Connect with us

Οικογένεια

Παιχνίδι – δώρο ζωής και ομαλής ανάπτυξης των παιδιών μας

Παιχνίδι! Τι σημάνει αυτή η λέξη; Ποια τα όρια στο παιχνίδι των μικρών μας πρωταγωνιστών ; Μπορούμε να ονομάσουμε παιχνίδι , κάποια οργανωμένη δραστηριότητα του παιδιού μας;

Σαν ενεργή παιδαγωγός & μητέρα δυο παιδιών νιώθω έντονη την ανάγκη να αφιερώσω ένα άρθρο μου στην πολύτιμη αξία του παιχνιδιού στις ζωές των παιδιών μας. Αν και επίσημος όρος για τη λέξη παιχνίδι δεν υπάρχει. Το παιχνίδι, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κατάκτησης των γλωσσών , των αξιών & των πολιτισμών μας . Οι τελευταίες έρευνες μας αποδεικνύουν ότι παιδιά και μεγάλοι χρειαζόμαστε τη μαγεία του ελεύθερου παιχνιδιού για να αναπτύξουμε τις κοινωνικές , γνωστικές & άλλες δεξιότητες μας, αλλά & τη συναισθηματική μας ευτυχία.
Ορισμένοι γονείς μην έχοντας σαφή εικόνα για την πολύτιμη αξία του παιχνιδιού στη ζωή του παιδιού τους προσπαθούν να του το στερήσουν προσθέτοντας εξτρά υποχρεώσεις στο καθημερινό πρόγραμμα του πχ. Λέει ένας πατέρας στον 5 χρόνο γιο του: «Ας γραφτείς στο μπάσκετ, να μάθεις κάτι εποικοδομητικό από το να παίζεις με τις ώρες στην πιλοτή του σπιτιού μας»
Η γηραιά ήπειρος αντιμετωπίζει την τελευταία 15ετία πλήθος προκλήσεων σε κοινωνικό, περιβαλλοντολογικό αλλά & οικονομικό επίπεδο. Όλα αυτά συντελούν στο να δημιουργούνται πολύ συχνά στα οικογενειακά μας περιβάλλοντα στρεσογόνες καταστάσεις , ενώ παράλληλα τα εκπαιδευτικά μας συστήματα όλο και παροχούν τις ευκαιρίες μας. Αποτέλεσμα σε όλα αυτά είναι ότι το ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών μας καθώς και η ομαλές συνθήκες της παιδικής ανάπτυξης τους να βρίσκονται πράγματι σε απειλή πολύ συχνά
Κάποιες δυτικές χώρες δίνουν έμφαση στο να δημιουργούν πλούσιο & διεγερτικό περιβάλλον με υποστήριξη και ενθάρρυνση , που ωθεί το παιδί να πειραματιστεί όλο και με περισσότερα πράγματα, να παίξει να αναγνωρίσει και να μάθει μέσα από τα λάθη του. Κάποιες άλλες, δίνουν έμφαση στην πρώιμη γνώση των μικρών παιδιών αυτή που θα τα φέρει από πολύ μικρά σε επαφή με τις οργανωμένες γνωστικές , αριθμητικές, γλωσσικές & άλλες δεξιότητες με αποτέλεσμα να γίνεται όλο και πιο περιορισμένος ο χρόνος των μικρών μας πρωταγωνιστών, για δημιουργικό παιχνίδι.
Σε μια μεγάλη έρευνα που έκανε το Πανεπιστημίο του Cambridge, με τον κορυφαίο καθηγητή D. Writebread καταλήγουν πως για να διασφαλίσουμε την υγιή, κοινωνική, νοητική & συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μας, ειδικά των μικρών παιδιών της προσχολικής ηλικίας, θα πρέπει να τους διαμορφώνουμε ευκαιρίες & συνθήκες ελεύθερου παιχνιδιού μέσα στο καθημερινό τους πρόγραμμα.
Από τα πρώτα αρχαιολογικά ευρήματα της ιστορίας του ανθρωπίνου είδους , από ανασκαφές σε κομβικά ιστορικά σημεία καθώς και μέσα από μελέτες ανθρωπολόγων & κοινωνιολόγων βλέπουμε ξεκάθαρα ότι το παιχνίδι αποτελεί το σημαντικότερο το κοινό χαρακτηριστικό των παιδιών όλων των ανθρώπινων κοινωνιών. Τα είδη παιχνιδιών διαφέρουν ανάλογα με τις νοοτροπίες & τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες της κάθε εποχής & κοινωνίας.

