Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Με γοργούς ρυθμούς η μετάβαση της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση

Στην εκδήλωση, συμμετείχαν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας του Yπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, ο CEO της FREE NOW, Marc Berg, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars Hellas, Νίκος Γιαννουσάς, ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδος της ΒΕΑΤ, Βασίλης Ντάνιας και ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ERTICO-ITS Europe), αναπληρωτής Πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΑΣΑ και Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, Άγγελος Αμδίτης.

 

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο για τη Μικροκινητικότητα και τα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα αποκτά, για πρώτη φορά, ένα νομοθετικό πλαίσιο για τα «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα», καλύπτοντας το κενό που υπάρχει για την ασφαλή κυκλοφορία και την προστασία των οδηγών τους. Επίσης, τόνισε ότι το Υπουργείο θα επικαιροποιήσει το νομοθετικό πλαίσιο της κυκλοφορίας οχημάτων χωρίς οδηγό, προάγοντας τα ευφυή συστήματα μεταφορών. Ειδικότερα, διευρύνεται η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοματοποιημένου λεωφορείου αστικού τύπου με συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας και σε προκαθορισμένες διαδρομές. Επιπλέον, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα να τεθεί, πιλοτικά, σε κυκλοφορία επί της οδού, όχημα τύπου van ή επιβατικό ΙΧ χωρίς οδηγό. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης  «Με αυτόν τον τρόπο, η Ελλάδα θα μπορεί και πάλι να πρωτοστατήσει στις σχετικές επιστημονικές έρευνες και δοκιμές, καθώς υπάρχουν ήδη έτοιμα τέτοια προγράμματα».

 

Από την πλευρά της, η Γενική Γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην εξέλιξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», σημειώνοντας ότι σε 4 μήνες έχουν υποβληθεί 9.100 αιτήσεις και έχουν απορροφηθεί 8 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τη δημιουργία εσόδων, ύψους 40 εκατ. ευρώ στην συσχετιζόμενη αγορά. Μάλιστα, η ζήτηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ξεπεράσει ήδη κατά 20% τις ταξινομήσεις της τελευταίας 4ετίας, ενώ μεγάλη ζήτηση διαπιστώνεται στα ηλεκτρικά ποδήλατα. Επίσης, ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για την απόσυρση παλαιών – ρυπογόνων οχημάτων, η οποία συνοδεύεται από μια έξτρα οικονομική ενίσχυση, καθώς το 55% όσων δικαιούνται το κίνητρο αυτό, κάνουν χρήση του. Παράλληλα, κεντρική επιδίωξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως επισήμανε η κα. Σδούκου, η οποία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο χρονικής επέκτασης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», είναι η δημιουργία ενός ικανοποιητικού δικτύου σταθμών φόρτισης.

Η ΓΓ κα Σδούκου ανέφερε ότι την περασμένη Παρασκευή ολοκληρώθηκε η πρώτη πρόσκληση του Πράσινου Ταμείου προς τους Δήμους για τη χρηματοδότηση των σχεδίων χωροθέτησης και των  σημείων φόρτισης. Η συμμετοχή των Δήμων, όπως επισήμανε η Γ.Γ. Ενέργειας, σημείωσε ρεκόρ, με 259 δήμους να υποβάλουν αίτημα χρηματοδότησης, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, το πρώτο εξάμηνο του 2021, θα έχουν χωροθετηθεί 10.000 σημεία για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, η εγκατάσταση των οποίων εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει μια «αγορά» 100 εκατ. ευρώ.      

Ο CEO της FREE NOW, Marc Berg και ο Γενικός Διευθυντής της BEAT, Βασίλης Ντάνιας, ζήτησαν ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς των αστικών μετακινήσεων στην Ελλάδα, που θα λαμβάνει υπόψη την τεχνολογική εξέλιξη, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, και θα υιοθετεί τις καλύτερες πρακτικές της Ευρώπης. .

