Connect with us

Τέχνη πολιτισμός

ΧΡΥΣΑ ΒΕΡΓΗ-ΜΙΚΡΟΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΙ (2000-2015)

 

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα και το έργο της:

 

Η Χρύσα Βέργη αποτελεί μία από τις δυναμικότερες γυναικείες παρουσίες στη σύγχρονη νεοελληνική ζωγραφική. Ακολουθώντας μια καθαρά προσωπική γραφή με μεγάλη άνεση στη σύνθεση και χαρακτηριστικό αισθητικό ύφος, δίνει το δικό της στίγμα στην εξερεύνηση του τοπίου και πιο συγκεκριμένα της φύσης που συνιστά και το επίκεντρο της έρευνας και θεματολογίας της. Ξερά φυλλώματα, κατόψεις εδάφους, λίμνες και ποτάμια με άλλοτε ευδιάκριτο το βάθος τους και άλλοτε υπαινικτικό, αντανακλάσεις του ουρανού, των δένδρων και σπανίως κάποιων φιγούρων μέσα στο υγρό στοιχείο, συνθέτουν επεισόδια από μικρές ιστορίες με αφηγηματικούς συμβολιστικούς υπαινιγμούς και διακοσμητικές τάσεις. Εκφράζεται εικαστικά με λάδια και ακρυλικά σε εναλλαγή, χρωματίζει με νέους τόνους και συναίσθημα τα τοπία της και μεταφέρει στον καμβά την εκφραστική δύναμη του χρώματος, συνταιριάζοντας ρεαλιστικά, ιμπρεσσιονιστικά και εξπρεσιονιστικά στοιχεία ταυτόχρονα.

 

Στη συγκεκριμένη έκθεση, η ζωγραφική της, απαλλαγμένη από την τυπική αναπαράσταση που είχαμε συνηθίσει σε παλαιότερη δουλειά της και με γραφή σχεδόν αφαιρετική, κάνει ένα είδος action painting και φέρνει στην επιφάνεια του καμβά μια έμμεση αναταραχή γεμάτη κίνηση και ρυθμό. Ζωγραφίζει σχεδόν με όλο της το σώμα, σχεδόν σα να χόρευε και ακολουθεί έναν δικό της τρόπο δουλειάς χωρίς πολλές προετοιμασίες και αναστολές.

Συχνά, τοποθετεί τους τεράστιους καμβάδες της στο έδαφος όπως έκανε ο Jackson Pollock και χρησιμοποιώντας ένα είδος dripping technique χτίζει την ζωγραφική της επιφάνεια, άλλοτε με γαιώδη και άλλοτε με ψυχρά χρώματα. Η διαδικασία αυτή γίνεται σταδιακά, δουλεύοντας τα έργα της άλλοτε προσθετικά και άλλοτε αφαιρετικά, επαναπροσδιορίζοντας την εικόνα ανάμεσα στην εξαφάνιση και την επανεμφάνισή της.

 

Δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα, ένα συμπαγές μωσαϊκό χρωμάτων – σε όλες τις διαβαθμίσεις του πράσινου που μεταβάλλεται σταδιακά σε κιτρινωπό – μέσω μιας χειρονομιακής αφαίρεσης, χωρίς προηγούμενο σχεδιασμό, χωρίς συγκεκριμένη σύνθεση, με έλεγχο του τυχαίου.

 

Όπως αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης Ελένη Αθανασίου «…ο ιδιότυπος υπαιθρισμός της Βέργη, με την ατμοσφαιρική προοπτική που σβήνει τα περιγράμματα προς το βάθος και προσδιορίζει το χώρο, αλλά και το παιχνίδι του φωτός και της σκιάς, γίνονται τα εκφραστικά της μέσα για να μεταφέρει στα έργα της την πνοή της φύσης και το νέο φως, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ατμοσφαιρικό στοιχείο και στην εσωτερικότητα – ψυχή του χρώματος. Εξαρτά τον χρωματικό τόνο από την ένταση του φωτός και με σχεδιαστική ελευθερία, χρωματική ευαισθησία και θέαση από ψηλά (bird’s eye view), δίχως εγκεφαλικές διεργασίες, αποδίδει την φωτεινή εντύπωση της στιγμής αλλά και τις σπάνιες ατμοσφαιρικές όψεις που σχηματίζονται στους μικρούς της παραδείσους…» και συνεχίζει «…Η Χρύσα Βέργη έχοντας αφομοιώσει διδάγματα από πρωτοποριακούς κύκλους ζωγράφων κινείται μεταξύ παραστατικής γραφής και αφαίρεσης, ενεργοποιεί τις αισθήσεις μας και μας γοητεύει  με μουσικές αρμονίες που αντιλαμβάνεται το μάτι στη φύση…»

