Connect with us

Επίκαιρα Πρόσωπα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΟΥΛΗΣ «Όραμα και αποφασιστικότητα»

Κύριε Δήμαρχε πότε ασχοληθήκατε με την τοπική αυτοδιοίκηση για πρώτη φορά και τι σας ώθησε για να πάρετε αυτή την απόφαση;

Η αγάπη μου για προσφορά στον συνάνθρωπο που πηγάζει και από το ιατρικό λειτούργημα ήταν η απαρχή για να ασχοληθώ από ένα διαφορετικό μετερίζι. Ήταν μία νέα πρόκληση με κοινό παρονομαστή την προσφορά στην κοινωνία και στον άνθρωπο.

Σημαδιακό ή και καθοριστικό στάθηκε, τελικά, το ότι το 1998 στην Πεύκη ανέλαβα την ευθύνη του Δημοτικού Πολυιατρείου. Το 2002  η ετυμηγορία του κόσμου μέσα από μια μεγάλη υπερψήφισή μου ως δημοτικού συμβούλου, με έστρεψε με ακόμη μεγαλύτερη θέρμη στα κοινά και τα ενδιαφέροντα του δήμου, στο πόσο ουσιαστικά, δηλαδή, ο δήμος ακουμπά και καθορίζει την ποιότητα ζωής των πολιτών. Η απόφαση να κατέβω ως υποψήφιος Δήμαρχος στο Μαρούσι ήρθε επίσης μετά από αίτημα του κόσμου. Ήμουν γιατρός στο Μαρούσι από το 2002 έως το 2006, και μια ομάδα πολιτών με επισκέφτηκε μια μέρα στο ιατρείο μου, και μου πρότειναν να κατέλθω στις επικείμενες εκλογές στο Μαρούσι.

 

Ως Δήμαρχος Αμαρουσίου, μπορείτε να μας αναφέρετε τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισε η σημερινή δημοτική αρχή από την αρχή της και ποιες είναι αυτές που συνεχίζουν ακόμη;

Η δική μας δημαρχιακή πορεία έχει συνοδευτεί από την οικονομική κρίση στη χώρα μας. Όλα αυτά τα χρόνια διανύουμε μία περίοδο ύφεσης και όπως είναι επόμενο η κατάσταση αυτή επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας των Δήμων, της παροχής και της ποιότητας των υπηρεσιών.

Αυτή ήταν για εμάς η μεγαλύτερη πρόκληση. Να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε κόντρα σε ένα αρνητικό και οικονομικά ασφυκτικό περιβάλλον. Και το πετύχαμε. Καταφέραμε να βγάλουμε την πόλη από το τέλμα, να την απαλλάξουμε από τα βαρίδια του παρελθόντος και δημιουργήσαμε τις συνθήκες βιωσιμότητας για την πόλη ώστε να συνεχίζει να αναπτύσσεται και να βαδίζει με σίγουρα βήματα προς το μέλλον. Κι αυτό το νιώθει, θα λεγα, και ο τυχαίος επισκέπτης, που περπατά σε μια ελκυστική, φιλική, καθαρή πόλη.

Έχετε πρωτοπορήσει αναλαμβάνοντας  σημαντικές για την κοινωνική συνοχή και ανάπτυξη,  πρωτοβουλίες όπως, κινητοποίηση σχετικά με το Πεδίο του Άρεως, την ίδρυση Παγκόσμιου φορέα Ελληνικού Ιατρικού Τουρισμού, την ίδρυση του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας. Πείτε μας δυο λόγια.

Θα αποπειραθώ να απαντήσω και στα τρία μαζί, όπως τα θέτετε.

Θα σας έλεγα λοιπόν  ότι , το Πεδίον του Άρεως είναι το οξυγόνο μας, το  Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων είναι τα «βήματά» μας και το Διεθνές Κέντρο Τουρισμού Υγείας είναι ο ορίζοντας αυτού του τόπου.

Όλα είναι εξίσου σημαντικά για την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των Ελλήνων πολιτών και των επισκεπτών. Ταυτόχρονα είναι και σημεία- κλειδιά, για να συνεχίσει να κερδίζει σε βάθος χρόνου  η Ελλάδα την πρωτιά ως προορισμός στην επιλογή των ταξιδιωτών του κόσμου.