Όπως ανέφερε ο κ. Berg, η FREE NOW πιστεύει ότι το μέλλον της αστικής μετακίνησης βρίσκεται στις ψηφιακές πλατφόρμες και θα είναι πολυτροπικό (multimodal), δηλαδή θα περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλογών μετακίνησης, που θα διατίθενται στους πολίτες, μέσα από μία ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση.

«Η πλατφόρμα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός -ειδικά διαμορφωμένων για τις ανάγκες του κάθε επιβάτη- επιλογών μετακίνησης, μέσα από το ride-hailing, το car-sharing, τα e-bikes ή τα e-scooters», επισήμανε ο CEO της FREE NOW.

Αντίστοιχα, ο Γενικός Διευθυντής της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα, κ. Ντάνιας, ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες η BΕΑΤ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και θα παράσχει οικονομικά κίνητρα για όλους τους παλιούς και νέους συνεργάτες της οδηγούς, ώστε να αντικαταστήσουν τα συμβατικά τους οχήματα με ηλεκτρικά μέχρι το τέλος του 2021. «Είναι ανάγκη να επενδύσουμε περισσότερο σε καθαρές τεχνολογίες. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, με στοχευμένες κινήσεις στήριξης των ιδιοκτητών ταξί, όλα τα ταξί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέσα σε 3-5 χρόνια, μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», σημείωσε ο κ. Ντάνιας.

 

Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars Hellas, Νίκος Γιαννουσάς, αναφέρθηκε στα οφέλη από την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τόσο για το χρήστη, όσο και το περιβάλλον. Μάλιστα, επισήμανε ότι στόχος της Volvo Cars είναι να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο έως το 2025 και παράλληλα ότι, μέχρι το 2040, η Volvo θα είναι κλιματικά ουδέτερη σε όλη την αλυσίδα των δραστηριοτήτων, εναρμονιζόμενη πλήρως με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα. Επίσης, ο κ. Γιαννουσάς τόνισε ότι ξεκάθαρη επιδίωξη της Volvo είναι να καταστεί η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα στην premium κατηγορία των επόμενων ετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπληρώνοντας ότι, μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως να προέρχεται από πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά. «Από φέτος, διαθέτουμε και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, το XC40 Recharge. Είναι ένα καινοτόμο αυτοκίνητο, με μεγάλη αυτονομία και εξαιρετική απόδοση», δήλωσε ο κ. Γιαννουσάς, σημειώνοντας ότι καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξάνονται, η πτώση στις τιμές των μπαταριών θα μειώνουν σταδιακά την τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο έχει σημαντικά μικρότερο κόστος χρήσης.

 

Τέλος, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ERTICO-ITS Europe), Αναπληρωτής Πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΑΣΑ και Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, Άγγελος Αμδίτης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο πως στηρίζει η τεχνολογία την ηλεκτροκίνηση και την αστική κινητικότητα.

Όπως τόνισε ο κ. Αμδίτης, πέρα από τις πολιτικές και την πρόοδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση για ένα έξυπνο οικοσύστημα μεταφορών.  «Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η είσοδος στην εποχή της ηλεκτροκίνησης προϋποθέτει μια μεταβατική περίοδο σε ό,τι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, τη βελτίωση της εμπειρίας και την αποδοχή των χρηστών, την ανάπτυξη της κατάλληλης τεχνολογίας, αλλά και την προετοιμασία των κατάλληλων υποδομών φόρτισης», επισήμανε.  Επίσης, σημείωσε ότι η επιτάχυνση της μετάβασης σε μια βιώσιμη, έξυπνη κινητικότητα είναι αναγκαία και αποτελεί βασικό ζητούμενο της ΕΕ για τη μείωση στο 90% των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές, με υιοθέτηση καθαρότερων, οικονομικότερων και ασφαλέστερων τρόπων και μέσων ιδιωτικής και δημόσιας μεταφοράς, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΑ που ξεκίνησαν να κυκλοφορούν δοκιμαστικά πρόσφατα.