 

 

Επιμέλεια: Ελένη Αθανασίου 

τηλ. 6944 – 441265

e-mail: [email protected]

 

 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

 

Η Χρύσα Βέργη γεννήθηκε το 1959 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ της Αθήνας με δασκάλους τους  Λ. Κανακάκη, Δ. Μυταρά, Ν. Κεσσανλή, Β. Κυριάκη, Ρ. Παπασπύρου, Μαρίνα Λαμπράκη Πλάκα. Από το 1980-1983 σπούδασε Interior Design στο Fine Arts School of California State University of Long Beach, USA. Από το 1990-1992 και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στη Ζωγραφική στην Ecóle Nationale Superieure des Beaux-Arts de Paris με τον Pierre Carron. Θεματικοί κύκλοι της δουλειάς της έχουν παρουσιαστεί σε πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει φιλοτεχνήσει πολλά ημερολόγια ιδιωτικών εταιρειών. Επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει με το έργο της τη Σύγχρονη Ελληνική Τέχνη κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Στις 22/9/2008, στο πλαίσιο του Περιβαλλοντικού Προγράμματος του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και του Ραδιοσταθμού ΣΚΑΙ, δώρισε έργο της με θέμα την Ελιά, το οποίο δημοπρατήθηκε και τα έσοδα προσφέρθηκαν στο Ταμείο των Δασών. Το έργο κατακυρώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων. Έργα της βρίσκονται στη Βουλή των Ελλήνων, στην Εθνική Πινακοθήκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Φλώρινας, στο Μουσείο Φρυσίρα, στη συλλογή του Ομίλου Εταιρειών της ΑΓΕΤ Ηρακλής, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, στην Πινακοθήκη Μοσχανδρέου, στη συλλογή της Αγροτικής Τράπεζας, στη συλλογή Παπαστράτος και σε πολλές άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Βιβλία

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ ΚΑΙ Η ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ  

Παρουσίαση στον IANO  του νέου βιβλίου της Μαρίας Νεγρεπόντη- Δελιβάνη                         

Το  52ο σύγγραμμα της γνωστής οικονομολόγου, καθηγήτριας Μαρίας Νεγρεπόντη- Δελιβάνη παρουσιάζεται την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018 στις 19:00 στο βιβλιοπωλείο IANOS, Αριστοτέλους 7, Θεσσαλονίκη.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

‘Το τέλος της οικονομικής κυριαρχίας της Δύσης και η εισβολή της Ανατολής’ (εκδ. Ιανός) ξεσκεπάζει τις συγκλονιστικές πτυχές του κόσμου μας που ψυχορραγεί και του νέου που κατακλύζει την υφήλιο. Ο νέος αυτός κόσμος αναδύεται μέσα από τις στάχτες του δυτικού πολιτισμού, με τα χρώματα της Κίνας και με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές.

Η Κίνα, πλαισιωμένη από πολυάριθμες ασιατικές οικονομίες, καλπάζει ακάθεκτη προς την κατάκτηση του πλανήτη. Η κινεζική παγκοσμιοποίηση χτίζει τα θεμέλιά της στον «νέο δρόμο του μεταξιού» και υπόσχεται να εξασφαλίσει στις αναπτυσσόμενες οικονομίες ένα καινούργιο και ολοκληρωμένο Σχέδιο Marshall.

Σε αντίθεση, όμως, με την απερχόμενη παγκοσμιοποίηση, η Κίνα δεν επιδιώκει τη μεγιστοποίηση του κέρδους, αλλά την παγκόσμια κυριαρχία της. Η ίδια δείχνει να επιθυμεί μια ειρηνική διαδοχή στην παγκόσμια εξουσία. Ωστόσο, το σύνδρομο της ‘παγίδας του Θουκυδίδη’ έχει ήδη αναπόφευκτα εισχωρήσει στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας και κορυφώνεται με τον μεταξύ τους εμπορικό πόλεμο.

Η πιθανότητα ενός Γ΄ Παγκοσμίου Πολέμου, που θα σημάνει το τέλος εποχής για τον πλανήτη, δυστυχώς, φαίνεται δύσκολο να αποφευχθεί. Η προετοιμασία υποδοχής της Κίνας στην κορυφή της πυραμίδας του κόσμου συνδυάζεται με μία σειρά κοσμογονικών αλλαγών, που κονιορτοποιούν το σύνολο των κανόνων της παρηκμασμένης Δύσης, χαράσσοντας νέους ορίζοντες με τη μορφή νεωτερισμών, που ήδη αλλάζουν την καθημερινότητά μας.

Πρόκειται για τη θριαμβευτική επάνοδο στο προσκήνιο βασικών αξιών, που υποβαθμίστηκαν στους χρόνους της παγκοσμιοποίησης, όπως ο πατριωτισμός, οι παραδόσεις, η εθνική ταυτότητα, τα εθνικά σύνορα και το Έθνος-Κράτος, καθώς και για την υποχώρηση της προσπάθειας δημιουργίας παγκόσμιας διακυβέρνησης. Πρόκειται, επίσης, για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (robots) που κατακλύζουν τη Γη, υποκαθιστώντας την ανθρώπινη εργασία ακόμα και στις πιο ευαίσθητες και απαιτητικές της μορφές, γεγονός που καθιστά επιτακτική τη λήψη μέτρων, ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία μιας κοινωνίας του 1/10.

 

Continue Reading

Θέατρο

«Οι Κίνδυνοι Του Διαδικτύου» Σε Μια Παιδική Θεατρική Παράσταση

Το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» υποδέχεται τη βραβευμένη εκπαιδευτική παράσταση  « Η Φάρμα του Διαδικτύου » από τη θεατρική ομάδα «ΧΙΛΙΟΔΕΝΤΡΙ»

Από τις 9 Δεκεμβρίου και για λίγες μόνο παραστάσεις στην αίθουσα «ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ»

«ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»  Βραβευμένη παράσταση στην Ευρώπη για την προστασία των παιδιών στο Διαδίκτυο*

Η «Φάρμα του Διαδικτύου» από τη θεατρική ομάδα ΧΙΛΙΟΔΕΝΤΡΙ μετά τη sold-out περιοδεία σ’ όλη την Ελλάδα και την ευρωπαϊκή διάκριση, έρχεται στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» από την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μια παράσταση – εργαλείο για την εκπαίδευση μαθαίνει στα παιδιά να αναγνωρίζουν και να προφυλάσσονται από τους «λύκους» του Διαδικτύου. Σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου-Saferinternet.gr αποτέλεσε το κεντρικό γεγονός πανελλήνιας εκστρατείας ενημέρωσης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Με τρόπο άμεσο και διασκεδαστικό οι μικροί θεατές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να θωρακίζονται απέναντι σε κινδύνους όπως: λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων από αγνώστους, αποκάλυψη στοιχείων, συναντήσεις με αγνώστους στο διαδίκτυο, δημοσίευση προσωπικών φωτογραφιών, ρατσισμός. Συχνά, τα παιδιά εμπνέονται από τις ιστορίες της Φάρμας, κάνουν θεατρικά, γράφουν ποιήματα, τραγούδια, ζωγραφίζουν.

Ενδείκνυται για παιδιά από 4 έως 12 ετών.

Μετά την παράσταση ακολουθεί συζήτηση με τους μικρούς θεατές.

Περισσότερες πληροφορίες:

 

Continue Reading

Κινηματογράφος

Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η αυλαία του 31ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου έπεσε χθες Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου στον κινηματογράφο Τριανόν, παρουσία της υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά, με τη βράβευση των τιμώμενων προσώπων της 31ης διοργάνωσης και την απονομή των βραβείων του διαγωνιστικού τμήματος.

Το road-movie ενηλικίωσης του σλοβένου σκηνοθέτη Olmo Omerzu, «Winter flies», απέσπασε το Βραβείο FIPRESCI «Θόδωρος Αγγελόπουλος» της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου για την εικαστική κινηματογράφηση, τις υπέροχες ερμηνείες, το ενδιαφέρον soundtrack και το ξεκάθαρο μήνυμα ότι η φιλία μπορεί να νικήσει την υποκρισία των ενηλίκων.

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) έδωσε το δικό της βραβείο στην «Παύση» της Τώνιας Μισιαλή για το ενδιαφέρον τέχνασμα της ταινίας, όπου η πατριαρχία έρχεται σε σύγκρουση με ένα απελευθερωτικό φαντασιακό. Η Τώνια Μισιαλή, η οποία ήταν παρούσα στην τελετή, αφιέρωσε το βραβείο σε όλες τις γυναίκες και την πρωταγωνίστριά της.

Το Βραβείο Κοινού της επιτροπής αναγνωστών του «Αθηνοράματος» δόθηκε ομόφωνα στην ταινία «Η τέχνη καταστρέφει» του Νίκου Κορνήλιου, για τις εξαιρετικές ερμηνείες και τον ανατρεπτικό τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει το φλερτ μεταξύ κινηματογράφου και θεάτρου.

