Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Με γοργούς ρυθμούς η μετάβαση της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση

Στην εκδήλωση, συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας του Yπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, ο CEO της FREE NOW, Marc Berg, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars Hellas, Νίκος Γιαννουσάς, ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδος της ΒΕΑΤ, Βασίλης Ντάνιας και ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ERTICO-ITS Europe), αναπληρωτής Πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΑΣΑ και Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, Άγγελος Αμδίτης.

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο για τη Μικροκινητικότητα και τα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα αποκτά, για πρώτη φορά, ένα νομοθετικό πλαίσιο για τα «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα», καλύπτοντας το κενό που υπάρχει για την ασφαλή κυκλοφορία και την προστασία των οδηγών τους. Επίσης, τόνισε ότι το Υπουργείο θα επικαιροποιήσει το νομοθετικό πλαίσιο της κυκλοφορίας οχημάτων χωρίς οδηγό, προάγοντας τα ευφυή συστήματα μεταφορών. Ειδικότερα, διευρύνεται η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοματοποιημένου λεωφορείου αστικού τύπου με συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας και σε προκαθορισμένες διαδρομές. Επιπλέον, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα να τεθεί, πιλοτικά, σε κυκλοφορία επί της οδού, όχημα τύπου van ή επιβατικό ΙΧ χωρίς οδηγό. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης  «Με αυτόν τον τρόπο, η Ελλάδα θα μπορεί και πάλι να πρωτοστατήσει στις σχετικές επιστημονικές έρευνες και δοκιμές, καθώς υπάρχουν ήδη έτοιμα τέτοια προγράμματα».

 

Από την πλευρά της, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην εξέλιξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σημειώνοντας ότι σε 4 μήνες έχουν υποβληθεί 9.100 αιτήσεις και έχουν απορροφηθεί 8 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τη δημιουργία εσόδων, ύψους 40 εκατ. ευρώ στην συσχετιζόμενη αγορά. Μάλιστα, η ζήτηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ξεπεράσει ήδη κατά 20% τις ταξινομήσεις της τελευταίας 4ετίας, ενώ μεγάλη ζήτηση διαπιστώνεται στα ηλεκτρικά ποδήλατα. Επίσης, ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για την απόσυρση παλαιών – ρυπογόνων οχημάτων, η οποία συνοδεύεται από μια έξτρα οικονομική ενίσχυση, καθώς το 55% όσων δικαιούνται το κίνητρο αυτό, κάνουν χρήση του. Παράλληλα, κεντρική επιδίωξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως επισήμανε η κα. Σδούκου, η οποία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο χρονικής επέκτασης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», είναι η δημιουργία ενός ικανοποιητικού δικτύου σταθμών φόρτισης.

Η ΓΓ κα Σδούκου ανέφερε ότι την περασμένη Παρασκευή ολοκληρώθηκε η πρώτη πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου προς τους Δήμους για τη χρηματοδότηση των σχεδίων χωροθέτησης και των  σημείων φόρτισης. Η συμμετοχή των Δήμων, όπως επισήμανε η Γ.Γ. Ενέργειας, σημείωσε ρεκόρ, με 259 δήμους να υποβάλουν αίτημα χρηματοδότησης, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, το πρώτο εξάμηνο του 2021, θα έχουν χωροθετηθεί 10.000 σημεία για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, η εγκατάσταση των οποίων εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει μια «αγορά» 100 εκατ. ευρώ.      

Ο CEO της FREE NOW, Marc Berg και ο Γενικός Διευθυντής της BEAT, Βασίλης Ντάνιας, ζήτησαν ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς των αστικών μετακινήσεων στην Ελλάδα, που θα λαμβάνει υπόψη την τεχνολογική εξέλιξη, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, και θα υιοθετεί τις καλύτερες πρακτικές της Ευρώπης. .

Όπως ανέφερε ο κ. Berg, η FREE NOW πιστεύει ότι το μέλλον της αστικής μετακίνησης βρίσκεται στις ψηφιακές πλατφόρμες και θα είναι πολυτροπικό (multimodal), δηλαδή θα περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλογών μετακίνησης, που θα διατίθενται στους πολίτες, μέσα από μία ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση.

