Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Νίκος Μόσχος: Σαρκασμός και αλληγορία αποτυπώνονται στον καμβά

Ο Νίκος Μόσχος, ευαισθητοποιημένος στις σύγχρονες κοινωνικοπολιτικές δομές και ανισότητες, προσεγγίζει το εικαστικό του γίγνεσθαι με σαρκαστικό αλλά και αλληγορικό τρόπο. Στα έργα του, οι ανθρώπινες σάρκες παραμορφώνονται, μηχανές, αυτοκίνητα, μουσικά όργανα και ερείπια νεόδμητων κτιρίων συνθλίβονται.

Η μίξη ετερόκλητων στοιχείων και η οριακή αποδόμηση των μορφών συνθέτουν την εικόνα του έργου του. Η μελέτη της θεματικής και η χρήση προσχεδίων είναι προφανής και απολύτως απαραίτητα εξαιτίας της πυκνότητας της γραφής του εικαστικού. Στοιχεία από κόμικς, από τη μυθολογία, τη θρησκεία, την αρχαιότητα, την Αναγέννηση, τον μοντερνισμό και λοιπά βιωματικά στοιχεία αποτελούν τις πηγές της έμπνευσής του.

Συναντήσαμε τον καλλιτέχνη στο εργαστήριό του στο Νέο Κόσμο, όπου εμπνέεται και δημιουργεί και μιλήσαμε εφ’ όλης της ύλης.

Tarzan, wake up !!!_2017 Ιδιωτική Συλλογή

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

– Πόσο σε επηρέασαν οι δάσκαλοί σου στην ΑΣΚΤ στη δουλειά σου; Τι αισθάνεσαι ότι πήρες από αυτούς;

– Η διαμόρφωση ενός καλλιτέχνη ξεκινάει από τη στιγμή που αρχίζει να αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Σχηματοποιείται μέσα από ερεθίσματα που άλλα τον έλκουν και άλλα τον απωθούν. Και οι δύο κατηγορίες επηρεάζουν εξίσου, ασχέτως αν έχουμε συνηθίσει να στεκόμαστε σε αυτά με τα οποία ταυτιζόμαστε. Αισθάνομαι, λοιπόν, ότι η μαθητεία μου ξεκινάει πολύ πριν τη Σχολή, και μάλιστα σε ένα περιβάλλον που λόγω του πατερά μου ευνόησε την ενασχόληση με τη ζωγραφική.

Στη Σχολή μπήκα στο εργαστήριο του Μπότσογλου, ενός καλλιτέχνη που αγαπάει και ο ίδιος τη ζωγραφική και την ιστορία της. Αυτό ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την εμβάθυνσή μου σε ζητήματα μορφοπλαστικά αλλά κατά τη μαθητεία μου, χορήγησε ισχυρές δόσεις αμφιβολίας πάνω στο αφηγηματικό υπόβαθρο που εγώ ήθελα να χτίσω. Το πράγμα, βέβαια, ξεκαθάρισε με τον καιρό, καθώς έγινε σαφές ότι μπορεί να σεβόμαστε κάποιες κοινές αξίες αλλά από διαφορετικά μέτωπα.

– Ήσουν τυχερός στο ξεκίνημα της καριέρας σου;

– Ήδη από τα πρώτα χρόνια της Σχολής η καθημερινότητά μου διαμορφωνόταν με άξονα τη ζωγραφική. Δούλευα ασταμάτητα όπως κάνω και τώρα.

Στο τρίτο έτος της Σχολής επισκέφθηκε την έκθεση των ενδιαμέσων ετών ο Μάνος Στεφανίδης, ο οποίος είχε τότε την ιδιότητα του διευθυντή του Μουσείου Φρυσίρα. Προφανώς πρόσεξε τα έργα μου και μετά από μερικές μέρες πέρασε ο ίδιος ο Φρυσίρας από το σπίτι και αγόρασε κάποια.

