Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

Χριστίνα Σαραντοπούλου: «Η γλυπτική έχει προορισμό της το δημόσιο χώρο»

Η γλύπτρια Χριστίνα Σαραντοπούλου

Συνέντευξη στη Ζέτα Τζιώτη

Η Χριστίνα Σαραντοπούλου, μια από τις ελάχιστες γλύπτριες που κατασκευάζουν κινητικά έργα, μιλά για την πορεία της στο χώρο και για τη δύναμη που χρειάζεται να έχει ο καλλιτέχνης που ασχολείται με τη γλυπτική. Αναφέρει μεταξύ άλλων «Ο καλλιτέχνης βρίσκεται πάντα σε ένα μεγάλο ταξίδι που δεν έχει τέλος»

Έχοντας στο νου μας τα έργα της γλύπτριας,  Χριστίνας Σαραντοπούλου, έργα μεγάλων διαστάσεων και βαριά για δημόσιους, αστικούς χώρους, θα φανταζόμασταν ότι πρόκειται για μια σωματώδη κυρία που «πιάνει την πέτρα και τη στύβει». Όταν, όμως, συναντήσαμε την καλλιτέχνιδα, διαπιστώσαμε ότι η σκέψη μας ήταν λανθασμένη. Η Χριστίνα Σαραντοπούλου είναι μια πολύ δυναμική γυναίκα, δυνατή πιο πολύ στην ψυχή από ό,τι στο σώμα, με ευγενικούς και λεπτούς τρόπους, η οποία «λέει τα πράγματα με τ’ όνομά τους», χωρίς τυπικότητες.

Μελετώντας τη δουλειά της και βλέποντας τον τρόπο που χειρίζεται καταστάσεις, καταλαβαίνει κάποιος ότι είναι τελειομανής και προσγειωμένη. Και μπορεί να μη «στύβει την πέτρα» αλλά σίγουρα «στύβει τη ζωή». Αγαπά τα ταξίδια και έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι από τους ελάχιστους Έλληνες καλλιτέχνες που κατασκευάζουν κινητικά έργα και πολλά από αυτά έχουν επιλεγεί για δημόσιους χώρους. Εντυπωσιακό είναι το κινητικό έργο που βρίσκεται στη γωνία Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας και Νεοφύτου Βάμβα. Άλλο σπουδαίο έργο της είναι αυτό που κυριαρχεί στον σταθμό του μετρό  Άγιος Ιωάννης.

Συναντήσαμε τη Χριστίνα Σαραντοπούλου και μιλήσαμε μαζί της για τη δύναμη που χρειάζεται να έχει ο καλλιτέχνης που ασχολείται με τη γλυπτική, ιδίως όταν είναι γυναίκα, για την πορεία της στον χώρο, για την έννοια της δημιουργίας και τη δημιουργική έκφραση, για την αγορά της τέχνης στην Ελλάδα.

– Γυναίκα γλύπτρια που δουλεύει το σίδερο. Πόση δύναμη χρειάζεται για αυτό;

Η δύναμη χρειάζεται για να στηρίξει, ένα τέτοιο επάγγελμα. Αναφέρομαι στην αβεβαιότητα και στην οικονομική δυσκολία του επαγγέλματος. Οι σύγχρονοι οικονομολόγοι μας τοποθετούν στην τάξη του πρεκαριάτου.

– Η επισφάλεια στη ζωή του καλλιτέχνη δεν ήρθε με την κρίση, όμως μεγάλωσε.

Στη γενιά μου η απόφαση να ζήσεις ως καλλιτέχνης, που είναι τρόπος ζωής, είχε τα χαρακτηριστικά μιας αποστολής. Με αυτή την ευθύνη και την απόφαση μεγάλωσα και εργάστηκα. Η δύναμη στην οποία αναφέρεστε βρίσκεται μέσα στο πάθος για συνεχή εργασία και δημιουργία.

«ΣΤΗ ΓΕΝΙΑ ΜΟΥ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΩΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ, ΕΙΧΕ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ»

– Μίλησέ μας για την πορεία σου στη γλυπτική, τα έργα σου στον δημόσιο χώρο.