«Η πλατφόρμα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός -ειδικά διαμορφωμένων για τις ανάγκες του κάθε επιβάτη- επιλογών μετακίνησης, μέσα από το ride-hailing, το car-sharing, τα e-bikes ή τα e-scooters», επισήμανε ο CEO της FREE NOW.

Αντίστοιχα, ο Γενικός Διευθυντής της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα, κ. Ντάνιας, ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες η BΕΑΤ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και θα παράσχει οικονομικά κίνητρα για όλους τους παλιούς και νέους συνεργάτες της οδηγούς, ώστε να αντικαταστήσουν τα συμβατικά τους οχήματα με ηλεκτρικά μέχρι το τέλος του 2021. «Είναι ανάγκη να επενδύσουμε περισσότερο σε καθαρές τεχνολογίες. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, με στοχευμένες κινήσεις στήριξης των ιδιοκτητών ταξί, όλα τα ταξί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέσα σε 3-5 χρόνια, μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», σημείωσε ο κ. Ντάνιας.

 

Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars Hellas, Νίκος Γιαννουσάς, αναφέρθηκε στα οφέλη από την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τόσο για το χρήστη, όσο και το περιβάλλον. Μάλιστα, επισήμανε ότι στόχος της Volvo Cars είναι να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο έως το 2025 και παράλληλα ότι, μέχρι το 2040, η Volvo θα είναι κλιματικά ουδέτερη σε όλη την αλυσίδα των δραστηριοτήτων, εναρμονιζόμενη πλήρως με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα. Επίσης, ο κ. Γιαννουσάς τόνισε ότι ξεκάθαρη επιδίωξη της Volvo είναι να καταστεί η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα στην premium κατηγορία των επόμενων ετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπληρώνοντας ότι, μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως να προέρχεται από πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά. «Από φέτος, διαθέτουμε και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, το XC40 Recharge. Είναι ένα καινοτόμο αυτοκίνητο, με μεγάλη αυτονομία και εξαιρετική απόδοση», δήλωσε ο κ. Γιαννουσάς, σημειώνοντας ότι καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξάνονται, η πτώση στις τιμές των μπαταριών θα μειώνουν σταδιακά την τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο έχει σημαντικά μικρότερο κόστος χρήσης.

 

Τέλος, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ERTICO-ITS Europe), Αναπληρωτής Πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΑΣΑ και Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, Άγγελος Αμδίτης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο πως στηρίζει η τεχνολογία την ηλεκτροκίνηση και την αστική κινητικότητα.

Όπως τόνισε ο κ. Αμδίτης, πέρα από τις πολιτικές και την πρόοδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση για ένα έξυπνο οικοσύστημα μεταφορών.  «Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η είσοδος στην εποχή της ηλεκτροκίνησης προϋποθέτει μια μεταβατική περίοδο σε ό,τι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, τη βελτίωση της εμπειρίας και την αποδοχή των χρηστών, την ανάπτυξη της κατάλληλης τεχνολογίας, αλλά και την προετοιμασία των κατάλληλων υποδομών φόρτισης», επισήμανε.  Επίσης, σημείωσε ότι η επιτάχυνση της μετάβασης σε μια βιώσιμη, έξυπνη κινητικότητα είναι αναγκαία και αποτελεί βασικό ζητούμενο της ΕΕ για τη μείωση στο 90% των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές, με υιοθέτηση καθαρότερων, οικονομικότερων και ασφαλέστερων τρόπων και μέσων ιδιωτικής και δημόσιας μεταφοράς, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΑ που ξεκίνησαν να κυκλοφορούν δοκιμαστικά πρόσφατα.

 

Στρατηγικός Υποστηρικτής: Beat / Free Now

Χορηγός: Volvo Cars Hellas

Χορηγοί Επικοινωνίας: Energypress.gr, Metaforespress.gr

###

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία, παρακαλώ επικοινωνήστε με την κα. Ηλιάς Γεραφέντη, Τσομώκος ΑΕ, τηλ. 210 728 9000, [email protected]

Εκδηλώσεις

Νέα Γεωργία Νέα Γενιά: Πρόγραμμα Trophy/Τροφή

Η DS Smith Hellas συμβάλλει στην ενίσχυση του μέλλοντος του αγροδιατροφικού τομέα
μέσω της υποστήριξης του προγράμματος Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα
Γενιά

Η DS Smith, κορυφαίος κατασκευαστής λύσεων βιώσιμης συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι
στην Ελλάδα, συνεισφέρει έμπρακτα στην αναβάθμιση του αγροδιατροφικού τομέα της χώρας
συμμαχώντας για δεύτερη συναπτή χρονιά με τον οργανισμό «Νέα Γεωργία Νέα Γενιά» για την
ενίσχυση του κλάδου, υποστηρίζοντας αυτήν τη φορά το πρόγραμμα Trophy/Τροφή. Πιο
συγκεκριμένα, η DS Smith Hellas θα στηρίξει τρία Μeet-up του προγράμματος με κύρια θεματική
τη «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον κλάδο της αγροδιατροφής», τα οποία θα
πραγματοποιηθούν σε τρία πανεπιστήμια της χώρας.

Τι είναι όμως τo Trophy/Τροφή;

Το Trophy/Τροφή είναι ένα πρωτοποριακό εγχείρημα, το οποίο αναδεικνύει και επιβραβεύει
καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες και νεοφυείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στους τομείς
της αγροτεχνολογίας, της τεχνολογίας τροφίμων και των agrologistic, με προϊόντα και υπηρεσίες
που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, ακόμη και σε αρχικά στάδια ανάπτυξης (pre seed).
Μέχρι σήμερα, χάρη στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχουν ήδη στηριχθεί 122 νεοφυείς επιχειρήσεις
από τον συγκεκριμένο τομέα.

Τα Μeet-up είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Trophy/Τροφή. Εκεί, φοιτητές, startupper, νέοι
επιχειρηματίες και ερευνητές έρχονται σε επαφή με ερευνητικά ιδρύματα, επενδυτές, μέντορες και
εταιρείες και μαζί αναπτύσσουν νέες πρωτοποριακές ιδέες, στο πλαίσιο βιωματικών εργαστηρίων.
Για την DS Smith, η υιοθέτηση πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας βρίσκεται
στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της και ο μετασχηματισμός του αγροδιατροφικού κλάδου μπορεί
να πλαισιωθεί από καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις συσκευασίας, που θα
αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των τελικών προϊόντων. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία
υποστηρίζει στα τρία meet-up τη θεματική ενότητα με τίτλο: «Μείωση της χρήσης πλαστικού στον
κλάδο της αγροδιατροφής».

Ο κ. Γιώργος Φιλιππόγλου, DS Smith Managing Director για το cluster της Ελλάδας δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που για μία ακόμη χρονιά βρισκόμαστε στο πλευρό της Νέας
Γεωργίας Νέας Γενιάς, καθώς μέσα από αυτή τη συνεργασία έχουμε συνεισφέρει στην
ενδυνάμωση του αγροδιατροφικού τομέα, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κομβικό ρόλο που
διαδραματίζει η συσκευασία από κυματοειδές χαρτόνι στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης της
χώρας».

Τα τρία Meet-up με τη στήριξη της DS Smith Hellas, είναι τα ακόλουθα :
-TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
– TrophyTροφή Meet-up σε συνδιοργάνωση με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Η κα Έφη Λαζαρίδου, CEO του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά δήλωσε: «Τo Trophy/Τροφή
είναι μία ουσιαστική πρωτοβουλία που διασυνδέει την πανεπιστημιακή κοινότητα με τη βιομηχανία
και την αγορά στον κρίσιμο κλάδο της αγροδιατροφής. Κάθε χρόνο φέρνει εκατοντάδες φοιτητές και
ερευνητές σε επαφή με καινοτόμες επιχειρήσεις μέσα από τα Trophy/Τροφή meetup που
διεξάγονται σε πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μία αποτελεσματική πλατφόρμα
ανταλλαγής επιχειρηματικών ιδεών και εμπειριών. Πάνω από 700 φοιτητές έχουν συμμετάσχει τα
τελευταία δύο χρόνια στα meetup του προγράμματος, εργάστηκαν στην ανάπτυξη καινοτόμων
λύσεων και ξεκίνησαν να σχεδιάσουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Η DS Smith, μία
πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο της συσκευασίας από κυματοειδές χαρτόνι που επενδύει σε
βιώσιμες πρακτικές υποστηρίζει από την πλευρά της 3 meetup, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο
της πρωτοβουλίας Trophy/Τροφή».

Η DS Smith παγκοσμίως έχει έδρα το Λονδίνο και είναι μέλος του FTSE 100, ενώ
δραστηριοποιείται σε 34 χώρες απασχολώντας περίπου 30.000 άτομα με την ιστορία της να
ανάγεται στις επιχειρήσεις παραγωγής συσκευασιών από το 1940. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει
παρουσία τα τελευταία 65 χρόνια με εργοστάσια στην Κόρινθο, τη Θεσσαλονίκη και την Κρήτη,
απασχολώντας συνολικά πάνω από 400 εργαζομένους. Η DS Smith Hellas υποστηρίζει έμπρακτα
την πρωτοβουλία του Trophy/Τροφή του οργανισμού Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, με στόχο να
ενισχύσει την καινοτομία και τη βιωσιμότητα στο ελληνικό οικοσύστημα της αγροδιατροφής, με ένα
ουσιαστικό και αξιόπιστο εγχείρημα επιτάχυνσης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Το Trophy/Τροφή υλοποιεί με επιτυχία ο οργανισμός Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, μέσα
από την ιδρυτική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επιχειρηματική ευελιξία υψηλόβαθμα στελέχη

Είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη σε συνεχή ετοιμότητα;

Επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν επενδύσει σε ανθρώπους με υψηλές προδιαγραφές, που συνήθως έχουν το ανώτατο επίπεδο γνώσεων (επιθυμητό προσόν: μεταπτυχιακός τίτλος ή σε ελάχιστες περιπτώσεις διδακτορικό), πολυετή εμπειρία στην ίδια ή σε συναφή δραστηριότητα, με την οποία ασχολούνται στην παρούσα επιχείρηση ή οργανισμό, και ειδικές ανά περίπτωση δεξιότητες.

Αναφερόμαστε στα υψηλόβαθμα στελέχη με μεγάλες αποδοχές, ικανοποιητικό πακέτο επιπρόσθετων παροχών (-bonus-) με τη μορφή οικονομικής ενίσχυσης, ακόμη και με παροχή επαυξημένου ποσοστού επί των πραγματοποιούμενων πωλήσεων, προσφοράς κινητού τηλεφώνου, επαγγελματικού αυτοκινήτου με ορισμένη χρήση καυσίμων, δικαιώματος ελεύθερης χρήσης του διαδικτύου με χρέωση της εταιρείας ή προσφοράς ενός φορητού προσωπικού υπολογιστή, κ.λ.π.

Είναι αλήθεια, ότι η επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων ή των οργανισμών στην υπάρχουσα παγκοσμιοποιημένη ανταγωνιστική αγορά απαιτεί από την επιχείρηση ευελιξία, ετοιμότητα και δράση με υψηλή αποτελεσματικότητα. Η στασιμότητα είναι ανεπίτρεπτη. Απεναντίας, η ταχύτητα προσαρμογής και η σωστή δράση βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις αλλαγές με επιτυχία υιοθετώντας  σύγχρονες μεθόδους και αρχές. Σε όλα αυτά, κυρίαρχος είναι ο ρόλος των υψηλόβαθμων στελεχών. Είναι άραγε αυτά τα στελέχη, ανά πάσα στιγμή, σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσουν δύσκολες καταστάσεις, να διαχειριστούν αλλαγές ή κρίσεις προς όφελος της επιχείρησης ή του οργανισμού;

Πολλές είναι οι περιπτώσεις στελεχών, που δε διέγνωσαν έγκαιρα την κρίση που πλησίαζε την επιχείρηση ή δεν μπόρεσαν να δράσουν έγκαιρα στις αναμενόμενες και αναγκαίες αλλαγές πριν έρθει η κρίση στην επιχείρηση.

Ένας από τους λόγους είναι ότι πολλά στελέχη εγκλωβίζονται στις δικές τους απόψεις και εκτιμήσεις και συχνά αρνούνται να αποδεχτούν και δυσκολότερα να πιστέψουν στη χρήσιμη πληροφορία, που κυκλοφορεί μέσα στην επιχείρηση από τους ανθρώπους της που είναι πιο κοντά στις αγορές, στους πελάτες, στους προμηθευτές, στους ανταγωνιστές και μάλιστα σε ημερήσια βάση.

Άλλος λόγος είναι η αδυναμία ύπαρξης ενός συστήματος που να απεγκλωβίζει τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πεποιθήσεις τους και να τους θέτει σε διαρκή επαγρύπνηση και ετοιμότητα. Αυτό θα οδηγήσει στην αναγνώριση του κινδύνου και την εφαρμογή μιας προληπτικής ή διορθωτικής ενέργειας πολύ πριν η κρίση πλησιάσει την επιχείρηση ή η επίδοση της επιχείρησης ακολουθήσει πτωτική πορεία. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο που μέτοχοι, επενδυτές, εργαζόμενοι αλλά και πελάτες, απορροφούν, σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό, τον κακό χειρισμό των καταστάσεων από τα υψηλόβαθμα στελέχη, τα οποία κατά κύριο λόγο έχουν το βάρος των ευθυνών που απορρέουν από τις αποφάσεις τους σε στρατηγικό επίπεδο.

Πως λοιπόν θα διεγερθούν τα υψηλόβαθμα στελέχη να βρίσκονται σε συνεχή και πλήρη ετοιμότητα προς κάθε κατεύθυνση και μπροστά σε κάθε απειλή ή κίνδυνο; Είναι οι επιπρόσθετες παροχές που θα υποκινήσουν ανώτατα, ανώτερα ή μεσαία στελέχη; Είναι χρήσιμη η εκτίμηση αποδοτικότητας στελέχους σε συσχετισμό με το ποσοστό  χρήσης της επιπρόσθετης παροχής;

Η έρευνα και ο έλεγχος για το αν οι επιπρόσθετες παροχές συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των υψηλόβαθμων στελεχών εκτός εργασίας περισσότερο από το να τους υποκινούν να λειτουργούν ως εργαλεία για την αύξηση της αποδοτικότητάς τους,  πιθανόν να βοηθήσουν την επιχείρηση ή τον οργανισμό σε μια πιο ορθολογική παροχή των ειδικών αμοιβών.

Πράγματι, η ετοιμότητα των υψηλόβαθμων στελεχών σε κάθε κίνδυνο ή απαίτηση αλλαγής μπορεί να αναπτυχθεί και να βελτιώνεται διαρκώς, αν τα στελέχη έχουν το ενδιαφέρον και η επιχείρηση τα υποκινεί και αξιολογεί την απόδοσή τους, σε συνάρτηση με τις υψηλές αμοιβές και παροχές και τον βαθμό που αυτές χρησιμοποιούνται για την βελτίωση της επίδοσης της επιχείρησης ή του οργανισμού.

Της Στέλλας Γκιώση,

Οικονομολόγου MBA, EXECUTIVE

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

8+1 Συμβουλές για Καλύτερη Προώθηση Προϊόντων και Υπηρεσιών

Η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν την αξία και τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές, επηρεάζοντας την απόφαση αγοράς. Χωρίς κατάλληλη προώθηση, ακόμη και το πιο καινοτόμο προϊόν μπορεί να παραμείνει άγνωστο στο κοινό και να μην αποδώσει τα αναμενόμενα κέρδη. Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και οι καταναλωτές έχουν περισσότερες επιλογές από ποτέ, η ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ γίνεται επιτακτική. Οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε πληθώρα πληροφοριών και είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί.

Έτσι, η ανάπτυξη μιας ισχυρής στρατηγικής προώθησης μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

  1. Γνωρίστε τους Πελάτες σας – Τα χαρακτηριστικά των πελατών σας (ηλικία, εισοδήματα, φύλο, εκπαίδευση, οικογενειακή κατάσταση, επάγγελμα, τόπος κατοικίας) πρέπει να αποτελούν τον οδηγό της επιλογής των μεθόδων προώθησης που θα επιλέξετε: ηλεκτρονική ή έντυπη αλληλογραφία, προβολή σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο, κ.α.
  2. Προϋπολογίστε – Εξετάστε τον προϋπολογισμό σας και καθορίσετε τι μπορείτε να διαθέσετε στην προώθηση. Εξετάστε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας και υπολογίστε πόσο ξοδεύουν για το μάρκετινγκ τους.  Ζητήστε από τις διαφημιστικές εταιρείες να σας δώσουν αναλυτικά στοιχεία απόδοσης διαφημίσεων ανά κλάδο και γεωγραφική περιοχή.
  3. Μοιράστε τα Χρήματά σας – Επιλέξτε περισσότερες από μια μεθόδους για την προσέγγιση των ομάδων και της αγοράς που στοχεύετε.  Επιστολές, έντυπη και ηλεκτρονική διαφήμιση, ραδιόφωνο, κ.α. λειτουργούν συνδυαστικά για την ενίσχυση του μηνύματος. Το βασικό στοιχείο είναι η επανάληψη.
  4. Σκεφτείτε Δημιουργικά – Μερικές φορές οι καλύτερες ιδέες απαιτούν περισσότερη έμπνευση παρά χρήματα. Σκεφτείτε νέες μεθόδους προώθησης της επωνυμίας σας:  σε χαρτί περιτυλίγματος, σε ποντίκια των υπολογιστών, κλπ.
  5. Προωθήστε το Προφίλ σας – Η προώθηση του προφίλ σας διαφημίζει το όνομα σας, το τι είστε ή το βασικό σας μήνυμα, δημιουργεί και διατηρεί την παρουσία σας στην αγορά. Η διαφήμιση προϊόντων αποσκοπεί σε άμεσες ενέργειες, όπως η προώθηση κάποιας ειδικής έκπτωσης, ή το να πείσετε τους πελάτες να τηλεφωνούν για περισσότερες πληροφορίες.
  6. Μετρήστε το Αποτέλεσμα – Χρησιμοποιήστε μια ειδική προσφορά, ή το όνομα ενός πωλητή σας για να διευκολυνθείτε στη μέτρηση της επιτυχίας ή αποτυχίας κάποιας συγκεκριμένης διαφήμισης.
  7. Αξιολογήστε και Εκτιμήστε – Αφιερώστε χρόνο με τους πελάτες σας για να προσδιορίστε γιατί είναι ικανοποιημένοι ή όχι. Ετοιμάστε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για τον προσδιορισμό του τρόπου ζωής τους και το κίνητρο των αγορών τους.
  8. Μην το παραμελείτε – Πολλές επιχειρήσεις δεν θεωρούν τη διαφήμιση ως ένα πάγιο έξοδο. Αν δεν επενδύετε χρήματα στη διαφήμιση οι πωλήσεις γενικώς θα πέσουν. Καθορίστε τα έξοδα διαφήμισης μέσα στον προϋπολογισμό σας και ακολουθήστε το σχέδιο σας σε καλές και κακές οικονομικές περιόδους.
  9. Μη γίνεστε ο Διαφημιστής σας – Πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται για την αύξηση των πωλήσεών τους χωρίς να ξοδεύουν χρήματα στη διαφήμιση. Είναι αποτελεσματικότερο το να ξοδέψετε κάτι παραπάνω και να συνεργαστείτε με κάποια διαφημιστική εταιρεία ή έναν ειδικό σύμβουλο, παρά να προσπαθείτε μόνοι σας να παράγετε τη διαφήμισή σας. Οι διαφημίσεις που δεν σχεδιάζονται επαγγελματικά μπορεί να μην αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πολλές φορές να δώσουν κακή εικόνα της επιχείρησής σας.
Continue Reading

Trending