Connect with us

Επιχειρηματικότητα

“Όταν Γυναίκες του Επιχειρείν συναντούν Γυναίκες στην Πολιτική”-Στρογγυλή Τράπεζα του Thessaloniki Regional Forum

Kυριακή 9 Φεβρουαρίου στις 12:00 με τη συμμετοχή Ελληνίδων Επιχειρηματιών και Γυναικών με πολιτικά αξιώματα στις χώρες των Βαλκανίων

 

Με σκοπό την προώθηση της Γυναικείας Ηγεσίας αλλά και την ανάδειξη των θεμάτων που συνδέουν τις γυναίκες του επιχειρηματικού κόσμου με τις γυναίκες της πολιτικής σκηνής, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος σε συνεργασία με τo Womanitee και την Apson CSR διοργανώνει στo πλαίσιo του 2ου Thessaloniki Regional Forum (Θεσσαλονίκη, 7-9/2) στρογγυλή τράπεζα με θέμα “Όταν Γυναίκες του Επιχειρείν συναντούν Γυναίκες στην Πολιτική”.

H στρογγυλή τράπεζα, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα διεξαχθεί την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου στις 12:00 στο MET Hotel με τη συμμετοχή Ελληνίδων Επιχειρηματιών και Βαλκάνιων Γυναικών με πολιτικά αξιώματα.

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της Πανελλήνιας Διαβούλευσης που διοργανώνει η ΚΕΔΕ σε συνεργασία με την APSON με θέμα « Πώς η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα υποστηρίξει τις Γυναίκες στην Πολιτική».

Round table:“When Women in Business meet Women in Politics”

  • Δρ. Αναστασία Ψωμιάδη Ιδρύtρια και πρόεδρος της APSON CSR
  • Mimi Kodheli, Πρόεδρος Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων Αλβανικού Κοινοβουλίου, τ. Υπουργός Άμυνας
  • Milica Ristovic-Krstic, Πρέσβης Βοσνίας-Ερζεγοβίνης στην Ελλάδα
  •  Ρωξάννη Μπέη, Μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας και του UCLG (United Cities and Local Governments) – International Forum
  • Ιουλία Χαϊδά, Αντιπρόεδρος της  IKTINOS Hellas S.A.
  • Ριάννα Χάιτα, CEO E-Business Clusters & Oceanus Training
  • Αλεξάνδρα Γκανά, Γενική Διευθύντρια της GANMAR ship owners- agency
  • Κατερίνα Ιωακείμ, CEO & Founder Coverstory.gr
  • Αργυρή Κατωπόδη, Luxury Hospitality business owner
  • Γιώτα Ζωγραφάκη, Marketing Professor & Business Coach

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ, το 2019 (2ο τρίμηνο), οι γυναίκες αντιπροσώπευαν το 31% των μελών του κοινοβουλίου στις χώρες της ΕΕ ενώ τα ποσοστά των γυναικών στην επιχειρηματική ηγεσία είναι επίσης χαμηλά: Τον Απρίλιο του 2019, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν μόνο το 27,8% των μελών του διοικητικού συμβουλίου των μεγαλύτερων εισηγμένων στο χρηματιστήριο εταιρειών που είναι εγγεγραμμένες σε χώρες της ΕΕ!

Οι αιτίες των χαμηλών δεικτών εκπροσώπησης των γυναικών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και σε νευραλγικά διοικητικά πόστα του επιχειρηματικού κόσμου είναι πολλαπλές και πολύπλοκες. Οι κυριότεροι λόγοι είναι οι παραδοσιακοί ρόλοι και τα στερεότυπα των φύλων, η έλλειψη υποστήριξης των γυναικών και των ανδρών για την εξισορρόπηση των ευθυνών με την εργασία και οι διαδεδομένες πολιτικές και εταιρικές κουλτούρες.

Το Womanitee σε συνεργασία με την Apson, τον πρώτο οργανισμό στην Ελλάδα με απόλυτη εξειδίκευση στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη & Βιώσιμη Ανάπτυξη, αποφάσισαν να κάνουν κάτι γι’ αυτό. Στην Θεσσαλονίκη και το 2ο Thessaloniki Regional Forum θα εγκαινιαστεί μία σειρά από στρογγυλές τράπεζες, οι οποίες θα διεξαχθούν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, με σκοπό την προώθηση της Γυναικείας Ηγεσίας στην πολιτική και το επιχειρείν.

Τα αποτελέσματα κάθε στρογγυλής τράπεζας θα καταγράφονται, θα επεξεργάζονται από το Womanitee board και θα γίνονται ενέργειες για την εφαρμογή και υλοποίησή τους ώστε να ξεπεραστούν τα πιο σημαντικά από τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες καθημερινά τόσο στην πολιτική όσο και στην επιχειρηματικότητα.

 

Λίγα λόγια για το 2ο  Thessaloniki Regional Forum

Μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, το φόρουμ επιστρέφει υπό τον με τίτλο ‘Πλανήτης Βαλκάνια: το Μέλλον μας σε Κρίσιμο Σταυροδρόμι;’.

Η ατζέντα του συνεδρίου εξετάζει κρίσιμα για την περιοχή ζητήματα που θα καθορίσουν την  πορεία των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί και οι συνεχιζόμενες έριδες στον ταραχώδη αλλά πολλά υποσχόμενο Βαλκανικό χώρο, η προσδοκία της ένταξης του υπόλοιπου κομματιού του στην ΕΕ, οι οικονομικές και αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για τους λαούς των Βαλκανίων αλλά και τους επίδοξους επενδυτές, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των χωρών μας και οι νέες ενεργειακές προκλήσεις θα εξεταστούν σε βάθος σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί η δυναμική της περιοχής. Οι συζητήσεις στο πλαίσιο του 2ου Thessaloniki Regional Forum θα γίνουν από τους ίδιους τους Βαλκάνιους πρωταγωνιστές, αρκετοί από τους οποίους θα κληθούν να πάρουν τις κρίσιμες για το μέλλον της περιοχής μας αποφάσεις.  Διακεκριμένες προσωπικότητες από τους χώρους της πολιτικής και της οικονομίας, διπλωμάτες, ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι διεθνών οργανισμών και μέλη της κοινωνίας των πολιτών θα συναντηθούν στη Θεσσαλονίκη, για μια ανοιχτή συζήτηση για το αύριο.

 

Λίγα λόγια για το womanitee

Womanitee ονομάζονται τα πρώτα κέντρα γυναικείας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα!  Είναι μία πρωτοβουλία της APSON CSR που σε συνεργασία με την AMKE IASIS την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους φορείς της γυναικείας επιχειρηματικότητας στοχεύουν να ενδυναμώσουν και να υποστηρίξουν τις γυναίκες στο επιχειρείν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Φέρουν την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και της ΚΕΔΕ. Το Womanitee σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από την APSON CSR ως μεθοδολογίας Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα προκειμένου να ενσωματωθούν στη στρατηγική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ εστιάζοντας στους SDG 8, SDG 9, SDG 11, SDG 17, SDG 5, SDG4.

 

Αποστολή τoυ Womanitee:

H δημιουργία ΙΣΧΥΡΩΝ γυναικών που επιχειρούν ή επιθυμούν να επιχειρήσουν, μέσω της εκπαίδευσης, της ενημέρωσης και της παροχής στοχευμένων εργαλείων για την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους, των επόμενων βημάτων στην επαγγελματική τους πορεία καθώς επίσης την επανένταξή τους στην αγορά εργασίας.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επαγγέλματα με ζήτηση στον ευρύτερο κλάδο της θαλάσσιας βιοτεχνολογίας

Αυξανόμενη ζήτηση για δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που ανέδειξε το δεύτερο #blueTALK για τη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία, παρουσιάζοντας τις εφαρμογές, τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις προοπτικές απασχόλησης, τόσο για ερευνητικό προσωπικό, όσο και για νέους και νέες χωρίς επιστημονική εξειδίκευση.

Τα blueTALKS, μια σειρά διαδικτυακών συζητήσεων με διακεκριμένους εμπειρογνώμονες στη Γαλάζια Οικονομία, είναι μια ακόμα καινοτόμος πρωτοβουλία της Μίλητος Συμβουλευτική που ενημερώνει και καθοδηγεί δωρεάν νέους 15-29 ετών για τα «Επαγγέλματα της Θάλασσας». Για ακόμα μια φορά, διοργανώθηκε (30/6/2021) υπό την αιγίδα του Junior Achievement Greece, με μεγάλη επιτυχία και απήχηση, σε ζωντανή αναμετάδοση, σε περισσότερες από 10 σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας BlueGenerationProjectGreece.

Η Δρ. Ευθαλία Αρβανίτη, Program manager SUBMARINER Network for Blue Growth EEIG, ανέδειξε εφαρμογές της Θαλάσσιας Βιοτεχνολογίας, όπως τα Συμπληρώματα Διατροφής, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Λιπάσματα, Καλλυντικά, Βιοκαύσιμα και παρότρυνε τους νέους που έχουν μια καινοτόμο ιδέα να έρθουν σε επαφή μαζί της για να λάβουν καθοδήγηση και να την κάνουν πράξη.

Ο Δρ. Πάνος Καλατζής, Regional Aqua manager Europe, Bluestar Adisseo, τόνισε ότι η συνεργασία μεταξύ επιστημόνων, φορέων και επιχειρήσεων είναι προϋπόθεση για την επιτυχία μια νεοφυούς επιχείρησης (startup) στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία. Στην Ελλάδα προοπτικές για συνεργασία προσφέρουν ενδεικτικά ο Παράκτιος Τουρισμός, η Αλιεία και η Ιχθυοκαλλιέργεια.

Ο Δρ. Γεράσιμος Ροδοθεάτος, ειδικός στη Διακυβέρνηση των Ωκεανών, Ερευνητής ΕΚεΠΕΚ, Πάντειο Πανεπιστήμιο, αναφέρθηκε στα ελληνικά Πανεπιστημιακά τμήματα, που παρέχουν σπουδές σε κλάδους, όπως η Θαλάσσια Βιολογία, Ιχθυολογία, Ωκεανογραφία, και σε δύο σημαντικά ερευνητικά ινστιτούτα διεθνούς εμβέλειας, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) και το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ), που εκπονούν έρευνα στο θαλάσσιο περιβάλλον και απασχολούν ερευνητικό, τεχνικό και διοικητικό προσωπικό.

Ο Δρ. Αντώνιος Γυπάκης, Προϊστάμενος Τμημ. Σχεδιασμού & Προγραμματισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Καινοτομίας, ανέδειξε την εθνική στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης με στόχο την παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών, και παρουσίασε χρηματοδοτικά εργαλεία για την υποστήριξη νέων εταιριών στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία.

Το ακροατήριο συμμετείχε ενεργά και έλαβε επιτόπου απαντήσεις σε ερωτήματα που απασχολούν τους νέους/νέες σήμερα, όπως «πώς μπορώ να βρω εργασία σε αυτό τον κλάδο» και «υπάρχει επαγγελματική κατάρτιση στην Ελλάδα, που να οδηγεί σε απασχόληση στη Θαλάσσια Βιοτεχνολογία».

Σε αυτό το πλαίσιο, και με άδεια του Υπουργείου Παιδείας, το Blue Generation Project, φέρνει τους νέους σε επαφή με όλους τους κλάδους της Γαλάζιας Ανάπτυξης, μέσα από διαδικτυακές παρουσιάσεις σε σχολεία, ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και σχετικούς φορείς. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα για δωρεάν mentoring επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς και επίσκεψης σε εγκαταστάσεις επιχειρήσεων (studyvisits) του κλάδου. Επίσης, έχουν αναπτυχθεί Δωρεάν ψηφιακά εργαλεία που διευκολύνουν την πρόσβαση των νέων στη Γαλάζια Οικονομία: Οδηγός Καριέρας και το Blue Career job platform στην οποία οι εργοδότες αναρτούν δωρεάν αγγελίες για ζήτηση ανθρώπινου δυναμικού.

Την ευρωπαϊκή αυτή πρωτοβουλία, υποστηρίζουν ολοένα και περισσότεροι φορείς, με κεντρικό μήνυμα “I am on board”. Ενδεικτικά αναφέρονται: Junior Achievement Greece, Εκπαιδευτικός Σύνδεσμος Αθηνών «Ο ‘Ήφαιστος», Σχολές ΩΜΕΓΑ, Κοινωνική Επιχείρηση Knowl διά βίου μάθησης, Ευρωπαϊκό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Κατάρτισης (E.Kε.Π.Ε.Κ.), Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε), Academy of Entrepreneurship, PremiumConsulting, Aephoria.net, BlueGrowth, Blog Great Greek Big Blue, YOUTHshare project, EviaIsland Κοιν. Σ. Επ., neolaia.gr, epixeiro.gr, Greek Travel Pages, yourpulses.com, insider.gr.

Περισσότερες Πληροφορίες

Website: Blue Generation Facebook: Blue Generation project

Instagram: blue_generation_project LinkedIn: Blue Generation project

Twitter: BlueGeneration

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Το Women TechEU στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας.

Η νόσος covid-19 έχει διαταράξει την επαγγελματική και κοινωνική ζωή όλων μας. Ανησυχία και έντονος προβληματισμός σε όλα τα επίπεδα. Η επιχειρηματικότητα πάει με αργούς ρυθμούς και οι «συστημικές» τράπεζες εξακολουθούν  να μην στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Το ελληνικό σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» των 30,5 δισ. ευρώ ενέκρινε το συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ (ECOFIN) μαζί με τα αντίστοιχα σχέδια άλλων 11 κρατών-μελών.

Μαζί με το ελληνικό πρόγραμμα εγκρίθηκαν και αυτά της Αυστρίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Λετονίας, του Λουξεμβούργου, της Σλοβακίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.

Η Ελλάδα θα ενισχυθεί με συνολικά 30,5 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα πρώτα 4 δισ. ευρώ αναμένεται να εκταμιευθούν έως το τέλος Ιουλίου, ενώ το συνολικό ύψος των διαθέσιμων πόρων έως το τέλος του έτους, προβλέπεται να φθάσει τα 7,5 δισ. ευρώ.

Το σχέδιο αναμένεται να κινητοποιήσει πόρους ύψους 60 δισ. ευρώ σε 106 μεγάλες επενδύσεις και 68 μεταρρυθμίσεις και βρίσκεται ήδη στη φάση της εφαρμογής, με κάποια από τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις να βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε την πρωτοβουλία «Women TechEU» ένα νέο πρόγραμμα της ΕΕ που στηρίζει τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες και παρέχει βοήθεια ώστε οι εν λόγω επιχειρήσεις να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας του αύριο.

Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο νέο  πρόγραμμα για τα οικοσυστήματα καινοτομίας  του προγράμματος «Ορίζων Ευρώπη», με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας (ΕΣΚ). Τα στοιχεία δείχνουν ότι μόνο το 15% των καινοτόμων νεοφυών επιχειρήσεων ιδρύονται ή συνιδρύονται από γυναίκες, ενώ μόλις το 6% έχουν ιδρυτικές ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες. Οι εν λόγω επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες αντλούν λιγότερα επιχειρηματικά κεφάλαια απ’ ότι οι αντίστοιχες επιχειρήσεις που αποτελούνται αποκλειστικά από άνδρες, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων για επενδύσεις ζωτικής σημασίας στα αρχικά στάδια, ενώ και τα ποσά που συγκεντρώνουν συνήθως είναι χαμηλότερα. Σε όλη την Ευρώπη μόνο το 5% περίπου των επιχειρηματικών κεφαλαίων διοχετεύεται σε μικτές ομάδες και μόλις το 2% σε ομάδες που αποτελούνται μόνο από γυναίκες.

Η πρωτοβουλία «Women TechEU» αντιμετωπίζει αυτό το χάσμα μεταξύ των φύλων όσον αφορά την καινοτομία, στηρίζοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις υπερπροηγμένης τεχνολογίας που διοικούνται από γυναίκες στα αρχικά στάδια που παρουσιάζουν τον υψηλότερο κίνδυνο. Το πρόγραμμα θα προσφέρει χρηματοδοτική στήριξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις που διοικούνται από γυναίκες με επιχορηγήσεις ύψους 75.000 ευρώ.

Η κα. Μαρίγια Γκαμπριέλ, Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας τόνισε: «Μέσω της πρωτοβουλίας «Women TechEU», θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των νεοφυών επιχειρήσεων που διοικούνται από γυναίκες και να δημιουργήσουμε ένα ευρωπαϊκό οικοσύστημα υπερπροηγμένης τεχνολογίας με περισσότερη δικαιοσύνη και ευημερία. Πιστεύουμε ότι η σημερινή στήριξη σε γυναίκες στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας θα αυξήσει τις πιθανότητές τους για επιτυχία και θα τονώσει το συνολικό ευρωπαϊκό οικοσύστημα καινοτομίας, ελκύοντας περισσότερα γυναικεία ταλέντα.»

Υπολογίζεται έως 50 ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα της υπερπροηγμένης τεχνολογίας από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και τις συνδεδεμένες χώρες να χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρώτης πιλοτικής πρόσκλησης υποβολής προτάσεων της πρωτοβουλίας «Women TechEU», η οποία θα ολοκληρωθεί στις 10 Νοεμβρίου 2021.

Υπάρχουν ευκαιρίες χρηματοδότησης και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την  σύγχρονη και ευρωπαϊκή Ελλάδα του μέλλοντος.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Hatzi Filax Group for Α. Χατζόπουλος Α.Ε.: Customer Experience Project

Η εταιρία Α. ΧατζόπουλοςΑ.Ε., η οποία εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων εύκαμπτης συσκευασίας για τις βιομηχανίες τροφίμων & ποτών, καλλυντικών, χημικών και φαρμακευτικών προϊόντων, στοχεύοντας στην επιτυχή εξέλιξή της, προχώρησε στην υλοποίηση ενός προγράμματος ανάπτυξης Customer Experience B2B. 

Το πρόγραμμα Customer Experience ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία από τη Hatzi Filax Group -Consulting | Training | Technology, υπό την καθοδήγηση της κ. Χάτζη Σκευοφύλακα, προσφέροντας τις κατάλληλες κατευθύνσεις και εργαλεία που να ανταποκρίνονται στο όραμα της εταιρίας.


Η Hatzi Filax Group σχεδίασε και υλοποίησε το πρόγραμμα Customer Experience B2B για την ομάδα της Α. Χατζόπουλος Α.Ε., με διαδραστικό και ευέλικτο τρόπο, ενώ οι εκπαιδεύσεις έγιναν εξ’ αποστάσεως. Στόχος του προγράμματος ήταν η μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας από την εξυπηρέτηση στην νέα εποχή παροχής Εμπειρίας στον Πελάτη.

www.hatzifilax.com

Continue Reading

Trending