Connect with us

Παιδί

Προσφορά της μητέρας στην υγιή ανάπτυξη του παιδιού

Αυτό που αποτελεί κοινό τόπο είναι ότι τίποτα δεν αντικαθιστά σωστά την οικογένεια στη ζωή ενός ανθρώπου και κυρίως τη συμβολή της μητέρας μέσα σ’ αυτή.

Ο ρόλος της οικογένειας και κυρίως της μητέρας είναι αδιαμφισβήτητος στα πρώτα 5-7 κρίσιμα χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου. Η μητέρα θεωρείται ως το πιο ζωντανό, το πιο φυσικό κέντρο αγωγής. Η μητέρα μέσα στην οικογένεια δίνει μορφή στο παιδί, όπως το στρείδι στο μαργαριτάρι μέσα στο όστρακο του. Δεν του δίνει απλά την ύπαρξη αλλά και τις βάσεις για την σωματική και ψυχοπνευματική ανάπτυξη του. Το βοηθάει στην πραγματοποίηση του προορισμού του. Το προπονεί και το ετοιμάζει για την ενηλικίωση για το πώς θ’ ανταποκριθεί στα υψηλότερα καθήκοντα και την αποστολή του μέσα στην κοινωνία. Ό,τι χτίζει η μητέρα στα πρώτα 5-7 χρόνια της ζωής ενός ανθρώπου, δεν μπορεί να το χτίσει ούτε το καλύτερο σχολείο, η καλύτερη οργάνωση.

Η μητέρα είναι κυρίως υπεύθυνη για την υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξη του παιδιού της. Η μέριμνα της γι’ αυτό ξεκινά από τη στιγμή της σύλληψης του εμβρύου εντός της. Η αποδοχή της ή μη του εμβρύου από τη στιγμές της σύλληψης του καθορίζει την ομαλή βρεφική παιδική και εφηβική ζωή του. Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα παιδί που συλλαμβάνεται και είναι ανεπιθύμητο από τη μητέρα του, πρωτίστως, αλλά και τον πατέρα, αντιλαμβάνεται πλήρως αυτή την πραγματικότητα προξενώντας δυσλειτουργίες στην ψυχοσωματική του οντότητα. Η αποδοχή, η αγάπη και η φροντίδα ενός εμβρύου εκ μέρους και των δύο γονέων είναι η τροφή που θα φέρει στο φως του ήλιου ένα οργανισμό με υγιείς βάσεις, όπου πάνω εκεί θα χτισθεί το οικοδόμημα μιας υγιούς ψυχοσωματικής εξέλιξης.

Η μητέρα φροντίζει όχι μόνο τη σωματική ανάπτυξη του παιδιού της αλλά συγχρόνως για την υγιή συναισθηματική του ζωή.

Γνωρίζουμε όλοι ότι το IQ ενός ανθρώπου δίνεται ως κληρονομιά σ’ έναν άνθρωπο, αλλά το EQ του, η συναισθηματική του νοημοσύνη είναι αυτή που διαμορφώνεται. Η μητέρα κατά κύριο λόγο είναι εκείνη που με την απροϋπόθετη αγάπη της και τη φροντίδα της θα βοηθήσει το παιδί της να αναπτυχθεί συναισθηματικά ώριμο. Η μητέρα είναι εκείνη που θα μάθει τα παιδιά της να διαχειρίζονται τα αισθήματα τους, όταν αυτή έχει μάθει να διαχειρίζεται πρώτα τα δικά της π.χ. το φόβο, το θυμό, την λύπη, το άγχος, την απόρριψη, τη ντροπή ακόμα και την αγάπη.

