Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Τόλης Αϊβαλής…Το Digital Marketing Στην Γυναικεία Επιχειρηματικότητα»

«Συνεχής Ανάπτυξη, Εξωστρέφεια Και Καινοτομία»

Ο Αποστόλης Αϊβαλής είναι CEO της KNOWCRUNCH.COM ένας διεθνής οργανισμός εκπαίδευσης και Managing Partner της AIVAL.COM ένα business strategy consulting firm. Έχει ειδίκευση και εμπειρία στις αγορές consumer & enterprise internet, social media, gaming, music, advertising, technology, media και mobile στις οποίες εργάζεται από το 1996 ως στέλεχος, mentor αλλά και επιχειρηματίας. 

Συν-δημιούργησε την PowerΝet το 1996, τα Web Awards (τώρα Ermis Digital) το 1998, την ArboMedia το 2001, την Real Brands το 2007, την Social Brands το 2009, το StartupDay event το 2009 και το Startup Nation το 2011. Είναι επίσης δημιουργός του Professional Diploma in Digital & Social Media ενώ εκπαιδεύει στελέχη σε επιχειρήσεις, κολλέγια και πανεπιστήμια από το 2007.

Μιλήστε μας για την εταιρία σας, ποια τυχόν προβλήματα υπάρχουν και ποιά εφόδια πρέπει να έχει μια γυναίκα για να προχωρήσει;

[A.A.] Διευθύνω την KnowCrunch.com και παρέχουμε διεθνώς εξειδικευμένη εκπαίδευση σε πράγματα που απασχολούν τα στελέχη σήμερα όπως business strategy και digital marketing. Για παράδειγμα το Professional Diploma in Digital & Social Media. Το κάνουμε στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη και σύντομα στην Κύπρο και online. Οι επιχειρήσεις σήμερα λόγω κρίσης ή απλώς επειδή κάνουν ανάπτυξη έχουν απόλυτη ανάγκη να προσεγγίσουν και να διατηρήσουν το διεθνές πελατολόγιο τους με λιγότερα χρήματα και ταυτόχρονα με καινοτόμους τρόπους. Έτσι εμείς εκπαιδεύουμε στελέχη, επαγγελματίες ή επιχειρηματίες πάνω στα κανάλια, εργαλεία και στρατηγικές ώστε κάποιος να το πετύχει αυτό γρήγορα.

Ποιά πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην οποία καλούνται να ανταποκριθούν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις;

[A.A.] Η κυριότερη είναι να μείνουν ζωντανές λόγω της ατελείωτης κρίσης. Άρα αγωνίζονται να διατηρήσουν το cash flow τους, την θέση τους στην αγορά και τους πελάτες τους. Κάποιες από αυτές προσπαθούν ταυτόχρονα να μειώσουν το κόστος τους ενώ έχουν τα ίδια αποτελέσματα που είχαν πριν. Κάποιες άλλες που είναι σε καλύτερη θέση προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την αλλαγή. Βλέπετε η κάθε είδους αλλαγή έρχεται σε όλους τους τομείς και εμείς πρέπει είτε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα είτε να ηγούμαστε αυτή της αλλαγής. Η δική μου νοοτροπία είναι να δημιουργώ την αλλαγή.

Ποιές συμβουλές θα δίνατε σε μια γυναίκα που αποφασίζει να ασχοληθεί με τον τομέα σας;

[A.A.] Να τολμήσει και να απευθυνθεί στο εξωτερικό. Εμείς εκπαιδεύουμε επαρκώς ώστε να μάθει κάποιος όλα τα εργαλεία, όλες τις στρατηγικές, όλα τα κανάλια που χρειάζεται ώστε να βρει πελάτες και να προβληθεί. Οι περισσότεροι απόφοιτοί μας τα εφαρμόζουν αμέσως όλα αυτά και βρίσκουν αμέσως δουλειά ή πελάτες αλλά συνήθως φοβούνται, δεν σκέφτονται big και δεν κοιτούν στο εξωτερικό. Άρα η συμβουλή μου είναι αυτή. Μην φοβάστε, χτυπήστε εκτός συνόρων! Είστε αρκετά ικανοί και καλοί για να πετύχετε γρήγορα έξω.

Ποιά είναι για σας τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

[A.A.] Η συνεχής ανάπτυξη, η εξωστρέφεια και η καινοτομία. Ξέρω ακούγεται κλισέ αλλά δεν είναι αν το εφαρμόσουν. Και τα 3 αυτά όμως απαιτούν αλλαγή τρόπου σκέψης. Μετά τα υπόλοιπα είναι καθαρά θέμα διαδικασίας.

Πώς και από ποια ηλικία αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το αντικείμενο του Digital Marketing;

[A.A.] Ξεκίνησα το 1994, έστησα την πρώτη εταιρία μου το 1996. Ασχολούμαι πάνω από 20 χρόνια πια. Συνεχίζω να αποτυχαίνω και να μαθαίνω θαυμάσια πράγματα.

Τι θα συμβουλεύατε τους νέους και τις νέες που βγαίνουν τώρα στην αγορά εργασίας;

[A.A.] Να μάθουν digital marketing γιατί πλέον απαιτείται. Αν το μάθουν έχουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι άλλων που δεν το ξέρουν για να βρούνε δουλειά ή απλώς για να αναρριχηθούν στην καριέρα τους.

Υπάρχει κάποιο όνειρο ζωής που δεν έχετε καταφέρει;

[A.A.] Ναι. Να μετακομίσω πλήρως τις δραστηριότητές μου και εμένα προσωπικά στην California την οποία ερωτεύτηκα τα 3 χρόνια που πέρασα εκεί. Είναι θέμα χρόνου θα γίνει κάποια στιγμή.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αφροδίτη Κράβαρη «Άλμα…Στα Ασφαλιστικά»

Το έντονο γέλιο της κατακλύζει το χώρο. 

