Connect with us

Οικογένεια

«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη τρίτη  συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα:

«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 21 Φεβρουαρίου  έως και τις 9 Μαΐου 2018, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

 

Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου

στο τηλέφωνο 2310 300002 ή στο email: seminaria@protypa.gr

https://www.protypa.gr/frontend/article.php?aid=58&cid=74

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης μας
  • Δυνατότητα συμμετοχής σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Γονείς και παιδιά σε on line σύνδεση

Τεχνολογία στα παιδιά: Προνόμιο ή Δικαίωμα σε κάθε ηλικία; Επιτρέπω στο παιδί μου χρήση της τεχνολογίας πίσω από κλειστή πόρτα; Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για την ενασχόληση με τα  μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πότε αυτά αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού; Πώς μπορώ να καταλάβω ότι το παιδί μου είναι εθισμένο στην τεχνολογία; Είναι αργά να βάλω όρια στο παιδί μου ως προς τη χρήση της; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το διαδίκτυο;

Αθανάσιος Κανάκης, Ψυχολόγος ΕΛ.ΑΣ

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Τετάρτη 7 Μαρτίου 18:30 – 20:30

Παίζοντας και με τα εμπορευματοποιημένα παιχνίδια «μόδας»

Τα παιχνίδια που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι τα αγαπημένα των μικρών παιδιών, μέρος της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων τους με τους συνομηλίκους. Τα παιχνίδια «μόδας», ενώ πληρούν για τα παιδιά την προϋπόθεση της ευχαρίστησης και της διασκέδασης, προκαλούν σύγχυση στους γονείς σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται ένα παιχνίδι ως «καλό».

Θα προσεγγίσουμε τη θέση αυτών των παιχνιδιών στη ζωή των παιδιών, επισημαίνοντας τη σημασία τους και θα αναδείξουμε τις μαθησιακές ευκαιρίες που παρουσιάζουν.

Κακανά Δόμνα-Μίκα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

  • Δευτέρα 12 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Κι αν σου τύχει; Πρώτες βοήθειες

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν ένας συνάνθρωπός μας  χρήζει άμεσης βοήθειας; Να τον πλησιάσω; Μήπως να μην παρέμβω; Πώς μπορώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου; Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες- ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση.

Οργάνωση κυτίου Πρώτων Βοηθειών. Πώς μπορώ να γίνω πάροχος Πρώτων Βοηθειών; Από τι ηλικία μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά;

Ζιώγα Χριστίνα, Ιατρός Κυτταρολόγος, MSc MIAC, Εκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών

  • Δευτέρα 19 Μαρτίου 18:30 – 20:30
  • Πώς αναπτύσσεται ο λόγος του παιδιού.

Η εξέλιξη της λειτουργίας του προφορικού λόγου στο παιδί από την προγλωσσική μέχρι τη γλωσσική ανάπτυξη; Ποια είναι τα αναμενόμενα στάδια, από ποιους παράγοντες εξαρτάται και πώς μπορεί να συνδράμει  σ’ αυτό το οικογενειακό περιβάλλον; Πότε αρχίζουμε να ανησυχούμε και πώς συνδέεται η γλωσσική ανάπτυξη με την περεταίρω  εξέλιξη του παιδιού τόσο στο κοινωνικό όσο και στο σχολικό πλαίσιο;

Μιχάλης Τόσκας, Λογοθεραπευτής – Ειδ. Παιδαγωγός,Επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Θεραπευτικής Αγωγής των Διαταραχών του Λόγου και Ψυχοθεραπείας «Διάλογος»

 

  • Μαθαίνω να διαβάζω ή διαβάζω για να μάθω;

Η σημασία της όρασης

Μπορείτε να διαβάσετε με κλειστά μάτια; Κι όμως πολύ συχνά θεωρούμε δεδομένη την όραση, την πολύτιμη αυτή αίσθηση.

40% των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πιθανόν να έχουν κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της όρασης, παρόλο που βλέπουν 10 στα 10 και δε χρειάζονται γυαλιά. Η εμπλοκή της όρασης στη μαθησιακή διαδικασία και το πώς αυτή επηρεάζει την ανάγνωση, την αντιγραφή, την ορθογραφία, τη συγκέντρωση, την κατανόηση.

