Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Συνέντευξη με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΘ κο Κυριάκο Ποζρικίδη.

Συνεντευκτής: Έφη Βαλίλα Δημοσιογράφος

 

Διανύοντας μία δύσκολη χρονιά, σύμφωνα με τα δεδομένα της υγειονομικής κρίσης που έχει κατακλύσει όλη την Παγκόσμια Κοινότητα, και πολύ μακριά από αυτό που θεωρούσαμε όλοι μας έως τώρα «κανονικότητα», έχουμε μεταξύ πολλών ακυρώσεων και την ακύρωση, για το 2020 της πραγματοποίησης της «Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης». Στο πρώτο άκουσμα της ματαίωσης της Έκθεσης, φάνηκε σε εμάς δυσεξήγητη αλλά εν συνεχεία απολύτως ερμηνεύσιμη. Δημοσιογραφικά γνωρίζαμε, ότι υπήρξε «πλήρης ετοιμότητα» και «άψογος σχεδιασμός» και μάλιστα με τα «δέοντα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα» από πλευράς διοργανωτών. Και ενώ ήταν όλα έτοιμα, η αυξητική τάση των κρουσμάτων που πιστοποιήθηκαν στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, κυρίως όμως ο φόβος της διασποράς του Covid 19, απέτρεψε – ματαίωσε, δυστυχώς την επιτυχημένη διαχρονικά διοργάνωση της ΔΕΘ. Η Έκθεση τα τελευταία εκατό περίπου χρόνια, αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους οικονομικούς πνεύμονες της πόλης. Κατόπιν της επίσημης ανακοίνωσης – ακύρωσης, με τις γνωστές οικονομικές συνέπειες σε όλο τον επιχειρηματικό κόσμο της Θεσσαλονίκης αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας, συνομιλήσαμε, σε μία αποκλειστική συνέντευξη από το περιοδικό μας «Business Woman» με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του φορέα της ΔΕΘ κο Κυριάκο Ποζρικίδη

Κε Ποζρικίδη: Το γεγονός της ματαίωσης της Έκθεσης, θ’ αποτελέσει «σοβαρό πλήγμα» για την Τοπική αλλά και την Εθνική οικονομία, κυρίως όμως στη Μακεδονία, αναφορικά με τις εμπορικές συναλλαγές αυτού του κορυφαίου θεσμού, που μετρά 94 χρόνια ιστορίας! Την άποψη σας παρακαλώ! 

Κυρία Βαλίλα: Σίγουρα αποτελεί μεγάλο πλήγμα, πρωτογενώς οικονομικό και δευτερογενώς σε όρους ποιότητας. Ταυτόχρονα δε περιορίζει σημαντικά την προβολή της Χώρας μας στο εξωτερικό, ιδιαίτερα φέτος που ως τιμώμενη χώρα ήταν η Γερμανία. Παρόλα αυτά οι αυξητικοί ρυθμοί της πανδημίας ανάγκασαν τους λοιμωξιολόγους προφανώς και την Κυβέρνηση, να πάρουν αυτά τα μέτρα, αποφασίζοντας τη «μη» διοργάνωση της ΔΕΘ.

Κε Ποζρικίδη: σύμφωνα πάντα με τις τελευταίες εξελίξεις, μιλήστε για την πραγματοποίηση ή μη, ενός mini οικονομικού «FORUM», που επίσης ετοιμάζετε τις ημέρες διεξαγωγής της Έκθεσης. Ποιο το πρόγραμμα, ποιές οι θεματικές και κυρίως θα συμμετέχουν μόνον φορείς ή και επιχειρηματίες;

Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης από το 1926 που ξεκίνησε – εκτός από την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και του εμφυλίου 1941 -1950 – λειτουργεί ασταμάτητα. Εμείς λοιπόν δεν θέλαμε εν καιρό Ειρήνης και παρότι υπάρχει ένας υγειονομικός πόλεμος, η Έκθεση να είναι «σιωπηλή». Έτσι μετά την επίσημή ανακοίνωση της «μη» πραγματοποίησης για το 2020 και με το δεδομένο της άφιξης του Πρωθυπουργού την 1η Κυριακή και εν συνεχεία του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης την 2η Κυριακή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη διοργάνωση του ονομαζόμενου «Helexpo Forum». Αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις πολιτικές ομιλίες των αρχηγών των πολιτικών κομμάτων, ταυτόχρονα θα τοποθετηθούν κάποια πάνελ που θα αφορούν στην επιχειρηματικότητα, στην ανάπτυξη, στην οικονομία, κατ’ εξοχήν θέματα της Έκθεσης. Με την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψιν μας και οι συνθήκες της Πανδημίας! 

Από πλευράς του Όγκου της Συμμετοχικότητας; 

Σύμφωνα με τους περιορισμούς που ισχύουν έως τώρα, είναι γνωστό ότι δεν επιτρέπονται οι δημόσιες συναθροίσεις πάνω από πενήντα άτομα. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι, δεν θα μπορεί να υπάρξει μεγάλος αριθμός φυσικής παρουσίας, θα δίδεται όμως η δυνατότητα ψηφιακής δημοσιοποίησης, έτσι ώστε όποιος επιθυμεί να το παρακολουθήσει, να μπορεί να το πράξει και εξ αποστάσεως…

Εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, έπονταν και πολλές άλλες προγραμματισμένες Κλαδικές Εκθέσεις και Εκδηλώσεις επίσης στη ΔΕΘ. Ποια η τύχη και αυτών των Εκθέσεων – Εκδηλώσεων;

Γνωρίζετέ και εσείς ότι τα δεδομένα και οι εξελίξεις αλλάζουν συνεχώς μέρα με την ημέρα, οπότε δεν θα ήταν ασφαλές να κάνω ουδεμία πρόβλεψη. Εμείς αυτό που θα θέλαμε και επιδιώκουμε, είναι να έχουμε τη διοργάνωση αυτών των κλαδικών γεγονότων, βεβαίως εφαρμόζοντας τα πρωτόκολλα που θα εγγυηθούν την ασφάλεια και την υγεία εκθετών, επισκεπτών και εργαζομένων. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ πιθανόν να προβούμε και σε άλλες ακυρώσεις, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε τις εξελίξεις… 

Είμαστε και εμείς όπως και κάθε Έλληνας της άποψης ότι προέχει η υγεία και η ασφάλεια  των πολιτών. Απο την άλλη όμως θα πληγεί πολύ βαριά η επιχειρηματικότητα και δεν είναι μόνον οι εμπορικές συναλλαγές αλλά και οι άπειρες ακυρώσεις στις επιχειρήσεις παροχής φιλοξενίας και εστίασης. Εδώ τι γίνεται;

Εμείς έχουμε υπολογίσει ότι σε αυτή την περίπτωση της «μη» διοργάνωσης της Έκθεσης, από την πόλη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, οι απώλειες θα είναι της τάξεως των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Περιλαμβάνονται βεβαίως και οι επιχειρήσεις φιλοξενίας. Σαφέστατα το οικονομικό πλήγμα, με την επέλαση της Πανδημίας, είναι πολύ μεγάλο και περιμέναμε όλοι με την Έκθεση να αντιστραφεί λίγο το κλίμα αυτό που υπήρχε στην αγορά. Εν πάση περιπτώσει αυτό που προέχει τώρα,  είναι η υγεία όλων μας.

Κε Ποζρικίδη, είστε της άποψης ότι η επίσημη πολιτεία οφείλει να λάβει σειρά διαρθρωτικών μέτρων, για τη  μείωση της μεγάλης οικονομικής ζημιάς και με τον τρόπο αυτό να ενισχυθεί όσο είναι δυνατόν η «Επιχειρηματικότητα»; 

Σαφέστατά θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να βοηθήσουν το Ελληνικό «επιχειρείν» και την Ελληνική οικονομία να ορθοποδήσουν,  όχι μόνον σε τοπικό επίπεδο αλλά σε όλη την Ελλάδα. Είμαι σίγουρός, ότι όλες οι εταιρείες δίνουν τον αγώνα για τη βιωσιμότητά τους πλέον. Είναι πάρα πολύ δύσκολα τα πράγματα διότι την περίοδο που πήγε η οικονομία να ανακάμψει, ήρθε η υγειονομική κρίση και όλα πήγαν πίσω. Επιβάλλεται λοιπόν πάραυτα η λήψη μέτρων προς πάσα κατεύθυνση για την οικονομική ενίσχυση και εν συνεχεία ανάκαμψη της Ελληνικής επιχειρηματικότητας. Με την ευχή, το κλίμα αυτό, ν’ αντιστραφεί το συντομότερο δυνατόν…!!

Ευχαριστούμε θερμά τον κο Ποζρικίδη για την συνομιλία μας, διαβεβαιώνοντας τον ότι έχουμε εμπιστοσύνη στην κρίση και στην εμπειρία του.

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending