Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η επιτάχυνση της μεταβιομηχανικής εποχής

Η αλλαγή οφείλεται κυρίως στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως η τυπογραφία (1455) για την Αναγέννηση, η ατμομηχανή (1763) για την Βιομηχανική Εποχή και οι τεχνολογίες πληροφορικής (2050) για την Κοινωνία της Γνώσης, ή όπως την λένε μερικοί Εποχή 4.0. Η Κοινωνία της Γνώσης ξεκίνησε με αφορμή την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 και φαίνεται ότι επιταχύνεται ραγδαία από την πανδημία του covid 19, που πιέζει ασφυκτικά όλους και όλα σε εφαρμογές ΙΤ (Information Technologies) παντού.

Άπειρες εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφορικής στις συναλλαγές με το Δημόσιο, στην εργασία εξ αποστάσεως, στα logistics, στις επικοινωνίες, στις τηλεδιασκέψεις, στον τουρισμό, στο εμπόριο με e-shop, ακόμα και με το click away, στους ηλεκτρονικούς καταλόγους προϊόντων και εικονικών καταστημάτων, στην ηλεκτρονική παραγγελιοληψία, ακόμα και εικονικές ηλεκτρονικές εκθέσεις, δημοπρατήρια, και ηλεκτρονικά συνέδρια, που βέβαια όλα εξωθούν σε προτυποποίηση και τυποποίηση συναλλαγών και προϊόντων συναλλαγής. 

Οι προσωπικές επαφές φαίνεται ότι εξυπηρετούν επαρκώς ΜΟΝΟ τις τοπικές συναλλαγές, αυτές που γίνονται μέσα στην Κοινότητα των ανθρώπων και τις Τοπικές Εφοδιαστικές Αλυσίδες, ενώ για ότι είναι πέραν του τοπικού (Διαδημοτικές, Περιφερειακές, Υπερτοπικές, Εθνικές, Διεθνείς, Παγκόσμιες) μπορούν να εξυπηρετηθούν ΜΟΝΟ με τεχνολογίες πληροφορικής και βέβαια συνακόλουθα από χρήστες με ικανότητες (εξοπλισμός, τυποποίηση κλπ) & δεξιότητες διαχείρισης τεχνολογιών πληροφορικής. 

Η οικονομική διαχείρισης της κάθε περιόδου εξυπηρετήθηκαν αποτελεσματικότερα κατά την Αναγέννηση από την Δημόσια Οικονομική (κρατικός κουρβανάς, πουγκί φεουδάρχη), κατά την Βιομηχανική Επανάσταση από την Ιδιωτική Οικονομική (αγορά, εταιρείες, τράπεζες κλπ) και στην επερχόμενη Κοινωνία της Γνώσης ή Εποχή 4.0 προβλέπεται να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικότερα από την Κοινωνική Οικονομία (Συνεργατισμοί, Ηθικές Τράπεζες, Αλληλόχρεα Κεφάλαια κλπ).

Άκουγα αυτές τις ημέρες εξαιρετικούς επαγγελματίες, καλούς οικογενειάρχες, πετυχημένους αγρότες να συζητούν όσο μπορούσαν πιο ψύχραιμα την καταστροφή που «έπεσε» στο κεφάλι τους, επειδή κάποιοι με εξουσία αποφάσεων καταλάβαιναν καλύτερα την ψυχική-πνευματική ανάγκη των ανθρώπων να πάνε να αγοράσουν βιβλία μέσα στα βιβλιοπωλεία, αλλά δεν καταλαβαίνουν την ψυχική ανάγκη των ανθρώπων να φέρουν ψηφίδες «άνοιξης» στον χειμώνα της πανδημίας με δρεπτά άνθη. 