Σπούδασα στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας από το 1971 έως το 1975. Δύσκολα χρόνια, και υπέροχα ταυτόχρονα. Μια εποχή, ιδεολογικά φορτισμένη και δυναμική. Οι καλλιτέχνες, ζούσαμε σε ένα ξεχωριστό περιβάλλον αισθητικών αξιών και πολιτικών ερεθισμάτων. Κατά τη συνήθεια των διανοουμένων της εποχής αναζήτησα για συνέχιση των σπουδών μου σε μια μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πόλη. Αυτή τότε για τους περισσότερους καλλιτέχνες ήταν το Παρίσι. Υπέροχο! μεγαλειώδες για μένα, «ρούφηξα» βιαστικά και ακανόνιστα απίστευτες ομορφιές που με ξεπερνούσαν. Γνώσεις που πολύ αργότερα ταξινόμησα.

Κινητικό έργο στη Βασ.Σοφίας

Ασχολήθηκα αρκετά χρόνια με έργα μεγάλων διαστάσεων, του δημόσιου αστικού χώρου. Τοποθέτησα έργα στην Αθήνα και σε διάφορες πόλεις, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, έργα στον δρόμο, σε ξενοδοχεία, σε μουσεία, στο μετρό, γενικά έργα σε κοινή θέα.

Όχι μνημειακά έργα, αλλά εγκαταστάσεις, ενταγμένες στον αρχιτεκτονικό χώρο που μου προσφερόταν. Με απασχολούσε πάντα ο κοινωνικός ρόλος της τέχνης και θεωρώ ότι το σημαντικότερο βήμα που όφειλα να έχω ήταν ο δημόσιος χώρος. Όσο κι αν απομακρύνεται ο καλλιτέχνης από πολιτικές δεσμεύσεις, δεν μπορεί να είναι αδιάφορος στην κοινωνική πραγματικότητα. Η γλυπτική είχε και έχει προορισμό της τον δημόσιο χώρο.

«ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΣΕ ΠΑΝΤΑ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΒΗΜΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΑ ΝΑ ΕΧΩ ΗΤΑΝ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ»

– Πώς γεννιέται ένα έργο τέχνης, τι είναι η δημιουργική έκφραση;

Οποιοσδήποτε συμμετέχει ενεργά στην εικαστική έκφραση, φανερώνει και αναδεικνύει τη δική του ψυχή, τις δικές του σκέψεις. Η εμφάνιση της δικής του εμπεριστατωμένης σκέψης, με μέσο το υλικό που επιλέγει, και τη δική του ψυχή, αφορά την απολύτως προσωπική δημιουργική του έκφραση. Έτσι προκύπτει το έργο του. Όλα αυτά μαζί δημιουργούν τη μοναδικότητα του έργου. Αυτή τη μοναδικότητα μπορεί κανείς να την ονομάσει «αύρα του έργου», γιατί αυτή καταγράφει, εμπεριέχει, εμφανίζει όλα τα ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του καλλιτέχνη.

Αυτή κάνει να ξεχωρίζει το έργο του μέσα από άλλα έργα. Οι αρχαίοι Έλληνες εννοούσαν τη μοναδικότητα ως «χρυσό αριθμό».

– Θεωρείς ότι μία συλλογή έργων τέχνης μπορεί να αποτελέσει επένδυση;

Κύβος στο εργαστήριο

Να αποτελέσει επένδυση μία συλλογή είναι αναμφίβολα δύσκολο, αλλά να δημιουργηθεί μια υπέροχη προσωπική συλλογή που ανάλογα με την οικονομική κατάσταση να διατηρεί την αγοραστική της αξία είναι εφικτό. Οι συλλέκτες ήταν και είναι άτομα ερωτευμένα με την τέχνη που πάντα ξόδευαν με πάθος πολλά χρήματα για να αποκτήσουν έργα καλλιτεχνών. Ο συλλέκτης παθιάζεται , συχνά κάνει λάθη σε σχέση με το ταλέντο του καλλιτέχνη και το πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα έργο. Εκτός αυτού, η επένδυση στην τέχνη αφορά ένα προϊόν και ένα σύστημα πολύπλοκο. Είναι πολύ δύσκολο να ανακαλύψεις τη σταθερή αξία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί μια τέτοια επένδυση να έχει σαν γνώμονα μόνον το κέρδος. Είναι, πιστεύω, μία πολύ ιδιαίτερη επένδυση, στην οποία πρέπει να υπάρχει αγάπη και ψυχική συμμετοχή.

– Πώς η οικονομική κρίση επηρέασε την αγορά της τέχνης στην Ελλάδα;

Με την οικονομική κρίση η αγορά της τέχνης άλλαξε τοπίο στην Ελλάδα. Πουλήθηκαν αξιόλογα έργα σε πολύ χαμηλές τιμές . Η αγορά δυσκόλεψε αφόρητα. Το πιο σημαντικό είναι ότι παλιότερα, αλλά και σήμερα στη συγκεκριμένη αγορά δεν υπάρχει αγοραστική συνέχεια και συνέπεια . Οι πωλήσεις λειτουργούν με τυχαιότητα και οι συλλογές δεν δημιουργούνται με στρατηγική. Συχνότερα παίζει ρόλο ο ίδιος ο καλλιτέχνης και όχι πρωτίστως το έργο του. Έχω την εντύπωση ότι αυτό έχει να κάνει με τον τρόπο που λειτουργούν οι δομές, που αφορούν τον κόσμο της τέχνης και οι φορείς που διαχειρίζονται την προβολή των καλλιτεχνών και των έργων τους. Οι περισσότεροι καλλιτέχνες αισθανόμαστε αβοήθητοι.

«ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΠΑΛΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΓΟΡΟΠΩΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. ΑΥΤΗ ΒΟΛΕΥΕΙ ΙΣΩΣ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΜΠΕΡΔΕΥΕΙ»

Βλέπουμε ότι στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις αλλά και στην Αμερική οι σχέσεις εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μεγάλων μουσείων, εικαστικών ιδρυμάτων, μεγάλων γκαλερί και κέντρων τέχνης έχουν κοινούς δρόμους, μέσα από τους οποίους στηρίζονται και κινούνται οι μετοχές κάποιων μεγάλων σύγχρονων καλλιτεχνών. Οι υπόλοιποι όμως καλλιτέχνες είναι εύλογο να δυσκολεύονται πολύ. Η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα κρατάει ακόμη την επικοινωνία του κόσμου της τέχνης σε μια κάποια «αθωότητα», αλλά και σε μια μορφή χάους. Ο καλλιτέχνης προσπαθεί ακόμη σε ατομικό επίπεδο για τις πωλήσεις του, ο συλλέκτης ή ο ιδιώτης επισκέπτεται τις γκαλερί αλλά και τα εργαστήρια των καλλιτεχνών. Υπάρχει ακόμη μία παλαιού τύπου αγοροπωλησία στην τέχνη. Αυτή βολεύει ίσως, αλλά σε κάποια άλλα επίπεδα μπερδεύει. Στις μεγάλες αγορές, η μεγάλη ομάδα των καλλιτεχνών είναι σε ακόμη πιο δύσκολη θέση από ό,τι είναι στην Ελλάδα.

Μια ουσιώδης, λοιπόν, διαφορά με την ελληνική αγορά και τις μεγάλες αγορές του εξωτερικού είναι ότι στην Ελλάδα σαν μικρή χώρα υπάρχουν ακόμη ιδιώτες που αγοράζουν τέχνη. Στο εξωτερικό είναι σχεδόν μόνο μάνατζερς που διαχειρίζονται τις πωλήσεις, συχνότερα μάλιστα όχι σε ιδιώτες αλλά σε φορείς. Η τέχνη σε όλο τον οικονομικά αναπτυγμένο κόσμο είναι απολύτως εμπορευματοποιημένη και αναπτύσσεται μέσα σε διάφορες και πολύπλοκες συνθήκες. Ένα τέτοιο τοπίο έχει συνέπειες στη ζωή των καλλιτεχνών και φυσικά στο έργο τους. Ζούμε στην εποχή που οι μεγάλες πνευματικές ήττες συνεχίζονται. Φαντάζομαι ότι χρειάζεται ακόμη μεγάλος δρόμος για πνευματική και πολιτισμική αναγέννηση. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο.

Κύβος σε έκθεση στο Μαιάμι.

– Πώς φαντάζεσαι το μέλλον σου στη γλυπτική στο σύγχρονο εικαστικό περιβάλλον; Τι σκέφτεσαι για τις εκθέσεις στο εξωτερικό;

Νομίζω ότι η φροντίδα του καλλιτέχνη πρέπει να αφορά πρωτίστως τη δημιουργία του έργου του. Έτσι, εύχομαι να μπορώ να προσπαθώ, πάντα στο μέτρο των δυνατοτήτων μου, να εργάζομαι και να αναπτύσσομαι . Να βρίσκω τον τρόπο να μπορώ να συνεχίζω να δημιουργώ έργα, γιατί η γλυπτική έχει αρκετά μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο λίγοι οι γλύπτες και τόσο λίγοι φορείς ασχολούνται μαζί τους. Οι εκθέσεις στο εξωτερικό, τουλάχιστον αυτές που αφορούν στον τομέα της γλυπτικής είναι περιορισμένες, αλλά επιβάλλεται να γίνονται κατά καιρούς, όχι γιατί μπορούν να προσφέρουν σε επίπεδο πωλήσεων, αλλά γιατί η εμπειρία που κερδίζεται, είναι πάρα πολύ σημαντική.

«Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΡΕΤΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ, ΕΧΕΙ ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ ΝΑ ΕΠΙΝΟΕΙ. ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΙΠΟΤΕ»

Την συνέχεια της συνέντευξης θα την βρείτε εδώ

 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Θεσσαλία επιχειρεί: Χρύσα Πάτσα

Η Χρύσα Πάτσα είναι ιδιοκτήτρια και γενική διευθύντρια της εταιρίας ITBIZ Digital Agency (www.itbiz.gr), η οποία δραστηριοποιείται  από το 2005 στην ανάπτυξη Ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων καθώς και στην παροχή υπηρεσιών Internet και Digital Marketing. 

Αντικείμενο εργασίας της Χρύσας είναι η διεύθυνση των δραστηριοτήτων της εταιρίας της και κυρίως ο σχεδιασμός αλλά και έλεγχος των Project που υλοποιούνται, τα οποία κυρίως αφορούν Ηλεκτρονικά Καταστήματα, Ψηφιακούς κόμβους, Ιστοσελίδες επιχειρήσεων καθώς εκστρατείες digital marketing. Η λήψη αποφάσεων για επίλυση προβλημάτων και ο σχεδιασμός λύσεων προς τους πελάτες τους, αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς της.

  • Μιλήστε μας λίγο για την εταιρία σας, ποια τυχόν προβλήματα υπάρχουν και ποια εφόδια πρέπει να έχει μια γυναίκα για να προχωρήσει;   

    Το αντικείμενο στο οποίο δραστηριοποιείται η εταιρία μου χαρακτηρίζεται από συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις και την απαίτηση υψηλής τεχνογνωσίας σε πολλαπλούς άξονες (Τεχνολογίες Internet, Programming, Βάσεις δεδομένων, WEB Development, Scripting, Digital Marketing κ.α.) Για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών αλλά την υποστήριξη των πελατών σε βάθος χρόνου είναι απαραίτητη η ύπαρξη ομάδας που θα υποστηρίζει όλες τις λειτουργίες της εταιρίας.  Μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις είναι η δημιουργία αλλά και η διοίκηση αυτής της ομάδας ώστε το κάθε project που ολοκληρώνεται να είναι επιτυχημένο, συμβάλλοντας στην συνολική επιτυχία της εταιρίας.

    Τα απαραίτητα εφόδια είναι υψηλή τεχνογνωσία στο αντικείμενο, αναλυτική ικανότητα και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων καθώς και ικανότητες διοίκησης ομάδων (team management)  και έργων (project management). 

    Τέλος σε έναν σχετικά ανδροκρατούμενο χώρο, χρειάζεται επιμονή και το να προσπερνάς χωρίς να δίνεις σημασία, συμπεριφορές που προκύπτουν από στερεότυπα.
  • Τι θα προτείνατε σε μια νέα γυναίκα επιχειρηματία που κάνει τώρα τα  πρώτα της βήματα στον χώρο.

    Ο χώρος μας σίγουρα είναι δημιουργικός αλλά ταυτόχρονα πολύ απαιτητικός. Υπάρχει ανάγκη για υψηλή τεχνογνωσία, προσοχή στη λεπτομέρεια και την ποιότητα του κάθε έργου και συνεχής παρακολούθηση των τεχνολογικών εξελίξεων οι οποίες είναι ταχείες.

    Τέλος είναι απαραίτητη η υπομονή και επιμονή, καθώς στο χώρο των υπηρεσιών χρειάζεται κάποιος χρόνος για την ανάπτυξη της επιχείρησης.
  • Ποια πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην οποία καλούνται να  ανταποκριθούν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις.

    Αυτό που παρατηρούμε είναι η πρόκληση για μετασχηματισμό του τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων, με την ευρεία υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών εξαιτίας της πανδημίας του COVID 19. Η τάση αυτή υπήρχε και προ COVID, αλλά η πανδημία ενίσχυσε την στροφή στις ψηφιακές τεχνολογίες, αυξάνοντας την πίεση προς τις επιχειρήσεις, οι οποίες μόλις είχαν αρχίσει να εξέρχονται από την οικονομική κρίση.
  • Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

    Στο χώρο μας, η ποιότητα των υπηρεσιών, ο επαγγελματισμός και η ικανότητα για υποστήριξη των πελατών σε βάθος χρόνου είναι βασικά στοιχεία για την επιτυχία μίας επιχείρησης. Η συνεχής εξέλιξη και η ύπαρξη μίας ομάδας η οποία δουλεύει συμπληρωματικά και συντονισμένα προς έναν κοινό σκοπό είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικά. 

    Με βάση αυτά τα στοιχεία, επιμονή και προσπάθεια πιστεύω ότι έρχεται και η επιτυχία.
  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον;

    Καταρχάς να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε επιτυχώς ως εταιρία σε ένα ιδιαίτερα μεγάλο όγκο εργασίας που έχουμε αυτή την περίοδο. Σε επόμενο χρόνο η ανάπτυξη του μεγέθους της εταιρίας, τόσο σε επίπεδο πελατολογίου όσο και σε επίπεδο ομάδας, διατηρώντας το ευχάριστο κλίμα εργασίας που έχουμε αυτή τη στιγμή.

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Θεσσαλία επιχειρεί: Μαρία Γκρούμτσια

Τα τελευταία 34 χρόνια της ζωής της η Μαρία εργάζεται στον κλάδο της κομμωτικής τέχνης. Παρόλο που ασχολείται τόσα χρόνια με την κομμωτική, το επάγγελμά της την κρατάει ακόμη ενθουσιώδη. Αυτό συμβαίνει διότι το συγκεκριμένο επάγγελμα δεν σταματά ποτέ να εξελίσσεται. Υπάρχει συνεχής επαφή με τον κόσμο, αναβάθμιση τεχνικών διεργασιών και προϊόντων, ανάπτυξη και διαφήμιση μέσω των social media. Ο κόσμος έχει ανάγκη να νιώθει όμορφα. Τι πιο όμορφο από το να προσφέρεις ευχαρίστηση, χαρά στους γύρω σου. Έχει δημιουργήσει 4 κομμωτήρια μέχρι στιγμής και έχει σκοπό να συνεχίσω να αναπτύσσομαι καθώς θεωρεί ότι δεν υπάρχει πιο όμορφο πράγμα από το να βλέπεις τους γύρω σου να νιώθουν όμορφα με τον εαυτό τους. 

