Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Νίκος Μόσχος: Σαρκασμός και αλληγορία αποτυπώνονται στον καμβά

Ο Νίκος Μόσχος, ευαισθητοποιημένος στις σύγχρονες κοινωνικοπολιτικές δομές και ανισότητες, προσεγγίζει το εικαστικό του γίγνεσθαι με σαρκαστικό αλλά και αλληγορικό τρόπο. Στα έργα του, οι ανθρώπινες σάρκες παραμορφώνονται, μηχανές, αυτοκίνητα, μουσικά όργανα και ερείπια νεόδμητων κτιρίων συνθλίβονται.

Η μίξη ετερόκλητων στοιχείων και η οριακή αποδόμηση των μορφών συνθέτουν την εικόνα του έργου του. Η μελέτη της θεματικής και η χρήση προσχεδίων είναι προφανής και απολύτως απαραίτητα εξαιτίας της πυκνότητας της γραφής του εικαστικού. Στοιχεία από κόμικς, από τη μυθολογία, τη θρησκεία, την αρχαιότητα, την Αναγέννηση, τον μοντερνισμό και λοιπά βιωματικά στοιχεία αποτελούν τις πηγές της έμπνευσής του.

Συναντήσαμε τον καλλιτέχνη στο εργαστήριό του στο Νέο Κόσμο, όπου εμπνέεται και δημιουργεί και μιλήσαμε εφ’ όλης της ύλης.

Tarzan, wake up !!!_2017 Ιδιωτική Συλλογή

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

– Πόσο σε επηρέασαν οι δάσκαλοί σου στην ΑΣΚΤ στη δουλειά σου; Τι αισθάνεσαι ότι πήρες από αυτούς;

– Η διαμόρφωση ενός καλλιτέχνη ξεκινάει από τη στιγμή που αρχίζει να αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Σχηματοποιείται μέσα από ερεθίσματα που άλλα τον έλκουν και άλλα τον απωθούν. Και οι δύο κατηγορίες επηρεάζουν εξίσου, ασχέτως αν έχουμε συνηθίσει να στεκόμαστε σε αυτά με τα οποία ταυτιζόμαστε. Αισθάνομαι, λοιπόν, ότι η μαθητεία μου ξεκινάει πολύ πριν τη Σχολή, και μάλιστα σε ένα περιβάλλον που λόγω του πατερά μου ευνόησε την ενασχόληση με τη ζωγραφική.

Στη Σχολή μπήκα στο εργαστήριο του Μπότσογλου, ενός καλλιτέχνη που αγαπάει και ο ίδιος τη ζωγραφική και την ιστορία της. Αυτό ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την εμβάθυνσή μου σε ζητήματα μορφοπλαστικά αλλά κατά τη μαθητεία μου, χορήγησε ισχυρές δόσεις αμφιβολίας πάνω στο αφηγηματικό υπόβαθρο που εγώ ήθελα να χτίσω. Το πράγμα, βέβαια, ξεκαθάρισε με τον καιρό, καθώς έγινε σαφές ότι μπορεί να σεβόμαστε κάποιες κοινές αξίες αλλά από διαφορετικά μέτωπα.

– Ήσουν τυχερός στο ξεκίνημα της καριέρας σου;

– Ήδη από τα πρώτα χρόνια της Σχολής η καθημερινότητά μου διαμορφωνόταν με άξονα τη ζωγραφική. Δούλευα ασταμάτητα όπως κάνω και τώρα.

Στο τρίτο έτος της Σχολής επισκέφθηκε την έκθεση των ενδιαμέσων ετών ο Μάνος Στεφανίδης, ο οποίος είχε τότε την ιδιότητα του διευθυντή του Μουσείου Φρυσίρα. Προφανώς πρόσεξε τα έργα μου και μετά από μερικές μέρες πέρασε ο ίδιος ο Φρυσίρας από το σπίτι και αγόρασε κάποια.

Στη συνέχεια μου είπαν ότι έκαναν εντύπωση στον Άγγελο Δεληβοριά που τα είδε στο Μουσείο Φρυσίρα. Μετά από κάποιο διάστημα μου έστειλε επιστολή να φτιάξω πορτρέτο του Αντώνη Μπενάκη για τη νεοσύστατη τότε πτέρυγα του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Πειραιώς.

Αυτά τα δύο συμβάντα υπήρξαν καθοριστικά, καθώς έστρεψαν το ενδιαφέρον αρκετών ανθρώπων στη δουλειά μου πριν αποφοιτήσω. Μπορούν, λοιπόν, κάλλιστα να χαρακτηριστούν ευνοϊκές συγκυρίες, και το λέω αυτό καθώς υπήρχαν και υπάρχουν εξαιρετικοί καλλιτέχνες που δεν είδαν το έργο τους τα κατάλληλα μάτια. Παρ’ όλα αυτά, δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι κάτι μου έχει χαριστεί.