Ακόμα και οι γείτονες Ιταλοί έβαλαν σύμβολο της εκστρατείας εμβολιασμού στην Ιταλία να είναι ένα αγριολούλουδο, το Ηρανθές- Πρίμουλα- Παναγίτσα- Δρακάκι-Primulaceae, με σύνθημα «η Ιταλία ξαναγεννιέται μαζί με ένα λουλούδι» μετά την πανδημία του covid 19. Το στιλιζαρισμένο, μοβ λουλούδι σχεδίασε ο γνωστός Ιταλός αρχιτέκτονας Τ. Μποέρι, ο οποίος δήλωσε ότι «πρόκειται για ένα σύμβολο της Άνοιξης και της αναγέννησης της χώρας, μετά από αυτή την παρατεταμένη, σκοτεινή περίοδο». ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η πρίμουλα είναι το λουλούδι που ανθίζει πρώτο μέσα στο χειμώνα! Το όνομα της πρίμουλας προέρχεται από τα λατινικά και σημαίνει πρώτη. 

Εάν θα θέλαμε μια σηματοδότηση για την νέα εποχή θα διάλεγα ένα «μπουκέτο» που θα είχε περισσότερους συνεταιρισμούς (όχι υβρίδια με τέτοιο όνομα). Περισσότερη φροντίδα για το περιβάλλον, κυρίως φυσικό, και την κατά τόπους ισορροπία του, αλλά και εξ ίσου και το κοινωνικό περιβάλλον και την τοπική κοινοτική ανάπτυξη. Περισσότερη φροντίδα για το πολιτιστικό περιβάλλον και την τοπική παράδοση, όχι ισοπεδωτική παγκοσμιοποίηση, αλλά διεθνή συμμαχία πατριωτών. Περισσότερο σεβασμό για τους φροντιστές του περιβάλλοντος, που είναι οι αγρότες. Περισσότερο ενδιαφέρον για την πρωτογενή παραγωγή και την τοπική διατροφική αυτάρκεια. Και πολλή επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων …

Την περίοδο των απαγορεύσεων μια ομάδα ενεργών πολιτών καθιέρωσε τις ανοικτές συζητήσεις για την Κοινωνική Οικονομία κάθε Δευτέρα, στις 20.00. Εξαιρετικές. 

Την περίοδο των απαγορεύσεων ένας αγροτικός Σύλλογος απόκτησε την πλατφόρμα zoom και κάνει δημόσιες διαδικτυακές συναντήσεις κάθε Τετάρτη, στις 12.00. Και κάθε Τρίτη, στις 20.00 κάνει  συζητήσεις για αγρότισσες. Συγχαρητήρια.

Την περίοδο των απαγορεύσεων λόγω covid 19 ένας αγροτικός συνεταιρισμός κάνει Διοικητικό Συμβούλιο διαδικτυακά κάθε ημέρα στις 19.00, και συζητάει όλα τα θέματα. Μπράβο του. 

Άλλωστε ένας συνεταιρισμός βασίζεται στην αλληλοβοήθεια και εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών του. Το αξιακό σύστημα του συνεταιρισμού περιγράφεται ξεκάθαρα και απόλυτα αλλά και ελέγχεται από την Διεθνή Συμμαχία Συνεταιριστών (ICA-International Cooperative Alliance, 1995) με τον Ορισμό, τις Αξίες, τις Αρχές και τους Άξονες της συνεταιριστικής πολιτικής. 

Ο ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΠΟΔΕΚΤΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ είναι: «Συνεταιρισμός» είναι μια αυτόνομη οργάνωση προσώπων τα οποία συνδέονται εθελοντικά με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές ανάγκες και επιδιώξεις τους μέσω μιας συμμετοχικής & δημοκρατικά ελεγχόμενης επιχείρησης.

Οι ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ (VALUES) όπως εξελίχθηκαν στον χρόνο από την εποχή του πρώτου καταναλωτικού συνεταιρισμού στο Rochdale είναι: της αυτοβοήθειας, της αυτοευθύνης, της δημοκρατίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης. Σύμφωνα με τη συνεταιριστική παράδοση, τα μέλη των συνεταιριστικών επιχειρήσεων πιστεύουν στις ηθικές αξίες: της εντιμότητας, της ειλικρίνειας, της κοινωνικής ευθύνης και της μέριμνας για τους άλλους.