  • Ο τίτλος του περιοδικού μας είναι businesswoman.gr .  τι σας έρχεται    στο μυαλό όταν ακούτε αυτήν την λέξη;

Ακούγοντας τον τίτλο του περιοδικού business woman δεν θα μπορούσε να μου έρθει κάτι διαφορετικό στο μυαλό από μια δυναμική, επιτυχημένη γυναίκα. Όλες οι γυναίκες, όπως και όλοι οι άνθρωποι, έχουμε μέσα μας δύναμη και θέληση. Η ζωή δεν είναι τίποτα άλλο από αποφάσεις. Αρκεί να το αποφασίσεις λοιπόν. Ο δρόμος για την επιτυχία μπορεί να γίνει εφικτός αρκεί να αποφασίσεις να τον διασχίσεις. Ο τίτλος αντικατοπτρίζει γυναίκες, μάνες, εργαζόμενες, άτομα ανεξάρτητα, επιτυχή, εξελισσόμενα, ισότιμα με κάθε άλλο άνθρωπο.

  • Ποιο είναι το «δυνατό» σημείο της εταιρίας σας, το πλεονέκτημά της σε σχέση με τις άλλες εταιρίες του ανταγωνισμού;

Το δυνατό σημείο της επιχείρησης μου είναι οι κόρες μου. Δουλεύω με τις τέσσερις κόρες μου και διαχειριζόμαστε μαζί τις επιχειρήσεις. Υπάρχει απέραντη αγάπη, συνεργασία και επικοινωνία. Δουλεύουμε ενωμένες, είμαστε μια οικογένεια με όλη την σημασία της λέξης και θεωρώ αυτό είναι κάτι το ανεκτίμητο που δεν χρειάζεται να ανταγωνιστεί.

  • Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια
    επιχείρηση;

Τα βασικά στοιχεία που θεωρώ ότι εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση είναι: τάξη- οργάνωση , εμπιστοσύνη μεταξύ εργοδότη και συνεργατών, προγραμματισμός, μεθοδικότητα, σοβαρότητα στην λήψη αποφάσεων και συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση.

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον;

5) Τα σχέδια μου για το άμεσο μέλλον είναι να συνεχίσω να κάνω αυτό που αγαπώ. Η κομμωτική για μένα δεν θα σταματήσει. Το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι η ζωή μου. Μου δίνει δύναμη, χαρά. Ένα από τα μελλοντικά μας σχέδια είναι η ανάπτυξη των κομμωτηρίων μας σε άλλες πόλεις εκτός Θεσσαλίας. Μέχρι τότε ανυπομονούμε να σας εξυπηρετήσουμε στα ήδη υπάρχοντα κομμωτήρια μας. 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

«Αφιέρωμα» Η Θεσσαλία επιχειρεί: Ελένη Καραγιώργου

Τα τελευταία 25 περίπου χρόνια η Ελένη δραστηριοποιείται στον αγροτικό τομέα και  συγκεκριμένα στον κλάδο παραγωγής σποροφύτων. Πέρα από τη γενική επίβλεψη  όλων των καθημερινών εργασιών που απαιτούνται στο φυτώριο, έχει αναλάβει  συγκεκριμένα το οικονομικό κομμάτι της επιχείρησης, διαχειρίζοντας τις οικονομικές συναλλαγές με προμηθευτές και πελάτες, αλλά και όλες τις απαραίτητες λογιστικές διαδικασίες και οικονομικές υποχρεώσεις που έχει μία  επιχείρηση. 

  • Μιλήστε μας λίγο για την εταιρία σας, ποια τυχόν προβλήματα υπάρχουν και ποια εφόδια πρέπει να έχει μια γυναίκα για να προχωρήσει;   

Το μεγαλύτερο νομίζω πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και η  μεγαλύτερη πρόκληση ταυτόχρονα είναι το ίδιο το προϊόν που παράγουμε. Όπως αντιλαμβάνεστε, το αντικείμενό μας αφορά στην παραγωγή ενός ιδιαίτερα  ευπαθούς προϊόντος. Οι προσπάθειες λοιπόν που γίνονται για να αντιμετωπίσουμε  παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες που επηρεάζουν άρρηκτα την παραγωγή  μας, είναι καθημερινές και ο εφησυχασμός είναι κάτι που δεν επιτρέπεται! Από την  άλλη, γνωρίζετε ότι ο πρωτογενής τομέας στη χώρα μας είναι κατά βάση ανδροκρατούμενος και οι γυναίκες αντιμετωπίζονται με μεγάλο σκεπτικισμό και  απαξίωση. Χρειάζεται λοιπόν πολύ υπομονή και σκληρή δουλειά για μία γυναίκα να  αποδείξει ότι έχει τις γνώσεις ώστε να σταθεί επάξια και να ξεχωρίσει στον κλάδο  αυτό. 

  • Τι θα προτείνατε σε μια νέα γυναίκα επιχειρηματία που κάνει τώρα τα πρώτα της βήματα στον χώρο.

Αυτό που θα συμβούλευα τις νέες γυναίκες που ξεκινάνε τώρα τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα, θα ήταν να οπλιστούν με υπομονή και γνώσεις. Η συνεχής  εκπαίδευση είναι απαραίτητη προϋπόθεση σε οποιονδήποτε κλάδο  δραστηριοποιείται κάποιος και είναι εκείνη που θα τους δώσει όλα τα απαραίτητα  εφόδια ώστε να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές προκλήσεις και να επιτύχουν τους στόχους τους. 

  • Ποια πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην οποία καλούνται να ανταποκριθούν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Σίγουρα, η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν σήμερα οι  ελληνικές επιχειρήσεις είναι η πανδημία του κορονοιού και οι δραματικές αλλαγές  που έχει επιφέρει στη λειτουργία των επιχειρήσεων, με τις τελευταίες να παλεύουν  καθημερινά να υπερπηδήσουν τα εμπόδια που έχει επιφέρει ο Covid19 και να  αποτελέσουν σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας της χώρας μας. Επιπλέον, οι δραματικές αλλαγές που έχει επιφέρει η κλιματική αλλαγή και η  εξέλιξη της τεχνολογίας, δεν μπορούν να αφήσουν ανεπηρέαστες τις ελληνικές 

επιχειρήσεις, οι οποίες με τη σειρά τους θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν δραστικά τη στρατηγική τους για να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες προκλήσεις.  

  • Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;

Αν ξεκινήσουμε από το εσωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης, πιστεύω πως οι  ανθρώπινοι πόροι, με τη συνεχή εκπαίδευση, αξιολόγηση και παρακίνηση,  αποτελούν ίσως και τον πιο σημαντικό παράγοντα ενός οργανισμού προς την  επιτυχία και την εξέλιξη. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται όραμα, φιλοδοξίες και κυρίως  διάθεση για δουλειά. Η συνέπεια και ο σεβασμός προς τον πελάτη είναι στοιχεία  άρρηκτα συνδεδεμένα με την επιτυχία μιας εταιρίας. Επιπλέον θεωρώ, πως μια επιχείρηση πρέπει να είναι συνεχώς σε θέση να αντιλαμβάνεται και να αντιδράει  γρήγορα σε όλες τις αλλαγές και τις επιχειρηματικές προκλήσεις που εμφανίζονται  για να εξασφαλίσει μία επιτυχημένη και μακροπρόθεσμη επιτυχία. 

  • Ποια είναι τα σχέδια σας για το άμεσο μέλλον;

Στα άμεσα μελλοντικά μου σχέδια, σίγουρα πρωταρχικό ρόλο έχει η επιχείρησή  μου, που καταλαμβάνει και τον περισσότερο χρόνο από την καθημερινότητά μου.  Οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί πάρα πολύ στη σύγχρονη εποχή και οι προκλήσεις δυσκολίες που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορονοιού απαιτούν ιδιαίτερη  προσοχή και συνεχόμενη προσπάθεια. Στόχος μου είναι βέβαια κάποια στιγμή να  καταφέρω να έχω περισσότερο προσωπικό ελεύθερο χρόνο για την οικογένεια και τους φίλους μου. Τέλος, ένα ταξίδι στο εξωτερικό είναι κάτι που σίγουρα θέλω να  καταφέρω να κάνω στο άμεσο μέλλον!

Continue Reading

Trending