Connect with us

Γαστρονομία

Μαγειρεύοντας στη Νάξο και στις Μικρές Κυκλάδες του Χρήστου Νέζου

Σειρά: Μαγειρική | Σελ: 320 |Τιμή: 23| 1η κυκλοφορία Ιούνιος 2018 |
Κωδικός είδους: ΩΚ 258  |ISBN: 978-618-5284-71-8|Εκδόσεις Ωκεανός
Κλικ εδώ για να δείτε περισσότερες πληροφορίες

Στον πηγαιμό για τη Νάξο… Ελάτε μαζί μου για ένα ονειρεμένο ταξίδι σε  μεθυστικά αρώματα, εκρηκτικά χρώματα,

μαγικές μυρωδιές, και παραδοσιακές πανάρχαιες γεύσεις της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων.

Ελάτε σε έναν καταγάλανο παραδεισένιο τόπο, ευλογημένο με  κάλλος και αρχαία σοφία.

Το ταξίδι είναι αυτό που μετράει!

Ένα ταξίδι στον χώρο, στον χρόνο και στις χαρές του ουρανίσκου!

Καλοτάξιδες θάλασσες και ούριοι άνεμοι λοιπόν!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γαστρονομία

Συνδύασε γεύση και θρεπτικά συστατικά στη χορτοφαγία!

Το να ακολουθείς μία χορτοφαγική διατροφή μπορεί να έχει αρκετά οφέλη για την υγεία σου, αφού μελέτες την έχουν συνδέσει με μικρότερο κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ αλλά και με χαμηλότερες τιμές LDL-χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης συγκριτικά με τα άτομα που καταναλώνουν προϊόντα ζωϊκής προέλευσης.

Παρόλα τα οφέλη όμως, συχνά παρατηρούνται και σημαντικές ελλείψεις θρεπτικών συστατικών.

Είτε λοιπόν είσαι αυστηρός χορτοφάγος, γαλακτο-χορτοφάφος, ωο-χορτοφάγος ή ημι-χορτοφάγος, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ακριβώς τι χρειάζεται ο οργανισμός σου και σε ποια τρόφιμα θα το βρεις!

Πρωτεΐνες

Αποτελούν συστατικό των μυών σου, προσφέρουν ενέργεια και κορεσμό, είναι απαραίτητες για το ανοσοποιητικό σου, επομένως… είναι απαραίτητο να καλύπτεις τις ανάγκες σου σε πρωτεΐνες και φυσικά είναι εφικτό και στη χορτοφαγία. Το θέμα εδώ ωστόσο, δεν είναι μόνο να καλύπτεις την ποσότητα των πρωτεϊνών που χρειάζεται ο οργανισμός σου αλλά να παίρνεις και όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, τα μικρότερα δηλαδή δομικά συστατικά τους. Βλέπεις, τα τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνες δεν έχουν όλα την ίδια ποιότητα και ποσότητα σε αμινοξέα.

Ποια τρόφιμα να επιλέξεις για την απαραίτητη πρωτεΐνη;

Η ποικίλια φυτικών τροφίμων σε μία ημέρα θα σου προσφέρει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα!

Κατανάλωσε λοιπόν όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, αμάρανθο, κινόα, φιστίκια, ρύζι! Μία πολύ καλή επιλογή δε αποτελούν και τα προϊόντα σόγιας, αφού τα αμινοξέα τους είναι συγκρίσιμα με αυτά των ζωϊκών πηγών, προσφέροντάς σου πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Απαραίτητα λιπαρά

Απαραίητα, όπως εννοεί και η ονομασία τους, είναι τα λιπαρά που δεν μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός και γι’ αυτό έχει την ανάγκη να λάβει από τη διατροφή. Πέρα από την ενέργεια που θα σου προσφέρουν, είναι σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς αλλά και ως συστατικό των μεμβρανών των κυττάρων, συμβάλλουν στην ανάπτυξη μικρών και μεγάλων.

Πού θα βρεις αυτά τα λιπαρά;

Το λινολεϊκό και το α-λινολενικό οξύ, ω6 και ω3 λιπαρά αντίστοιχα, ένας χορτοφάγος και δη ένας αυστηρά χορτοφάγος (vegan) μπορεί να τα καταναλώσει μέσα από φυτικά έλαια, ξηρούς καρπούς, όπως τα καρύδια ή τα φιστίκια. Μία ακόμα εξαιρετική επιλογή είναι η μαλακή φυτική μαργαρίνη, χωρίς συστατικά ζωϊκής προέλευσης, την οποία μάλιστα μπορείς να βρεις σε διάφορες γευστικές παραλλαγές από εκλεκτά φυτικά έλαια, όπως έλαια καρυδιού, αμυγδάλου και καρύδας. Επίλεξέ τη για να δώσει γεύση και θρεπτικά συστατικά σε όποιο γεύμα εσύ επιθυμείς αλλά και στις μαγειρικές σου παρασκευές.