 

Στρατηγικός Υποστηρικτής: Beat / Free Now

Χορηγός: Volvo Cars Hellas

Χορηγοί Επικοινωνίας: Energypress.gr, Metaforespress.gr

###

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία, παρακαλώ επικοινωνήστε με την κα. Ηλιάς Γεραφέντη, Τσομώκος ΑΕ, τηλ. 210 728 9000, [email protected]

Επιχειρηματικότητα

Με 3 διακρίσεις στα Digital Finance Awards

Όμιλος EPSILON NET & ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ:Με 3 διακρίσεις στα Digital Finance Awards βραβεύτηκε η πλατφόρμα Epsilon Pay!

Ο Όμιλος Epsilon Net και η Εθνική Τράπεζα ξεχώρισαν αποσπώντας 3 κορυφαίες διακρίσεις, στην απονομή των φετινών Digital Finance Awards. Οι διακρίσεις αυτές επιβεβαιώνουν την άριστη τεχνογνωσία και τη δυναμική είσοδο της πλατφόρμας Epsilon Pay στην ελληνική επιχειρηματική αγορά από έναν θεσμό που επιβραβεύει τις καινοτόμες προσεγγίσεις και τα πρωτοποριακά έργα αναβάθμισης στο Digital Banking & Digital Insurance.

Συγκεκριμένα, ο Όμιλος Epsilon Net και η Εθνική Τράπεζα δημιούργησαν την υπηρεσία Epsilon Pay στο πλαίσιο της συμφωνίας Στρατηγικής Συνεργασίας των δύο οργανισμών, με στόχο τη δημιουργία καινοτόμων, ψηφιακών λύσεων για επιχειρήσεις & επαγγελματίες, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα που δραστηριοποιούνται, στον τομέα του Embedded Banking.

Η νέα, καινοτόμος υπηρεσία  Epsilon Pay αποτελεί ένα σύνολο από πρωτοποριακά εργαλεία που προσφέρουν αποτελεσματική, ολοκληρωμένη και εύκολη διαχείριση των εισπράξεων επιχειρήσεων & ελευθέρων επαγγελματιών, την αυτοματοποιημένη  λογιστικοποίησή τους και την διασύνδεση με τους τραπεζικούς λογαριασμούς της μονάδας  μέσα από τα πληροφοριακά συστήματα του Ομίλου Εpsilon Net, αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία διαλειτουργικότητας της Εθνικής Τράπεζας.

Τα βραβεία που κατέκτησε η λύση Epsilon Pay παρέλαβαν από κοινού στελέχη της Εθνικής Τράπεζας και της Epsilon Net και αφορούσαν τις κατηγορίες:

  • Best Corporate Financing Digital Initiative
  • Best Embedded Finance & BaaS Digital Solutions
  • Best Cash Management Digital

Ο κ. Ανδρέας Γριμπέλας, CTO του Ομίλου Epsilon Net, δήλωσε: «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς και την Εθνική Τράπεζα το γεγονός ότι η συνεργασία μας επιστεγάζεται σήμερα με τρεις κορυφαίες διακρίσεις στα Digital Finance Awards, επιβραβεύοντας την καινοτόμο προσέγγισή μας στον τομέα του Embedded Banking. Συγχαρητήρια και στις δύο ομάδες για την αδιάκοπη προσπάθειά τους, την άριστη τεχνογνωσία τους και το καινοτόμο αποτέλεσμα που έφεραν με το Epsilon Pay».

Παράλληλα, ο κ. Γεώργιος Μαρίνος Assistant General Manager Innovation & Digital Partnerships της Εθνικής Τράπεζας ανέφερε: «Είναι πραγματικά ξεχωριστή τιμή για όλους εμάς στην Εθνική Τράπεζα να επιβραβεύεται τόσο η νέα καινοτόμος λύση Epsilon Pay, που πρόσφατα  κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά με μεγάλη επιτυχία, όσο και η στρατηγική μας συνεργασία με τον Όμιλο Epsilon Net. Στόχος μας είναι να εξελισσόμαστε συνεχώς, προσφέροντας καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες μας και στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα. Συγχαρητήρια σε όλους».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Προσεγγίζοντας Στόχους με Αποφασιστικότητα

Στο σύγχρονο και πολύπλοκο οικονομικό περιβάλλον όπου ζούμε, τα εφόδια που απαιτούνται και με τα οποία πρέπει να είναι οπλισμένα τα νέα στελέχη των επιχειρήσεων είναι οι γνώσεις και οι δεξιότητες.

Σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και παγκοσμιοποιημένη αγορά, λοιπόν, η συνεχής επιμόρφωση είναι αναγκαία, εάν θέλουμε να έχουμε ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις. Οι Έλληνες, πέραν του πολυποίκιλου μεσογειακού ταμπεραμέντου, διαθέτουν την ιδιαίτερη ικανότητα ταχείας προσαρμογής στο φυσικό περιβάλλον και μεγάλης ευελιξίας στο ανθρώπινο περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται, όταν εργάζονται στο εξωτερικό, όπου αναδεικνύουν το ιδιαίτερο ταλέντο τους, ενώ είναι αποδοτικοί και αποτελεσματικοί.

Σήμερα είναι προφανές ότι η πανεπιστημιακή ακαδημαϊκή εκπαίδευσή δεν είναι αρκετή για τη δημιουργία ολοκληρωμένων στελεχών ικανών για την κάλυψη εξειδικευμένων θέσεων στις επιχειρήσεις, σύμφωνα πάντα με τους νόμους της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Οι ικανότητες

Ένα είναι βέβαιο, ότι οι διοικούντες, για να είναι οι ίδιοι αλλά και οι επιχειρήσεις τους ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να διαθέτουν πρώτα από όλα τις εξής ικανότητες ή δέξιοτεχνίες:

  1. να έχουν όραμα για την επιχείρηση, το οποίο θα μεταφέρουν σε όλους τους εργαζόμενους,
  2. να έχουν έμπνευση και να είναι διορατικοί,
  3. να είναι οι ίδιοι ευέλικτοι και να διαθέτουν συνθετική αλλά και αναλυτική σκέψη, για να μπορούν να προσαρμόζονται στις κοινωνικοοικονομικές αλλαγές,
  4. να δημιουργούν σωστό κλίμα στην επιχείρηση, έτσι ώστε το εργασιακό περιβάλλον να συμβάλλει θετικά στην απόδοση των εργαζομένων,
  5. να αξιοποιούν ευέλικτα τις ικανότητες των εργαζομένων,
  6. να δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την ομαδική συμμετοχή των εργαζομένων στην επίτευξη των στόχων της εταιρίας,
  7. να ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους στην ανάληψη πρωτοβουλιών,
  8. να συντελούν στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων των εργαζομένων με τη συνεχή επιμόρφωση, εάν κι εφόσον, βέβαια, και οι ίδιοι επενδύουν στη διά βίου μάθηση.

Πέρα, όμως, από τη λογική, τη γνώση και τις δεξιοτεχνίες, υπάρχει κι ένας άλλος παράγοντας που ρυθμίζει επιτυχώς το ισοζύγιο των σχέσεων και των αποτελεσμάτων μέσα σε μια επιχείρηση κι αυτός είναι η διαχείριση του συναισθήματος.

Συναισθηματική νοημοσύνη

O Daniel Goleman,στο βιβλίο του «Η συναισθηματική νοημοσύνη στον χώρο εργασίας», ομιλεί για τη συναισθηματική ικανότητα ως την πρώτη προτεραιότητα στον εργασιακό χώρο για την αύξηση της αποδοτικότητας, τη δημιουργία καλού εργασιακού κλίματος,την καλή κοινωνική εικόνα της εταιρίας και την επίτευξη οικονομικού αποτελέσματος. Η συναισθηματική νοημοσύνη βασίζεται στην εύρεση, την αναγνώριση, τη δέσμευση και την αξιοποίηση συναισθημάτων που κοχλάζουν προ των πυλών του συνειδητού και όπισθεν του μη συνειδητού, αντίστοιχα.

