Επιχειρηματικότητα
Ψηφιακός Μετασχηματισμός ή Ψηφιακή Προσαρμογή;


Ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς μιας επιχείρησης, αλλάζοντας ουσιαστικά τον τρόπο λειτουργίας της προκειμένου να προσφέρει περισσότερη αξία στους πελάτες.
Ψηφιακή προσαρμογή είναι η χρησιμοποίηση ψηφιακών εργαλείων χωρίς αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης
Στο πυρήνα του ψηφιακού μετασχηματισμού μιας επιχείρησης, βρίσκεται η απόφαση να αλλάξει η οργανωτική της κουλτούρα, προκειμένου να ενσωματωθούν τεχνολογικές λύσεις και να ακολουθηθούν με τον καλύτερο τρόπο, οι νέες λειτουργικές αρχές που επιφέρει η συνεχώς μεταβαλλόμενη τεχνολογία, η οποία βασίζεται πάντοτε στις ανάγκες και τις τάσεις της παγκόσμιας αγορά.
Στην ψηφιακή προσαρμογή απλά αξιοποιούμε τις εξελίξεις της τεχνολογίας για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των λειτουργιών και διαδικασιών.
Κατά συνέπεια σε ότι αφορά την Ψηφιακή Προσαρμογή τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Αναζητούμε τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό και προχωράμε στην ενσωμάτωση του στην αμετάβλητη κατά τα άλλα παραγωγική διαδικασία.
Σε ότι αφορά τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό δύο είναι οι κύριοι στόχοι του, όπως και οι στόχοι κάθε μετασχηματισμού, η μείωση του κόστους λειτουργίας και η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Ο συνδυασμός των δύο έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κερδοφορίας.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός συντελείται με ή χωρίς τη βούληση μας και αφορά στον επιχειρηματικό τομέα το σύνολο των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως κλάδου ή μεγέθους, το σύνολο των εργαζομένων σε μια επιχείρηση, αλλά και το σύνολο των προμηθευτών και πελατών της. Μας αφορά δηλαδή ΟΛΟΥΣ.
Εφαρμόζεται σε όλα τα στάδια, στη λειτουργία, την εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία και σε αυτό που είναι η κορυφή του παγόβουνου, στην προώθηση και προβολή, εφαρμόζεται δηλαδή ΠΑΝΤΟΥ.
Για να ξεκινήσει η διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού θα πρέπει η ηγετική ομάδα να συμφωνήσει στο τι σημαίνει ψηφιακό για την επιχείρηση και πως αυτό θα ενταχθεί στο γενικό επιχειρησιακό σχέδιο.
Διακρίνονται τα παρακάτω στάδια υλοποίησης του μετασχηματισμού:
- Αναγνώριση ανάγκης μετασχηματισμού αλλαγής
- Δημιουργία ομάδας εργασίας
- Σχεδιασμός μετασχηματισμού
- Εκπαίδευση στελεχών και προσωπικού
- Εφαρμογή λειτουργιών με ταυτόχρονη επικοινωνία προς προμηθευτές και
- πελάτες
- Αξιολόγηση και επανατροφοδότηση πληροφοριών
Εάν δεν συνειδητοποιηθεί η ανάγκη για μετασχηματισμό και οι συγκεκριμένοι τομείς στους οποίους θα πρέπει να εφαρμοστεί, ότι ενέργειες και αν γίνουν πέφτουν στο κενό. Οι πλέον συνηθισμένες ανάγκες που οδηγούν στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών είναι η αλλαγή στη στάση και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, η αλλαγή στα μοντέλα και την τεχνολογία παραγωγής, αλλά και ο μετασχηματισμός που ενδεχομένως υλοποιεί ο ανταγωνισμός.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη διεργασία είναι ομαδική υπόθεση. Και όπως σε κάθε ομάδα υπάρχει ένας επικεφαλής που συντονίζει όλες τις ενέργειες και έχει τη μεγάλη εικόνα υπό έλεγχο, έτσι και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει κάποιος ο οποίος διαχειρίζεται και παρακολουθεί όλη τη διαδικασία της αλλαγής και ενημερώνει για την πρόοδο, αλλά και για τα εμπόδια που συναντά στη διαδικασία της υλοποίησης. Στην ομάδα θα πρέπει να συμμετέχουν, στελέχη της διοίκησης, του μάρκετινγκ και των πωλήσεων, της παραγωγής, αλλά και εκπρόσωπος των εργαζομένων, μια και αυτοί είναι που καλούνται συνήθως να υλοποιήσουν όλο το επιχειρηματικό έργο.
