Connect with us

Οικογένεια

Μπαμπάδες εν δράσει

 

  • Οι μπαμπάδες χρειάζεται να αναλάβουν έναν ενεργό ρόλο στην ανατροφή των παιδιών τους
  • Βοηθά τα παιδιά να επιβεβαιωθούν ( κυρίως τα αγόρια) και δεν αισθάνονται την ανάγκη να φέρονται ακραία ώστε να τραβήξουν την προσοχή του πατέρα τους.
  • Οι μπαμπάδες θα έπρεπε να διδάσκουν τα παιδιά τους να αναπτύξουν σεβασμό για τα σώματα τους
  • Βοηθώντας ένα νήπιο να βουρτσίσει τα δόντια του ή αναλαμβάνοντας το βραδινό τάισμα , δημιουργείται  ισχυρό δεσμό μεταξύ παιδιού και πατέρα
  • Τα βρέφη των οποίων οι μπαμπάδες είναι συμμετέχοντες φαίνεται να έχουν χαμηλότερο δείκτη stress και να ξεπερνούν ευκολότερα τις αποτυχίες –ματαιώσεις
  • Οι μπαμπάδες θα μπορούσαν να ξοδεύουν σημαντικό χρόνο με τα παιδιά τους για να διασκεδάζουν, να  τα εκπαιδεύουν να εξερευνούν τον κόσμο και να κρατούν υπό έλεγχο  τα επιθετικά ένστικτά
  • Παίζοντας ποδόσφαιρο ή  μπάσκετ, κάνοντας πεζοπορία ή μια επίσκεψη στην βιβλιοθήκη είναι περισσότερο πολύτιμο για την σχέση  με το παιδί, όπως αντίστοιχα για την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του,  από το   να γίνονται μόνο  παθητικές δραστηριότητες όπως το  να  βλέπουν τηλεόραση-
  • Οι μπαμπάδες θα μπορούσαν να κάνουν από κοινού δουλειές στο σπίτι όπως το να πλένουν τα πιάτα μετά το φαγητό, να καθαρίζουν τον κήπο. Οι κοινές δραστηριότητες προωθούν την αίσθηση της υπευθυνότητας των παιδιών και παράλληλα συνδέεται με περισσότερη αυτοεκτίμηση ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιδόσεις, ψυχολογική ευεξία και κοινωνική συνείδηση και ευθύνη αργότερα στη ζωή τους.
  • Η εμπλοκή του μπαμπά στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες- πχ. Διάβασμα  ή επισκέψεις στο σχολείο για  να συναντούν το δάσκαλο κτλ –  είναι περισσότερο σημαντικές  για την γνωστική ανάπτυξη και την ακαδημαϊκή επιτυχία του παιδιού
  • Μεγάλος αριθμός μελετών υποστηρίζουν ότι οι μπαμπάδες που εμπλέκονται στην φροντίδα του παιδιού τους, παίζουν με τα βρέφη τους έχουν παιδιά με υψηλότερο IQ  όπως και υψηλότερο επίπεδο, γλωσσικών και γνωστικών ικανοτήτων.
  • Φαίνεται να είναι περισσότερο υπομονετικά παιδιά και να έχουν περισσότερες ικανότητες διαχείρισης του στρες και των ματαιώσεων, διαπιστώσεις που παραμένουν   αργότερα και στην εφηβεία.

 

Οι μπαμπάδες χρειάζεται να γνωρίζουν πως  να πειθαρχήσουν τα παιδιά τους

  • Πατέρας που είναι συχνά  θυμωμένος, καταθλιπτικός, ανασφαλής,  αδύναμος ή στρεσαρισμένος,  υπάρχει περίπτωση να βρίσκεται σε υψηλό ρίσκο ώστε να μην εφαρμόσει καλές πρακτικές στο παιδί του.
  • Όταν κάποιος δουλεύει με ένα μπαμπά που εκφράζει συναισθήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης θυμού ή κατάθλιψης , είναι βασικό να τον παροτρύνουμε να αναζητήσει βοήθεια από κάποιο επαγγελματία, ώστε να  μάθει να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του και να διαπιστωθεί   αν υπάρχει  υποβόσκουσα  ψυχική διαταραχή.
  • Μέσω της συνεργασίας με έναν θεραπευτή θα αποκτήσει μια αίσθηση αυτοεκτίμησης και αυτοελέγχου

 

10 τρόποι για να είσαι  καλύτερος μπαμπάς

 