Στη συνέχεια μου είπαν ότι έκαναν εντύπωση στον Άγγελο Δεληβοριά που τα είδε στο Μουσείο Φρυσίρα. Μετά από κάποιο διάστημα μου έστειλε επιστολή να φτιάξω πορτρέτο του Αντώνη Μπενάκη για τη νεοσύστατη τότε πτέρυγα του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Πειραιώς.

Αυτά τα δύο συμβάντα υπήρξαν καθοριστικά, καθώς έστρεψαν το ενδιαφέρον αρκετών ανθρώπων στη δουλειά μου πριν αποφοιτήσω. Μπορούν, λοιπόν, κάλλιστα να χαρακτηριστούν ευνοϊκές συγκυρίες, και το λέω αυτό καθώς υπήρχαν και υπάρχουν εξαιρετικοί καλλιτέχνες που δεν είδαν το έργο τους τα κατάλληλα μάτια. Παρ’ όλα αυτά, δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι κάτι μου έχει χαριστεί.

Η ΜΙΞΗ ΕΤΕΡΟΚΛΗΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ Η ΟΡΙΑΚΗ ΑΠΟΔOΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

– Η τεχνοτροπία των έργων σου είναι ξεχωριστή. Μίλησέ μας γι αυτή.

– Συνήθως το κάθε έργο σχηματοποιείται από τη γενεσιουργό του αιτία, που είναι και η αφορμή για μελέτη και αρκετά προσχέδια. Οι ιστορίες που πλέκω στο μυαλό μου πάντα εξελίσσονται σε χρόνο και περιβάλλον που παραπέμπουν σε κάτι συγκεκριμένο αλλά που τελικά δεν είναι.

Τα στοιχεία που συναρμολογούν την εικόνα μπορεί να είναι αναγνωρίσιμα αλλά και αρκετά αφηρημένα, αναπαριστώντας καταστάσεις σε διαρκή μετάβαση που είναι ένας από τους κεντρικούς άξονες της δουλειάς μου. Φτιάχνω και καταστρέφω διαρκώς μέχρι να φτάσω στο σημείο εκείνο που θεωρώ ικανοποιητικό. Καθ’ όλη τη διαδικασία προσπαθώ να διατηρώ τη ζωντάνια της πρώτης σύλληψης.

Me vs The Blob – A safe fight_2014_ ακρυλικό σε λινό _190x140 εκ_Ιδιωτική Συλλογή

– Είναι ο φόβος και το black humor πηγές της έμπνευσής σου;

– Ο φόβος και τα παράγωγά του ήταν και είναι πηγή έμπνευσης όχι μόνο για εμένα αλλά και για πολλούς ακόμα καλλιτέχνες, συνειδητά ή ακούσια. Από πλευράς μου είναι η προσπάθεια να αναλύσω ακόμα περισσότερο και να υπερβώ τις εμμονές μου. Τοποθετώντας τες ως πρωταγωνίστριες σε σκηνές έντασης και αναταραχής επιθυμώ να στραγγίξω κάθε ζωντανό κύτταρό τους και το έργο μου να είναι μια αλληγορική ανάμνηση.

Νίκος Μόσχος

– Κοιτώντας τα έργα σου βλέπουμε τον μεγάλο ρόλο των κόμικς και των Β movies. Πώς θα το σχολίαζες;

– Υπήρξα αναγνώστης των κόμικς στα παιδικά μου χρόνια και είχα κάνει προσπάθειες να φτιάξω τα δικά μου. Υποθέτω, εκ των υστέρων, ότι η έφεσή μου προς μια ζωγραφική πυκνοκατοικημένη, με έντονη κινητικότητα όπως αυτή του Tintoretto ή του Beckmann, ενδεχομένως και να ενισχύθηκε με το ενδιαφέρον για τα κόμικς, καθώς και στα δύο εντοπίζει κανείς έντονες συνθετικές προκλήσεις.