Η μητέρα είναι υπεύθυνη να σπείρει και να φυτρώσουν στην καρδιά του παιδιού της τα συναισθήματα συμπάθειας, συμπόνιας, αλληλεγγύης, ευθύνης, ευγνωμοσύνης, ανεκτικότητας και αγάπης. Αυτή μαθαίνει στο παιδί της να αγαπά και να σέβεται πρώτα τον εαυτό του και μετά όλο τον κόσμο. Μαθαίνει να συμμετέχει στον πόνο και τη χαρά των άλλων. Μαθαίνει στο παιδί να αισθάνεται αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, που είναι οι θεμέλιοι λίθοι της επιτυχίας και ευτυχίας του στη ζωή. Μαθαίνει στο παιδί την υπομονή και επιμονή και το ήσυχο και ψύχραιμο αντίκρισμα των γεγονότων και αντίξοων περιστάσεων και την πρόθυμη ανάληψη της ευθύνης.

Επιπλέον, η μητέρα εκτός από την καλλιέργεια του ψυχικού κόσμου του παιδιού της βοηθά και στην καλλιέργεια του νοητικού πεδίου, του παιδιού της. Παρακολουθεί άγρυπνα να ξυπνήσουν οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του παιδιού. Κατόπιν το βοηθά να καλλιεργηθούν με διάφορους τρόπους.

Η μητέρα είναι επίσης υπεύθυνη να διασφαλίσει στο παιδί της ένα τόπο ησυχίας, ηρεμίας, ειρήνης, ανάπαυσης όπου εκεί θα παύει ο θόρυβος και η εξαντλητική νευρικότητα του έξω κόσμου. Μέσα σ’ αυτό το καταφύγιο το παιδί θα αισθάνεται και θα είναι ο εαυτός του.

Το παιδί στα χρόνια της ανάπτυξης του είναι ολοκληρωτικά αφημένο στην επιρροή του πνεύματος της οικογένειας. Το πνεύμα όπου κυριαρχεί το ήθος και η τιμιότητα. Το παιδί σιγά-σιγά αφομοιώνεται με το πνεύμα της οικογένειας, που μέρος της είναι η μητέρα, χωρίς αντίσταση.

Δέχεται χωρίς να εννοεί τις αξίες ή ότι άλλο πρεσβεύει η οικογένεια, τις σκέψεις της, τα ήθη της, τα έθιμα της και τη νοοτροπία της. Όλα αυτά έρχονται στο παιδί σαν κάτι το αυτονόητο και γι’ αυτό εντυπώνονται σταθερά και αξέχαστα μέχρι τα χρόνια της εφηβείας. Εκεί πλέον ψάχνεται για την αυτονομία και την εύρεση της ταυτότητας του, αποστασιοποιείται για λίγο μέχρι που πάλι ουσιαστικά καταλήγει λίγο πολύ σ’ εκείνες τις αρχές που πήρε στα πρώτα του χρόνια.

Από την άλλη πλευρά, τα πορίσματα της ιατρικής ψυχολογίας, της ιατρικής υγιεινής και ιδιαίτερα οι πλούσιες παρατηρήσεις της κλινικής ψυχολογίας, μας διαβεβαιώνουν σήμερα, ότι πολλές αρρώστιες του νευρικού συστήματος, πολλές διαστροφές του χαρακτήρα και εγκληματικές τάσεις οφείλονται αποκλειστικά στην έλλειψη οικογενειακής θαλπωρής, γαλήνης και ενότητας.

Απλές παρατηρήσεις της καθημερινής μας πείρας διαπιστώνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των παραστρατημένων παιδιών περίπου το 85% προέρχονται από οικογένειες, οι οποίες δεν έδειξαν ενδιαφέρον για την ανατροφή των παιδιών τους, από έλλειψη οικογενειακής ζεστασιάς, ιδιαίτερα από μια μητέρα που θα τα ζέσταινε στην αγκαλιά της και θα τα έτρεφε με τα πλούσια συναισθήματά της.

Θυμηθείτε τους προγόνους μας πόσο άγια και ιερή θεωρούσαν την οικογενειακή εστία, ώστε την τοποθετούσαν στο κέντρο του σπιτιού για να σκορπά το «θείο φως» και τη ζεστασιά της. Φύλακας της λογαριαζόταν μια γυναίκα, μια θεά η θεά Εστία. Η μάνα είναι η βάση της ατομικότητας του παιδιού.

Η δίχως όρους, απροϋπόθετη αγάπη της είναι το Α και Ω για την μετέπειτα ευτυχισμένη και επιτυχημένη, προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική ζωή των παιδιών της.

Αλεξάνδρα Ευκαρπίδου

Continue Reading

Οικογένεια

Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας

Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας

Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει νέο Residency πρόγραμμα 
Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας
Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας

Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

Timeline

Description automatically generated with low confidence

Δελτίο Τύπου
Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας | Care: Economies of Happiness
Νέο Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας
15 – 22 Οκτωβρίου 2022, Άγιος Νικόλαος, Κρήτη

  Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη ανακοινώνει ανοιχτό κάλεσμα (Open Call) συμμετοχής στο νέο Residency πρόγραμμα (Πρόγραμμα Καλλιτεχνικής Έρευνας & Φιλοξενίας) που θα ξεκινήσει φέτος τον Οκτώβρη. Το κάλεσμα απευθύνεται σε Έλληνες επαγγελματίες από το χώρο των εικαστικών τεχνών και του πολιτισμού, των οποίων η δουλειά βασίζεται σε έρευνα, πειραματισμό και συνεργασίες: καλλιτέχνες κάθε είδους, επιμελητές, ακτιβιστές, αρχιτέκτονες, ερευνητές, ποιητές, συγγραφείς, μεταφραστές, ακαδημαϊκούς. Το Πρόγραμμα θα φιλοξενήσει 8–10 residents, είναι πλήρως χρηματοδοτούμενο, και θα πραγματοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης από 15 μέχρι 22 Οκτωβρίου 2022.

Το Ίδρυμα Γ. & Α. Μαμιδάκη είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Αποστολή μας είναι η ενίσχυση και προώθηση της σύγχρονης τέχνης και πολιτισμού, η μετάδοση γνώσης και η στήριξη της αέναης παιδείας. Οδηγούμενοι από την αποστολή μας, και δεδομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες στο χώρο του πολιτισμού αυτή τη στιγμή, μετά από δύο χρόνια σιωπής και ακινησίας, στόχος μας με την έναρξη του Προγράμματος Φιλοξενίας είναι να δημιουργήσουμε μια μοναδική εμπειρία παρέχοντας χώρο για συνύπαρξη.

Το Πρόγραμμα φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα για συλλογική μάθηση, συζήτηση και πειραματισμό. Πρόκειται για ένα εβδομαδιαίο, εντατικό, συλλογικό residency γεμάτο συζητήσεις, προβληματισμούς, workshops, και επιτόπια έρευνα. Πιστεύουμε πως το άνοιγμα σε πολλαπλές εμπειρίες – αν και δύσκολο στην πράξη – είναι αναγκαίο για συνεχή εξέλιξη, επομένως το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη δικτύων συνέργειας και συνεργασίας και στην ώσμωση ανθρώπων από το χώρο της τέχνης και του πολιτισμού.

Με αφετηρία μια θεματική που μας απασχολεί ιδιαίτερα αυτόν τον καιρό και που δεσπόζει στη σύγχρονη διεθνή έρευνα, δημιουργούμε μια συνθήκη–ευκαιρία συνάντησης με τη δημιουργίας ενός υβριδικού σχήματος. Το Πρόγραμμα θα εστιάσει στη θεματική Φροντίδα: Οικονομίες Ευδαιμονίας (Care: Economies of Happiness) και στοχεύει στην έρευνα, στην παραγωγή νέας γνώσης και στον εμπλουτισμό της ελληνικής βιβλιογραφίας γύρω από τη θεματική της έννοιας της φροντίδας.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος θα πραγματοποιηθούν διαδραστικά ερευνητικά εργαστήρια (workshops) από καλεσμένους συνεργάτες-επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι δεν θα δράσουν με τον παραδοσιακό ρόλο του παρουσιαστή, αλλά περισσότερο ως καθοδηγητές της συζήτησης, δίνοντας έναυσμα για εμπλοκή όλων. Στόχος είναι η εναλλακτική–βιωματική προσέγγιση της παραπάνω θεματικής. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να οδηγήσει σε μια πληθώρα νέων προσεγγίσεων και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που θα παραχθεί στο διάστημα αυτό με τη μορφή έντυπης και ηλεκτρονικής δημοσίευσης, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα το καλοκαίρι του 2023.

Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί κυρίως στην ελληνική γλώσσα. Η υποβολή της αίτησης πραγματοποιείται αποκλειστικά από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος ΕΔΩ. Η αίτηση μπορεί να συμπληρωθεί είτε στα ελληνικά, είτε στα αγγλικά. Αιτήσεις μέσω email, τηλεφωνικώς ή με άλλο τρόπο εκτός της επίσημης αίτησης στην ιστοσελίδα δεν γίνονται δεκτές.

Η ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων είναι το Σάββατο 20 Αυγούστου 2022, 23:59.
Το Πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στο Minos Beach art hotel, το οποίο φιλοξενεί μια από τις σημαντικότερες συλλογές σύγχρονης γλυπτικής στην Ελλάδα στο Sculpture Garden. Με περισσότερα από 50 έργα σε μόνιμη έκθεση, η συλλογή αποτελεί παράθυρο των καλλιτεχνικών πειραματισμών από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα ή/και τη διαδικασία της αίτησης, παρακαλούμε επικοινωνήστε στο [email protected] ή στο 2155007712 (καθημερινά 09.00-17.00).

Continue Reading

Οικογένεια

Μαθησιακές Δυσκολίες

Ο όρος Μαθησιακή Δυσκολία (ΜΔ) παραπέμπει σε νοητικά και ψυχολογικά εμπόδια, τα οποία εμποδίζουν τον μαθητή στο να συμβαδίζει με τους μαθησιακούς ρυθμούς των συνομηλίκων του. Η τελευταία αποσαφήνιση του όρου, το 2006, κατατάσσει ως άτομα με μαθησιακές δυσκολίες αυτά που αντιμετωπίζουν ακαδημαϊκά προβλήματα – τα οποία όμως δεν αποτελούν τροχοπέδη για την προσωπική ανάπτυξη του ατόμου σε διάφορους τομείς – επαγγελματικούς και μη! 

 Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι αντιληπτές και δεν εκδηλώνονται στην ίδια ηλικία για όλα τα παιδιά και σίγουρα δεν είναι αποδεκτές κατά όμοιους τρόπους. Μπορεί να προϋπάρχουν, να αναπτυχθούν στην πορεία ή ακόμα και να ξεσπάσουν σε μια ήπια μορφή “κρίσης” για μικρό σχετικά χρονικό διάστημα, ενώ είτε αντιμετωπίζονται αγόγγυστα από τους μαθητές, είτε μπορούν να αποτελέσουν τα αίτια για διακοπή φοίτησης, μείωση αυτοπεποίθησης, έλλειψη κινήτρων και, ως αποτέλεσμα τούτου, στασιμότητα και επιδείνωση του φαινομένου.

 Δυσλεξία

Η δυσλεξία είναι η πλέον διαδεδομένη και αντιμετωπίσιμη μορφή μαθησιακής δυσκολίας. Συναντάται κυρίως σε παιδική και εφηβική ηλικία, με τον αντίκτυπο να επηρεάζει το παιδί για την υπόλοιπή του ζωή, αν η δυσλεξία δεν αντιμετωπιστεί σωστά.

Τα συμπτώματα της δυσλεξίας ποικίλουν. Γενικεύοντας, μπορούμε να έχουμε μια εικόνα των αναμενόμενων συμπτωμάτων ανά ηλικία χωρίζοντάς την σε 3 ζώνες: προσχολική (3 – 6 ετών), παιδική (6 – 12)  και (προ)εφηβική (13 – 14 / 15 – 18+ ετών). Στην πρώτη μπορεί να έχουμε καθυστέρηση καθαρής ομιλίας, δυσκολίες στην απομνημόνευση των ημερών της εβδομάδας και αδυναμία έκφρασης κατάλληλων λέξεων (για παράδειγμα επανειλημμένα το παιδί να μην μπορεί να θυμηθεί πως λέγεται ο σκύλος ή το αυτοκίνητο). Αντίστοιχα, στην δεύτερη ηλικιακή ζώνη, συναντάμε πιο συχνά φτωχή ανάγνωση, σύγχυση στην σειρά των γραμμάτων λέξεων και αδυναμία φωναχτής ανάγνωσης. Τέλος, στην 3η ηλικιακή ζώνη, μπορούμε να παρατηρήσουμε αργή ανάγνωση, αδυναμία έκφρασης σκέψεων σε γραπτό λόγο, συντακτικά προβλήματα και προβλήματα στην κατανόηση κειμένων.

Κοντολογίς, η δυσλεξία, με τη σειρά της, διακλαδίζεται επίσης σε κατηγορίες, τις οποίες επίσης δεν πρέπει να συγχέουμε μεταξύ τους. Η δυσλεξία διασπάται αρχικά σε επίκτητη και εξελικτική, με τον όρο επίκτητη να ανταποκρίνεται σε μη δυσλεκτικά παιδιά, τα οποία άρχισαν να πάσχουν από δυσλεξία στην διάρκεια της ζωής τους λόγω εγκεφαλικών βλαβών και τον όρο εξελικτική να ανταποκρίνεται στα εκ’ γενετής δυσλεκτικά παιδιά τα οποία συνήθως έχουν και κάποιο κληρονομικό υπόβαθρο. Πιο ειδικευμένα, υποσκελισμένες αυτών των 2 κατηγοριών, έχουμε μορφές δυσλεξίας όπως η οπτική, που έχει ως επίπτωση την χαμηλή οπτική παρατηρητικότητα, αντίληψη και αναπαραγωγή οπτικών ακολουθιών, η ακουστική, που προκαλεί δυσχέρεια στην κατανόηση ηχητικών ακουσμάτων, ενώ δυσκολεύει το παιδί στην κατανόηση μαθημάτων που εστιάζουν στην ακουστική αντίληψη (όπως η ιστορία) και η γραφή.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα συμπτωμάτων γραπτής δυσλεξίας αποτελούν: ο δυσανάγνωστος γραφικός χαρακτήρας, η αδυναμία διαχωρισμού των λέξεων, η παράλειψη στίξης, η καθρεπτική γραφή (Γ αντί για 7, ε αντί για 3, 8 αντί για θ) (καθρεπτική δυσλεξία) και η φτωχή ορθογραφία (ορθογραφική δυσλεξία). Από μια αντίθετη οπτική ωστόσο, η γραπτή δυσλεξία είναι και αυτή η οποία αντιμετωπίζεται πιο εύκολα. Τα συμπτώματά της είναι ξεκάθαρα και μπορούν να γίνουν εύκολα αντιληπτά με διάφορα τεστ, ενώ η εξάλειψή της βασίζεται κατά μεγάλο ποσοστό στην συνεχή εξάσκηση και στην βοήθεια από κατάλληλες πηγές.

Από την άλλη, ένα επιπλέον παράρτημα των μαθησιακών δυσκολιών, αποτελεί και η απόσπαση προσοχής, η οποία είναι αρκετά συχνή και μπορεί να καταπολεμηθεί ή και να εξαλειφθεί με την ωρίμανση του μαθητή. Η εξωτερική βοήθεια ωστόσο είναι και εδώ αποτελεσματική.

Η αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας απαιτεί από γονείς και εκπαιδευτικούς να λάβουν υπόψη ηλικιακούς παράγοντες, αλλά ταυτόχρονα και τυχόν συνυπάρχουσες ψυχικές κυρίως ασθένειες, το αντιληπτικό και γνωστικό επίπεδο του παιδιού, το μαθησιακό προφίλ (ενδιαφέροντα, κλίσεις σε συγκεκριμένα μαθήματα…) και τη φυσική ομιλία.

Καθίσταται πασιφανές πως για την πλήρη υποστήριξη του παιδιού χρειάζεται ένα πνεύμα συνεργασίας και συνεννόησης ανάμεσα σε γονέα και εκπαιδευτικό, τόσο από την σκοπιά της υποστήριξης, όσο και από την σκοπιά της ομώνυμης δουλείας πάνω στον μαθητή. Με αυτό το σκεπτικό, η Upbility έχει δομήσει τα δικά της μαθησιακά βοηθήματα για γονείς και εκπαιδευτικούς, μέσω των οποίων γίνεται εστίαση στις βαθύτερες πτυχές μαθησιακών δυσκολιών.Copyright Upbility 2021 

Continue Reading

Οικογένεια

5 Expert Tips Για Να Διαλέξετε Το Ιδανικό Όνομα Για Το Παιδί Σας

Η επιλογή του τέλειου ονόματος είναι μια από τις πρώτες αποφάσεις που λαμβάνουν οι γονείς. Είναι μια ευχάριστη διαδικασία που ενέχει και ένα βαθμό ευθύνης, μια και το όνομα αυτό θα συντροφεύει το παιδί σε όλη του τη ζωή.  Αν έχετε αμφιβολία για το πώς πρέπει να γίνει αυτό, τα παρακάτω 5 tips μπορεί να σας φανούν χρήσιμα. 

  1. Επιλέξτε Ένα Όνομα Που Σας Αρέσει

Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο αλλά τυχαίνει κάποιες φορές να πλησιάζει η βάπτιση και να το έχουμε ήδη μετανιώσει. Λίγο η έλλειψη χρόνου με μωρό στο σπίτι, λίγο τυχόν πίεση από κάποιο συγγενή, είναι εύκολο να καταλήξει κανείς σε ένα όνομα που δεν συμπαθεί ιδιαίτερα. 

Φυσικά, δεν είναι καθόλου κακό αυτό, αρκεί να είναι μια συνειδητή απόφαση. Σε περίπτωση που αποφασίσετε να ενδώσετε στην προτίμηση του συντρόφου ή να δώσετε χαρά σε κάποιον συγγενή με το όνομα που διαλέξατε, τότε σίγουρα θα δείτε κι εσείς το όνομα αυτό με άλλο μάτι. 

  1. Μην Επιλέξετε Όνομα Με Βάση Τη Μόδα

Όλοι έχουμε ένα αγαπημένο έργο που κάνει θραύση αυτή την εποχή αλλά αν βρούμε όνομα από εκεί, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ακούγεται περίεργο ή ακόμα και γελοίο σε μερικά χρόνια. Οι “Βίρνες” που ονομάστηκαν έτσι όταν έκανε πάταγο η “Λάμψη” πιστεύουμε ότι συμφωνούν.

Γενικότερα, αν το όνομα του παιδιού μας είναι τέτοιο που κάθε φορά που θα συστήνεται θα πρέπει να το επαναλαμβάνει 2-3 φορές ή και να το εξηγεί, τότε μπορεί να του δυσκολέψουμε τη ζωή χωρίς λόγο. 

  1. Πείτε Το Φωναχτά Μαζί Με Το Επίθετο

Όσο όμορφο κι αν ακούγεται ένα όνομα, ο συνδυασμός με ένα “λάθος” επίθετο μπορεί να το αδικήσει. Αν πχ το όνομα είναι “Μαρία” και το επίθετο “Νούλα”, θα ακούγεται “Μαριανούλα”. Μπορεί φυσικά να μην σας ενοχλεί κάτι τέτοιο αλλά καλό είναι να το έχετε υπόψη για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Ειδικά στις περιπτώσεις των κοριτσίστικων ονομάτων, είναι πιο εύκολο να ακουστούν σαν ένα με το επίθετο. Ευτυχώς υπάρχουν φανταστικά κοριτσίστικα ονόματα για να διαλέξετε σε περίπτωση που θέλετε περισσότερη έμπνευση. Η Γιούλη Φιλιππίδου, παιδαγωγός και αρχισυντάκτρια του parentshub.gr, δημιούργησε μαζί με τη συντακτική της ομάδα μια πλήρη λίστα με ιδέες για ονόματα για κορίτσια για αυτόν ακριβώς το σκοπό.

  1. Αποφύγετε Αμήχανους Συνδυασμούς

Μακάρι να μπορούσαμε να συνδυάσουμε το αγαπημένο όνομα κάθε γονιού και δυο γιαγιάδες ή παππούδες σε κάθε παιδί. Επειδή όμως κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατο, ένα – το πολύ δύο – ονόματα είναι αρκετά. Δυο ονόματα το ένα μετά το άλλο συνήθως ακούγονται μια χαρά. 

Επίσης, ο συνδυασμός θέλει προσοχή. Το “Γιάργος” μπορεί να ακούγεται σαν μια έξυπνη λύση για να ικανοποιηθούν οι παππούδες “Γιώργος” και “Γιάννης” αλλά θα χαίρεται το ίδιο και ο γιος μας όταν θα συστήνεται στη δουλειά; Η αλήθεια είναι πως τα γυναικεία ονόματα συνδυάζονται ευκολότερα μεταξύ τους. Στην περίπτωση των αγοριών, τα πράγματα δυσκολεύουν. Εάν αισθάνεστε ότι το χρειάζεστε, πάρτε έμπνευση για ονόματα για αγόρια στο parentshub.gr.  

  1. Τηρήστε Τις Παραδόσεις

Η παράδοσή μας δεν είναι συνυφασμένη αποκλειστικά με το όνομα παππού / γιαγιάς. Φυσικά είναι μια πολύ διαδεδομένη πρακτική στη χώρα μας και όχι μόνο – η Ισπανία, η Τουρκία και η Ινδία τηρούν επίσης αυτό το έθιμο. Μπορείτε να τηρήσετε τις παραδόσεις με παραπάνω από έναν τρόπους. Δώστε το όνομα οποιουδήποτε μέλους της οικογένειάς σας, ή ακόμα, ρίξτε μια ματιά στο γενεαλογικό σας δέντρο και μπορεί να εκπλαγείτε από τα ονόματα που θα ανακαλύψετε εκεί. 

Επιπλέον, κατά τόπους στην Ελλάδα το όνομα το επέλεγε αυστηρά ο νονός ή η νονά. Κάποιες οικογένειες επιλέγουν όλα τα μέλη να έχουν όνομα που αρχίζει από ένα συγκεκριμένο γράμμα, πχ το Α. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να ξεκινήσετε κι εσείς τη δική σας παράδοση. 

Απολάυστε Τη Διαδικασία

Όποιο όνομα κι αν διαλέξετε θα το αγαπήσετε γιατί θα σας θυμίζει το παιδί σας – το ίδιο ισχύει και για τους συγγενείς βέβαια. Ακόμα κι αν εκφράσουν κάποια πικρία στην αρχή, περνώντας χρόνο με το μικρό αγγελούδι θα το αγαπήσουν ανεξάρτητα απ’ το όνομα. Η ονοματοδοσία είναι μια σημαντική απόφαση αλλά και συναρπαστική. Εμείς σας ευχόμαστε να απολαύσετε κάθε στιγμή!

Πηγή: parentshub.gr

Continue Reading

Trending