Μαρία Ταρασούδη, MSc Συμπεριφορική – Νευροαναπτυξιακή Οπτομέτρης

  • Δευτέρα 26 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Πώς με την προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» μπορούν να βελτιωθούν οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί κάποιες φορές να φτάσουν στο σημείο να μην ξέρουν πλέον πώς να απαντήσουν στις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών. Συχνά περιγράφουν ότι δεν αντέχουν άλλο, πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να δώσει λύση και αισθάνονται ηττημένοι προκαταβολικά όταν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μία σύγκρουση. Η προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» προτείνει απαντήσεις, ώστε να καταφέρουν οι ενήλικες να βγουν από αυτή τη δύσκολη θέση και να επανακτήσουν τον ρόλο τους  απέναντι στο παιδί με μη βίαια μέσα.

Δημήτρης Φιλοκώστας, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Οικογενειακός Θεραπευτής

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

 

  • Τετάρτη 18 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μαθησιακό Προφίλ: Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες στη μάθηση με σεβασμό στην αυτοεκτίμηση και στη μοναδικότητα του παιδιού

Ποιες είναι οι διαστάσεις της μάθησης; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους; Τι διερευνά το μαθησιακό προφίλ; Πώς συμβάλλει η διερεύνηση της μοναδικότητας του κάθε παιδιού στην καλυτέρευση της σχέσης με τον ίδιο του τον εαυτό, τον γονιό και τους εκπαιδευτικούς;

Η αρχή στην οποία βασίζεται η προσέγγιση του μαθησιακού προφίλ είναι ότι όλοι είμαστε ικανοί να μάθουμε, αρκεί να μας δώσουν την πληροφορία έτσι όπως είναι φτιαγμένο το μυαλό μας να τη λάβει.

Χρυσάνθη Κωστάρα, Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

  • Τετάρτη 25 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

  • Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 30 Απριλίου 18:30 – 20:30

Εγώ, εσύ, εμείς – Δεσμοί αγάπης, προσκόλλησης και ευθύνης στην εξέλιξη της οικογένειας

Η οικογένεια αποτελεί δομικό στοιχείο στην εξέλιξη του καθενός και μπορεί να καθορίσει το ποιοι είμαστε. Η δυναμική της οικογένειας αλλάζει καθώς όλα τα μέλη της αλλάζουν και αλληλοεπηρεάζονται. Τι μπορούμε να περιμένουμε; Υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή» οικογενειακής ευτυχίας;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

ΜΑΪΟΣ

  • Τετάρτη 2 Μαΐου 18:30 – 20:30

Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλό σου που το κάνει τόσο σημαντικό

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Πόσο χρόνο αφιερώνουμε για κάτι ή κάποιον που παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας; Είναι αρκετός; Είναι ποιοτικός; Πώς μπορούμε να βρούμε τρόπους να διαφυλάσσουμε ό,τι αγαπάμε; Τι είναι η αγάπη; Τι είναι η εξάρτηση;

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

  • Τετάρτη 9 Μαΐου 18:30 – 20:30

Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι. Τι είδους σχέσεις δημιουργούμε; Τι βοηθάει στη σχέση μας με τους άλλους;

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Σεβόμαστε αυτή τη μοναδικότητα αλλά συγχρόνως κάνουμε προσπάθειες να ανακαλύψουμε την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία με άλλους ανθρώπους.

Art Therapy – Αυτογνωσία μέσω τέχνης: Βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης ως μέσου επικοινωνίας και έκφρασης. Δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση.

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ψυχολογία

Η ευτυχία και την επιτυχία ενός ανθρώπου είναι η επικοινωνία;

Όλοι γνωρίζουμε ότι η επικοινωνία ίσως είναι το πιο σημαντικό πράγμα στην ζωή. Από την ποιότητα της επικοινωνίας μας εξαρτάται η επιτυχία μας. Εξαρτάται η ευτυχία μας.

Για παράδειγμα: Εάν δεν μπορώ να επικοινωνήσω με τον κατάλληλο τρόπο με τον εαυτό μου τότε αυτό που προφανώς θα βιώσω θα είναι έλλειψη αυτοπεποίθησης, έλλειψη αυτοεκτίμησης, παραπάνω κιλά, θυμό, λύπη, φόβο, ενοχή κ.ο.

Αν δεν μπορώ να επικοινωνήσω με τους άλλους ανθρώπους τότε προφανώς αυτό που θα βιώσω είναι να μην έχω καθόλου σχέση με φίλους ή συντροφική σχέση ή τα επαγγελματικά μου δεν θα είναι καλά, δηλαδή ούτε τα οικονομικά μου.

