Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Υπηρεσίες  Συμβουλευτικής αναδιάρθρωσης απαιτήσεων & υποχρεώσεων σε επιχειρήσεις

Ραγδαία Επιδείνωση του Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος:

Οι συνέπειες της συνεχιζόμενης κρίσης φαίνεται να μην ολοκληρώνουν το κύκλο τους . Αντίθετα, για τις επιχειρήσεις ο κύκλος δραστηριότητας φαίνεται να αποτελείται από σύντομους προβληματικούς κύκλους,  τα σημαντικότερα θέματα των οποίων είναι:

Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να διατηρήσουν το πελατολόγιό τους . Οι λογαριασμοί των πελατών καθυστερούν να τακτοποιηθούν και δημιουργείται περιβάλλον αθέτησης υποχρεώσεων . Δημιουργείται υψηλή κοστολογική βάση , ανασφάλιστα ανοίγματα και αδυναμία εισπράξεων. Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους στις Τράπεζες. Οι επιχειρήσεις δεν ξέρουν πώς να επικοινωνήσουν το πρόβλημά τους στις Τράπεζες. Εμφανίζονται αδυναμίες στην διοικητική στρατηγική και το management!

Η ανάπτυξη υποστηρικτικών Υπηρεσιών και η Συμβουλευτική στις Επιχειρήσεις

H ανάγκη της συμβουλευτικής Υπηρεσίας προκύπτει από την διαπίστωση μιας εγγενούς αδυναμίας διαχειριστικής διοίκησης, ιδιαίτερα κάτω από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της κρίσης και των αδιεξόδων προοπτικής. Για την ακρίβεια , η ανάγκη εντοπίζεται στην επίλυση ή τον εντοπισμό των προβλημάτων καταρχήν της είσπραξης απαιτήσεων και της καθοδήγησης στην πληρωμή των  δικών τους υποχρεώσεων. Η άντληση της σωστής και ειλικρινούς πληροφορίας  για το είδος των απαιτήσεων και οφειλών καθώς και την πιστωτική πολιτική της επιχείρησης είναι το πιο βασικό και απαραίτητο στοιχείο για τον Σύμβουλο. Η Συνεργασία του με το νομικό τμήμα και με το Λογιστήριο το κλειδί για την οριοθέτηση της πραγματικότητας. Από εκεί θα ξεκινήσουν οι πιο πετυχημένες στρατηγικές για διαπραγμάτευση είτε προς την κατεύθυνση των πιστωτών και των Τραπεζών είτε προς τους οφειλέτες και πελάτες της επιχείρησης.

Εργαλεία Συμβουλευτικής Υπηρεσίας

Το πλαίσιο κριτηρίων αξιολόγησης  απαιτήσεων και υποχρεώσεων της επιχείρησης  ορίζεται από διάφορες παραμέτρους όπως  πχ η  ταξινόμηση ανά μέγεθος, ο χρόνος, το  ιστορικό συνεργασίας,  οι εξασφαλίσεις καθώς και  ή μέτρηση του  κινδύνου. Συνήθως απαιτείται αμεσότητα ενεργειών , συμπληρωματική λήψη εξασφαλίσεων , η συνεχής διαπραγμάτευση και η παρακολούθηση. Στις περισσότερες περιπτώσεις ανασχεδιάζονται οι αρμοδιότητες και το management καθώς και η πολιτική marketing  της επιχείρησης. Η επιχείρηση αποκτά πρόγραμμα παρακολούθησης συνήθως πια ηλεκτρονικό και εμπλουτίζεται η γνώση με εγχειρίδια , αναφορές , στατιστικά και προγράμματα προβλέψεων . Διακρίνονται οι απαιτήσεις ανάλογα με το κίνδυνο  και το μέγεθος της καθυστέρησης. Ταξινομούνται οι πελάτες και οι πιστωτές. Η νομική παρακολούθηση και συμβουλή είναι απαραίτητη για την προφύλαξη από κινδύνους νομικούς και παρερμηνείες, ιδιαίτερα για την διαχείριση ενδεχομένων δικαστικών ενεργειών σε εξώδικο ή δικαστικό περιβάλλον. Επιδιώκεται αμεσότητα ενεργειών και αποφεύγονται οι λιμνάζουσες συμφωνίες και σχέσεις. Πολλές φορές επιδιώκεται στρατηγική αντίστροφης διαδρομής με ρυθμίσεις και υποστήριξη ακόμη και των επιχειρηματικών σχεδιασμών των οφειλετών .