Οι Ευρωπαϊκές στρεσογόνες μεγαλουπόλεις μας, που αποχωρίζουν τον άνθρωπο από τη φύση, λόγο των πιεσμένων προγραμμάτων της καθημερινότητας των αστών κατοίκων τους, ξεχνούν να ψάξουν για εναλλακτικούς τρόπους παιχνιδιού των παιδιών μας . Οι πολίτες φοβούνται το χάσιμο χρόνου, ζουν καθημερινή ένταση,θέτουν άλλωστε όλοι αυξημένους στόχους ενώ η εκπαιδευτική κοινότητα ακολουθεί το μοτίβο & συναινεί στην πρώιμη οργανωμένη μάθηση των μικρών μας παιδιών δίνοντας δευτερεύοντα ρόλο στο παιχνίδι τους.
Σε όλα τα όντα του πλανήτη μας όμως , παρατηρούμε την ανάγκη για το παιχνίδι , στα πρωτεύοντα ζωντανά το φυσικό παιχνίδι συμβαίνει με αδρό τρόπο όπως το πάλεμα, στα θηλαστικά βλέπουμε να παίζουν με αντικείμενα & στους ανθρώπους να κάνουν συμβολικό ή σύνθετο παιχνίδι, να έχουνε καλλιτεχνικές εκφράσεις & να στήνουν παιχνίδια ρόλων με υποβολές, δοκιμές, υπερβολές .Σε αντίθεση με τις εργασίες μας , που πρέπει να χρησιμοποιούμε εργαλεία ή συγκεκριμένα μηχανήματα ή προγράμματα για να τις ολοκληρώσουμε, στο παιχνίδι είμαστε ελεύθεροι να δοκιμάζουμε νέες δράσεις, νέα υλικά & συμπεριφορές, να αλλάζουμε τη σειρά των κινήσεων μας, να βιώνουμε την υπερβολή, να συνδυάζουμε , να επαναλαμβάνουμε διαφοροποιώντας την δραστηριότητα του παιχνιδιού μας κλπ. Μέσα από το παιχνίδι μπορούμε να επιλύσουμε προβλήματα μας που αφορούν κοινωνικά, γνωστικά αλλά & συναισθηματικά ζητήματα της καθημερινότητας μας  Η σχέση των παιδιών μας με το συμβολικό παιχνίδι είναι δυναμική, Οι ερευνητές αποδεικνύουν ότι με παιχνίδια προσποίησης τα παιδιά βιώνουν συναισθηματική ευτυχία και ισορροπία καθώς εκτονώνονται με τον τρόπο αυτό.
Ο Ρώσος Vygotsky το 1970, έγραψε τις απόψεις του για τη διαδικασία της δημιουργικής μάθησης, που επηρέασαν πολύ τους άλλους ερευνητές πάνω στο θέμα. Πρώτος μίλησε για τον διπλό ρόλο του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του παιδιού. Το παιχνίδι & η συμβολική αναπαράσταση, αναπτύσσουν & αναβαθμίζουν τη δυνατότητα του παιδιού για γλωσσική επικοινωνία . Μέσα από γνωστικές & συναισθηματικές διαδικασίες που γίνονται καθώς παίζει ένα παιδί , αναπτύσσει & ξεδιπλώνει τις δεξιότητες του. Άλλωστε μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι, αναπτύσσεται η εκφραστικότητα στο σώμα και στη γλώσσα , έτσι επέρχεται η αυτορρύθμιση του παιδιού που θα το ακολουθήσει στην μετέπειτα ζωή του χαρίζοντας του μια καλύτερη ακαδημαϊκή πορεία και μια ευτυχισμένη ενήλικη ζωή!!!
Παίζοντας μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε συμβολικές αναπαραστάσεις.
Ζωγραφίζουμε, χορεύουμε, σχεδιάζουμε με ευφάνταστη γλώσσα, με τη χρήση της μουσικής & του θεάτρου Το παιδικό παιχνίδι μας αποτελεί την πρώτη προσέγγιση στη χρήση των συμβόλων. ¨Όταν είμαστε βρεφάκια παίζουμε προσποιούμενα ήχους ενώ από 14-15 μηνών αρχίζουμε να – αναπτύσσουμε την ικανότητα της συμβολικής αναπαράστασης.
Το παιχνίδι ελεύθερο ή οργανωμένο είναι τρόπος έκφρασης, επικοινωνίας & δημιουργίας, το παιχνίδι μας φέρνει πιο κοντά .Ας ξεκινήσουμε να παίζουμε πότε πότε με τα παιδιά μας και ένας άλλος νέος μαγικός κόσμος θα δημιουργηθεί μπρός τα μάτια μας καθώς θα ανακαλύπτουμε μέσα από αυτό, τους μικρούς μας ήρωες!
Καλό μας παιχνίδι λοιπόν!

