Επιχειρηματικότητα
Οι πολιτικές υγείας στο επίκεντρο του διεθνούς συνεδρίου POLITEIA του ΕΟΠΕ
Ένας από τους σημαντικούς μοχλούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να καταστεί και ο ιατρικός τουρισμός στην Ελλάδα, προσελκύοντας και αποκομίζοντας οικονομικά οφέλη που προσεγγίζουν και το μισό δις. Εντούτοις, από τις έρευνες που αναπτύχθηκαν στο Διεθνές Συνέδριο των Πολιτικών Επιστημόνων, που διεξήχθη στο Ζάππειο Μέγαρο, με τίτλο Europe at the Crossroads: Leadership,Challenges and State of Play και στην ενότητα οικονομία της υγείας, προκύπτει ότι για την σωστή προσέλκυση επενδύσεων και θετικών αποτελεσμάτων για τα δημοσιονομικά της χώρας επιβάλλεται, ένας κεντρικός συντονισμός και ότι αυτό αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε η προσπάθεια να είναι ολοκληρωμένη και αποδοτική.
Στα παραπάνω συμπεράσματα κατέληξαν, μεταξύ άλλων, οι συμμετέχοντες σε στρογγυλή τράπεζα με επίκεντρο τις πολιτικές υγείας, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου POLITEIA : an international conference of political scientists, το οποίο διεξήχθη στις 27 έως 29 Σεπτεμβρίου 2019.
Το συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων (ΕΟΠΕ), συγκέντρωσε στον ίδιο χώρο πάνω από 150 ερευνητές διάφορων ειδικοτήτων και τομέων, για ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τις εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς πολιτικές που αφορούν την καθημερινότητα και εν γένει την ζωή των σύγχρονων κοινωνιών.
Στην ενότητα για τις πολιτικές Υγείας, προέδρευαν η Ιατρός Ενδοκρινολόγος Δρ. Παρή Ράπτη , Αντιπρόεδρος του Διεπιστημονικού Συμβουλίου και ο αναπληρωτής Καθηγητής Αθανάσιος Βοζίκης , Διευθυντής του Εργαστηρίου Οικονομικών και Διοίκησης της Υγείας από το Πανεπιστήμιο του Πειραιά, ενώ στο θέμα αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος του ΕΟΠΕ., κος Συμεών Σιδηρόπουλος.
«Τα οικονομικά και οι πολιτικές υγείας θεωρούνται από τους βασικούς πυλώνες δραστηριοποίησης και παραγωγής επιστημονικού προϊόντος από τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων. Ένας μεγάλος αριθμός στελεχών του Οργανισμού ασχολούνται με τις πολιτικές της υγείας, με καθοδήγηση από πολύ έμπειρα στελέχη του χώρου», τόνισε ο κος Σιδηρόπουλος.
Στο πλαίσιο της συνεδρίας, παρουσιάστηκαν μεταξύ άλλων ερευνητικές εργασίες πολύ σημαντικών καθηγητών, που αφορούν σε τομείς όπως ο ιατρικός τουρισμός, η εκπαίδευση στελεχών υγείας, τα οικονομικά της υγείας, η επικοινωνία υγείας και η ολική ποιότητα υγείας, που διεξήχθησαν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Στο επίκεντρο ο ιατρικός τουρισμός
Η πρώτη έρευνα που αναπτύχθηκε είχε τίτλο «Επισκόπηση της βιβλιογραφίας στον Ιατρικό Τουρισμό: περιγραφική ανάλυση των σύγχρονων τάσεων στην Ελλάδα».
Σύμφωνα με μελέτη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ένας αισιόδοξος στόχος είναι να προσελκύσει η χώρα 100.000 ασθενείς το χρόνο, με κατά κεφαλήν κόστος 4000 ευρώ, εξασφαλίζοντας 400 εκατ. τζίρο για την ελληνική οικονομία.
Η Ελλάδα διαθέτει τα απαραίτητα χαρακτηριστικά και τις εγκαταστάσεις για να προσελκύσει ένα τέτοιο είδος τουρισμού, παρέχοντας υψηλό επίπεδο ιατρικών υπηρεσιών και σχετικά ανταγωνιστικές τιμές. Παράλληλα υπάρχουν ευκαιρίες και ενδιαφέρον για να καταστεί η χώρα κέντρο ιατρικού τουρισμού, εκλείπει όμως ο στρατηγικός σχεδιασμός.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, ορισμένες από τις απαραίτητες προϋποθέσεις αποτελούν, η δυνατότητα έκδοσης εθνικής βίζας, η μείωση του κόστους διαμονής-μεταφοράς, η διαμόρφωση ενός ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος και η ευελιξία στην προβολή των παρόχων υγείας.
Αποτελέσματα της έρευνας, υπογραμμίζουν ότι από τους φορείς της χώρας θα πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένες πολιτικές, όπως η βελτίωση και διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των υπηρεσιών υγείας, να υλοποιηθούν διακρατικές συμφωνίες σε θέματα ιατρικού τουρισμού και καμπάνιες προβολής των υπηρεσιών σε άλλα κράτη.
Την έρευνα παρουσίασε ο κ. Δημήτρης Μπατάκης .
Τα ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του ιατρικού τουρισμού στη χώρα εντόπισε και ανάλυσε με μια σειρά ερωτημάτων, η Πρόεδρος της Συνεδρίας Δρ. Παρή Ράπτη, προτρέποντας την περαιτέρω διερεύνηση σε θέματα άκρως σημαντικά που άπτονται του ιατρικού και του ιαματικού τουρισμού.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο θεσμικό πλαίσιο, στο σύστημα ασφαλιστικής κάλυψης των ασθενών που έρχονται από το εξωτερικό, στην σχέση των Ελληνικών Νοσοκομείων, ιδιωτικών κλινικών, ιατρικών δομών, με κρατικούς ασφαλιστικούς φορείς και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες του εξωτερικού.
Επίσης, έθεσε ερωτήματα για τον αριθμό των πιστοποιημένων και μη- λειτουργικών ιαματικών πηγών της Ελλάδος, ώστε και η χώρα μας να αξιοποιήσει τα οφέλη των παροχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απολαμβάνουν οι πολίτες της Ευρώπης. Έθεσε, επίσης, ερωτήματα για τις δυνατότητες ανάπτυξης δομών που αφορούν στον τομέα της φυσικής αποκατάστασης στην χώρα μας, τόσο στον τομέα συγγενών παθήσεων όσο και των μετατραυματικών προβλημάτων καθώς και στον τομέα wellness wellbeing και κατάθλιψης.
«Θα πρέπει να τεθούν όλοι οι προβληματισμοί στην Πολιτεία και να απαντηθούν, ώστε να γίνει ένας βέλτιστος προγραμματισμός και η χώρα να προχωρήσει σε ταχείες και βέλτιστες λύσεις. Και δεν αναφερόμαστε στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος λειτουργεί από μόνος του, όμως θα πρέπει να τεθούν κανόνες αλλά στην Χώρα, στις δομές και στους στόχους της», ανέφερε η Δρ Παρή Ράπτη, επισημαίνοντας το γεγονός ότι ο χώρος της Υγείας ενέχει σημαντικά ζητήματα λειτουργικότητας, που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό των οποιωνδήποτε στρατηγικών και πολιτικών Υγείας.
Ακλούθησε η ανάλυση έρευνας με θέμα:
«Εντοπισμός των εκπαιδευτικών αναγκών των επαγγελματιών παροχής ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα», με στόχο την στοχευμένη εκπαίδευση για την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας.
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, κρίνεται σκόπιμο τα εκπαιδευτικά προγράμματα να προσαρμόζονται στους στόχους του εκάστοτε Οργανισμού . Η επιμόρφωση οφείλει να είναι στοχευμένη και να αναδεικνύει τους ρόλους, τα καθήκοντα αλλά και τις ατομικές ανάγκες των καταρτιζομένων.
Αποτελεσματικές στρατηγικές στην έρευνα και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βελτίωση των υπηρεσιών υγείας. Αυτή την έρευνα παρουσίασε η κα Ιωάννα Τσαντίλη.
Ακολούθησε έρευνά με τίτλο «Επικοινωνία στον χώρο της υγείας: προβλήματα και προοπτικές».
Στην ανάγκη βελτίωσης της επικοινωνίας μεταξύ ιατρών, προσωπικού νοσοκομείων και ασθενών καθώς και στα οφέλη που αυτή θα προσφέρει στην αποτελεσματικότητα των ιατρικών υπηρεσιών.
Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι η αποτελεσματική επικοινωνιακή στρατηγική είναι ιδιαίτερα σημαντική στο χώρο της υγείας, καθώς συμβάλλει στην αποτελεσματική πρόληψη των ασθενειών, στην ενημέρωση των ασθενών , στην εύρυθμη λειτουργία των οργανισμών, στην προαγωγή της υγείας, στη μείωση των ανθρώπινων και υλικών πόρων, ενώ αυξάνει το βαθμό ικανοποίησης και προάγει τα κλινικά αποτελέσματα. Την έρευνα αυτή ανέπτυξε η κα Κωνσταντίνα Μπριόλα.
Επόμενη έρευνα που αναπτύχθηκε ήταν με θέμα:
«Διοίκηση ολικής ποιότητας και ηγεσία: ένας τρόπος βελτίωσης των υπηρεσιών ιατρικής περίθαλψης στην Ελλάδα», εξετάζοντας την ανάγκη διοικητικών μεταρρυθμίσεων και εφαρμογής καλών πρακτικών για την βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας.
Κρίσιμος παράγοντας για την ποιότητα στην υγεία είναι, μεταξύ άλλων, η στελέχωση με το κατάλληλο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, που θα είναι προσηλωμένο στην βελτίωση των παραγόμενων υπηρεσιών και θα διαθέτει το γνωσιακό υπόβαθρο, τα κατάλληλα εργαλεία υλοποίησης και δυνατότητες ευελιξίας. Η ικανοποίηση των ασθενών με μετρήσιμα στοιχεία σε μόνιμη βάση, προσβάσιμα στους πολίτες, με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών αλλά και ανάθεση υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των νοσοκομείων είναι κάτι που δεν πρέπει να αμεληθεί, προκειμένου να βελτιωθούν οι υπηρεσίες υγείας και να συμπιεστεί το κόστος.
Την έρευνα παρουσίασε ο κος. Δημήτρης Κρήτας.
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Αθανάσιος Βοζίκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς, με ειδίκευση στα Οικονομικά της Υγείας και τα Πληροφοριακά Συστήματα, έκλεισε το στρογγυλό τραπέζι ευχαριστώντας πρώτα απ’ όλα τους νέους επιστήμονες για την πληρότητα της παρουσίασης και την τεκμηρίωση των ευρημάτων των ερευνητικών τους εργασιών, καθώς και τους συνέδρους για την ενεργό συμμετοχή τους και το ενδιαφέρον που έδειξαν για τις θεματικές που αναπτύχθηκαν.
O κος Συμεών Σιδηρόπουλος, Πρόεδρος του ΕΟΠΕ και εμπνευστής του Συνεδρίου, απεύθυνε συγχαρητήρια στο Προεδρείο, ευχαριστώντας την διακεκριμένη Ιατρό Ενδοκρινολόγο, Δρ Παρή Ράπτη και τον Αναπληρωτή Kκαθηγητή, Αθανάσιο Βοζίκη.
Προγράμματα
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενώνει τις δυνάμεις του με το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» για να εκπαιδεύσει μικρούς και μεγάλους στη διάσωση ζωών!
Περισσότερα από 70.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα έχουν ήδη μάθει πώς να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να σώζουν ζωές μέσα από το πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» — και φέτος, χάρη στη συνεργασία με την Αντιδημαρχία Παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, το μήνυμα αυτό ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία της πόλης!
Η Θεσσαλονίκη πρωτοστατεί στην πρόληψη
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας, η Αντιδημαρχία Παιδείας Θεσσαλονίκης στηρίζει ενεργά το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112», θεμελιώνοντας μια ουσιαστική συνεργασία με την Παγκόσμια Καμπάνια. Στο πλαίσιο της δράσης, όλα τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της πόλης θα εκπαιδευτούν ώστε να αναγνωρίζουν τα βασικά συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου – Χέρι, Ομιλία, Πρόσωπο – και να θυμούνται να καλούν άμεσα το 112!
Η Αντιδήμαρχος Παιδείας Θεσσαλονίκης Έφη Θεοδωράκη, τόνισε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «μια επένδυση στη γνώση και την πρόληψη που ξεκινά από τις μικρές ηλικίες και έχει τη δύναμη να σώσει ζωές μέσα στις ίδιες μας τις οικογένειες».
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το απόσπασμα της συνέντευξης:
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με παγκόσμια απήχηση
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Εγκεφαλικών Επεισοδίων (World Stroke Organization – WSO) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Η καμπάνια ξεκίνησε πιλοτικά στην Ελλάδα και πλέον εφαρμόζεται σε 37 χώρες παγκοσμίως, με στόχο να φτάσει το μήνυμα της πρόληψης σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Μέχρι σήμερα, πάνω από 900.000 παιδιά διεθνώς έχουν συμμετάσχει στο πρόγραμμα, αποκτώντας γνώσεις ζωής και μεταδίδοντάς τες στις κοινότητές τους.
Λίγα λόγα για τους ΧΟΠΑ Ήρωες:
Το πρόγραμμα «Χ.Ο.Π.Α. Ήρωες 112» δημιουργήθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού για τα Εγκεφαλικά Επεισόδια (World Stroke Organization) και του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), σε συνεργασία με την Angels Initiative.
Αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την εκπαίδευση των πολιτών σχετικά με τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και τη σημασία της άμεσης δράσης. Μπορείτε να δείτε ολόκληρη τη μελέτη για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το πώς το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες κάνει τη διαφορά και σώζει ζωές εδώ.
Γνωρίσετε τους ΧΟΠΑ Ήρωες και βοηθήστε μας να μεταδώσουμε την γνώση για την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου σε όλες τις οικογένειες της Ελλάδας!
Επιχειρηματικότητα
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
BUSINESS COMMUNICATION
5 + 1 TIPS…. ΟΡΘΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ!
Είναι γνωστό πως η Επικοινωνία αποτελεί μέσο επαφής και διάδοσης μηνυμάτων μεταξύ των ανθρώπων σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και φυσικά επαγγελματικό επίπεδο. Στον τομέα του «Επιχειρείν», ο ρόλος της Επικοινωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη διαμόρφωση της εικόνας μιας επιχείρησης και την προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών της στον αποδέκτη, που δεν είναι άλλος από τον πελάτη- καταναλωτή.
Ο ρόλος του στελέχους Επικοινωνίας έγκειται ακριβώς στην ικανότητα του να διοχετεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγορά τα μηνύματα εκείνα που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του ευρύ κοινού -καταναλωτών για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.
Αυτή η μορφή επικοινωνίας διαφοροποιείται ανάλογα με το αντικείμενο της επιχείρησης, (εμπορική, τουριστική κ.α.),αποτελεί αντικείμενο σπουδών, ενώ απαιτεί ειδικές γνώσεις και τεχνικές.
Υπάρχουν αρκετοί κανόνες επικοινωνίας που χαρακτηρίζουν έναν επιτυχημένο επικοινωνιολόγο, ωστόσο θα αναφερθούμε στους σημαντικότερους από αυτούς.
- Η γνώση του αντικειμένου που προωθούμε αποτελεί τη βάση για τη σωστή μετάδοση του μηνύματος. Γνωρίζουμε με λεπτομέρειες το προϊόν-υπηρεσία και με τη σωστή τοποθέτηση και χρήση φωνής μεταφέρουμε στο συνομιλητή μας τους λόγους που θα τον κάνουν να το επιλέξει.
- Ο τρόπος που θα ξεκινήσουμε μια συζήτηση σε προσωπική επαφή με τον υποψήφιο καταναλωτή παίζει σημαντικό ρόλο για την έκβαση του ποθητού αποτελέσματος, που είναι η αποδοχή του μηνύματος. Κάνουμε πάντοτε ερωτήσεις που προωθούν τη συζήτηση.
- Το ότι είμαστε γνώστες του αντικειμένου της επικοινωνίας δε σημαίνει ότι μιλάμε ακατάπαυστα ή ότι διακόπτουμε το συνομιλητή μας σε τυχόν ερωτήσεις του. Πάνω από όλα, οφείλουμε να ακούμε και να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του.
- Οι ασκήσεις άρθρωσης βοηθούν σημαντικά στο να γίνουμε κατανοητοί από το συνομιλητή μας. Καθαρή προφορά, λέξεις κλειδιά, χροιά οικειότητας και στάση σώματος αποτελούν μερικά μονάχα από τα σημεία που οφείλουμε να εστιάσουμε κατά τη προετοιμασία μιας εταιρικής παρουσίασης σε μεμονωμένο υποψήφιο καταναλωτή ή ομάδα.
- Φυσικά, τόσο στην απευθείας όσο και στη γραπτή επικοινωνία δεν παραλείπουμε ποτέ να παραθέτουμε διάφορες εναλλακτικές προτάσεις που θα καταστήσουν το προϊόν που προωθούμε αναγκαίο και ανταγωνιστικό.
Σε περίπτωση που οι βασικοί κανόνες αποτελούν αρχή σε κάθε μας επαγγελματική επικοινωνία και επιθυμούμε να γνωρίζουμε ποιο είναι το μυστικό που θα μας οδηγήσει στο τελικό αποτέλεσμα, που είναι ακριβώς η επιλογή της υπηρεσίας ή του προϊόντος της επιχείρησης μας, να θυμόμαστε το εξής: Η επικοινωνία σε επαγγελματικό επίπεδο δε διαφέρει και πολύ από την καθημερινή επικοινωνία που έχουμε με ένα οικείο πρόσωπο που το εκτιμάμε και το σεβόμαστε. Είμαστε ευγενικοί, χαλαροί, το ακούμε, η επαφή μας στηρίζεται στην αλληλοκατανόηση αλλά πάνω από όλα είμαστε…Εμείς!
Από την Έλενα Τζήκα – Σύμβουλο Επικοινωνίας
Επιχειρηματικότητα
Διαπραγματεύσου με Αυτοπεποίθηση: 10 Στρατηγικά Βήματα
Συνήθως τα σεμινάρια διαπραγμάτευσης απευθύνονται σε στελέχη πωλήσεων όλων των βαθμίδων ιεραρχίας της επιχείρησης και επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες και απλές οδηγίες που ενώ συνήθως αποτελούν μέρος κοινής λογικής, πρέπει να επαναλαμβάνονται κατά καιρούς ώστε να υπογραμμίζεται ότι η σωστή γνώση του αντικειμένου, η αλήθεια στην επικοινωνία, η ευγένεια και η συνέπεια θα αποτελούν πάντα την πετυχημένη ραχοκοκαλιά της αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης.
1. Γνώρισε τον πελάτη σου. Η ενημέρωση σχετικά με τις προτεραιότητες και τις ανάγκες του υποψήφιου πελάτη σου, αποτελούν την βάση για την ανάπτυξη της στρατηγικής σου.
2. Γνώρισε τα όριά σου. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος για τις δικές σου προτεραιότητες και προετοιμασμένος για την κόκκινη γραμμή που αφορά ενδεχόμενη υποχώρησή σου. Να είσαι προετοιμασμένος από πριν με υπολογισμούς και μετρήσεις, κόστη και έξοδα και να συμβουλεύεσαι τα έγγραφα ή τυχόν συμφωνίες που θα πρέπει να έχεις μαζί σου.
3. Γνώρισε το προϊόν και τις υπηρεσίες σου. Πρέπει να τοποθετείς το προϊόν και τις υπηρεσίες με τέτοιο τρόπο που να δείχνει καθαρά τα οφέλη που θα προκύψουν για τον υποψήφιο αγοραστή και πελάτη σου
4. Μη μιλάς μόνο για τιμές και όρους. Υπέδειξε την συνέπεια που θα έχεις ως επιχείρηση στην μετά την πώληση σχέση σου με τον πελάτη, και τις υπηρεσίες που αφορούν σε παράπονα και δυσαρέσκειες. Αν πρέπει να διαπραγματευτείς για αυτά ξεκίνα από μία αλλαγή στους όρους της συμφωνίας σου και μην αρχίζεις με τη μείωση της τιμής σου.
5. Μην εκδηλώνεις συναισθήματα. Οι μορφασμοί και οι λεκτικές εκδηλώσεις δυσαρέσκειας, ενόχλησης, έκπληξης, θυμού, φόβου ή ανυπομονησίας φθείρουν την αξία της επαφής. Επαγγελματική συνοχή και ψυχραιμία θα πρέπει να σε χαρακτηρίζει ώστε να μην συμφωνήσεις σε λιγότερα από όσα πρέπει ή να οδηγηθείς σε αποτυχία διαχείρισης των διακυμάνσεων που προκύπτουν συνήθως στις επικοινωνίες και τις διαπραγματεύσεις.

6. Μη βιάζεσαι να μοιράσεις την διαφορά. Στόχος είναι η επωφελής αμοιβαία συμφωνία και όχι η «όπως- όπως» πώληση. Πολλοί εξασκημένοι αγοραστές γνωρίζουν να πιέζουν τον πωλητή, ακόμη και αν έχουν πετύχει τους όρους που επιθυμούν. Ο πελάτης σου θα πρέπει να κατανοεί ότι είσαι ειλικρινής στα όρια σου και ότι η διάρκεια της συνεργασίας του μαζί σου θα του αποφέρει ακόμη περισσότερα οφέλη.
7. Μην αγνοείς τα μικρά ζητήματα και τα ψιλά γράμματα. Η εμπειρία έχει δείξει ότι όταν βάζεις στο τραπέζι όλα τα θέματα εξαρχής, ο πελάτης σου αντιλαμβάνεται την ειλικρινή σου προσέγγιση και αφήνει στην άκρη την υποψία και την επιφύλαξη ότι κάτι κρύβει η συμφωνία.
8. Διαχειρίσου σοφά τον χρόνο της επαφής σου με τον πελάτη. Ο στόχος
σου είναι η πώληση. Προχωράς προς αυτήν ή όχι; Αν συναντάς ξεκάθαρη άρνηση ή αντίρρηση από τον πελάτη σου μη συνεχίζεις. Εφόσον αξιολογείς ότι αναγνωρίζεις άλλες ανάγκες σε αυτόν, ας επανέλθεις άλλη φορά, κατάλληλα προετοιμασμένος. Προχώρα στον επόμενο του πελατολογίου σου.
9. Διατήρησε την ευγένειά σου και μην δείχνεις οικειότητα. Να μιλάς στον πληθυντικό όταν διαπραγματεύεσαι, έστω και αν ο συνομιλητής σου επιμένει να σε προσφωνεί σαν τον παλιόφιλό του. Ο επαγγελματισμός, η διακριτικότητα και ο σεβασμός που πρέπει να κερδίζεις από την ιδιότητά σου, είναι η ταυτότητα και η στολή σου. Θα πρέπει να γίνεσαι αναγνωρίσιμος για αυτά και να αρέσεις στους ανθρώπους για την σταθερότητα αυτών των στοιχείων στην προσωπικότητά σου. Μη γίνεσαι αδιάκριτος με προσωπικά στοιχεία του πελάτη σου αλλά να συμπάσχεις με τις ανθρώπινες στιγμές του.
10. Η διαπραγμάτευση μπορεί να είναι μια μάχη. Η στρατηγική θα πρέπει να προηγηθεί ενώ είναι απαραίτητο να διερευνηθούν με προσοχή τα υπέρ και τα κατά την εν δυνάμει επαφής εκ των προτέρων. Πάντα να έχεις ένα plan B, έτοιμο στον χαρτοφύλακά σου. Όταν φεύγεις από το τραπέζι της συζήτησης άφησε τα σημάδια σου, ώστε να σε θυμούνται. Τα στοιχεία επικοινωνίας, ένα μικρό δώρο προσφοράς ή δοκιμής του προϊόντος, μια πρόσκληση, ένα ενημερωτικό φυλλάδιο …και πάνω απ’ όλα το χαμόγελό και την ευγένειά σου. Πάντα η πρώτη εντύπωση μετράει!
της Μαριάννας Τσουλιά.
-
ΥγείαΒαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
ΓαστρονομίαΤο μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα ΠρόσωπαΔέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Εκδηλώσεις«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»
-
LifestyleΑνακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
ΚινηματογράφοςΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
ΕκδηλώσειςΤο 15ο Φεστιβάλ Μελιού τιμάει την Παναγία Μελισσού
-
ΕκδηλώσειςΣυνέδριο: Οικολογική Κρίση & Οικονομικές Επιπτώσεις