Άρα λοιπόν καταλαβαίνουμε πως ο Νο 1 παράγοντας για την ευτυχία και την επιτυχία ενός ανθρώπου είναι η επικοινωνία.

Και αν κάποιος δεν θέλει να επικοινωνήσει;

Τώρα όμως, τι γίνεται αν εμείς θέλουμε να επικοινωνήσουμε και κάποιος άλλος δεν θέλει; Από προσωπική εμπειρία θα σου πω, και με εμένα αλλά και με άλλους εισηγητές, αυτό που έχω παρατηρήσει είναι το εξής: Αν ο συνομιλητής δεν θέλει να επικοινωνήσει δεν θα επικοινωνήσουμε ποτέ.

Μου έχει τύχει να πηγαίνω με το αμάξι, μπροστά μου να είναι ένα άλλο αμάξι, δηλαδή να έχουμε στρίψει δεξιά από Λεωφόρο και να έρχεται αντίθετα ένα άλλο αμάξι και να έρχεται αντίθετα στο ρεύμα ένα άλλο αμάξι. Και του έλεγε ο μπροστινός “Πήγαινε λίγο πίσω να περάσουμε”. Και βγαίνει ο τύπος, κλείνει την πόρτα πίσω του, κάθεται στο καπό με σταυρωμένα τα χέρια και λέει“Εγώ δεν πάω πουθενά”.

Πιστεύεις με αυτόν τον άνθρωπο μπορείς να επικοινωνήσεις, τουλάχιστον σε ένα λεκτικό επίπεδο; Προφανώς και όχι. Οπότε επιλέγεις τι είναι το καλύτερο για εσένα σε σχέση με εκείνη την στιγμή και ανάλογα πράττεις. Προφανώς φεύγεις για να συνεχίσεις την δουλειά σου γιατί αυτό δεν έχει νόημα.

Πώς φιλτράρει ο εγκέφαλος την πληροφορία;

Καταρχήν προτού επικοινωνήσουμε πρέπει να μάθουμε πως δουλεύει ο εγκέφαλος. Πρέπει να μάθουμε πως φιλτράρει ο εγκέφαλος την πληροφορία. Πρέπει να μάθουμε τι τύποι ανθρώπων υπάρχουν. Γιατί συνήθως οι άνθρωποι τείνουμε να καταφέρνουμε να επικοινωνούμε με τους ανθρώπους που είναι παρόμοιοι ή ίδιοι με εμάς. Δηλαδή που φιλτράρουν την πληροφορία πάνω κάτω σαν κι εμάς. Έχουν το ίδιο στιλ επικοινωνίας. Με όλους τους άλλους ανθρώπους είναι πολύ μεγάλη πρόκληση και συνήθως δεν υπάρχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και έχει λογική αυτό.

Πώς μπορώ να επικοινωνήσω με έναν άνθρωπο ο οποίος διακόπτει;

Έτσι λοιπόν πώς μπορώ να επικοινωνήσω με έναν άνθρωπο ο οποίος διακόπτει; Καταρχήν οι άνθρωποι που συνήθως διακόπτουν είναι ένα συγκεκριμένο στιλ ανθρώπων.. Πολύ μεγάλη ανάλυση το οποίο μπορεί να το δούμε στο extending disc, σε κάποια επόμενα σεμινάρια.

Αρχικά θέλω να θυμάσαι πως όταν θέλεις να φέρεις ένα αποτέλεσμα ξεκινάς βαθμιδωτά τις δράσεις σου. Δηλαδή έστω ότι παίζεις μπάλα δεν θα εκτελέσεις από την αρχή το καλύτερο σου χαρτί. Θα περιμένεις να διαβάσεις. Θα περιμένεις να δεις. Θα κάνεις κάτι, θα δοκιμάσεις, θα κάνεις κάτι άλλο.. Θέλει στρατηγική.

Τι μπορείς να κάνεις όταν κάποιος διακόπτει και εσύ είσαι από αυτούς που δεν διακόπτεις ή σε ενοχλεί το να διακόπτεσαι;

Ένα από αυτά που μπορείς να κάνεις είναι να σπάσεις το μοτίβο του άλλου ανθρώπου που σε διακόπτει. Ένας τρόπος που μπορείς να το κάνεις αυτό είναι να κάνεις κάτι το οποίο δεν το περιμένει για να ξαφνιαστεί.