Μεθοδολογικά, όπως και σε κάθε επιχειρηματικό σχέδιο ο σχεδιασμός περιλαμβάνει επιγραμματικά:
- Ανάλυση PESTLE (τομείς πολιτικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί, τεχνολογικοί, νομικοί
- και οικολογικοί)
- Παρακολούθηση του ανταγωνισμού και αναλύσεις της αγοράς
- Ανάλυση χάσματος GAP Analysis)
- Ανάλυση SWOT
- Διάλογο με το προσωπικό, μια και είναι συχνά πολύ καλά ενημερωμένοι για τις
διαδικασίες παραγωγής, αλλά και για τον ανταγωνισμό
- Διάλογο με τους προμηθευτές και πελάτες
- Διερεύνηση αγοράς ποιος προσφέρει τι από τεχνολογικό εξοπλισμό και λογισμικά
- Εντατική δοκιμή των προς επιλογή τεχνολογικών προτάσεων
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο σχεδιασμός του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ για κάθε επιχείρηση και δεν λειτουργεί τα τακτική του copy – paste.
Στο σχέδιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό οφείλουν να περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
- Λεπτομερής περιγραφή για την ανάπτυξη της στρατηγικής του ψηφιακού μετασχηματισμού και την προετοιμασία του μελλοντικού επιχειρηματικού μοντέλου
- Προγραμματισμός όλων των απαραίτητων μέτρων, έτσι ώστε ο ψηφιακός μετασχηματισμός να είναι επιτυχής
- Καταγραφή όλων των υπαρχουσών ιδεών της ομάδας εργασίας σε ένα πρωτόκολλο αλλαγής, ένα έγγραφο που θα ενημερώνεται σε όλη τη διαδικασία
- Διερεύνηση καινοτομιών, π χ νέος εξοπλισμός ή λογισμικό
- Εισήγηση για αλλαγή υφιστάμενων διαδικασιών ή εισαγωγή νέων
- Καταγραφή κινδύνων
- Εισαγωγή συγκεκριμένων μετρήσιμων, στόχων για την αξιολόγηση
Καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία είναι η εκπαίδευση που αφορά στο σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης, τόσο για τις διαδικασίες και λειτουργίες που αλλάζουν, όσο και για τα οφέλη που θα προκύψουν από την εφαρμογή τους.
Ανάλογα με τη θέση και τις αρμοδιότητες τα μαθήματα μπορεί να είναι είτε με ζωντανή παρουσία, είτε και ηλεκτρονικά με δυνατότητα να τα παρακολουθήσει κανείς σε χρόνο που ο ίδιος θα επιλέξει. Το σημαντικό είναι να έχει ο κάθε εργαζόμενος πρόσβαση στις γνώσεις και τις εμπειρίες των άλλων που είναι απαραίτητες για τη βέλτιστη εκτέλεση των καθηκόντων του.
Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης περιλαμβάνει τις γνώσεις που απαιτούνται για τις βασικές διαδικασίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων που απαιτούνται για την επίτευξη των αποτελεσμάτων και τις γνώσεις για τους τρόπους ικανοποίησης των πελατών και προμηθευτών
Ακολουθεί το στάδιο της εφαρμογής του νέου επιχειρησιακού σχεδιασμού που έχει ενσωματώσει τα τεχνολογικά μέσα και τις νέες διαδικασίες. Ταυτόχρονα αναπτύσσεται μια επικοινωνιακή καμπάνια προς προμηθευτές και πελάτες που ενημερώνει και επεξηγεί για το νέο τρόπο εξυπηρέτησης.
Η αξιολόγηση της εφαρμογής αφού καθοριστεί το τι πρέπει να μετρηθεί και να παρακολουθείται και με τι αναφορές προόδου, απαντά στα ερωτήματα «Σε τι βαθμό συνέβαλε η αλλαγή στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων», «Εάν η διαδικασία εφαρμογής και διαχείρισης των αλλαγών ήταν επιτυχής» και «Τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά». Τα στοιχεία αυτά αναλύονται από την ομάδα του ψηφιακού μετασχηματισμού και ανάλογα προσαρμόζεται και το σχέδιο εφαρμογής.
Παρόλο που η αξία του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι αδιαμφισβήτητη, υπάρχουν παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την εφαρμογή του. Οι κυριότεροι είναι οι παρακάτω:
- Η αδράνεια που απορρέει από τη συνήθεια στο λειτουργικό σύστημα και η
- άρνηση για αλλαγές
- Ο φόβος για την καινοτομία από την έλλειψη γνώσεων και κατανόησης εννοιών
- Ο φόβος για απώλεια άμεσης επαφής και προσωπικής σχέσης με τους πελάτες
- Ο φόβος για απώλεια θέσεων εργασίας
- Η υποτιθέμενη μεγάλη χρονική διάρκεια από το σχεδιασμό μέχρι και την
- εφαρμογή του μετασχηματισμού
- Η έλλειψη επικοινωνίας με τα κατώτερα στελέχη και το προσωπικό
- Το κόστος μετασχηματισμού από την προμήθεια του τεχνολογικού εξοπλισμού έως
- και την εκπαίδευση
Τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι πολλαπλά και συνοψίζονται όπως παρακάτω:
- Βελτίωση επιχειρηματικών και εσωτερικών διαδικασιών
- Βελτίωση της εσωτερικής ικανότητας για αλλαγή στην παραγωγικότητα και την ενσωμάτωση καινοτομιών
- Καλύτερος έλεγχος στη μέτρηση αποτελεσμάτων
- Εξοικονόμηση χρόνου και πόρων από την απλούστευση και την αυξημένη ταχύτητα
- Μείωση του μακροπρόθεσμου κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας με διαδικασίες ελάχιστου κόστους
- Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας
- Βελτίωση της συνεργασίας με προμηθευτές και εξωτερικούς συνεργάτες
- Βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών
- Βελτίωση της εμπειρίας των πελατών
Ωστόσο υπάρχουν και αρκετοί παράγοντες που επιταχύνουν την εφαρμογή του όπως η μείωση του κόστους λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και ανταγωνισμού, τα χρηματοδοτικά εργαλεία που αναπτύσσονται, η φιλικότητα των εφαρμογών προς τον χρήστη και η ανάπτυξη νέων ταχύτατων δικτύων με χρήση οπτικής ίνας και τεχνολογίας 5 G.
Συμπερασματικά προκύπτει ότι η πανδημία ανάγκασε κάθε επιχείρηση να εφαρμόσει σε διάστημα λίγων εβδομάδων συστήματα που διαφορετικά θα έπαιρναν μήνες ή χρόνια. Ωστόσο υπάρχει ακόμη μεγάλο πεδίο για ανάπτυξη δράσεων και ενεργειών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δημιουργεί ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, αλλά απαιτεί υποδομές και εκπαίδευση. Οι τεχνολογικές καινοτομίες χρησιμοποιούνται για να ξεκινήσουν τη διαδικασία μετασχηματισμού, αλλά η εφαρμογή στον οργανισμό διαμορφώνεται και συντηρείται από ανθρώπους.
Ολοκληρώνοντας πρέπει να τονιστεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός για κάθε επιχείρηση είναι διαφορετικός και δεν είναι μια απλή εφάπαξ διαδικασία, αλλά αρκετές συνεχείς και διαδοχικές αλλαγές.
Είναι προφανής η απάντηση λοιπόν, Ψηφιακός Μετασχηματισμός, εκτός εάν η οικονομική κατάσταση τον καθιστά απαγορευτικό, οπότε επιλέγεται ως προσωρινή λύση η Ψηφιακή Προσαρμογή.


Ο Τάσος Γούσιος είναι Σύμβουλος επιχειρήσεων με σπουδές Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και εξειδίκευση στην επιχειρησιακή έρευνα, μεταπτυχιακές σπουδές στο Μάρκετινγκ και Τηλεόραση. Στη συνέχεια, απέκτησε τον μεταπτυχιακό τίτλο «MSc στο Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού», καθώς και τον τίτλο του «ΜΒΑ στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων».
Ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα το 1981 συμμετέχοντας σε δημιουργικό γραφείο επικοινωνίας και το 1985 ίδρυσε την επιχείρηση Alpha Marketing με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, καθώς και Διοργάνωσης Συνεδρίων και Εκδηλώσεων. Διαθέτει ιδιαίτερη εξειδίκευση στους κλάδους του Τουρισμού, της Εκπαίδευσης και γενικότερα των Υπηρεσιών.
Στον Ακαδημαϊκό τομέα συμμετέχει ως συνεργάτης στο Εργαστήριο Τουριστικού Σχεδιασμού Έρευνας και Πολιτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Είναι ιδρυτικό μέλος του Ινστιτούτου Επιχειρηματικού Μέλλοντος – Business Future Institute (BFI).