Από την άλλη, τα B movies έχουν κάτι που με έλκυε χωρίς να μπορώ να καταλάβω το γιατί.

Άρχισα να αντιλαμβάνομαι σιγά-σιγά ότι μέσα σε αυτά μια γελοία ανύπαρκτη απειλή μπορεί να πάρει επικές διαστάσεις, όπως ένα τεράστιο μυρμήγκι ή μια μάζα που καταπίνει τους πάντες στο πέρασμά της. Αλλά και οι εξωγήινοι, ο καρχαρίας ή μια συμμορία από αιμοδιψείς, σεξουαλικά ακόρεστες αμαζόνες γίνονται τολμηροί εκφραστές φόβου και κρυφών σεξουαλικών ορμών. Η ιδέα τους με απασχολούσε από καιρό και η αρχή έγινε το 2014 με το έργο μου Me vs The Blob – A Safe Fight, που παρουσίασα στη Βαρκελώνη την ίδια χρονιά.

Μπορεί κανείς να δει σε όλα αυτά μια νεότερη μυθολογία. Μια μυθολογία καμωμένη από την κουλτούρα του μεταβιομηχανικού ή και του σύγχρονου ανθρώπου που κοιτάζει το άγνωστο μέσα από μια νεορομαντική ματιά. Η υιοθέτηση στοιχείων αυτής της μυθοπλασίας με βοήθησε να διευρύνω όχι μόνο τα εννοιακά αλλά και τα μορφοπλαστικά πλαίσια της δουλειάς μου.

ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΑΡΚΕΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ, ΜΗΧΑΝΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΕΡΕΙΠΙΑ ΣΥΝΘΛΙΒΟΝΤΑΙ

– Είναι τα έργα σου βιωματικά;

– Τη δουλειά μου την αντιμετωπίζω σαν ένα ημερολόγιο στο οποίο καταγράφω την πορεία σκέψεων και συναισθημάτων. Είναι ένα σύνολο από συνειρμούς που ξεκινάνε από την πραγματικότητα και μέσα από νοητικές και εκφραστικές υπερβάσεις καταλήγουν πάλι σε αυτήν.

Τα στοιχεία που χρησιμοποιώ είναι αρχικά ασύνδετα μεταξύ τους. Ένα άρθρο από μια εφημερίδα, τα διαβάσματα μου, ταινίες, προσωπικές φωτογραφίες κ.ά. είναι οι πρώτες ύλες. Στη συνέχεια πλέκω την σύνθεση διαμορφώνοντας εικόνες που αντικατοπτρίζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που προκαλεί η καθημερινότητα μου.

– Πιστεύεις ότι ο καλλιτέχνης είναι πιο παραγωγικός σε δύσκολες φάσεις της ζωής του;

– Εξαρτάται πάντα από την ιδιοσυγκρασία του. Σε γενικές γραμμές οι δύσκολες φάσεις είναι αυτές που μας δίνουν τροφή για σκέψη και μας κάνουν πιο σοφούς. Κάποιοι έχουν την ψυχραιμία και την ικανότητα να δημιουργήσουν εν μέσω τρικυμίας, και κάποιοι άλλοι αφού καταλαγιάσει .

Στην πρώτη περίπτωση ο καλλιτέχνης, ανεξάρτητα από τις προθέσεις του, θα επηρεαστεί από τις συναισθηματικές του διακυμάνσεις και αυτές αναπόφευκτα θα καταγραφούν στο μέσο του.

– Γιατί χρησιμοποιείς μακροσκελείς περιγραφικούς τίτλους σε κάποιους πίνακές σου;

– Η σχέση μου με την τιτλοφόρηση έχει περάσει από διάφορα στάδια και μάλλον έπαιξαν ρόλο περιορισμοί που είχα υιοθετήσει για μεγάλο διάστημα σχετικά με τον ρόλο του έργου.

