Connect with us

Τουρισμός

Ο Τουρισμός είναι εθνική προσπάθεια

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (20/12/2021) στη Βουλή των Ελλήνων το νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού «Πρότυποι Τουριστικοί Προορισμοί Ολοκληρωμένης Διαχείρισης, Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, Ιαματικές Πηγές Ελλάδας και άλλες ρυθμίσεις για την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης». O Υπουργός Τουρισμού κ Β. Κικίλιας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο αναπτυξιακό, που υποστηρίζει στρατηγικά το τουριστικό προϊόν και απαντά στις ανάγκες του τουριστικού κλάδου, προσφέροντας σύγχρονα εργαλεία τουριστικής ανάπτυξης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.

«Διαθέτουμε 320 εκ. ευρώ από το RRF, ακριβώς για αυτά τα εργαλεία: λιμάνια, μαρίνες, χιονοδρομικά κέντρα, ιαματικές πηγές, προσβασιμότητα για τα ΑμεΑ, ψηφιοποίηση του Τουρισμού, διότι η τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας είναι εθνική προσπάθεια». Β. Κικίλιας, atlantea.news, 21/12/2021. 

Με ικανοποίηση παρακολουθούμε τις επιλογές της σημερινής διοίκησης της πολιτείας η οποία θεωρεί την τουριστική ανάπτυξη ως εθνική προσπάθεια. Μάλιστα επισημαίνουμε ότι όλη η πολιτεία λειτουργεί ως προωθητής-διαφημιστής του ελληνικού τουρισμού. Και οι στήριξη των ελλήνων επιχειρηματικών τουρισμού δεν σταματούν εκεί. Υπάρχουν ειδικές μορφές δανειοδοτήσεων. Προβλέπονται ειδικές ρυθμίσεις για την απασχόληση προσωπικού (όχι πάντα ελλήνων …). Και τώρα στην πανδημία covid-19 στηρίζονται οι επιχειρήσεις τουρισμού με «μη» επιστρεπτέες προκαταβολές από τα χρήματα της πολιτείας. 

Ταυτόχρονα καταγράφουμε ότι οι επιχειρηματίες τουρισμού δαπανούν ΜΟΝΟ 7% από τα συνολικά τους έξοδα για την προμήθεια ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη έρευνα της CWF (2017). Στην ίδια έρευνα το υψηλότερο ποσοστό δαπανών καταγράφηκε στην Κρήτη, με 13%. Οι έλληνες επιχειρηματίες τουρισμού λειτουργούν ως dealer των εισαγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών ανταγωνιζόμενοι τα ελληνικά προϊόντα & υπηρεσίες. 

Και κάπου εκεί αναφέρεται ότι στην Ιταλία (με περίπου παρεμφερές κλίμα και πολιτιστικά χαρακτηριστικά) οι Ιταλοί ξενοδόχοι αγοράζουν από την Ιταλική αγορά το 70% (εβδομήντα τοις εκατό) των συνολικών εξόδων τους. Μπράβο στους Ιταλούς, κρίμα για τους Έλληνες ….

Ο προβληματισμός, μετά την πανδημία covid-19, είναι γιατί δεν διακρίνεται κάπου ότι … «και η Αγροτική Ανάπτυξη είναι εθνική προσπάθεια». Η διάχυτη αίσθηση είναι ότι οι αγρότες δεν αναγνωρίζονται ως επιχειρηματίες, και υφίστανται ένα περίεργο, σχεδόν «ρατσιστικό», bullying. 

Οι υπουργοί Γεωργίας της ΕΕ ενέκριναν (13/12/2021) τα συμπεράσματα για την προστασία του συστήματος εφοδιασμού τροφίμων (επισιτιστική ασφάλεια) της ΕΕ από μελλοντικές απειλές. Παρότι οι υφιστάμενοι μηχανισμοί κατόρθωσαν να μετριάσουν τις χειρότερες επιπτώσεις της πρόσφατης πανδημίας, οι υπουργοί συμφωνούν ότι τα διδάγματα που αντλήθηκαν από τη νόσο COVID-19 θα πρέπει να τροφοδοτήσουν την προσέγγιση της ΕΕ όσον αφορά τις μελλοντικές καταστροφές. Jože Podgoršek, Προεδρεύων Υπουργός Γεωργίας της Σλοβενίας. ΕΕ. pelazkarabo.blogspot.com, 14/12/2021. (σσ Κάτι αλλάζει πολύ σιγά-σιγά και τα τρόφιμα, η παραγωγή τους και η διανομή τους φαίνεται ότι μπαίνει πάλι στις προτεραιότητες. Ιδανική λύση θα μπορούσε να είναι τόσο η Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα όσο και οι Αγορές Αγροτών).

Ο ελληνικός αγροδιατροφικός τομέας είναι ευάλωτος σε εγχώριες οικονομικές κρίσεις, σύμφωνα με την «Παγκόσμια Κατάσταση της Διατροφής και της Γεωργίας» Οι χώρες πρέπει να καταστήσουν τα συστήματα αγροδιατροφής τους πιο ανθεκτικά σε απρόσμενες αναταραχές, όπως αυτές που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, σύμφωνα με την «Παγκόσμια Κατάσταση της Διατροφής και της Γεωργίας» για το 2021 που δημοσιεύθηκε από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO). Όπως αναφέρει η έκθεση, η οποία αξιολογεί την ανθεκτικότητα των χωρών, «χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία, οι απρόβλεπτες κρίσεις θα συνεχίσουν να υπονομεύουν τα συστήματα αγροδιατροφής». Ν. Γαργαλάκος, 28/11/2021. Μια καλή λύση θα μπορούσε να είναι η οργάνωση Τοπικής Εφοδιαστικής Αλυσίδας, η οργάνωση τοπικών Αγορών Αγροτών, η οργάνωση Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας, η υποστήριξη τοπικών συστημάτων παραγωγής αγροδιατροφικών προϊόντων, η Κοινωνικά Υποστηριζόμενη Γεωργία-ΚΥΓΕΩ κλπ.

Ο ελληνικός τουρισμός απλά εκμεταλλεύεται (αποικιοκρατικά?…) το τοπικό περιβάλλον (φυσικό, τεχνικό, κοινωνικό, πολιτιστικό, υποδομές κλπ), αγοράζει τοπικά μόνο το 7%, αφήνει έσοδά του στο εξωτερικό, τα κέρδη των επιχειρήσεών του ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και χαρακτηρίζεται εθνική υπόθεση.

Η ελληνική αγροτική δραστηριότητα είναι στενά συνυφασμένη με τον τόπο, αξιοποιεί το τοπικό φυσικό περιβάλλον, τον τοπικό πολιτισμό, την τοπική άϋλη κληρονομιά, την τοπική παραγωγή, τους τοπικά απασχολούμενους. Οι έλληνες αγρότες είναι στενά συνδεδεμένοι με τον τόπο τους, τα τυχόν κέρδη μένουν στον τόπο και ΔΕΝ χαρακτηρίζεται ακόμα μέχρι σήμερα εθνική υπόθεση …

Ακόμα και ο Αγροτουρισμός που είναι προσφορά τουριστικών υπηρεσιών από αγρότες στις εκμεταλλεύσεις τους αντί να προστατεύεται ως εθνική υπόθεση, το Υπουργείο Τουρισμού υποστηρίζει παρασιτική δομή, η οποία «νόθα» υφαρπάζει τον Αγροτουρισμό» από τους αγρότες και τον παρουσιάζει ως κομμάτι του Τουρισμού, ενώ το κομμάτι του τουρισμού που αφορά την ύπαιθρο ονομάζεται «Τουρισμός υπαίθρου». Συμβαίνει ότι σχεδόν σε όλα τα θέματα που έχουν σχέση με τον αγροτικό κόσμο. Κάπου υπάρχει μια Ανώνυμη Εταιρεία της Ιδιωτικής Κερδοσκοπικής Οικονομικής, που έχει συσταθεί κυρίως από μια Τράπεζα και μια τεχνική εταιρεία, η οποία λέει ότι εκπροσωπεί τους Συνεταιρισμούς της Κοινωνικής Οικονομίας και εκπροσωπεί ακόμα και τον αγροτικό συνδικαλισμό. 

Βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη του Αγροτουρισμού αποτελούν η ανάγκη των ταξιδιωτών για μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες που ενσωματώνουν στοιχεία από την τοπική παράδοση και την κοινότητα καθώς και η αποσύνδεση από την τεχνολογία και το αυξημένο ενδιαφέρον για την αγροτική παραγωγή. Οι ταξιδιώτες απαιτούν ποιότητα, υγιεινή & ασφάλεια και αυθεντικότητα από τους παρόχους του εν λόγω προϊόντος καθώς και εύκολη και άμεση προσβασιμότητα στους προορισμούς. Βασικές τάσεις: εξειδικευμένα τουριστικά γραφεία, πιστοποίηση αγροτουριστικών καταλυμάτων, συμπράξεις / δίκτυα παραγωγών και παρόχων αγροτουρισμού. Και όλα αυτά από αγρότες και βέβαια πρέπει και αυτά να είναι εθνική προσπάθεια, όχι μόνο οι «επιχειρηματίες» τουρισμού. 

Καλά Χριστούγεννα, και από 10 Ιαν 2021, κάθε ημέρα στις 21.00-22.00 στο κανάλι STENT.net.gr διαδικτυακά στο Agro Bus για αγροτικά και όχι μόνο. 

Τουρισμός

Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική

Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.

Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;

Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.

Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:

  1. Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
  3. Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.

Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα

Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.

Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.

Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:

Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας

Tips:

-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.

Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Τουρισμός

Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση

Σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει παρατηρηθεί μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν τον τόπο διαμονής τους, με μια αυξανόμενη επιθυμία για πιο ήσυχες περιοχές που προάγουν την ηρεμία και την ησυχία. Ποιες πόλεις σε όλο τον κόσμο είναι οι καλύτερες για ήσυχη διαβίωση;

Νέα έρευνα της Compare the Market AU ανέλυσε 39 Ευρωπαικές πόλεις χρησιμοποιώντας διάφορους παράγοντες, όπως ο πληθυσμός, η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η βαθμολογία ηρεμίας, τα μονοπάτια περιπάτου και οι δημόσιοι κήποι, για να αποκαλύψει την καλύτερη πόλη στον κόσμο για ήσυχη διαβίωση.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση αποκαλύφθηκαν ως εξής:

Στην κορυφή της λίστας των καλύτερων πόλεων του κόσμου για ήσυχη διαβίωση βρέθηκε το Γκρατς στην Αυστρία με βαθμολογία 5,344 στα 8. Έχοντας μία από τις υψηλότερες βαθμολογίες ειρήνης, χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας και μόλις 5,36 κλαμπ και μπαρ ανά 100.000 κατοίκους, το Γκρατς είναι η ιδανική πόλη για όσους προτιμούν έναν ήσυχο τρόπο ζωής.

Καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ταξιδεύουμε στην Καμπέρα της Αυστραλίας. Παρά την ιδιότητά της ως πρωτεύουσας, η Καμπέρα φημίζεται ως μία από τις πιο ήσυχες πόλεις του κόσμου. Με χαμηλό ποσοστό κυκλοφοριακής συμφόρησης 21%, σχεδόν 250 μονοπάτια για περπάτημα και πολλά στούντιο γιόγκα για να ηρεμήσετε, η Καμπέρα προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για ασφαλή διαβίωση. Η πόλη φημίζεται για την παροχή στους κατοίκους της ελευθερίας να ακολουθήσουν τα ενδιαφέροντά τους και για την εξαιρετική ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Την τρίτη θέση εξασφαλίζει η Ζυρίχη της Ελβετίας, η οποία φημίζεται ως ένα από τα πιο ήσυχα και γραφικά μέρη για να κατοικεί κανείς. Με το χαμηλό ποσοστό εγκληματικότητας και τους γαλήνιους δημόσιους κήπους της, η Ζυρίχη προσφέρει ένα ειδυλλιακό περιβάλλον για ειρηνική διαβίωση. Εξυπηρετεί τέλεια τα άτομα που εκτιμούν την ηρεμία έναντι της φασαρίας της ζωής στην πόλη.Συνολικά, οι ευρωπαϊκές χώρες κυριαρχούν στις 10 κορυφαίες κατατάξεις, με πόλεις όπως το Ελσίνκι (4,694), η Βιέννη (4,653), το Μπρνο (4,646), το Μόναχο (4,619), η Κοπεγχάγη (4,600) και η Στοκχόλμη (4,583) να διακρίνονται. Η παρουσία τους υπογραμμίζει όχι μόνο την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και τον τρόπο ζωής τους, αλλά και το γεωγραφικό τους πλεονέκτημα, το οποίο προάγει ένα γαλήνιο και ειρηνικό περιβάλλον διαβίωσης. 

Σχολιάζοντας τη μελέτη, ο Stephen Zeller, Γενικός Διευθυντής της Compare the Market AU, δήλωσε: «Η ήσυχη ζωή προσφέρει πολλά οφέλη, όπως η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και η μείωση των επιπέδων άγχους. Ενισχύει τη διανοητική διαύγεια και τη δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τις ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη βαθύτερη σύνδεση με τη φύση. Είναι σπουδαίο που μπορούμε να παρουσιάσουμε μερικά από τα υπέροχα μέρη σε όλο τον κόσμο όπου είναι καλύτερο να ζείτε αν αυτός είναι ο τρόπος ζωής που προτιμάτε».

Η αναλυτική παγκόσμια κατάταξη βρίσκεται εδώ: https://www.comparethemarket.com.au/home-loans/features/best-cities-for-quiet-living/

Continue Reading

Trending