Γαστρονομία
Η Επιχειρισιακή λειτουργία του συνεταιρισμού Ζαγοράς

O αιωνόβιος Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, ευρύτερα γνωστός από τα κόκκινα μήλα με το εμπορικό σήμα «ZAGORIN», λειτουργεί αδιάλειπτα από το 1916. Ο Συνεταιρισμός, κομίζοντας μια ισχυρή εμπορική παράδοση της περιοχής που φημίζονταν μάλιστα για τον εμπορικό στόλο της, πολύ λίγα χρόνια μετά την ίδρυσή του ανέπτυξε έντονη εμπορική δραστηριότητα.
Το 95% των προϊόντων είναι που διακινεί ο Συνεταιρισμός τα μήλα. Πέραν αυτών, ο Συνεταιρισμός συγκεντρώνει και διακινεί αχλάδια, κάστανα κεράσια, ακτινίδια και γενικότερα μικροποσότητες από διάφορα είδη δενδρωδών καλλιέργειών που διαθέτουν τα μέλη του. Τα μήλα που ανήκουν κυρίως στη ποικιλία «starking». Επίσης καλλιεργούνται άλλες ποικιλίες μήλων όπως, «golden», «fuji», «royal gala», «jonagold», «reinette du Canada», και τα Π.Ο.Π. από το 2011, Φυρίκια Πηλίου, ποικιλία που καταγράφεται από τον 18ο αιώνα στη περιοχή. Το 2016 μάλιστα δημιούργηθηκε σε συνεργασία με τον Γυναικείο Αγροτουριστικό Συνεταιρισμό Ζαγοράς και το πρώτο προϊόν μεταποίησης, το Πετιμέζι από τα Π.Ο.Π. Φιρίκια Πηλίου. Πρόκειται για ένα υψηλής διατροφικής αξίας εύγεστο συμπύκνωμα το οποίο προορίζεται για χρήση σε διάφορες εκφάνσεις των διατροφικών επιλογών. Η Οργάνωση αποτελεί και προμηθευτή πρώτης ύλης για χυμοποίηση μήλων από εταιρεία που δραστηριοποιείται στη περιοχή της Μαγνησίας.
Ήδη πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, πέραν των κεντρικών εγκαταστάσεων που διατηρούσε στη παραλία του Χορευτού, καθώς το εμπόριο γινόταν δια θαλάσσης, λειτουργούσε και υποκατάστημα προώθησης προϊόντων στον Πειραιά, ενώ είχε καθορισμένους εμπορικούς αντιπροσώπους σε διάφορα λιμάνια της χώρας όπως της Μυτιλήνης ή της Ρόδου. Ο Συνεταιρισμός λειτουργεί καταστήματα στις κεντρικές λαχαναγορές της χώρας, από το 1965 στην Αθήνα και από το 1973 στη Θεσσαλονίκη. Έτσι αναπτύχθηκε ένα ευρύ εμπορικό δίκτυο και σήμερα τα μήλα «ZAGORIN» βρίσκονται στα ράφια όλων των γνωστών αλυσίδων. Παράλληλα, πέραν από τα δικά του Πρατήρια στις Λαχαναγορές, έχει αναπτύξει ένα δίκτυο αξιόλογων συνεργατών – χονδρεμπόρων που διακινούν τη παραγωγή.

Σημαντικές όμως είναι οι επενδύσεις στο ίδιο το προϊόν. 70 χρόνια μετά την ίδρυσή του, ο Συνεταιρισμός εκπόνησε εμπορικό σήμα, το πασίγνωστο πλέον “ZAGORIN”, και δέκα χρόνια μετά, στα 80 χρόνια του, επικόλλησε ετικέτα με το εμπορικό σήμα σε κάθε μονάδα προϊόντος. Αποτέλεσε την πρώτη ελληνική επιχείρηση αγροτικών προϊόντων που έδωσε ταυτότητα στο προϊόν. Παράλληλα με το γνωστό οβάλ ετικετάκι που άρχισε να τοποθετείται σε κάθε μήλο, σε κάθε αχλάδι, σε κάθε ακτινίδιο αλλά και σε όλες τις συσκευασίες, την ίδια χρονιά, το 1996 κατοχύρωσε Π.Ο.Π. για τα μήλα Ζαγοράς. Μάλιστα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήταν τα πρώτα μήλα που έλαβαν αυτή την υψηλού επιπέδου διάκριση.
Ωστόσο ο Συνεταιρισμός διακρίνεται και για την προσήλωσή στις καλλιεργητικές τεχνικές με στόχο την ποιότητα των προϊόντων και την προστασία των καλλιεργητών-καταναλωτών παράλληλα με τη διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος. Το παραπάνω επιτυγχάνεται με Τεχνικές που ενσωματώνονται στο Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Γεωργικής Παραγωγής και αφορά όλες τις καλλιέργειες των παραγωγών – μελών. Παράλληλα ένα πλήρες Σύστημα Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων για όλα προϊόντα που διαχειρίζεται και εμπορεύεται, εξασφαλίζει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο του στόχου.
Το Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης είναι ένα σύστημα οργάνωσης μιας γεωργικής εκμετάλλευσης που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Ορθή Γεωργική Πρακτική, Ασφάλεια και Υγιεινή Εργαζομένων, Ασφάλεια Προϊόντων, Ιχνηλασιμότητα και Φιλοπεριβαλλοντικές Δράσεις. Στοχεύει στη δημιουργία της βάσης για αποτελεσματική και επικερδή παραγωγή, σε μια οικονομικά βιώσιμη και περιβαλλοντικά υπεύθυνη γεωργική επιχείρηση, ενσωματώνοντας σύγχρονες καλλιεργητικές πρακτικές, με αποτέλεσμα τη μείωση των εισροών. Η ολοκληρωμένη διαχείριση καλλιεργειών μπορεί να θεωρηθεί ως ένας τρόπος γεωργικής παραγωγής μεταξύ της συμβατικής και βιολογικής γεωργίας, με στόχο την πλήρη κάλυψη των απαιτήσεων του σύγχρονου καταναλωτή.
Η παραγωγή ασφαλών τροφίμων και η διαφύλαξη της υγείας του καταναλωτή, αποτελεί ηθική ευθύνη και νομική υποχρέωση του Α.Σ. Ζαγοράς και στηρίζεται σε ένα σύστημα βάσει του οποίου εντοπίζονται και ελέγχονται τα σημεία εκείνα της παραγωγικής διαδικασίας στα οποία ελλοχεύουν κίνδυνοι. Εφαρμόζεται δηλαδή ένα σύστημα πρόληψης και όχι καταστολής, βασιζόμενο όχι στον τελικό έλεγχο αλλά στον εντοπισμό και την αναγνώριση όλων των πιθανών αρνητικών παραγόντων για την υγεία του καταναλωτή σε όλα τα μετασυλλεκτικά στάδια της παραγωγής, στην ανάλυση και εκτίμηση της σοβαρότητας των προβλημάτων και της πιθανότητας εμφάνισής τους καθώς και στον προσδιορισμό μηχανισμών για τον έλεγχο και την αντιμετώπιση τους.

Τα ανωτέρω συστήματα διαχείρισης που εφαρμόζει στηρίζονται στις απαιτήσεις των προτύπων AGRO2, GLOBALGAP/GRASP, ISO22000, και στα ιδιωτικά πρότυπα από αλυσίδες Super-market. Για τα παραπάνω πρότυπα ο συνεταιρισμός ελέγχεται, επιθεωρείται και πιστοποιείται από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης καθώς και από τις αλυσίδες που προμηθεύει προϊόντα.
Παρά τις μεγάλες δυσκολίες της εποχής, το έτος 1953, σύμφωνα με τα στοιχεία του αρχείου, συζητήθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα διακίνησης προϊόντων στο εξωτερικό, ως προοπτική ανάπτυξης της Οργάνωσης. Μάλιστα ως χώρες – στόχοι καθορίστηκαν είτε οι Βόρειες Χώρες είτε η Αίγυπτος, ίσως λόγω και της ισχυρής παρουσίας πηλιορείτικης παροικίας που υπήρχε κυρίως στην Αλεξάνδρεια.