Είναι δεδομένο, όμως, ότι η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των στελεχών, παράλληλα με τη όποια εκπαίδευση των επιχειρηματιών, θα πρέπει να συμβαδίζει με την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης ολόκληρης της επιχείρησης, για να υπάρχει ολοκληρωμένο αποτέλεσμα.
Παλαιότερα, υποστηρίζαμε ότι οι δημόσιες σχέσεις της επιχείρησης και η δημιουργία εταιρικής κοινωνικής εικόνας βοηθούν στη σύσφιξη των σχέσεων και στη δημιουργία αποδεκτού εργασιακού κλίματος.

Σήμερα αυτό δεν είναι πλέον αρκετό και είναι ισχυρότατα αποδεκτό, κατά την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία, ότι η σημασία του συναισθήματος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι καθοριστική και παίζει σημαντικότατο ρόλο στην ανάδειξη των ηγετικών ικανοτήτων των διοικούντων αλλά και όσων λαμβάνουν πρωτοβουλίες σε καθημερινή βάση μέσα από τις αρμοδιότητες που τους αναθέτουν

Η συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί τη σύζευξη των προσωπικών ικανοτήτων, όπως η αυτεπίγνωση, ο αυτοέλεγχος, η αυτοκριτική και η αυτοδιαχείριση, και των κοινωνικών ικανοτήτων, όπως η κοινωνικότητα, η διαχείριση των σχέσεων, η εξωστρέφεια και η κοινωνική αντίληψη γενικότερα. Αν κάποτε θεωρούσαμε ότι ικανός ηγέτης ήταν εκείνος που είχε υψηλό δείκτη ευφυΐας, σήμερα η ύπαρξη του συναισθήματος (EQ) παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη των ηγετικών του ικανοτήτων.

Το συναίσθημα

Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε στην πράξη τη θεωρία της συναισθηματικής νοημοσύνης και να στριμώξουμε το συναίσθημα εκεί όπου το απορρίπτει η λογική;

Πρώτον, με τη δημιουργία φανταστικών εργασιακών χώρων και εργασιακού περιβάλλοντος, που θα ξεπερνά τις προσδοκίες των εργαζομένων, δίνοντας προτεραιότητα στις ανθρώπινες αξίες και ανάγκες και έμμεσα προσδοκώντας την ανταπόδοση.
Δεύτερον, δημιουργώντας και σχεδιάζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία να εστιάζονται στην καλλιέργεια και ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των στελεχών στον εργασιακό τους χώρο.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Δυνατό «χαρτί» η επικοινωνία

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε ότι είμαστε εξαίρετοι και ικανότατοι στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε με τους άλλους κατά τη διάρκεια των συναλλαγών μας στις επαγγελματικές ή κοινωνικές επαφές μας. Επειδή γνωρίζουμε καλά αυτά τα οποία θέλουμε να μεταβιβάσουμε στους άλλους θεωρούμε σχεδόν βέβαιο ότι όπως κι αν τα εκφράσουμε θα είναι πλήρως κατανοητά από την άλλη πλευρά.

Το θέμα δεν είναι απλώς να κατορθώνουμε να μας ακούνε οι άνθρωποι, αλλά να μάς καταλαβαίνουν και να κάνουν αυτά που τους ζητάμε να κάνουν. Κι εμείς, όμως, πρέπει να έχουμε την ικανότητα να τους ακούμε και να τους παρατηρούμε προσεκτικά.

Έλλειψη ικανότητας

Η έλλειψη αυτής της ικανότητας προκαλεί πολλές αποτυχίες κυρίως στους κατέχοντες εξουσία μικρή ή μεγάλη, επειδή πιστεύουν ότι τα μόνα πράγματα που έχουν σημασία είναι τα γεγονότα της λειτουργίας της επιχείρησης, και όχι το συναίσθημα του άλλου.
Αυτό το γεγονός μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει πρόβλημα, αφενός μεν από την απάθεια και την αδιαφορία των υπαλλήλων, αφετέρου από την άγνοια των διοικούντων να αντιληφθούν ότι το κυριότερο πρόβλημα έχει να κάνει με την επικοινωνία και όχι με τη λειτουργική διαδικασία της επιχείρησης.

