Connect with us

Οικογένεια

«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για δέκατη τρίτη  συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα:

«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη από τις 21 Φεβρουαρίου  έως και τις 9 Μαΐου 2018, από τις 18:30 έως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε, να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.

 

Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη Γραμματεία του Σχολείου

στο τηλέφωνο 2310 300002 ή στο email: seminaria@protypa.gr

https://www.protypa.gr/frontend/article.php?aid=58&cid=74

 

Παρατηρήσεις:

  • Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης μας
  • Δυνατότητα συμμετοχής σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε
  • Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος
  • Τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

 

Πρόγραμμα Σεμιναρίων 2018

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

  • Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Αφήνοντας ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας

Πώς η ψυχική ανθεκτικότητα θα αποτελέσει ένα διαρκές δώρο στα παιδιά μας

Η αντιμετώπιση «άβολων» ή «δυσμενών» καταστάσεων αλλά ακόμη και η αποτυχία αποτελούν μέρος της φυσικής εξέλιξης όλων των ανθρώπων. Η υπερπροστασία μαζί με τον φόβο της αποτυχίας υπονομεύουν την ανεξαρτησία και την αυτονομία των παιδιών μας. Γιατί είναι σημαντικό να αφήνουμε ανοιχτά τα μονοπάτια της επιτυχίας των παιδιών μας; Ποια είναι η ανάγκη των παιδιών να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα για να εξερευνήσουν τα όριά τους;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 18:30 – 20:30

Γονείς και παιδιά σε on line σύνδεση

Τεχνολογία στα παιδιά: Προνόμιο ή Δικαίωμα σε κάθε ηλικία; Επιτρέπω στο παιδί μου χρήση της τεχνολογίας πίσω από κλειστή πόρτα; Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για την ενασχόληση με τα  μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πότε αυτά αποτελούν εμπόδιο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού; Πώς μπορώ να καταλάβω ότι το παιδί μου είναι εθισμένο στην τεχνολογία; Είναι αργά να βάλω όρια στο παιδί μου ως προς τη χρήση της; Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το διαδίκτυο;

Αθανάσιος Κανάκης, Ψυχολόγος ΕΛ.ΑΣ

ΜΑΡΤΙΟΣ

  • Τετάρτη 7 Μαρτίου 18:30 – 20:30

Παίζοντας και με τα εμπορευματοποιημένα παιχνίδια «μόδας»

Τα παιχνίδια που προβάλλονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης είναι τα αγαπημένα των μικρών παιδιών, μέρος της καθημερινής ζωής και των δραστηριοτήτων τους με τους συνομηλίκους. Τα παιχνίδια «μόδας», ενώ πληρούν για τα παιδιά την προϋπόθεση της ευχαρίστησης και της διασκέδασης, προκαλούν σύγχυση στους γονείς σχετικά με τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται ένα παιχνίδι ως «καλό».

Θα προσεγγίσουμε τη θέση αυτών των παιχνιδιών στη ζωή των παιδιών, επισημαίνοντας τη σημασία τους και θα αναδείξουμε τις μαθησιακές ευκαιρίες που παρουσιάζουν.

Κακανά Δόμνα-Μίκα, Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

  • Δευτέρα 12 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Κι αν σου τύχει; Πρώτες βοήθειες

Τι μπορούμε να κάνουμε όταν ένας συνάνθρωπός μας  χρήζει άμεσης βοήθειας; Να τον πλησιάσω; Μήπως να μην παρέμβω; Πώς μπορώ να κρατήσω την ψυχραιμία μου; Πώς θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα, όπως απώλεια αισθήσεων, πνιγμονή, αιμορραγίες- ρινορραγία, εγκαύματα, τσιμπήματα, έμφραγμα, εγκεφαλικό και επιληπτική κρίση.

Οργάνωση κυτίου Πρώτων Βοηθειών. Πώς μπορώ να γίνω πάροχος Πρώτων Βοηθειών; Από τι ηλικία μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά;

Ζιώγα Χριστίνα, Ιατρός Κυτταρολόγος, MSc MIAC, Εκπαιδεύτρια Πρώτων Βοηθειών

  • Δευτέρα 19 Μαρτίου 18:30 – 20:30
  • Πώς αναπτύσσεται ο λόγος του παιδιού.