Η υγεία και η ευεξία, που η Ελλάδα ως γεωγραφικός τόπος προσφέρει στο σώμα και το πνεύμα, είναι το ελάχιστο αγαθό που οφείλουμε στους εαυτούς μας ως  Έλληνες, αλλά και στα  εκατομμύρια τουριστών,  κι όλων εκείνων που  ονειρεύονται την χώρα μας  ως προορισμό. Η Ελλάδα είναι ο τόπος που γεννήθηκε η Υγεία, και έτσι πρέπει να βιώνουμε τις πόλεις μας, με υγειονομική ασφάλεια, αλλά και χώρους πράσινου,  που να συμβάλλουν στην ευεξία νου και  σώματος των κατοίκων και των επισκεπτών.

Για το Πεδίο του Άρεως λοιπόν, ένα μοναδικό σε έκταση και ομορφιά πάρκο 230 στρεμμάτων στην Αθήνα, που έχει μετατραπεί σε κλειστό γκέτο παραβατικότητας, και –προφανώς – εστία μολυσματικών ασθενειών, έχουμε επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί,  και με μηνυτήρια αναφορά μας στην Εισαγγελία. Είναι ένα χαρακτηριστικό κακό  παράδειγμα της μη αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων και πόρων προς την Αυτοδιοίκηση Α’ βαθμού, που αποτελεί την πάγια διεκδίκηση της ΚΕΔΕ.

Αν η Περιφέρεια δεν μπορεί η δεν θέλει να ασκήσει τις αρμοδιότητες της, να επιστρέψει την αρμοδιότητα στο Δήμο, μαζί με τους απαραίτητους πόρους, αυτή είναι η θέση μας.  Επιμένουμε, ότι κάθε μέρα που η Αθήνα χάνει τον πολύτιμο πνεύμονα οξυγόνου της, είναι μια χαμένη μέρα.

Το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων, από την άλλη, αποσκοπεί στο να θωρακίζει τις πόλεις υπέρ της υγείας των πολιτών. Είναι  ένα από τα 32 πιστοποιημένα Εθνικά Δίκτυα πόλεων του Π.Ο.Υ, με δέσμευσή του απέναντι στον  Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, να συμβάλλει ενεργά  στην λειτουργία των Υγιών Πόλεων. Με την συγκεκριμένη δράση έχω ασχοληθεί προσωπικά, από το 2003, όταν ίδρυσα το Διαδημοτικό Δικτύου Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ο.Τ.Α πριν την ενασχόληση μου με τα δημοτικά, και αρκετό διάστημα πριν εκλεγώ  Δήμαρχος στο Μαρούσι. Ξέρετε, στις σύγχρονες κοινωνίες, η υγεία και η ασφάλεια των πολιτών προάγονται σε τοπικό επίπεδο, αυτός είναι ο σύγχρονος τρόπος προάσπισης της υγείας και της δημόσιας υγείας σήμερα.

Έτσι το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων και Προαγωγής Υγείας δρα αποφασιστικά  στον τομέα της πρόληψης της υγείας των δημοτών και της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών Υγείας, και από το 2010 ακολουθεί τα κριτήρια και τη μεθοδολογία του Π.Ο.Υ.

Ο διεθνής φορέας του Ελληνικού Ιατρικού Τουρισμού, από την άλλη, το International Health Tourism Center, είναι ένας φορέας που δημιουργήθηκε στα πλαίσια της εθνικής προσπάθειας που αναπτύσσουμε για τον Τουρισμό  Υγείας της χώρας, με στόχο να λειτουργήσει ο φορέας ως πρεσβευτής της Ελλάδας στην Διεθνή Αγορά Τουρισμού Υγείας, και ως μοχλός ενθάρρυνσης σε διεθνείς πρωτοβουλίες και σχήματα, και ανάπτυξης διεθνών συμμαχιών.

Από τις κύριες προτεραιότητες  του Ινστιτούτου είναι και η υποστήριξη της ανάπτυξης περιφερειακών και τοπικών προορισμών Τουρισμού Υγείας, που είναι και το ζητούμενο από τον παγκόσμιο, και διαρκώς πιο απαιτητικό, Ταξιδιώτη Υγείας: Να γνωρίσει και να βιώσει μέρες Τουρισμού Υγείας μέσα από τον τόπο Ελλάδα.