  1. Να σέβεσαι και να υποστηρίζεις τη μητέρα του παιδιού σου
  2. Να  Περνάς χρόνο με το παιδί σου
  3. Κέρδισε το δικαίωμα να εισακούγεσαι
  4. Πειθάρχησε το παιδί σου με ήρεμο και δίκαιο τρόπο
  5. Γίνε role model (πρότυπο) για το παιδί σου
  6. Γίνε Δάσκαλος
  7. Να έχεις τουλάχιστον ένα κοινό γεύμα την ημέρα μαζί με το  παιδί
  8. Διάβασε στο παιδί σου
  9. Δείξτε την αγάπη σου
  10. Συνειδητοποίησε ότι η δουλειά του πατέρα
    δεν τελειώνει ποτέ

 

Δέσποινα Δριβάκου

Ψυχολόγος Msc, Phd.c.

Οικογενειακή θεραπεύτρια

Πηγή:www. mammysworld.gr

Οικογένεια

Αν δε το αισθάνεσαι δεν είσαι υποχρεωμένος να προσφέρεις

Η ανθρώπινη υπόσταση είναι από τη φύση της δοτική. Η καρδιά μας ευφραίνεται όταν έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας οτιδήποτε μπορεί να τους συντηρήσει, να τους διευκολύνει ή να τους εγκολπώσει. Η κοινωνία επαινεί και προωθεί αυτές τις πράξεις προσφοράς και καταδικάζει το αντίθετο.

Πιστεύω πως η προσφορά στο συνάνθρωπο, με όποιον τρόπο κι αν εκφράζεται είναι ένα καθαρά προσωπικό θέμα και σε καμία περίπτωση δεν έχει να κάνει με τον άλλον. Αποτελεί την έκφραση της πηγαίας ανάγκης μας για συμπόρευση και δηλώνει πόσο άρρηκτα συνδεδεμένοι είμαστε όλοι μεταξύ μας, γιατί μία υγιώς σκεπτόμενη ύπαρξη θλίβεται με την ανθρώπινη αδυναμία και σπεύδει να συντελέσει εποικοδομητικά ώστε να την εξαλείψει.

Ο καθένας μας όμως ταυτόχρονα είναι ελεύθερος να δώσει όσα (κι αν) επιθυμεί, σε όποιον επιθυμεί και για όσο το επιθυμεί. Αυτό εξαρτάται από τη διάθεση και τη συνειδητότητά του. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να προσφέρει, εάν δεν το αισθάνεται… Όπως επίσης και ένας ευεργετημένος άνθρωπος δεν είναι υποχρεωμένος να ανταποδώσει αυτό που του δόθηκε, παρά να το θεωρήσει ως παροχή ώστε να σταθεί στα πόδια του, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα το ανθρώπινο σύνολο.

Υπό αυτό το πρίσμα, δεν έχει νόημα να περιμένει κάποιος προσωπικά ανταλλάγματα. Πιστεύω πως αυτό είναι ένα από τα πράγματα που έχουμε παρερμηνεύσει ως προς την προσφορά. Και τελικά νομίζω πως η αχαριστία είναι η μη εκτίμηση της οποιασδήποτε βοήθειας δίνεται, ώστε να προκύψει μία προαγωγική συνθήκη για το άτομο που τη δέχεται και όχι η ανταπόδοση της βοήθειας.

Για παράδειγμα, προσφέρουμε στα παιδιά μας συνεχώς, ακόμα κι από τη στιγμή που είναι απλά μία ιδέα. Γιατί το κάνουμε άραγε; Αποσκοπούμε σε κάτι; Περιμένουμε ανταλλάγματα; Το κάνουμε γιατί επιθυμούμε να τα δούμε κάποια στιγμή να στέκονται ισχυρά ως ώριμα και χρήσιμα μέλη της κοινωνίας. Ο μόνος λόγος λοιπόν για να πούμε ένα παιδί αχάριστο, είναι εάν το βλέπουμε να μην εκτιμά και να μην δράττεται των ευκαιριών που του δίνουμε ώστε να το πετύχει. Αυτό δεν έχει να κάνει με τη σχέση που έχει μαζί μας, αλλά με τη σχέση που έχει με τον ίδιο του τον εαυτό. Εμείς είμαστε εκεί για να περιθάλψουμε οποιαδήποτε έκφρασή του.