Φιλοσοφία ζωής, που τη συναντά κανείς και στο moto της Alpha Marketing, “creating strong relations since 1985”, είναι η δημιουργία ισχυρών σχέσεων που αντέχουν στο χρόνο.
You may like
-
Υγιή Ούλα και Διατροφή [ΟΔΗΓΟΣ]
-
«Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω»:
Δωρεάν εκπαιδευτικά webinars για τον καρκίνο του μαστού -
Χαλκιδική ΙΤΒ 2023: Επιστροφή στα επίπεδα 2019
-
Foodex Japan 2023: τα ελληνικά τρόφιμα στην αγορά της Ιαπωνίας!
-
H ATHENS FASHION TRADE SHOW ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
-
Suzuki Vitara Strong Hybrid AWD : Οικονομικό πασπαρτού
Προγράμματα
«Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω»:
Δωρεάν εκπαιδευτικά webinars για τον καρκίνο του μαστού


Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» διοργανώνει για ακόμα μια χρονιά τα εκπαιδευτικά σεμινάρια για τον καρκίνο του μαστού «Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω». Δίνοντας έμφαση στη σημασία της εμπεριστατωμένης ενημέρωσης γύρω από τον καρκίνο του μαστού, τα σεμινάρια στοχεύουν στην παροχή επιστημονικής πληροφόρησης από εξειδικευμένους ομιλητές, για θέματα που αφορούν στη ζωή μετά τη διάγνωση και τη θεραπεία της ασθένειας.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας zoom, δίνοντας την ευκαιρία σε ασθενείς από όλη την Ελλάδα να πάρουν μέρος.
Δηλώσεις συμμετοχής
Τα σεμινάρια απευθύνονται σε κάθε γυναίκα με εμπειρία καρκίνου μαστού και η παρακολούθηση είναι εντελώς δωρεάν.
Οι δηλώσεις συμμετοχής πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά, μέσα από τη σελίδα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» και ανοίγουν μια εβδομάδα πριν από κάθε προγραμματισμένο σεμινάριο:
https://www.almazois.gr/programmata/seminaria-karkinos-mastou-apofasizw-giati-gnwrizw/
Μέγιστος αριθμός συμμετοχών: 100 άτομα ανά σεμινάριο
Πρόγραμμα «Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω» 2023
Τα εκπαιδευτικά webinars «Αποφασίζω γιατί Γνωρίζω» για το 2023 θα πραγματοποιηθούν επιλεγμένες Τετάρτες, από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο.
22 Μαρτίου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Λεμφοίδημα: Τι είναι και τι μπορώ να κάνω γι’ αυτό»
Ομιλητής: Ευριπίδης Τριανταφύλλου
Φυσικοθεραπευτής, MSc
MLD/CDT Certified Instructor
Συντονιστής ΟΕΕ ΑΠΛΕΣΟ
5 Απριλίου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Ο ρόλος της διατροφής μετά τον καρκίνο του μαστού»
Ομιλήτρια: Άννα-Μαρία Μαραγκάκη
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
26 Απριλίου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Οστεοπόρωση μετά τον καρκίνο του μαστού»
Ομιλητής: Γιώργος Τροβάς
Ενδοκρινολόγος
Εργαστήριο Έρευνας Παθήσεων Μυοσκελετικού Συστήματος «Θ.ΓΑΡΟΦΑΛΙΔΗΣ»
ΕΚΠΑ-Νοσοκομείο ΚΑΤ
10 Μαΐου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Διαχείριση παρενεργειών των θεραπειών για τον καρκίνο του μαστού»
Ομιλητής: Νικόλαος Κεντεποζίδης
MD PhD MSc
Παθολόγος Ογκολόγος
Δντης Δ´ Ογκολογικής Κλινικής
Μετροπόλιταν General
24 Μαΐου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Βελτίωση της επιβίωσης και της ποιότητας ζωής μετά τη διάγνωση του
καρκίνου του μαστού»
Ομιλήτρια: Σταυρούλα Ντρουφάκου
Παθολόγος Ογκολόγος
Γενική Κλινική ΙΑΣΩ
7 Ιουνίου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Γονιμότητα μετά τον καρκίνο του μαστού»
Ομιλητής: Νικόλαος Βλάχος
Καθηγητής Μαιευτικής- Γυναικολογίας και υποβοηθούμενης αναπαραγωγής
1 Νοεμβρίου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Καρκίνος του μαστού και μετάσταση»
Ομιλήτρια: Φλώρα Σταυρίδη
MD, MSc, MRCP
Παθολόγος Ογκολόγος
Συνεργάτης Νοσοκομείου Υγεία
Managing Director Care and Cure Oncology Center
15 Νοεμβρίου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Κληρονομικό Σύνδρομο Καρκίνου Μαστού και Ωοθηκών: Η σημασία του
γονιδιακού ελέγχου και των βιοδεικτών»
Ομιλήτρια: Φλωρεντία Φωστήρα
Κλινική Εργαστηριακή Γενετίστρια, PhD, ErCLG, Ερευνήτρια Γ’, ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
29 Νοεμβρίου 2023 (Τετάρτη) • 17:00 – 19:00
«Καρκίνος μαστού και εναλλακτικές θεραπείες: Τα οφέλη και οι κίνδυνοι»
Ομιλητής: Εμμανουήλ Σαλούστρος
Επίκουρος Καθηγητής Ογκολογίας, Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Τα webinars πραγματοποιούνται με την ευγενική υποστήριξη:
ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε., MSD Ελλάδος, Roche Diagnostics Hellas A.E.