Η εξαγωγική δραστηριότητα του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζαγοράς Πηλίου, ξεκίνησε τελικά στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Οι χώρες στις οποίες διαχρονικά έχει εξάγει προϊόντα ο Συνεταιρισμός ανέρχονται σε περισσότερες από 25. Για την εισχώρηση σε καινούριες αγορές, χρησιμοποιούνται και ευρωπαϊκά εργαλεία, όπως είναι τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα προώθησης επώνυμων φρούτων και λαχανικών σε τρίτες χώρες.
Τα τελευταία χρόνια εξάγονται μήλα σταθερά στην Αίγυπτο, στην Κύπρο, στο Ισραήλ, στη Βουλγαρία αλλά και σε άλλες χώρες της Βαλκανικής, όπως η Ρουμανία. Η Αίγυπτος απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των μήλων προς εξαγωγή. Παράλληλα, εξάγεται ετησίως στην Ιταλία μεγάλο μέρος της παραγωγής κάστανου, που αποτελεί ένα από τα κυρίως δευτερεύοντα προϊόντα του Συνεταιρισμού. Περιστασιακά έχουν γίνει και εξαγωγές ακτινιδίων με προορισμό τον Λίβανο. Χώρες – στόχοι παραμένουν οι αγορές της Αραβικής Χερσονήσου,.
Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς κατατάσσεται στις σημαντικότερες επιχειρήσεις του Νομού Μαγνησίας και απασχολεί προσωπικό που ανέρχεται σε 120-125 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας, ενώ περισσότερα από 50 άτομα εξ’ αυτών αποτελούν μόνιμο προσωπικό.
Το 2018 ο Συνεταιρισμός καταχωρήθηκε στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομίας με κύριο άξονα την αλληλεγγύη και τον συνεργατισμό που αναπτύσσει διαχρονικά.
Έχει περισσότερα από 750 φυσικά πρόσωπα ως μέλη και επιπλέον 1 νομικό πρόσωπο στο οποίο υπάγονται περισσότερα από 40 φυσικά πρόσωπα, συνεπώς εξυπηρετεί άμεσα ή έμμεσα περίπου 800 μέλη. Είναι υποχρεωτική η διατήρηση της συνεταιριστικής μερίδας για τουλάχιστον 10 έτη από κάθε εγγραφόμενο μέλος.
Συστατικό στοιχείο λειτουργίας του Συνεταιρισμού, είναι η υποχρεωτικότητα παράδοσης του συνόλου της παραγωγής από τα μέλη.
Προϊόντα
LG SOUNDBAR ESSENTIALS ΓΙΑ ΤΟ HOME OFFICE

Η τεχνολογία της LG δεν αναβαθμίζει μόνο την ψυχαγωγία, αλλά και την επαγγελματική σας καθημερινότητα.
Η LG Electronics (LG) αναδεικνύει μια λιγότερο προβεβλημένη αλλά εξαιρετικά χρήσιμη πλευρά των LG Soundbars: τη συμβολή τους στην αναβάθμιση της εμπειρίας του Home Office. Γιατί η τεχνολογία ήχου υψηλής ποιότητας δεν αφορά μόνο ταινίες και μουσική, αλλά και τη σαφήνεια στο λόγο, την καθαρότητα της φωνής και την αποτελεσματική επικοινωνία στις τηλεδιασκέψεις.
Σκέψου έξυπνα: Το soundbar δεν είναι μόνο για ψυχαγωγία
Με την ολοένα και μεγαλύτερη υιοθέτηση της τηλεργασίας, η ποιότητα ήχου στις επαγγελματικές επικοινωνίες αποκτά καθοριστική σημασία. Τα soundbars της LG διαθέτουν εξελιγμένα χαρακτηριστικά καθαρότητας φωνής και βελτιωμένη ακουστική απόδοση που ενισχύουν σημαντικά την εμπειρία σε online meetings, παρουσιάσεις και virtual συνεργασίες.