Η ΜΙΞΗ ΕΤΕΡΟΚΛΗΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ Η ΟΡΙΑΚΗ ΑΠΟΔOΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

– Η τεχνοτροπία των έργων σου είναι ξεχωριστή. Μίλησέ μας γι αυτή.

– Συνήθως το κάθε έργο σχηματοποιείται από τη γενεσιουργό του αιτία, που είναι και η αφορμή για μελέτη και αρκετά προσχέδια. Οι ιστορίες που πλέκω στο μυαλό μου πάντα εξελίσσονται σε χρόνο και περιβάλλον που παραπέμπουν σε κάτι συγκεκριμένο αλλά που τελικά δεν είναι.

Τα στοιχεία που συναρμολογούν την εικόνα μπορεί να είναι αναγνωρίσιμα αλλά και αρκετά αφηρημένα, αναπαριστώντας καταστάσεις σε διαρκή μετάβαση που είναι ένας από τους κεντρικούς άξονες της δουλειάς μου. Φτιάχνω και καταστρέφω διαρκώς μέχρι να φτάσω στο σημείο εκείνο που θεωρώ ικανοποιητικό. Καθ’ όλη τη διαδικασία προσπαθώ να διατηρώ τη ζωντάνια της πρώτης σύλληψης.

Me vs The Blob – A safe fight_2014_ ακρυλικό σε λινό _190x140 εκ_Ιδιωτική Συλλογή

– Είναι ο φόβος και το black humor πηγές της έμπνευσής σου;

– Ο φόβος και τα παράγωγά του ήταν και είναι πηγή έμπνευσης όχι μόνο για εμένα αλλά και για πολλούς ακόμα καλλιτέχνες, συνειδητά ή ακούσια. Από πλευράς μου είναι η προσπάθεια να αναλύσω ακόμα περισσότερο και να υπερβώ τις εμμονές μου. Τοποθετώντας τες ως πρωταγωνίστριες σε σκηνές έντασης και αναταραχής επιθυμώ να στραγγίξω κάθε ζωντανό κύτταρό τους και το έργο μου να είναι μια αλληγορική ανάμνηση.

Νίκος Μόσχος

– Κοιτώντας τα έργα σου βλέπουμε τον μεγάλο ρόλο των κόμικς και των Β movies. Πώς θα το σχολίαζες;

– Υπήρξα αναγνώστης των κόμικς στα παιδικά μου χρόνια και είχα κάνει προσπάθειες να φτιάξω τα δικά μου. Υποθέτω, εκ των υστέρων, ότι η έφεσή μου προς μια ζωγραφική πυκνοκατοικημένη, με έντονη κινητικότητα όπως αυτή του Tintoretto ή του Beckmann, ενδεχομένως και να ενισχύθηκε με το ενδιαφέρον για τα κόμικς, καθώς και στα δύο εντοπίζει κανείς έντονες συνθετικές προκλήσεις.

Από την άλλη, τα B movies έχουν κάτι που με έλκυε χωρίς να μπορώ να καταλάβω το γιατί.

Άρχισα να αντιλαμβάνομαι σιγά-σιγά ότι μέσα σε αυτά μια γελοία ανύπαρκτη απειλή μπορεί να πάρει επικές διαστάσεις, όπως ένα τεράστιο μυρμήγκι ή μια μάζα που καταπίνει τους πάντες στο πέρασμά της. Αλλά και οι εξωγήινοι, ο καρχαρίας ή μια συμμορία από αιμοδιψείς, σεξουαλικά ακόρεστες αμαζόνες γίνονται τολμηροί εκφραστές φόβου και κρυφών σεξουαλικών ορμών. Η ιδέα τους με απασχολούσε από καιρό και η αρχή έγινε το 2014 με το έργο μου Me vs The Blob – A Safe Fight, που παρουσίασα στη Βαρκελώνη την ίδια χρονιά.

Μπορεί κανείς να δει σε όλα αυτά μια νεότερη μυθολογία. Μια μυθολογία καμωμένη από την κουλτούρα του μεταβιομηχανικού ή και του σύγχρονου ανθρώπου που κοιτάζει το άγνωστο μέσα από μια νεορομαντική ματιά. Η υιοθέτηση στοιχείων αυτής της μυθοπλασίας με βοήθησε να διευρύνω όχι μόνο τα εννοιακά αλλά και τα μορφοπλαστικά πλαίσια της δουλειάς μου.

ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΑΡΚΕΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ, ΜΗΧΑΝΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΕΡΕΙΠΙΑ ΣΥΝΘΛΙΒΟΝΤΑΙ

– Είναι τα έργα σου βιωματικά;

– Τη δουλειά μου την αντιμετωπίζω σαν ένα ημερολόγιο στο οποίο καταγράφω την πορεία σκέψεων και συναισθημάτων. Είναι ένα σύνολο από συνειρμούς που ξεκινάνε από την πραγματικότητα και μέσα από νοητικές και εκφραστικές υπερβάσεις καταλήγουν πάλι σε αυτήν.

Τα στοιχεία που χρησιμοποιώ είναι αρχικά ασύνδετα μεταξύ τους. Ένα άρθρο από μια εφημερίδα, τα διαβάσματα μου, ταινίες, προσωπικές φωτογραφίες κ.ά. είναι οι πρώτες ύλες. Στη συνέχεια πλέκω την σύνθεση διαμορφώνοντας εικόνες που αντικατοπτρίζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που προκαλεί η καθημερινότητα μου.

– Πιστεύεις ότι ο καλλιτέχνης είναι πιο παραγωγικός σε δύσκολες φάσεις της ζωής του;

– Εξαρτάται πάντα από την ιδιοσυγκρασία του. Σε γενικές γραμμές οι δύσκολες φάσεις είναι αυτές που μας δίνουν τροφή για σκέψη και μας κάνουν πιο σοφούς. Κάποιοι έχουν την ψυχραιμία και την ικανότητα να δημιουργήσουν εν μέσω τρικυμίας, και κάποιοι άλλοι αφού καταλαγιάσει .

Στην πρώτη περίπτωση ο καλλιτέχνης, ανεξάρτητα από τις προθέσεις του, θα επηρεαστεί από τις συναισθηματικές του διακυμάνσεις και αυτές αναπόφευκτα θα καταγραφούν στο μέσο του.

– Γιατί χρησιμοποιείς μακροσκελείς περιγραφικούς τίτλους σε κάποιους πίνακές σου;

– Η σχέση μου με την τιτλοφόρηση έχει περάσει από διάφορα στάδια και μάλλον έπαιξαν ρόλο περιορισμοί που είχα υιοθετήσει για μεγάλο διάστημα σχετικά με τον ρόλο του έργου.

Δίσταζα να δώσω αρκετές πληροφορίες φοβούμενος ότι θα το δεσμεύσω απέναντι στον θεατή.

Αρκετά έργα μου μέχρι και το 2013 έχουν μονολεκτικό τίτλο ή είναι άτιτλα. Από το 2013 και έπειτα ονοματίζω το κάθε έργο με τρόπους που με φέρνουν πιο κοντά στην πηγή της σύλληψής του και έτσι αισθάνομαι ακόμα μεγαλύτερη οικειότητα με αυτό.

The Great White Thief_2015_ακρυλικό σε λινό_ 150 x160 εκ_Ιδιωτική Συλλογή

– Μίλησε μας για τις φουάρ που έχεις συμμετάσχει στο εξωτερικό.

– Οι παρουσιάσεις στο εξωτερικό πέρα από τα εμπορικά οφέλη είναι και μια καλή ευκαιρία για διαλόγους, συγκρίσεις αλλά και προώθησης ιδεών. Θεωρώ ουσιώδες πλέον να δίνει κανείς το στίγμα του εκτός συνόρων και να κρίνεται σε ευρύτερο πλαίσιο.

Τα τελευταία χρόνια εκτός των άλλων συμμετοχών σε ομαδικές εκθέσεις στο εξωτερικό έχω κάνει και δύο ατομικές παρουσιάσεις στη SWAB της Βαρκελώνης. Το γοητευτικό σε αυτή τη φουάρ είναι ότι δεν είναι στατική, βρίσκεται σε διαρκή μεταμόρφωση και δίνει χώρο σε καλλιτέχνες να πειραματιστούν πριν αλλά και κατά τη διάρκειά της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσελκύει διαρκώς νέο κοινό και ταυτόχρονα να διατηρεί ασίγαστο το ενδιαφέρον των συλλεκτών που την επισκέπτονται κάθε χρόνο.

– Θεωρείς ότι η τέχνη εξακολουθεί να είναι επένδυση στις μέρες μας;

– Ο φράση επένδυση στην τέχνη έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Αν το εξετάσουμε με οικονομικούς όρους είναι σαφές ότι έχουν ελαττωθεί οι πωλήσεις, σε παγκόσμια κλίμακα. Ο αριθμός των μεγαλοσυλλεκτών έχει συρρικνωθεί και δεν είναι λίγοι αυτοί που μεταπωλούν μεγάλα τμήματα των συλλογών τους.