Όποιος λοιπόν χαρακτηρίζει κάποιον ως αχάριστο, σημαίνει πως δεν έδωσε με ανιδιοτέλεια και δεν εξέφρασε το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης, αλλά μία απλή συναλλαγή…

Λαμπρινή Τζελέπη

Χημικός, M.S.Ed

 

Continue Reading

Ψυχολογία

Θεραπεύοντας το Αναπτυξιακο Τραύμα

Το Σεμινάριο εισάγει στη βιωματική, εννοιολογική
και μεθοδολογική κατανόηση της προσέγγισης
NARMTM .
Το Μοντέλο NARMTM είναι μια ολοκληρωμένη,
ψυχοδυναμικά και σωματικά επικεντρωμένη
συνθετική προσέγγιση για τη θεραπεία του
αναπτυξιακού-σχεσιακού τραύματος. Ο θεωρητικός
προσανατολισμός και η μεθοδολογία της
προσέγγισης βασίζονται στην κατανόηση σχετικά
με την λειτουργική ενότητα της βιολογικής και της
ψυχολογικής ανάπτυξης. Αν και ψυχοδυναμικής
κατεύθυνσης, η θεραπευτική προσέγγιση
επικεντρώνεται περισσότερο στα αποθέματα
ψυχικής ανθεκτικότητας στο παρόν και την
καλλιέργεια της ικανότητας για εμπερίεξη, παρά στην
παλινδρόμηση και την ‘κάθαρση’, και αποφεύγει την
παθολογικοποίηση.
Περιεχόμενο
Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τις βασικές αρχές
της θεωρίας και κλινικής πρακτικής στην προσέγγιση
NARMTM

• Λειτουργίες και ρύθμιση στο Αυτόνομο Νευρικό
Σύστημα (ΑΝΣ)
• Ο ρόλος του σώματος και του νευρικού συστήματος
στο αναπτυξιακό τραύμα
• Η σχέση και αλληλεπίδραση ανάμεσα στη
δυσρύθμιση του ΑΝΣ και τη στρέβλωση της
ταυτότητας
• Οι πέντε βιολογικές βασικές ανάγκες και η
αναπτυξιακή τους σημασία
• Η λειτουργία των προσαρμοστικών επιβιωτικών
στρατηγικών όταν οι αναπτυξιακές ανάγκες δεν
εκπληρώνονται
• Η υπόρρητη πρόθεση των συναισθημάτων και η
ψυχοβιολογική τους ολοκλήρωση
• Η κατανόηση και η θεραπευτική εργασία με τις
ταυτίσεις βασισμένες είτε στη ντροπή είτε στην
υπερηφάνεια
• Η θεραπευτική εργασία στη παρούσα στιγμή και η
σημασία της σωματικής ενσυνειδητότητας
• Οι τέσσερις πυλώνες της θεραπευτικής διαδικασίας
• Ο Κύκλος Ίασης της προσέγγισης NARMTM και η
θεραπευτική εργασία με ανοδικές (από τη σωματική
αίσθηση προς τη γνωστική κατανόηση και επίγνωση)
και καθοδικές (από τη ψυχονοητική επίγνωση προς τη
σωματική αίσθηση) παρεμβάσεις.
Μεθοδολογία – Εκπαιδευτής
Θεωρητικές παρουσιάσεις, πρακτικές ασκήσεις σε
υποομάδες, βιωματική εργασία αυτοδιερεύνησης και
Demo- συνεδρίες.
Το Σεμινάριο οδηγείται από τον Eκπαιδευτή, Michael
Mokrus – https://www.narm.gr – και πλαισιώνεται
παράλληλα από δύο Βοηθούς (Assistants),
πιστοποιημένους ψυχοθεραπευτές στην προσέγγιση
NARMTM.
Γλώσσα
Αγγλική με διαδοχική μετάφραση στα Ελληνικά.

Ημερομηνίες
8 – 10 Νοεμβρίου 2019
Παρασκευή 8/11 & Σαββάτο 9/11 οι ώρες εργασίας
είναι: 10:00 – 18:00
Κυριακή 10/11 οι ώρες εργασίας είναι: 10:00 – 15:00
Θα υπάρχουν διαλείμματα για καφέ πρωί και
απόγευμα και μεσημβρινή διακοπή μιάμισης ώρας
(Παρασκευή & Σάββατο).
Χώρος διεξαγωγής
Ιωνικό Κέντρο, Λυσίου 11, 105 56 Πλάκα.


Κόστος
350 €. Για εγγραφή έως 25 Ιουλίου (early bird): 320 €.
Εγγραφή
Οι ενδιαφερόμενοι συμπληρώνουν την ηλεκτρονική
αίτηση: https://www.narm.gr/dilosi-eisagogikou
ή στέλνουν στο e-mail: [email protected]
τα στοιχεία επικοινωνίας τους και το αποδεικτικό
κατάθεσης του κόστους συμμετοχής.
ΣΗΜ.: Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί
σειρά προτεραιότητας.
Πληροφορίες
Όλες οι πληροφορίες αναφέρονται με λεπτομέρειες
στην ιστοσελίδα του NARM Greece: www.narm.gr
την οποία σας προσκαλούμε να επισκεφθείτε.

Greece
HEALING DEVELOPMENTAL TRAUMA

Κλινική Εκπαίδευση
στην προσέγγιση NARMTM
Αθήνα 2019-2021

Σύνδεση: Η βαθύτερη επιθυμία και
ο μεγαλύτερος φόβος μας
Το NARM είναι ένα πρωτοποριακό μοντέλο για την
αντιμετώπιση του τραύματος πρόσδεσης και των
συνεπακόλουθων μακροχρόνιων ψυχοβιολογικών
συμπτωμάτων και διαπροσωπικών δυσκολιών.
Τα πρώιμα, ασυνείδητα πρότυπα αποσύνδεσης
επηρεάζουν εις βάθος την ταυτότητα, τα
συναισθήματα, τη νευροφυσιολογία, τη συμπεριφορά
και τις σχέσεις. Η εκπαίδευση αυτή επικεντρώνεται
ταυτόχρονα σε αυτά τα διαφορετικά επίπεδα
και προάγει την αποτελεσματική θεραπευτική
επεξεργασια του σύνθετου αναπτυξιακού τραύματος.

Βασικές αρχές
Η προσέγγιση NARM επικεντρώνεται στη λειτουργική
σύνδεση μεταξύ της βιολογικής και της ψυχολογικής
ανάπτυξης..Η θεραπευτική εργασία απευθύνεται
ταυτόχρονα στη νευροφυσιολογία και την ψυχολογία
του ατόμου.
Το NARM χρησιμοποιεί τέσσερις βασικές οργανωτικές
αρχές:
• την ενίσχυση της σύνδεσης και της οργάνωσης
• τη διερεύνηση της ταυτότητας
• τη θεραπευτική εργασία στο παρόν
• τη ρύθμιση του νευρικού συστήματος

Εκπαιδευτικοί στόχοι
Σε αυτή τη 2ετή κλινική εκπαίδευση στο NARMTM οι
συμμετέχοντες μαθαίνουν:
• Τις απαραίτητες δεξιότητες στη θεραπευτική
εργασία με το τραύμα-σοκ και το αναπτυξιακό
τραύμα και τη διαφοροποίηση των θεραπευτικών
παρεμβάσεων στα διαφορετικά είδη τραύματος.
• Πως να προσεγγίζουν θεραπευτικά την πολύπλοκη
αλληλεπίδραση ανάμεσα στη δυσρύθμιση του
αυτόνομου νευρικού συστήματος και τις στρεβλώσεις
της ταυτότητας.
• Πως να εργάζονται σταδιακά, με πρώιμες
προσαρμοστικές στρατηγικές, που ενώ υπήρξαν
επιβιωτικά υποστηρικτικές στο παρελθόν,
στρεβλώνουν την αντίληψη και το βίωμα του εαυτού
στο παρόν.
• Πότε να εργάζονται με καθοδικές ή/και με
ανοδικές παρεμβάσεις προσεγγίζοντας τις ιδιαίτερες
προκλήσεις των αναπτυξιακών τραυμάτων και

προάγοντας την ψυχοβιολογική ενσωμάτωση-
απαρτίωση.

• Πώς να ενθαρρύνουν τους θεραπευόμενους με
ενσυνειδητότητα και αποτελεσματικές πρακτικές στη
διαδικασία αναγνώρισης και αποταύτισης από τις
στρεβλώσεις της ταυτότητας.
Εκπαίδευση στην Αθήνα 2019-2021
Η διάρκεια της εκπαίδευσης είναι 2ετής και
περιλαμβάνει ένα 3-ήμερο εισαγωγικό και τέσσερα
5-ήμερα σεμινάρια (δύο σεμινάρια το 2020 και δύο
το 2021). Συνολικά 120 ώρες. Περιλαμβάνει επί
πλέον 20 ώρες ατομικής θεραπείας και εποπτείας
με πιστοποιημένους θεραπευτές NARM. Το πλήρες
εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα βρείτε στο www.narm.gr
Βιβλιογραφία
Heller, L. & La Pierre, A., Θεραπεύοντας το
Αναπτυξιακό Τραύμα – Εκδόσεις Π. Ασημάκης 2017

Ημερομηνίες
8 – 10 Νοεμβρίου 2019 – Εισαγωγικό Σεμινάριο
18-22 Μαρτίου 2020 – 1η Ενότητα
11-15 Νοεμβρίου 2020 – 2η Ενότητα
24-28 Μαρτίου 2021 – 3η Ενότητα
27-31 Οκτωβρίου 2021 – 4η Ενότητα
Έναρξη εργασιών την πρώτη ημέρα στις 10 π.μ.
Οργάνωση της Εκπαίδευσης ΝΑRM
στην Ελλάδα
Ζωή Παραδομενάκη Σίλλατ, Dipl.-Psych., ECP EuroPsy
Κλ. Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια www.ptyches.gr
Πιστοποίηση
Εκδίδεται από τον Dr. Laurence Heller, NARM Training
Institute, μέλος στην USABP (US Association for Body
Psychotherapy). Αναγνωρίζεται στα πλαίσια του CPD
(Continuing Professional Development).

Πηγή

Continue Reading

Οικογένεια

Κάθε άνθρωπος έρχεται στη ζωή μας για κάποιο λόγω!

Οι άνθρωποι έρχονται στη ζωή μας είτε για κάποιο λόγω, είτε για ορισμένο χρόνο, είτε για πάντα.
Όταν ξέρεις αυτό, ξέρεις και τι να κάνεις για τον κάθε άνθρωπο.

Όταν κάποιος είναι στη ζωή μας, συνήθως απαντά σε μία ανάγκη μας που με κάποιο τρόπο έχουμε εκφράσει. Έχει έρθει για να μας βοηθήσει σε μια δυσκολία να παρέχει καθοδήγηση ή υποστήριξη. Για να μας συνδράμει φυσικά, συναισθηματικά ή πνευματικά.

Μοιάζει Θεόσταλτος και είναι.. Είναι εκεί για το λόγω ακριβώς που τον χρειαζόμασταν..

Μετά, χωρίς να κάνουμε κάτι λάθος και ίσως ακόμα σε μια άβολη στιγμή και παρ’ ότι μπορεί να πληγωθούμε, η σχέση θα τελειώσει. Κάποιος από τους δύο θα πει ή θα κάνει κάτι που θα βάλει τέλος. Μπορεί ο άνθρωπος αυτός να πεθάνει. Μπορεί απλώς να φύγει μακριά μας. Κάποιες φορές, μπορεί να ενεργήσει με τέτοιον τρόπο που να μας αναγκάσει να πάρουμε θέση.

Αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι η ανάγκη μας βρήκε ανταπόκριση. Η επιθυμία μας εκπληρώθηκε, οπότε η δουλειά του ανθρώπου αυτού τελείωσε. Η προσευχή μας πήρε απάντηση και είναι ώρα να προχωρήσουμε.

Όταν κάποιος είναι στη ζωή μας για ορισμένο χρόνο αυτό σημαίνει ότι ήρθε η ώρα να ωριμάσουμε, να μοιραστούμε και να μάθουμε.Μπορεί να μας φέρει μια ειρηνική εμπειρία, ή να μας κάνει να γελάμε. Θα μας μάθει να κάνουμε κάτι που δεν κάναμε ως τώρα και πάντως η παρουσία του θα μας δώσει μεγάλη χαρά. Παρ’ ότι μπήκε στη ζωή μας για ορισμένο χρόνο, το έργο του ήταν σπουδαίο..

Όταν κάποιος είναι στη ζωή μας για πάντα, μας διδάσκει μαθήματα ζωής. Θα μας διδάξει αυτά, πάνω στα οποία πρέπει να χτίσουμε στέρεα συναισθηματικά θεμέλια. Η δουλειά μας είναι να δεχτούμε το μάθημα, να αγαπήσουμε τον άνθρωπο αυτό και να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε στη σχέση μας μαζί του σε όλες τις σχέσεις και όλα τα πεδία της ζωής μας!

Λένε ότι, η αγάπη είναι τυφλή, αλλά η φιλία διαισθητική.
Είτε είναι για κάποιο λόγω, είτε για κάποιο χρόνο, είτε για μια ζωή.

Για αυτό κι εμείς πρέπει να λέμε …Σ’ ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία αυτής της εμπειρίας και είσαι μέρος της ζωής μου!!!

Πηγή

Continue Reading

Trending