Connect with us

Παιδί

Προσφορά της μητέρας στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού

Αυτό που αποτελεί κοινό τόπο είναι ότι τίποτα δεν αντικαθιστά σωστά την οικογένεια στη ζωή ενός ανθρώπου και κυρίως τη συμβολή της μητέρας μέσα σ’ αυτή.

Ο ρόλος της οικογένειας και κυρίως της μητέρας είναι αδιαμφισβήτητος στα πρώτα 5-7 κρίσιμα χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου. Η μητέρα θεωρείται ως το πιο ζωντανό, το πιο φυσικό κέντρο αγωγής. Η μητέρα μέσα στην οικογένεια δίνει μορφή στο παιδί, όπως το στρείδι στο μαργαριτάρι μέσα στο όστρακο του. Δεν του δίνει απλά την ύπαρξη αλλά και τις βάσεις για την σωματική και ψυχοπνευματική ανάπτυξη του. Το βοηθάει στην πραγματοποίηση του προορισμού του. Το προπονεί και το ετοιμάζει για την ενηλικίωση για το πώς θ’ ανταποκριθεί στα υψηλότερα καθήκοντα και την αποστολή του μέσα στην κοινωνία. Ό,τι χτίζει η μητέρα στα πρώτα 5-7 χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου, δεν μπορεί να το χτίσει ούτε το καλύτερο σχολείο, η καλύτερη οργάνωση.

Η μητέρα είναι κυρίως υπεύθυνη για την υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού της. Η μέριμνα της γι’ αυτό ξεκινά από τη στιγμή της σύλληψης του εμβρύου εντός της. Η αποδοχή της ή μη του εμβρύου από τη στιγμές της σύλληψης του καθορίζει την ομαλή βρεφική παιδική και εφηβική ζωή του. Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα παιδί που συλλαμβάνεται και είναι ανεπιθύμητο από τη μητέρα του, πρωτίστως, αλλά και τον πατέρα, αντιλαμβάνεται πλήρως αυτή την πραγματικότητα προξενώντας δυσλειτουργίες στην ψυχοσωματική του οντότητα. Η αποδοχή, η αγάπη και η φροντίδα ενός εμβρύου εκ μέρους και των δύο γονέων είναι η τροφή που θα φέρει στο φως του ήλιου ένα οργανισμό με υγιείς βάσεις, όπου πάνω εκεί θα χτισθεί το οικοδόμημα μιας υγιούς ψυχοσωματικής εξέλιξης.

Η μητέρα φροντίζει όχι μόνο τη σωματική ανάπτυξη του παιδιού της αλλά συγχρόνως για την υγιή συναισθηματική του ζωή.

Γνωρίζουμε όλοι ότι το IQ ενός ανθρώπου δίνεται ως κληρονομιά σ’ έναν άνθρωπο, αλλά το EQ του, η συναισθηματική του νοημοσύνη είναι αυτή που διαμορφώνεται. Η μητέρα κατά κύριο λόγο είναι εκείνη που με την απροϋπόθετη αγάπη της και τη φροντίδα της θα βοηθήσει το παιδί της να αναπτυχθεί συναισθηματικά ώριμο. Η μητέρα είναι εκείνη που θα μάθει τα παιδιά της να διαχειρίζονται τα αισθήματα τους, όταν αυτή έχει μάθει να διαχειρίζεται πρώτα τα δικά της π.χ. το φόβο, το θυμό, την λύπη, το άγχος, την απόρριψη, τη ντροπή ακόμα και την αγάπη.

Η μητέρα είναι υπεύθυνη να σπείρει και να φυτρώσουν στην καρδιά του παιδιού της τα συναισθήματα συμπάθειας, συμπόνιας, αλληλεγγύης, ευθύνης, ευγνωμοσύνης, ανεκτικότητας και αγάπης. Αυτή μαθαίνει στο παιδί της να αγαπά και να σέβεται πρώτα τον εαυτό του και μετά όλο τον κόσμο. Μαθαίνει να συμμετέχει στον πόνο και τη χαρά των άλλων. Μαθαίνει στο παιδί να αισθάνεται αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, που είναι οι θεμέλιοι λίθοι της επιτυχίας και ευτυχίας του στη ζωή. Μαθαίνει στο παιδί την υπομονή και επιμονή και το ήσυχο και ψύχραιμο αντίκρισμα των γεγονότων και αντίξοων περιστάσεων και την πρόθυμη ανάληψη της ευθύνης.

Επιπλέον, η μητέρα εκτός από την καλλιέργεια του ψυχικού κόσμου του παιδιού της βοηθά και στην καλλιέργεια του νοητικού πεδίου, του παιδιού της. Παρακολουθεί άγρυπνα να ξυπνήσουν οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. Κατόπιν το βοηθά να καλλιεργηθούν με διάφορους τρόπους.

Η μητέρα είναι επίσης υπεύθυνη να διασφαλίσει στο παιδί της ένα τόπο ησυχίας, ηρεμίας, ειρήνης, ανάπαυσης όπου εκεί θα παύει ο θόρυβος και η εξαντλητική νευρικότητα του έξω κόσμου. Μέσα σ’ αυτό το καταφύγιο το παιδί θα αισθάνεται και θα είναι ο εαυτός του.

Το παιδί στα χρόνια της ανάπτυξης του είναι ολοκληρωτικά αφημένο στην επιρροή του πνεύματος της οικογένειας. Το πνεύμα όπου κυριαρχεί το ήθος και η τιμιότητα. Το παιδί σιγά-σιγά αφομοιώνεται με το πνεύμα της οικογένειας, που μέρος της είναι η μητέρα, χωρίς αντίσταση.

Δέχεται χωρίς να εννοεί τις αξίες ή ότι άλλο πρεσβεύει η οικογένεια, τις σκέψεις της, τα ήθη της, τα έθιμα της και τη νοοτροπία της. Όλα αυτά έρχονται στο παιδί σαν κάτι το αυτονόητο και γι’ αυτό εντυπώνονται σταθερά και αξέχαστα μέχρι τα χρόνια της εφηβείας. Εκεί πλέον ψάχνεται για την αυτονομία και την εύρεση της ταυτότητας του, αποστασιοποιείται για λίγο μέχρι που πάλι ουσιαστικά καταλήγει λίγο πολύ σ’ εκείνες τις αρχές που πήρε στα πρώτα του χρόνια.

Από την άλλη πλευρά, τα πορίσματα της ιατρικής ψυχολογίας, της ιατρικής υγιεινής και ιδιαίτερα οι πλούσιες παρατηρήσεις της κλινικής ψυχολογίας, μας διαβεβαιώνουν σήμερα, ότι πολλές αρρώστιες του νευρικού συστήματος, πολλές διαστροφές του χαρακτήρα και εγκληματικές τάσεις οφείλονται αποκλειστικά στην έλλειψη οικογενειακής θαλπωρής, γαλήνης και ενότητας.

Απλές παρατηρήσεις της καθημερινής μας πείρας διαπιστώνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των παραστρατημένων παιδιών περίπου το 85% προέρχονται από οικογένειες, οι οποίες δεν έδειξαν ενδιαφέρον για την ανατροφή των παιδιών τους, από έλλειψη οικογενειακής ζεστασιάς, ιδιαίτερα από μια μητέρα που θα τα ζέσταινε στην αγκαλιά της και θα τα έτρεφε με τα πλούσια συναισθήματά της.

Θυμηθείτε τους προγόνους μας πόσο άγια και ιερή θεωρούσαν την οικογενειακή εστία, ώστε την τοποθετούσαν στο κέντρο του σπιτιού για να σκορπά το «θείο φως» και τη ζεστασιά της. Φύλακας της λογαριαζόταν μια γυναίκα, μια θεά η θεά Εστία. Η μάνα είναι η βάση της ατομικότητας του παιδιού.

Η δίχως όρους, απροϋπόθετη αγάπη της είναι το Α και Ω για την μετέπειτα ευτυχισμένη και επιτυχημένη, προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική ζωή των παιδιών της.

Αλεξάνδρα Ευκαρπίδου

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Παιδί

Το 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού

Το 3ο Παιδικό Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου από τις 11:00-17:00 στο περίπτερο 12 της ΔΕΘ

 

Ο σημαντικότερος θεσμός για το παιδί, το Παιδικό Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού, διοργανώνεται για 3η συνεχή χρονιά το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου από τις 11:00 μέχρι τις 17:00 στο περίπτερο 12 της Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Η τεράστια επιτυχία των δύο προηγούμενων Φεστιβάλ προδιαθέτει για μία ακόμη πιο εμπλουτισμένη διοργάνωση φέτος, με πλήθος εκδηλώσεων και happenings για τα παιδιά και όλα αυτά ΔΩΡΕΑΝ!

Μεταξύ άλλων θα υπάρχουν θεατρικές παραστάσεις, μουσικοχορευτικά δρώμενα, δημιουργικά εργαστήρια, πειράματα σε συνεργασία με τη NASA Α.Ε , μαγειρική για παιδιά, εκπαιδευτικές δράσεις, ρομποτική, παιδική πασαρέλα, παιδική μουσικολογία, yoga για παιδιά και μαμάδες, μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ, giga τοξοβολία, ακροβατικά, stratego, παιχνίδια στο νερό, baby corner, live party κα.

Βασικός πρεσβευτής του Φεστιβάλ είναι ο Αντελίνο Βιεϊρίνια (αρχηγός της ποδοσφαιρικής ομάδας του ΠΑΟΚ) και η σύζηγος του Βεργίδου Βάσω

Ακολουθεί το πρώτο promo video του Φεστιβάλ με πρωταγωνιστές τον Αντελίνο Βιεϊρίνια και τη σύζηγο του Βεργίδου Βάσω: https://www.facebook.com/fani.mouratidou/videos/10217331753478689/

Στο φεστιβάλ θα συμμετέχουν ακόμη:

– Δημοφιλείς αθλητές ποδοσφαίρου και μπάσκετ που θα παίξουν μαζί με τα παιδιά. 

– Γνωστοί σεφ, όπως η Ελένη Ψυχούλη, που θα μαγειρέψουν με τα παιδιά και θα δώσουν πολύτιμες συμβουλές διατροφής στους γονείς. 

– Καταξιωμένοι Ολυμπιονίκες, όπως ο Aλέξανδρος Νικολαΐδης, οι οποίοι θα διδάξουν στα παιδιά το πνεύμα του αθλητισμού.

– Eπιστήμονες που θα παρέχουν πολύτιμες συμβουλές σε γονείς και παιδιά, όπως ο Μανώλης Σφακιανάκης, πρώην ταξίαρχος της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. και ιδρυτής του CSII.

Στο πλαίσιο των δράσεων του Φεστιβάλ σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους θα πραγματοποιούνται ακόμη: 

 

  • Εθελοντική Αιμοδοσία και 

 

  • Ενημέρωση για λήψη μυελού των οστών.

Ο σκοπός του 3ου Παιδικού Φεστιβάλ Υγείας, Διατροφής και Αθλητισμού είναι μη κερδοσκοπικός και είναι η στήριξη του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Β. Ελλάδος «ΛΑΜΨΗ» (https://lampsi.org/ ).

Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Andrianoupoleos Pharmacy.

Στο ακόλουθο link μπορείτε να δείτε video από την περσινή διοργάνωση στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 4.500 άτομα (αγόρια – κορίτσια με τους γονείς τους)

https://www.facebook.com/events/606070883118201/permalink/787073021684652/

 

Continue Reading

Παιδί

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ SOS ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ
ΧΩΡΙΟΥ SOS ΠΛΑΓΙΑΡΙΟΥ ΣΕ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΟΥ Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ.
Σε ζεστή και συγκινητική ατμόσφαιρα διοργανώθηκε την Τετάρτη 3 Ιουλίου από το Παιδικό Χωριό
SOS Πλαγιαρίου η εκδήλωση για την παρουσίαση του Προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης σε
Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Οργανισμού Βρεφονηπιακής, Παιδικής και Οικογενειακής Μέριμνας
(Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ.) του Δήμου Θεσσαλονίκης, που υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019.
Στον κατάμεστο Δ΄ Δημοτικό Παιδικό Σταθμό στην Τριανδρία παιδαγωγοί, εκπρόσωποι της
επιστημονικής κοινότητας της τοπικής αυτοδιοίκησης και συνεργάτες του Σωματείου,
παρακολούθησαν τις ομιλίες με τα σχετικά αποτελέσματα του προγράμματος.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Παιδικού Χωριού
SOS Πλαγιαρίου, με την ευγενική υποστήριξη του Ομίλου Φροντίδας Υγείας Johnson & Johnson, που
στηρίζει με συνέπεια τους ανθρώπους στην πρώτη γραμμή φροντίδας, όπως τους γονείς, τους
επαγγελματίες υγείας και τους κοινωνικούς λειτουργούς. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο την
υποστήριξη και ενδυνάμωση των βρεφονηπιοκόμων και των γονέων ώστε να είναι σε θέση να
εντοπίζουν, να διαχειρίζονται και να προλαμβάνουν ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές διαταραχές
των παιδιών, καθώς και την εξοικείωση των παιδιών με την αναγνώριση και τη διαχείριση των
συναισθημάτων τους.
Συγκεκριμένα, για τα νήπια οργανώθηκαν βιωματικά εργαστήρια, τα οποία είχαν ως στόχο μέσα
από τη μουσική, το παιχνίδι και τις τέχνες να μάθουν στα παιδιά να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και
να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, όπως τη χαρά, τη λύπη, το θυμό και το φόβο. Οι γονείς των
παιδιών είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε κύκλο συμβουλευτικών συναντήσεων με
θεματικές σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών και τη διαχείριση των δυσκολιών της
καθημερινότητας και των συναισθημάτων τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν επίσης σε ομάδες
συμβουλευτικής σχετικά με το ρόλο και τη σχέση τους με τα παιδιά και τους γονείς, καθώς και
θέματα ανάπτυξης και ψυχικής υγείας των παιδιών και τον τρόπο διαχείρισής τους.
Το πρόγραμμα διεξήχθη σε δέκα Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ. του Δήμου
Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή 490 παιδιών, 85 εκπαιδευτικών και 88 γονέων. Το πρόγραμμα
αξιολογήθηκε πολύ θετικά από τους εκπαιδευτικούς, 87% εκ των οποίων δήλωσαν ότι ήταν πολύ
ενδιαφέρον στο σύνολό του και 88% ότι είχε θετική επίδραση στη συμπεριφορά των παιδιών
που το παρακολούθησαν, ενώ την ίδια θετική ανταπόκριση είχε στους γονείς που συμμετείχαν, οι
οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς εξέφρασαν την επιθυμία συνέχισης του προγράμματος και την
επόμενη σχολική χρονιά.

Continue Reading

Παιδί

Πως να βοηθήσετε τα παιδιά σας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Οι εξετάσεις αποτελούν ένα θεμελιώδες στάδιο στην ζωή των παιδιών αλλά κι εκείνη των γονιών. Υπάρχουν σημαντικά στάδια στην ζωή των παιδιών μας και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένα από αυτά. Η συναισθηματική ένταση που συνοδεύει αυτές τις εξετάσεις είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Μια υπερβολική ένταση και άγχος μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα όπως παροδικές απώλειες μνήμης, δυσκολία συγκέντρωσης και δυσκολία στην ανάπτυξη του θέματος, τραύλισμα… καθώς και άλλα σωματικά συμπτώματα όπως τρέμουλο, ταχυκαρδίες, εφίδρωση, κρίσεις πανικού κ.α. Την ίδια στιγμή όμως, ένα γεγονός τόσο σημαντικό όπως οι εξετάσεις απαιτεί ένα βαθμό συναισθηματικής έντασης και άγχους την οποία θα ονομάζαμε “παραγωγική ένταση” γιατί πρόκειται για μια κατάσταση ενεργοποίησης του εγκεφάλου, και της μέγιστης ενέργειας σε ψυχικό και σωματικό επίπεδο που μας επιτρέπουν να είμαστε έτοιμοι για να συγκεντρωθούμε στο συγκεκριμένο στόχο.

Ως γονείς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας για να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εξετάσεις:

Φροντίζουμε την διατροφή τους. Τα βοηθάμε να βλέπουν το θετικό και μέσα σε δύσκολες καταστάσεις. Τα ενθαρρύνουμε και δείχνουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές τους. Διατηρούμε γενικότερα μια θετική στάση. Αποφεύγουμε να αντιμετωπίζουμε τα γεγονότα μ΄έναν τρόπο απόλυτο: οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι ένας σημαντικός σταθμός αλλά δεν αποτελούν ολόκληρο το ταξίδι. Αποφεύγουμε τις συγκρίσεις: με άλλους συμμαθητές, με τις δικές μας εξετάσεις, με άλλες χώρες, με άλλα σχολεία κλπ. Τα βοηθάμε να δώσουν την σωστή σημασία στην προετοιμασία και στην μελέτη, που είναι οι βάσεις για να αντιμετωπίσουν στο μέλλον το Πανεπιστήμιο και την εργασία. Προσπαθούμε να ελέγξουμε την δική μας ένταση, τις δικές μας προσδοκίες ή φιλοδοξίες για να αποφύγουμε να τα επιβαρύνουμε με την ευθύνη αυτή. Πρέπει να είμαστε ήρεμοι και σταθεροί: το άγχος που μπορεί να έχουμε εμείς, μερικές φορές είναι αναπόφευκτο. Το να το εκφράζουμε όμως στα παιδιά μας μπορεί να έχει πολύ αρνητικές επιδράσεις, κυρίως γιατί ενδεχομένως μπορεί να αυξήσει τον δικό τους φόβο. Προσπαθούμε να μην ελαχιστοποιούμε την σημασία του γεγονότος τως εξετάσεων: π.χ. Εκφράσεις του τύπου “είναι μόνο κάποιες εξετάσεις” , κ.α. Μπορεί να λέγονται από τους γονείς αλλά δεν έχουν καμία βαρύτητα, καθώς οι έφηβοι σε αυτή την περίοδο βρίσκονται σε μια κατάσταση συναισθηματικού αυτισμού.Το ξέρουν πως αυτό που ζουν τώρα το έχουν περάσει και χιλιάδες άλλοι, αλλά αυτό δεν έχει καμιά επίδραση πάνω τους. Μπορείτε να τους μιλήσετε για το προκαταβολικό άγχος. Συχνά οι έφηβοι σκέφτονται τον εαυτό τους την ημέρα των εξετάσεων και αυτό παράγει φοβίες και τους κυριεύει ο πανικός. Για να τους καθησυχάσουμε μπορούμε να τους εξηγήσουμε πως το να φαντάζονται την ημέρα των εξετάσεων είναι φυσικό να τους κάνει να νιώθουν άγχος, αφού ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία τους. Δεν προσπαθούμε να τους επιβάλουμε τους δικούς μας τρόπους. Μια τυπική
φράση: “εγώ έτσι έκανα….” μπορεί να προκαλέσει ένταση στο μεγαλύτερο ποσοστό των εφήβων. Είναι καλύτερο να τους ενημερώσουμε πως υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι μελέτης και προετοιμασίας και πως θα πρέπει να πειραματιστούν με διάφορους τρόπους για να καταλάβουν ποιός τρόπος τους ταιριάζει. Είναι προτιμότερο να μην μιλάμε για την ενδεχόμενη αποτυχία καθώς δεν είναι η κατάλληλη στιγμή και μπορεί να αποβεί πολύ αποκαρδιωτικό για τους εφήβους. Ελέγχουμε με διακριτικότητα να μην κάνουν κατάχρηση διεγερτικών, φαρμάκων, αλκοόλ, και καπνού. Καλή ξεκούραση και καλός ύπνος είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες που βοηθούν στην συγκέντρωση και στην καλύτερη απόδοση. Δεν αναποδογυρίζουμε όλο το οικογενειακό πρόγραμμα. Επειδή μπορεί να υπάρχει ένα παιδί μέσα στην οικογένεια που δίνει εξετάσεις, δεν σημαίνει πως η υπόλοιπη οικογένεια πρέπει να σταματήσει να αναπνέει. Μπορούμε να κάνουμε το σπίτι ένα ευχάριστο περιβάλλον για μελέτη, χωρίς να κάνουμε μεγάλες αλλαγές. Το να του ετοιμάσουμε το αγαπημένο του φαγητό ή να ζητήσουμε από τα αδέλφια του να ακούσουν λίγο χαμηλότερα την μουσική, είναι αρκετό για να τους ζητήσουμε με αυτό τον τρόπο να δείξουν την συμπαράστασή τους και να αποφύγουμε τις εντάσεις.

Μέσα από τον γονεικό μας ρόλο συμβάλλουμε σημαντικά στην προετοιμασία των παιδιών μας για τις εξετάσεις. Πρέπει πρώτα εμείς να έχουμε την σωστή στάση για να αποτελέσουμε τον καλύτερο προπονητή και να καθησυχάσουμε τις δικές τους φοβίες αντί να τις ενισχύουμε.

“Οι γονείς πρέπει να γεμίζουν τον κάδο αυτοεκτίμησης ενός παιδιού τόσο πολύ, ώστε ο υπόλοιπος κόσμος να μην μπορεί να τον τρυπήσει για να τον αποστραγγίσει”
Alvin Price

 

Αιμιλία Αξιωτίδου

Continue Reading

Trending