Η αύρα της είναι τόσο θετική που θαρρείς πως έχει το κοκκαλάκι της νυχτερίδας. 

Σε τραβάει δίπλα της σα μαγνήτης.

Αν και είναι ο digital ανθρωπός σου, εκείνη συνεχίζει να γράφει με μολύβι και χαρτί σε κόλλες τετραδίου και κρατάει σημειώσεις με καλλιτεχνικά γράμματα σα να ζει σε άλλη εποχή.

Το κινητό της το βάζει στο αθόρυβο μόλις καθίσεις να της μιλήσεις για δουλειά.

Σε κοιτάει πάντα στα μάτια και δε θα διστάσει στιγμή να σου πει ευθαρσώς αυτό που σκέφτεται.

Η Αφροδίτη Κράβαρη είναι το κορίτσι που θα σου στήσει επικοινωνιολογικά μια ολόκληρη καμπάνια, θα σχεδιάσει τα μηνύματά σου, θα γράψει τους λόγους σου, θα σου «τρέξει» τα socialmedia, θα ασχοληθεί με τα εικαστικά…μέχρι και με το ντύσιμο και το στήσιμό σου ανά εκδήλωση.

Άφησε  πίσω το epixeiro.gr & κάνει το άλμα μπαίνοντας σε αχαρτογράφητα νερά.

Ως PR & Brand Communications στο IFAAcademy, μου μιλάει με πάθος για το νέο αυτό ξεκίνημα κι αν μέχρι χθες δε γνώριζε τίποτα περί ασφαλιστικών, αν την ακούσεις θαρρείς πως ασχολείται χρόνια.

 

Πες μου με απλά λόγια τι είναι το IFAAcademy.

Α.Κ: Το IFAAcademy είναι ένας εκπαιδευτικός και ερευνητικός οργανισμός εξειδικευμένος στην εκπαίδευση ασφαλιστικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων. Στην ουσία του, στοχεύει στον επανασχεδιασμό και την αναβάθμιση της εικόνας και του ρόλου του ασφαλιστικού συμβούλου. Δε ξέρω αν μπορώ να στο πω με απλούστερα λόγια, αλλά τα καινοτόμα software του εντοπίζουν όλους τους ασφαλίσιμους κινδύνους είτε πρόκειται για φυσικό πρόσωπο ή για επιχείρηση, τους μετράνε με επιστημονικό τρόπο αξιοποιώντας ταυτόχρονα και στατιστικά δεδομένα και από αυτή τη μέτρηση προκύπτει η προτεραιοποίηση & ποσοτικοποίηση των κινδύνων. Έτσι κάθε οικογένεια & επιχείρηση γνωρίζει το risk profile της & πώς μπορεί να αντιμετωπίσει τους κινδύνους αξιοποιώντας τα εργαλεία της ασφάλισης. Με αυτό τον τρόπο το budget κατευθύνεται αποτελεσματικά και επιστημονικά στους σημαντικότερους κινδύνους κι όχι μόνο σε αυτά που ήταν στο παρελθόν γνωστά.

Τι σχέση έχεις με τον ασφαλιστικό θεσμό;

Α.Κ: Καμία. Αυτό είναι το πιο γοητευτικό κομμάτι. Ο ορίζοντας που ανοίγεται μπροστά σου σε κατευθύνσεις που δεν είχες φανταστεί, που δεν ενδιαφερόσουν και που πίστευες πως είναι πολύ έξω από σένα. Τα τελευταία χρόνια έχω μάθει πως η ζωή είναι απίστευτα δυναμική, αλλάζει, μεταμορφώνεται και σε παίρνει μαζί της για να σε πάει εκεί που πρέπει να είσαι. Αυτό που στο παρελθόν δεν υπήρχε στο μυαλό μου ως πιθανότητα, τώρα απασχολεί όλο το είναι και το χρόνο μου. Έμαθα ως τώρα για τον ασφαλιστικό θεσμό πως είναι ένας από τους σημαντικότερους & πολυπληθείς κλάδους με τεράστια δυναμική. Αυτό που προσπαθεί να αλλάξει το Academy είναι η παγιωμένη αντίληψη που έχει ο πολίτης για τον ασφαλιστικό σύμβουλο ως πωλητή με μεθοδολογίες βασισμένες στο Risk Management & τη νευροβιολογία. Αν το καλοσκεφτείς, το να εκπαιδεύσεις έναν εν ενεργεία ασφαλιστικό σύμβουλο και να τον μετατρέψεις -δίνοντάς του πιστοποίηση- σε Insurable Risk Manager, είναι πρωτοπορία. Το να κατανοηθεί η ανάγκη αυτή είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο, αλλά οι πρώτοι που θα ανοίξουν το δρόμο θα είναι κι εκείνοι που θα αλλάξουν το θεσμό. Σπας το status quo & αυτό για μένα είναι τεράστια πρόκληση.

Ποια είναι η στρατηγική σου για το brand του IFAAcademy;

Α.Κ: Εξωστρέφεια. Εξωστρέφεια. Εξωστρέφεια. Μια επαναστατική ιδέα που μπορεί να αλλάξει εξ’ ολοκλήρου ένα θεσμό και να τον οδηγήσει σε μια νέα εποχή, χρειάζεται ως επί το πλείστον διεθνή αναγνωρισιμότητα. Μέλημά μου είναι μέσω του digital να εκμεταλλευτούμε όλες τις τεχνολογίες, όπου σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα υπηρεσιών θα οδηγήσει στο να μαθευτεί το Academy σε κάθε ενδιαφερόμενο. Επειδή όμως πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό οργανισμό, χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη μνεία στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης γιατί ο ενήλικας επαγγελματίας που επιλέγει να δώσει τα χρήματά του για επιπλέον προσωπική εκπαίδευση και εξειδίκευση, αναμένει από σένα αξιοπιστία, συνέπεια και ποιότητα. Αυτό επικοινωνιολογικά είναι δύσκολο να διαδοθεί στον κόσμο γι’ αυτό και προσωπικά θα ήθελα να μιλούν οι απόφοιτοι για το Academy κι όχι εμείς οι ίδιοι. Το Word of Mouth είναι εκείνο που στο τέλος της μέρας σε κατατάσσει ανάμεσα σε αυτούς που αξίζει να παραμείνουν ή όχι.