Χάρη στην τεχνολογία AI Sound Pro, το soundbar προσαρμόζει αυτόματα την απόδοση του ήχου στο είδος του περιεχομένου, είτε παρακολουθείτε μια διάλεξη, είτε συμμετέχετε σε ένα εταιρικό call. Οι πολλαπλές είσοδοι σύνδεσης (Bluetooth, HDMI, USB) εξασφαλίζουν απόλυτη συμβατότητα με laptops, desktops ή και tablets.

Έλεγχος με ευκολία μέσω LG ThinQ
Η LG φέρνει την εμπειρία χρήσης στο επόμενο επίπεδο με την εφαρμογή LG ThinQ. Μέσα από το smartphone σας, μπορείτε να ελέγχετε πλήρως το soundbar: να συνδέετε τη συσκευή, να ρυθμίζετε την ένταση, να αλλάζετε λειτουργία ήχου και να προσαρμόζετε κάθε ρύθμιση με ευκολία και ακρίβεια, όλα μέσα από μία εφαρμογή.
Επαγγελματισμός & στυλ στο χώρο εργασίας
Τα soundbars της LG χαρακτηρίζονται από κομψό, διακριτικό design, εναρμονίζονται εύκολα με την αισθητική κάθε γραφείου και ενσωματώνονται αρμονικά στο χώρο. Με δυνατότητα τοποθέτησης κάτω από οθόνη ή πάνω στο γραφείο, καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο, χωρίς να συμβιβάζουν την απόδοση.
Ιδανικό για multitasking: από το meeting… στη μουσική χαλάρωσης
Το ίδιο soundbar που σας προσφέρει πεντακάθαρη φωνή κατά τη διάρκεια ενός Zoom call, μετατρέπεται σε εργαλείο χαλάρωσης στο τέλος της ημέρας με βαθύ, δυναμικό ήχο για ταινίες ή μουσική. Χάρη στη συνεργασία με τεχνολογίες όπως Dolby Atmos , η LG εξασφαλίζει κορυφαία ηχητική εμπειρία, κάθε στιγμή.
LG Soundbars – το κρυφό “όπλο” του παραγωγικού Home Office
Είτε εργάζεστε από το σπίτι πλήρως, είτε με υβριδικό μοντέλο, ένα soundbar της LG αποτελεί σημαντική αναβάθμιση στον εξοπλισμό γραφείου, προσφέροντας όχι μόνο ψυχαγωγία αλλά και επαγγελματικό ήχο που κάνει τη διαφορά στις online επαφές.
Προϊόντα
CLEAN & GREEN LAUNDRY: ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΛΥΝΤΗΡΙΑ ΤΗΣ LG

Αλλαγή σεζόν χωρίς κόπο – με βιώσιμη τεχνολογία, χωρητικότητα για όλη την οικογένεια και φροντίδα που σέβεται το περιβάλλον.
Η αλλαγή ντουλάπας σημαίνει πολλά πλυντήρια: καλοκαιρινά ρούχα που φυλάσσονται, χειμωνιάτικα που βγαίνουν ξανά στη χρήση, καθώς και παπλώματα και κουβέρτες που χρειάζονται φρεσκάρισμα.
Η LG Electronics, δίνει τη λύση με τα νέα πλυντήρια μεγάλης χωρητικότητας, που συνδυάζουν αποτελεσματικότητα, ταχύτητα και βιώσιμη λειτουργία.
Με γνώμονα την εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, αλλά και τη φροντίδα των υφασμάτων, τα πλυντήρια της LG είναι εξοπλισμένα με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες. Η λειτουργία Steam™ εξασφαλίζει βαθύ καθαρισμό και απομάκρυνση αλλεργιογόνων, προστατεύοντας ταυτόχρονα τα υφάσματα. Το Inverter Direct Drive™ μοτέρ, με 10 χρόνια εγγύηση και τεχνολογία 6 Motion, προσφέρει αξιοπιστία και αντοχή στο χρόνο, ενώ η τεχνολογία TurboWash™ επιτρέπει πλύσιμο σε μόλις 39 λεπτά. Παράλληλα, η ενεργειακή απόδοση κατηγορίας Α ή Β συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, ενώ οι έξυπνες λειτουργίες, όπως η δυνατότητα προσθήκης ρούχων κατά τη διάρκεια της πλύσης, η συνδεσιμότητα ThinQ™, το Smart Diagnosis, το Wi-Fi και το Smart Pairing, κάνουν την εμπειρία πιο πρακτική και πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες του σύγχρονου νοικοκυριού.

Η περίοδος της αλλαγής σεζόν είναι η ιδανική στιγμή για να αξιοποιήσουμε αυτές τις δυνατότητες. Τα καλοκαιρινά ρούχα μπορούν να πλυθούν πριν αποθηκευτούν ώστε να παραμείνουν καθαρά και φρέσκα μέχρι την επόμενη χρονιά, ενώ τα χειμωνιάτικα φρεσκάρονται με ένα γρήγορο πρόγραμμα Steam™ για αίσθηση ανανέωσης. Τα μεγάλα φορτία, όπως παπλώματα και κουβέρτες, βρίσκουν τη λύση τους σε πλυντήρια μεγάλης χωρητικότητας, εξοικονομώντας χρόνο και κόστος καθαριστηρίου.
Δύο χαρακτηριστικά μοντέλα της LG ξεχωρίζουν: το LG F4X7511TSB, με ενεργειακή απόδοση Α, αποτελεί την ιδανική λύση για οικογένειες που θέλουν να συνδυάσουν οικονομία και τεχνολογία αιχμής και το LG F0P3CYV2W, με εντυπωσιακή χωρητικότητα 20 κιλών και ενεργειακή απόδοση Β, είναι το απόλυτο πλυντήριο για παπλώματα, κουβέρτες και ογκώδη ρούχα, προσφέροντας πρακτικότητα σε μεγάλη κλίμακα.
Με τα μεγάλης χωρητικότητας πλυντήρια της LG, η αλλαγή σεζόν γίνεται ευκαιρία για ένα νέο ξεκίνημα με περισσότερη καθαριότητα, λιγότερη κατανάλωση και φροντίδα που σέβεται τον πλανήτη.
Η LG κάνει το σύνθημα Clean & Green Laundry πραγματικότητα.
Γαστρονομία
Η PIZZA FAN ΤΑ ΕΧΕΙ ΕΚΑΤΟΣΤΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

Το εκατοστό της κατάστημα άνοιξε η Pizza Fan στον Ωρωπό, στη
διεύθυνση: Προποντίδος και Προικονήσου 1 και ήταν μια πραγματική γιορτή γεύσεων
για τους pizza lovers.
Οι νέες λαχταριστές συνταγές της Pizza Fan είχαν την τιμητική τους. Οι διάσημες πίτσες
της σειράς Al Forno, με ζύμη ζυμωμένη στο χέρι, η σειρά Pizza Bianca με Philadelphia,
αλλά και οι νέες σειρές προϊόντων: MyBurger, MyPasta, MySalad, που δημιούργησε ο
γνωστός σεφ Δημήτρης Σκαρμούτσος, έκλεψαν καρδιές.
Με μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία 29 χρόνων στην Ελλάδα και 2.500 εργαζόμενους η
Pizza Fan είναι μια ελληνική εταιρεία που είναι σήμερα πρώτη με διαφορά στο χώρο του
pizza delivery και ανοίγει δρόμους επενδύοντας σε εξαιρετικές πρώτες ύλες, την καινοτομία
και τις προσιτές για όλους τιμές.
-
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
-
Υγεία
Πώς να ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης
-
Υγεία
Βαριατρική: Η λύση στην παχυσαρκία
-
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves
-
Lifestyle
Ανακατασκευή Μεζονέτας στη Βούλα από το studio LILA architect + designer
-
Κινηματογράφος
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΣΚΡΟΥΤΖ ΚΑΡΟΛΟΣ ΝΤΙΚΕΝΣ ΣΤΟ RADIO CITY
-
Εκδηλώσεις
«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»