Connect with us

Γαστρονομία

Συνδύασε γεύση και θρεπτικά συστατικά στη χορτοφαγία!

Το να ακολουθείς μία χορτοφαγική διατροφή μπορεί να έχει αρκετά οφέλη για την υγεία σου, αφού μελέτες την έχουν συνδέσει με μικρότερο κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη τύπου ΙΙ αλλά και με χαμηλότερες τιμές LDL-χοληστερόλης και αρτηριακής πίεσης συγκριτικά με τα άτομα που καταναλώνουν προϊόντα ζωϊκής προέλευσης.

Παρόλα τα οφέλη όμως, συχνά παρατηρούνται και σημαντικές ελλείψεις θρεπτικών συστατικών.

Είτε λοιπόν είσαι αυστηρός χορτοφάγος, γαλακτο-χορτοφάφος, ωο-χορτοφάγος ή ημι-χορτοφάγος, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ακριβώς τι χρειάζεται ο οργανισμός σου και σε ποια τρόφιμα θα το βρεις!

Πρωτεΐνες

Αποτελούν συστατικό των μυών σου, προσφέρουν ενέργεια και κορεσμό, είναι απαραίτητες για το ανοσοποιητικό σου, επομένως… είναι απαραίτητο να καλύπτεις τις ανάγκες σου σε πρωτεΐνες και φυσικά είναι εφικτό και στη χορτοφαγία. Το θέμα εδώ ωστόσο, δεν είναι μόνο να καλύπτεις την ποσότητα των πρωτεϊνών που χρειάζεται ο οργανισμός σου αλλά να παίρνεις και όλα τα απαραίτητα αμινοξέα, τα μικρότερα δηλαδή δομικά συστατικά τους. Βλέπεις, τα τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνες δεν έχουν όλα την ίδια ποιότητα και ποσότητα σε αμινοξέα.

Ποια τρόφιμα να επιλέξεις για την απαραίτητη πρωτεΐνη;

Η ποικίλια φυτικών τροφίμων σε μία ημέρα θα σου προσφέρει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα!

Κατανάλωσε λοιπόν όσπρια, δημητριακά ολικής άλεσης, αμάρανθο, κινόα, φιστίκια, ρύζι! Μία πολύ καλή επιλογή δε αποτελούν και τα προϊόντα σόγιας, αφού τα αμινοξέα τους είναι συγκρίσιμα με αυτά των ζωϊκών πηγών, προσφέροντάς σου πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Απαραίτητα λιπαρά

Απαραίητα, όπως εννοεί και η ονομασία τους, είναι τα λιπαρά που δεν μπορεί να συνθέσει ο οργανισμός και γι’ αυτό έχει την ανάγκη να λάβει από τη διατροφή. Πέρα από την ενέργεια που θα σου προσφέρουν, είναι σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς αλλά και ως συστατικό των μεμβρανών των κυττάρων, συμβάλλουν στην ανάπτυξη μικρών και μεγάλων.

Πού θα βρεις αυτά τα λιπαρά;

Το λινολεϊκό και το α-λινολενικό οξύ, ω6 και ω3 λιπαρά αντίστοιχα, ένας χορτοφάγος και δη ένας αυστηρά χορτοφάγος (vegan) μπορεί να τα καταναλώσει μέσα από φυτικά έλαια, ξηρούς καρπούς, όπως τα καρύδια ή τα φιστίκια. Μία ακόμα εξαιρετική επιλογή είναι η μαλακή φυτική μαργαρίνη, χωρίς συστατικά ζωϊκής προέλευσης, την οποία μάλιστα μπορείς να βρεις σε διάφορες γευστικές παραλλαγές από εκλεκτά φυτικά έλαια, όπως έλαια καρυδιού, αμυγδάλου και καρύδας. Επίλεξέ τη για να δώσει γεύση και θρεπτικά συστατικά σε όποιο γεύμα εσύ επιθυμείς αλλά και στις μαγειρικές σου παρασκευές.

Σίδηρος

Πράγματι ο σίδηρος από τις φυτικές πηγές δεν απορροφάται στον ίδιο βαθμό συγκριτικά με το σίδηρο από ζωικές πηγές, ενώ υπάρχουν και κάποια συστατικά που δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο την απορρόφησή του. Έτσι λοιπόν:

  • Οι τανίνες εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου, μπορείς επομένως να αποφύγεις την κατανάλωσή ροφημάτων, όπως το τσάι, μαζί με το κύριο γεύμα σου.
  • Το ίδιο ισχύει και για φυτικά συστατικά των οσπρίων…
  • Ωστόσο, η κατανάλωση της βιταμίνης C, όχι μόνο συμβάλλει στην καλύτερη απορρόφηση του φυτικού σιδήρου, αλλά ξεπερνάει και τα «εμπόδια» που βάζουν οι τανίνες ή τα φυτικά συστατικά.