Σίδηρος

Πράγματι ο σίδηρος από τις φυτικές πηγές δεν απορροφάται στον ίδιο βαθμό συγκριτικά με το σίδηρο από ζωικές πηγές, ενώ υπάρχουν και κάποια συστατικά που δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο την απορρόφησή του. Έτσι λοιπόν:

  • Οι τανίνες εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου, μπορείς επομένως να αποφύγεις την κατανάλωσή ροφημάτων, όπως το τσάι, μαζί με το κύριο γεύμα σου.
  • Το ίδιο ισχύει και για φυτικά συστατικά των οσπρίων…
  • Ωστόσο, η κατανάλωση της βιταμίνης C, όχι μόνο συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση του φυτικού σιδήρου, αλλά ξεπερνάει και τα «εμπόδια» που βάζουν οι τανίνες ή τα φυτικά συστατικά.

Γι’ αυτό απολαύστε το φαγητό σου με ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι!

Ασβέστιο

Εάν ανήκεις στην κατηγορία των χορτοφάγων που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι καλό να αναζητήσεις διαφορετικά τρόφιμα που θα σου προσφέρουν ασβέστιο, ώστε να καλύψεις επαρκώς τις ανάγκες σου και να φροντίσεις την υγεία των οστών σου. Επίλεξε:

  • Γάλα σόγιας, εμπλουτισμένα με ασβέστιο.
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά θα σου δώσουν επίσης ασβέστιο. Το μυστικό εδώ είναι να ανακαλύψεις ποια από αυτά τα λαχανικά περιέχουν χαμηλότερη ποσότητα οξαλικών οξέων, συστατικών που εμποδίζουν την απορρόφηση του ασβεστίου, όπως είναι το μπρόκολo και τα πράσινα γογγύλια.
  • Σουσάμι και αμύγδαλα.

Βιταμίνη D

Όσο σημαντικό είνα το ασβέστιο για την υγεία των οστών, άλλο τόσο ειναι και η βιταμίνη D αφού συμβάλλει στην απορρόφησή του.

Μελέτες έχουν βρει χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης αυτής σε χορτοφάγους, κρίνεται επομένως απαραίτητο να γνωρίζεις τις πηγές της αλλά και πως… μπορείς να τη συνθέσεις με τη βοήθεια του ήλιου! Έτσι λοιπόν:

  • Χρειάζονται 10-30 λεπτά, ανάλογα την ηλικία και το χρώμα δέρματός του, σε μία ηλιόλουστη ημέρα χωρίς αντηλιακό (αποφεύγοντας τις ώρες μεταξύ 12.00-17.00) για να συνθέσεις την συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης D.
  • Ακόμα, κάποια φυτικής προέλευσης τρόφιμα που θα τη συναντήσεις είναι τα μανιτάρια που έχουν εκτεθεί στον ήλιο, τα οποία όμως δεν περιέχουν την πιο δραστική μορφή της βιταμίνης D, αλλά και η μαλακή φυτική μαργαρίνη, όπου 2 κ. του γλυκού θα καλύψουν το 15% των ημερήσιων αναγκών σου!

Πρακτικές διατροφικές συμβουλές για μέγιστα οφέλη!

Επειδή βάσει της φύσης του διατροφικού σου πλάνου δεν καταναλώνεις προϊόντα ζωικής προέλευσης, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η διατροφή που ακολουθείς είναι άκρως υγιεινή ή ότι δεν έχεις κίνδυνο να «ξεφύγεις» στις θερμίδες. Γι’ αυτό ακολούθησε τις παρακάτω σύντομες και πρακτικές συμβουλές ώστε να συνδυάσεις τελικά γεύση, θρεπτικά συστατικά με όλα τα οφέλη που έχει να προσφέρει η χορτοφαγία:

  1. Επίλεξε προϊόντα ολικής άλεσης, τα οποία διατηρούν μεγαλύτερη ποσότητα θρεπτικών συστατικών από τα αντίστοιχά τους «λευκά» τρόφιμα.
  2. Βάλε ποικιλία φρούτων και λαχανικών στη διατροφή σου για να κερδίσεις επαρκή ποσότητα διαφόρων βιταμινών και μετάλλων.
  3. Διάλεξε πηγές «καλού» λίπους όπως είναι οι ξηροί καρποί, η φυτική μαργαρίνη και το ελαιόλαδο. Ενώ, αν καταναλώνεις γαλακτοκομικά, φρόντισε να είναι χαμηλών λιπαρών.
  4. Και τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό… απέφυγε να καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες ζάχαρης.

Πηγή

Continue Reading

Γαστρονομία

Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών

Με 31 πρότυπες επιχειρήσεις η φετινή συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Foodexpo Greece 2019

Με 31 πρότυπες επιχειρήσεις η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει για τρίτη συνεχή χρονιά στην 6η Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών FOODEXPO GREECE 2019, που θα πραγματοποιηθεί από τις 16 έως τις 18 Μαρτίου 2019 στο εκθεσιακό κέντρο Athens Metropolitan Expo στα Σπάτα Αττικής. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα εκλεκτά τοπικά προϊόντα τους, τα οποία προσδιορίζουν την ισχυρή ταυτότητα των αγροδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας και τη φήμη των περιοχών προέλευσής τους.

