οι γυναίκες θέλουν να νιώθουν σίγουρες για τα βήματα που κάνουν και από θεωρητικές γνώσεις. Για αυτό και ως οργάνωση κάνουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια με αξιόλογους-ες εισηγητές-τριες για την Κοινότητα μας. Ακολουθεί το Μέντορινγκ που θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της εξέλιξης μιας επιχειρηματικής ιδέας. Κι εφόσον υπάρχει η καθοδήγηση και η γνώση , όχι μόνο μέσα από εμάς, αλλά από τόσους φορείς, γιατί να μην την αξιοποιήσουμε? Άλλωστε θα γλιτώσουμε χρόνο, κόπο και χρήμα. 

  • Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

     Το ζήτημα είναι τι σημαίνει “με όποιο τίμημα”; Τελικά, είναι ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν μόνο οι γυναίκες; Πιστεύω πως οποιοσδήποτε άνθρωπος, ανεξαρτήτως φύλου ή προσανατολισμού,αν θέλει να πετύχει κάτι θυσιάζει ή καλύτερα επενδύει σε κάτι άλλο. Είτε πρόκειται για χρόνο, χρήματα, εκπαίδευση, εργασία, προπονήσεις, οικογένεια. Είναι απλώς το μέσο για να αποκτήσεις αυτό που επιθυμείς. Η γυναίκα του σήμερα έχει αποδείξει ότι μπορεί να ισορροπεί σε πολλούς ρόλους με μεγάλη επιδεξιότητα. 

  • Πως αντιμετωπίζετε τα κακόβουλα σχόλια; Σας επηρεάζουν  αρνητικά στην ψυχολογία σας;

   Η αλήθεια είναι δεν είναι κάτι που συναντάμε συχνά. Ίσως διότι στο Women Do Business έχουμε ταχθεί στο να υποστηρίζουμε τις γυναίκες που θέλουν να υλοποιήσουν τα όνειρα τους. Έτσι μας επιστρέφεται με περίσση αγάπη και αποδοχή. Άλλωστε τα πάντα είναι θέμα ερμηνείας και οπτικής. Όταν έχεις τόσα θετικά σχόλια γιατί να επικεντρωθείς στα αρνητικά; 

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; 

Ήδη σχεδίαζουμε τα επόμενα 2-3 χρόνια, με δράσεις και έργα για την γυναικεία επιχειρηματικότητα και την προαγωγή της ισότητας των φύλλων. Ένα από αυτά, η δημιουργία του 1ου  MomHub στην Ελλάδα, ενός συνεργατικού χώρου για μητέρες & έγκυες αρχικά στο Ηράκλειο Κρήτης, έπειτα οι εκπαιδεύσεις γυναικών & κοριτσιών σε STEM, μία διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης για τα στερεότυπα μέσω καλλιτεχνών, όπως και η δημιουργία ενός δικτύου όλων των γυναικείων οργανώσεων της Κρήτης . Κι αυτά είναι μόνο η αρχή για εμάς, καθώς είμαστε συνεχώς σε φάσεις δημιουργίας και υλοποίησης. 

Σαν άτομο δεν σταματώ να εξελίσσομαι, είναι αναγκαίο συστατικό της ζωής μου. Έτσι σκέφτομαι την διδακτορική διατριβή γύρω από την ισότητα των φύλων, που είναι και αντικείμενο αμιγώς σχετιζόμενο με την δραστηριότητα μας. Παράλληλα, μόλις ολοκλήρωσα κύκλο εκπαίδευσης ως εισηγήτρια βιωματικών εκπαιδεύσεων προσωπικής ανάπτυξης της “Μεταμόρφωσης”, όπως και εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. 


Έρη Παυλάκη Co founder – Director @Women Do Business

Continue Reading

Trending