Γι’ αυτό απολαύστε το φαγητό σου με ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι!

Ασβέστιο

Εάν ανήκεις στην κατηγορία των χορτοφάγων που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι καλό να αναζητήσεις διαφορετικά τρόφιμα που θα σου προσφέρουν ασβέστιο, ώστε να καλύψεις επαρκώς τις ανάγκες σου και να φροντίσεις την υγεία των οστών σου. Επίλεξε:

  • Γάλα σόγιας, εμπλουτισμένα με ασβέστιο.
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά θα σου δώσουν επίσης ασβέστιο. Το μυστικό εδώ είναι να ανακαλύψεις ποια από αυτά τα λαχανικά περιέχουν χαμηλότερη ποσότητα οξαλικών οξέων, συστατικών που εμποδίζουν την απορρόφηση του ασβεστίου, όπως είναι το μπρόκολo και τα πράσινα γογγύλια.
  • Σουσάμι και αμύγδαλα.

Βιταμίνη D

Όσο σημαντικό είνα το ασβέστιο για την υγεία των οστών, άλλο τόσο ειναι και η βιταμίνη D αφού συμβάλλει στην απορρόφησή του.

Μελέτες έχουν βρει χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης αυτής σε χορτοφάγους, κρίνεται επομένως απαραίτητο να γνωρίζεις τις πηγές της αλλά και πως… μπορείς να τη συνθέσεις με τη βοήθεια του ήλιου! Έτσι λοιπόν:

  • Χρειάζονται 10-30 λεπτά, ανάλογα την ηλικία και το χρώμα δέρματός του, σε μία ηλιόλουστη ημέρα χωρίς αντηλιακό (αποφεύγοντας τις ώρες μεταξύ 12.00-17.00) για να συνθέσεις την συνιστώμενη ποσότητα βιταμίνης D.
  • Ακόμα, κάποια φυτικής προέλευσης τρόφιμα που θα τη συναντήσεις είναι τα μανιτάρια που έχουν εκτεθεί στον ήλιο, τα οποία όμως δεν περιέχουν την πιο δραστική μορφή της βιταμίνης D, αλλά και η μαλακή φυτική μαργαρίνη, όπου 2 κ. του γλυκού θα καλύψουν το 15% των ημερήσιων αναγκών σου!

Πρακτικές διατροφικές συμβουλές για μέγιστα οφέλη!

Επειδή βάσει της φύσης του διατροφικού σου πλάνου δεν καταναλώνεις προϊόντα ζωικής προέλευσης, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η διατροφή που ακολουθείς είναι άκρως υγιεινή ή ότι δεν έχεις κίνδυνο να «ξεφύγεις» στις θερμίδες. Γι’ αυτό ακολούθησε τις παρακάτω σύντομες και πρακτικές συμβουλές ώστε να συνδυάσεις τελικά γεύση, θρεπτικά συστατικά με όλα τα οφέλη που έχει να προσφέρει η χορτοφαγία:

  1. Επίλεξε προϊόντα ολικής άλεσης, τα οποία διατηρούν μεγαλύτερη ποσότητα θρεπτικών συστατικών από τα αντίστοιχά τους «λευκά» τρόφιμα.
  2. Βάλε ποικιλία φρούτων και λαχανικών στη διατροφή σου για να κερδίσεις επαρκή ποσότητα διαφόρων βιταμινών και μετάλλων.
  3. Διάλεξε πηγές «καλού» λίπους όπως είναι οι ξηροί καρποί, η φυτική μαργαρίνη και το ελαιόλαδο. Ενώ, αν καταναλώνεις γαλακτοκομικά, φρόντισε να είναι χαμηλών λιπαρών.
  4. Και τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό… απέφυγε να καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες ζάχαρης.

Πηγή

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Γαστρονομία

«Επιστημονικά Μαγειρέματα»

  • Έχετε δοκιμάσει «χαβιάρι» από φρούτα;
  • Παγωτό με υγρό άζωτο;
  • Τι είναι αυτό που κάνει το ψημένο κρέας να μυρίζει τόσο χαρακτηριστικά;
  • Όταν αδυνατίζουμε, πού πάνε τα κιλά;

 

Ανακαλύψτε τον ρόλο που παίζει η επιστήμη… στην κουζίνα μας κάθε Σάββατο και Κυριακή στα «Επιστημονικά Μαγειρέματα» τις εντυπωσιακές επιδείξεις πειραμάτων που διοργανώνει το Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου.

 

Μέσα από διασκεδαστικά πειράματα για μικρούς (12  ετών+) αλλά και μεγάλους ανακαλύπτουμε την επιστήμη που κρύβεται στην κουζίνα μας. Βλέπουμε τις ιδιότητες που έχουν διάφορες ουσίες που καταναλώνουμε καθημερινά και γνωρίζουμε τα μυστικά της σωστής διατροφής, όπως γιατί δεν μπορούμε να χωνέψουμε τις ίνες των λαχανικών και γιατί πρέπει να τρώμε φρούτα διαφορετικών χρωμάτων.

 

Ελάτε να δούμε πώς μπορεί ένας δοκιμαστικός σωλήνας να μυρίζει σαν φρεσκομαγειρεμένο φαγητό, πώς το γάλα μετατρέπεται σε παγωτό, πώς το ζελέ γίνεται χαβιάρι αλλά και να γνωρίσουμε τον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας ανταποκρίνεται στην… μοριακή κουζίνα!

 

Απαραίτητα συστατικά της συνταγής μας είναι μία δόση Χημείας, μία δόση Βιολογίας και… μία ακόμη Φυσικής!

Continue Reading

Γαστρονομία

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ GRENACHE ΜΕ ΜΕΛΙΣΣΟΜΑΝΤΡΑ

 

Η Ελληνικά Κελλάρια και η Μελισσόμαντρα – Καλλιγά σας καλούν να γιορτάσετε τη Παγκόσμια Ημέρα Grenache παρέα με ένα ποτήρι Μελισσόμαντρα Ροζέ. Στις 20 Σεπτεμβρίου λοιπόν, γιορτάζει μία από τις καλύτερες ποικιλίες κρασιού παγκοσμίως και δεν υπάρχει πιο κατάλληλη στιγμή για να απολαύσετε την ποικιλία Grenache, μέσα από τα αρώματα και τη γεύση της Μελισσόμαντρας-Καλλιγά Ροζέ.

 

Η Μελισσόμαντρα-Καλλιγά Ροζέ είναι η κατάλληλη επιλογή για να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό ουρανίσκο. Ο ροζέ αυτός ξηρός οίνος, από την ποικιλία Grenache, θα δώσει μια πιο ζωηρή νότα στα φθινοπωρινά σας τραπέζια, συνοδεύοντας θαυμάσια πίτσες , ζυμαρικά, άσπρα κρέατα αλλά και φρούτα ή γλυκά σαν επιδόρπιο. Με χρώμα λαμπερό με ιριδίζουσες αποχρώσεις, άρωμα γαρδένιας και τριαντάφυλλων και γεύση φρουτώδης, γλυκόπιοτη με τόνους μελιού και καραμέλας θα κρατήσει υπέροχη συντροφιά σε εσάς και τους φίλους σας.

 

Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στη ποικιλία Grenache. Τα βασικά χαρακτηριστικά της ποικιλίας είναι η ανθεκτικότητά της σε ακραίες συνθήκες ζέστης και ξηρασίας καθώς και η αργή της ωρίμανση. Τα πλεονεκτήματα του Grenache είναι κατ’ αρχήν το υψηλό αλκοόλ κι έπειτα η ευκολία με την οποία “βγάζει” αρώματα μπαχαρικών, δαμάσκηνου και βατόμουρου. Συχνά παντρεύεται και με άλλες ποικιλίες, όπως το Syrah, Mourvedre, Cinsault και Tempranillo.

 

Η Ελληνικά Κελλάρια με το πολυαγαπημένο και εξαιρετικής ποιότητας κρασί Μελισσόμαντρα-Καλλιγά Ροζέ, σας κρατούν συντροφιά και φροντίζουν να γεμίσουν με αρώματα, γεύση και χρώματα τα τραπέζια σας.

Για περισσότερες πληροφορίες:
https://www.gwc-microsite.gr/

Continue Reading

Γαστρονομία

Honey Sommelier στο Λονδίνο

Σκοπός του προγράμματος είναι η αύξηση της αναγνωρισμότητας και της εξειδίκευσης στο μέλι. Η παροχή στους συμμετέχοντες μιας μεθοδολογίας που τους επιτρέπει να αξιολογήσουν την ποιότητα και την ποικιλία των μελιών. Για τους μελισσοκόμους και τους συσκευαστές είναι χρήσιμη η παρακολούθηση του σεμιναρίου για την σωστή επισήμανση σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, καλύτερη παρουσίαση των προϊόντων και για τους λάτρεις του μελιού εν γένει, για καλύτερη επιλογή και εκτίμηση του μελιού

Το σεμινάριο απευθύνεται κατά προτίμηση σε μελισσοκόμους και τεχνικούς, αλλά και σε άλλους επαγγελματίες που έρχονται σε επαφή με το μέλι (όπως βοτανολόγοι, διατροφολόγοι, διαιτολόγοι, σεφ ή «foodies») και όσοι επιθυμούν να επεκτείνουν τις γνώσεις τους για το μέλι. Θα μάθουν πώς να χρησιμοποιούν την οργανοληπτική ανάλυση ως εργαλείο για την αξιολόγηση της ποιότητας.

 

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

 

Θα μάθετε πώς το μέλι παράγεται από τις μέλισσες και από τους μελισσοκόμους και όλους τους κρυμμένους κινδύνους που αντιμετωπίζει η παραγωγή μελιού. Θα δοκιμάσετε πόσο ευαίσθητες είναι οι αισθήσεις σας και θα βελτιώσετε την ικανότητά σας για αισθητήρια-οργανοληπτική διάκριση. Θα δοκιμάσετε περισσότερες από 15 ποικιλίες επιλεγμένου μελιού υψηλής ποιότητας και θα είστε εκπαιδευμένοι για να αναγνωρίσετε ελαττώματα στο μέλι. Θα μάθετε να ανιχνεύετε τα προφίλ γεύσης των μελιών. Θα βιώσετε να είστε κριτής σε διαγωνισμό μελιού.

Τα είδη μελιού θα περιλαμβάνουν (αλλά δεν περιορίζονται σε αυτά):

  • Citrus (Citrus spp.)
  • Πικραλίδα (Taraxacum officinale)
  • Ακακία (Robinia pseudoacacia)
  • Γαλλικό αγιόκλημα (Hedysarum coronarium)
  • Δέντρο καρυδιού (Eucalyptus spp.)
  • Μελιτώματα μέλι
  • Ασβέστη (Tilia spp.)
  • Brassica napus
  • Rhododendron (Rhododendron spp.)
  • Φράουλα (Arbutus unedo)
  • Ηλίανθος (Helianthus annus)
  • Γλυκό κάστανο (Castanea sativa)
  • Γαϊδουράγκαθο (Galactites tomentosa)
  • Θυμάρι (Thymus capitatus)

 

ΤΙ ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ

• να κατανοήσετε καλύτερα με τις αισθήσεις σας το κάθε μέλι, μαθαίνοντας πώς να προσδιορίσετε 7 βασικά αρώματα και οικογένειες αρωμάτων στο μέλι.
• να γράφετε λεπτομερείς σημειώσεις γευσιγνωσίας χρησιμοποιώντας το άρωμα μελιού και τον τροχό γεύσης, να προσδιορίζετε τη σύνθεση και τις φυσικές ιδιότητες του μελιού.
• να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιό σας για την περιγραφή του μελιού μέσω περιγραφικών στοιχείων.
• η διαφορά μεταξύ της γεύσης και της γεύσης μέσω των αισθητήριων ασκήσεων.
• να αναγνωρίσετε τις γεύσεις του μελιού και να εκπαιδεύσετε την παλέτα μέλιτος.
• να δοκιμάσετε και να μάθετε περίπου 15 σημαντικά μέλια και τις φυτικές πηγές τους.
• Να κατανοήσετε πώς και τι είναι η κρυστάλλωση και πώς να αξιολογείτε τις ιδιότητές της.
• σχετικά με τις αιτίες των ελαττωμάτων στο μέλι και τον τρόπο αποφυγής τους.
• πώς να χρησιμοποιήσετε ένα γράφημα για την αξιολόγηση του μελιού.
• πώς να χειρίζεστε, να επεξεργάζεστε και να αποθηκεύετε μέλι για καλύτερη παρουσίαση.
• τους κανόνες για την επισήμανση και την εμπορία μελιού.
• πώς να χρησιμοποιήσετε τη γνώση σας για να συνδυάσετε μέλι με τυριά, κρασιά για γλυκά και αλμυρά πιάτα.

ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ,
Τοποθεσία: DoubleTree by Hilton Hotel Λονδίνο
Εκπαιδευτές: Raffaele Dall’Olio, Gian Luigi Marcazzan
Το σεμινάριο υποστηρίζεται από τα: Διεθνή Βραβεία Μελιού Λονδίνου- London International Honey Awards (LIHA)

Για περισσότερες πληροφορίες:
http://www.LondonHoneyAwards.com

Continue Reading

Trending