Η εξέλιξη της λειτουργίας του προφορικού λόγου στο παιδί από την προγλωσσική μέχρι τη γλωσσική ανάπτυξη; Ποια είναι τα αναμενόμενα στάδια, από ποιους παράγοντες εξαρτάται και πώς μπορεί να συνδράμει  σ’ αυτό το οικογενειακό περιβάλλον; Πότε αρχίζουμε να ανησυχούμε και πώς συνδέεται η γλωσσική ανάπτυξη με την περεταίρω  εξέλιξη του παιδιού τόσο στο κοινωνικό όσο και στο σχολικό πλαίσιο;

Μιχάλης Τόσκας, Λογοθεραπευτής – Ειδ. Παιδαγωγός,Επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Θεραπευτικής Αγωγής των Διαταραχών του Λόγου και Ψυχοθεραπείας «Διάλογος»

 

  • Μαθαίνω να διαβάζω ή διαβάζω για να μάθω;

Η σημασία της όρασης

Μπορείτε να διαβάσετε με κλειστά μάτια; Κι όμως πολύ συχνά θεωρούμε δεδομένη την όραση, την πολύτιμη αυτή αίσθηση.

40% των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες πιθανόν να έχουν κάποιο πρόβλημα στη λειτουργία της όρασης, παρόλο που βλέπουν 10 στα 10 και δε χρειάζονται γυαλιά. Η εμπλοκή της όρασης στη μαθησιακή διαδικασία και το πώς αυτή επηρεάζει την ανάγνωση, την αντιγραφή, την ορθογραφία, τη συγκέντρωση, την κατανόηση.

Μαρία Ταρασούδη, MSc Συμπεριφορική – Νευροαναπτυξιακή Οπτομέτρης

  • Δευτέρα 26 Μαρτίου  18:30 – 20:30

Πώς με την προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» μπορούν να βελτιωθούν οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια

Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί κάποιες φορές να φτάσουν στο σημείο να μην ξέρουν πλέον πώς να απαντήσουν στις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών. Συχνά περιγράφουν ότι δεν αντέχουν άλλο, πιστεύουν ότι τίποτα δεν μπορεί να δώσει λύση και αισθάνονται ηττημένοι προκαταβολικά όταν χρειαστεί να αντιμετωπίσουν μία σύγκρουση. Η προσέγγιση της «Ήρεμης Δύναμης» προτείνει απαντήσεις, ώστε να καταφέρουν οι ενήλικες να βγουν από αυτή τη δύσκολη θέση και να επανακτήσουν τον ρόλο τους  απέναντι στο παιδί με μη βίαια μέσα.

Δημήτρης Φιλοκώστας, Ψυχίατρος Παιδιών και Εφήβων, Οικογενειακός Θεραπευτής

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

 

  • Τετάρτη 18 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μαθησιακό Προφίλ: Αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες στη μάθηση με σεβασμό στην αυτοεκτίμηση και στη μοναδικότητα του παιδιού

Ποιες είναι οι διαστάσεις της μάθησης; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους; Τι διερευνά το μαθησιακό προφίλ; Πώς συμβάλλει η διερεύνηση της μοναδικότητας του κάθε παιδιού στην καλυτέρευση της σχέσης με τον ίδιο του τον εαυτό, τον γονιό και τους εκπαιδευτικούς;

Η αρχή στην οποία βασίζεται η προσέγγιση του μαθησιακού προφίλ είναι ότι όλοι είμαστε ικανοί να μάθουμε, αρκεί να μας δώσουν την πληροφορία έτσι όπως είναι φτιαγμένο το μυαλό μας να τη λάβει.

Χρυσάνθη Κωστάρα, Σύμβουλος Μαθησιακού Προφίλ & Επαγγελματικού Προσανατολισμού

  • Τετάρτη 25 Απριλίου 18:30 – 20:30

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό – Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντική θεωρείται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντας της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

  • Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
  • Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

 

  • Δευτέρα 30 Απριλίου 18:30 – 20:30

Εγώ, εσύ, εμείς – Δεσμοί αγάπης, προσκόλλησης και ευθύνης στην εξέλιξη της οικογένειας

Η οικογένεια αποτελεί δομικό στοιχείο στην εξέλιξη του καθενός και μπορεί να καθορίσει το ποιοι είμαστε. Η δυναμική της οικογένειας αλλάζει καθώς όλα τα μέλη της αλλάζουν και αλληλοεπηρεάζονται. Τι μπορούμε να περιμένουμε; Υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή» οικογενειακής ευτυχίας;

Λάμπα Πόπη, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

ΜΑΪΟΣ

  • Τετάρτη 2 Μαΐου 18:30 – 20:30

Είναι ο χρόνος που ξόδεψες για το τριαντάφυλλό σου που το κάνει τόσο σημαντικό

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Πόσο χρόνο αφιερώνουμε για κάτι ή κάποιον που παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας; Είναι αρκετός; Είναι ποιοτικός; Πώς μπορούμε να βρούμε τρόπους να διαφυλάσσουμε ό,τι αγαπάμε; Τι είναι η αγάπη; Τι είναι η εξάρτηση;

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

  • Τετάρτη 9 Μαΐου 18:30 – 20:30

Πώς σχετίζομαι με τους ανθρώπους – Εγώ και οι άλλοι. Τι είδους σχέσεις δημιουργούμε; Τι βοηθάει στη σχέση μας με τους άλλους;

Βιωματικό Εργαστήριο Αυτογνωσίας μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)

Ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Σεβόμαστε αυτή τη μοναδικότητα αλλά συγχρόνως κάνουμε προσπάθειες να ανακαλύψουμε την αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία με άλλους ανθρώπους.

Art Therapy – Αυτογνωσία μέσω τέχνης: Βασίζεται στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης ως μέσου επικοινωνίας και έκφρασης. Δεν απαιτείται κανένα ιδιαίτερο ταλέντο στη ζωγραφική, παρά μόνο προσωπική θέληση.

Ελένη Πάλλη, εικαστικός-παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια εικαστικής αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ψυχολογία

ΑΥΤΟΣ είναι ο τρόπος για να αλλάξεις επίπεδο!

Όλοι θέλουν να αλλάξουν επίπεδο. Σημασία δεν έχει, όμως, να θέλω, αλλά να έχω συνείδηση σε ποιο επίπεδο βρίσκομαι τώρα και για ποιον λόγο πρέπει να αλλάξω. Ποιες παγίδες πρέπει να αποφύγω και πότε είμαι πραγματικά έτοιμος να περάσω στην… επόμενη πίστα.

Ρόλο κλειδί στην αλλαγή επιπέδου έχουν, λοιπόν, οι εξωτερικές συνθήκες. Ας πάρουμε τον έλεγχο από το Εγώ, που τις χρησιμοποιεί για να μας συνθλίβει συναισθηματικά και να μας αποθαρρύνει. Αν τις καλλιεργήσουμε υπέρ μας, αν κάνουμε μάθημα τις αστοχίες μας, αν προσέξουμε τον εαυτό μας, αν είμαστε συγκεντρωμένοι στο τώρα μας, τότε μόνο θα αλλάξουμε επίπεδο. 

Σκέψου, λοιπόν, με σύνεση, μέτρο και συνέπεια τι είναι αυτό που θέλεις να αναστήσεις μέσα σου για να σε βοηθήσει να προχωρήσεις στο επόμενο στάδιο της εξέλιξής σου. Αφέσου με ταπεινότητα, με κατάνυξη στα ερεθίσματα που σε κατακλύζουν, πάρε το χρόνο σου και νιώσε πως πλημμυρίζεις από αυτό το χαρακτηριστικό. Νιώσε κάθε κύτταρό σου να φορτίζει με τη θετική του ενέργεια. Και όταν το οραματιστείς, θα κάνεις τα πάντα για να το ζήσεις. 

Σταμάτα να φοβάσαι και να συγκρίνεσαι. Μη δέχεσαι εκπτώσεις στην αλλαγή σου. Μην αναπαράγεις ό,τι σε τραβά πίσω. Μην υπεραπλουστεύεις τους στόχους σου, γιατί χωρίς ξεβόλεμα και πειθαρχία, δεν θα προχωρήσεις πολύ μακριά. 

 

Νικόλας Ουρανός, ACC

Βραβευμένος συγγραφέας παγκόσμιου bestseller Αγάπη Τώρα, Ευ Ζην Τώρα και Ξαφνικά Τώρα, Ομιλητής, Life & Relationship Coach

Continue Reading

Ψυχολογία

Χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Έχετε παρατηρήσει κάποιους ανθρώπους ή και εσάς τον ίδιο να λέτε :
Δεν θα μπορούσα ποτέ να το κάνω αυτό. – Είμαι άχρηστη. – Κανείς δεν νοιάζεται για μένα. – Ποιό είναι το νόημα; – Είμαι ηλίθιος. – Φταίω εγώ για τα πάντα.
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα εξουθενωτικά, καταστροφικά πράγματα που λέμε στον εαυτό μας όταν υποφέρουμε από χαμηλή αυτοεκτίμηση. Οι άνθρωποι μπορεί να αναπτύξουν χαμηλή αυτοεκτίμηση εάν μεγαλώσουν ή υπόκεινται σε υπερβολικά δυσλειτουργικό ή καταχρηστικό περιβάλλον.

Άλλοι μπορεί απλά να τείνουν να επικεντρώνονται περισσότερο σε δυσάρεστες και αρνητικές στιγμές στη ζωή τους – συμπεριλαμβανομένων των αντιληπτών «αποτυχιών» από την πλευρά τους – παραβλέποντας τις επιτυχίες τους και τις θετικές πτυχές της ζωής τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όμως, αυτή η χαμηλή αίσθηση αυτοπεποίθησης μπορεί να είναι εγγενής, παιδιά ηλικίας μικρότερης των 3 ετών μπορούν να εκφράσουν τέτοιες αρνητικές και αυτοκαταστροφικές σκέψεις, ακόμη και όταν μεγαλώνουν σε ένα υποστηρικτικό, θετικό περιβάλλον.
Ανεξάρτητα από το πού προέρχεται, η χαμηλή αυτοεκτίμηση μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας τεχνικές γνωστικής συμπεριφορικής θεραπείας (CBT) και ευφυΐας . Με την πάροδο του χρόνου οι άνθρωποι μπορούν να μάθουν να αλλάζουν τον τρόπο που σκέφτονται για τον εαυτό τους, να προκαλέσουν αντιπαραγωγικές και αυτοκαταστροφικές πεποιθήσεις και να λάβουν ενεργά μέτρα για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αυξημένης αίσθησης αυτοπεποίθησης.

Continue Reading

Οικογένεια

Ταξίδι στον κόσμο της γνώσης και της διασκέδασης!

Το Σάββατο 3 Οκτωβρίου, το Ολυμπιακό μας Μουσείο υποδέχεται τους μικρούς του φίλους ηλικίας 6-12 ετών… σε νέες απολαυστικές, γεμάτες κέφι και δημιουργία συναντήσεις!!! Με γνώμονα την ενδυνάμωση της προσωπικότητας των παιδιών, την ανακάλυψη των ικανοτήτων τους, και την καλλιέργεια της έμφυτης ανάγκης τους για δημιουργία και μάθηση, το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Μουσείου σχεδίασε τις νέες καινοτόμες και βιωματικές δράσεις των εργαστηρίων του Σαββάτου.

Η φιλόξενη, καθαρή και ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά κουζίνα του Ολυμπιακού Μουσείου ανοίγει και πάλι για το “Εργαστήριο Μαγειρικής και Υγιεινής Διατροφής”! Ο έμπειρος σεφ-παιδαγωγός και οι μικροί μας μάγειρες φορούν και πάλι τις ποδιές τους και ετοιμάζονται για τις πιο δημιουργικές μαγειρικές περιπέτειες της πόλης. Με την καθοδήγηση του σεφ μας, τα παιδιά θα ανακαλύψουν τις τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, και θα μαγειρέψουν νόστιμες και ιδανικές για υγεία και ευεξία, αλμυρές αλλά και γλυκές συνταγές. Μαθαίνουμε να προστατεύουμε την υγεία μας, μέσα από τη σωστή επιλογή και επεξεργασία των τροφών, δημιουργώντας τους ιδανικούς διατροφικούς συνδυασμούς, στις πιο ευφάνταστες και απολαυστικές γαστρονομικές συνταγές.

Το φανταστικό ταξίδι στη γνώση και την διασκέδαση συνεχίζεται με το “Εργαστήριο Μικροί Εξερευνητές εν Δράσει”, όπου η πλούσια συλλογή του Ολυμπιακού μας Μουσείου γίνεται πηγή έμπνευσης, δράσης και ανακάλυψης για τους μικρούς μας φίλους!! Αθλητικές δοκιμασίες, εικαστικές δράσεις, πειράματα, δραστηριότητες περιβαλλοντικής αγωγής, γρίφοι και παιχνίδια εξερεύνησης, προσφέρουν πλούσια ερεθίσματα, που εξάπτουν τη φαντασία και εξοικειώνουν τα παιδιά με τον κόσμο του αθλητισμού, της τέχνης και των επιστημών, βοηθώντας τα να ανακαλύψουν τις δυνατότητες και τις κλίσεις τους.

Οι εγγραφές ξεκίνησαν!!!

Λάβετε Θέσεις!!

Έναρξη Εργαστηρίων:

Σάββατο 3 Οκτωβρίου

Στους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του Ολυμπιακού Μουσείου τηρούνται όλα τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Continue Reading

Trending