Επιχειρηματικότητα
Χαλκιδική ΙΤΒ 2023: Επιστροφή στα επίπεδα 2019


Δυναμικό παρών έδωσε η Χαλκιδική στην κορυφαία εμπορική έκθεση για την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία, ITB 2023, που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο στις 7-9 Μαρτίου έπειτα από 3 χρόνια αναβολών λόγω πανδημίας.
Στην ανανεωμένη και με νέα μορφή ως καθαρά εμπορική έκθεση για πρώτη φορά, συμμετείχαν περίπου 5.500 εκθέτες από 161 χώρες ενώ συγκέντρωσε το ενδιαφέρον περισσοτέρων από 90.000 επαγγελματιών του τουρισμού από 180 χώρες και 3.000 επαγγελματιών των ΜΜΕ στις 3 μέρες διεξαγωγής του. Τα μηνύματα της βιομηχανίας του τουρισμού όπως προέκυψαν από την φετινή διοργάνωση είναι άκρως αισιόδοξα με την πεποίθηση ότι το 2023 θα μπορούσε να είναι έτος ρεκόρ.
Για πρώτη φορά, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής σε συνεργασία με τον Τουριστικό Οργανισμό Θεσσαλονίκης συμμετείχαν με κοινό, αυτόνομο περίπτερο παρουσιάζοντας ένα πολυδιάστατο τουριστικό προϊόν που συνδυάζει city break και τουρισμό αναψυχής σε απόσταση αναπνοής.
Την ίδια αισιοδοξία εισέπραξαν και οι επαγγελματίες και φορείς της Χαλκιδικής στις κατ’ ίδιαν προκαθορισμένες συναντήσεις που πραγματοποίησαν στο περίπτερο της Χαλκιδικής με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία και Τour Operators. Οι προ-κρατήσεις βαίνουν ανοδικά σε σχέση με το 2019 με μία αύξηση της τάξεως του 15% για τη Χαλκιδική στη Γερμανική αγορά, που ενώ ξεκίνησε «μουδιασμένα» λόγω ενεργειακής κρίσης και πληθωρισμού, πλέον επιβεβαιώνεται η αύξηση της ζήτησης και μάλιστα από την αρχή της τουριστικής περιόδου. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι Γερμανοί πράκτορες αναζητούν και συμπεριλαμβάνουν στα πακέτα τους για τη Χαλκιδική θεματικά πακέτα διακοπών που έχουν να κάνουν εκτός από τον περιπατητικό τουρισμό και τη φύση, με το ναυτικό τουρισμό, το μελισσοκομικό και γαστρονομικό τουρισμό και τον τουρισμό εμπειριών.
Τα μηνύματα για τη Χαλκιδική όμως είναι θετικά από το σύνολο των χωρών της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης με την Αγγλική αγορά να συνεχίζει την ανοδική της πορεία στο +16% όσον αφορά τις κρατήσεις σε σχέση το 2019 επεκτείνοντας το πρόγραμμα της και χρονικά και ποσοτικά ξεκινώντας -για πρώτη φορά- τις πτήσεις της στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ από την 1η Απριλίου. Παράλληλα, οι κρατήσεις των Κάτω Χωρών βαίνουν πολύ ικανοποιητικά καταγράφοντας σημαντικές αυξήσεις της τάξεως του 30% σύμφωνα με τους εκπροσώπους της SUNWEB, TUI και Luxair.
Τα στελέχη του ΤΟΧ συναντήθηκαν και με Γερμανούς δημοσιογράφους προκειμένου να συντονιστούν τα Press trips που ετοιμάζονται στην αρχή της τουριστικής σεζόν ενώ το πρώτο Γερμανικό FAM trip θα πραγματοποιηθεί στις 15-18 Μαρτίου σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική.