Ο δεύτερος τρόπος είναι ο εξής: Μπορείς να το επικοινωνήσεις. Να του πεις με πολύ ωραίο τρόπο “Μου επιτρέπεις; Μπορώ να έχω δύο λεπτά;” και αν σε διακόψει ξανά να του πεις “Συγνώμη αλλά τα δύο λεπτά δεν πέρασαν”.

Ένας άλλος πολύ ωραίος τρόπος είναι να έχεις ένα μαξιλάρι και να το κάνεις σαν παιχνίδι. Δηλαδή, κρατάω εγώ το μαξιλάρι, μιλάω και μόλις τελειώσει ο χρόνος (κλεψύδρα) δίνεις στον άλλον το μαξιλάρι και μιλάει. Ένα λεπτό ο καθένας. Το ορίζεις εσύ πως θα είναι. Αν αυτό το επαναλάβεις συνέχεια κάποια στιγμή δεν θα χρειάζεται το μαξιλάρι, δεν θα χρειάζεται τίποτα γιατί θα έχεις χτίσει μια καινούργια συνήθεια επικοινωνίας με αυτόν τον συγκεκριμένο άνθρωπο που είναι σημαντικό για εσένα να επικοινωνήσεις.

Να θυμάσαι πως για όλα υπάρχει τρόποςαυτό όμως που δεν υπάρχει πάντα είναι η διάθεση να τον ψάξουμε και να φέρουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε. Όπως και να έχει είναι υπέροχο. Να θυμάσαι πως αν υπάρχουν άνθρωποι στην ζωή σου που πραγματικά θέλεις να επικοινωνήσεις και θέλουν να επικοινωνήσεις κάνε την πρόθεση της θέλησης για σύνδεση και από εκεί και πέρα ψάχνε για τους τρόπους που θα γεφυρώσετε τον κόσμο σου με τον κόσμο του και να έχετε μια πάρα πολύ όμορφη σχέση.

Γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει τι είναι; Η ποιότητα των σχέσεων που έχουμε με τους άλλους ανθρώπους και με τον εαυτό μας.

Να θυμάσαι ότι είσαι υπέροχος!

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Πηγή

Continue Reading

Ψυχολογία

Η ψυχολογία του παχύσαρκου παιδιού

Η παχυσαρκία είναι μια ιδιαίτερα ορατή διαταραχή, γι’αυτό κι αποτελεί μια κατάσταση στιγματισμού. Τα παχύσαρκα άτομα, καθώς θεωρούνται ότι έχουν μεγάλη ευθύνη για την κατάστασή τους, αντιμετωπίζουν τον κοινωνικό αποκλεισμό και τις διακρίσεις σε πολλούς τομείς της ζωής τους.

Μάλιστα, η προκατάληψη κατά των παχύσαρκων ατόμων, και κυρίως των παιδιών, έχει αυξηθεί με το πέρας των χρόνων, κι εστιάζεται σε τρεις σημαντικούς τομείς της ζωής: την εκπαίδευση, την εργασία και την υγεία.

Ήδη από την ηλικία των 3-5 ετών που έχουν παχουλές σιλουέτες, τα παιδιά έχουν λιγότερους φίλους, τα πηγαίνουν λιγότερο καλά στο σχολείο και τους συμπαθούν λιγότερο οι γονείς τους.

Πιο συχνά τα πειράγματα στα παχύσαρκα παιδιά

Σε σύγκριση με παιδιά φυσιολογικού βάρους, τα παχύσαρκα παιδιά φαίνεται ότι δέχονται πειράγματα τουλάχιστον τρεις φορές πιο συχνά, σχετικά με το βάρος τους. Έχει φανεί μάλιστα ότι αναπτύσσουν αρνητική στάση προς τον αθλητισμό και αναφέρουν μειωμένα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, ενώ αισθάνονται μεγαλύτερη ενόχληση με καθημερινές ασχολίες, όπως τα ψώνια, και με κοινωνικές δραστηριότητες, όπως η έξοδος για χορό ή το φαγητό έξω με φίλους. Κρατώντας την αρνητική κοινωνική εμπειρία στο μυαλό, τα παιδιά αυτά, κυρίως τα κορίτσια, έχουν περιορισμένες πιθανότητες να αναπτύξουν κοινωνικές ικανότητες και υποστηρικτικές κοινωνικές σχέσεις.

