Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα: Η τεχνολογία, ζητούμενο για όσους αναζητούν εργασία!

Έρευνα της ManpowerGroup:

  • Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εφαρμογές κινητών, οι εικονικές ημέρες καριέρας, οι συνομιλίες με τους εργοδότες μέσω chat ή οι ψηφιακές αξιολογήσεις δεξιοτήτων αποτελούν τα βασικά μέσα για την ανεύρεση θέσεων εργασίας ηλεκτρονικά.
  • Παρά την αναπτυγμένη εμπιστοσύνη στα τεχνολογικά εργαλεία πρόσληψης, 26% των υποψηφίων εξακολουθούν να επιλέγουν τις προσωπικές συνεντεύξεις ως το νούμερο ένα μέσο αλληλεπίδρασης με ένα νέο εργοδότη.

«Ρωτήσαμε τους υποψηφίους τι επιθυμούν όταν αναζητούν εργασία και μας ανέφεραν ότι αναμένουν να βρουν εργασία με τον ίδιο τρόπο που καταναλώνουν άλλες υπηρεσίες, με μια εξατομικευμένη αλλά ψηφιακά εστιασμένη προσέγγιση», δήλωσε η Kate Donovan, Senior Vice President of ManpowerGroup Solutions and Global RPO President. «Οι άνθρωποι αναζητούν θέσεις εργασίας σε πολλαπλά κανάλια. Για να προσελκύσουν τους καλύτερους υποψήφιους, οι εργοδότες θα πρέπει να χρησιμοποιούν αλγόριθμους και να επαναστοχεύουν βάσει συνάφειας περιεχομένου αναζήτησης, δηλαδή να χρησιμοποιούν το ιστορικό περιήγησης ενός υποψηφίου και να το συσχετίζουν με τα ενδιαφέροντα σταδιοδρομίας. Μια προσαρμοσμένη στρατηγική είναι η μοναδική δίοδος για να προχωρήσετε, συνδυάζοντας εξαιρετική τεχνολογία και σημαντικές προσωπικές εμπειρίες. Αυτό δημιουργεί μια ξεχωριστή εμπειρία στους υποψηφίους.»

 

“Η εξάπλωση της ψηφιοποίησης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει μεταβάλει αισθητά τον τρόπο αναζήτησης εργασίας για τους υποψηφίους. Για αυτό τον λόγο, οι εργοδότες οφείλουν να δημιουργήσουν στρατηγικά το δικό τους δυνατό brand και να αξιοποιήσουν τα social media. Η βαθιά αναγνώριση του προφίλ των υποψηφίων και των κινήτρων που τους καθοδηγούν καθώς και η κατανόηση των στοιχείων που τους προσελκύει η εταιρεία εργοδότης αποτελούν απαραίτητα βήματα για μια στρατηγική στελέχωσης και διακράτησης των ταλέντων”, όπως αναφέρει ο Μπάμπης Καζαντζίδης, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ManpowerGroup Ελλάδας.

 

Οι καλύτεροι οργανισμοί χρησιμοποιούν αλγόριθμους πρόβλεψης για την προβολή διαφημίσεων βάσει του ιστορικού περιήγησης του χρήστη και των άρθρων που διαβάζει. Οι εξατομικευμένες διαφημίσεις προσαρμοσμένες στις δεξιότητες και στα ενδιαφέροντα ενός υποψηφίου οδηγεί σε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ακρίβεια. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η παροχή εξατομικευμένου και προσαρμοσμένου μηνύματος είναι το κλειδί: το 26% των υποψηφίων αναφέρει ότι οι προσωπικές συνεντεύξεις αποτελούν το νούμερο ένα μέσο αλληλεπίδρασης με ένα νέο εργοδότη. Όταν η κουλτούρα και ο σκοπός είναι οι βασικές προτεραιότητες για τους υποψηφίους στην επιλογή του επόμενου ρόλου τους, η προσωπική συνάντηση είναι πιο πολύτιμη όσο ποτέ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.manpowergroup.gr

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έρευνες

ΜΕΛΕΤΗ ICAP: «ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ»

Σε φάση σταθεροποίησης η χονδρική αγορά φαρμάκων

  • Η αγορά φαρμάκου παρουσιάζεται ελαφρώς ενισχυμένη την τελευταία τριετία (2015-2017), ως αποτέλεσμα της διαχρονικά αυξανόμενης νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης.
  • Τo 40,5% της αγοράς αφορά πωλήσεις φαρμάκων που διατέθηκαν απευθείας σε νοσοκομεία, ενώ το υπόλοιπο 59,5% αφορά πωλήσεις φαρμάκων προς φαρμακεία.
  • Οι παραγωγικές επιχειρήσεις εμφανίζουν υψηλότερη κερδοφορία από το 2014 και έπειτα, ενώ οι εισαγωγικές επιχειρήσεις παρουσιάζουν υψηλότερους δείκτες δανειακής επιβάρυνσης.

Οι τελευταίες εξελίξεις και προοπτικές του φαρμακευτικού κλάδου παρουσιάζονται στην τελευταία έκδοση της κλαδικής μελέτης που κυκλοφόρησε από τη Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP.

Ο φαρμακευτικός κλάδος αποτελεί έναν από τους πιο στενά εποπτευόμενους και ρυθμιζόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, λόγω του αυστηρού θεσμικού πλαισίου που τον διέπει. Το εν λόγω πλαίσιο, καθορίζει το γενικότερο φάσμα δραστηριοποίησης του κλάδου και καλύπτει την ανάγκη για διασφάλιση της ποιότητας στην παρασκευή σκευασμάτων, τον εκσυγχρονισμό και την τήρηση των σχετικών προδιαγραφών, τον καθορισμό τιμών, τη συνταγογράφηση, κ.ά.

Στην ελληνική αγορά φαρμάκου εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται περισσότερες από 100 φαρμακευτικές επιχειρήσεις και απασχολούνται 12.000 εργαζόμενοι περίπου. Σημαντικά ποσά επενδύονται σε ερευνητικά προγράμματα από τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή παρουσία, τα οποία αφορούν θεραπευτικούς τομείς με σημαντικά περιθώρια εξέλιξης. Η εγχώρια ετήσια δαπάνη για Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) εκτιμάται σε €100 εκατ. περίπου.

Η συνολική φαρμακευτική δαπάνη (δημόσια & ιδιωτική) παρουσίασε ανοδική πορεία την περίοδο 2006-2009 και το 2009 διαμορφώθηκε σε €8.461 εκατ. (3,7% του ΑΕΠ).  Τα τελευταία χρόνια (2010-2017) η συνολική φαρμακευτική δαπάνη καταγράφει διαχρονική πτώση και το 2017 εκτιμάται σε €5.780 εκατ., καλύπτωντας 3,3% του ΑΕΠ.

Ανάλογη εικόνα και πορεία εμφανίζει και η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη. Την περίοδο 2006-2009 κινήθηκε ανοδικά με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 14,6%, ενώ διαμορφώθηκε σε €1.945 εκατ. περίπου το 2017 (την περίοδο 2010-2017 μειώθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 11,2%). Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη δεν θα υπερβεί το ίδιο ποσό το 2018.

Αντίστοιχα, η ιδιωτική φαρμακευτική δαπάνη εμφάνιζε μειοψηφική συμμετοχή επί της συνολικής φαρμακευτικής δαπάνης, την περίοδο 2007-2011. Την περίοδο 2012-2015, διευρύνθηκε με έντονο ρυθμό, με συνέπεια το 2016 να ανέλθει σε €3.875 εκατ., ενώ το 2017 διαμορφώθηκε σε €3.835 εκατ. 

H αξία των εγχωρίως παραγομένων φαρμάκων αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 10,7% την περίοδο 2002-2011. To 2012 παρουσίασε σημαντική πτώση, ωστόσο, η ελληνική φαρμακοβιομηχανία «προσαρμόστηκε» γρήγορα στις νέες συνθήκες της εγχώριας αγοράς (αυξανόμενη ζήτηση για γενόσημα φάρμακα, εξαγωγές, κτλ), με αποτέλεσμα από το 2013 η συνολική αξία των εγχωρίως παραγόμενων φαρμάκων να παρουσιάζει διαχρονική άνοδο.

Η ελληνική φαρμακοβιομηχανία, παρουσιάζει, ομολογουμένως, αισθητή βελτίωση στην οικονομική της αποδοτικότητα, ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης χρήσης εγχωρίως παραγόμενων γενοσήμων φαρμάκων και της διεύρυνσης της εξαγωγικής δραστηριότητας. Αντίστοιχα, οι πολυεθνικές φαρμακευτικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να ενισχύουν τη δραστηριότητα των εγχώριων αντιπροσώπων τους και προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις.

Σύμφωνα με το Μάρκο Κοντοέ, Senior Consultant Οικονομικών Μελετών της ICAP, ο οποίος επιμελήθηκε της παρούσας μελέτης, το συνολικό μέγεθος της αγοράς φαρμάκων (σε τιμές χονδρικής) παρουσίασε αύξηση την περίοδο 2000-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 14,1%. Ωστόσο, η υφεσιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας και οι αλλεπάλληλες μειώσεις στις τιμές των φαρμάκων, είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της αξίας της αγοράς από το 2010 και έπειτα. Την τελευταία τριετία (2015-2017) παρουσιάζεται ελαφρώς ενισχυμένη ως αποτέλεσμα της διαχρονικά αυξανόμενης νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης. Από το συνολικό μέγεθος αγοράς, τo 40,5% αφορά πωλήσεις φαρμάκων που διατέθηκαν απευθείας σε νοσοκομεία, ενώ το υπόλοιπο 59,5% αφορά πωλήσεις φαρμάκων προς φαρμακεία.

Η Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών Μελετών της ICAP αναφέρει ότι η οικονομική ύφεση των προηγούμενων ετών και η ανάγκη για συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το Πρόγραμμα Οικονομικής Προσαρμογής για τον εξορθολογισμό της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης, δημιούργησαν νέα δεδομένα και συνθήκες στην αγορά του φαρμάκου και αναπόφευκτα καθόρισαν την πορεία της.

Η επιβολή «εξοντωτικών» εκπτώσεων/κλιμακωτών εισφορών (rebate/clawback), το ύψος των οποίων διευρύνεται συνεχώς, συντηρούν το κλίμα οικονομικών πιέσεων στον κλάδο. Το συνολικό ποσό για το 2017 ανέρχεται σε €478 εκατ. (Clawback) και €402 εκατ. (Rebate). Το φαινόμενο εκτιμάται ότι θα διογκωθεί τα προσεχή έτη, καθώς οι εισφορές με τις οποίες αναμένεται να επιβαρυνθούν οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις το 2018 αγγίζουν τα €1.050 εκατ.

Μείζον πρόβλημα παραμένουν οι οφειλές από πλευράς του δημοσίου, οι οποίες δημιουργούν αλυσιδωτές αντιδράσεις και παρενέργειες, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων. Το συνολικό ύψος των χρεών των Νοσοκομείων ΕΟΠΥΥ προς τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις – μέλη του ΣΦΕΕ έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, παραμένει υψηλό καθώς διαμορφώθηκε σε €556 εκατ. τον Σεπτέμβριο του 2018 από €1.194 εκατ. το 2015. 

Από τη συγκριτική χρηματοοικονομική ανάλυση παραγωγικών/εισαγωγικών επιχειρήσεων προκύπτει πως οι παραγωγικές επιχειρήσεις εμφανίζουν υψηλότερη κερδοφορία (από το 2014 και έπειτα). Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις παρουσιάζουν υψηλότερους δείκτες δανειακής επιβάρυνσης, αλλά και βραχυπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων προς πωλήσεις. Τόσο ο μέσος όρος είσπραξης απαιτήσεων όσο και ο μέσος όρος εξόφλησης προμηθευτών (σε ημέρες) είναι σαφώς μεγαλύτερος για τις παραγωγικές επιχειρήσεις.

Το σύνολο του ενεργητικού δείγματος παραγωγικών επιχειρήσεων παρουσίασε σωρευτική αύξηση 17,3% περίπου την περίοδο 2013-2017. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων του κλάδου διευρύνθηκαν την εξεταζόμενη πενταετία (σωρευτική αύξηση: 10,3%), ενώ o συνολικός κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου μειώθηκε κατά 2,1%. Τα λειτουργικά κέρδη παρουσίασαν αυξομειώσεις στη διάρκεια της εξεταζόμενης πενταετίας και το 2017 επανήλθαν στα ίδια επίπεδα με το 2013, ενώ τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν διαχρονική αύξηση (2017/2013: +38,8%).

Το σύνολο του ενεργητικού δείγματος εισαγωγικών επιχειρήσεων κατέγραψε σωρευτική μείωση 3,7% περίπου την περίοδο 2013-2017. Τα ίδια κεφάλαια σταθεροποιήθηκαν την τελευταία διετία (2016-2017), ενώ αυξομειώσεις παρουσίασαν την εξεταζόμενη πενταετία οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις των εισαγωγικών επιχειρήσεων. Οι μεσομακροπρόθεσμες υποχρεώσεις και προβλέψεις περιορίστηκαν κατά 63% και ο συνολικός κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου υποχώρησε (κατά 9,2%) την περίοδο 2013-2017. Το λειτουργικό αποτέλεσμα ακολούθησε φθίνουσα πορεία την περίοδο 2013-2016, ενώ το 2017 επανήλθε στα επίπεδα του 2013. Ανάλογη πορεία κατέγραψε και το καθαρό αποτέλεσμα, το οποίο επιδεινώθηκε (κατά 28,7%) το 2017/13, ενώ και τα κέρδη EBITDA περιορίστηκαν κατά 19% περίπου την ίδια περίοδο.

Οι πωλήσεις φαρμάκων, σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτιμάται ότι διαμορφώθηκαν σε $1.158 δισ. το 2017, ενώ αναμένεται να ανέλθουν σε $1.550 δισ. το 2022. Η ευρωπαϊκή αγορά φαρμάκου (σε τιμές χονδρικής) εκτιμάται σε €207 δισ. περίπου το 2017, από €199,2 δισ. το προηγούμενο έτος (αύξηση 3,9%).

Πηγή

Continue Reading

Φορολογικά

Οι Υπολειπόμενες Φορολογικές Υποχρεώσεις.

Πριν πέσει η αυλαία για το ’18, μια σύντομη καταγραφή των βασικότερων, υπολειπόμενων φορολογικών υποχρεώσεων.

27/12 

Υποβολή ανακεφαλαιωτικών πινάκων ενδοκοινοτικών παραδόσεων και αποκτήσεων για το σύστημα VIES


28/12   

Υποβολή δήλωσης απόδοσης παρακρατούμενων φόρων (αφορά μερίσματα, τόκους και δικαιώματα με περίοδο αναφοράς Οκτ’18)


31/12

Intrastat για τις διενεργηθείσες ενδοκοινοτικές παραδόσεις και αποκτήσεις ΝοεμβρίουΦΠΑ για τις επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία (περίοδος Νοεμβρίου)

Παρακρατούμενοι φόροι (Φ.Μ.Υ. και Φ.Ε.Ε. μηνός Οκτ’18)

Υποβολή μισθωτηρίων συμβολαίων που συντάχθηκαν τον προηγούμενο μήνα

Φόρος διαμονής

Ειδική εισφορά διαδικτύου (2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ)

Υποβολή ΑΠΔ μηνός Νοεμβρίου

Πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών

Πληρωμή 4ης δόσης ΕΝ.Φ.Ι.Α.

Καταβολή τελών κυκλοφορίας 2019


 

Προανάκρουσμα παράτασης για τα τέλη κυκλοφορίας

Στο μεταξύ, χθες και για χρονικό διάστημα δύο-τριών ωρών, δεν ήταν εφικτή η πρόσβαση στην εφαρμογή εκτύπωσης των τελών, από οποιοδήποτε μάλιστα browser. Αν τυχόν δεν έχετε προμηθευτεί ακόμα τα τέλη κυκλοφορίας, αυτή η υπερφόρτωση και μόνο των server του Taxis (βλ. συνημμένο αρχείο) αποτελεί μια σαφή ένδειξη ότι αναμένεται -ως είθισται- μια ολιγοήμερη παράταση.

 

Continue Reading

Συνέδρια

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΗΓΕΣΙΑΣ

Η Leaders Lab, εταιρία που ειδικεύεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ηγεσίας και αλλαγής πεποιθήσεων, οπτικής και mindset, ανακοινώνει την έναρξη του προγράμματος Ανάπτυξης Ηγεσίας σε Αθήνα και Ηράκλειο, τον Φεβρουάριο του 2019, παράλληλα με την επιτυχημένη διεξαγωγή του στη Θεσσαλονίκη.

Το πρόγραμμα Ανάπτυξης Ηγεσίας σε Αθήνα, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη, απευθύνεται σε CEOs, Επιχειρηματίες, Ηγετικά Στελέχη Επιχειρήσεων, Managers και Team Leaders. Έχει διάρκεια 12 μηνών, με παρακολούθηση μίας εκπαιδευτικής συνεδρίας 6 ωρών κάθε μήνα. Στο πρόγραμμα, περισσότεροι από 94 ομιλητές, αυθεντίες σε παγκόσμιο επίπεδο, παρουσιάζουν, μέσω βίντεο, περισσότερες από 200 σύγχρονες τεχνικές ηγεσίας, εύκολα εφαρμόσιμες στην καθημερινότητα ενός ηγετικού στελέχους, επιχειρηματία ή ελεύθερου επαγγελματία προσαρμοσμένες στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Eπιπλέον το πρόγραμμα περιλαμβάνει πρακτική εξάσκηση περισσότερο από 80% στον χρόνο των εκπαιδευτικών συναντήσεων, προσωπικό business coaching από τη Σύμβουλο Ηγεσίας της Leaders Lab, Ιφιγένεια Παπαρούση και μηνιαίο πλάνο δράσης των συμμετεχόντων για πώς θα υλοποιήσουν τις τεχνικές αλλά και τι όφελος αναμένουν να έχουν από αυτές.

Χάρη στη μεθοδολογία της Leaders Lab, που εκτός άλλων, περιλαμβάνει εκτενή εξάσκηση στις τεχνικές που παρουσιάζονται και προσωπικό coaching, οι 54 εταιρείες με τα 168 ηγετικά στελέχη τους που συμμετείχαν στα προγράμματα Ανάπτυξης και Ενίσχυσης Ηγεσίας και Μετάλλαξης Πωλήσεων και Διαπραγματεύσεων της Leaders Lab, είχαν οικονομικά οφέλη που αντιστοιχούσαν σε 22,8 φορές απόδοση επί της αρχικής τους επένδυσης, μέσα σε ένα χρόνο, από χρήση των τεχνικών που τους παρουσιάστηκαν και εφάρμοσαν. Η μεθοδολογία που ακολουθούμε στην Leaders Lab έγινε αφορμή για 627 ιστορίες επιτυχίας και οικονομικά οφέλη αξίας 9,6 εκατομμυρίων ευρώ.

Αν είστε CEOs, Επιχειρηματίες, HR Directors, Ελεύθεροι Επαγγελματίες, Managers, Team Leaders και έχετε γύρω σας ανθρώπους που θα θέλατε να είναι περισσότερο παρακινημένοι, αν θέλετε οι συνεργάτες σας να κάνουν λιγότερα λάθη, αν θέλετε να πετυχαίνετε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στις διαπραγματεύσεις σας, αν διαχειρίζεστε καταστάσεις υψηλής συναισθηματικής φόρτισης με πελάτες, συνεργάτες ή προμηθευτές, αν θα θέλατε να έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τα σημαντικά της εργασίας σας, σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στο πρόγραμμα Ανάπτυξης Ηγεσίας της Leaders Lab στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στο Ηράκλειο που ξεκινά τον Φεβρουάριο του 2019.

Continue Reading

Trending