Μέρος της δουλειάς σου είναι η κριτική: να «διορθώνεις» τους άλλους, να προωθείς τα δυνατά τους σημεία και να αντιμετωπίζεις με επιδέξιο τρόπο τα προβλήματά τους. Τι γίνεται με την αυτοκριτική σου όμως;

Α.Κ: Είμαι πολύ αυστηρή. Δε νομίζω να υπάρχει πιο αυτοκαταστροφικό άτομο από μένα. Είμαι ικανή να τιμωρήσω τόσο πολύ τον εαυτό μου μέχρι να μην υπάρχει περιθώριο για κάτι άλλο. Έτσι είμαι και στη δουλειά μου. Μερικές φορές κοιτάζω πράγματα που έχω κάνει και δε μου αρέσουν καθόλου. Λέω στον εαυτό μου θα κάτσεις εδώ μέχρι να γίνει τέλειο. Δε θα κοιμηθείς αν δεν τελειώσει. Δε θα καταπιαστείς με τίποτα άλλο μέχρι να νιώθεις περήφανη γι’ αυτό που παρέδωσες. Μέσα μου ξέρω καλά πως αν είχα περισσότερο χρόνο και καλύτερες συνθήκες θα έδινα πολύ καλύτερα αποτελέσματα γενικά. Ούτως η άλλως η δουλειά μου χρειάζεται έμπνευση, δημιουργικότητα και φαντασία. Δε βάζεις ένα κέρμα στο μηχάνημα και σου κατεβάζει παραδοτέο, ούτε γυρνάς ένα διακόπτη και έχεις έτοιμο στο mail σου ένα ολόκληρο άρθρο. Υπάρχουν φορές που είμαι χείμαρρος &ασταμάτητη, υπάρχουν κι άλλες όμως που κάνω κάτι αναγκαστικά γιατί απλά πρέπει να γίνει. Επομένως, η αυτοκριτική μου είναι μεγάλη, επίπονη και στηρίζεται σε πολύ μεγάλη πειθαρχία.

Είσαι χωρίς αμφιβολία από τα πιο δημοφιλή κορίτσια στα social media & σε γνωρίζει αρκετός κόσμος λόγω της δουλειάς σου. Έχεις προφίλ σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες, τις οποίες διατηρείς ενεργότατες. Σχεδιάζεις από πριν όσα αναρτάς; Πόσο πολύ προσέχεις όσα γράφεις;

Α.Κ: Από παιδί έχω ένα έμφυτο ταλέντο οτιδήποτε γράφω να είναι εξαρχής προσεγμένο. Έχω μια έμφυτη τάση στη γραφή κάθε είδους είτε αυτό είναι ένα μήνυμα, μια έκθεση, ένα άρθρο, ένα τραγούδι, ένα βιβλίο. Έχω μια ασταμάτητη ροή που κατά μαγικό τρόπο ενώνει ομοιόμορφα τις λέξεις, σχηματίζει νόημα και εκπέμπει συναίσθημα. Θυμώνω αν χρειαστεί να διορθώσω κείμενά μου. Δε σκέφτομαι ποτέ από πριν τι θα γράψω. Και στις ομιλίες και στα status μου είμαι αυθόρμητη, ειλικρινής, άμεση και συναισθηματική κι αυτό πιστεύω εκτιμάται. Διατηρώ ενεργά τα προφίλ γιατί δε γίνεται να πρεσβεύεις την επικοινωνία χωρίς να επικοινωνείς με τον κόσμο. Η αλήθεια είναι πως θα ήθελα να είναι περισσότεροι αυτοί που αλληλεπιδρούν μαζί μου, ακόμα κι αν υπάρχει διαφωνία. Λόγω δουλειάς γνωρίζω αν ένα status μου πυροδοτήσει σχόλια, αλλά μου αρέσει πολύ αυτό γιατί είμαι εκ φύσεως προκλητική και θέλω να υπάρχει διάδραση είτε μιλάμε για γραπτό λόγο είτε για προφορικό σε live επαφή με το κοινό.

Έχω παρατηρήσει πως θυμώνεις με τη μη ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας. Τι είναι αυτό που σε θυμώνει και γιατί;

Α.Κ: Ισχύει. Γνωρίζω 4 γλώσσες, αλλά δε συγκρίνω καμιά με τα ελληνικά. Ο πλούτος της γλώσσας μας είναι αξεπέραστος. Εκνευρίζομαι πολύ με την ορθογραφία, την παθητική φωνή στα ρήματα, με το πότε και αν βάζουμε “ν” στα άρθρα, με τη σύνταξη… Δε θυμώνω με τους ανθρώπους που δε μπόρεσαν ή δεν είχαν μια επαρκή εκπαίδευση. Θυμώνω με τους αυτοαποκαλούμενους διδάκτορες που δε μπορούν να γράψουν μια σωστά ορθογραφημένη λέξη. Θυμώνω και με την υπεραπλούστευση της νέας ελληνικής. Μου χτυπάς ευαίσθητη χορδή. Κάνω πολύ συχνά καυγάδες για αυτό το ζήτημα. Έχω εκπαιδεύσει πολλά άτομα (φοιτητές, εκκολαπτόμενους δημοσιογράφους ακόμα και ήδη επαγγελματίες) στη δημιουργία περιεχομένου, στο τι αρέσει στον κόσμο, στους «πιασάρικους» τίτλους, στην εύρεση πρωτότυπων λέξεων κτλ. Θέλω αν το παίζεις μάγκας, να είσαι κιόλας. Να μου το δείχνεις στα γραπτά σου. Δε μπορεί να είσαι δάσκαλος και να διορθώνω την ορθογραφία στα κείμενά σου. Απλά δε γίνεται. Δε θα δεις ποτέ ανορθόγραφο post ή άρθρο μου & αν αυτό συμβεί θα ζητήσω εντίμως δημόσια συγγνώμη.

Η επικοινωνία είναι ταλέντο;

Α.Κ: Ναι, μεγάλο! Η άνεσή σου, ο τρόπος που θα σταθείς, θα δώσεις και θα σφίξεις το χέρι σου για χειραψία, η γλώσσα του σώματός σου, η ματιά σου, το χαμόγελό σου, οι λέξεις που θα χρησιμοποιήσεις, η αύρα σου στο χώρο, το σωστό μήνυμα τη σωστή στιγμή στον κατάλληλο παραλήπτη, όλα είναι ταλέντο. Όσα και να διαβάσεις περί επικοινωνίας και μεταφορά προφορικών ή γραπτών μηνυμάτων, δε θα μάθεις τίποτα αν δεν είσαι «φτιαγμένος» να «αγγίζεις» το συνομιλητή σου με το είναι σου. Δια ζώσης μπορεί να γίνει με τα μάτια σου, την κίνηση των χεριών σου, τον τόνο της φωνής σου ή το ύφος σου.

Πόσο εύκολος είναι όμως ο γραπτός λόγος ή ακόμα και η σιωπή σου; Έχω μάθει πως στη σιωπή ακούς τα δυνατότερα μηνύματα. Η γλώσσα του σώματος δεν κάνει ποτέ λάθη. Ξέρω πολλούς που έχουν πολλές γνώσεις περί επικοινωνίας, αλλά αν τους βάλεις στο stage να πουν δυο λόγια κομπιάζουν, χάνουν τα λόγια τους, τρέμουν ολόκληροι. Η ουσία είναι να νιώθεις πως αυτή η επικοινωνία είναι φυσική επέκταση του εαυτού σου. Άρα, ναι, η επικοινωνία είναι ταλέντο.

Το ντύσιμο είναι επικοινωνία; Τι θα φορούσες σε μια δεξίωση;

Α.Κ: Προφανώς! Είναι επικοινωνία και χροιά προσωπικότητας. Κάθε χρώμα και στυλ επιλογής αντικατοπτρίζει τη διάθεσητης μέρας, τις διαθέσεις μας απέναντι στον άλλο, την προσωπικότητά μας και την περίσταση στην οποία καλούμαστε να παρευρεθούμε. Σε συνδυασμό με τη γλώσσα του σώματος, εκπέμπει επικοινωνιολογικά πολλά μηνύματα. Σε μια δεξίωση θα φορούσα κάτασπρο κοστούμι με γιλέκο/παντελόνι ή πολύ μακρύ επίσημο μαύρο στράπλες φόρεμα.

 

Πόσες πόρτες σου έχει ανοίξει το γεγονός πως είσαι μια εντυπωσιακή γυναίκα;

Α.Κ: Θα σου πω. Kαμιά πόρτα επαγγελματικά δεν ανοίγει έτσι…κι αν άνοιγε, θα έκλεινε σύντομα αν δεν ήμουν σωστή επαγγελματίας. Κανείς δε σε βάζει στην επιχείρησή του γιατί είσαι ωραίος- εκτός αν είσαι μοντέλο κι εκείνος έχει πρακτορείο μοντέλων. Η επιλογή ενός συνεργάτη πρέπει να πληροί πολλές προδιαγραφές βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα γιατί αντιπροσωπεύει την επιχείρηση & την εικόνα σου. Η εμφάνιση μπορεί να βοηθήσει ανά περιπτώσεις ανάλογα το επάγγελμα, αλλά δεν είναι στοιχείο για να παρθεί απόφαση πρόσληψης. Υπάρχουν περιπτώσεις που με προσεγγίζουν με πρόσχημα τα επαγγελματικά, αλλά οι περιπτώσεις αυτές μπαίνουν με το καλημέρα στα Trash.

Έχεις φοβηθεί ποτέ μη χάσεις τη δουλειά σου;

Α.Κ:  Έχω ευχηθεί να μην τελειώσει κάποια συνεργασία γιατί γουστάρω τόσο πολύ την ιδέα, τους ανθρώπους, το κλίμα και τα λεφτά. Αλλά ποτέ δε φοβήθηκα μη χάσω τη δουλειά μου. Αν κοιτάξω πίσω, ίσως να το έχω προκαλέσει κιόλας γιατί θεώρησα πως το συγκεκριμένο κεφάλαιο έχει κλείσει, έχει κάνει τον κύκλο του, όλες οι πλευρές έχουν δώσει το καλύτερο που μπορούσαν, επομένως κοιτάμε μόνο μπροστά. Θέλω να διατηρώ καλές σχέσεις με όλους όσους έχω συνεργαστεί γιατί θεωρώ πως δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Να φανταστείς έχω ζητήσει από άνθρωπο να με απολύσει γιατί δεν του κάνω. Άλλα ήθελα εγώ, άλλα εκείνος- είχαμε διαφορετική οπτική. Δεν είναι κακό να έχεις άλλη οπτική, διαφορετικά όλοι θα ήμασταν ίδιοι. Κακό είναι κάποιος να προσπαθεί να σε αλλάξει και να σου επιβάλλει αυτό που θέλει ο ίδιος. Θέλω εκεί που βρίσκομαι να γουστάρουμε όλοι μαζί, να περνάμε καλά, να υπάρχει εμπιστοσύνη, αμοιβαία έμπρακτη εκτίμηση και να προχωράμε μπροστά βάζοντας μεγάλους στόχους. Δε μ’ αρέσουν οι μετριότητες. Αν δεν είμαι πολύ καλά εκεί που είμαι, δε θέλω να είμαι. Και ως γνωστό, δεν είμαι δέντρο, άρα κινούμαι, άρα προχωρώ.