Η αυτοεκτίμηση των παχύσαρκων παιδιών

Ως αποτέλεσμα, έχει υποτεθεί ότι τα παχύσαρκα άτομα, ιδιαίτερα τα παιδιά και οι έφηβοι, πάσχουν από διαταραγμένη ψυχική υγεία, και πιο συγκεκριμένα προβλήματα με την εικόνα σώματος, την αυτοεκτίμησή τους και τη συναισθηματική τους ευεξία.

Φαίνεται ότι σε παχύσαρκα παιδιά, ιδιαίτερα σε κορίτσια, η αύξηση του δείκτη μάζας σώματος οδηγεί σε αύξηση της δυσαρέσκειας για την εικόνα σώματος. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν αποτελεί «χρυσό» κανόνα, καθώς ακόμη και ελλιποβαρή άτομα εκφράζουν δυσαρέσκεια για το σώμα τους, ενώ πολλοί είναι οι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι που δεν το κάνουν.

Αναλύοντας τη σχέση μεταξύ της παχυσαρκίας και της χαμηλής αυτοεκτίμησης σε παχύσαρκα παιδιά θα μπορούσε κανείς να τη χαρακτηρίσει στο σύνολό της μέτρια. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι έφηβοι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο από ό,τι τα μικρότερα παιδιά, τα κορίτσια επηρεάζονται περισσότερο από τα αγόρια, και οι λευκοί είναι πιο ευάλωτοι σε σχέση με τους έγχρωμους.

Παχυσαρκία και κατάθλιψη

Τα παχύσαρκα παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση εμφανίζουν σημαντικά αυξημένα επίπεδα μοναξιάς, θλίψης και νευρικότητας κι είναι επίσης πιο πιθανό να εμπλακούν σε συμπεριφορές υψηλού κινδύνου, όπως το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ.

Μέτρια επίσης εμφανίζεται, στην καλύτερη περίπτωση, και η σχέση μεταξύ της παχυσαρκίας και της κατάθλιψης. Μπορεί να είναι αμελητέας σημασίας σε πολλές περιπτώσεις η έκταση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων, όμως πληροί τα κριτήρια για μια ψυχιατρική διαταραχή σε ένα περιορισμένο ποσοστό της τάξης του 10-20% των παιδιών / εφήβων.

Το αυξημένο βάρος ωστόσο προκαλεί διαπιστωμένα ψυχολογικά προβλήματα, όπως ανησυχία, αίσθημα θλίψης και άγχος, κυρίως στα κορίτσια, αλλά και προβλήματα συμπεριφοράς, όπως επιθετικότητα, στα αγόρια. Το μέγεθος της σχέσης μεταξύ της κατάστασης του βάρους και της εμφάνισης ψυχολογικών προβλημάτων ποικίλλει και δείχνει ότι η παχυσαρκία δεν οδηγεί αναπόφευκτα σε ψυχοκοινωνική πίεση.

Πηγή

Continue Reading

Ψυχολογία

Ότι κι αν θέλεις να κάνεις χρειάζεται να βγαίνει από μέσα σου

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, προσωπικά με απασχόλησε πάρα πολλά χρόνια, και βλέπω ότι στην καθημερινότητα απασχολεί πάρα μα πάρα πολλούς ανθρώπους. Ίσως κι εσένα.

Ακούμε λοιπόν, βλέπουμε, διαβάζουμε, συμμετέχουμε, παρατηρούμε άλλους ανθρώπους, που λένε “Πρέπει να ξυπνάς 5 το πρωί”, “Πρέπει να τρως τέλεια. Να έχεις μια εξαιρετική διατροφή”, “Πρέπει να κάνεις γυμναστική”, “Πρέπει να συμπεριφέρεσαι έτσι..”, πρέπει το ένα.. πρέπει το άλλο.. πρέπει το παράλλο..

Και οι άνθρωποι μπαίνουμε σε μία καθημερινότητα να πιέζουμε τον εαυτό μας ώστε να κάνουμε το ένα, να κάνουμε το άλλο, αλλά αυτό δεν μας δίνει την χαρά και τα επίπεδα ευτυχίας που θέλουμε στην καθημερινότητα μας.