Οι ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (PRINCIPLES) είναι: 1. Εθελοντική και ανοικτή συμμετοχή, 2. Δημοκρατικός έλεγχος των μελών (ένα μέλος, μία ψήφος), 3. Οικονομική συμμετοχή των μελών, 4. Αυτονομία και ανεξαρτησία, 5. Εκπαίδευση, κατάρτιση και πληροφόρηση, 6. Συνεργασία μεταξύ συνεταιριστικών εταιρειών και 7. Κοινοτικό ενδιαφέρον.

Οι βασικότεροι άξονες της ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, με την ευρύτερη έννοια του όρου, είναι η αύξηση του εθνικού προϊόντος, η αναδιανομή του εισοδήματος και του πλούτου, η περιφερειακή ανάπτυξη και η προώθηση προγραμμάτων κοινωνικού χαρακτήρα (όπως: η προστασία του περιβάλλοντος, η ανάπτυξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων, η στήριξη του αθλητισμού, η καλλιέργεια των ηθικών αξιών στη νέα γενιά, η συμπαράσταση στους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, η οικονομική και ηθική ενίσχυση αναξιοπαθούντων ατόμων κλπ). 

Στην «μαυρίλα» των προβλημάτων της πανδημίας λόγω του covid 19 απόλαυσα το Σάββατο, 19/12/2020, στις 19.00 ένα τετράωρο προβληματισμό παρακολουθώντας την συζήτηση των μελών του Αγροτικού Ανθοπαραγωγικού Συνεταιρισμού Αθηνών (Ανθέων 21, Άνω Πατήσια, Αθήνα), σε τηλεδιάσκεψη που κλήθηκαν από τον πρόεδρο κ Αθανάσιο Κελμάγερ (6985072259), με θέμα: «Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία: στόχοι, διλήμματα, προβλέψεις, προβληματισμοί για το 2021». Όλοι ήταν εκεί με ανοικτά τα μικρόφωνα και όλες τις οθόνες ανοικτές. Η διαδικτυακή συζήτηση πραγματοποιήθηκε με την αξιοποίηση της πλατφόρμας zoom του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής που πρόσφερε και προλόγισε η κα Μάγδα Κοντογιάννη, κτηνοτρόφος (6932094231). 

ΝΑΙ! … μπορεί να υπάρξει μια «άνοιξη» για την ελληνική κοινωνία και την ελληνική αγροτική παραγωγή στην νέα, μετά covid 19 εποχή με τέτοιας μορφής αγρότες, με πραγματικά ελληνικά λουλούδια, δρεπτά άνθη από έλληνες δεμένους με την πατρίδα … Απλά οι συντεχνίες πρέπει μην πολεμούν λυσσαλέα την ελληνική παραγωγή και τους έλληνες αγρότες παραγωγούς, χαϊδεύοντας τους εισαγωγείς ….

Και την Δευτέρα, 21 Δεκ 2020, στις 20.00 συζητούν για την Έκθεση ΚΑΛΟ 2019-2020 ([email protected]). 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η εταιρεία ΖΑΝΝΗΣ Μ ΚΟΚΟΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ καλεσμένη στην τηλεοπτική εκπομπή Vodafone Business

Mε τον Παρουσιαστή Αντώνη Κρητικό στο κανάλι SKAITV με θέμα: Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις.

Η κα Ευγενία Κοκολιά, Διευθύντρια Οργάνωσης & Ανάπτυξης της εταιρείας ΖΑΝΝΗΣ Μ ΚΟΚΟΛΙΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ, έδωσε συνέντευξη στον παρουσιαστή κ. Αντώνη Κρητικό, στο επεισόδιο της τηλεοπτικής εκπομπής Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις που προβάλλεται στο SKAITV.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις δραστηριότητες της εταιρείας, τις καινοτομίες, τις προοπτικές καθώς και στο πως μια εταιρεία κατάφερε από το νησί της Χίου να εξελιχθεί, να αναπτυχθεί σε Αθήνα και σε όλη την Ευρώπη. Επίσης, συζητήθηκαν για το ποια εργαλεία της Vodafone Smart Business χρησιμοποιούν και το πως αυτά βοηθούν στη λειτουργία της επιχείρησης.

Η εταιρεία ΖΑΝΝΗΣ Μ. ΚΟΚΟΛΙΑΣ & ΣΙΑ ΟΕ είναι ενθουσιασμένη που είχε την ευκαιρία να μοιραστεί τις δραστηριότητές της στην τηλεοπτική εκπομπή “VODAFONE BUSINESS”!

Ευχαριστεί θερμά τον κ. Αντώνη Κρητικό, την τηλεοπτική εκπομπή VODAFONE BUSINESS και το κανάλι SKAITV για αυτήν την εξαιρετική εμπειρία και συζήτηση!

Η εταιρεία Ζαννής Μ. Κοκολιάς & Σια ΟΕ ιδρύθηκε το 1992 και αποτελεί μια οικογενειακή επιχείρηση που ειδικεύεται στις εισαγωγές, εξαγωγές και εμπορία ηλεκτρικών εργαλείων και εργαλείων χειρός επώνυμων οίκων.

Η δραστηριότητά της ξεκίνησε από την Χίο, όπου διαθέτει ένα τεχνικό πολυκατάστημα 3000 τετραγωνικών μέτρων με πάνω από 45.000 κωδικούς προϊόντων, σε σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Στη συνέχεια, επεκτάθηκε στην Αθήνα, και συγκεκριμένα στο Κορωπί, στον τομέα της χονδρικής πώλησης. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις εκτείνονται σε 6000 τετραγωνικά μέτρα, όπου βρίσκονται το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών, το τμήμα service, καθώς και οι αποθήκες. Εκτός από τη χονδρική πώληση, η εταιρεία εξυπηρετεί επίσης τις εξαγωγές σε όλη την Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Αποτελεί αποκλειστικούς αντιπροσώπους για επώνυμα license στην Ελλάδα και την Κύπρο:

Dewalt Σπάτουλες, Dewalt Γεννήτριες, Dewalt Επαγγελματικές Σκούπες υγρών/στερεών, Dewalt Ηλεκτροσυγκολλήσεις, Dewalt Ένδυση, Dewalt Μπαλαντέζες, Black & Decker Γεννήτριες, Black & Decker Μπαλαντέζες, Stanley junior Παιχνίδια, Βleispitz Μαρκαδόρους, Facom Ένδυση, JCB Κάλτσες, ΜomoDesign Αξεσουάρ Ποδηλάτου.

Τα προϊόντα της εταιρείας διατίθενται σε μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστημάτων στην Ελλάδα και την Κύπρο, καθώς και σε ολόκληρη την παραδοσιακή αγορά.

https://b2b.kokolias.gr/

Τηλέφωνα επικοινωνίας: +30 212 1064 244 / +30 210 9010 500 

1ο χλμ Κορωπίου – Βάρης, Κορωπί, 19400, ΑΤΤΙΚΗΣ

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η επιτυχής αξιοποίηση των συνεργατών σας συμβάλλει στο κοινωνικό προφίλ της επιχείρηση σας

Η έννοια και ο ρόλος της  υγιούς  εργασίας  ανέκαθεν  αποτελούσε την βάση για την   πρόοδο, την οικονομική ευημερία,  την κοινωνική καταξίωση  και αναγνώριση των ανθρώπων αλλά και την δίοδο  για την επίτευξη προσωπικών στόχων  και επιτευγμάτων  ή απολαύσεων.

Η επίδραση του  εργασιακού  περιβάλλοντος  μέσω του οποίου το άτομο αποκτά γνώσεις, αναπτύσσει ικανότητες και δεξιοτεχνίες και εφαρμόζει αξίες και αρχές   βοηθά στην κοινωνικοποίηση των  ανθρώπων, με αποτέλεσμα την διαρκή και αυξανόμενη αποδοτικότητά τους στη δουλειά.

Η ψυχολογική κατάσταση ενός νέου στελέχους στην δουλειά  είναι όμοια με  την συμπεριφορά  που παρουσιάζει  κάποιος που αργοπορεί σε μια κοινωνική εκδήλωση.

Επειδή αισθάνεται άβολα , αμήχανα  και περίεργα ίσως το πιο πιθανόν είναι να μην  δύναται να εκφραστεί άνετα και ελεύθερα εκτός αν κάποιος αναλάβει τουλάχιστον για τα πρώτα λεπτά  να τον απασχολήσει  και να του εκδηλώσει το ενδιαφέρον του.

Η αδυναμία λοιπόν ενός νεοπροσληφθέντος ατόμου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός νέου περιβάλλοντος, όπου υπάρχουν κανόνες και κώδικες και εφαρμόζονται μοντέλα συμπεριφοράς  άγνωστα σ΄ αυτόν, έχει σαν αποτέλεσμα να νοιώθει ότι πατά σε ναρκοπέδιο , ή ότι βρίσκεται σε εχθρικό έδαφος  και πρέπει να αμυνθεί.

Το σπουδαιότερο δε  και το πιο σημαντικό είναι  ότι η όποια αμηχανία  ή αβεβαιότητα  νοιώθει κανείς  οδηγεί σε προκατάληψη, ότι δηλ. δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εργοδότη ή του προϊσταμένου του,  ότι ίσως δεν  θα του δοθούν οι ευκαιρίες για προσωπική ανέλιξη στην ιεραρχία, ή διακατέχεται από διαρκή φόβο πλήρους  αποτυχίας και απόρριψης.

Ποια είναι τα κίνητρα :

Η διαδικασία παραχώρησης  κινήτρων  για την αποτελεσματικότερη απόδοση  και την ταχύτατη προσαρμογή των νέων στελεχών εγκυμονεί κινδύνους  και αρκετές φορές  προκαλεί αδιέξοδα  στην ίδια την επιχείρηση.

Πρώτον  γιατί οι προσωπικές φιλοδοξίες του εργαζόμενου δεν ταυτίζονται με του στόχους του επιχειρηματία

Δεύτερον  γιατί το αναμενόμενο αποτέλεσμα   προσδοκιών  και  σχέσης μεταξύ  εργαζόμενου και εργοδότη δεν βασίζονται στο ίδιο  οικονομικό,  κοινωνικό και στοχευμένο ορθολογιστικά μοντέλο Διοίκησης.

Τρίτον  γιατί  η πιθανή  αρνητικήσχέση εξάρτησης , ή έλλειψη αυτονομίας ,  η μη εφαρμογή  σωστής κατανομής αρμοδιοτήτων, η μη αποδοχή   της όποιας μορφής πρωτοβουλίας και τέλος η ύπαρξη  μόνιμης εργασιακής ρουτίνας δημιουργεί αντίθετο αποτέλεσμα..

Για  αυτό λοιπόν  θα πρέπει  η επιχείρηση να εφαρμόζει τα κατάλληλα μοντέλα επικοινωνίας  τα οποία θα βασίζονται  στα εργαλεία της συνεχούς μάθησης  και εξέλιξης των στελεχών παλαιών και νέων εφαρμόζοντας τρεις αρχές:

  1. Την επιβράβευση  των ανθρώπων  της  και την παροχή κινήτρων υλικής και ηθικής ,,αποζημίωσης,,
  2. Την κατανόηση της όποιας ψυχολογικής κατάστασης  των εργαζομένων και την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος με βαθιές ρίζες  και σχέσεις σαν αυτή της μάνας και του παιδιού. Ας μη λησμονούμε ότι η επαγγελματική κοινωνικοποίηση κτίζει στο θεμέλιο της οικογενειακής κοινωνικοποίηση
  3. Την διατήρηση  μηχανισμού συνεχούς ανάπτυξης των στελεχών

εφαρμόζοντας την στρατηγική ανταλλαγμάτων  <<  κερδίζω – κερδίζεις  >>

παραχωρώντας στον εργαζόμενο την δυνατότητα να συμμετέχει στους στόχους  και τις νόρμες της επιχείρησης.

Για τον λόγο αυτόν  θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι:

1.   Ο φόβος λόγω   εργασιακής   ανασφάλειας  έχει σαν αποτέλεσμα  την δυσχέρεια στην μάθηση

2.   Η εργασιακή απογοήτευση έχει σαν αποτέλεσμα   μειωμένο ενδιαφέρον και προσπάθεια

3.   Η παρερμηνεία των ρόλων  στην ιεραρχία έχει σαν αποτέλεσμα  τριβές και συγκρούσεις.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη                                                                                            

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

10 βήματα για σωστές διαπραγματεύσεις

Η διαδικασία των διαπραγματεύσεων χωρίζεται σε δύο βασικά μέρη: την προετοιμασία, και την πραγματοποίηση. Και τα δύο είναι εξίσου σημαντικά για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος των διαπραγματεύσεων και υλοποιούνται με βάση συγκεκριμένους κανόνες και βήματα.

1ο Βήμα: Να είστε προετοιμασμένοι. Περιληπτικά, μία σωστή προετοιμασία περιλαμβάνει την καταγραφή των επιθυμητών και μη επιθυμητών δικών μας στόχων, της εκάστοτε αντίθετης μεριάς, καθώς και την καταγραφή των στοιχείων που μπορούμε να παραχωρήσουμε,  των εναλλακτικών μας λύσεων, και την μελέτη των βασικών χαρακτηριστικών που διέπουν τους ανθρώπους, με τους οποίους πρόκειται να διαπραγματευτούμε.

2ο Βήμα: Ντυθείτε επαγγελματικά και ανάλογα με την περίσταση. Αποτελέσματα ερευνών έχουν δείξει ότι η δημιουργία της πρώτης εντύπωσης εξαρτάται κατά 87% από τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε μέσω της όρασης. Δημιουργήστε μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη γκαρνταρόμπα, συμπεριλαμβάνοντας διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς και υφάσματα, έτσι ώστε να έχετε πολλές και ικανοποιητικές επιλογές.

3ο Βήμα: Ακούστε πολύ προσεκτικά τους συνομιλητές σας. Οι περισσότερες παρεξηγήσεις κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων δημιουργούνται είτε γιατί μία από τις δύο πλευρές δεν άκουσε καποιες λεπτομέρειες, είτε γιατί παρερμήνευσε κάποια δεδομένα που δεν εξηγήθηκαν με σαφήνεια. Οι έμπειροι διαπραγματευτές γνωρίζουν πολύ καλά τα 5 επίπεδα της ακρόασης και συνήθως επιλέγουν το 5ο (ακούνε συμμετοχικά).

4ο Βήμα: Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο

παράγοντα. Στις διαπραγματεύσεις, υπάρχουν τέσσερα βασικά προβλήματα που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης: α) ύπαρξη διαφορετικών αντιλήψεων, β) δυσκολία ελέγχου των συναισθημάτων, γ) δυσκολία εύρεσης κοινού κώδικα επικοινωνίας, και δ) ανεπαρκής χρόνος για το «χτίσιμο» ανθρώπινης επαφής.

5ο Βήμα: Πρέπει να δείχνετε ότι πιστεύετε πολύ τόσο στους στόχους σας, όσο και στη δυνατότητα δημιουργίας καλής συνεργασίας. Η πίστη σε αυτά που κάνουμε και που πρεσβεύουμε αντικατοπτρίζεται ανάγλυφα στα λόγια μας, στη φωνή μας, στο βλέμμα μας, και γενικά σε όλες μας τις κινήσεις και στάσεις, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο το μήνυμα που περνάμε και τη δημιουργία εμπιστοσύνης.

6ο Βήμα:Αντλήστε πληροφορίες χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Η γλώσσα του σώματος θεωρείτε για τις διαπραγματεύσεις ένα από τα σπουδαιότερα και πιο αναγκαία εργαλεία. Η βασικότερη αιτία κρύβεται στο γεγονός, ότι τα μηνύματα που μεταδίδονται μέσω της μη λεκτικής επικοινωνίας είναι πιο πιστευτά και αληθινά, αφού η γλώσσα του σώματος είναι οντογενετικό χαρακτηριστικό.

7ο Βήμα: Εστιάστε στα κοινά σας οφέλη. Μία συμφωνία η οποία ικανοποιεί κυρίως τα δικά μας συμφέροντα είναι ανώφελη και δύσκολα επιτεύξιμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ιστορία με τα δύο παιδιά τα οποία μαλώναν για ένα καρπούζι. Τελικά, μοιράσανε το καρπούζι στη μέση. Το ένα παιδί έφαγε το εσωτερικό και πέταξε τη φλούδα, ενώ το άλλο πήρε τη φλούδα για να φτιάξει γλυκό και πέταξε το εσωτερικό του φρούτου. Πολλές επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Μαθαίνοντας να επικεντρωνόμαστε στα κοινά ενδιαφέροντα και όχι στις στενές μας θέσεις, μπορούμε να καταλήξουμε σε καλύτερες συμφωνίες,  και να χτίσουμε ουσιαστικότερες συνεργασίες.

8ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές επιλογές που καταλήγουν σε κοινή συμφωνία. Η σωστή εκτέλεση της παραπάνω διαδικασίας περιλαμβάνει: α) την καταγραφή όλων των δυνατών επιλογών, β) τη δημιουργία επιπλέον επιλογών μέσα από διαδικασίες brainstorming, γ) την αποφυγή οποιασδήποτε αρχικής και αυθόρμητης κριτικής – σχολιασμού πάνω στις πιθανές επιλογές, και δ) στην κοινή συμφωνία της καταλληλότερης επιλογής.

9ο Βήμα: Εξετάστε όλες τις πιθανές εναλλακτικές που έχετε εάν τελικά δεν καταλήξετε σε συμφωνία. Τι θα κάνουμε εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν; Πριν από κάθε διαπραγμάτευση, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε σκεφτεί κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Μπορεί να μην είναι όλες ελκυστικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε την ύπαρξή τους.

10ο Βήμα: Για το κλείσιμο μιας συμφωνίας πρέπει να προωθήσετε και να εξασφαλίσετε την ύπαρξη νομιμότητας, ισονομίας, και δικαιοσύνης και για τις δύο πλευρές. Κανένας δεν θα υποκύψει σε μία άδικη και καταχρηστική συμφωνία. Για να μπορέσουν οι δύο πλευρές να καταλήξουν σε μια κοινή πορεία θα πρέπει, σε γενικές γραμμές, να ικανοποιούνται τα συμφέροντα όλων, ενώ ταυτόχρονα είναι απαραίτητο να διαφυλάσσεται η μακροπρόθεσμα εύρυθμη συνεργασία τους μέσα από ασφαλιστικές δικλίδες και εξωγενή πρότυπα, τα οποία θα πιστοποιούν την ύπαρξη δικαιοσύνης.


Άρθρο αρχείου

Αλμπέρτο Αζαρία

Continue Reading

Trending