Two fires_2018_ακρυλικό σε λινό_115x105 εκ

Στη χώρα μας υπάρχει, επίσης, μια έντονη στροφή στη δευτερογενή αγορά και δεν είναι πλέον καθόλου οξύμωρο ότι η επένδυση έχει γίνει ταυτόσημη με τη δυνατότητα αγοράς σε χαμηλή τιμή. Αυτό, βέβαια, είναι το αποτέλεσμα μιας κλειστής εγχώριας αγοράς που διαμορφώθηκε τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια στην Ελλάδα με υπεραξίες που ήταν ζήτημα χρόνου να ξεφουσκώσουν, καθώς δεν είχαν αντίκρισμα εκτός Ελλάδος. Και σε αυτόν τον χώρο η διαδικτυακή ενημέρωση έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

Από την άλλη, είναι ελπιδοφόρο ότι εμφανίζεται μια νέα τάξη συλλεκτών η οποία δεν αγοράζει τόσο μαζικά αλλά επιλέγει πιο στοχευμένα, κάτι που βρίσκω απολύτως υγιές.

Αφήνοντας κατά μέρος την οικονομική διάσταση, η πιο σημαντική επένδυση παραμένει ο χρόνος και ο διάλογος με ένα έργο και εκεί μπορεί να επενδύσει κάποιος ανεξάρτητα από τις οικονομικές του δυνατότητες.

 

– Πού μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σου;

 

 

 

 

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Χρυσάνθη Παπαδοπούλου: «Forever a Belle. Forever a Rebelle.»

7 XRONIA  FOREBELLE

Συνέντευξη με την Χρυσάνθη Παπαδοπούλου, ιδρύτρια της Forebelle. 

Το 2013 η Χρυσάνθη Παπαδοπούλου ίδρυσε το ηλεκτρονικό κατάστημα γυναικείας ένδυσης ‘’Forebelle’’. Μία περίοδο που δεν υπήρχε ένα αποκλειστικά e-shop στην Ελλάδα, παίρνοντας παράδειγμα από μεγάλα brands του εξωτερικού τόλμησε να πάρει το ρίσκο και να πιστέψει πως η Ελληνίδα θα αρχίσει να κάνει online τις αγορές της αν της δοθεί η ευκαιρία. Το ρίσκο απέδωσε και γρήγορα κέρδισε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Σήμερα η Forebelle κλείνει 7 χρόνια και θεωρείται ένα από τα πιο γνωστά e-shop σε Ελλάδα και Κύπρο με δική της Collection, γνωστά fashion brands του εξωτερικού και collaboration με μεγάλα ονόματα στο ιστορικό της. Πάντα με γνώμονα τη γυναίκα έχει καταφέρει να ξεχωρίζει και να πρωτοτυπεί σε κάθε τομέα. 

Ποιές ήταν οι σπουδές που ακολουθήσατε και κατά πόσο σας βοήθησαν στην εξέλιξη της επαγγελματικής σας καριέρας;

Έχω τελειώσει γερμανική φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Ήθελα πάντα να ασχοληθώ με το fashion marketing αλλά στα σχολεία δυστυχώς δεν ασχολούνται με τον χώρο της διαφήμισης/μόδας ειδικά τότε ήμασταν ακόμα πολύ πίσω σε αυτόν τον τομέα. Δεν χρειάστηκε να μιλήσω γερμανικά στη δουλειά ( ακόμα τουλάχιστον) αλλά στη σχολή μαθαίνεις από νωρίς να μπαίνεις σε πρόγραμμα και να δουλεύεις ομαδικά κάτι που χρειάζεται σε όποιον επαγγελματικό τομέα και αν διαλέξεις. 

Τον τελευταίο καιρό αρκετοί συνάδελφοι του χώρου σας παραπονιούνται ότι ο κλάδος της ένδυσης περνάει κρίση.Πιστεύετε ότι ισχύει αυτό; Αν ναι, πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό και αν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Περνάμε ποιοτική κρίση. Η μόδα δεν θα πάψει ποτέ να εξελίσσεται και η γυναίκα δε θα πάψει ποτέ να ψωνίζει. Αυτό που έχει αλλάξει λόγω της παγκοσμιοποίησης και του τεράστιου ανταγωνισμού σε αυτόν τον χώρο είναι η εξάπλωση του fast fashion από τη μία  και η εμφάνιση της ηθικής μόδας από την άλλη. Στη Forebelle προσπαθούμε να προσφέρουμε και τα δύο όσο είναι δυνατόν, με ποιοτικά ρούχα από γνωστά fashion brands του εξωτερικού ενώ παράλληλα διατηρούμε τη Forebelle Collection με πιο οικονομικές τιμές. 

-Αν σας ζητούσα να χαρακτηρίσετε τις συλλογές σας, ποιές λέξεις θα χρησιμοποιούσατε;

Είναι μοδάτα, ποιοτικά, σύγχρονα και άκρως θηλυκά. Όσο η Forebelle μεγαλώνει τόσα περισσότερα να περιμένετε. 

-Ποιά θα χαρακτηρίζατε κομψή γυναίκα;

Η κομψότητα φαίνεται στον αέρα που αποπνέει ο άλλος και στην αυτοπεποίθηση. Μία πραγματικά κομψή γυναίκα δεν ακολουθεί τυφλά τις τάσεις της μόδας, είναι διαχρονική και επιλέγει προσεκτικά τί θα φορέσει.

-Ποιό είναι το προσωπικό σας σλόγκαν ή ρητό;

H απάντηση είναι μία φυσικά. Forever a Belle. Forever a Rebelle. 

Ποιά είναι τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μία επιχείρηση; 

Η λέξη εξασφαλίζει είναι πολύ ισχυρή. Δεν είναι ένας παράγοντας μόνο και ποτέ δεν μπορείς να είσαι βέβαιος. Πρέπει να παίρνεις ρίσκα και να μαθαίνεις από τα λάθη ακόμα και σε μία επιχείρηση. Πρέπει να μην τα παρατάς στις δυσκολίες. Γενικά χρειάζονται πολλές θυσίες, επιμονή και υπομονή και να μπορείς να λειτουργείς σωστά ακόμα και υπό πίεση. 

– Ποιά είναι τα επόμενα σχέδια σας;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι να ανακοινώσουμε το άνοιγμα ενός φυσικού καταστήματος Forebelle στην έδρα μας τη Θεσσαλονίκη, στο Mediterranean Cosmos! Δίνουμε πολύ σημασία στο feedback που δεχόμαστε από τους πελάτες μας και θεωρούμε απαραίτητο πλέον να μπορούν να πάρουν και από κοντά μία γεύση από τον κόσμο της Forebelle. 

-Συγχαρητήρια! Δεν θεωρείτε όμως λίγο ριψοκίνδυνο αυτήν την περίοδο μία τέτοια απόφαση; 

Καταλαβαίνουμε ότι μπορεί να ακούγεται μεγάλο ρίσκο το άνοιγμα ενός καταστήματος αυτήν την δύσκολη περίοδο αλλά είμαστε σίγουροι ότι όταν τελειώσει αυτό το κεφάλαιο οι πελάτισσες μας θα μας στηρίξουν όπως κάνουν σε κάθε μας βήμα. 

-Αυτό σημαίνει ότι προτεραιότητα  θα γίνει το φυσικό κατάστημα; 

Ως ηλεκτρονικό κατάστημα ξεκινήσαμε και έτσι θα συνεχίσουμε. Αν μη τι άλλο αυτή η περιοδος μας έδειξε πόσο δυνατό παραμένει το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα λοιπόν με την Forebelle θέλουμε να παρουσιάσουμε το www.ishoponline.gr ένα καινούριο εγχείρημα που αφορά το beauty και το makeup γιατί  μόδα και στυλ δεν είναι μόνο το ντύσιμο. 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Βάσω Βλαχοπαναγιώτου : «Φιλική και Ειλικρινής»

Η Βάσω Βλαχοπαναγιώτου σπούδασε Χημικός Μηχανικός, αλλά δεν άσκησε ποτέ το επάγγελμα. Παρόλα αυτά, τα πρώτα χρόνια της καριέρας της το πτυχίο του μηχανικού της έδινε κύρος και την βοηθούσε να κερδίζει τις εντυπώσεις, καθώς όλοι  θεωρούσαν ότι ως μηχανικός ήταν έξυπνη και ικανή!

Οι μεταπτυχιακές σπουδές της στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού ήρθαν αρκετά αργότερα, δουλεύοντας πια, ήταν μια απολύτως συνειδητή επιλογή, ήταν αυτές που την βοήθησαν να βλέπει τα πράγματα λιγότερο… τετράγωνα, λιγότερο άσπρα ή μαύρα και, τελικά, ήταν αυτές που καθόρισαν την καριέρα της.

-Πόσο επαγγελματίας πιστεύετε ότι μπορεί τελικά να είναι μια γυναίκα, ειδικά σε χώρους που μέχρι πρόσφατα ήταν καθαρά ανδροκρατούμενοι;

Σκέφτομαι και λειτουργώ με μία αρχή: ότι σε ένα εργασιακό περιβάλλον δεν υπάρχουν άνδρες και γυναίκες, υπάρχουν ικανοί και λιγότερο ικανοί άνθρωποι, άνθρωποι που διαθέτουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που απαιτεί μια θέση και άνθρωποι που δεν τα διαθέτουν, άνθρωποι που παλεύουν για την καταξίωσή τους και άνθρωποι που δεν παλεύουν.

Υπό το πρίσμα αυτό, μια γυναίκα μπορεί να είναι τόσο επαγγελματίας όσο οι γνώσεις, οι δεξιότητες και η επιμονή της επιτρέπουν! Σημασία για μένα έχει να προτάσσει την αλήθεια της και να αποκρούει μ’ αυτή τα κάθε είδους στερεότυπα, με τα οποία όλοι μας, άνδρες και γυναίκες, ερχόμαστε αντιμέτωποι. Με σθένος και χωρίς ηττοπάθεια!

-Τι θα συμβουλεύατε μια γυναίκα που φιλοδοξεί  να ασχοληθεί με τον τομέα σας;

Η αλήθεια είναι πως το HR είναι ένας τομέας που παραδοσιακά απορροφά γυναίκες, άρα το φύλο δεν θα αποτελέσει για τις υποψήφιες συναδέλφους εμπόδιο.

Αυτό που κατά τη γνώμη μου πρέπει να έχουν στο νου τους είναι πως αποστολή τους θα είναι να συνεισφέρουν αποτελεσματικά στην επιχειρησιακή συνοχή και την επιχειρησιακή συνέχεια. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να εμβαθύνουν γρήγορα στο επιχειρησιακό περιβάλλον και να προσαρμόζουν τις πρακτικές HR σ’ αυτό.

Πάνω από όλα όμως πρέπει να είναι σε θέση να εξασφαλίζουν ταυτόχρονα την εμπιστοσύνη του εργοδότη και των εργαζομένων. Κι αυτό το καταφέρνεις μόνο όταν νοιάζεσαι για το καλό της επιχείρησης και για το καλό των ανθρώπων. Γνήσια και ουσιαστικά. Γιατί, στο τέλος της ημέρας, κανέναν δεν μπορείς να ξεγελάσεις.

-Ακούγεται  συχνά ότι οι γυναίκες έχουν από τη φύση τους περισσότερο αναλυτικό μυαλό ενώ αντίθετα οι άντρες πρακτικό. Συμφωνείτε με αυτήν την άποψη και αν ναι πόσο επηρεάζει αυτό τη γυναίκα στη δουλειά της;

Η συλλέκτρια και ο κυνηγός, ε; Ισχύει ως έναν βαθμό και ίσως να οδηγεί και στην επιλογή του επαγγέλματος. Κατά τη δική μου άποψη, βασικό στοιχείο στην επιλογή μιας δουλειάς είναι το προσωπικό ενδιαφέρον, ανεξάρτητα αν αυτό πηγάζει από το φύλο ή τον τρόπο που μεγάλωσε κάποιος ή από οπουδήποτε αλλού. Αν μια δουλειά σ’ αρέσει και θέλεις να πετύχεις σ’ αυτήν και να εξελιχθείς, τότε θα χρειαστεί να αναδείξεις χαρακτηριστικά που διαθέτεις και να αναπτύξεις αυτά που δεν έχεις. Θα χρειαστεί να «δουλέψεις» με τον εαυτό σου, να διεκδικήσεις συνθήκες ευνοϊκές, να προσαρμοστείς.

-Ποια θεωρείτε ότι είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και εφόδια που πρέπει να διαθέτει μια γυναίκα ώστε να μπορέσει να δραστηριοποιηθεί με επιτυχία στο χώρο των επιχειρήσεων;

Έχω συνεργαστεί με εξαιρετικά επιτυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες, διευθύντριες παραγωγής, γραμματείς. Όλες είχαν μερικά κοινά χαρακτηριστικά: μυαλό, αγάπη για τη δουλειά τους, εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και φιλοδοξία. Τα χαρακτηριστικά αυτά σε βοηθούν να δώσεις με επιτυχία, στο πεδίο το επιχειρηματικό, το επιχειρησιακό, το κοινωνικό και το προσωπικό, όλες τις μάχες που απαιτούνται για να ανέβεις ψηλά.

-Από την μέχρι τώρα εμπειρία σας πιστεύετε ότι μία γυναίκα επιχειρηματίας μπορεί να συνεργαστεί καλύτερα με μια γυναίκα ή με έναν άντρα;

Πιστεύω πως ένας ισορροπημένος άνθρωπος που τα ‘χει βρει με τον εαυτό του μπορεί να συνεργαστεί με όλους. Χωρίς ανταγωνισμούς και μικροπρέπειες. Γιατί αυτό που καθορίζει την επιτυχία μιας συνεργασίας δεν είναι σε καμία περίπτωση το φύλο, αλλά η προστιθέμενη αξία που φέρνει ο καθένας στο τραπέζι της συνεργασίας.

-Ποιο είναι το προσωπικό σας σλόγκαν ή ρητό;

«Τι μπορώ να κάνω ΕΓΩ» ώστε να βελτιωθώ και να βελτιωθεί και ο κόσμος γύρω μου, επαγγελματικός ή προσωπικός. Η προσωπική ευθύνη είναι για μένα η ύψιστη αξία και η πιο ισχυρή κινητήρια δύναμη!

-Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Θέλω να… απογειώσουμε το HR στη Μεϊδάνης!. Στα σχέδιά μου, λοιπόν, δεν θα βρείτε τίποτε άλλο από πολλή δουλειά, με σοβαρότητα, ουσία και μεράκι!

 

Βάσω Βλαχοπαναγιώτου

HR Director της Μεϊδάνης – Electroinvest ΑΕ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Sofiana Spinoula : «Αυθόρμητη και Ειλικρινής»

Η Σοφιάνα είναι μια από τις μεγαλύτερες influencers της Ελλάδας. Μετράει πάνω από 100 χιλιάδες ακόλουθους στο instagram(@sofianaspinoula) και έχει έναν από τους πιο όμορφους λογαριασμούς. Κάθε δημοσίευση της μοιάζει με έργο τέχνης. Τι είναι αυτό που την κάνει ξεχωριστή όμως; Είναι μια δυναμική γυναίκα. Είναι αληθινή και εκφράζει πάντα με τον δικό της τρόπο την γνώμη της στα γεγονότα. Παλεύει για τα ίσα δικαιώματα ανάμεσα στα δύο φύλλα. Είναι ένας άνθρωπος που σε κάνει να θες να τον γνωρίσεις καλυτέρα.

 

Πείτε μας λίγα λόγια για την τωρινή ασχολία σας

-Ως τώρα έχω ασχοληθεί επαγγελματικά με πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα, πάντα όμως στο καλλιτεχνικό κομμάτι. Ο χορός, το modeling και το Instagram είναι κάποια από αυτά που αποτελούν μεγάλο μέρος της επαγγελματικής μου πορείας. Πρόσφατα μπήκε ξανά και η τηλεόραση. Τώρα λόγω κατάστασης δουλεύω περισσότερο τα social media, Project κάτι που έκανα από παλιά βέβαια, με πολύ μεράκι. Τα θεωρώ παιδιά μου. Φυσικά παράλληλα είμαι σε συζητήσεις για καινούργια πράγματα αλλά  το τελευταίο λόγο τον έχει ο ,όποιος, «COVID» ,δυστυχώς. Οπότε αναμένουμε..

 

-Φροντίζετε να έχετε ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σας;

-Αν με ρωτούσες πέρσι δε θα προλάβαινα ούτε την ερώτηση να ακούσω. Μετά από ένα χρόνο και όταν πλέον διαχειρίζομαι καλύτερα τη δουλειά μου θα σου πω πως ναι, έχω ελεύθερο χρόνο. Τον απαιτώ. Όχι άπειρο, αλλά αρκετό για να επαναφορτίζω μπαταρίες. Είμαι ένας άνθρωπος μοναχικός και θέλω απαραίτητα χρόνο με τον εαυτό μου για να συνεχίσω μέσα στο χαμό. Θέλω χώρο,να πιώ το κρασί μου, να ακούσω τη μουσική μου, να μου μιλήσω, να με ακούσω. Και δε θέλω κανέναν να με ενοχλεί εκείνη την ώρα.

 

Ο λογαριασμός σας στο instagram έχει πάνω από 100 χιλιάδες ακόλουθους. Τι πιστεύετε ότι κάνετε και ο κόσμος σας αγαπάει τόσο πολύ;

-Είμαι αληθινή, λακωνική και ωμή. Δεν ωραιοποιώ τίποτα και δε «ζουζουνίζω». Χωρίς όμως αυτό να με κάνει πεσιμίστρια. Αυτό τους κερδίζει. Άλλους τους τσιτώνει. Κάθε τι που ανεβάζω έχει ρόλο και σκοπό. Το στήνω με πολλή ειλικρίνεια το προφίλ μου και η επαφή μου μαζί με το κοινό είναι βαθιά και ουσιώδης. Περιλαμβάνω μια γκάμα από τα πάντα. Ρούχα, λούσα, απόψεις, κοινωνικοπολιτικά, χιούμορ. Το προφίλ μου είναι ακριβώς όπως είμαι και εγώ. Χίλιες προσωπικότητες (που σίγουρα τσακώνονται μεταξύ τους) ,σε ένα σώμα. Δε βαριούνται θεωρώ. Κυρίως γιατί δε ξέρουν από που θα τους έρθει.

 

 

-Ποια θα χαρακτηρίζατε κομψή γυναίκα;

-Κομψή γυναίκα για μένα είναι αυτή που γνωρίζει ποια είναι χωρίς να στο επιδεικνύει. Αυτή που έχει αισθητική στο πως ντύνεται, τι μουσική ακούει, πως στέκεται και περπατά, και πως πίνει το κρασί της. Αυτή που την άποψη της τη κάνει επάγγελμα ,τη φορά, τη τσαλαπατά, την αλλάζει, τη φωνάζει, τη στηρίζει, τη περπατά, τη μιλάει με τα μάτια, την αρνείται και τη βελτιώνει γιατί είναι καλύτερη και διαφορετική από κάθε χθες.

Πιστεύετε ότι μία γυναίκα πρέπει να επιδιώξει μια καριέρα αν το επιθυμεί, με όποιο τίμημα και αν συνεπάγεται αυτό;

 

-Οτιδήποτε καταπατά τα δικαιώματα της και αναιρεί τον αυτοσεβασμό της δε βρίσκεται στη λίστα με τα τιμήματα. Αφού λύσουμε αυτό ,η γυναίκα μετά ας λυσσάξει για τη καριέρα της όπως ποθεί. Αν τώρα δε θέλει καριέρα και θέλει να καθίσει σπίτι να φροντίσει ·τα παιδιά της, αν δεν έχει παιδιά ,την ίδια. .Τον άντρα της ,αν δεν έχει άντρα ,τη γυναίκα της· γιατί αυτό τη κάνει ευτυχισμένη, και αυτή τη γυναίκα καριερίστρια θα τη πω…της ζωής. Μπορεί να τα κάνει και όλα μαζί επίσης. Αρκεί να μην εξαρτηθεί ποτέ από κανέναν πέραν εκείνης.

 

-Πως αντιμετωπίζετε τα κακόβουλα σχόλια; Σας επηρεάζουν  αρνητικά στην ψυχολογία σας;

-Είμαι πολύ εγωίστρια. Αυτό σημαίνει οτι για να υπολογίσω τη κριτική κάποιου πρέπει να τον θεωρώ ανώτερο. Ανώτερους θεωρώ, ζήτημα τρείς ανθρώπους στη ζωή μου. Παλιά εκνευριζόμουν με τα κακόβουλα σχόλια, ποτέ δεν επηρεαζόμουν όμως. Τώρα ούτε αυτό. Βαριέμαι εύκολα και μ αρέσει να υπάρχει βαβούρα γύρω από το όνομά μου. Αφού μπορώ να τη διαχειριστώ, παίζω και εγώ μαζί τους. Και έχω και ένα φοβερό δυναμικό κοινού που καπελώνει οτιδήποτε αρνητικό. Το οποίο ,κοινό, το θεωρώ πανέξυπνο και το λατρεύω. Η ζωή μου ήταν πάντα «μεγαλύτερη» πίσω από όλο αυτό που δείχνω και ειλικρινά περνάω πολύ όμορφα με τους ανθρώπους μου μακριά από κινητά, σχόλια και κριτικές.

 

-Υπάρχουν στιγμές που νιώθετε άβολα λόγο της αναγνωσιμότητας σας;

-Όχι. Ήμουν πάντα ένας χαρακτήρας στο επίκεντρο λόγω προσωπικότητας από μικρή και είχα μάθει να το διαχειρίζομαι. Σιγά πια και το σταριλίκι.

Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον; 

-Δε λέω ποτέ τα σχέδιά μου. Γενικά δικές μου επιχειρήσεις, δικούς μου ανθρώπους και εγώ…όλη δική μου. Αυτό επιθυμώ τώρα, αύριο μπορεί να σου πω ένα σπίτι στο λιβάδι.

 

Επιμέλεια Συνέντευξης : Σοφία Μελεκίδου (@fiaraf)

Continue Reading

Trending