Η ερώτηση μου λοιπόν είναι η εξής: Πόσο υγιεινό είναι για την ευτυχία μας το να κάνουμε πράγματα τα οποία δεν μπορούμε να τα υποστηρίξουμε, όσο καλά κι αν είναι;

Η απάντηση είναι: Καθόλου

Έρευνες λοιπόν έχουν δείξει πως το να βγαίνεις και να τρέχεις τρεις φορές την εβδομάδα από μία ώρα, να κάνεις τζόκινγκ ή οτιδήποτε, εάν δεν νιώθεις καλά σε αυτό που κάνεις τότε δεν έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και δεν εννοώ στο σώμα σου, γιατί το σώμα αντικειμενικά άμα το γυμνάσεις θα αποκτήσει τα κιλά, τον μεταβολισμό που θα ενισχυθεί κ.ο. Μιλάω σε ένα ευρύτερο πεδίο.

Άρα λοιπόν σημείωσε πως ότι και να κάνεις για να έχει τα αποτελέσματα τα οποία θέλεις πρέπει να το ευχαριστιέσαι.

Τώρα εδώ γεννιέται μια άλλη ερώτηση:  “Βρε Μάνο, ok, καλά τα λες κι έτσι είναι γιατί το βλέπω στην καθημερινότητα μου αλλά αν κάνω αυτά που μου αρέσουν θα τρώω φαγητά ότι να΄ναι, θα συμπεριφέρομαι όπως να’ ναι, δεν θα πηγαίνω δουλειά, δεν θα κάνω το ένα, δεν θα κάνω το άλλο.” 

Υπέροχα! Και τώρα το επόμενο βήμα: Ξέρεις πόσοι άνθρωποι έχουν έρθει που πηγαίνουν χρόνια στους διατροφολόγους και κάνουν την χ, την ψ, την ω, όλες τις διατροφές.. και δεν κατάφεραν να χάσουν κιλά; Ξέρεις πόσοι άνθρωποι έχουν έρθει κι έχουν προσπαθήσει να αυξήσουν τα οικονομικά τους κάνοντας χίλιες δύό προσπάθειες και δεν τα έχουν καταφέρει; Ξέρεις πόσοι άνθρωποι έχουν έρθει προσπαθώντας να φτιάξουν την σχέση τους και έχουν προσπαθήσει σε σημείο που δεν φαντάζεσαι, βιβλία, σεμινάρια, και δεν τα έχουν καταφέρει; Ποιος είναι ο λόγος;

Κι εδώ είναι το μεγάλο μυστικό που μπορεί να μεταμορφώσει την ζωή όλων των ανθρώπων:

Το πρώτο δεδομένο λοιπόν είναι ότι πρέπει να κάνουμε τα πράγματα που ευχαριστιόμαστε. Αν τώρα ένα πράγμα χρειάζεται να το κάνουμε γιατί είναι για το καλό μας αλλά δεν το ευχαριστιόμαστε, προτού πάμε να το κάνουμε τι χρειάζεται να συμβεί; Πρέπει να αλλάξουμε την συναισθηματική κατάσταση μέσα μας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να το υποστηρίξουμε.

Δηλαδή, για ποιον λόγο οι άνθρωποι χάνουν κιλά και ξαναγυρνούν εκεί που ήταν και πολλές φορές γίνονται ακόμα περισσότερα; Για τον εξής λόγο: Έβαλαν την δύναμη της θέλησης, έβαλαν τα δυνατά τους, ακολούθησαν μια διατροφή, το σώμα τους ανταποκρίθηκε και πέτυχαν τον στόχο. Αν όμως αυτό δεν βγαίνει από μέσα μας και είναι μια εξωτερική πίεση τότε είναι θέμα χρόνου να αντιδράσει το μυαλό μου, να αντιδράσει το σώμα μου, να αντιδράσει η καρδιά μου, να αντιδράσει όλο μου το είναι.

Άρα λοιπόν το μυστικό ποιο είναι; Ότι κι αν θέλεις να κάνεις χρειάζεται να βγαίνει από μέσα σου. Να δουλεύεις με το μέσα σου.

“Και πώς μπορώ Μάνο να αλλάξω τον συναισθηματικό μου κόσμο;” Κι εδώ έρχεται η δουλειά με τον εαυτό μου που σχετίζεται άμεσα με την συνειδητότητα μου, την επίγνωση μου και τις γνώσεις που έχω να μπορώ να κάνω αλλαγές σε ένα πολύ βαθύτερο επίπεδο που θα μπορούν να υποστηρίξουν τις συμπεριφορές που θέλω και να έχω εξαιρετικά αποτελέσματα, δηλαδή ισορροπία και σε προσωπικό και σε συναισθηματικό και σε οικονομικό επίπεδο.

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

 

Πηγή: www.manolisischakis.gr

Continue Reading

Trending