Η Επιτροπή του Πανοράματος απένειμε το βραβείο εξ ημισείας στις ταινίες «Η ευγενική αδιαφορία του κόσμου» του ανεξάρτητου σκηνοθέτη Αντιλκάν Γερζάνοβ και «Suleiman Mountain» της ρωσίδας σκηνοθέτριας Ελιζαβέτα Στίσοβα «για τη σύγχρονη διεισδυτική ματιά  στις κοινωνίες που περιβάλλουν και καταπιέζουν δραματικά τους ήρωες τους και κυρίως για την τολμηρή κινηματογράφηση που σχολιάζει τόσο την καθημερινότητα όσο και τα αδιέξοδα των λαών που επαναπροσδιορίζονται μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης».

Το βραβείο εκ μέρους του Γιερζάνοφ παρέλαβε ο πολιτιστικός ακόλουθος της Πρεσβείας του Καζακστάν στην Ελλάδα, κ. Αμπζάλ Ιμανκούλοβ, ενώ η Ελιζαβέτα Στίσοβα έστειλε το δικό της ευχαριστήριο μήνυμα στο φεστιβάλ λέγοντας: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη παραλαμβάνοντας το συγκεκριμένο βραβείο. Σημαίνει πολλά πράγματα για μένα, πρώτον επειδή ένιωσα ιδιαίτερη σύνδεση με την Ελλάδα και μαζί σας από τη στιγμή που το αεροπλάνο μου προσγειώθηκε στην Αθήνα. Σας ευχαριστώ από καρδιάς για την απόφασή σας και ευχαριστώ για μια ακόμη φορά το φεστιβάλ και όλους τους συντελεστές του, ξεκινώντας από τον Διευθυντή μέχρι τον κάθε εθελοντή και εθελόντρια που γνώρισα».

Η Επιτροπή Πανοράματος απένειμε επίσης, τιμητική διάκριση στην ταινία «Η τέχνη καταστρέφει» του Νίκου Κορνήλιου για την «πυκνή κινηματογραφική κατάδειξη των σχέσεων μεταξύ ζωής και τέχνης, μέσα από ένα λιτό σχεδόν χειρωνακτικό αφήγημα με θαυμάσιες ερμηνείες, όπου τα συναισθήματα των προσώπων φωτίζουν τις εκκρεμότητες ενός τραυματικού παρελθόντος και διεκδικούν λύσεις».

Τιμητικό βραβείο στον σκηνοθέτη Τώνη Λυκουρέση για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου απένειμε ο πρόεδρος του ΕΚΚ, Δημήτρης Παπαϊωάννου. Ο Τώνης Λυκουρέσης αφιέρωσε το βραβείο στους νέους σκηνοθέτες, οι οποίοι καταθέτουν με δύναμη και αγάπη τις κινηματογραφικές τους ιστορίες.

Τα δικά τους τιμητικά βραβεία για το πλούσιο έργο τους έλαβαν επίσης, οι συνθέτες Μιχάλης Χριστοδουλίδης και Νίκος Πλάτανος.

Η ηθοποιός Βέρα Κρούσκα παρέλαβε το δικό της τιμητικό βραβείο από την υπουργό πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά και, εμφανώς συγκινημένη, το αφιέρωσε στις δύο καλύτερες ταινίες που έχει κάνει, τη «Χρυσομαλλούσα» και το «Αίμα των αγαλμάτων».

Η βραδιά έκλεισε με την πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας «Ayka» του καζάκου σκηνοθέτη Σεργκέι Ντβορτσεβόι. Η πρωταγωνίστριά του, η ηθοποιός Σαμάλ Γεσλιάμοβα, που κέρδισε βραβείο καλύτερης ηθοποιού στο φεστιβάλ των Κανών, ενσαρκώνει την Άικα, σε μια δραματική ταινία με θέμα μία μετανάστρια που αντιμετωπίζει διλήμματα ζωής και θανάτου. Η avant-premiere της ταινίας πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Rosebud 21 και τη Seven Films.

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου είναι το παλαιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Νίνο Φένεκ Μικελίδη και διοργανώνεται κάθε χρόνο με την υποστήριξη της Βουλής των Ελλήνων, του υπουργείου Πολιτισμού, την Περιφέρεια Αττικής, του ΟΠΑΝΔΑ, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, της FIPRESCI, του Σπιτιού της Κύπρου, της Π.Ε.Κ.Κ, του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΑ και σε συνεργασία με πολιτιστικά ινστιτούτα, εταιρίες διανομής και διάφορους άλλους φορείς. Στόχος του είναι να αναδείξει σύγχρονα αλλά και παλιότερα αριστουργήματα του ευρωπαϊκού και ελληνικού κινηματογράφου, αλλά και επιλεγμένους δημιουργούς από όλον τον κόσμο.

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, ανανεώνει το ραντεβού με τους θεατές τον Οκτώβρη 2019.

Πληροφορίες

Continue Reading

Trending