Τι ρόλο έχει παίξει η τύχη στη μέχρι σήμερα επαγγελματική σου πορεία;

Α.Κ: Μηδενική. Με την τύχη δεν ήμασταν ποτέ φίλες. Εκείνη ήθελε να μπει στο δρόμο μου κι εγώ δεν την έχω αφήσει ποτέ. Δε ξέρω αν πιστεύω στη τύχη. Έχω δει ανθρώπους στο δρόμο μου που χωρίς κόπο, προσπάθεια ή θέληση, έχουν πράγματα για τα οποία άλλοι μπορεί να παλεύουν μια ζωή. Δε χρειάστηκε να παλέψουν για τίποτα. Από αυτή την άποψη, θα μπορούσα να πιστέψω στην τύχη. Πιστεύω όμως στη δύναμη του μυαλού του ανθρώπου & στο κάρμα. Είναι λίγο μπερδεμένο όλο αυτό. Θεωρώ πως αν είναι να συμβεί κάτι, είτε το αποφύγεις, είτε το καθυστερήσεις, είτε το αμελήσεις, θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου και με τρόπο περίεργο και ανατρεπτικό θα γίνει. Ίσως και όλες σου οι κινήσεις (οι αναβλητικότητές σου, οι καθυστερήσεις, τα προβλήματα, οι αποφάσεις σου) να οδεύουν ασυνείδητα στο να γίνει. Καθετί συμβαίνει για συγκεκριμένο λόγο που πάντα σε οδηγεί σε αυτό που είναι γραμμένο να συμβεί…συν Αθηνά και χείρα κίνει βέβαια. Ανοίγεις μεγάλη συζήτηση τώρα. Αν εγώ είναι γραμμένο να παραμείνω μια ταπεινή επικοινωνιολόγος, όσο κι αν προσπαθήσω, όσους κι αν γνωρίσω, όσες επαφές κι αν κάνω, σε όσες ομιλίες κι αν μιλήσω, όση έκθεση κι αν μου κάνετε, δε θα γίνω ποτέ εξώφυλλο στους Times ή εκατομμυριούχος στη λίστα με τις ισχυρότερες γυναίκες στον κόσμο. Είναι ένα αστείο παράδειγμα αλλά περιγράφει επακριβώς αυτό που θέλω να πω σχετικά με το κάρμα. Κάποια πράγματα είναι γραφτό ή όχι να γίνουν. Σαν το παρελθόν να σε προετοιμάζει για να συναντηθείς με το μέλλον σου.

Είσαι ελεγκτική;

Α.Κ: Ναι πάρα πολύ, ο,τιδήποτε θέλει η ψυχή μου δε μπορώ να το αφήσω στην τύχη.

Θα ασχοληθείς ποτέ με την πολιτική ή τα κοινά;

Α.Κ: Είχα κάνει κάποιες απόπειρες παλιότερα, αλλά η απάντηση είναι όχι. Δε θέλω να ασχοληθώ με την πολιτική γιατί εκνευρίζομαι αφάνταστα. Γι’ αυτό το λόγο δεν αναλαμβάνω ως πελάτες πολιτικά πρόσωπα αν και έχω μεγάλο ταλέντο στην πολιτική επικοινωνία. Δε μου ταιριάζει. Περισσότερο κακό θα έκανα παρά καλό στα πρόσωπα αυτά και φυσικά στον εαυτό μου αν το αποφάσιζα, καθώς είμαι απόλυτα εριστική και πολύ κουρασμένη να βλέπω αυτόν τον τόπο να χάνεται στα αζήτητα εξαιτίας ανύπαρκτων και ανεπαρκών προσώπων να κυβερνήσουν.

Επιτυχία ή λεφτά;

Α.Κ: Επιτυχία.

Με τι χαλαρώνεις;

Α.Κ: Με χαλαρώνουν οι άνθρωποι μου, η φωτογραφία, ένα καλό βιβλίο, η οδήγηση, η κολύμβηση, το τζάκι, ένα καλό κρασί και τα ταξίδια (περιπετειώδη ή χαλάρωσης) ώστε να αλλάζω παραστάσεις.

Οικογένεια ή καριέρα;

Α.Κ: Είμαι γυναίκα. Μπορώ τα πάντα ταυτόχρονα και αποτελεσματικά! Όταν έρθει η ώρα, αν το θέλω πραγματικά, όλα θα λειτουργούν ρολόι.

Άντρες ή γυναίκες συνεργάτες;

Α.Κ: Άντρες.

Μπροστά ή πίσω από τα φώτα;

Α.Κ: Και τα δύο, ανάλογα τη συνθήκη.

Έκθεση ή privacy στην προσωπική ζωή στα socialmedia;

Α.Κ: Privacy κατηγορηματικά! Δεν έχω ανακοινώσει ποτέ δημόσια  κάτι απ’ την προσωπική μου ζωή, επομένως όταν θα το κάνω σημαίνει αφενός πως θα έχω κάτι σημαντικό να πω& αφετέρου πως θα είμαι απόλυτα σίγουρη για την απόφασή μου. Δε θα δεις ποτέ στα προφίλ μου έκθεση προσωπικών στιγμών μου, εκτός από στιγμές με φίλους.

Ποια είναι η υψηλότερη θέση που σου έχει προσφερθεί μέχρι σήμερα;

Α.Κ: GeneralManager.

Πως τραβάει κάποιος την προσοχή σου επαγγελματικά;

Α.Κ: Δύσκολα. Ξεσκαρτάρω μέσα στην πρώτη βδομάδα επικοινωνίας τα άτομα με τα οποία μπορώ να μιλήσω και να συνεννοηθώ. Υπάρχει μεγάλη ένδεια επικοινωνίας. Εκτιμώ πολύ τη συνέπεια στα λόγια και στις πράξεις, επομένως για να έχεις την προσοχή μου θα πρέπει να είσαι επαγγελματίας. Εκνευρίζομαι απίστευτα αν μου ακυρώσεις ραντεβού ή αν δεν τηρείς χρονοδιαγράμματα. Σε θεωρώ αναξιόπιστο και έχεις βλάψει την εικόνα σου απέναντι μου πριν καν συνεργαστούμε.

Ποια είναι η καλύτερη κατηγορία πελατών σου;

Α: Celebrities, coaches, εκπαιδευτικοίφορείς&retailbrands

Γιατί δεν έχεις τη δική σου επιχείρηση ως σήμερα; Έχεις όλη τη γνώση & τα προσόντα, όλο το «πακέτο» που λέμε στην αγορά.

Α.Κ: Μόνος σου δεν πας ούτε στον παράδεισο. Η επιτυχία μιας επιχείρησης είναι οι άνθρωποι της. Το φιλότιμο, το μεράκι τους και η αγάπη τους για αυτό που κάνουν. Είναι δύσκολο να βρεις το συνοδοιπόρο που θα πω ότι θα κλείσω τα μάτια και θα του εμπιστευτώ το όραμα και τα όνειρά μου. Δεν αποκλείω τίποτα όμως. Δε ξέρεις τι σου επιφυλάσσει το μέλλον, αν και όπως σου προείπα δεν αφήνω τα πράγματα στην τύχη!

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Δέσποινα Κουβάτσου: «Η τέχνη ήταν και θα είναι η ωραιότερη επένδυση»

Δέσποινα Κουβάτσου

Η εικαστικός Δέσποινα Κουβάτσου μας δέχτηκε φιλόξενα στο ατελιέ της στην Καλλιθέα και μας μίλησε για τη δουλειά της, τον δάσκαλό της,  Άγγελο, καθώς και για τον Ισπανό ζωγράφο Dino Valls.

«Έχω μια ιδιαίτερη σχέση με τη φύση και περισσότερο με τη θάλασσα. Στη θάλασσα βρίσκω ηρεμία και έμπνευση»

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Κοιτώντας τους πίνακες της εικαστικού, Δέσποινας Κουβάτσου αντιλαμβάνεσαι ότι ήταν μοιραίο για αυτήν να στραφεί στη ζωγραφική. Η  αυτοδίδακτη καλλιτέχνις, μαθήτρια του γνωστού εικαστικού  Άγγελου, πειθαρχημένη και παθιασμένη με την πλαστικότητα των μορφών και τα καθαρά περιγράμματα μας «ταξιδεύει» με τις γαλανές της θάλασσες και τις καλοκαιρινές υποβρύχιες λήψεις.

Carmen – Έργο της Δέσποινας Κουβάτσου

Ο αισθησιασμός και η χάρη του γυναικείου σώματος που βυθίζεται στα νερά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και το χαρούμενο παιχνίδισμα του γυμνού γυναικείου κορμιού με το κρυστάλλινο νερό, το φως και τα χρώματα αποτελούν την κυρίαρχη θεματολογία της. Η ζωγραφική της κινείται στο πλαίσιο της παραστατικής τέχνης και αποτελείται κυρίως από νεκρές φύσεις και ανθρωποκεντρικές συνθέσεις με αισθαντικότητα και ζεστασιά.

Η εικαστικός μάς δέχτηκε φιλόξενα στο ατελιέ της στην Καλλιθέα και μας μίλησε για τη δουλειά της, τον δάσκαλό της, Άγγελο, καθώς και για τον Ισπανό ζωγράφο Dino Valls.

Γαλή Γυνή και Θάλασσα

– Οι θαλασσογραφίες, οι τοπιογραφίες, η φύση γενικότερα αποτέλεσαν σταθερά σημεία αναφοράς της δουλειάς σου. Μίλησέ μας για τις πηγές της έμπνευσής σου.

Έχω μια ιδιαίτερη σχέση με τη φύση και περισσότερο με τη θάλασσα. Στη θάλασσα βρίσκω ηρεμία και έμπνευση. Τα τελευταία δέκα χρόνια το θέμα στα έργα μου είναι οι γυναικείες φιγούρες που βυθίζονται στα τυρκουάζ νερά, χορεύουν τυλιγμένες σε υφάσματα, σε χρώματα και αντανακλάσεις.

Στην ατομική μου έκθεση «Πόλοι έλξης» οι φιγούρες μου από το υγρό στοιχείο πέρασαν και στο οικείο τοπίο, στα βράχια, σε μια αμφίδρομη έλξη με τη θάλασσα. Η έμπνευση όμως υπάρχει παντού γύρω μας, στα τοπία, στο φως, στα λουλούδια, στα κοχύλια, στα φυτά, στα ζωάκια. Όλα αυτά που ανέφερα έχουν υπάρξει πηγές έμπνευσης τα σχεδόν σαράντα χρόνια της εικαστικής μου πορείας, αλλά περισσότερο από όλα με ελκύει η ανθρώπινη φιγούρα και ιδιαιτέρως το γυμνό.

Αέρινη Συμφωνία

– Πόσο σε επηρέασαν οι δάσκαλοί σου στη δουλειά σου;

Κάθε καλλιτέχνης έχει δεχτεί επιρροές. Από μικρή θαύμαζα τα αριστουργήματα της κλασικής ζωγραφικής και κατόπιν τα έργα του μέντορά μου, Άγγελου. Αυτό φαινόταν και στα πρώτα έργα μου που ήταν τα περισσότερα νεκρές φύσεις σε σκούρο φόντο. Τώρα η δουλειά μου έχει διαφοροποιηθεί τελείως στο θέμα, στα χρώματα, στην τεχνική.

– Πώς βιώνεις την εξέλιξή σου ως εικαστικός; Παρατηρείς αλλαγές στη δουλειά σου;

Πιστεύω πως υπάρχει εξέλιξη στη δουλειά μου. Αυτό όμως δεν μπορώ να το πω εγώ. Η δουλειά μου είναι αποδεκτή από χώρους τέχνης, από ιστορικούς, αναλυτές τέχνης αλλά και από καταξιωμένους συναδέλφους. Ε, να δουλεύεις τόσα χρόνια και να μην εξελίσσεσαι; Όσο για τις αλλαγές στα έργα μου, την τελευταία δεκαετία έχω επιχειρήσει μια τομή στο στυλ ζωγραφικής μου.

Ο αναλυτής τέχνης, Δημήτρης Παντελίδης στον κατάλογο της έκθεσής μου το 2011 «Φιγούρες σε άνωση» στην γκαλερί Αργώ αναφέρει: «Το δύσκολο μέρος είναι ο άθλος της Κουβάτσου, να αλλάξει τη γνωστή δουλειά της, από την κλασικίζουσα οπτική των θεμάτων της και το ‘‘Καραβατζέσκ’’ φως, στον σχεδόν αφηρημένο ιμπρεσσιονιστικό κόσμο παλλόμενων χρωμάτων και φώτων που μας παρουσιάζει τώρα. Μη νομίζετε ότι αυτό είναι εύκολο. Οι καλλιτέχνες (και μάλιστα οι μάστερς) που έχουν κάνει αυτήν τη μετάβαση είναι λίγοι και μετριούνται στα δάχτυλα».

Διά την του αφρού γένεσιν

– Θεωρείς στις μέρες μας την τέχνη επένδυση;

Η τέχνη ήταν και θα είναι πάντα η ωραιότερη επένδυση. Όλα τα χρόνια και σε όλον τον κόσμο. Περισσότερο, δε, τώρα που οι φιλότεχνοι μπορούν να βρουν έργα σε λογικές τιμές.

– Ποιο σύγχρονο εικαστικό θεωρείς ότι έχει να προσθέσει κάτι διαφορετικό στην τέχνη;

Θαύμα της εποχής μας θεωρώ τον συγκλονιστικό Ισπανό ζωγράφο DinoValls. Ο εικαστικός, αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του ως χειρουργός, αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στη ζωγραφική και από τη δεκαετία του ’90 φτιάχνει με αυγοτέμπερες πίνακες που θυμίζουν τους μεγάλους ζωγράφους του 15ου μέχρι και του 17ου αιώνα. Τα έργα του είναι εντυπωσιακά και η λεπτομέρεια και ο ρεαλισμός ξεπερνά κάθε φαντασία. Είδα τα βήματα της «χειρουργικής» ζωγραφικής του στην έκθεσή του στο Μουσείου Φρυσίρα και με συγκλόνισε ο ρεαλισμός της δουλειάς του. Η έκθεση ήταν ένα ταξίδι στον ισπανικό μαγικό ρεαλισμό, ένα εικαστικό μάθημα ανατομίας με έργα τόσο εντυπωσιακά αληθοφανή, με έμφαση στη λεπτομέρεια. Οι σκηνές διαδραματίζονται εκτός χρόνου και τόπου, σε φανταστικό χρόνο με την αίσθηση ότι συμβαίνουν τώρα, εκεί μπροστά σου και το έργο του κοιτά κατάματα βάζοντας σε δοκιμασία τη σκέψη του θεατή.

– Πώς βλέπεις την τέχνη στην Ελλάδα την προσεχή δεκαετία;

Βλέπω ότι έως τώρα η κρίση δεν έχει επηρεάσει καθόλου αρνητικά τους δημιουργούς. Αντιθέτως, γίνονται συνεχώς αξιόλογες εκθέσεις σε όλους του χώρους. Ελπίζω και εύχομαι ότι τα επόμενα δέκα χρόνια θα πάνε όλα από το καλό στο καλύτερο! Ιδίως τώρα που ελπίζουμε ότι «έρχεται η ανάπτυξη»…

– Πού μπορεί κάποιος να θαυμάσει έργα σου;

Σε πολλούς χώρους και κυρίως στις γκαλερί με τις οποίες συνεργάζομαι και εκθέτω, όπως στην γκαλερί Αργώ στο Κολωνάκι, στην γκαλερί Artion, στην Θεσσαλονίκη, στην γκαλερί Καψιώτη στον Πειραιά, στην γκαλερί 30 στην Κηφισιά, στην γκαλερί Imar στη Μύκονο, στην Golden Gallery στην Κύπρο.

Έργα μου επίσης υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές, όπως στη συλλογή του Μουσείου Βορρέ και σε άλλες ιδιωτικές συλλογές και συλλογές οργανισμών.

– Μελλοντικά σου σχέδια;

Σκέφτομαι ότι θα είμαι έτοιμη για να παρουσιάσω την ατομική μου έκθεση περίπου σε δύο χρόνια. Εν τω μεταξύ, θα συμμετέχω σε ομαδικές εκθέσεις.

Πορφυρό

– Θα μπορούσε η Αθήνα να γίνει τόσο δραστήρια πολιτιστικά, που να αποτελεί πόλο έλξης πολλών ξένων καλλιτεχνών;

Την συνέχεια της συνέντευξης θα την βρείτε εδώ

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Αρετή Κετιμέ: «Μου αρέσει να πιστεύω ότι όλα στη ζωή γίνονται για το καλό μας»

Αρετή Κετιμέ

Όλοι γνωρίζουμε την Αρετή Κετιμέ ως μουσικό, ερμηνεύτρια, τραγουδοποιό και ως μια από τις πιο γνωστές οργανοπαίκτριες σαντουριού στην Ελλάδα. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει παραδοσιακά, ρεμπέτικα, σμυρνέικα αλλά και άλλα τραγούδια από τα πολλά είδη της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής.

Φέτος, η Αρετή μας παρουσιάζει κάτι διαφορετικό. Την συναντάμε επί σκηνής στο παιδικό θέατρο «Το αγόρι με τη βαλίτσα«, για δεύτερη χρονιά και στη θεατρική παράσταση «Νούρα, ένα πένθιμο Μπλουζ».

Συναντήσαμε την Αρετή και γλυκιά και προσιτή καθώς είναι, μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις και τα όνειρά της.

Γράφει η Αλεξία Λυμπέρη

Αρετή Κετιμέ

– Αρετή, τι αντιπροσωπεύει για σένα η συγκεκριμένη παράσταση;

Η παράσταση έγινε με πολλή αγάπη και πολύ κόπο. Αντιπροσωπεύει όλους τους ανθρώπους που έχουν περάσει δυσκολίες από τη μεριά της προσφυγιάς και αντίστοιχα τους ανθρώπους που κάποια στιγμή στη ζωή τους χάθηκαν σε σκέψεις…

-Φέτος σε συναντάμε για δεύτερη χρονιά στο παιδικό θέατρο «Το αγόρι με τη βαλίτσα» και στη θεατρική παράσταση «Νούρα, ένα πένθιμο Μπλουζ». Προτιμάς το παιδικό θέατρο ή το θέατρο ενηλίκων και γιατί;

Το κάθε ένα έχει την γλύκα του και τη χαρά του. Την ευκολία και τη δυσκολία που έχουν και τα δυο εξ ίσου την νιώθω πλέον πολύ δυνατά μέσα μου. Το παιδικό θέατρο είναι άλλο είδος όμως κατά βάσει περνούν και τα δυο τα ίδια μηνύματα: καλοσύνη, ανθρωπιά, αλληλεγγύη…

-Πως αισθάνεσαι στη σκηνή υποδυόμενη τη Νούρα;

Μεγάλο άγχος, μεγάλη αγωνία, αλλά συνάμα προσμονή και χαρά.

-Σε γνωρίζουμε από τον μελωδικό ήχο του σαντουριού σου. Τι σημαίνει η μουσική για σένα;

Η μουσική είναι τα πάντα για μένα: η χαρά, η λύπη, η μοναξιά, η αγάπη, τα ξενύχτια, οι στενοχώριες, η ηρεμία, τα όνειρα, οι στόχοι, η προσευχή μου…

-Αρετή, είσαι μουσικός, ερμηνεύτρια, τραγουδοποιός, μία από τις πιο γνωστές οργανοπαίκτριες σαντουριού στην Ελλάδα, ηθοποιός… τι άλλο να περιμένουμε μελλοντικά από σένα;

Έχω πολλά όνειρα που δεν ξέρω αν θα γίνουν κάποτε πραγματικότητα. Αδημονώ να πάρουν σάρκα και οστά οι μουσικές που έχω φτιάξει και που ακόμα δεν βρήκα το θάρρος να εκδώσω. Έχω στο νου μου δύο συνεργασίες, δύο συνθέτες και ένα μουσικό παραγωγό.

Αρετή Κετιμέ

-Μουσικά, πού θα σε απολαύσουμε φέτος;

Έχουμε μιλήσει με κάποιους χώρους στην Αθήνα και αναμένουμε μέσα στο χειμώνα να παίξουμε μαζί με την μπάντα που έχω.

-Πως αισθάνεσαι πριν ανέβεις στη σκηνή;

Πιο παλιά ήμουν πιο αγχωμένη, τώρα όχι τόσο… Όταν έρθει η ώρα να παίξω σε δευτερόλεπτα νιώθω λίγο άγχος το οποίο έχω μάθει να διαχειρίζομαι! (γέλιο)

-Θα προσπαθούσες ξανά να αντιπροσωπεύσεις τη χώρα μας στην Eurovision; Τι γεύση σου άφησε το εγχείρημα αυτό;

Θα προσπαθήσω ξανά στο μέλλον, όμως όχι ακόμα… Η γεύση που μου άφησε είναι κάπως σκοτεινή… Όμως όλα στη ζωή γίνονται για το καλό μας ή μάλλον έτσι μου αρέσει να πιστεύω εγώ.

-Από τις ως τώρα συνεργασίες σου, ποια έχει αποτελέσει σταθμό στη ζωή σου και γιατί;

Όλες οι συνεργασίες που είχα είχαν θετικό ή αρνητικό πρόσημο. Για μένα όλες έπαιξαν ρόλο και μου έμαθαν πράγματα… Η πιο πρόσφατη συνεργασία που ξεχωρίζω είναι εκείνη με τους Τακίμ, με τους οποίους σύντομα θα παίξουμε και στην Ιερουσαλήμ μαζί στο φεστιβάλ Ούτι.

Αρετή Κετιμέ
-Μίλησε μας για το νέο project Areti session, καθώς και για το όραμά σου σ΄ αυτή την προσπάθεια.

Την συνέχεια της συνέντευξης θα την βρείτε εδώ

* Η συνέντευξη έχει δημοσιευτεί στην axianews

Continue Reading

Trending