Πολυάριθμες έρευνες έχουν δείξει, όπως αναφέρεται από τους Ralph Nickels και Leonard Steven’ στο βιβλίο τους, τα εξής:

«Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι κακοί ακροατές, επειδή σκέπτονται ταχύτερα από,τι μιλάνε κι αυτό επειδή ο εγκέφαλος δε λειτουργεί αποκλειστικά για τη γλώσσα. Οι σκέψεις και οι ιδέες περνούν από τον εγκέφαλο με ταχύτητα τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη από τη μέση ταχύτητα του λόγου. Και καθώς δεν υπάρχει γνωστός τρόπος με τον οποίο να επιβραδύνουμε την διαδικασία της σκέψης, συνεχίζουμε να σκεπτόμαστε με μεγάλη ταχύτητα, ενώ τα λόγια φτάνουν σε μας με μικρή ταχύτητα». Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα κακό χρονικό συντονισμό μεταξύ του ακούω – βλέπω, ομιλώ – κινούμαι και παρατηρώ, τα οποία όταν είναι όλα μαζί σε αρμονία αποτελούν τη μέθεξη του επικοινωνώ.

Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, τα σωστά κανάλια επικοινωνίας και διακρίνοντας τις λεπτές αποχρώσεις και ισορροπίες που υπάρχουν ανάμεσα στις διάφορες μορφές επικοινωνίας, μπορείτε να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες που σας παρέχονται και να κερδίσετε τα μέγιστα, παρατηρώντας απλά και προσεκτικά τις κινήσεις του άλλου. Ένα είναι βέβαιο, ότι με αυτόν τον τρόπο εκπαιδεύεστε ώστε να μην προδίδεστε στους απέναντι, επειδή από άγνοια δεν ελέγχετε το σώμα σας ή τη φωνή σας.

Στις επόμενες σειρές δίνονται αρκετές χαρακτηριστικές στάσεις με την ερμηνεία τους.

Στάση σώματος

Να κρατάτε το σώμα σας ευθυτενές.
Να βαδίζετε με αυτοπεποίθηση και με το κεφάλι ψηλά.
Να στέκεστε ισορροπημένα, είναι δείγμα αυτοπεποίθησης.
Όταν κάποιος σας μιλάει δείξτε ότι τον ακούτε κοιτάζοντάς τον. Με αυτόν τον τρόπο δείχνετε ότι τον προσέχετε.
Μη στέκεστε αδιάφορα και μη γυρνάτε την πλάτη σας.

Οπτική επαφή

Τα μάτια μεταφέρουν μηνύματα με τον πιο εύγλωττο τρόπο.
Μην αποφεύγετε την οπτική επαφή, αλλά ούτε και να κοιτάζετε επίμονα τον άλλον στα μάτια. Ένα ευθύ βλέμμα φανερώνει αυτοπεποίθηση. Για να δείξετε σε κάποιον ότι πραγματικά προσέχετε αυτά που λέει, πρέπει να τον κοιτάτε την ώρα που μιλάει.

Φωνή

Μερικές φορές, όταν είστε πολύ ανήσυχοι, ο τόνος της φωνής σας είναι υψηλός. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν αρχίζετε να γίνεστε αποφασιστικοί. Η σωστή αναπνοή και η χαλάρωση βοηθούν στη διατήρηση του κατάλληλου τόνου φωνής. Είναι πολύ σημαντικό να μιλάτε σταθερά, αργά, με μία μέτρια ένταση στη φωνή. Μην κλαψουρίζετε και μη σαρκάζεστε.

Στόμα και σαγόνια

Οι μύες του στόματος πρέπει να είναι χαλαροί. Τα σφιγμένα σαγόνια ή χείλη προδίδουν επιθετικότητα. Μη χαμογελάτε απολογητικά, για να «ηρεμήσουν τα πνεύματα». Μη ξεχνάτε να παίρνετε βαθιά ανάσα και, όπως είπε ο Φρόιντ: «Το υποσυνείδητο ενός ανθρώπου μπορεί να επικοινωνήσει με το υποσυνείδητο ενός άλλου, χωρίς να περάσει από το συνειδητό».


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Continue Reading

Trending