Υλικό από Cambridge, D. Writebread, για το Toy Industries of Europe.

Από: την στήλη Μαγικό κλειδί για το παιδί της Λήτως Τσακίρη Παπαθανασίου

Πηγή:Postlarissa.gr

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Οικογένεια

 Μπορείς να διακρίνεις αν είσαι αληθινός ή συμβατικός γονιός;

  Ανησυχώντας για την απειρία των παιδιών τους, που μπαίνουν στον κόσμο των ενηλίκων, οι γονείς γίνονται προστατευτικοί, μερικές φορές μάλιστα υπερπροστατευτικοί. Φοβούνται, επίσης, πράγμα απόλυτα φυσικό και κατανοητό, μήπως «χάσουν» τα παιδιά τους καθώς αυτά μεγαλώνουν.
Kάποια στιγμή στη ζωή μας, το επιλέξαμε ή όχι, γίναμε γονείς. Κρατήσαμε ένα όμορφο πλασματάκι στα χέρια μας, που άλλαξε τη ζωή μας και μας έκανε να τη δούμε μέσα από μια νέα προοπτική. Κάποιοι από μας καταλάβαμε ότι η ζωή μας δεν μπορεί να είναι πια ποτέ η ίδια. Κάποιοι άλλοι τρομοκρατηθήκαμε, όταν το καταλάβαμε αυτό και ψάξαμε απεγνωσμένα για εναλλακτικές λύσεις. Κάποιοι προσαρμοστήκαμε στις αλλαγές, που φέρνει ένα νέο μέλος στην οικογένειά μας, αλλά κάποιοι αρνηθήκαμε να δεχτούμε την αλήθεια και την αλλαγή και χτίσαμε ένα ψεύτικο κόσμο για να την υπομείνουμε.

Μερικοί από εμάς δέχτηκαν κάπως νομικιστικά και διδασκαλικά το ρόλο τους. Πίστεψαν δηλαδή, ότι το να είσαι γονιός σημαίνει ότι είσαι πάνω σε ένα θρόνο δικαστικό, εξουσιαστικό που αποφασίζεις εσύ για τα πάντα και τα παιδιά σου ως κατηγορούμενοι στο εδώλιο, απλά υπακούν. Πραγματικά δε γνωρίζω πώς δημιουργήσαμε αυτή την αντίληψη, αλλά γνωρίζω στα σίγουρα, ότι έχει πολλούς οπαδούς και βασιλεύει μέσα σε πολλά σπίτια. Οι γονείς αυτοί έχασαν το αληθινό τους πρόσωπο, έπαψαν να είναι αληθινοί. Φόρεσαν τη μάσκα του άμεμπτου κριτή, που πρέπει να «κοντρολάρει» τα πάντα και να τα κρατά υπό την εξουσία του. Όλα αυτά από το φόβο μήπως χάσουν το γονεΐκό σεβασμό και την εξουσία πάνω στα παιδιά τους.

Αυτό όμως που αξίζει να θυμόμαστε είναι ότι ο άνθρωπος που φοβάται, ουσιαστικά αισθάνεται ανασφαλής και μη επαρκής. Δεν τα έχει βρεί πραγματικά με τον εαυτό του. Όποιος είναι σίγουρος για τον εαυτό του δεν αισθάνεται φόβο και ανασφάλεια. Δε φοβάται να είναι ο εαυτός του. Να είναι αληθινός. Να σέβεται την ελευθερία του παιδιού του. Να σέβεται τις ιδιαιτερότητες και τα ταλέντα του. Να καταλαβαίνει τις αδυναμίες του και να μένει κοντά του υπομονετικά ως καλός προπονητής, να το εκπαιδεύει και να το δυναμώνει. Δεν ντρέπεται για το παιδί του γιατί δεν είναι σαν αυτόν. Γιατί υστερεί σ΄ αυτά, που ο ίδιος ο γονιός είναι δυνατός. Καταλαβαίνει την ιδιαιτερότητά του και το προτρέπει να είναι ο εαυτός του και να εκφράζεται ελεύθερα. Αυτός ο γονιός δε ντρέπεται να παραδεχθεί τα λάθη τα δικά του μπροστά στο παιδί του και να ζητήσει συγγνώμη. Έτσι διδάσκει στο παιδί του ότι στη ζωή μπορεί να κάνουμε λάθη, άλλα η συνειδητοποίηση των λαθών μας και η διόρθωσή τους βρίσκεται μέσα στη διαδικασία ωρίμανσής μας στη ζωή. Ο αληθινός γονιός επικοινωνεί ειλικρινά με το παιδί του. Ως καλός ακροατής το ακούει, το αφουγκράζεται, ακόμα και αν οι χτύποι της καρδιάς του δεν ταιριάζουν με τους δικούς του. Σέβεται τις επιλογές του παιδιού του, αν και ο ίδιος θα επέλεγε διαφορετικά. Ο αληθινός γονιός δε χρησιμοποιεί το παιδί για το δικό του συμφέρον ή για τη δική του εγωΐστική ικανοποίηση. Γνωρίζει καλά ότι δεν είναι ιδιοκτησία του, απλά βρίσκεται κοντά του να το προετοιμάσει για την ενηλικίωση, δίνοντάς του απροΰπόθετα την αγάπη του. Αυτή την απροϋποθέτη αγάπη, που είναι το θεμέλιο για μια επιτυχημένη και ευτυχισμένη ζωή. Δε χειραγωγεί το παιδί του, δε το «δένει» συναισθηματικά κοντά του. Το ωθεί στη ανεξαρτητοποίησή του. Η αληθινή αγάπη στα παιδιά μας δεν έχει ίχνος συναισθηματικής εξάρτησης. Οι γονείς χαίρονται να τα βλέπουν να ανεξαρτητοποιούνται λίγο λίγο και να οδηγούνται στην συναισθηματική ωριμότητα.

Τα παιδιά των γονέων, που τα «δέσμευσαν» συναισθηματικά συνήθως γίνονται φοβισμένα και ανασφαλή. Δεν καταφέρνουν να δημιουργήσουν τη δική τους ανεξάρτητη προσωπικότητα. Δε βρίσκουν την ταυτότητά τους, βουλιάζουν μέσα στους φόβους και τις ανασφάλειες των γονέων τους.
Αγαπητοί μου ας αποφασίσουμε όλοι μας να γίνουμε αληθινοί γονείς. Να παλέψουμε με τους δικούς μας φόβους και τις ανασφάλειες και να γίνουμε ευχαριστημένοι με τον εαυτό μας. Ας αφήσουμε τα παιδιά μας να γίνουν ανεξάρτητα. Να χαίρονται την ελευθερία τους και να απολαμβάνουν τους καρπούς των επιλογών τους. Μη πιστεύετε, ότι θα τα χάσετε, όταν γίνουν ανεξάρτητα.

Μια μητέρα, που μεγάλωσε μόνη τα παιδιά της, μου έλεγε, ότι είχε το δίλημμα, αν θα έπρεπε να τα αφήσει να ανεξαρτητοποιηθούν από αυτήν, μήπως και τα χάσει και μείνει μόνη της στη ζωή. Νίκησε όμως το φόβο και ανέθρεψε ανεξάρτητα παιδιά με αρχές και ήθος. Το αποτέλεσμα ήταν ότι όσο ελεύθερα και ανεξάρτητα γίνανε, τόσο εκτίμησαν την ελευθερία, που τους πρόσφερε η μητέρα τους και με τη θέλησή τους παραμένουν «τριγύρω» της, απολαμβάνοντας συγχρόνως τις δικές τους ελεύθερες επιλογές.

Continue Reading

Οικογένεια

Παγκόσμια Εβδομάδα Θηλασμού 2018 με σύνθημα  «Θηλασμός: Θεμέλιο Ζωής»

Η έμπρακτη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων.

 

Το φετινό μήνυμα της Παγκόσμιας Εβδομάδας Θηλασμού είναι «Θηλασμός: Θεμέλιο Ζωής», δίνοντας έτσι έμφαση στη δικτύωση, την πληροφόρηση και τη δραστηριοποίηση όλων των φορέων με σκοπό την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης έως το 2030 μέσω της διατροφής, της ασφάλειας τροφίμων και της μείωσης της φτώχειας.

 

Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Συμμαχίας Δράσης για το Θηλασμό, οι 823.000 θάνατοι παιδιών, οι 20.000 θάνατοι μητέρων και οι οικονομικές απώλειες ύψους 302 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως θα μπορούσαν να αποφευχθούν με την έμπρακτη στήριξη του θηλασμού σε ολόκληρο τον πλανήτη.

 

Επιπλέον, οφείλουμε να λάβουμε υπόψη τα εξής:

  • ο υποσιτισμός ευθύνεται για το 45% των θανάτων παιδιών κάτω των πέντε ετών ετησίως
  • η απουσία θηλασμού συνδέεται με οικονομικές απώλειες περίπου τριακοσίων δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως ή αλλιώς με απώλεια του 0,49% του Παγκόσμιου ΑΕΠ
  • τα μωρά που θηλάζονται, έχουν υψηλότερο δείκτη ευφυΐας κατά 2,6 μονάδες σε σχέση με τα παιδιά με καθόλου θηλασμό
  • υπολογίζεται ότι απαιτούνται τέσσερις χιλιάδες λίτρα νερού για την παρασκευή ενός κιλού σκόνης υποκατάστατου μητρικού γάλακτος
  • ένα στα πέντε άτομα στις αναπτυσσόμενες περιοχές του πλανήτη διαβιεί με λιγότερο από 1,90 δολάρια ημερησίως
  • στον πληθυσμό των εξήντα εκατομμυρίων προσφύγων και εκτοπισμένων παγκοσμίως καταγράφονται υψηλά ποσοστά γυναικών και μικρών παιδιών με άμεση απειλή από διάφορες μορφές υποσιτισμού, όπου σε αυτές τις περιπτώσεις ο θηλασμός φαντάζει ως η μόνη δυνατή εναλλακτική.

 

Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, ακολουθεί η φετινή αφίσα στην αγγλική γλώσσα της Παγκόσμιας Συμμαχίας Δράσης για το Θηλασμό:

Πηγή

 

Η εβδομάδα 1-7 Αυγούστου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Εβδομάδα Θηλασμού, φόρος τιμής στη Διακήρυξη Innocenti της 1ης Αυγούστου 1990 στη Φλωρεντία, όπου εκπρόσωποι Κρατών, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, της UNICEF και άλλων οργανώσεων δεσμεύτηκαν για την προστασία, την προώθηση και την υποστήριξη του θηλασμού (σχετικός σύνδεσμος με το κείμενο της Διακήρυξης)

 

Στην Ελλάδα η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων στηρίζει έμπρακτα το μήνυμα του θηλασμού. Αξίζει να τονιστεί ότι την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017 η Γ.Γ.Ι.Φ., σε συνεργασία με το Γενικό Νοσοκομείο «Έλενα Βενιζέλου – Αλεξάνδρα» και τον Δήμο Ιλίου Αττικής, διοργάνωσε στην Αθήνα μία επιτυχημένη ημερίδα με θέμα «Μητρικός Θηλασμός, Πολιτικές και Δράσεις». Ακολουθεί το ανάλογο υλικό τεκμηρίωσης:

 

α) πρόσκληση και πρόγραμμα εργασιών:

Πηγή

 

β) δελτίο τύπου της 6-11-2017 από τη Γ.Γ.Ι.Φ.: Πηγή .

 

Επιπλέον, τη Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018 η αρμόδια Διεύθυνση της Γ.Γ.Ι.Φ. επέλεξε να προβάλει στον ιστότοπο του κρατικού φορέα ισότητας των φύλων στο διαδίκτυο και στη σελίδα αυτού σε δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης την αξιέπαινη δράση προαγωγής του θηλασμού στον Δήμο Αγίου Δημητρίου Αττικής (1-7 Αυγούστου 2018):

Πηγή

                      

Η συγκεκριμένη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων εντάσσεται στο θεματικό πεδίο «Γυναίκες και Υγεία» και υλοποιείται στο πλαίσιο αξιοποίησης όλων των εργαλείων στον αγώνα για την επίτευξη της ουσιαστικής ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών, σύμφωνα και με τις κατευθυντήριες γραμμές των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Ατζέντα 2030).

Continue Reading

Οικογένεια

Mommmies world

Το mommies πραγματοποιήθηκε  για πρώτη φορά πριν από 3 χρόνια 

Η αρχική ιδέα ήταν η διοργάνωση μιας εκδήλωσης που θα επέτρεπε σε μαμάδες και μπαμπάδες , μέλλοντες ή νυν να ενημερωθούν για οποιοδήποτε θέμα απασχολεί την σύγχρονη οικογένεια, σχετικά με την σωματική και ψυχική υγεία. Ο σκοπός είναι η προαγωγή υγείας και η πρόληψη. Στοχεύοντας στην έγκυρη ενημέρωση , από έγκριτους επαγγελματίες και ακαδημαϊκούς στον τομέα της υγείας, δίνεται η δυνατότητα σε όσους παρακολουθούν το mommies  να έχουν άμεση πρόσβαση στην επιστημονική γνώση και τα πιο επικαιροποιημένα δεδομένα στον τομέα της υγείας, ενώ μπορούν να διαδρούν άμεσα με τους ομιλητές ώστε να  μπορούν να παίρνουν απαντήσεις στα ερωτήματα τους

Η ομάδα επαγγελματιών υγείας αποτελείται από γυναικολόγους , ενδοκρινολόγους, παιδιάτρους, μαίες, πλαστικούς χειρουργούς ,διαιτολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές , επαγγελματίες άθλησης για παιδιά και  εγκύους και κάθε χρόνο η ομάδα αυτή εμπλουτίζεται και ανανεώνεται σύμφωνα με τις θεματικές ενότητες που θέλουμε να προσεγγίσουμε κάθε φορά

Τo mommies διοργανώνεται από την ομάδα EΠ7A , με πρωταρχικό σκοπό την πρόληψη σωματικής και ψυχικής υγείας με παρεμβάσεις που αφορούν το κοινό και στοχεύουν στην ενημέρωση μέσω των επιστημονικών ημερίδων και σε καμπάνιες προαγωγής υγείας. Προάγοντας την υγεία πετυχαίνουμε την μείωση της επίπτωσης –δηλαδή νέων περιστατικών – ενώ ενεργοποιούμε  την κοινότητα και τους πολίτες ώστε να αναλαμβάνουν δράση υπέρ της υγείας τους . Η διεπιστημονική ομάδα του ΕΠ7Α με Πρόεδρο την Δέσποινα Δριβάκου , Ψυχολόγο ιδρύθηκε το 2011 και έχουν υλοποιηθεί πολλές εκδηλώσεις για  θέματα προαγωγής υγείας και πρόληψης. Επιπλέον πληροφοριακό υλικό υπάρχει διαθέσιμο στη σελίδα μας στο  fb: https://www.facebook.com/Ep7a

 

Continue Reading

Trending