Η κοινή εκπροσώπηση στην ΙΤΒ της Χαλκιδικής και της Θεσσαλονίκης είναι συνέχεια της στρατηγικής συνεργασίας που έχουν αναπτύξει οι δύο Οργανισμοί για κοινή παρουσία και προβολή σε συγκεκριμένες αγορές-στόχους.
Επιχειρηματικότητα
Έρευνα των Προοπτικών Απασχόλησης του ομίλου ManpowerGroup
Σταθερότητα προσλήψεων από τους Έλληνες εργοδότες για το β΄ τρίμηνο του 2023


Σταθερές στο 7% παραμένουν οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης* (ΝΕΟ) στην Ελλάδα για το β’ τρίμηνο του 2023.
Ο πιο ανταγωνιστικός τομέας είναι τα Χρηματοοικονομικά & Κτηματομεσιτικά με τις προοπτικές απασχόλησης να φθάνουν στο 21%, σημειώνοντας αύξηση 14% έναντι του α’ τριμήνου του 2023.
Ένας από τους κλάδους με τη μεγαλύτερη αύξηση είναι οι Υπηρεσίες Επικοινωνίας με άνοδο κατά 19% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2023.
Η πιο ανταγωνιστική περιφέρεια είναι η Υπόλοιπη Ελλάδα με NEO 12, με αύξηση 9% συγκριτικά με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο.
Αθήνα, 14 Μαρτίου 2023
Σταθερότητα αποτυπώνει η Έρευνα Προοπτικών Απασχόλησης (ΝΕΟ) του ομίλου ManpowerGroup για το β’ τρίμηνο του 2023 (Απρίλιος-Ιούνιος), με τους Έλληνες υπεύθυνους προσλήψεων να παραμένουν συγκρατημένα αισιόδοξοι και να δηλώνουν ότι δεν αναμένουν διαφοροποίηση στις Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης οι οποίες «κλειδώνουν» στο 7%.
Ωστόσο θετικό σημάδι αποτελεί ότι αφενός οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης εμφανίζονται αυξημένες κατά 10% έναντι του β’ τριμήνου του 2022 και αφετέρου ότι η Ελλάδα κατέχει την 1η θέση στην περιοχή ΕΜΕΑ για την αύξηση της χώρας σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τη μέση αύξηση από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι κατά 14%.
Επιπλέον το 30% των 510 Ελλήνων εργοδοτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, το 49% δεν αναμένει κάποια αλλαγή ενώ το 17% προβλέπει μείωση.
Βελτίωση σε 8 στους 9 κλάδους
Οι Έλληνες υπεύθυνοι προσλήψεων αναμένουν ένα βελτιωμένο περιβάλλον απασχόλησης σε 8 από τους 9 τομείς το ερχόμενο τρίμηνο, ενώ ο δείκτης ΝΕΟ σε 1 τομέα εμφανίζει μείωση. Ο ισχυρότερος ρυθμός προσλήψεων στην Ελλάδα καταγράφεται στον τομέα των Χρηματοοικονομικών & Κτηματομεσιτικών με τις προοπτικές απασχόλησης να φτάνουν στο 21%, σημειώνοντας αύξηση κατά 14% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο και 27% από το αντίστοιχο περσινό. Η Ελλάδα τοποθετείται στην 8η θέση παγκοσμίως για την τριμηνιαία άνοδο του τομέα Χρηματοοικονομικά & Κτηματομεσιτικά ξεπερνώντας κατά 13% τη μέση τριμηνιαία αύξηση των συνολικά 41 χωρών.
Ένας από τους κλάδους με τη μεγαλύτερη αύξηση είναι οι Υπηρεσίες Επικοινωνίας με άνοδο κατά 19% συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2023. Ο τομέας με τη μεγαλύτερη αύξηση συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο είναι οι Μεταφορές, Εφοδιαστική Αλυσίδα & Αυτοκινητοβιομηχανία με μεταβολή 30%.
Η πιο ανταγωνιστική περιφέρεια στη χώρα είναι η Υπόλοιπη Ελλάδα με NEO 12, με αύξηση 9% συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο και 2% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2023.
Οι Έλληνες εργοδότες σε οργανισμούς με 250+ εργαζομένους είναι πιο αισιόδοξοι με δείκτη ΝΕΟ 13, αν και οι προθέσεις προσλήψεων μειώθηκαν κατά 7% σε αυτό το μέγεθος οργανισμών συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο. Ακόμη, οι προθέσεις στις μεσαίες επιχειρήσεις (με 50-249 εργαζόμενους) έχουν αυξηθεί κατά 15% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
«Η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα συνεχίζει να βελτιώνεται παρά τις πληθωριστικές τάσεις και τους φόβους για ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτό το θετικό οικονομικό κλίμα αναπτύχθηκε χάρη στην αναζωογόνηση του Τουρισμού που συνεχίζει να ευνοεί την οικονομία μετά την πανδημία, αλλά και στις άμεσες ξένες επενδύσεις, ειδικά στον τομέα των ακινήτων, με τα νέα κατασκευαστικά έργα να κρατούν τους εργοδότες θετικούς στις προσλήψεις. Είναι προφανές ότι στην έρευνα διατηρείται η πρόθεση αύξησης των προσλήψεων για την κάλυψη των αναγκών των μεγάλων έργων» σχολιάζει ο κ. Χαράλαμπος Καζαντζίδης, CEO της ManpowerGroup Ελλάδας.
Οι Προοπτικές Απασχόλησης στον Κόσμο
Σε παγκόσμιο επίπεδο, το β’ τρίμηνο του 2023, οι εργοδότες αναμένουν να αυξήσουν τα επίπεδα προσωπικού με τον ίδιο ρυθμό όπως και το προηγούμενο τρίμηνο, με βάση τις εποχικά προσαρμοσμένες Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης (ΝΕΟ) που παρέμειναν στο 23%.
Οι ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων για το β’ τρίμηνο του 2023 προβλέπονται στις χώρες της Κεντρικής Αμερικής: Παναμάς (41), Κόστα Ρίκα (38) και Γουατεμάλα (38).
Οι προσδοκίες προσλήψεων παραμένουν οι χαμηλότερες, αν και σταθερές στην περιοχή ΕΜΕΑ (18). Η Ουγγαρία καταγράφει τον πιο αδύναμο δείκτη ΝΕΟ (2), ενώ η Νορβηγία (30) αποτυπώνει τις υψηλότερες προθέσεις προσλήψεων στην περιοχή, μαζί με την Ολλανδία (30) και την Ελβετία (30).
Σχετικά με την Έρευνα
Η επόμενη έρευνα θα δημοσιευθεί τον Ιούνιο του 2023 και θα αναφέρεται στις προθέσεις προσλήψεων για το γ’ τρίμηνο του 2023.
Η ManpowerGroup διενέργησε την έρευνα το διάστημα από τις 2-31 Ιανουαρίου σε 38.846 εργοδότες σε 41 χώρες και επικράτειες για τη σφυγμομέτρηση της πρόθεσης προσλήψεων κατά το β’ τρίμηνο του 2023. Η έρευνα περιλάμβανε ανάλυση δεδομένων που λήφθηκαν ως απάντηση σε ένα μόνο ερώτημα:
«Πώς αναμένετε να αλλάξει ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απασχολούνται στην περιοχή της ευθύνης σας το τρίμηνο έως το τέλος Ιουνίου 2023 σε σύγκριση με το τρέχον τρίμηνο;»
(*) Ο όρος Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης (Net Employment Outlook) που χρησιμοποιείται σε αυτή την έρευνα είναι το αποτέλεσμα της αφαίρεσης του ποσοστού των εργοδοτών που αναμένουν αύξηση στο ανθρώπινο δυναμικό τους από το ποσοστό των εργοδοτών που αναμένουν μείωση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το καθαρό υπόλοιπο (είτε θετικό, είτε αρνητικό) των προοπτικών απασχόλησης. Τα δεδομένα έχουν προσαρμοστεί εποχιακά προκειμένου να αντικατοπτρίζουν καλύτερα την πραγματικότητα των προβλεπόμενων προσλήψεων. Αυτές οι προσαρμογές εξομαλύνουν τον αντίκτυπο των εποχιακών διακυμάνσεων, οι οποίες συμβαίνουν τις ίδιες περιόδους κάθε χρόνο.
Σχετικά με τη ManpowerGroup™
Η ManpowerGroup®, η κορυφαία διεθνώς εταιρεία παροχής λύσεων ανθρώπινου δυναμικού, βοηθά τους οργανισμούς να εξελίσσονται και να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα παρέχοντας υπηρεσίες όπως η εύρεση, η αξιολόγηση, η ανάπτυξη και η διαχείριση ταλέντων. Αναπτύσσουμε καινοτόμες λύσεις για εκατοντάδες χιλιάδες οργανισμούς κάθε χρόνο, παρέχοντάς τους εξειδικευμένα ταλέντα, ενώ παράλληλα, βρίσκουμε ουσιαστικές θέσεις εργασίας για εκατομμύρια ανθρώπους από ένα ευρύ φάσμα κλάδων και δεξιοτήτων. Η εξειδικευμένη οικογένεια των “brands” μας – Manpower®, Experis® και Talent Solutions® – δημιουργεί ουσιώδη αξία για τους υποψηφίους και πελάτες σε 75 χώρες εδώ και 70 χρόνια. Είμαστε αναγνωρισμένοι για την εταιρική μας ποικιλομορφία – ως μια από τις καλύτερες εταιρείες που δίνουν έμφαση στις γυναίκες, αλλά και στην ενσωμάτωση, στην ισότητα και την αναπηρία. Το 2023 η ManpowerGroup® αναγνωρίστηκε για 14η φορά ως μια από τις πλέον Ηθικές Εταιρείες στον Κόσμο – “World’s Most Ethical Companies”, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως την πιο αξιόπιστη και αξιόλογη εταιρεία στον κλάδο.
Ο όμιλος ManpowerGroup στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα, ο όμιλος ManpowerGroup ιδρύθηκε το 1998. Μέσα από το δίκτυο δύο υποκαταστημάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη εντοπίζουμε, αξιολογούμε, αναπτύσσουμε και διαχειριζόμαστε ταλέντα σε όλο το φάσμα βασικών κλάδων της Οικονομίας. Πιστοποιημένη σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ποιότητας ISO 9001:2015, στους τομείς εύρεσης και επιλογής προσωπικού καθώς και υπηρεσιών προσωρινής απασχόλησης σε όλο το δίκτυο των υποκαταστημάτων της. Ενώ, το 2020 η ManpowerGroup Ελλάδας απέκτησε την πιστοποίηση Great Place to Work® που υπογραμμίζει το επίπεδο του ομαδικού πνεύματος, της αξιοπιστίας και του σεβασμού που κυριαρχούν στον οργανισμό μας.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη ManpowerGroup Ελλάδας επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες μας.
Για εταιρείες: www.manpowergroup.gr
Για υποψήφιους: www.manpower.gr
Follow us ManpowerGroup Greece
Kατηγορίες
- Editorial
- Lifestyle
- Magazine
- Online Dating
- Online Stories
- Videos
- Αστρολογία
- Αυτοκίνητο
- Βιβλία
- Γαστρονομία
- Διαγωνισμοί
- Διακόσμηση
- Διατροφή
- Εκδηλώσεις
- Εναλλακτικός τουρισμός
- Επαγγελματικά ταξίδια(συνεδριακός-εκθεσιακός τουρισμός)
- Επίκαιρα Πρόσωπα
- Επιχειρηματικότητα
- Έρευνες
- Εστιατόρια-χώροι εκδηλώσεων
- Θέατρο
- Κινηματογράφος
- Μόδα
- Ξενοδοχεία
- Οικογένεια
- Ομορφιά
- Παιδί
- Παρουσίαση
- Προγράμματα
- Προϊόντα
- Προορισμοί-Ελλάδα και εξωτερικό
- Συνέδρια
- Συνεντεύξεις
- Συνταγές
- Τεύχη
- Τέχνη πολιτισμός
- Τουρισμός
- Υγεία
- Φορολογικά
- Ψυχαγωγήσου
- Ψυχολογία
BusinessWoman Facebook
Trending
-
Γαστρονομία
PIZZA FAN. Η ΝΕΑ PIZZA AL FORNO ΜΑΣ ΠΑΕΙ ΙΤΑΛΙΑ
-
Γαστρονομία
Γεύση από τον Τόπο σου από την Ομάδα Ελλήνων Παραγωγών 3αλφα
-
Τουρισμός
Epsilon Hospitality : σημαντικές διακρίσεις στα Tourism Awards 2022
-
Τουρισμός
Δήλωση του Προέδρου της ΠΟΞ κ. Γρηγόρη Τάσιου
-
Τουρισμός
Η GRECOTEL ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΕΞΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ
-
Τουρισμός
Η Ελευσίνα αποκτά διεθνή ακτινοβολία.
-
Τουρισμός
Με επιτυχία και εποικοδομητική συζήτηση ολοκληρώθηκε το 12ο
Διεπιστημονικό Συνέδριο στο Καστελλόριζο -
Τουρισμός
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Global Birdfair» του Λέστερ