Επιχειρηματικότητα
Ψηφιακός Μετασχηματισμός ή Ψηφιακή Προσαρμογή;

Ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς μιας επιχείρησης, αλλάζοντας ουσιαστικά τον τρόπο λειτουργίας της προκειμένου να προσφέρει περισσότερη αξία στους πελάτες.
Ψηφιακή προσαρμογή είναι η χρησιμοποίηση ψηφιακών εργαλείων χωρίς αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης
Στο πυρήνα του ψηφιακού μετασχηματισμού μιας επιχείρησης, βρίσκεται η απόφαση να αλλάξει η οργανωτική της κουλτούρα, προκειμένου να ενσωματωθούν τεχνολογικές λύσεις και να ακολουθηθούν με τον καλύτερο τρόπο, οι νέες λειτουργικές αρχές που επιφέρει η συνεχώς μεταβαλλόμενη τεχνολογία, η οποία βασίζεται πάντοτε στις ανάγκες και τις τάσεις της παγκόσμιας αγορά.
Στην ψηφιακή προσαρμογή απλά αξιοποιούμε τις εξελίξεις της τεχνολογίας για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των λειτουργιών και διαδικασιών.
Κατά συνέπεια σε ότι αφορά την Ψηφιακή Προσαρμογή τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Αναζητούμε τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό και προχωράμε στην ενσωμάτωση του στην αμετάβλητη κατά τα άλλα παραγωγική διαδικασία.
Σε ότι αφορά τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό δύο είναι οι κύριοι στόχοι του, όπως και οι στόχοι κάθε μετασχηματισμού, η μείωση του κόστους λειτουργίας και η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Ο συνδυασμός των δύο έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κερδοφορίας.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός συντελείται με ή χωρίς τη βούληση μας και αφορά στον επιχειρηματικό τομέα το σύνολο των επιχειρήσεων ανεξαρτήτως κλάδου ή μεγέθους, το σύνολο των εργαζομένων σε μια επιχείρηση, αλλά και το σύνολο των προμηθευτών και πελατών της. Μας αφορά δηλαδή ΟΛΟΥΣ.
Εφαρμόζεται σε όλα τα στάδια, στη λειτουργία, την εσωτερική και εξωτερική επικοινωνία και σε αυτό που είναι η κορυφή του παγόβουνου, στην προώθηση και προβολή, εφαρμόζεται δηλαδή ΠΑΝΤΟΥ.
Για να ξεκινήσει η διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού θα πρέπει η ηγετική ομάδα να συμφωνήσει στο τι σημαίνει ψηφιακό για την επιχείρηση και πως αυτό θα ενταχθεί στο γενικό επιχειρησιακό σχέδιο.
Διακρίνονται τα παρακάτω στάδια υλοποίησης του μετασχηματισμού:
- Αναγνώριση ανάγκης μετασχηματισμού αλλαγής
- Δημιουργία ομάδας εργασίας
- Σχεδιασμός μετασχηματισμού
- Εκπαίδευση στελεχών και προσωπικού
- Εφαρμογή λειτουργιών με ταυτόχρονη επικοινωνία προς προμηθευτές και
- πελάτες
- Αξιολόγηση και επανατροφοδότηση πληροφοριών
Εάν δεν συνειδητοποιηθεί η ανάγκη για μετασχηματισμό και οι συγκεκριμένοι τομείς στους οποίους θα πρέπει να εφαρμοστεί, ότι ενέργειες και αν γίνουν πέφτουν στο κενό. Οι πλέον συνηθισμένες ανάγκες που οδηγούν στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών είναι η αλλαγή στη στάση και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, η αλλαγή στα μοντέλα και την τεχνολογία παραγωγής, αλλά και ο μετασχηματισμός που ενδεχομένως υλοποιεί ο ανταγωνισμός.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη διεργασία είναι ομαδική υπόθεση. Και όπως σε κάθε ομάδα υπάρχει ένας επικεφαλής που συντονίζει όλες τις ενέργειες και έχει τη μεγάλη εικόνα υπό έλεγχο, έτσι και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει κάποιος ο οποίος διαχειρίζεται και παρακολουθεί όλη τη διαδικασία της αλλαγής και ενημερώνει για την πρόοδο, αλλά και για τα εμπόδια που συναντά στη διαδικασία της υλοποίησης. Στην ομάδα θα πρέπει να συμμετέχουν, στελέχη της διοίκησης, του μάρκετινγκ και των πωλήσεων, της παραγωγής, αλλά και εκπρόσωπος των εργαζομένων, μια και αυτοί είναι που καλούνται συνήθως να υλοποιήσουν όλο το επιχειρηματικό έργο.
Μεθοδολογικά, όπως και σε κάθε επιχειρηματικό σχέδιο ο σχεδιασμός περιλαμβάνει επιγραμματικά:
- Ανάλυση PESTLE (τομείς πολιτικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί, τεχνολογικοί, νομικοί
- και οικολογικοί)
- Παρακολούθηση του ανταγωνισμού και αναλύσεις της αγοράς
- Ανάλυση χάσματος GAP Analysis)
- Ανάλυση SWOT
- Διάλογο με το προσωπικό, μια και είναι συχνά πολύ καλά ενημερωμένοι για τις
διαδικασίες παραγωγής, αλλά και για τον ανταγωνισμό
- Διάλογο με τους προμηθευτές και πελάτες
- Διερεύνηση αγοράς ποιος προσφέρει τι από τεχνολογικό εξοπλισμό και λογισμικά
- Εντατική δοκιμή των προς επιλογή τεχνολογικών προτάσεων
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο σχεδιασμός του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ για κάθε επιχείρηση και δεν λειτουργεί τα τακτική του copy – paste.
Στο σχέδιο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό οφείλουν να περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
- Λεπτομερής περιγραφή για την ανάπτυξη της στρατηγικής του ψηφιακού μετασχηματισμού και την προετοιμασία του μελλοντικού επιχειρηματικού μοντέλου
- Προγραμματισμός όλων των απαραίτητων μέτρων, έτσι ώστε ο ψηφιακός μετασχηματισμός να είναι επιτυχής
- Καταγραφή όλων των υπαρχουσών ιδεών της ομάδας εργασίας σε ένα πρωτόκολλο αλλαγής, ένα έγγραφο που θα ενημερώνεται σε όλη τη διαδικασία
- Διερεύνηση καινοτομιών, π χ νέος εξοπλισμός ή λογισμικό
- Εισήγηση για αλλαγή υφιστάμενων διαδικασιών ή εισαγωγή νέων
- Καταγραφή κινδύνων
- Εισαγωγή συγκεκριμένων μετρήσιμων, στόχων για την αξιολόγηση
Καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία είναι η εκπαίδευση που αφορά στο σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης, τόσο για τις διαδικασίες και λειτουργίες που αλλάζουν, όσο και για τα οφέλη που θα προκύψουν από την εφαρμογή τους.
Ανάλογα με τη θέση και τις αρμοδιότητες τα μαθήματα μπορεί να είναι είτε με ζωντανή παρουσία, είτε και ηλεκτρονικά με δυνατότητα να τα παρακολουθήσει κανείς σε χρόνο που ο ίδιος θα επιλέξει. Το σημαντικό είναι να έχει ο κάθε εργαζόμενος πρόσβαση στις γνώσεις και τις εμπειρίες των άλλων που είναι απαραίτητες για τη βέλτιστη εκτέλεση των καθηκόντων του.
Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης περιλαμβάνει τις γνώσεις που απαιτούνται για τις βασικές διαδικασίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησης, την ανάπτυξη δεξιοτήτων που απαιτούνται για την επίτευξη των αποτελεσμάτων και τις γνώσεις για τους τρόπους ικανοποίησης των πελατών και προμηθευτών
Ακολουθεί το στάδιο της εφαρμογής του νέου επιχειρησιακού σχεδιασμού που έχει ενσωματώσει τα τεχνολογικά μέσα και τις νέες διαδικασίες. Ταυτόχρονα αναπτύσσεται μια επικοινωνιακή καμπάνια προς προμηθευτές και πελάτες που ενημερώνει και επεξηγεί για το νέο τρόπο εξυπηρέτησης.
Η αξιολόγηση της εφαρμογής αφού καθοριστεί το τι πρέπει να μετρηθεί και να παρακολουθείται και με τι αναφορές προόδου, απαντά στα ερωτήματα «Σε τι βαθμό συνέβαλε η αλλαγή στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων», «Εάν η διαδικασία εφαρμογής και διαχείρισης των αλλαγών ήταν επιτυχής» και «Τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά». Τα στοιχεία αυτά αναλύονται από την ομάδα του ψηφιακού μετασχηματισμού και ανάλογα προσαρμόζεται και το σχέδιο εφαρμογής.
Παρόλο που η αξία του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι αδιαμφισβήτητη, υπάρχουν παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την εφαρμογή του. Οι κυριότεροι είναι οι παρακάτω:
- Η αδράνεια που απορρέει από τη συνήθεια στο λειτουργικό σύστημα και η
- άρνηση για αλλαγές
- Ο φόβος για την καινοτομία από την έλλειψη γνώσεων και κατανόησης εννοιών
- Ο φόβος για απώλεια άμεσης επαφής και προσωπικής σχέσης με τους πελάτες
- Ο φόβος για απώλεια θέσεων εργασίας
- Η υποτιθέμενη μεγάλη χρονική διάρκεια από το σχεδιασμό μέχρι και την
- εφαρμογή του μετασχηματισμού
- Η έλλειψη επικοινωνίας με τα κατώτερα στελέχη και το προσωπικό
- Το κόστος μετασχηματισμού από την προμήθεια του τεχνολογικού εξοπλισμού έως
- και την εκπαίδευση
Τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι πολλαπλά και συνοψίζονται όπως παρακάτω:
- Βελτίωση επιχειρηματικών και εσωτερικών διαδικασιών
- Βελτίωση της εσωτερικής ικανότητας για αλλαγή στην παραγωγικότητα και την ενσωμάτωση καινοτομιών
- Καλύτερος έλεγχος στη μέτρηση αποτελεσμάτων
- Εξοικονόμηση χρόνου και πόρων από την απλούστευση και την αυξημένη ταχύτητα
- Μείωση του μακροπρόθεσμου κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας με διαδικασίες ελάχιστου κόστους
- Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας
- Βελτίωση της συνεργασίας με προμηθευτές και εξωτερικούς συνεργάτες
- Βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών
- Βελτίωση της εμπειρίας των πελατών
Ωστόσο υπάρχουν και αρκετοί παράγοντες που επιταχύνουν την εφαρμογή του όπως η μείωση του κόστους λόγω τεχνολογικών εξελίξεων και ανταγωνισμού, τα χρηματοδοτικά εργαλεία που αναπτύσσονται, η φιλικότητα των εφαρμογών προς τον χρήστη και η ανάπτυξη νέων ταχύτατων δικτύων με χρήση οπτικής ίνας και τεχνολογίας 5 G.
Συμπερασματικά προκύπτει ότι η πανδημία ανάγκασε κάθε επιχείρηση να εφαρμόσει σε διάστημα λίγων εβδομάδων συστήματα που διαφορετικά θα έπαιρναν μήνες ή χρόνια. Ωστόσο υπάρχει ακόμη μεγάλο πεδίο για ανάπτυξη δράσεων και ενεργειών. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δημιουργεί ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, αλλά απαιτεί υποδομές και εκπαίδευση. Οι τεχνολογικές καινοτομίες χρησιμοποιούνται για να ξεκινήσουν τη διαδικασία μετασχηματισμού, αλλά η εφαρμογή στον οργανισμό διαμορφώνεται και συντηρείται από ανθρώπους.
Ολοκληρώνοντας πρέπει να τονιστεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός για κάθε επιχείρηση είναι διαφορετικός και δεν είναι μια απλή εφάπαξ διαδικασία, αλλά αρκετές συνεχείς και διαδοχικές αλλαγές.
Είναι προφανής η απάντηση λοιπόν, Ψηφιακός Μετασχηματισμός, εκτός εάν η οικονομική κατάσταση τον καθιστά απαγορευτικό, οπότε επιλέγεται ως προσωρινή λύση η Ψηφιακή Προσαρμογή.

Ο Τάσος Γούσιος είναι Σύμβουλος επιχειρήσεων με σπουδές Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και εξειδίκευση στην επιχειρησιακή έρευνα, μεταπτυχιακές σπουδές στο Μάρκετινγκ και Τηλεόραση. Στη συνέχεια, απέκτησε τον μεταπτυχιακό τίτλο «MSc στο Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Τουρισμού και Πολιτισμού», καθώς και τον τίτλο του «ΜΒΑ στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων».
Ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα το 1981 συμμετέχοντας σε δημιουργικό γραφείο επικοινωνίας και το 1985 ίδρυσε την επιχείρηση Alpha Marketing με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, καθώς και Διοργάνωσης Συνεδρίων και Εκδηλώσεων. Διαθέτει ιδιαίτερη εξειδίκευση στους κλάδους του Τουρισμού, της Εκπαίδευσης και γενικότερα των Υπηρεσιών.
Στον Ακαδημαϊκό τομέα συμμετέχει ως συνεργάτης στο Εργαστήριο Τουριστικού Σχεδιασμού Έρευνας και Πολιτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Είναι ιδρυτικό μέλος του Ινστιτούτου Επιχειρηματικού Μέλλοντος – Business Future Institute (BFI).
Φιλοσοφία ζωής, που τη συναντά κανείς και στο moto της Alpha Marketing, “creating strong relations since 1985”, είναι η δημιουργία ισχυρών σχέσεων που αντέχουν στο χρόνο.
Επίκαιρα Πρόσωπα
Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.
Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.
Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;
Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;
Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.
Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.
Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.
Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.
Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;
Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.
Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.

Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;
Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας. Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.
Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.
Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand
Εκδηλώσεις
Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..
Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ
Παρουσίαση
Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.
Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.
Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.
Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:
Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα