Connect with us

Οικογένεια

«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη τρίτη  συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα:

«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 21 Φεβρουαρίου  έως και τις 9 Μαΐου 2018, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

 

Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου

στο τηλέφωνο 2310 300002 ή στο email: seminaria@protypa.gr

https://www.protypa.gr/frontend/article.php?aid=58&cid=74

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης μας
  • Δυνατότητα συμμετοχής σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Γονείς και παιδιά σε on line σύνδεση

Τεχνολογία στα παιδιά: Προνόμιο ή Δικαίωμα σε κάθε ηλικία; Επιτρέπω στο παιδί μου χρήση της τεχνολογίας πίσω από κλειστή πόρτα; Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για την ενασχόληση με τα  μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πότε αυτά αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού; Πώς μπορώ να καταλάβω ότι το παιδί μου είναι εθισμένο στην τεχνολογία; Είναι αργά να βάλω όρια στο παιδί μου ως προς τη χρήση της; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το διαδίκτυο;

Αθανάσιος Κανάκης, Ψυχολόγος ΕΛ.ΑΣ

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Τετάρτη 7 Μαρτίου 18:30 – 20:30

Παίζοντας και με τα εμπορευματοποιημένα παιχνίδια «μόδας»

Τα παιχνίδια που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι τα αγαπημένα των μικρών παιδιών, μέρος της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων τους με τους συνομηλίκους. Τα παιχνίδια «μόδας», ενώ πληρούν για τα παιδιά την προϋπόθεση της ευχαρίστησης και της διασκέδασης, προκαλούν σύγχυση στους γονείς σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται ένα παιχνίδι ως «καλό».

Θα προσεγγίσουμε τη θέση αυτών των παιχνιδιών στη ζωή των παιδιών, επισημαίνοντας τη σημασία τους και θα αναδείξουμε τις μαθησιακές ευκαιρίες που παρουσιάζουν.

Κακανά Δόμνα-Μίκα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

  • Δευτέρα 12 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Κι αν σου τύχει; Πρώτες βοήθειες

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν ένας συνάνθρωπός μας  χρήζει άμεσης βοήθειας; Να τον πλησιάσω; Μήπως να μην παρέμβω; Πώς μπορώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου; Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες- ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση.

Οργάνωση κυτίου Πρώτων Βοηθειών. Πώς μπορώ να γίνω πάροχος Πρώτων Βοηθειών; Από τι ηλικία μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά;

Ζιώγα Χριστίνα, Ιατρός Κυτταρολόγος, MSc MIAC, Εκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών

  • Δευτέρα 19 Μαρτίου 18:30 – 20:30
  • Πώς αναπτύσσεται ο λόγος του παιδιού.

Η εξέλιξη της λειτουργίας του προφορικού λόγου στο παιδί από την προγλωσσική μέχρι τη γλωσσική ανάπτυξη; Ποια είναι τα αναμενόμενα στάδια, από ποιους παράγοντες εξαρτάται και πώς μπορεί να συνδράμει  σ’ αυτό το οικογενειακό περιβάλλον; Πότε αρχίζουμε να ανησυχούμε και πώς συνδέεται η γλωσσική ανάπτυξη με την περεταίρω  εξέλιξη του παιδιού τόσο στο κοινωνικό όσο και στο σχολικό πλαίσιο;

Μιχάλης Τόσκας, Λογοθεραπευτής – Ειδ. Παιδαγωγός,Επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Θεραπευτικής Αγωγής των Διαταραχών του Λόγου και Ψυχοθεραπείας «Διάλογος»

 

  • Μαθαίνω να διαβάζω ή διαβάζω για να μάθω;

Η σημασία της όρασης

Μπορείτε να διαβάσετε με κλειστά μάτια; Κι όμως πολύ συχνά θεωρούμε δεδομένη την όραση, την πολύτιμη αυτή αίσθηση.

40% των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πιθανόν να έχουν κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της όρασης, παρόλο που βλέπουν 10 στα 10 και δε χρειάζονται γυαλιά. Η εμπλοκή της όρασης στη μαθησιακή διαδικασία και το πώς αυτή επηρεάζει την ανάγνωση, την αντιγραφή, την ορθογραφία, τη συγκέντρωση, την κατανόηση.

Μαρία Ταρασούδη, MSc Συμπεριφορική – Νευροαναπτυξιακή Οπτομέτρης

  • Δευτέρα 26 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Πώς με την προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» μπορούν να βελτιωθούν οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί κάποιες φορές να φτάσουν στο σημείο να μην ξέρουν πλέον πώς να απαντήσουν στις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών. Συχνά περιγράφουν ότι δεν αντέχουν άλλο, πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να δώσει λύση και αισθάνονται ηττημένοι προκαταβολικά όταν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μία σύγκρουση. Η προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» προτείνει απαντήσεις, ώστε να καταφέρουν οι ενήλικες να βγουν από αυτή τη δύσκολη θέση και να επανακτήσουν τον ρόλο τους  απέναντι στο παιδί με μη βίαια μέσα.

Δημήτρης Φιλοκώστας, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Οικογενειακός Θεραπευτής

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

 

  • Τετάρτη 18 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μαθησιακό Προφίλ: Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες στη μάθηση με σεβασμό στην αυτοεκτίμηση και στη μοναδικότητα του παιδιού

Ποιες είναι οι διαστάσεις της μάθησης; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους; Τι διερευνά το μαθησιακό προφίλ; Πώς συμβάλλει η διερεύνηση της μοναδικότητας του κάθε παιδιού στην καλυτέρευση της σχέσης με τον ίδιο του τον εαυτό, τον γονιό και τους εκπαιδευτικούς;

Η αρχή στην οποία βασίζεται η προσέγγιση του μαθησιακού προφίλ είναι ότι όλοι είμαστε ικανοί να μάθουμε, αρκεί να μας δώσουν την πληροφορία έτσι όπως είναι φτιαγμένο το μυαλό μας να τη λάβει.

Χρυσάνθη Κωστάρα, Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

  • Τετάρτη 25 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

  • Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 30 Απριλίου 18:30 – 20:30

Εγώ, εσύ, εμείς – Δεσμοί αγάπης, προσκόλλησης και ευθύνης στην εξέλιξη της οικογένειας

Η οικογένεια αποτελεί δομικό στοιχείο στην εξέλιξη του καθενός και μπορεί να καθορίσει το ποιοι είμαστε. Η δυναμική της οικογένειας αλλάζει καθώς όλα τα μέλη της αλλάζουν και αλληλοεπηρεάζονται. Τι μπορούμε να περιμένουμε; Υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή» οικογενειακής ευτυχίας;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

ΜΑΪΟΣ

  • Τετάρτη 2 Μαΐου 18:30 – 20:30

Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλό σου που το κάνει τόσο σημαντικό

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Πόσο χρόνο αφιερώνουμε για κάτι ή κάποιον που παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας; Είναι αρκετός; Είναι ποιοτικός; Πώς μπορούμε να βρούμε τρόπους να διαφυλάσσουμε ό,τι αγαπάμε; Τι είναι η αγάπη; Τι είναι η εξάρτηση;

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

  • Τετάρτη 9 Μαΐου 18:30 – 20:30

Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι. Τι είδους σχέσεις δημιουργούμε; Τι βοηθάει στη σχέση μας με τους άλλους;

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Σεβόμαστε αυτή τη μοναδικότητα αλλά συγχρόνως κάνουμε προσπάθειες να ανακαλύψουμε την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία με άλλους ανθρώπους.

Art Therapy – Αυτογνωσία μέσω τέχνης: Βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης ως μέσου επικοινωνίας και έκφρασης. Δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση.

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οικογένεια

Πράγματα που κάνουν τα ευτυχισμένα ζευγάρια κάθε μέρα.

Μερικές φορές συναντάς μεγαλύτερα ζευγάρια που μοιάζουν λες και είναι από πάντα μαζί, και θαυμάζεις το επίτευγμά τους. Τριάντα χρόνια; Απίστευτο.

Μπορεί να φαίνεται ότι το να έχει κανείς μια επιτυχημένη συντροφική σχέση είναι μια τεράστια πρόκληση, αλλά όταν κοιτάξετε προσεκτικά, ακόμη και η μακροβιότερη, ευτυχέστερη σχέση απλά αποτελείται από μια σειρά από μικρά πράγματα.

Δώστε στον σύντροφό σας την αμέριστη προσοχή σας.

Σεβαστείτε το σύντροφό σας και μην αποσπάτε την προσοχή σας μιλώντας στο τηλέφωνο, σερφάροντας στο ίντερνετ, ή στέλνοντας μηνύματα κατά τη διάρκεια που είστε μαζί.

Δώστε προτεραιότητα στα τακτικά τρυφερά αγγίγματα.

Υπάρχουν διαφωνίες σχετικά με τον ρόλο που παίζει η ευτυχισμένη ερωτική ζωή, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία για την σημασία του τακτικού, τρυφερού αγγίγματος. Αγκαλιάστε τον σύντροφό σας, κρατήστε το χέρι του, όταν συνδέεστε σωματικά, επιβεβαιώνετε τον δεσμό σας με έναν ισχυρό τρόπο.

Ασχοληθείτε με το σύντροφό και χωρίς να υπάρχει λόγος.

Τα πολυάσχολα ζευγάρια μπορεί να πέσουν στην παγίδα της επικοινωνίας μόνο όταν τα παιδιά πρέπει να πάνε στο γιατρό, πρέπει να πληρωθεί η πιστωτική κάρτα ή κάποιος πρέπει να παραγγείλει το δείπνο. Τα ευτυχισμένα ζευγάρια τηλεφωνιούνται έτσι απλά. Δώστε στον σύντροφό σας να καταλάβει ότι νοιάζεστε αρκετά και είστε κοντά του.

Φλερτάρετε.

Δεν έχει σημασία πόσο καιρό είστε μαζί Ο σύντροφός σας θα εκτιμήσει βαθύτατα το να του υπενθυμίζετε τι είναι αυτό που βρίσκατε πάντα ελκυστικό σε αυτόν. Τα ευτυχισμένα ζευγάρια δεν σταματούν να φλερτάρουν ο ένας τον άλλο απλά και μόνο επειδή είναι δεσμευμένα και αποκατεστημένα.

Συγχωρήστε.

Οι μικρές δυσαρέσκειες μπορεί να μεγαλώσουν και να γίνουν μεγάλες, ασήκωτες απογοητεύσεις. Απλά ξεχάστε τες. Τα έξυπνα ζευγάρια επιλέγουν τις μάχες τους, και τις πιο πολλές φορές, διαγράφουν τις μικρές παραβάσεις εφόσον απειλούν τη μεγάλη εικόνα.

Υποστηρίξτε τις ελπίδες και τα όνειρα του συντρόφου σας.

Ένας σύντροφος που δεν νοιάζεται για τα όνειρα και τους στόχους σας, σας κάνει κακό. Τα ευτυχισμένα ζευγάρια ενδιαφέρονται για τις ελπίδες και τα σχέδια των συντρόφων τους, κάνουν ερωτήσεις και ακούνε, επευφημούν ο ένας τον άλλον και είναι εκεί όταν οι καιροί είναι δύσκολοι. Μια καλή σχέση δεν είναι κάτι που τυχαίνει.

Πηγή

Continue Reading

Ψυχολογία

5 συμβουλές για μια πιο χαρούμενη και ευτυχισμένη ζωή

Πιστεύω ότι οι άνθρωποι έχουμε γεννηθεί όχι μόνο για να ζήσουμε αλλά για να απολαύσουμε την εμπειρία της ζωής. Αλλά αυτό που συμβαίνει συνήθως είναι  ότι οι πιο πολλοί άνθρωποι δεν απολαμβάνουν την εμπειρία της ζωής αλλά την εμπειρία του πώς μπορείς να μην ζήσεις. Την εμπειρία του πώς θα γεμίσεις τη ζωή σου από υποχρεώσεις και δεν θα έχεις χρόνο να βιώσεις όλα αυτά που αξίζεις.

H οπτική που έχεις για τη ζωή εξαρτάται από τις γνώσεις σου και το βαθμό της εκπαίδευσης σου. Η ζωή είναι ένα παιχνίδι, τουλάχιστον για εμένα και όσους θέλουμε να είναι ευτυχισμένοι. Και όπως όλα τα παιχνίδια έτσι και η ζωή έχει κάποιους κανόνες. Εάν τους παραβείς, δεν θα παίζεις και δεν θα ευχαριστηθείς.

Οι #5 βασικοί κανόνες της ζωής είναι:

1. Να έχεις ένα όραμα για τη ζωή σου

Το όραμα θα σου δώσει δύναμη, κατεύθυνση, έμπνευση και ενθουσιασμό. Το όραμα θα σε βάλει σε μια κατάσταση που θα μειώσει στο μέγιστο δυνατό την φαινομενική δυσκολία των συνθηκών.

Όλα είναι θέμα μυαλού. Είναι θέμα του πως αντιλαμβάνεσαι τη ζωή. Για αυτό στις ίδιες συνθήκες κάποιοι απολαμβάνουν και κάποιοι πονούν. Το όραμα θα σε βγάλει από το πόνο και θα σε μεταφέρει στη χαρά.

Όταν ξέρεις τι θέλεις και γιατί το θέλεις τότε το «πώς» θα το κάνεις δεν σε απασχολεί. Και ξέρεις γιατί το αναφέρω αυτό; Γιατί οι πιο πολλοί άνθρωποι ξεκινούν να ψάχνουν πώς να πετύχουν αλλά δεν γνωρίζουν καλά τι θέλουν και γιατί.

Έτσι λοιπόν, το πρώτο πράγμα που έχεις να κάνεις είναι να σε κεράσεις ένα τσάι ή καφέ σε ένα όμορφο μέρος είτε στη φύση είτε σε εκείνο το μέρος που γαληνεύει η ψυχή σου και να κάνεις μια ειλικρινή συζήτηση με τον εαυτό σου.

Ξέρεις πότε θα γνωρίζεις ότι είσαι σίγουρος ποιο είναι το πιο κατάλληλο όραμα για εσένα;

Να έχεις την προσοχή σου στην καρδιά σου. Όταν νιώσεις ότι φτερουγίζει και υπάρχει μια αίσθηση γαλήνης και πληρότητας τότε είσαι στο κατάλληλο μέρος.

2. Να πιστεύεις στην ικανότητα σου ότι μπορείς να τα καταφέρεις

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι άνθρωποι θέλουν να πιστεύουν ότι δεν μπορούν να τα καταφέρουν. Εάν το σκεφτείς τι άλλο μπορεί να έχει ένας άλλος άνθρωπος που δεν το έχω εγώ, το οποίο μπορεί να με εμποδίσει από το να κάνω αυτό που θέλω;

Γιατί οι άλλοι και όχι εγώ;

Προσωπικά πιστεύω ότι είναι μια φθηνή δικαιολογία που πουλάμε στον εαυτό μας προκειμένου να παραμείνουμε βολεμένοι.

Για σκέψου το:

Ποια είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά των πετυχημένων ανθρώπων;

–   Αυτοπεποίθηση

–   Κοινωνικότητα

–   Γνώσεις

–   Δεξιότητες

Αλλά εάν το σκεφτείς όλα αυτά μπορεί να τα αποκτήσει σήμερα ένας άνθρωπος. Άρα το πρόβλημα δεν είναι ότι δεν μπορώ αλλά δεν θέλω να αφιερώσω χρόνο ώστε να βελτιωθώ σε κάτι που χρειάζεται ώστε να πετύχω αυτό που θέλω.

Σταμάτα να μασάς την καραμέλα του δεν μπορώ. Χίλιες φορές να λες στον εαυτό σου δε θέλω να αφιερώσω χρόνο ή δε θέλω να το κάνω για κάποιο άλλο λόγο παρά να σε πείθεις ότι δεν μπορείς γιατί εάν σε πείσεις ότι σε χρειαστείς τότε δεν θα μπορείς και θα έχεις δίκιο, έτσι δεν είναι; Και είμαι σίγουρος ότι ξέρεις πολύ καλά τι εννοώ!

3. Να είσαι χαρούμενος χωρίς λόγο και να διεκδικείς τη ζωή σου.

Πραγματικά πόσοι άνθρωποι δεν περιμένουν την κάποια μέρα που θα συμβεί κάτι για να νιώσουν χαρά; Αλλά όταν έρχεται αυτή η μέρα περιμένουν μια άλλη μέρα για να συμβεί κάτι άλλο και τελικά δεν νιώθουν ποτέ χαρούμενοι;

Και τότε ποιο το νόημα; Γιατί ζεις; Για να περιμένεις; Η ζωή σου είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από ενός επιβάτη που περιμένει πότε θα έρθει το κατάλληλο τραίνο για να ταξιδέψει. Κάθε στιγμή είναι κατάλληλη για να ταξιδέψεις στον κόσμο της χαράς, της ευτυχίας και της ηρεμίας.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να έχεις ένα όραμα για τη ζωή σου γιατί τότε θα έχεις μια επιθυμία και ένα υψηλό κίνητρο για να ζεις με Πάθος και τότε μπορείς να είσαι χαρούμενος χωρίς λόγο. Στην ουσία θα έχεις λόγο. Ο μεγαλύτερος λόγος για να είσαι χαρούμενος είναι η ίδια η ζωή αλλά εάν δεν σου κάνει ακόμη αυτός ο λόγος για εσένα βρες τους δικούς σου λόγους για να είσαι.

Για μένα ο λόγος που είμαι χαρούμενος είναι η έλλειψη λόγων. Βαρέθηκα κάποια στιγμή να έχω λόγους για να γελάσω και να χαρώ. Έτσι αποφάσισα να χαίρομαι και να γελώ χωρίς λόγο. Έτσι απλά, γιατί ζω και υπάρχω. Και αυτός είναι ο πιο σημαντικός λόγος για εμένα. Για σκέψου το λίγο!

4. Να έχεις υπομονή και επιμονή

Στη ζωή δεν χαρίζεται τίποτα και για αυτό είναι όμορφη. Η ομορφιά δεν βρίσκεται στην απόκτηση αυτού που θέλεις αλλά στη διαδικασία. Αλήθεια το φλερτ δεν είναι από τις πιο όμορφες στιγμές σε μια σχέση; Γιατί; Δεν έχεις
τίποτα και ούτε ξέρεις εάν αποκτήσεις. Έτσι είναι και η ζωή. Άρχισε να την φλερτάρεις. Παίξε μαζί της με υπομονή. Διασκέδασε. Δεν παίζει τόσο ρόλο η επιτυχία όσο το πόσο θα απολαύσεις τη διαδρομή για αυτήν. Αυτό είναι μια πολύ σημαντική δεξιότητα που πρέπει να αναπτύξεις.

5. Να αγαπάς και να σέβεσαι τους άλλους ανθρώπους

Η αγάπη είναι το μόνο συναίσθημα που υπάρχει στο σύμπαν. Όλα τα άλλα συναισθήματα είναι υποπροϊόντα της ψευδαίσθησης του μυαλού μας. Όπου υπάρχει έλλειψη αγάπης θα συναντήσεις το φόβο, το θυμό, τη λύπη, τις
ενοχές κ.ο.

Αλλά ποια είναι η βασική πηγή αγάπης;

Η βασική πηγή αγάπης είναι η διαδικασία του να προσφέρεις την αγάπη σου στους άλλους ανθρώπους.

Αυτή η συμπεριφορά θα σε συνδέσει με κάτι ανώτερο που δεν έχει λόγια. Αλλά δώσε μεγάλη προσοχή σε αυτό:

Πολλοί άνθρωποι μου λένε: Εγώ έχω προσφέρει απλόχερα την αγάπη μου αλλά δεν έχω πάρει πίσω τίποτα. Πληγώθηκα και τώρα δεν δίνω σε κανέναν τίποτα.

ΤΡΑΓΙΚΟ ΛΑΘΟΣ!

Το να προσφέρεις αγάπη και να το παίζεις πληγωμένο κουτάβι όταν δεν λαμβάνεις πίσω τίποτα δεν είναι αγάπη αλλά μια εμπορική συναλλαγή.

Προσφορά αγάπης σημαίνει ότι δίνω και δεν με νοιάζει εάν θα πάρω από τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Όπως μπορείς να δώσεις μια τυρόπιτα ή ένα ευρώ σε έναν άστεγο. Ξέρεις ότι δεν θα το πάρεις πίσω και για αυτό νιώθεις όμορφα
όταν προσφέρεις.

Αυτό είναι προσφορά!

Τώρα μπορείς να μελετήσεις αυτό το άρθρο ξανά και ξανά. Είναι πολύ σημαντικό να μάθεις να παίζεις στη ζωή με τους δικούς της κανόνες. Όταν το κάνεις τότε θα κερδίσεις τη ζωή σου. Εάν δεν το κάνεις τότε θα μείνεις
απ’έξω.

Μανώλης Ισχάκης

Continue Reading

Οικογένεια

Αν δε το αισθάνεσαι δεν είσαι υποχρεωμένος να προσφέρεις

Η ανθρώπινη υπόσταση είναι από τη φύση της δοτική. Η καρδιά μας ευφραίνεται όταν έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας οτιδήποτε μπορεί να τους συντηρήσει, να τους διευκολύνει ή να τους εγκολπώσει. Η κοινωνία επαινεί και προωθεί αυτές τις πράξεις προσφοράς και καταδικάζει το αντίθετο.

Πιστεύω πως η προσφορά στο συνάνθρωπο, με όποιον τρόπο κι αν εκφράζεται είναι ένα καθαρά προσωπικό θέμα και σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με τον άλλον. Αποτελεί την έκφραση της πηγαίας ανάγκης μας για συμπόρευση και δηλώνει πόσο άρρηκτα συνδεδεμένοι είμαστε όλοι μεταξύ μας, γιατί μία υγιώς σκεπτόμενη ύπαρξη θλίβεται με την ανθρώπινη αδυναμία και σπεύδει να συντελέσει εποικοδομητικά ώστε να την εξαλείψει.

Ο καθένας μας όμως ταυτόχρονα είναι ελεύθερος να δώσει όσα (κι αν) επιθυμεί, σε όποιον επιθυμεί και για όσο το επιθυμεί. Αυτό εξαρτάται από τη διάθεση και τη συνειδητότητά του. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να προσφέρει, εάν δεν το αισθάνεται… Όπως επίσης και ένας ευεργετημένος άνθρωπος δεν είναι υποχρεωμένος να ανταποδώσει αυτό που του δόθηκε, παρά να το θεωρήσει ως παροχή ώστε να σταθεί στα πόδια του, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα το ανθρώπινο σύνολο.

Υπό αυτό το πρίσμα, δεν έχει νόημα να περιμένει κάποιος προσωπικά ανταλλάγματα. Πιστεύω πως αυτό είναι ένα από τα πράγματα που έχουμε παρερμηνεύσει ως προς την προσφορά. Και τελικά νομίζω πως η αχαριστία είναι η μη εκτίμηση της οποιασδήποτε βοήθειας δίνεται, ώστε να προκύψει μία προαγωγική συνθήκη για το άτομο που τη δέχεται και όχι η ανταπόδοση της βοήθειας.

Για παράδειγμα, προσφέρουμε στα παιδιά μας συνεχώς, ακόμα κι από τη στιγμή που είναι απλά μία ιδέα. Γιατί το κάνουμε άραγε; Αποσκοπούμε σε κάτι; Περιμένουμε ανταλλάγματα; Το κάνουμε γιατί επιθυμούμε να τα δούμε κάποια στιγμή να στέκονται ισχυρά ως ώριμα και χρήσιμα μέλη της κοινωνίας. Ο μόνος λόγος λοιπόν για να πούμε ένα παιδί αχάριστο, είναι εάν το βλέπουμε να μην εκτιμά και να μην δράττεται των ευκαιριών που του δίνουμε ώστε να το πετύχει. Αυτό δεν έχει να κάνει με τη σχέση που έχει μαζί μας, αλλά με τη σχέση που έχει με τον ίδιο του τον εαυτό. Εμείς είμαστε εκεί για να περιθάλψουμε οποιαδήποτε έκφρασή του.

Όποιος λοιπόν χαρακτηρίζει κάποιον ως αχάριστο, σημαίνει πως δεν έδωσε με ανιδιοτέλεια και δεν εξέφρασε το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης, αλλά μία απλή συναλλαγή…

Λαμπρινή Τζελέπη

Χημικός, M.S.Ed

 

Continue Reading

Trending