Η  Συμβουλευτική είναι συνεχής, ανοικτόμυαλη και ευέλικτη. Ο Σύμβουλος διατηρεί σχέση προστασίας στον πελάτη, διασφάλιση απορρήτου και εμπιστευτικότητας και   η Επιχείρηση  αποζητά την εξέλιξη του πλαισίου Mentoring σε μια συνεχή και ενσωματωμένη στην Στρατηγική της δράση. Η λήψη σωστής και εξειδικευμένης Συμβουλευτικής αποτελεί οπλισμό και διαχειριστική ετοιμότητα και όχι περιττή πολυτέλεια.

Marianna Tsoulia

Accredited Mediator,Consultant

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιχειρηματικότητα

Είναι η επιχείρηση σου τοποθετημένη στον κατάλληλο κλάδο;

Πραγματικά, σήμερα, στις μέρες μας, στην εποχή της “κρίσης”, όχι μόνο στην Ελλάδα, ούτε μόνο στην Κύπρο, ούτε στην Αυστραλία, αλλά σε όλο τον κόσμο ενδεχομένως, μπορείς να κάνεις την επιχείρηση σου μια καλά κερδοφόρα επιχείρηση, μια επιχείρηση που θα σου δίνει χρήματα και χρόνο, για να μπορέσεις να ζήσεις μια αξιοπρεπέστατη ζωή;

 

Γιατί στο τέλος της ημέρας οι επιχειρήσεις τι είναι; Οι επιχειρήσεις δεν είναι τίποτε άλλο από οχήματα που μας κάνουν την ζωή πιο εύκολη. Και για κάποιους ανθρώπους είναι οχήματα που έχουν μετατραπεί από hobbies σε ένα μέσον για να τους οδηγήσει σε μια καλύτερη ζωή.

 

Έτσι λοιπόν ο σκοπός των επιχειρήσεων δεν είναι απαραίτητα να παράγουν χρήματα. Ο σκοπός των επιχειρήσεων, και είμαι σίγουρος ότι το ξέρεις, είναι να παράγει αξία εκεί πέρα έξω.

 

Είμαι σίγουρος ότι το ξέρεις γιατί πολλές φορές πήγες σε ένα μαγαζί και δεν αγόρασες ποτέ γιατί δεν αισθάνθηκες καλά με αυτό το μαγαζί ή με τον άνθρωπο που σε εξυπηρέτησε ή με το όλο στήσιμο. Και κάποιες άλλες φορές μπορεί να αγόρασες κάτι, ακόμα κι αν δεν το έχεις απαραίτητα ανάγκη. Γιατί; Γιατί αισθάνθηκες πάρα πολύ καλά με τους ανθρώπους που σε εξυπηρετούσαν.

 

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το #1 είναι να δίνουμε αξία στους ανθρώπους, στους πελάτες ή στους υποψήφιους πελάτες. Αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι εάν δώσεις αξία η επιχείρηση σου θα είναι μία κερδοφόρα επιχείρηση. Χρειάζεται και κάτι ακόμα.

 

Χρειάζεται να σκεφτείς εάν αυτό που έκανες τόσα χρόνια ή αν αυτό που σκέφτεσαι να κάνεις τώρα είναι κάτι το οποίο αυτή την στιγμή το θέλει ο κόσμος. Ότι και να κάνεις, να πας να δουλέψεις με τον εαυτό σου, που το κάνουν πάρα πολλοί επιχειρηματίες και μπράβο τους γιατί είναι το #1.

 

Οι επιχειρηματίες είμαστε ο πυρήνας της επιχείρησης μας αλλά αν εμείς δεν είμαστε καλά τότε και η επιχείρηση μας δεν θα είναι καλά. Η επιχείρηση μας είναι ο καθρέφτης του ποιοι είμαστε.

 

Άλλοι λοιπόν κάνουν θεραπείες. Άλλοι κάνουν σεμινάρια Marketing. Προσλαμβάνουν γκουρού, experts, για να αναλάβουν την ανάπτυξη της επιχείρησης τους, αλλά η επιχείρηση αποτυγχάνει. Γιατί; Γιατί ένας πολύ βασικός παράγοντας είναι ο εξής: Το προϊόν ή η υπηρεσία που έχεις στα χέρια σου είναι κάτι το οποίο αυτή την εποχή μπορεί να καταναλωθεί απ’ το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι; Είτε είναι θέμα χώρας, είτε είναι θέμα εποχής.

 

Είναι μία ερώτηση που πρέπει να απαντήσεις. Και αν δεν ξέρεις να την απαντήσεις τότε προσέλαβε ανθρώπους για να στην απαντήσουν. Είναι χίλιες φορές καλύτερο να κάνεις μια μικρή επένδυση σε αυτούς τους ανθρώπους παρά να περάσουν τα χρόνια και να πληρώσεις έτσι αυτό το κόστος.

 

Πολλοί άνθρωποι έχουμε ένα όραμα, θέλουμε να κάνουμε μια επιχείρηση. Λογικό. Όμως πολλές φορές ότι και να θέλεις να κάνεις πίσω από αυτό υπάρχει μια στρατηγική. Υπάρχει μια ιδέα. Υπάρχει μια φιλοσοφία. Που αν δεν την ξέρεις από το Α έως το Ω, τότε κατά πάσα πιθανότητα δεν έρχονται τα αποτελέσματα που θέλουμε.

 

Έτσι λοιπόν να θυμάσαι ότι το προϊόν ή η υπηρεσία που έχεις στα χέρια σου και το κατά πόσο μπορεί να αφομοιωθεί στην συγκεκριμένη εποχή, στην συγκεκριμένη χώρα που απευθύνεσαι, είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες. Για να μην σου πω ο πιο σημαντικός παράγοντας.

 

Έτσι λοιπόν δες τι έχεις, δες αν αυτό που έχεις είναι κάτι που το ζητάει και το έχει ανάγκη ο κόσμος, αν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό, και συνέχισε. Αλλιώς χρειάζεται να αλλάξεις κατεύθυνση. Καλύτερα τώρα παρά αργότερα. Γιατί αν δεν το πάρεις εσύ απόφαση τώρα θα “σε αποφασίσει” η ζωή αργότερα.

 

Να θυμάσαι ότι είσαι υπέροχος, είσαι μοναδικός!

 

Να Αγαπάς τον Εαυτό σου και να Ζεις με Πάθος!

Από: Μανώλης Ισχάκης

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η φορολόγηση επί των ακινήτων και το παράδοξο “window tax” στη Μεγ. Βρετανία του 17ου αι.   /1

Μόλις πριν από κάποια εικοσιτετράωρα, έπεσε η αυλαία της παρελθούσας χρήσης 2017, με όλες τις συνεπακόλουθες, γενόμενες υποχρεώσεις των επιχειρήσεων. Ως μοναδική εκκρεμότητα θα μπορούσαμε να καταγράψουμε τη δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων στο Γ.Ε.ΜΗ. οι οποίες εκ των πραγμάτων και σύμφωνα με το φορολογικό καλεντάρι, είναι για το Σεπτέμβριο.

Αυτή τη στιγμή και με το πέρας υποβολής του συνόλου των φορολογικών δηλώσεων, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και οι servers του συστήματος Taxis, περνάνε στο στάδιο επεξεργασίας του ΕΝΦΙΑ που πρόκειται έως τα τέλη Αυγούστου να βεβαιωθεί για νομικά και φυσικά πρόσωπα.

Η φορολογία επί της ακίνητης περιουσίας αποτελεί από μόνη της ένα ξεχωριστό κομμάτι που επηρεάζει άμεσα από τη μια τους φορολογούμενους και από την αντίπερα το φοροεισπρακτικού μηχανισμού. Και αξίζει να καταγράψουμε τι εντοπίσαμε στα φορολογικά χρονικά, για να δούμε τη συμπεριφορά του φοροεισπρακτικού μηχανισμού και των απλών πολιτών. Και να παραθέσουμε τι γινόταν πριν από τριακόσια είκοσι χρόνια στη Μεγάλη Βρετανία.

Window Tax: Μέσα στα περίεργα λοιπόν της φορολογικής ιστορίας μπορεί κάποιος να ανακαλύψει το “Window Tax”, έναν φόρο που εφαρμόστηκε στα τέλη του 17ου αι. στη Μεγάλη Βρετανία. Σύμφωνα με το σχετικό νομοθέτημα ο φόρος που βάρυνε τον πολίτη είχε ως βασικό κριτήριο τον αριθμό παραθύρων της κατοικίας του. Το σκεπτικό του νομοθέτη, παραπέμπει κάπως στα δικά μας τεκμήρια. Όσο περισσότερα παράθυρα είχε ένα σπίτι, συμπεραίνεται (τεκμαίρεται) πως, θεωρητικά τόσο πιο εύπορος θα έπρεπε  να είναι ο ιδιοκτήτης του.

Η απάντηση των φορολογούμενων με χαμηλή φοροδοτική ισχύ

Όσο για τον τρόπο που επέλεξαν να αντιδράσουν πολλά νοικοκυριά της εποχής, που στερούνταν φοροδοτικής ισχύος; Έκλειναν με σταθερές αρχιτεκτονικά κατασκευές,  μόνιμα και ερμητικά τα παράθυρά τους. Ουσιαστικά έκαναν άκομψες παρεμβάσεις στις όψεις των κτηρίων τους, και στερούνταν επιπλέον φυσικού φωτισμού, με ένα συγκεκριμένο στόχο. Την απομείωση των φόρων. Ακόμα υπάρχουν τέτοια, μουντά σπίτια στη Γηραιά Αλβιώνα που παραπέμπουν σε αυτό το νομοθέτημα.

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

1 Ψηφίστηκε το 1696 από τον τότε βασιλιά William ΙΙΙ. Αυτός ο παράδοξος φόρος εφαρμόστηκε για κάτι περισσότερο από ενάμισι αιώνα, αρχικά σε Αγγλία και Ουαλία, ενώ ακολούθησε η Σκωτία, καλύπτοντας έτσι σχεδόν το σύνολο της Μεγ. Βρετανίας. Αντίστοιχο νομοθέτημα ίσχυε και στη Γαλλία.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού του φόρου ως πολυεκκαθαριστικό

Απομένει κάτι λιγότερο από μια εβδομάδα για την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, και θα κάνουμε μια συνοπτική καταγραφή στα δεδομένα που περιλαμβάνει το εκδοθέν εκκαθαριστικό. Με την οριστικοποίηση της δήλωσης και την υποβολή της, γίνεται άμεσα και η εκκαθάριση. Με κάποιες εξαιρέσεις βέβαια, οπότε και ο φορολογούμενος καλείται εντός εύλογου χρονικού διαστήματος να προσκομίσει στη Δ.Ο.Υ. που ανήκει όλα τα δικαιολογητικά της δήλωσης για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Οι εξαιρέσεις αυτές, αφορούν κυρίως δηλώσεις που πληρούν κάποια συγκεκριμένα κριτήρια.

 

Η Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως πολυεκκαθαριστικό. Υπολογίζεται βεβαίως ο κύριος φόρος, αλλά και μια σειρά πιθανών επιπρόσθετων επιβαρύνσεων. Συνεπώς, βεβαιώνονται και συναθροίζονται, ανάλογα βεβαίως και με τις πηγές εισοδημάτων, αλλά και το φορολογικό προφίλ του υπόχρεου, τα παρακάτω:

  • Κύριος Φόρος
  • Προκαταβολή φόρου επόμενης χρήσης
  • Εισφορά αλληλεγγύης
  • Τέλος επιτηδεύματος
  • Φόρος πολυτελείας

 

Για την αποπληρωμή ισχύουν τα δεδομένα που προβλέπονται βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Η μεγάλη πλειοψηφία των φορολογουμένων -και ανεξαρτήτως της ημερομηνίας υποβολής της δήλωσης-, θα κληθεί να πληρώσει το φόρο σε τρεις ισόποσες διμηνιαίες δόσεις (Ιούλιο, Σεπτέμβριο και Νοέμβριο). Εξαιρούνται τα φυσικά πρόσωπα που αποτελούν μέλη προσωπικών εταιριών (Ο.Ε., Ε.Ε.), που δεδομένου ότι έχουν το περιθώριο υποβολής της δήλωσης έως και τις 16/8, ο φόρος που θα προκύψει θα πληρωθεί σε δύο ισόποσες δόσεις (Αύγουστο και Οκτώβριο).

 

Αν από την Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού προκύψει χρεωστικό εκκαθαριστικό έως 30 €, τότε το ποσό δεν βεβαιώνεται.

Επίσης, αν προκύψει πιστωτικό εκκαθαριστικό έως 5 €, το ποσό δεν επιστρέφεται στον φορολογούμενο.

Δεν προβλέπεται πλέον έκπτωση στην περίπτωση εφάπαξ αποπληρωμής του φόρου, όπως γινόταν έως και πριν από μερικά χρόνια.

 

 

Παναγιώτης Απ. Τσένος / Φοροτεχνικός σύμβουλος επιχειρήσεων

Continue Reading

Trending