Connect with us

Φορολογικά

Σχετικά με τις πάγιες ρυθμίσεις οφειλών, εφεξής σε έως 24/48 δόσεις

Ποια τα τελευταία δεδομένα / Τι γίνεται με τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ

Μία εκ των ευεργετικών διατάξεων που συμπεριλαμβάνονται στο Ν.4646/19, το τελευταίο σημαντικό φορολογικό νομοθέτημα είναι και η νέα πάγια ρύθμιση οφειλών, όπως αυτή πλέον θα πραγματοποιείται σε 24 ή 48 δόσεις κατά περίπτωση. Ουσιαστικά πρόκειται για διπλασιασμό των υφιστάμενων δόσεων, κάτι που μόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί. Κι αυτό καθώς, εν καιρώ παρατεταμένης ύφεσης, παρατηρούνταν αρκετά συχνά το φαινόμενο οι φορολογούμενοι που εντάσσονταν ειδικά στη ρύθμιση των δώδεκα δόσεων -που αφορούσε άλλωστε και τις περισσότερες περιπτώσεις- να βρίσκονται αντιμέτωποι με σχετικά υψηλά βεβαιωμένα ποσά και συνεπακόλουθο πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας.

Θα παραθέσουμε μια συντομογραφική καταγραφή των δεδομένων που ισχύουν έως αυτή τη στιγμή:

  • Το νέο καθεστώς ρυθμίσεων έχει ήδη ψηφιστεί, αλλά οι φορολογούμενοι δε δύνανται ακόμα να κάνουν χρήση των ευεργετικών διατάξεων, με δεδομένο ότι δεν έχει τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα.
  • Θα πρόκειται για μια εντελώς καινούργια εφαρμογή η οποία και θα ενσωματωθεί στις υπάρχουσες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Αυτός είναι και ο λόγος που θα καθυστερήσει η έναρξη της λειτουργίας της. Προ δεκαημέρου εικάζονταν πως κάτι τέτοιο επρόκειτο να συμβεί περί τα τέλη Μαρτίου. Σύμφωνα όμως με τα νέα της τελευταίας στιγμής, καταβάλλονται προσπάθειες οι διαδικασίες να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι και τα τέλη Φεβρουαρίου.
  • Όσο πιο σύντομα πάντως, τόσο το καλύτερο. Ήδη σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αυξάνονται, και οι επιτελείς της ΑΑΔΕ εκτιμούν ότι αυτό συμβαίνει επειδή μεγάλη μερίδα οφειλετών περιμένει την έναρξη λειτουργίας της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
  • Έχει πάντως ήδη αποσαφηνιστεί ότι δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα για όσους φορολογούμενους υποβάλλουν τώρα αιτήσεις πάγιας ρύθμισης. Ήδη προβλέπεται η μετάβαση μιας τέτοιας ρύθμισης στο νέο βελτιωμένο καθεστώς, με το διευρυμένο δηλαδή δοσολόγιο.
  • Συνεπώς, αν ένας πιθανός οφειλέτης επιθυμεί να μην είναι μετέωρα τα ληξιπρόθεσμα ποσά που χρωστάει -και να ελαχιστοποιήσει τις πιθανές συνέπειες- μπορεί κάλλιστα να προχωρήσει τις αρχικές διαδικασίες, με βάση το ισχύον καθεστώς.
  • Από κει και πέρα, έχουν τεθεί πολλά αιτήματα προς την ΑΑΔΕ, ώστε το δικαίωμα μετάβασής από τις 12 δόσεις στις 24 (και αντιστοίχως από τις 24 στις 48) να το αποκτήσουν και όσοι φορολογούμενοι είχαν κάνει ρύθμιση πριν τις 1/11/19 και αυτή τη στιγμή βάσει του Ν.4646 εξαιρούνται των σχετικών διατάξεων.

Στο συγκεκριμένο ζήτημα πάντως, οι εξελίξεις θα τρέχουν με γοργούς ρυθμούς το προσεχές διάστημα. Και θα επανέλθουμε στο θέμα με περισσότερες αναφορές, για τις προϋποθέσεις ένταξης και το ευρύτερο πλαίσιο όπως αυτό καθορίζεται από τις κείμενες διατάξεις.

Παναγιώτης Απ. Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

Φορολογικά

Αυστηροποιημένοι κανόνες για αποπληρωμή συναλλαγών και αγοραπωλησίες ακινήτων

Είναι δεδομένη εδώ και χρόνια μάλιστα, η προσπάθεια που κάνουν από κοινού τόσο το Υπουργείο Οικονομικών, όσο και η ΑΑΔΕ ως αυτόνομη, ανεξάρτητη αρχή, ώστε να περιοριστεί το δυνατόν περισσότερο η χρήση μετρητών.

Εννοείται βεβαίως ότι χαρτονομίσματα και κέρματα δεν γίνεται να εκλείψουν και συνεχίζουν να αποτελούν και με τη χρήση τους να επικυρώνουν ένα σημαντικότατο μέρος των συναλλαγών, που κινεί την οικονομία σε ημερήσια βάση. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να καταδείξουμε κάποιες από τις νέες νομοθετικές παρεμβάσεις που αφορούν τον τρόπο διενέργειας των συναλλαγών, και που εκ των πραγμάτων αφορούν και τις επιχειρήσεις, αλλά και τους απλούς φορολογούμενους.

Κατ’ αρχάς να διευκρινίσουμε ότι και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζονται παρόμοιες πρακτικές, οι οποίες αποτελούν μέρος μιας συνολικής προσπάθειας για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την ψηφιακή οικονομία και έχοντας ως απώτερο στόχο το μεγαλύτερο έλεγχο και διαφάνεια. Στην παρούσα φάση όμως, δεν είναι το θέμα μας τι ισχύει στις άλλες χώρες. Αλλά το να παρατηρήσουμε πώς -στα καθ’ ημάς, και από χρόνο σε χρόνο- το σύστημα αυτό ολοένα και μεταβάλλεται και κυρίως αυστηροποιείται. Το πρόβλημα λοιπόν, δεν έγκειται τόσο στη φιλοσοφία των διατάξεων, όσο στα υπέρογκα πρόστιμα και τις συνέπειες που θα έχουν για τις ίδιες τις επιχειρήσεις σε περίπτωση που παραβούν τους θεσμοθετημένους, νέους κανόνες.

Τι συνέβαινε έως τώρα στο πλαίσιο των υφιστάμενων διατάξεων:

1) Δίνονται ήδη κάποια έμμεσα κίνητρα, με χαρακτηριστικότερο όλων, αυτό της φορολοταρίας. Η διενέργεια κληρώσεων ανά μήνα με τα ποσοστά πιθανής επιτυχίας να αυξάνονται ανάλογα με το ύψος των πραγματοποιούμενων μέσω καρτών αγορών, ενισχύει εμμέσως το κίνητρο για τους πολίτες να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους μέσω τραπεζικού συστήματος.

2) Ισχύουν ποινές και πρόστιμα εφόσον δεν τηρούνται οι κείμενες διατάξεις. Αυτές αφορούν αρχικά τις επιχειρήσεις, α) όταν δεν αποπληρώνουν τις άνω των 500 € συναλλαγές τους μέσω τραπεζικού συστήματος, β) αλλά και για τα έσοδα τους που προέρχονται από πελάτες λιανικής και υπερβαίνουν επίσης το ποσό των 500 €, οπότε και έως τώρα το ποινολόγιο σε περίπτωση αποπληρωμής με μετρητά προέβλεπε πρόστιμο της τάξεως των 100 €. Παράλληλα όμως, γ) οι κυρώσεις και οι πρόσθετες έμμεσες επιβαρύνσεις,  επεκτείνονται και στα φυσικά πρόσωπα, που εφόσον δεν έχουν πραγματοποιήσει το προβλεπόμενο ελάχιστο όριο συναλλαγών μέσω καρτών, έχουν την ανάλογη φορολογική επιβάρυνση που αποτυπώνεται στο εκκαθαριστικό τους.

Νέοι κανόνες, πολύ αυστηρότερες ποινές / Ας δούμε όμως και τι θα ισχύει εφεξής με τις νέες διατάξεις.

  • Κατ’ αρχάς, το προαναφερόμενο πρόστιμο των 100 €, που αφορά πωλήσεις άνω των 500 ευρώ προς ιδιώτες μεταβάλλεται πλήρως ή για να το θέσουμε στη σωστή του διάσταση, υπερπολλαπλασιάζεται! Πιο συγκεκριμένα, το πρόστιμο θα ανέρχεται πλέον στο διπλάσιο της πραγματοποιηθείσας συναλλαγής με τον ιδιώτη.
  • Να διευκρινίσουμε σε αυτό το σημείο, ότι δεν επηρεάζεται καθόλου και εξακολουθεί να ισχύει κανονικά στις business-2-business συναλλαγές, η υποχρέωση του λήπτη του στοιχείου -εφόσον η συναλλαγή ξεπερνάει αυτό το όριο- να αποπληρώνει μέσω τραπεζικού συστήματος το τίμημα, έτσι ώστε να μπορεί να εκπέσει κανονικά τη δαπάνη.
  • Απαγορεύεται η χρήση μετρητών στις αγοραπωλησίες ακινήτων / Έως τώρα δεν υπήρχε καμιά ρητή απαγόρευση χρήσης μετρητών. Είθισται μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, στην προκαταβολή ή για το αρχικό μέρος του τιμήματος που δίνονταν κατά τη διάρκεια υπογραφής των συμβολαίων να χρησιμοποιούνται και κάποια μετρητά. Κάτι που διασφαλιζόταν άλλωστε και από το θεσμικό ρόλο των συμβολαιογράφων, που έκαναν και την σχετική μνεία στα επίσημα έγγραφα. Πλέον αυτή η δυνατότητα παύει να υφίσταται και με τις νέες διατάξεις, το σύνολο του τιμήματος της αγοραπωλησίας ενός ακινήτου, θα πρέπει να καταβάλλεται μέσω του τραπεζικού συστήματος.
  • Κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης του κανόνα / Εφόσον στο συμβολαιογραφικό έγγραφο καταγράφεται καταβολή για μερική ή ολική εξόφληση του τιμήματος με μετρητά και επί της ουσίας δεν τηρούνται οι διατάξεις που επιβάλλουν την εξόφληση του τιμήματος με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής, τότε η πράξη θεωρείται αυτοδικαίως άκυρη. Το ακίνητο απαγορεύεται να μεταγραφεί στα βιβλία και γενικότερα δεν παράγει κανένα έννομο αποτέλεσμα έναντι των συμβαλλομένων, του Δημοσίου και οποιουδήποτε τρίτου.
  • Το πρόστιμο που θα επιβάλλεται, ανέρχεται σε ποσοστό 10% του τιμήματος που καταβλήθηκε με μετρητά. Το ποσό του προστίμου (για κάθε παράβαση) δεν δύναται να είναι μικρότερο των 10.000 € καθώς επίσης και να είναι μεγαλύτερο των 500.000 €.

Συντάκτης : Παναγιώτης Τσένος
Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Οι βασικότερες υπολειπόμενες φορολογικές υποχρεώσεις για τις τελευταίες μέρες του έτους

Απομένουν ελάχιστα εικοσιτετράωρα, ώστε να πέσει η αυλαία του ’22 και να καλωσορίσουμε τη νέα χρονιά, και ως είθισται τέτοιες μέρες μέσα στο εορταστικό κλίμα έχουμε και μια σειρά υποχρεώσεων που περιλαμβάνονται στο φορολογικό καλεντάρι.

Άλλες αφορούν επιχειρήσεις και επιτηδευματίες, ενώ υπάρχουν και αυτές που αφορούν γενικότερα τους φορολογούμενους. Είτε μεμονωμένα και κατά περίπτωση είτε στο σύνολό τους, και πάντοτε βέβαια ανάλογα με την υποχρέωση.

Αποπληρωμές 

Μέχρι και την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου, τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα και του έτους ταυτόχρονα, θα πρέπει να αποπληρωθούν:

  • Η 6η δόση του φόρου εισοδήματος
  • Η 8η δόση του ΕΝΦΙΑ
  • Πιθανές δόσεις που αφορούν όσους έχουν υπαχθεί σε κάποια ρύθμιση οφειλών
  • Το ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία (ισχύει πάντοτε, και η δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 ισόποσες δόσεις)
  • Η 6η δόση της επιστρεπτέας προκαταβολής (για όσες επιχειρήσεις έχουν τη σχετική υποχρέωση)
  • Λοιπά βεβαιωμένα ποσά που προκύπτουν είτε από παρακρατούμενους φόρους είτε από ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

Από την ανωτέρω λίστα, έχουν αφαιρεθεί τα τέλη κυκλοφορίας, μετά τη δίμηνη παράταση που ανακοινώθηκε προ δεκαημέρου. Να διευκρινίσουμε, ότι η συγκεκριμένη μετακύλιση αυτής της υποχρέωσης, συμπαρασύρει και τη δυνατότητα που παρέχεται στους ιδιοκτήτες που επιθυμούν να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία, με αυτήν τη διαδικασία να πραγματοποιείται πλέον ψηφιακά.

Υποβολές

Πέραν των δεδομένων υποβολών, όπως επιτάσσει η νομοθεσία για τις επιχειρήσεις, πρέπει να έχουν υποβληθεί και κάποιες άλλες δηλώσεις, ειδικά για τις οποίες παρέχεται αυτή η δυνατότητα έως το τέλος του εκάστοτε έτους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων που αφορούν αναδρομικές αποδοχές μισθωτών ή συνταξιούχων. Η υποβολή τους πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, ενώ είναι εξαιρετικά σημαντικό -προς αποφυγή περιττών ενεργειών και πιθανών λαθών- να διευκρινιστεί το εξής: Οι καταγραφές των συμπληρωματικών ποσών δεν γίνονται σε μία δήλωση. Βάσει της κείμενης νομοθεσίας, πρέπει τα αναδρομικά να δηλώνονται ξεχωριστά και για το κάθε έτος που αφορούν αυτά τα εισοδήματα.

Καθώς λοιπόν η υποβολή τους πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, εκδίδεται άμεσα και το νέο εκκαθαριστικό σημείωμα. Τώρα, σε περίπτωση που προκύπτει χρεωστική διαφορά, η καταληκτική ημερομηνία έως την οποία μπορεί ο φορολογούμενος να αποπληρώσει εμπρόθεσμα τον πρόσθετο φόρο, θα είναι μέχρι τις 31/1/23.

Υπάρχουν επίσης οι δηλώσεις των αποβιωσάντων, οι οποίες υποβάλλονται από τους κληρονόμους τους. Στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι εφικτή η άμεσα ηλεκτρονική υποβολή, και αυτές οι δηλώσεις υποβάλλονται χειρόγραφα. Στις μέρες μας βέβαια, η έννοια της χειρόγραφης υποβολής συμπεριλαμβάνει και την υποβολή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας με την ΑΑΔΕ, και ειδικότερα μέσω των αιτημάτων.

myData

Έως και αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες, θα πρέπει βάσει φορολογικού ημερολογίου και μέχρι τις 31/12 οι επιχειρήσεις να αναρτήσουν στην πλατφόρμα myData τις παραλείψεις και αποκλίσεις που αφορούν τις συναλλαγές της χρήσης 2021. Η συγκεκριμένη προθεσμία θεωρείται σίγουρο ότι θα παραταθεί και δεν είναι αποκλειστικά και μόνο επειδή πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο στο φορολογικό γίγνεσθαι. Είναι γενικότερα ότι η πλατφόρμα παραμένει δυσλειτουργική σε πάρα πολλά σημεία, οπότε και είναι πρακτικά αδύνατον να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να ανταποκριθούν, υποβάλλοντας τα δεδομένα με επιτυχία και όπως προβλέπεται.

Ειδικά για το myData και τα ηλεκτρονικά βιβλία, είναι σαφές ότι θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν πάρα πολλές διατάξεις και παράμετροι από όσα πρόκειται να ισχύσουν. Όπως και να έχει πάντως, πρόκειται για μια υποχρέωση που -ανεξάρτητα από το εύρος της παράτασης που θα δοθεί- θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Η αποστολή των παραλείψεων και αποκλίσεων των αντικριζόμενων συναλλαγών, είναι κομβικής σημασίας για να μπορέσει η ΑΑΔΕ να αποκτήσει μια όσο το δυνατόν ευκρινέστερη εικόνα και να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα για φοροελεγκτικούς σκοπούς. 

Η παραπάνω καταγραφή φορολογικών υποχρεώσεων είναι ενδεικτική, και συμπεριλαμβάνει τις σημαντικότερες εξ αυτών. Το φορολογικό ημερολόγιο ειδικά στο τέλος του εκάστοτε μήνα -πολλώ δε μάλλον στο τέλος του έτους-, βρίθει υποχρεώσεων και είναι εξαιρετικά σημαντικό να δοθεί η απαιτούμενη προσοχή ώστε τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι φορολογούμενοι να μην βρεθούν αντιμέτωποι με παραλείψεις και πιθανά μελλοντικά πρόστιμα.

Παναγιώτης Τσένος

Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

[email protected] 

tsenos.gr 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Πώς έχουν επαναπροσδιοριστεί οι χρόνοι διαβίβασης στην πλατφόρμα myData, μετά και την ψήφιση της Α.1090/22

Η υποχρεωτική εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, και παράλληλα των ηλεκτρονικών βιβλίων, ήρθε να ταράξει τα ούτως ή άλλως καθόλου ήρεμα νερά της ελληνικής φορολογίας. Και κατ’ επέκταση ολόκληρης της οικονομίας της χώρας μας, καθώς εκ των πραγμάτων επιδρά άμεσα στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων.

Η μετάβαση σε όλο αυτό νέο καθεστώς, όχι απλά δεν είναι εύκολη, αλλά αποδεικνύεται και για την ίδια την ΑΑΔΕ, εξαιρετικά δυσχερής. Έχουμε λοιπόν ένα ήδη υφιστάμενο νομοθετικό πλέγμα διατάξεων, σημαντική πτυχή του οποίου αποτελούσε έως τώρα η Α.1138, μια απόφαση που θεσμοθετήθηκε αρχές καλοκαιριού του ’21, και έκανε μια πρώτη γενική καταγραφή των δεδομένων που δημιουργεί το myData.

Τώρα, η πρόσφατα θεσμοθετημένη απόφαση Α.1090/22 που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική, καθώς -μεταξύ άλλων θεμάτων- επανακαθορίζει τους χρόνους διαβίβασης των παραστατικών.  

Και όταν αναφερόμαστε σε επανακαθορισμό, αυτό αφορά σύμπτυξη του χρόνου διαβίβασης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Αν επιχειρήσουμε να αποκωδικοποιήσουμε σε έναν πίνακα τα επικαιροποιημένα δεδομένα, έτσι όπως αυτά προέκυψαν και με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, θα καταλήξουμε στον παρακάτω πίνακα:

Χονδρικές πωλήσεις / Τιμολόγια
Μέσο ΔιαβίβασηςΧρόνος διαβίβασης
Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησηςΠραγματικός χρόνος
e-Timologio ΑΑΔΕΠραγματικός χρόνος
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισηςΕπόμενη μέρα 
Ειδική φόρμα καταχώρησηςΕπόμενη μέρα

Λιανικές πωλήσεις
Μέσο ΔιαβίβασηςΧρόνος διαβίβασης
ΦΗΜΑπό 1′ έως & 24h (βάσει της οριζόμενης παραμετροποίησης από την ΑΑΔΕ)
ERP & προγράμματα εμπορικής / λογιστικής διαχείρισηςΕπόμενη μέρα 
Ειδική φόρμα καταχώρησηςΕπόμενη μέρα 

Το συμπέρασμα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω δεδομένα, είναι ότι απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ είναι να φτάνει στο myData η πληροφορία για τα έσοδα των επιχειρήσεων το συντομότερο δυνατό.   

Έμμεσα, και περιορίζοντας ασφυκτικά τους χρόνους διαβίβασης, οδηγεί τις επιχειρήσεις που είχαν έως επιλέξει κάποιες πιο ευέλικτες, προσωρινές λύσεις (π.χ. διαβίβαση των δεδομένων τους μέσω των συνεργαζόμενων φοροτεχνικών/λογιστικών γραφείων) να αναζητήσουν τρόπους άμεσης αποστολής των πληροφοριών. 

Ενδεικτικές, λοιπές συμπεριλαμβανόμενες διατάξεις

Πέρα από τα παραπάνω -που καθώς αφορούν τους χρόνους διαβίβασης, κρίνονται και ως οι πιο σημαντικές διατάξεις της Α.1090/22- με τη συγκεκριμένη απόφαση καταγράφονται κάποιοι νέοι ορισμοί ή επαναδιευκρινίζονται κάποιες παράμετροι λειτουργίας του myData:

Η προσθήκη της έννοιας της “Απώλειας διασύνδεσης”: Η οποία και ορίζεται ως «η ανυπαίτια αδυναμία διαβίβασης των δεδομένων στο χρόνο που ορίζεται στην παρούσα απόφαση, ανά τύπο παραστατικού και τρόπου διαβίβασης, λόγω διακοπής είτε της σύνδεσης internet είτε του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας».

Καθορίζεται επίσης, πώς διαμορφώνεται ο χρόνος διαβίβασης στις περιπτώσεις που υπάρχει απώλεια διασύνδεσης: Καταρχάς, η οντότητα εφόσον της ζητηθεί, θα πρέπει με κάθε πρόσφορο μέσο να αποδεικνύει την απώλεια διασύνδεσης με την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, ενώ τα δεδομένα των εκδιδόμενων λογιστικών στοιχείων θα διαβιβάζονται αμελλητί με την αποκατάσταση της διασύνδεσης, με την ένδειξη «Απώλεια Διασύνδεσης». 

Στην ίδια την επιχείρηση πέφτει και το βάρος της γενικότερης ευθύνης, καθώς -και βάσει των διατάξεων πλέον- οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή εκ νέου απώλειας της διασύνδεσης. Επίσης, τονίζεται ότι «σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα διαβιβάζονται το αργότερο εντός δύο (2) ημερών από την καταληκτική ημερομηνία διαβίβασής τους, είτε από το κανάλι διαβίβασης που εκδόθηκαν ή διαβιβάστηκαν αρχικά ανεπιτυχώς είτε από τα προγράμματα διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό/ λογιστικό, ERP) είτε από την ειδική φόρμα καταχώρησης εφόσον τηρούνται τα όρια χρήσης της».  

Ποιες επιχειρήσεις δύνανται να χρησιμοποιούν την ειδική φόρμα καταχώρησης για το ‘22

Ως γνωστόν, από τα πέντε διαθέσιμα κανάλια διαβίβασης, ισχύουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις χρήσης της ειδικής φόρμας καταχώρησης.  Στην προκειμένη περίπτωση, επικυρώθηκαν και τυπικά τα σημεία εκείνα που λαμβάνονται υπόψη για την τρέχουσα χρήση. Αυτά λοιπόν είναι 1) τα ακαθάριστα έσοδα προσδιορίζονται με βάση τα αριθμητικά δεδομένα της δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού χρήσης ’20, ενώ 2) για τον προσδιορισμό του συνόλου τιμολογίων λαμβάνεται υπόψη το πλήθος των τιμολογίων της υποβληθείσας κατάστασης φορολογικών στοιχείων πελατών έτους ’20. 

Παναγιώτης Τσένος

φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων / συγγραφέας φορολογικών & οικονομικών μελετών

tsenos.gr 

[email protected] 

Continue Reading

Trending