Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

«Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Διημερίδα αφιερωμένη στον εμβληματικό καλλιτέχνη Takis με τίτλο «Ο γλύπτης Takis και ο 21ος αιώνας. Θέσεις και ανατροπές» διοργανώθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών.
Η διημερίδα που διεξήχθει στις 21 Σεπτεμβρίου αποτέλεσε φόρο τιμής στον γλύπτη που πέθανε σε ηλικία 94 ετών στις 9 Αυγούστου 2019.

Takis – Συνεδριακό Κέντρο των Δελφών

Τον συντονισμό και την εποπτεία του αφιερώματος είχε ο θεωρητικός τέχνης, Τάκης Μαυρωτάς, Διευθυντής του εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Στη διημερίδα συμμετείχαν διευθυντές μουσείων, ιστορικοί, κριτικοί της τέχνης και επιμελητές εικαστικών εκθέσεων που γνωρίζαν σε βάθος το έργο του Takis.
Παράλληλα από τις 21/9 έως 8/10 διοργανώνετε μικρό εικαστικό αφιέρωμα στην Αίθουσα Εκθέσεων του Συνεδριακού Κέντρου, με φωτογραφίες, κείμενα και αντιπροσωπευτικά γλυπτά του Takis.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/ο-γλύπτης-takis-και-ο-21ος-αιώνας-θέσεις-και

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Τέχνη πολιτισμός

Πάμπλο Πικάσο: Οι Βασίλισσες και τα χαλάκια της πόρτας

Με αφορμή την έκθεση των Alexander Calder και Pablo Picasso στο Παρίσι, στο Musée Νational Picasso-Paris σε μια έκθεση 120 έργων, σας παρουσιάζουμε τα γυμνά κορίτσια του καρδιοκατακτητή καλλιτέχνη

THERE ARE ONLY TWO TYPES OF WOMEN – GODDESSES AND DOORMATS.

PABLO PICASSO

Αυτή είναι η άποψη του Pablo Picasso (1881 – 1972) για τις γυναίκες της ζωής του, αλλά και για τις γυναίκες γενικότερα, που αν και καυστική δεν θα μπορούσε να έχει εκφραστεί διαφορετικά, γιατί ο ίδιος δεν μας είχε συνηθήσει σε συμβατικές εκφράσεις. Σωστή ή λάθος δεν είμαστε εδω για να την κρίνουμε, γιατί το μόνο σίγουρο είναι πως δικαιούται να την έχει μιας και το γυναικείο φύλο είχε πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο στη δουλειά του όσο και στη ζωή του.

Γράφει η Λιάνα Ζωζά

Ιδαίτερες συστάσεις δεν θα κάνουμε για τον Pablo Picasso, γιατί δεν τις χρειάζεται. Μεγάλη έκθεση με τίτλο » The EY Exhibition Picasso 1932 – Love, Fame, Tragedy» παρουσιάστηκε στην Tate Modern στις 8 Μαρτίου 2018, με κύριο θέμα τα γυμνά κορίτσια των έργων του.

Ανάμεσα στα σημαντικά εκθέματα, έργα και προσωπικά αρχεία ξεχώρισαν τα τρία καταπληκτικά έργα του που απεικονίζουν τη νεαρή ερωμένη του Marie-Thérèse Walter, και παρουσιάστηκαν μαζί για πρώτη φορά από τότε που δημιουργήθηκαν σε διάστημα μόλις πέντε ημερών το Μάρτιο του 1932.

Ένα από αυτά, το NudeWomaninaRedArmchair, 1932, ολοκληρώθηκε από τον Picasso μέσα σε μιά ημέρα. Η Marie-Thérèse παρουσιάζεται σε αυτό – όπως και στα περισσότερα πορτρέτα της – σαν ένα σύνολο από αισθησιακές καμπύλες. Ακόμη και τα “μπράτσα” της κόκκινης πολυθρόνας έχουν παρουσιαστεί στην υπερβολή τους για να αντιστοιχούν στις πληθωρικές καμπύλες του σώματος της. Το πρόσωπο αποτελεί μια διπλή εικόνα: η δεξιά πλευρά του μπορεί να θεωρηθεί σαν το πρόσωπο ενός εραστή στο προφίλ του,  που της δίνει ένα φιλί στα χείλη.

                                                                      Nude Woman in a Red Armchair 1932

Τo 1932, ήταν η πιο δημιουργική καλλιτεχνικά χρονιά για τον Pablo Picasso, ένα “έτος θαυμάτων”, όπως χαρακτηρίσθηκε. Επιλέγουμε ένα ακόμη από τα έργα του στα οποία απεικονίζεται η ερωμένη του  Marie-Thérèse η πρωταγωνίστρια της χρονιάς των θαυμάτων.

Το έργο είναι το Girl before a Mirror και το όμορφο κορίτσι αλλάζει σε γυναίκα και περνά από την κοριτσίστικη αθωότητα στην ανακάλυψη της γυναικείας της υπόστασης και σεξουαλικότητας. Ημισέληνος και ήλιος, νύχτα και μέρα, ηρεμία και ζωντάνια ξεπηδούν μέσα από τις φόρμες και τα χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος.

Δείτε περισσότερα στο:

https://artviews.gr/πάμπλο-πικάσο-οι-βασίλισσες-και-τα-χαλ

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Η μικρογραφία ως τρόπος έκφρασης στη Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη

H Nitra Gallery στη Θεσσαλονίκη με μεγάλη χαρά παρουσιάζει τη διατομική έκθεση Realized Fragments των Γρηγόρη Γκρόζου και Εμμανουήλ Μπιτσάκη, δύο εικαστικών οι οποίοι επιλέγουν τη μικρογραφία ως τρόπο έκφρασης. Η έκθεση θέτει ερωτήματα σχετικά με την ιδεολογία και τα αίτια αυτής της επιλογής και επιχειρεί να αποκωδικοποιήσει την αναγκαιότητα της κατασκευής μικρού μεγέθους έργων, που συμπυκνώνουν σύνθετα σύμπαντα, υποκατάστατα της πραγματικότητας.

                                                                          Γρηγόρης Γκρόζος, Secret Garden

Ο Γρηγόρης Γκρόζος κατασκευάζει γλυπτικές συνθέσεις με την πρόθεση να δημιουργήσει συμβολικές μικρογραφίες του κόσμου, όπου συνυφαίνει αντιφατικές έννοιες και θέματα, ενώ ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης ζωγραφικά έργα σε διακριτικού μεγέθους επιφάνειες, όπου συνθέτει ελεγχόμενους, άψογα οργανωμένους κόσμους.

Δείτε περισσότερα στο:
https://artviews.gr/η-μικρογραφία-ως-τρόπος-έκφρασης-στη-nitra-ga

 

Continue Reading

Τέχνη πολιτισμός

Πρόσκληση εκδήλωσης στη Ρώμη για την προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την προώθηση των ιδεών των νεοφυών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις Περιφέρειες οι οποίες έχουν ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκές Επιχειρηματικές Περιφέρειες απευθύνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με την ιδιότητα της Ευρωπαϊκής Επιχειρηματικής Περιφέρειας (European Entrepreneurial Region 2018 – EER) για το 2018. Στο πλαίσιο του θεσμού EER, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προσκαλεί τις νεοφυείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κεντρική Μακεδονία να συμμετάσχουν στο συνέδριο του δικτύου EBN στη Ρώμη (23-25 Οκτωβρίου 2019), προκειμένου να προωθηθούν οι ιδέες των συμμετεχόντων σε επενδυτές.

Το EBN είναι ένα δίκτυο περίπου 150 πιστοποιημένων επιχειρήσεων και κέντρων καινοτομίας, με βάση τους κωδικούς BIC της ΕΕ, καθώς και άλλων 70 οργανισμών που υποστηρίζουν την ανάπτυξη και εξέλιξη καινοτόμων επιχειρηματιών, νεοφυών επιχειρήσεων και ΜΜΕ. Το δίκτυο EBN είναι επίσης μια κοινότητα επαγγελματιών, η καθημερινή εργασία των οποίων βοηθά αυτές τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν με τον πιο αποτελεσματικό, αποδοτικό και βιώσιμο τρόπο.

Κατά τη διάρκεια των διήμερων εκδηλώσεων του συνεδρίου του δικτύου EBN στη Ρώμη, οι επιλεγμένες νεοφυείς επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν, να συναντηθούν, να συνδεθούν, να προωθήσουν τις δραστηριότητές τους και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ευκαιρίες χρηματοδότησης.

Στο πλαίσιο του έργου, προσφέρεται η ευκαιρία σε 15 νεοφυείς επιχειρήσεις για συμμετοχή στο συνέδριο.

Τα κριτήρια επιλογής έχουν ως εξής. Η ενδιαφερόμενη επιχείρηση θα πρέπει:

  • Να είναι εγγεγραμμένη σε Περιφέρεια που έχει ανακηρυχθεί «Ευρωπαϊκή Επιχειρηματική Περιφέρεια» στο πλαίσιο του θερμού EER
  • Να μπορεί να παρουσιάσει την ιδέα της και να έχει τη δυνατότητα προσέλκυσης της αγοράς
  • Να επιδεικνύει μια στρατηγική ανάπτυξης και δυνατότητα εξέλιξης
  • Να διαθέτει μια αφοσιωμένη και έμπειρη ομάδα διαχείρισης
  • Να διαθέτει επιχειρηματικό σχέδιο ή μια εκτενή περίληψη αυτού
  • Να έχει λάβει, κατά προτίμηση (αλλά όχι υποχρεωτικά) ήδη μια προχρηματοδότηση πριν από την έναρξη της
  • Να έχει σαφή ανάγκη για χρηματοδότηση

Για πληροφορίες και ενημερώσεις σχετικά με το συνέδριο του δικτύου ΕΒΝ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέξουν στην ιστοσελίδα του συνεδρίου:  http://www.ebncongress.eu/content/13-startups

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν θα πρέπει να συμπληρώσουν το ηλεκτρονικό έντυπο αίτησης στον παρακάτω σύνδεσμο το αργότερο έως τις 27 Σεπτεμβρίου 2019.

 

Ηλεκτρονική αίτηση:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfBsyamPR-B2RdGGdx9Qn3OwWm2RAxWhgP0vja9XoCWz8s1uw/viewform

Οι επιχειρήσεις που θα επιλεγούν για συμμετοχή θα ενημερωθούν την 1η Οκτωβρίου 2019 μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Τα έξοδα ταξιδιού και διαμονής για τις νεοφυείς επιχειρήσεις που θα επιλέγουν να συμμετάσχουν στο συνέδριο καλύπτονται έως και 350 €.

Οι επιλεγμένες νεοφυείς επιχειρήσεις θα έχουν δωρεάν είσοδο στο συνέδριο (αξίας 750 €).

Η συμμετοχή στο δείπνο δικτύωσης

Continue Reading

Trending