Connect with us

Ψυχολογία

Τι είναι το στρες;

Το στρες είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή η σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων. Όταν νιώθεις στρες το σώμα σου είναι σε ένταση και ο εγκέφαλος σου πυροδοτείτε από πολλαπλές σκέψεις.

Ο καθένας μας εκτίθεται καθημερινά σε στρες καταστάσεις. Το στρες μάλιστα μπορεί να είναι και θετικό – το λεγόμενο ευ στρες – όταν καλούμαστε να το αντιμετωπίσουμε σπάνια (ή μόνο μερικές φορές) και σε περιορισμένο βαθμό. Σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί σαν καταλύτης και μας ενεργοποιεί για να αντεπεξέλθουμε στις όποιες καταστάσεις. Όσο ποιο συχνό και έντονο είναι το στρες, τόσο πιο δύσκολο μας είναι να αντιμετωπίσουμε της καθημερινές μας υποχρεώσεις.

Συναισθήματα, θυμού, απογοήτευσης και φόβου, όπως επίσης, οξυθυμία, κούραση και κατάθλιψη, μας κυριαρχούν και δεν μας επιτρέπουν να λειτουργήσουμε έτσι όπως θα θέλαμε, με αποτελέσμα η ψυχολογία μας να ειναι σε «κακή».

Πως καταλαβαίνουμε το στρες;

Υπάρχουν διάφορα προειδοποιητικά σημάδια του στρες, όπως:

  • Πονοκέφαλος.
  • Διαταραχές στον ύπνο.
  • Προβλήματα συγκέντρωσης.
  • Ένταση και πόνος στο μυϊκό σύστημα.
  • Κούραση.
  • Η αίσθηση ότι ήμαστε υπερφορτωμένοι και ότι ήμαστε ανίκανοι να αντεπεξέλθουμε στην καθημερινότητα μας.
  • Ενοχλήσεις στο στομάχι και διάρροια.
  • Εξανθήματα και ακμή.
  • Επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις και ιογενείς ασθένειες.

Πώς να αντιμετωπίσουμε το καθημερινό στρες;

  • Αναγνωρίστε έγκαιρα και δώστε προσοχή σε μυϊκές εντάσεις.
  • Αθληθείτε 3 φόρες την εβδομάδα για τουλάχιστον 20 λεπτά.
  • Μάθετε να ηρεμείτε με ασκήσεις χαλάρωσης και εφαρμόστε τες τακτικά.
  • Διαγνώσετε έγκαιρα αρνητικές σκέψεις που σας επιβαρύνουν.
  • Μάθετε να ελέγχεται και να κατευθύνεται την σκέψη σας.
  • Εφαρμόστε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας.

Δουλέψτε με πρόγραμμα και πάνω από όλα μην γεμίζετε υπερβολικά την ημέρα σας με υποχρεώσεις.
Αν εσείς ή ο σύντροφος σας νιώθετε πολύ τακτικά ιδιαίτερα στρεσαρισμένοι και αδυνατείτε να αντεπεξέλθετε στις καθημερινές σας υποχρεώσεις, ενώ σας είναι πολύ δύσκολο να επιλύετε τα προβλήματα σας με ηρεμία, τότε θα πρέπει να ζητήσετε βοήθεια από ψυχολόγο – ψυχοθεραπευτή.

Βασιλική Λιάφου
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια – Γλυφάδα

Οικογένεια

Γιατί η αγένεια είναι σημάδι τοξικότητας;

Όσες καλημέρες σου και να πέσουν κάτω, εσύ να συνεχίσεις να τις λες. Όχι γιατί σου αρέσει να θυματοποιείσαι. Όχι γιατί σου αρέσει να πονάς και να πληγώνεσαι. Αλλά γιατί με κάθε καλή κουβέντα, ψηλώνεις ΕΣΥ λιγάκι περισσότερο. Ακόμα κι αν νιώθεις πως περιστοιχίζεσαι από αγενείς ανθρώπους, μη δελεάζεσαι από το παράδειγμά τους και μην επιτρέπεις στην αγένεια να υποβαθμίζει τη ζωή σου.

Η ευγένεια δεν είναι μόνο ένδειξη πολιτισμού, αλλά και χαρακτηριστικό δείγμα ανθρώπου που διακατατέχεται από θετικά συναισθήματα και διεκδικεί ένα ανώτερο επίπεδο ζωής! Μόνο τον εαυτό μας μπορούμε να ελέγξουμε, εξάλλου, και αυτό δεν μπορεί να μας το στερήσει η αγένεια των άλλων. 

Μην επηρεάζεσαι από τις εξωτερικές αντιδράσεις, μείνε εστιασμένη στο κέντρο σου, στις αξίες που σου υποδεικνύουν το σεβασμό και την αξιοπρέπεια. Η ευγένεια προϋποθέτει συναισθηματική πειθαρχία, γιατί αποδεικνύει πόσο τακτοποιημένα είναι τα πράγματα μέσα μας. Η αναίδεια, η εριστικότητα, η αδιαφορία φανερώνουν έναν ακριβώς αντίθετο ψυχικό κόσμο. Έναν κόσμο που ζει στην απόλυτη ανυπακοή του χάους και σε αυτό το χάος προσπαθεί να τραβήξει οποιονδήποτε δεν του μοιάζει. 

Να θυμάσαι. Η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα και αξίζει τα πάντα!

 

Νικὀλας Ουρανός, ACC

 

Continue Reading

Ψυχολογία

Για πόσο ακόμα θα αυτοσαμποτάρεσαι;

Πώς μένω μακριά από τα όνειρά μου και πόσο με μπλοκάρουν ο φόβος και το βόλεμα; Κάθε φορά που δεν κάνω μια έμπρακτη κίνηση αγάπης προς τον εαυτό μου, έρχεται μοιραία (και πάντα) το μπλοκάρισμα αυτού που νιώθω. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που μένουμε μακριά από τα όνειρά μας.

 

Για να έρθει κοντά σου αυτό που επιθυμείς, πρέπει να σηκωθείς και να μπεις στην πορεία για να το συναντήσεις. Μέσα από την αδράνεια το μόνο που καταφέρνεις είναι να υποκύπτεις στους φθηνούς συναισθηματικούς εκβιασμούς του Εγώ. Το μυαλό αντιστέκεται στα παραγγέλματα της ψυχής μας που θέλει, νιώθει και δίνει οδηγίες. Το μυαλό μας, το οποίο ελέγχεται από το Εγώ, πανικοβάλλεται και έτσι μπλοκάρει με χίλιες δυο προφάσεις και δικαιολογίες κάθε εξέλιξη. 

Και έτσι αρχίζουν τα γνωστά:

«Φοβάμαι να το κάνω αυτό.» 

«Δεν θα τα καταφέρω.» 

«Δεν μπορώ να αλλάξω δουλειά, σπίτι, σχέση»

Δεν γίνεται όμως να αξιοποιήσω αυτό που νιώθω, αν δεν αποφασίσω να κάνω κι αν δεν ξεπεράσω τα μπλοκαρίσματα του φόβου και του βολέματος. Δεν γίνεται αν συνεχίσω να είμαι μη ευθυγραμμισμένος και παγιδευμένος ανάμεσα στις αναντιστοιχίες του μυαλού και της ψυχής. 

Χρειάζεται μονάχα λογική, μεθοδολογία, εκτέλεση και οργάνωση. 

Ο φόβος φέρνει μόνο καθυστέρηση και εσύ δεν έχεις κανέναν λόγο ούτε να κρύβεσαι πίσω από το δάχτυλό σου αλλά και ούτε να φοβάσαι. 

Continue Reading

Ψυχολογία

Η τοξικότητα είναι ένα ὀπλο που εκπυρσοκροτεί!

Αν σε συντροφεύουν μόνιμα ο αρνητισμός και η μιζέρια, σκέψου μήπως η τοξικότητα δηλητηριάζει την καθημερινότητα και τις σχέσεις σου. 

Υπάρχει η ισχυρή πιθανότητα να γίνεσαι, άθελά σου, πομπός απαισιοδοξίας και εμπρηστής της ίδιας σου της ευτυχίας.

Κατά τη διάρκεια πολλών συνεδριών διαπιστώνω πως υπάρχει τέτοια συναισθηματική πόλωση στους ανθρώπους που φτάνουν να μη χαίρονται τίποτα πια. Διαλέγουν να διαχειρίζονται τη ζωή τους μέσα από έναν φαύλο κύκλο μίσους και θυμού. Έχουν πάψει να απολαμβάνουν τη ζωή και αναλώνονται στη μετάδοση του αρνητισμού τους και στους άλλους.  

Σου το βεβαιώνω με τον πιο εμφατικό τρόπο. Η δυστυχία είναι επιλογή. Όσοι επιλέγουν να κρίνουν τα πάντα μέσα από το πρίσμα της μετατρέπονται σε ισχυρούς πομπούς μιζέριας που δεν είναι απίθανό να σε τραβήξουν και εσένα κάποια στιγμή στον πάτο. Αυτή η ανακύκλωση της μιζέριας δεν θα λύσει κανένα σου πρόβλημα. Ο εμπρησμός όλων των θετικών συναισθημάτων μέσα σου και στους άλλους δεν θα σε κάνει πιο δυνατό. Βαθμιαία θα σε διαλύσει. 

Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να διαχωρίσεις τη θέση σου. Η σωστή καθοδήγηση μέσω του coaching θα σε βοηθήσει να απεμπλακείς από τα αρνητικά σου συναισθήματα. Θα σε βοηθήσει να τολμήσεις να κοιτάξεις τη ζωή στα μάτια και να ρουφήξεις κάθε καλή στιγμή της. Θα διαπιστώσεις πως έχεις πολλούς περισσότερους λόγους να αισθάνεσαι ευγνώμων.

Σταμάτα να ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΖΕΙΣ τον εαυτό σου, την υγεία σου αλλά και τις σχέσεις σου.

Μην μουτζουρώνεις τα ωραία της ζωής σου, ανακυκλώνοντας την τοξικότητα.

Δώσε προτεραιότητα σε όσα και όσους πραγματικά αξίζουν να είναι στη ζωή σου.

Νικὀλας Ουρανός, ACC

Continue Reading

Trending