Δίσταζα να δώσω αρκετές πληροφορίες φοβούμενος ότι θα το δεσμεύσω απέναντι στον θεατή.

Αρκετά έργα μου μέχρι και το 2013 έχουν μονολεκτικό τίτλο ή είναι άτιτλα. Από το 2013 και έπειτα ονοματίζω το κάθε έργο με τρόπους που με φέρνουν πιο κοντά στην πηγή της σύλληψής του και έτσι αισθάνομαι ακόμα μεγαλύτερη οικειότητα με αυτό.

The Great White Thief_2015_ακρυλικό σε λινό_ 150 x160 εκ_Ιδιωτική Συλλογή

– Μίλησε μας για τις φουάρ που έχεις συμμετάσχει στο εξωτερικό.

– Οι παρουσιάσεις στο εξωτερικό πέρα από τα εμπορικά οφέλη είναι και μια καλή ευκαιρία για διαλόγους, συγκρίσεις αλλά και προώθησης ιδεών. Θεωρώ ουσιώδες πλέον να δίνει κανείς το στίγμα του εκτός συνόρων και να κρίνεται σε ευρύτερο πλαίσιο.

Τα τελευταία χρόνια εκτός των άλλων συμμετοχών σε ομαδικές εκθέσεις στο εξωτερικό έχω κάνει και δύο ατομικές παρουσιάσεις στη SWAB της Βαρκελώνης. Το γοητευτικό σε αυτή τη φουάρ είναι ότι δεν είναι στατική, βρίσκεται σε διαρκή μεταμόρφωση και δίνει χώρο σε καλλιτέχνες να πειραματιστούν πριν αλλά και κατά τη διάρκειά της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσελκύει διαρκώς νέο κοινό και ταυτόχρονα να διατηρεί ασίγαστο το ενδιαφέρον των συλλεκτών που την επισκέπτονται κάθε χρόνο.

– Θεωρείς ότι η τέχνη εξακολουθεί να είναι επένδυση στις μέρες μας;

– Ο φράση επένδυση στην τέχνη έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Αν το εξετάσουμε με οικονομικούς όρους είναι σαφές ότι έχουν ελαττωθεί οι πωλήσεις, σε παγκόσμια κλίμακα. Ο αριθμός των μεγαλοσυλλεκτών έχει συρρικνωθεί και δεν είναι λίγοι αυτοί που μεταπωλούν μεγάλα τμήματα των συλλογών τους.

Two fires_2018_ακρυλικό σε λινό_115x105 εκ

Στη χώρα μας υπάρχει, επίσης, μια έντονη στροφή στη δευτερογενή αγορά και δεν είναι πλέον καθόλου οξύμωρο ότι η επένδυση έχει γίνει ταυτόσημη με τη δυνατότητα αγοράς σε χαμηλή τιμή. Αυτό, βέβαια, είναι το αποτέλεσμα μιας κλειστής εγχώριας αγοράς που διαμορφώθηκε τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια στην Ελλάδα με υπεραξίες που ήταν ζήτημα χρόνου να ξεφουσκώσουν, καθώς δεν είχαν αντίκρισμα εκτός Ελλάδος. Και σε αυτόν τον χώρο η διαδικτυακή ενημέρωση έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

Από την άλλη, είναι ελπιδοφόρο ότι εμφανίζεται μια νέα τάξη συλλεκτών η οποία δεν αγοράζει τόσο μαζικά αλλά επιλέγει πιο στοχευμένα, κάτι που βρίσκω απολύτως υγιές.

Αφήνοντας κατά μέρος την οικονομική διάσταση, η πιο σημαντική επένδυση παραμένει ο χρόνος και ο διάλογος με ένα έργο και εκεί μπορεί να επενδύσει κάποιος ανεξάρτητα από τις οικονομικές του δυνατότητες.

 

– Πού μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σου;

 

 

 

 

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending