Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Νίκος Μόσχος: Σαρκασμός και αλληγορία αποτυπώνονται στον καμβά

Ο Νίκος Μόσχος, ευαισθητοποιημένος στις σύγχρονες κοινωνικοπολιτικές δομές και ανισότητες, προσεγγίζει το εικαστικό του γίγνεσθαι με σαρκαστικό αλλά και αλληγορικό τρόπο. Στα έργα του, οι ανθρώπινες σάρκες παραμορφώνονται, μηχανές, αυτοκίνητα, μουσικά όργανα και ερείπια νεόδμητων κτιρίων συνθλίβονται.

Η μίξη ετερόκλητων στοιχείων και η οριακή αποδόμηση των μορφών συνθέτουν την εικόνα του έργου του. Η μελέτη της θεματικής και η χρήση προσχεδίων είναι προφανής και απολύτως απαραίτητα εξαιτίας της πυκνότητας της γραφής του εικαστικού. Στοιχεία από κόμικς, από τη μυθολογία, τη θρησκεία, την αρχαιότητα, την Αναγέννηση, τον μοντερνισμό και λοιπά βιωματικά στοιχεία αποτελούν τις πηγές της έμπνευσής του.

Συναντήσαμε τον καλλιτέχνη στο εργαστήριό του στο Νέο Κόσμο, όπου εμπνέεται και δημιουργεί και μιλήσαμε εφ’ όλης της ύλης.

Tarzan, wake up !!!_2017 Ιδιωτική Συλλογή

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

– Πόσο σε επηρέασαν οι δάσκαλοί σου στην ΑΣΚΤ στη δουλειά σου; Τι αισθάνεσαι ότι πήρες από αυτούς;

– Η διαμόρφωση ενός καλλιτέχνη ξεκινάει από τη στιγμή που αρχίζει να αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Σχηματοποιείται μέσα από ερεθίσματα που άλλα τον έλκουν και άλλα τον απωθούν. Και οι δύο κατηγορίες επηρεάζουν εξίσου, ασχέτως αν έχουμε συνηθίσει να στεκόμαστε σε αυτά με τα οποία ταυτιζόμαστε. Αισθάνομαι, λοιπόν, ότι η μαθητεία μου ξεκινάει πολύ πριν τη Σχολή, και μάλιστα σε ένα περιβάλλον που λόγω του πατερά μου ευνόησε την ενασχόληση με τη ζωγραφική.

Στη Σχολή μπήκα στο εργαστήριο του Μπότσογλου, ενός καλλιτέχνη που αγαπάει και ο ίδιος τη ζωγραφική και την ιστορία της. Αυτό ενίσχυσε ακόμα περισσότερο την εμβάθυνσή μου σε ζητήματα μορφοπλαστικά αλλά κατά τη μαθητεία μου, χορήγησε ισχυρές δόσεις αμφιβολίας πάνω στο αφηγηματικό υπόβαθρο που εγώ ήθελα να χτίσω. Το πράγμα, βέβαια, ξεκαθάρισε με τον καιρό, καθώς έγινε σαφές ότι μπορεί να σεβόμαστε κάποιες κοινές αξίες αλλά από διαφορετικά μέτωπα.

– Ήσουν τυχερός στο ξεκίνημα της καριέρας σου;

– Ήδη από τα πρώτα χρόνια της Σχολής η καθημερινότητά μου διαμορφωνόταν με άξονα τη ζωγραφική. Δούλευα ασταμάτητα όπως κάνω και τώρα.

Στο τρίτο έτος της Σχολής επισκέφθηκε την έκθεση των ενδιαμέσων ετών ο Μάνος Στεφανίδης, ο οποίος είχε τότε την ιδιότητα του διευθυντή του Μουσείου Φρυσίρα. Προφανώς πρόσεξε τα έργα μου και μετά από μερικές μέρες πέρασε ο ίδιος ο Φρυσίρας από το σπίτι και αγόρασε κάποια.

Στη συνέχεια μου είπαν ότι έκαναν εντύπωση στον Άγγελο Δεληβοριά που τα είδε στο Μουσείο Φρυσίρα. Μετά από κάποιο διάστημα μου έστειλε επιστολή να φτιάξω πορτρέτο του Αντώνη Μπενάκη για τη νεοσύστατη τότε πτέρυγα του Μουσείου Μπενάκη στην οδό Πειραιώς.

Αυτά τα δύο συμβάντα υπήρξαν καθοριστικά, καθώς έστρεψαν το ενδιαφέρον αρκετών ανθρώπων στη δουλειά μου πριν αποφοιτήσω. Μπορούν, λοιπόν, κάλλιστα να χαρακτηριστούν ευνοϊκές συγκυρίες, και το λέω αυτό καθώς υπήρχαν και υπάρχουν εξαιρετικοί καλλιτέχνες που δεν είδαν το έργο τους τα κατάλληλα μάτια. Παρ’ όλα αυτά, δεν αισθάνθηκα ποτέ ότι κάτι μου έχει χαριστεί.

Η ΜΙΞΗ ΕΤΕΡΟΚΛΗΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ Η ΟΡΙΑΚΗ ΑΠΟΔOΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

– Η τεχνοτροπία των έργων σου είναι ξεχωριστή. Μίλησέ μας γι αυτή.

– Συνήθως το κάθε έργο σχηματοποιείται από τη γενεσιουργό του αιτία, που είναι και η αφορμή για μελέτη και αρκετά προσχέδια. Οι ιστορίες που πλέκω στο μυαλό μου πάντα εξελίσσονται σε χρόνο και περιβάλλον που παραπέμπουν σε κάτι συγκεκριμένο αλλά που τελικά δεν είναι.

Τα στοιχεία που συναρμολογούν την εικόνα μπορεί να είναι αναγνωρίσιμα αλλά και αρκετά αφηρημένα, αναπαριστώντας καταστάσεις σε διαρκή μετάβαση που είναι ένας από τους κεντρικούς άξονες της δουλειάς μου. Φτιάχνω και καταστρέφω διαρκώς μέχρι να φτάσω στο σημείο εκείνο που θεωρώ ικανοποιητικό. Καθ’ όλη τη διαδικασία προσπαθώ να διατηρώ τη ζωντάνια της πρώτης σύλληψης.

Me vs The Blob – A safe fight_2014_ ακρυλικό σε λινό _190x140 εκ_Ιδιωτική Συλλογή

– Είναι ο φόβος και το black humor πηγές της έμπνευσής σου;

– Ο φόβος και τα παράγωγά του ήταν και είναι πηγή έμπνευσης όχι μόνο για εμένα αλλά και για πολλούς ακόμα καλλιτέχνες, συνειδητά ή ακούσια. Από πλευράς μου είναι η προσπάθεια να αναλύσω ακόμα περισσότερο και να υπερβώ τις εμμονές μου. Τοποθετώντας τες ως πρωταγωνίστριες σε σκηνές έντασης και αναταραχής επιθυμώ να στραγγίξω κάθε ζωντανό κύτταρό τους και το έργο μου να είναι μια αλληγορική ανάμνηση.

Νίκος Μόσχος

– Κοιτώντας τα έργα σου βλέπουμε τον μεγάλο ρόλο των κόμικς και των Β movies. Πώς θα το σχολίαζες;

– Υπήρξα αναγνώστης των κόμικς στα παιδικά μου χρόνια και είχα κάνει προσπάθειες να φτιάξω τα δικά μου. Υποθέτω, εκ των υστέρων, ότι η έφεσή μου προς μια ζωγραφική πυκνοκατοικημένη, με έντονη κινητικότητα όπως αυτή του Tintoretto ή του Beckmann, ενδεχομένως και να ενισχύθηκε με το ενδιαφέρον για τα κόμικς, καθώς και στα δύο εντοπίζει κανείς έντονες συνθετικές προκλήσεις.

Από την άλλη, τα B movies έχουν κάτι που με έλκυε χωρίς να μπορώ να καταλάβω το γιατί.

Άρχισα να αντιλαμβάνομαι σιγά-σιγά ότι μέσα σε αυτά μια γελοία ανύπαρκτη απειλή μπορεί να πάρει επικές διαστάσεις, όπως ένα τεράστιο μυρμήγκι ή μια μάζα που καταπίνει τους πάντες στο πέρασμά της. Αλλά και οι εξωγήινοι, ο καρχαρίας ή μια συμμορία από αιμοδιψείς, σεξουαλικά ακόρεστες αμαζόνες γίνονται τολμηροί εκφραστές φόβου και κρυφών σεξουαλικών ορμών. Η ιδέα τους με απασχολούσε από καιρό και η αρχή έγινε το 2014 με το έργο μου Me vs The Blob – A Safe Fight, που παρουσίασα στη Βαρκελώνη την ίδια χρονιά.

Μπορεί κανείς να δει σε όλα αυτά μια νεότερη μυθολογία. Μια μυθολογία καμωμένη από την κουλτούρα του μεταβιομηχανικού ή και του σύγχρονου ανθρώπου που κοιτάζει το άγνωστο μέσα από μια νεορομαντική ματιά. Η υιοθέτηση στοιχείων αυτής της μυθοπλασίας με βοήθησε να διευρύνω όχι μόνο τα εννοιακά αλλά και τα μορφοπλαστικά πλαίσια της δουλειάς μου.

ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΑΡΚΕΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ, ΜΗΧΑΝΕΣ, ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΕΡΕΙΠΙΑ ΣΥΝΘΛΙΒΟΝΤΑΙ

– Είναι τα έργα σου βιωματικά;

– Τη δουλειά μου την αντιμετωπίζω σαν ένα ημερολόγιο στο οποίο καταγράφω την πορεία σκέψεων και συναισθημάτων. Είναι ένα σύνολο από συνειρμούς που ξεκινάνε από την πραγματικότητα και μέσα από νοητικές και εκφραστικές υπερβάσεις καταλήγουν πάλι σε αυτήν.

Τα στοιχεία που χρησιμοποιώ είναι αρχικά ασύνδετα μεταξύ τους. Ένα άρθρο από μια εφημερίδα, τα διαβάσματα μου, ταινίες, προσωπικές φωτογραφίες κ.ά. είναι οι πρώτες ύλες. Στη συνέχεια πλέκω την σύνθεση διαμορφώνοντας εικόνες που αντικατοπτρίζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που προκαλεί η καθημερινότητα μου.

– Πιστεύεις ότι ο καλλιτέχνης είναι πιο παραγωγικός σε δύσκολες φάσεις της ζωής του;

– Εξαρτάται πάντα από την ιδιοσυγκρασία του. Σε γενικές γραμμές οι δύσκολες φάσεις είναι αυτές που μας δίνουν τροφή για σκέψη και μας κάνουν πιο σοφούς. Κάποιοι έχουν την ψυχραιμία και την ικανότητα να δημιουργήσουν εν μέσω τρικυμίας, και κάποιοι άλλοι αφού καταλαγιάσει .

Στην πρώτη περίπτωση ο καλλιτέχνης, ανεξάρτητα από τις προθέσεις του, θα επηρεαστεί από τις συναισθηματικές του διακυμάνσεις και αυτές αναπόφευκτα θα καταγραφούν στο μέσο του.

– Γιατί χρησιμοποιείς μακροσκελείς περιγραφικούς τίτλους σε κάποιους πίνακές σου;

– Η σχέση μου με την τιτλοφόρηση έχει περάσει από διάφορα στάδια και μάλλον έπαιξαν ρόλο περιορισμοί που είχα υιοθετήσει για μεγάλο διάστημα σχετικά με τον ρόλο του έργου.

Δίσταζα να δώσω αρκετές πληροφορίες φοβούμενος ότι θα το δεσμεύσω απέναντι στον θεατή.

Αρκετά έργα μου μέχρι και το 2013 έχουν μονολεκτικό τίτλο ή είναι άτιτλα. Από το 2013 και έπειτα ονοματίζω το κάθε έργο με τρόπους που με φέρνουν πιο κοντά στην πηγή της σύλληψής του και έτσι αισθάνομαι ακόμα μεγαλύτερη οικειότητα με αυτό.

The Great White Thief_2015_ακρυλικό σε λινό_ 150 x160 εκ_Ιδιωτική Συλλογή

– Μίλησε μας για τις φουάρ που έχεις συμμετάσχει στο εξωτερικό.

– Οι παρουσιάσεις στο εξωτερικό πέρα από τα εμπορικά οφέλη είναι και μια καλή ευκαιρία για διαλόγους, συγκρίσεις αλλά και προώθησης ιδεών. Θεωρώ ουσιώδες πλέον να δίνει κανείς το στίγμα του εκτός συνόρων και να κρίνεται σε ευρύτερο πλαίσιο.

Τα τελευταία χρόνια εκτός των άλλων συμμετοχών σε ομαδικές εκθέσεις στο εξωτερικό έχω κάνει και δύο ατομικές παρουσιάσεις στη SWAB της Βαρκελώνης. Το γοητευτικό σε αυτή τη φουάρ είναι ότι δεν είναι στατική, βρίσκεται σε διαρκή μεταμόρφωση και δίνει χώρο σε καλλιτέχνες να πειραματιστούν πριν αλλά και κατά τη διάρκειά της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσελκύει διαρκώς νέο κοινό και ταυτόχρονα να διατηρεί ασίγαστο το ενδιαφέρον των συλλεκτών που την επισκέπτονται κάθε χρόνο.

– Θεωρείς ότι η τέχνη εξακολουθεί να είναι επένδυση στις μέρες μας;

– Ο φράση επένδυση στην τέχνη έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Αν το εξετάσουμε με οικονομικούς όρους είναι σαφές ότι έχουν ελαττωθεί οι πωλήσεις, σε παγκόσμια κλίμακα. Ο αριθμός των μεγαλοσυλλεκτών έχει συρρικνωθεί και δεν είναι λίγοι αυτοί που μεταπωλούν μεγάλα τμήματα των συλλογών τους.

Two fires_2018_ακρυλικό σε λινό_115x105 εκ

Στη χώρα μας υπάρχει, επίσης, μια έντονη στροφή στη δευτερογενή αγορά και δεν είναι πλέον καθόλου οξύμωρο ότι η επένδυση έχει γίνει ταυτόσημη με τη δυνατότητα αγοράς σε χαμηλή τιμή. Αυτό, βέβαια, είναι το αποτέλεσμα μιας κλειστής εγχώριας αγοράς που διαμορφώθηκε τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια στην Ελλάδα με υπεραξίες που ήταν ζήτημα χρόνου να ξεφουσκώσουν, καθώς δεν είχαν αντίκρισμα εκτός Ελλάδος. Και σε αυτόν τον χώρο η διαδικτυακή ενημέρωση έπαιξε καθοριστικό ρόλο.

Από την άλλη, είναι ελπιδοφόρο ότι εμφανίζεται μια νέα τάξη συλλεκτών η οποία δεν αγοράζει τόσο μαζικά αλλά επιλέγει πιο στοχευμένα, κάτι που βρίσκω απολύτως υγιές.

Αφήνοντας κατά μέρος την οικονομική διάσταση, η πιο σημαντική επένδυση παραμένει ο χρόνος και ο διάλογος με ένα έργο και εκεί μπορεί να επενδύσει κάποιος ανεξάρτητα από τις οικονομικές του δυνατότητες.

 

– Πού μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σου;

 

 

 

 

Τη συνέχεια της συνέντευξης θα τη βρείτε εδώ

Πηγή

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Η Κτηνοτροφία σε γυναικεία χέρια.

  • Πείτε μας δύο λόγια για την πορεία της επιχείρησής σας.

Η κτηνοτροφία δεν είναι επάγγελμα, αλλά τρόπος ζωής. Με αυτήν την υποσημείωση η πορεία της σημερινής κτηνοτροφικής μας επιχείρησης είναι στην ουσία η πορεία της ζωής μας. Και πάλι είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσουμε ότι σε αυτήν την πορεία δεν είμαστε μόνοι, αλλά όλη η οικογένεια μαζί. 

Την σημερινή μας κτηνοτροφική επιχείρηση την λειτουργούμε μαζί με τον αδελφό μου, Γιάννη Κοντογιάννη, και βέβαια στο σπίτι βρίσκεται πάντα η μητέρα μας κα Κατερίνα Κοντογιάννη, θησαυρός εμπειρίας, φύλακας της αγροτικής κληρονομιάς και ζωντανός γαστρονομικός πολιτισμός. 

  • Πότε ξεκίνησε τη δραστηριότητα στο χώρο αυτό;

Με την υποσημείωση ότι μιλάμε για τρόπο ζωής, η δραστηριότητά μας αυτή σε εμένα ξεκίνησε από γεννήσεως, και επειδή μας ακολουθούν εικόνες και βιώματα από τις προηγούμενες γενιές της οικογένειας, ο πατέρας μας ήταν Βλάχος από τον Δάφνο Δωρίδας (Λιδωρίκι) και η μητέρα μας Αρβανίτισα από την Χασιά Αττικής. 

Στον ίδιο χώρο, στην Λαθέα, Μενιδιού, Αττικής, στους πρόποδες της Πάρνηθας, δημιουργήθηκε στον ιδιόκτητο στάβλο μας, η αδειοδοτημένη κτηνοτροφική μας εκτροφή το 1966, από μετακίνηση από το Περιστέρι Αττικής. 

Τότε είμασταν μόνοι στον χώρο. Βλέπαμε μακριά τα φώτα της Αθήνας και για να πάμε σχολείο περπατούσαμε 4χλμ. Γύρω μας ήταν ελαιώνες, περιβόλια και ανθοπαραγωγοί. Όλοι φίλοι και στενά συνεργαζόμενοι. Τους δίναμε κοπριές και μας έδιναν τα κλαδέματα από τις ελιές και τα μη εμπορεύσιμα κηπευτικά. Σε τοπικό επίπεδο έρχονταν οι γείτονες και έπαιρναν γάλα. 

  • Οι σπουδές σας βοήθησαν στην εξέλιξη της δραστηριότητας;

Δεν υπάρχει επαρκής αγροτική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε όλη την Ελλάδα και σε όλη την Αττική το μόνο «Αγροτικό» σχολείο στο Μαρούσι προσφέρει εκπαίδευση σε κηπουρούς για τις βίλλες των αστών. Το Δημοτικό σχολείο και το Γυμνάσιο με έδωσαν κυρίως αστικά πρότυπα και ΔΕΝ με βοήθησαν στην παραγωγική κτηνοτροφική μου δραστηριότητα. 

Μόνοι μας, συμμετέχοντας στον Κτηνοτροφικό Σύλλογο Περιφέρειας Αττικής, οργανώσαμε τοπικές συναντήσεις με εξειδικευμένους γνώστες, κάναμε οργανωμένη ανταλλαγή εμπειριών, πήγαμε σε άλλες περιοχές με study visit, προσκαλέσαμε σε παρουσιάσεις εμπειριών που άντλησε κάποιο μέλος του Συλλόγου μας από επίσκεψη, συμμετείχαμε ή πήγαμε οργανωμένα σε εκθέσεις και συνέδρια σχετικά με τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες, κάναμε διαδικτυακές εκδηλώσεις, συζητήσεις και σεμινάρια και πολλά άλλα. 

Και όλα αυτά ενώ οι απαιτήσεις των ζωντανών ψυχών που φροντίζουμε μας θέλουν 365 μέρες τον χρόνο, 24 ώρες διαθεσιμότητα («εφημερία») την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, χωρίς τις αστικές συνήθειες για weekend και «διακοπές». 

  • Ποιά είναι τα πλάνα σας για το άμεσο μέλλον;

Η αγροτική επιχειρηματικότητα είναι μια απολύτως υποτιμημένη δραστηριότητα στην Ελληνική πραγματικότητα. Στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων δεν εντοπίσαμε Γεν. Διεύθυνση Επιχειρηματικότητας, ούτε καν Διεύθυνση. 

Οι αγρότες, ενώ είναι η επιτομή της επιχειρηματικότητας (όπου επιχειρηματικότητα είναι η διάθεση για ανάληψη δράσης με μεγάλες αβεβαιότητες) ΔΕΝ εγγράφονται στα τοπικά Επιμελητήρια, ούτε υπάρχει ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ. 

Είναι ειρωνεία να σχεδιάζεις για το  μέλλον της κτηνοτροφικής σου επιχείρησης με το 90% των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων στην Αττική να μην έχει άδεια λειτουργίας, λόγω ανεδαφικών μαξιμαλιστικών απαιτήσεων «τεχνοκρατών», που ΔΕΝ εξυπηρετούν την παραγωγή ζωικών τροφών και ΔΕΝ βοηθούν στην ισορροπία του περιβάλλοντος, παρά μόνο το real estate όσης υπαίθρου έμεινε στην Αττική.

ΧΩΡΙΣ σταθερές χρήσεις γης, με καταπατημένα τα βοσκοτόπια μας, χωρίς αγροτικά σχολεία, χωρίς Αγροτικό Επιμελητήριο, τα πλάνα μας για το άμεσο μέλλον μπορεί να είναι ΜΟΝΟ να μας επιτραπεί να κάνουμε οικοτεχνία μεταποίησης των ζωικών μας προϊόντων, με τις παραδοσιακές αρβανίτικες συνταγές. 

Θέλουμε να στηρίξουμε την τοπική εφοδιαστική αλυσίδα, να τροφοδοτήσουμε τις νομοθετημένες (2014) τοπικές Αγορές Αγροτών που δεν έχουν υπάρχουν ακόμα, και να συνεργασθούμε συμβολαιακά με τοπικές επιχειρήσεις για να προβάλουμε ενιαία την τοπική Αρβανίτικη πολιτιστική μας κληρονομία. 

  • Ποίο είναι το προσωπικό slogan σας;

ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ

  • Ποιά πιστεύετε ότι είναι τα στοιχεία που κάνουν κάποιον σωστό επαγγελματία;

Η ικανότητα για δημιουργία οράματος και επί μέρους στόχων, η επαρκής επικοινωνία και πληροφόρηση των εμπλεκομένων (πάντα σκεφτόμαστε για τον αγρότη, ο οποίος είναι ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ του περιβάλλοντος), ο σχεδιασμός των «βημάτων» υλοποίησης, η συνεργασία για την αξιολόγηση και τον επανασχεδιασμό, και η σταθερή επίμονη προσήλωση στους στόχους. 

Ένας φίλος μου έλεγε: εάν σε αρέσει να φας λαγό, δεν αρκεί η επιθυμία (όραμα, στόχος, πληροφόρηση κλπ), πρέπει να έχεις εξοπλισμό (όπλο, σκύλο κλπ), να εκπαιδευτείς στην σκοποβολή, να βρεις φυσίγγια, να ξέρεις τις συνήθειες των λαγών, να γνωρίζεις την περιοχή, να μπορείς να περπατήσεις και πολλά άλλα, αλλά κυρίως να έχεις διάθεση να εκτεθείς σε όλες τις αβεβαιότητες του κυνηγιού, αν σε αρέσει να φας λαγό.

Κοντογιάννη Μαγδαληνή (Μάγδα)

Γραμματέας Κτηνοτροφικού Συλλόγου Περιφέρειας Αττικής ‘Αγιος Γεώργιος’

ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΣ

Τηλ 6932094231

[email protected]

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αφιέρωμα Ινστιτούτο Κομφούκιος ΑΠΘ: Bao Xiaoying 鲍晓英

Η Κινέζα Διευθύντρια του Ινστιτούτο Κομφούκιος του ΑΠΘ, καθηγήτρια SISU (Κίνα) Μέλος της Επιτροπής Διοίκησης του Ικ του ΑΠΘ Bao Xiaoying 鲍晓英 έχει κάνει σπουδές στην πολιτισμική επικοινωνία μέσω της μετάφρασης και στην εκμάθηση της γλώσσας που την οδήγησαν στην επαγγελματική της καριέρα. 

Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς στο χώρο που εργάζεστε;

Όταν οι μαθητές/τριές μας από την Ελλάδα θέλουν να μάθουν την κινέζικη γλώσσα και τον πολιτισμό και όταν υπάρχει μεγαλύτερη κατανόηση ανάμεσα στην Κίνα και στην Ελλάδα, αυτό είναι μεγάλη επιτυχία στη δουλειά μου.  

Ποιά έργα ή υπηρεσίες πιστεύετε οτι πρέπει να πραγματοποιηθούν στο άμεσο μέλλον , τα οποιά θα συμβάλουν ουσιαστικά στη ανάπτυξη του Ινστιτούτου;

Στο άμεσο μάλλον θα έχουμε την τελετή έναρξης του Ινστιτούτο Κομφούκιοςτου ΑΠΘ που θα βοηθήσει πολύ στην περαιτέρω ανάπτυξη του Ινστιτούτου μας. 

Τι θεωρείτε σημαντικότερο για την επιτυχία; Τις συνειδητές επιλογές, το πάθος, το networking, τις σπουδές ή κάτι άλλο;

Θεωρώ το πάθος το πιο σημαντικό στην επιτυχία. Έχοντας πάθος, θα επιχειρήσουμε να κατακτήσουμε τον στόχο μας με κάθε μέσο, επίσης καλές σπουδές σε αυτό που κάνουμε, συνειδητές επιλογές, υποστήριξη από άλλα άτομα… 

Ποιά είναι τα πλάνα σας για το άμεσο μέλλον;

Να επικεντρωθώ στη δουλειά μου στο Ινστιτούτο Κομφούκιος του ΑΠΘ.

Ποιές είναι οι τάσεις σήμερα στον τομέα της εκπαίδευσης στον χώρο των επιχειρήσεων;

Δεν είμαι πολύ ενήμερη για θέματα εκπαίδευσης στις επιχειρήσεις, αλλά θεωρώ ότι υπάρχει μία τάση για σπουδές στις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, έτσι ώστε να ανακαλύψουμε τρόπους μέσα από τους οποίους διαφορετικές περιοχές και χώρες μπορούν να συνεργαστούν για μια καλύτερη παγκόσμια οικονομία. 

Πως μπορούμε να ενισχύσουν την γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Οι γυναίκες θα πρέπει να έχουν περισσότερες ευκαιρίες στην επιχειρηματικότητα και περισσότερη πρόσβαση στον κόσμο των επιχειρήσεων. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό για τις γυναίκες να έχουν αυτοπεποίθηση στις ικανότητές τους για επιχειρηματική επιτυχία και να παίρνουν πρωτοβουλίες για είσοδο στον επιχειρηματικό κόσμο. 

Ποιο είναι το προσωπικό σας σλόγκαν ή ρητό;

Να κάνω αυτό που μου αρέσει και να μου αρέσει αυτό που κάνω.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αφιέρωμα Ινστιτούτο Κομφούκιος ΑΠΘ: Hu Jingjing 胡晶晶 (Σοφία)

Η Διευθύντρια του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών SISU (Κίνα) Μέλος της Επιτροπής Διοίκησης του Ινστιτούτο Κομφούκιος του ΑΠΘ Hu Jingjing 胡晶晶 (Σοφία) τελείωσε τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές της σπουδές στην Κίνα στο SISU, αλλά κατά τη διάρκεια των σπουδών της, πήγε και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για κάποιο χρονικό διάστημα. Τώρα κάνει διδακτορικό στο Α.Π.Θ. 

Οι σπουδές της στην Κίνα της έδωσαν τις βασικές γνώσεις για να ξεκινήσει την καριέρα της, ενώ οι σπουδές της στην Ελλάδα την βοήθησαν να βελτιώσει τις γνώσεις της για την Ελλάδα, την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό, ώστε να πραγματοποιήσει διάφορα στην καριέρα της. Αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μετά τις σπουδές της στην Ελλάδα, νιώθει βαθιά και αληθινή αγάπη για την χώρα αυτή, τέτοια ώστε να αποφασίσει να αφιερώσει όλη της τη ζωή στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους Κινέζους και στις ανταλλαγές μεταξύ των δύο χωρών. 

Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς στο χώρο που εργάζεστε;

Για μένα, η επιτυχία σημαίνει ότι με την προσπάθεια μου όλο και περισσότεροι Κινέζοι γνωρίζουν την Ελλάδα και την αγαπάνε καθώς και όλο και περισσότεροι Έλληνες γνωρίζουν την αληθινή Κίνα και την αγαπάνε. 

Ποιά έργα ή υπηρεσίες πιστεύετε οτι πρέπει να πραγματοποιηθούν στο άμεσο μέλλον , τα οποιά θα συμβάλουν ουσιαστικά στη ανάπτυξη του Ινστιτούτου;

Διάφορες δραστηριότητες ανταλλαγών θα συμβάλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη του Ινστιτούτου. Οι ανταλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας αλλά και μεταξύ των διάφορων Ινστιτούτο Κομφούκιος. 

Τι θεωρείτε σημαντικότερο για την επιτυχία; Τις συνειδητές επιλογές, το πάθος, το networking, τις σπουδές ή κάτι άλλο;

Όλα τα παραπάνω είναι σημαντικά και επίσης η επιμονή είναι σημαντική για την επιτυχία. 

Ποιά είναι τα πλάνα σας για το άμεσο μέλλον;

Προσωπικά θα ήθελα να εκδώσω μια σειρά διδακτικών υλικών της ελληνικής γλώσσας τα οποία είναι κατάλληλα για τους Κινέζους φοιτητές. 

Ποιές είναι οι τάσεις σήμερα στον τομέα της εκπαίδευσης στον χώρο των επιχειρήσεων;

Η εκπαίδευση δεν πραγματοποιείται πια σε παραδοσιακή μορφή αλλά προσθέτει διάφορα μέσα υψηλής τεχνολογίας και αναπτύσσεται με καινοτομία. 

Πως μπορούμε να ενισχύσουν την γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα;

Πρέπει να ενισχύσουμε την ενημέρωση στο κοινό για να αφαιρέσουν την προκατάληψη. Και να προσφέρει η κυβέρνηση ή άλλα ινστιτούτα ειδική παιδεία στις γυναίκες.  

Ποιο είναι το προσωπικό σας σλόγκαν ή ρητό;

Εν οίδα ότι ουδέν οίδα. 

Continue Reading

Trending