Μέσα από την 6η FOODEXPO GREECE  η Περιφέρειa Κεντρικής Μακεδονίας συνεχίζει τη μεγάλη καμπάνια για την προβολή και την προώθηση της ξεχωριστής Μακεδονικής Κουζίνας, καθώς με τη συνεργασία της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος, οι επισκέπτες θα ταξιδέψουν σε γευστικά σταυροδρόμια παράδοσης το Σάββατο 16 Μαρτίου 2019, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο “Mediterranean Food Stage”(12:15- 13:15). Καταξιωμένοι σεφ θα μαγειρέψουν με τα ιδιαίτερα προϊόντα της Κεντρικής Μακεδονίας τέσσερις μοναδικές συνταγές της μακεδονικής κουζίνας- μανέστρα με μύδια, ντομάτα και φέτα, φουστορόν με καβουρμά, μανιταρόσουπα αγιορείτικη και ντολμαδάκια γιαλαντζί, αναδεικνύοντας έτσι τον κυρίαρχο ρόλο της τοπικής γαστρονομίας στην αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών τροφίμων και ποτών.

«Στόχος της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ανάδειξη της ποιότητας και της μοναδικότητας των προϊόντων της Περιφέρειάς μας και η προώθησή τους σε νέες αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Είναι η τρίτη φορά που η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει στη μεγάλη αυτή έκθεση, δίνοντας αφενός τη δυνατότητα σε σημαντικούς και ποιοτικούς παραγωγούς της Περιφέρειας να παρουσιάσουν τα μοναδικά τους προϊόντα και δείχνοντας αφετέρου τον επαγγελματισμό των παραγωγών, αλλά και της Περιφέρειάς μας, που στοχεύουν σταθερά και διαχρονικά σε νέες αγορές αυξάνοντας το κύρος τους. Η συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για άλλη μια χρονιά θα αποτελέσει ισχυρό εργαλείο του μάρκετινγκ για την προώθηση και προβολή των προϊόντων της περιοχής μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό», δήλωσε η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας Γερακίνα Μπισμπινά.

«Η αποτελεσματική ανάδειξη της ποιότητας και της μοναδικότητας των “προϊόντων- σημαίας” της Κεντρικής Μακεδονίας είναι η δική μας συνεισφορά στη συνολική προσπάθεια ανάδειξης της αγροτικής παραγωγής της περιοχής μας, στην οποία συμμετέχουν όλοι όσοι ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα. Άλλωστε, η αγροτική παραγωγή και ο πρωτογενής τομέας αποτελούν βασικούς πυλώνες οικονομικής ανάπτυξης όχι μόνο της Περιφέρειάς μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας», τόνισε η κ. Μπισμπινά.

Στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου προγράμματος προβολής των αγροδιατροφικών προϊόντων της, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει και φέτος σε όλα τα μεγάλα εκθεσιακά γεγονότα παγκοσμίως, φροντίζοντας να δώσει την απαιτούμενη υπεραξία και ώθηση στις τοπικές επιχειρήσεις, καθώς και τη δυνατότητα να διευρύνουν τις αγορές-στόχους, να αποκτήσουν εξωστρέφεια και να κατακτήσουν μια θέση αντάξια των εκλεκτών προϊόντων τους.

Πηγή

Continue Reading

Γαστρονομία

Σαρακοστή με χορτοφαγικές επιλογές

Σαρακοστή με χορτοφαγικές επιλογές από την Pizza Fan

Η Pizza Fan παρουσιάζει και φέτος τις δικές της νόστιμες προτάσεις για τη Σαρακοστή που καλύπτουν ακόμα και όσους ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή. Για τους λάτρεις της πίτσας προτείνεται η Veggie Cheese με κλασική ή πολύσπορη ζύμη, 100% φυτικό τυρί, σάλτσα ντομάτας, κρεμμύδι, φρέσκα μανιτάρια, φρέσκια ντομάτα, πράσινη πιπεριά και ελιές και ακολουθούν η Νηστονόστιμη και η Vegetarian πίτσα χωρίς τυρί.

Ο κατάλογος με τις νηστίσιμες και χορτοφαγικές επιλογές συνεχίζεται με το Veggie Βurger με λαχανικά και μανιτάρια, τα ζυμαρικά φούρνου Bolognese με σόγια και 100% φυτικό τυρί και τις ειδικές σαλάτες, όπως ντάκος χωρίς τυρί. Ποιοτικές πρώτες ύλες, πλούσιες γεύσεις σε έξυπνους συνδυασμούς και οικονομικές τιμές.

Πηγή

Continue Reading

Trending