Φωτίζοντας τη αρχαία και παραδοσιακή γνώση στον τόπο που γεννήθηκε η Υγεία, ο Τουρισμός Υγείας μπορεί  σήμερα,  με σύγχρονη και ανταγωνιστική ματιά, να κατακτήσει για την Ελλάδα την κορυφαία θέση στη  Διεθνή Αγορά. Συνεχίζουμε με όραμα και αποφασιστικότητα.

Συνέντευξη στο περιοδικό Businesswoman

 

Γιώργος Πατούλης, βιογραφικό

 

Ο Γιώργος Πατούλης γεννήθηκε στην Αθήνα με  καταγωγή από το  Ρέθυμνο και  τα Χανιά της Κρήτης. Είναι παντρεμένος με την καθηγήτρια Φιλολογίας Μαρίνα Σταυράκη, και έχουν έναν υιό τον Αλέξανδρο.

  • Το 1981 εισήχθη στην Ιατρική Σχολή Αθηνών και ειδικεύτηκε ως Ορθοπεδικός – Χειρουργός στο Λαϊκό Νοσοκομείο, όπου ολοκλήρωσε και την διδακτορική του διατριβή.

Έχει εργαστεί ως ιατρός στο ΙΚΑ Ταύρου (παράρτημα Κεραμικού) και Αμαρουσίου – Ερυθραίας καθώς και ως επιστημονικός συνεργάτης του Νοσοκομείου «Ερρίκος Ντυνάν», της «Αθηναϊκής Κλινικής» και του ΚΑΠΗ Λυκόβρυσης.

Την περίοδο 1998 – 2000 ειδικεύτηκε στα Οικονομικά της Υγείας και αποφοίτησε από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.

Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως Έφεδρος Αξιωματικός του Υγειονομικού και στην Προεδρική Φρουρά.

  • Η συνδικαλιστική του πορεία ξεκινάει από το 1995, όταν και ίδρυσε τον Σύλλογο Ειδικευόμενων Ιατρών Αθηνών και Πειραιώς (ΣΕΙΑΠ), στον οποίο και διετέλεσε Πρόεδρος για 3 χρόνια (1995-1998).

Το 1997, ίδρυσε τον Πανελλήνιο Σύλλογο «Νέοι Γιατροί», διατελώντας Πρόεδρός του μέχρι το 2004 και  πραγματοποιώντας, με τις δράσεις του Συλλόγου, πλήθος επισκέψεων στις παραμεθόριες, νησιωτικές και ορεινές περιοχές της χώρας με παροχή ιατρικών συμβουλών και εξετάσεων στους κατοίκους.

Από το 1996 έως και σήμερα εκλέγεται μέλος του Δ.Σ. του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών (Ι.Σ.Α). – Το 1999 εξελέγη Αντιπρόεδρος του Ι.Σ.Α. έως και το 2002, ενώ το 2003 εξελέγη Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ι.Σ.Α.

Το 2002 ίδρυσε την Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Ιατρών Αττικής (Ε.ΕΛ.Ι.Α), στην οποία είναι πλέον Επίτιμος Πρόεδρος.

  • Τον Ιανουάριο του 2012, ως Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, υπέγραψε Σύμφωνο Συνεργασίας με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο κκ Ιερώνυμο Β’, ιδρύοντας με την ΑΠΟΣΤΟΛΗ της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, το ΙΑΤΡΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ, μία πρωτόγνωρη  δομή πρωτοβάθμιας περίθαλψης για όλους εκείνους τους ανασφάλιστους πολίτες που βρέθηκαν στο δρόμο άνεργοι, άστεγοι, άρρωστοι χωρίς καμία πρόσβαση σε γιατρό και φάρμακα.

Τον Οκτώβριο του 2014 επανεξελέγη Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών για δεύτερη συνεχόμενη θητεία.

  • Η δράση του στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ξεκινάει το 1998, όταν εξελέγη για πρώτη φορά Δημοτικός Σύμβουλος στον Δήμο Πεύκης, όπου και διετέλεσε Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου.

Στις δημοτικές εκλογές του 2002 επανεξελέγη πρώτος δημοτικός σύμβουλος σε ψήφους σε όλα τα Βόρεια Προάστια.

Διετέλεσε επίσης για 5 χρόνια Πρόεδρος του Δημοτικού Πολυιατρείου Πεύκης (2000 – 2005),

Το 2003 ίδρυσε την επιστημονικής εταιρείας «Διαδημοτικό Δίκτυο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ο.Τ.Α.» της οποίας διετέλεσε πρόεδρος ως το 2011, οπότε και εξελέγη Πρόεδρος του πιστοποιημένου από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας «Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων – Προαγωγής Υγείας», που δικτυώνει 160 Καλλικρατικούς Δήμους.

  • Το 2006, εξελέγη Δήμαρχος Αμαρουσίου με ποσοστό 53,22%., επιτυγχάνοντας από την επόμενη κιόλας μέρα να θέσει τις βάσεις ώστε το Μαρούσι να ξαναγίνει Ανθρώπινη Πόλη.

To 2010 επανεξελέγη με το μεγαλύτερο ποσοστό (56,44%) που πήρε ποτέ υποψήφιος Δήμαρχος στο Μαρούσι από τον πρώτο γύρο.

Τον Μάιο 2014, επανεξελέγη Δήμαρχος Αμαρουσίου, για τρίτη συνεχομένη θητεία με ποσοστό 58% από την πρώτη Κυριακή.

Τον Οκτώβριο του 2014 εξελέγη Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος με ποσοστό 52%

  • Από την θέση του Προέδρου του ΙΣΑ και του πρόεδρου της ΚΕΔΕ, ο Γιώργος Πατούλης το 2016, συνέβαλλε αποφασιστικά στην ενεργοποίηση της εθνικής πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη του Ιατρικού Τουρισμού και του Τουρισμού Υγείας της Ελλάδας.

Σήμερα είναι επίσης Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για τον Τουρισμό Υγείας ELITOUR, καθώς και  του Διεθνούς Κέντρου Τουρισμού Υγείας της Ελλάδας και του Παγκόσμιου Ινστιτούτου Ελλήνων Γιατρών, που δημιουργήθηκαν με πρωτοβουλία του.

Ο Γιώργος Πατούλης τον Ιούλιο του 2017 ανακοίνωσε την  δραστηριοποίηση ενός νέου ομίλου ενεργών πολιτών για την Αθήνα τον όμιλο «Αθήνα Πρωτεύουσα Ξανά»

 

 

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…

Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.


Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;

Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.


Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;

Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.


Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;

Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..


Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;

Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.


Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;

Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,

Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.

Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Η διακοπή των σχολικών υποχρεώσεων της Μαρίνας Προκοϊωσήφη την οδήγησαν στον χώρο της εστίασης και πιο συγκεκριμένα στην Αγγλία. Ωστόσο, η παράλληλη ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και το marketing της έδωσαν την ευκαιρία να εργαστεί ως manager αλλά και το έναυσμα να αναπτύξει ένα καινοτόμο λογισμικό για εστιατόρια, το Dinerly.

Κυρία Μαρίνα Προκοϊωσήφη, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Ευτυχώς οι σπουδές μου κόπηκαν στην πρώτη λυκείου του ΕΠΑΛ Ιεράπετρας στην Κρήτη, και λέω ευτυχώς διότι αν τις είχα συνεχίσει, ίσως να μην βρισκόμουν εδώ σήμερα. Οι βαθμοί μου ήταν τόσο χαμηλοί, που κάθε χρόνος υπήρχε κίνδυνος να επαναλάβω την ίδια χρονιά. Όπως έλεγαν και οι καθηγητές, μπορούσα να τα πάω καλύτερα, αλλά δεν υπήρχε ενδιαφέρoν από μεριάς μου. Βέβαια, παρόλο που δεν είχα ενδιαφέρον στο σχολείο, με ενδιέφεραν πολύ οι υπολογιστές, πως λειτουργούν και πως λειτουργούν τα λογισμικά τους.
Η πορεία μου μετά με έφερε στην Αγγλία με την μητέρα μου για αρχή, διότι ο πατέρας μου δεν είχε ακόμα ελληνικά χαρτιά, όπου ξεκίνησα να δουλεύω ως σερβιτόρα στα 16 μου. Παρόλο τον ρόλο μου στην εστίαση, στον ελεύθερο μου χρόνο πάντα έψαχνα και μάθαινα είτε για ιστοσελίδες, είτε για μάρκετινγκ, είτε για οτιδήποτε έχει να κάνει με το διαδίκτυο.

Έτσι λοιπόν μια μέρα, αποφάσισα να κάνω αίτηση για μια θέση εκπαιδευόμενης σε γραφείο μάρκετινγκ, για να επεκτείνω την γνώση μου πάνω στο μάρκετινγκ. Πήρα την δουλειά, και παράλληλα δούλευα ως σερβιτόρα για να καταφέρω να πληρώνω τους λογαριασμούς μου. Μετά από 1,5 χρόνο, επέστρεψα στην εστίαση σε ρόλο μάνατζερ εστιατορίου, διότι κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς την αδρεναλίνη του εστιατορίου στην ζωή μου. Η ζωή του γραφείου δεν ήταν για έμενα. Μετά από μερικούς μήνες στο εστιατόριο όμως, μου ήρθε μια ιδέα για ένα λογισμικό που θα μπορούσε να βοηθήσει το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν, και ξεκίνησα με με τον πρώην συνεργάτη μου, Bhupendra Singh από την εταιρεία μάρκετινγκ να το χτίζουμε μαζί. Έτσι ξεκίνησε το Dinerly.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Όταν γύρισα πίσω στην εστίαση, και με ότι είχα μάθει για το μάρκετινγκ και τις ιστοσελίδες στην εταιρεία που δούλευα προηγουμένως, μπόρεσα να δω το εστιατόριο με άλλο μάτι. Πάνω από όλα, καταλάβαινα καλύτερα πως λειτουργούν οι διαδικτυακές εταιρείες στον χώρο της εστίασης. Έτσι λοιπόν, όταν έμαθα τα γιγάντια ποσά που πλήρωνε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου σε εταιρείες διαδικτυακών κρατήσεων, παραγγελιών, και για την ιστοσελίδα του σοκαρίστηκα. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε καλύτερος τρόπος και πολύ πιο οικονομικός, να μπορέσουμε να παίρνουμε κρατήσεις, παραγγελίες και να κάνουμε μάρκετινγκ μέσω της ιστοσελίδας μας. Προς μεγάλη μου έκπληξη, δεν μπορούσα να βρω μια εταιρεία που τα έκανε όλα αυτά, αυτόματα και εύκολα για τα εστιατόρια. Έτσι λοιπόν, με την γνώση μου στον τομέα της εστίασης, ήθελα να δημιουργήσω ένα σύστημα για το εστιατόριο στο οποίο εργαζόμουν με ότι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να τρέχει το εστιατόριο του στον “αυτόματο” και πιο οικονομικά. Η έμπνευση και η σπίθα της ιδέα δεν δημιουργήθηκε για να ξεκινήσουμε επιχείρηση, αλλά για να βοηθήσουμε το μαγαζί στο οποίο δούλευα, όταν μετά από αρκετούς μήνες όμως φτάσαμε στα 10 εστιατόρια, τότε ξεκινήσαμε να παίρνουμε πιο σοβαρά το Dinerly.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να έχουν συγκέντρωση και υπομονή στον στόχο τους, οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται κάθε μέρα, μήνα και χρόνο που περνάει, ειδικά όταν συνεχώς βελτιώνεις και τον εαυτό σου και την επιχείρηση σου. Θυμάμαι στην αρχή ήθελα να τα κάνω όλα και νόμιζα ότι θα μπορώ να κάνω 2-3 δουλειές μαζί και 2 επιχειρήσεις ταυτόχρονα. Όλοι με συμβούλευαν ότι αν απλωθώ πολύ, σε πολλά πράγματα το μόνο που θα καταφέρω θα είναι να βάζω 20% προσπάθειας σε 5 πράγματα αντί 100% σε ένα. Είχαν απόλυτο δίκιο, είδα την μεγαλύτερη διαφορά όταν έβγαλα όλους τους αντιπερισπασμούς και συγκεντρώθηκα πλήρως σε ένα στόχο. Επίσης όταν βλέπουν όλους να τα πάνε τέλεια και επιχειρήσεις να εκτοξεύονται από την μία μέρα στην άλλη, να γνωρίζουν ότι πίσω από την επιτυχία της μιας μέρα μπορεί να κρύβονται 7 χρόνια σκληρής δουλειάς με μηδέν αναγνώριση.

Δεν είναι όλα όπως φαίνονται, και ότι για να πετύχει μια επιχείρηση πραγματικά συνήθως χρειάζεται τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχείς περιποίησης για να κάνει τα πρώτα της βήματα. Επίσης, ως επιχειρηματίες, νομίζω είναι σημαντικό να είναι πάντα σε εγρήγορση. Μια καινούργια επιχείρηση μερικές φορές πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση γρήγορα και να δοκιμάσει καινούργια πράγματα μέχρι να βρει αυτό που δουλεύει καλύτερα για αυτήν. Με συγκέντρωση, υπομονή, εγρήγορση και συνεχή βελτίωση, η επιτυχία είναι σχεδόν σίγουρη.


Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο άτομο στον χώρο του επιχειρείν που θαυμάζετε ιδιαίτερα και ενδεχομένως σας εμπνέει;

Με εμπνέουν πολλά άτομα που δημιουργούν προϊόντα που λατρεύω, και θαυμάζω πολλά στοιχεία τους ανάλογα την επιχείρηση. Για παράδειγμα, θαυμάζω την δημιουργό του Canva, Melanie Perkins για την απίστευτη εκτέλεση της ιδέας της, και το ότι άλλαξε ολόκληρο τον τομέα του graphic design, δίνοντας την δυνατότητα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από σχεδιασμό να φτιάξει κάτι που είναι όμορφο με μόλις λίγα κλίκ. Θαυμάζω τον Mark Zuckerberg δημιουργό του Facebook όχι απλά για το ότι δημιούργησε το νούμερο ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και για το γεγονός ότι αναγνώρισε την επιτυχία του Instagram και του WhatsApp και εξαγόρασε τις εταιρείες που θα είναι οι διάδοχοι του Facebook όταν το Facebook δεν θα είναι πια το νούμερο ένα. Επίσης, θα θαυμάζω πάνω από όλα ότι κατάφερε να διευθύνει αυτούς τους τρεις κολοσσούς κρατώντας τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του.

Με εμπνέουν επίσης ο Alex και Leila Hormozi για την ικανότητα τους να αναλύουν πολύπλοκα επιχειρηματικά μαθήματα σε απλές συμβουλές για νέους επιχειρηματίες.Μου αρέσει γενικά να παίρνουν τα καλύτερα κομμάτια από πολλούς επιχειρηματίες και να τα εφαρμόζω στην επιχείρηση μου.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

“Υπάρχει πάντα κατάρα στην ευλογία και ευλογία στην κατάρα” – Lewis Mocker

Αυτή η φράση με βοηθάει να τα βλέπω όλα πιο ήρεμα, και να γνωρίζω ότι όλα τα καλά μπορεί να κρύβουν κακό και όλα τα κακά μπορεί να κρύβουν καλό. Με αυτόν τον τρόπο έχω πάντα το κουράγιο ότι οτιδήποτε συμβεί, είτε καλό, είτε κακό, γίνεται για κάποιο λόγο και πάντα μπορώ να μάθω κάτι από αυτό. Επίσης μου δίνει έμπνευση ότι παρόλο κάτι μπορεί να φαίνεται αρνητικό σήμερα, σε 2 χρόνια να είναι πραγματικά θετικό.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Θέλουμε να φτάσουμε τα 1000 εστιατόρια μέχρι το 2025 και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερα προϊόντα που κάνουν την διοίκηση του εστιατορίου πιο εύκολη για τους ιδιοκτήτες. Πάνω από όλα, θέλουμε να βοηθήσουμε περισσότερα μαγαζιά εστίασης να αυξήσουν την κερδοφορία τους, και να μπορέσουν να προσφέρουν το φαγητό τους πιο οικονομικά στον καταναλωτή. Το οποίο έχουμε καταφέρει ήδη να το κάνουμε στην Αγγλία με πάρα πολλά εστιατόρια, με το Dinerly.

Μαρίνα Προκοϊωσήφη

Co-founder Dinerly


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Επίκαιρα Πρόσωπα

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα

Η κυρία Πατέρα Μαριλένα έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων και έχει εκπαιδευτεί στο Styling – Ενδυματολόγία καθώς και στα Ναυτιλιακά. Έχει προϋπηρεσία 10 χρόνια στον χώρο της μόδας και ειδικότερα ως Visual Merchandiser και Fashion and Content Specialist (όμιλος AXF SA) και 5 χρόνια στα Ναυτιλιακά όπου ξεκίνησε ως PA και εξελίχθηκε σε Operations and Crew Assistant.


Κυρία Μαριλένα Πατέρα, μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Απο μικρή είχα εντοπίσει ότι δεν μπορώ να λειτουργήσω μέσα σε έναν ανοργάνωτο χώρο. Ξεκινώντας ως Visual merchandiser επηρεάστηκα και ξεκίνησα να οργανώνω την ντουλάπα μου με βάση το είδος, το χρώμα και να βρίσκω λειτουργικές λύσεις για να βρίσκω εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνω. Αυτό άλλαξε την καθημερινότητα μου. Έτσι το 2011 σκέφτηκα να ξεκινήσω μια υπηρεσία styling και οργάνωσης ντουλάπας. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και αποφάσισα να μεταπηδήσω στον κλάδο της Ναυτιλίας για ασφάλεια. Εκεί έμαθα πολλά γύρω από την οργάνωση γραφείου, την αρχειοθέτηση τόσο σε hard copies όσο και digital.

Όλα τα παραπάνω με οδήγησαν το 2018 να επικοινωνήσω με κάποιον marketer για να μοιραστώ την ιδέα που είχα προ κρίσης. Τότε έμαθα για τους Professional Organizers που διέπρεπαν στο εξωτερικό. Είδα τις σειρές Tidying Up και The Home Edit και έτσι δημιουργήθηκε το πρώτο μου brand, το Walking Closet. Το 2019, λάνσαρα το The Tidy Guru αναλαμβάνοντας πλέον την οργάνωση όχι μόνο ντουλαπών αλλά και ολόκληρου του σπιτιού ενώ λανσάραμε και B2B υπηρεσίες οργάνωσης αλλά και training.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Να ρισκάρουν, να μην φοβηθούν και να βρουν ανθρώπους στο περιβάλλον τους που να μπορούν να τους καθοδηγήσουν από την εμπειρία τους για τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνουν. Όλοι μας έχουμε ανθρώπους από την οικογένεια μας ή φίλους που θαυμάζουμε για ότι έχουν πετύχει και αυτοί μπορούν να είναι οι πρώτοι μας μέντορες. Επίσης είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις μέχρι που μπορείς να φτάσεις και ποια γνώση έχεις! Ότι δεν γνωρίζεις καλό είναι να ζητάς την συμβουλή ειδικών.


Πιστεύετε πως η επιχείρηση σας ανταποκρίνεται κατα βάση σε γυναικείο κοινό;

Οι υπηρεσίες οργάνωσης απευθύνονται τόσο σε γυναίκες όσο και άντρες, ιδιώτες ή επαγγελματίες. Μέχρι σήμερα τα ποσοστά μεταξύ γυναικών και αντρών πελατών είναι 70 – 30. Θεωρώ ότι αυτό συμβαίνει γιατί στην Ελλάδα υπεύθυνες για τα περισσότερα νοικοκυριά είναι οι γυναίκες, πράγμα που βλέπω ότι σταδιακά πάει να αλλάξει. Επίσης παρατηρώ ότι οι γυναίκες τείνουν να είναι περισσότερο συγκεντρωτικές αλλά και συναισθηματικές με τα αντικείμενα, έτσι χρειάζονται μεγαλύτερη βοήθεια τόσο στο να ξεκαθαρίσουν και να αποχωριστούν πράγματα όσο και στο να οργανώσουν το χώρο τους.

Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Η φράση που μου δίνει κουράγιο είναι σίγουρα η φράση “Η υπομονή είναι αρετή”. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτό το επάγγελμα αν δεν είχα υπομονή. Η έμπνευση μου όμως, όπως λέει και το tag line του The Tidy Guru, κρύβεται στην φράση “an organized space leads to a happy face”, δηλαδή ένας οργανωμένος χώρος μπορεί να μας κάνει να χαμογελάμε! Συνεχίζω να κάνω αυτό που κάνω γιατί η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου είναι το χαμόγελο στο πρόσωπο των πελατών μου όταν βλέπουν τον χώρο τους οργανωμένο και τα λόγια ευγνωμοσύνης όταν επικοινωνούμε και πάλι, μετά από καιρό, για την αλλαγή που βλέπουν στην ζωή τους.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Το όραμα μου είναι η ολιστική προσέγγιση της οργάνωσης τόσο από την πλευρά της υπηρεσίας όσο και από την πλευρά του προϊόντος. Στόχος μου είναι σύντομα, ο πελάτης να μπορεί μέσω του thetidyguru.gr να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο επαγγελματία αλλά και να βρει τα κατάλληλα εργαλεία για να οργανώσει τον χώρο του.

Πατέρα Μαριλένα – The Tidy Guru
Professional Organizer / Επαγγελματίας Οργάνωσης


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Continue Reading

Trending