Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Η σύγχρονη επιχείρηση στο νέο περιβάλλον: Φορολογία. Κίνητρα. Επενδύσεις.

Τον δημόσιο διάλογο για το νέο επιχειρηματικό περιβάλλον, έτσι όπως διαμορφώνεται πλέον στη χώρα μας, άνοιξαν με πρωτοβουλία τους ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΞΑΓΩΓΕΩΝ – ΣΕΒΕ και η GRANT THORNTON, στο πλαίσιο εσπερίδας που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Η σύγχρονη επιχείρηση στο νέο περιβάλλον: Φορολογία. Κίνητρα. Επενδύσεις.».

Στην κατάμεστη, από κορυφαία στελέχη του επιχειρηματικού, πολιτικού και ερευνητικού κόσμου,  αίθουσα Maistros του Τhe Met Hotel, συζητήθηκαν οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, οι διεθνείς και εγχώριες προκλήσεις, τα στρατηγικά θέματα που σχετίζονται με το σύγχρονο επενδυτικό, φορολογικό και αναπτυξιακό περιβάλλον καθώς και οι ευρύτερες τάσεις της εγχώριας και διεθνούς αγοράς.

Στο χαιρετισμό του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε ότι η χώρα έχει ανάγκη από άμεσες μεταρρυθμίσεις και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η στόχευση της πολύ επιτυχημένης εσπερίδας που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ  από κοινού με την Grant Thornton κινείται στην ίδια κατεύθυνση με την κυβέρνηση. Η κατεύθυνση αυτή είναι προς την ισχυρή και βιώσιμη ανάπτυξη. Όλοι μαζί θα πετύχουμε το στόχο, που θα δώσει το δημοσιονομικό χώρο για να υλοποιηθεί το αναπτυξιακό, κοστολογημένο και κοινωνικά ευαισθητοποιημένο πρόγραμμα της Κυβέρνησης». Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Φορολογικής Πολιτικής & Δημόσιας Περιουσίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος σημείωσε ότι «οι εξαγωγικές επιχειρήσεις της Βόρειας Ελλάδας εκφράζουν τη δυναμική και την εξωστρέφεια της Ελληνικής Οικονομίας. Τη δυναμική αυτή, θέλουμε να την ενισχύσουμε μέσα από τη στήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων, με φορολογικά και αναπτυξιακά κίνητρα, αλλά και ουσιαστικές και βαθιές μεταρρυθμίσεις που θα αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της γραφειοκρατίας και της έλλειψης ανταγωνιστικότητας».

Στο δικό του καλωσόρισμα προς τους προσκεκλημένους της εσπερίδας, ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος επισήμανε πως «Η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη από σύγχρονες και εξωστρεφείς επιχειρήσεις, οι οποίες θα δημιουργήσουν τη βάση για μία βιώσιμη αναπτυξιακή πορεία. Τα λάθη του παρελθόντος πρέπει να αποτελέσουν ένα καλό διδακτικό μάθημα, λειτουργώντας ως οδηγός για τις μελλοντικές μας ενέργειες. Κίνητρα για αύξηση της εγχώριας παραγωγής και ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με ένα νέο ευέλικτο φορολογικό σύστημα που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν. Αυτοί θα πρέπει να είναι οι πυλώνες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, βασιζόμενοι πάντα στο μοντέλο «Παράγω και Εξάγω». Ο ΣΕΒΕ με τη μακρόχρονη εμπειρία του και την υψηλή εξειδίκευσή του σε θέματα εξαγωγικού επιχειρείν θα συνδράμει στη διαμόρφωση της εξαγωγικής στρατηγικής της χώρας, βοηθώντας ουσιαστικά τις ελληνικές επιχειρήσεις στην αύξηση της εξωστρέφειάς τους».

Τέλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Grant Thornton στην Ελλάδα, κ. Βασίλης Καζάς, απευθυνόμενος στους παραβρισκόμενους θεσμικούς και επιχειρηματικούς παράγοντες ανέφερε ότι «κατά τη γνώμη μας η επιχείρηση του μέλλοντος, αυτή που θα επιβιώνει μακροπρόθεσμα, θα πρέπει να διαθέτει τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά. Πρώτον, εταιρική διακυβέρνηση, σύγχρονες δομές και διαδικασίες που διέπουν όλες τις λειτουργείες της επιχείρησης. Δεύτερον, καινοτομία και εξωστρέφεια. Τρίτον, ψηφιακό μετασχηματισμό. Με άλλα λόγια, έννοιες όπως το blockchain, το artificial intelligence και τα robotics θα πρέπει να αποτελούν μέρος της καθημερινότητας κάθε επιχείρησης. Τέταρτο και τελευταίο χαρακτηριστικό είναι οι επενδύσεις στην κουλτούρα και στους ανθρώπους της επιχείρησης. Είμαι πολύ περήφανος που βλέπω ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα επιβίωσαν γιατί επέδειξαν και εφάρμοσαν αυτά τα χαρακτηριστικά».

Στη συνέχεια, τα στελέχη της Grant Thornton, κ. Θύμιος Μπουλούτας, Financial Services Partner και κ. Σωτήρης Γιούσιος, Tax Senior Partner, παρουσίασαν τις προκλήσεις και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, καθώς επίσης και το φορολογικό και επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα, αντίστοιχα.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης παρουσιάστηκαν ώριμες προτάσεις που αφορούν στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην Ελλάδα. Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, κ. Νίκος Βέττας δήλωσε χαρακτηριστικά πως «η ύπαρξη ενός κρίσιμου αριθμού επιχειρήσεων που είναι προσανατολισμένες από πλευράς καινοτομίας και εξαγωγών στις ‘δύσκολες’ αγορές, αποτελεί έναν συνολικό παράγοντα εξυγίανσης της ελληνικής οικονομίας». Αναφερόμενος δε στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας είπε πως «υπό προϋποθέσεις, μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά ώστε η χώρα να αποτελέσει κόμβο σε όλη την Νοτιοανατολική Ευρώπη και με κέντρο στρατηγικής τον σχηματισμό και προσέλκυση ανθρώπινου κεφαλαίου». Στη δική του τοποθέτηση ο Πρόεδρος της Grant Thornton, Δρ. Νικόλαος Καραμούζης υπογράμμισε ότι «δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τα στατιστικά δεδομένα. Η χώρα μας για να πετύχει αναπτυξιακούς ρυθμούς 3% θα πρέπει να ενορχηστρώσει μια αύξηση των ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων με διψήφιο αριθμό, της τάξης του 13%-15%, για τα επόμενα χρόνια». Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση, στην ενέργεια, στις τράπεζες, στο φορολογικό σύστημα, στην υγεία και στην δικαιοσύνη. Κλείνοντας, ο π. Πρόεδρος του ΣΕΒΕ/ CEO THINK TANK SEVE, κ. Δημήτρης Λακασάς ανέφερε πως «οι εξωστρεφείς και καινοτόμοι επιχειρηματίες θα πρέπει να εστιάσουν στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, ήτοι στο artificial intelligence, στη νανοτεχνολογία, στη ρομποτική και στην είσοδο της ρομποτικής στην παραγωγική διαδικασία».

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Εξέλιξη των Χρηματοδοτικών Προϊόντων στην Τραπεζική Αγορά: Από την Παράδοση στην Καινοτομία

Οι ανάγκες των επιχειρήσεων για κεφάλαια μπορούν πάντα να ικανοποιηθούν εν μέρει ή το σύνολό τους από τα χρηματοδοτικά προϊόντα που προσφέρουν για το σκοπό αυτό οι σύγχρονες Τράπεζες. Ωστόσο οι ανάγκες αυτές παραμένουν πάντα δύο ειδών,  ανάγκες για άμεση ρευστότητα  και ανάγκες για επενδύσεις.

Οι τράπεζες παραδοσιακά οδηγούσαν τους επιχειρηματίες σε δύο μορφές δανεισμού  για κεφάλαια κίνησης και για παγιοποιήσεις. Τα πρώτα δάνεια, χαμηλότερου ύψους έχουν βραχυχρόνια διάρκεια και διασφαλίζονται  με εξασφαλίσεις που μπορούσαν να ρευστοποιηθούν πιο άμεσα (επιταγές, συναλλαγματικές, καταθετικούς λογαριασμούς κλπ) ενώ τα δάνεια παγίων έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και συνήθως καλύπτονται με εμπράγματες εξασφαλίσεις (συχνά την ίδια την επένδυση, βάρη σε ακίνητα, μηχανήματα και λοιπά).

Σήμερα η Τραπεζική αγορά, εξαιτίας της απελευθέρωσής της αλλά και του μεγάλου ανταγωνισμού  προσφέρει νέες, πιο φρέσκες μορφές χρηματοδότησης (δάνεια μέσω λογαριασμών overdraft, χρηματοδοτήσεις με εκχώρηση απαιτήσεων από τις πωλήσεις μέσω πιστωτικών καρτών, χρηματοδοτήσεις μέσω διατραπεζικής αγοράς, βιοτεχνικά δάνεια κλπ) που τελικά ικανοποιούν πάντα τις δύο βασικές αυτές ανάγκες των επιχειρήσεων.

Ποια ωστόσο είναι τα κριτήρια αξιολόγησης ενός αιτήματος για χρηματοδότηση, από μία Τράπεζα:

Τα πλαίσια των πιστοδοτήσεων αποτελούνται από μία σειρά κανόνων, που επιβάλλονται από τις εκάστοτε Νομισματικές Αρχές (Νομοθεσία, Υπουργεία, Κεντρικές Τράπεζες) και μια σειρά κανόνων που ορίζονται από τις ίδιες τις Τράπεζες και αφορούν την νομιμότητα , την ασφάλεια και την αποδοτικότητα των πιστοδοτήσεών τους.

Η πιο μεγάλη καινοτομία στην Ελληνική Τραπεζική αγορά των τελευταίων χρόνων είναι η χρήση ειδικών μοντέλων που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των επιχειρήσεων. Με τη μέθοδο αυτή οι Τράπεζες αξιολογούν, ενιαία, ομοειδείς επιχειρήσεις. Εξαλείφοντας την υποκειμενικότητα στη κρίση συνδυάζουν ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και διαμορφώνουν ευέλικτα πλαίσια εξασφαλίσεων και αποπληρωμής των δανείων  από πλευράς των επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα απλοποιούνται οι διαδικασίες και συντομεύουν οι σχετικοί χρόνοι.

Τα ποιοτικά κριτήρια αφορούν  στην  εικόνα  και στη θέση  μιας επιχείρησης  στο αντίστοιχο κλάδο και την αγορά που δραστηριοποιείται. Μελετώνται λοιπόν , το management και το επιχειρησιακό της παρελθόν, ο τόπος εγκατάστασης της μονάδας, το τεχνολογικό της επίπεδο και η υποδομή, το δίκτυο παραγωγής και διανομής των προϊόντων, τα χρόνια  λειτουργίας και το στάδιο ζωής της επιχείρησης, η φερεγγυότητα των φορέων της επιχείρησης , η διάδοχη κατάσταση, οι διοικητικές τους ικανότητες, η συνέπεια στις συναλλαγές, η λογιστική διαχείριση, η ύπαρξη τυχόν νομικών κινδύνων κ.α.

Από την άλλη μεριά στα ποσοτικά κριτήρια  συμμετέχουν  τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται στις οικονομικές καταστάσεις, τουλάχιστον για την τελευταία τριετία (πάγια στοιχεία , αποθέματα, πιστώσεις , διαθέσιμα, ίδια κεφάλαια, δανειακές επιβαρύνσεις , κύκλος εργασιών , διαχείριση εσόδων και εξόδων σε σχέση με τα κέρδη , ζημίες , τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και Ασφαλιστικούς φορείς κ.α)

Οι Τράπεζες βαθμολογούν (scoring) τις επιχειρήσεις και τις κατατάσσουν, ταξινομούν (rating) σε μία κλίμακα που ορίζει την πιστοληπτική τους ικανότητα (λήψη δανείου- δυνατότητα αποπληρωμής). Με βάση την κατάταξη αυτή εγκρίνονται οι μορφές δανεισμού, το ύψος, η διάρκεια και οι τυχόν εξασφαλίσεις που θα απαιτηθούν .

Τσουλιά Μαριάννα

Ανώτερο Στέλεχος της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Πίστης της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος.


Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Επένδυση στην άριστη εξυπηρέτηση

Η παγκόσμια οικονομική κρίση την οποία βιώνουμε φέρνει εταιρίες και οργανισμούς μπροστά σε σημαντικά διλήμματα και αποφάσεις στρατηγικής σημασίας.

Κοινός στόχος όλων – ανεξάρτητα από την εποχή – παραμένει η διατήρηση των εσόδων και της συνέχειας της επιχείρησης. Με ποιες στρατηγικές κινήσεις οι οργανισμοί θα ανακάμψουν και θα αυξήσουν τη θέση τους στην αγορά;

Μήπως η Ποιοτική Εξυπηρέτηση Πελατών είναι το Στρατηγικό Εργαλείο; Η απάντηση είναι καταφατική και ας δούμε πώς αυτό τεκμηριώνεται!

1.  Όπως αποδεικνύουν η μία μετά την άλλη οι έρευνες και αντλώντας στοιχεία από μελέτη για την κατάταξη Fortune 500, το μόνο ουσιαστικό στοιχείο το οποίο κρίνει τη βιωσιμότητα και τη ‘διάρκεια ζωής’ μιας επιχείρησης στην εποχή μας είναι το SERVICE! Η διάκριση γίνεται ανάμεσα σε ‘ΕΥΚΟΛΕΣ’ και ‘ΔΥΣΚΟΛΕΣ’ εταιρείες στα μάτια του πελάτη και ο διαχωρισμός αυτός αφορά ολόκληρο τον οργανισμό και τη λειτουργία του – όχι μόνον τμήματα με τον τίτλο Customer Service, Υπηρεσία Παραπόνων ή Πωλήσεις.

2. Νοέμβριος του 1859: ο Κάρολος Δαρβίνος με την έκδοση της Καταγωγής των Ειδών ξεσηκώνει θύελλα αντιδράσεων υποστηρίζοντας πως η φύση έχει να επιδείξει τεράστια ποικιλία και πως θα επιβιώσουν οι καλύτερα γενετικά εξοπλισμένοι οργανισμοί.

Πολλούς Νοέμβρηδες μετά (Νοέμβριος 2008) η θεωρία του επανέρχεται στο προσκήνιο χωρίς να κατονομάζεται πάντα, με τη λογική ότι οι ‘οργανισμοί’ που θα ‘επιζήσουν’ θα είναι εκείνοι που διαθέτουν τα προσόντα για να αντιμετωπίσουν τις αντιξοότητες του περιβάλλοντος (βλέπε καταστροφικές κρίσεις). Για τη σύγχρονη επιχείρηση τέτοιος μηχανισμός είναι η ‘εκπαίδευση’.

Οι επιχειρήσεις επιβάλλεται να δώσουν έμφαση στην ποιότητα και στην ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων. Οι ‘εκπτώσεις’ στους τομείς αυτούς θα έχουν καταστρεπτικά αποτελέσματα. Οι άνθρωποι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων!  Οι άνθρωποι και οι σχέσεις συνεργασίας και εξυπηρέτησης που οικοδομούν εσωτερικά και εκπέμπουν εξωτερικά.

3. Ειδικά σε περιόδους κρίσης η απαίτηση για μείωση του κόστους και περικοπές είναι πανταχού παρούσα. Αναμφισβήτητα η μείωση κόστους με τα προγράμματα ‘σμίκρυνσης’ (downsizing) αποτελεί γνωστή – και κατανοητή – αντίδραση των επιχειρήσεων σε περιόδους ύφεσης. Αποτελεί μια επιλογή κλασικής σοφίας της οποίας η αποτελεσματικότητα αμφισβητείται.

Και εάν κάποια κόστη μπορούν να ‘συμμαζευτούν’, εκείνα της υποστήριξης της εξυπηρέτησης (και των πωλήσεων) θα πρέπει να μένουν ανέπαφα. Η εμπειρία των ανθρώπων της Εξυπηρέτησης είναι πολύ σημαντική. Οι γνώσεις τους δεν είναι εύκολο να ‘μεταγγιστούν’ σε νεοπροσληφθέντες. Είναι αυτοί οι άνθρωποι της εξυπηρέτσης που μπορούν να στηρίξουν την επιχείρηση σε κάθε περίοδο, να μεταδώσουν την αξία της στους πελάτες και τους συνεργάτες και να ισχυροποιήσουν το θετικό της αντίκτυπο στην αγορά.

4. Επιφανείς καθηγητές Στρατηγικής Διοίκησης στην Ελλάδα προτείνουν στις επιχειρήσεις να αναζητήσουν ριζοσπαστικές ιδέες ανάπτυξης για να ξεπεράσουν την παγκόσμια οικονομική συγκυρία.

Τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών αποτελούν μια ανεξάντλητη πηγή ιδεών που σχεδόν ποτέ δεν αξιοποιείται. Αναζητούμε συνήθως ιδέες από την πλευρά της επιχείρησης, βάζουμε τα τμήματα Marketing να σκαρφιστούν νέες υπηρεσίες και επενδύουμε σωρούς χρήματος στους συμβούλους για ΤΗΝ ΙΔΕΑ,  ενώ έχουμε – συχνά μάλιστα τεκμηριωμένα και γραπτώς – ευρεία γκάμα ιδεών, υλοποιήσιμων, λογικών και παράλογων, από τις επικοινωνίες των εκπροσώπων εξυπηρέτησης με τους πελάτες μας. Εάν πράγματι ΑΚΟΥΤΕ τους πελάτες σας, αναζητήστε τη γνώση μέσα από τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης και θα εντοπίσετε τις ριζοσπαστικές ιδέες που χρειάζεστε, μάλλον δωρεάν.

5. Ένα από τα μεγαλύτερα ‘σχολεία’ στον κόσμο, το Harvard, μέσα από τις έρευνες που διεξάγει, επιβεβαιώνει πως η έμφαση από τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς δίδεται στο ‘κατακτητικό’ marketing, δηλαδή στη συνεχή προσπάθεια να αποκτηθούν νέοι πελάτες. Είναι όμως δυνατόν πάντοτε να ΥΠΑΡΧΟΥΝ νέοι πελάτες; Πόσοι είναι τέλος πάντων αυτοί; Και τι γίνεται με τους υπάρχοντες; Ποιος ασχολείται μαζί τους; Ποιος τους φροντίζει καθόλη τη διάρκεια ζωής και παραμονής τους στην εταιρεία; Μάλλον κανείς συστηματικά.

Η επιστήμη της Ποιοτικής Εξυπηρέτησης Πελατών διαθέτει τα θεμελιώδη εκείνα κεφάλαια που μπορούν να αναπτύξουν και να διατηρήσουν τους υφιστάμενους πελάτες. Θα πρέπει λοιπόν οι οργανισμοί να την κατακτήσουν. Θα αναγνωρίσουν τότε πράγματι πως είναι 7 φορές πιο οικονομικό να διατηρούν τους πελάτες τους από το να αποκτούν συνεχώς νέους. Θα αρχίσουν να εφαρμόζουν στρατηγικές After Sales Service, προγράμματα συγκράτησης πελατών, ενέργειες αφοσίωσης και γιατί όχι στρατηγικές επανάκτησης πελατών.

Η παγκόσμια κρίση απαιτεί και παγκόσμια συντονισμένη αντίδραση. Οι ειδικοί προτείνουν επένδυση στην Άριστη Εξυπηρέτηση Πελατών, ως τη σίγουρη στρατηγική κίνηση για τη μακροβιότητα, διαφοροποίηση και ισχυροποίηση των επιχειρήσεων. Και εάν η λέξη επένδυση αντιβαίνει στην κοινή λογική των κρίσεων, σκεφθείτε πως οι στρατηγικές επιλογές εκείνων που διαπρέπουν, πάντοτε διαφέρουν από την ‘πεπατημένη’.


Άρθρο αρχείου

Μαρίνα Γιαρένη

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Φέτος στον Μασούτη είναι Κάθε Μέρα Πάσχα!

Γιατί κάθε μέρα τα σούπερ μάρκετ Μασούτης  γεμίζουν το πασχαλινό σας καλάθι με προσφορές και δώρα!

Η εταιρεία Μασούτης, πιστή  στη δέσμευσή της να προσφέρει σε κάθε οικογένεια και σε κάθε περίσταση, σας δίνει κάθε μέρα την ευκαιρία να κερδίζετε, κάνοντας τις αγορές σας από οποιοδήποτε κατάστημα Μασούτης αλλά και από το e-shop στο www.masoutis.gr από 15 Απριλίου έως 4 Μαΐου 2024.

Κάθε μέρα, 100 τυχεροί κερδίζουν 50€ σε πόντους στην mas card, ενώ κάθε εβδομάδα 14 τυχεροί κερδίζουν προϊόντα τεχνολογίας!

Αναλυτικότερα, με κάθε αγορά αξίας 20€ αποκτάτε και 1 συμμετοχή. Όσες περισσότερες συμμετοχές συγκεντρώνετε, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχετε να είστε μία/ένας από τις τυχερές/τους τυχερούς.

Οι τυχερές/οί προκύπτουν έπειτα από ηλεκτρονικές κληρώσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά.

*Από την ενέργεια εξαιρούνται οι αγορές σε καύσιμα, είδη καπνού, κενές φιάλες, τύπος (εφημερίδες/ περιοδικά), κάρτες χρόνου ομιλίας/internet.

Τα σούπερ μάρκετ Μασούτης είναι δίπλα σας για να σας προσφέρουν όλα όσα επιθυμείτε για το πασχαλινό σας τραπέζι μαζί με πολλές προσφορές και δώρα!

Με 400 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα τα σούπερ μάρκετ Μασούτης είναι πάντα δίπλα στον καταναλωτή και ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε οικογένειας προσφέροντας  «οικονομικά και ελληνικά προϊόντα».

Σας προσφέρουν ελληνικό αρνί και κατσίκι στην πιο ανταγωνιστική τιμή της αγοράς!

Εκλεκτή  ποιότητα και ελληνικότητα στην πιο οικονομική τιμή! Και αμέτρητες άλλες προσφορές για τις εορταστικές αγορές!

Γιατί στα σούπερ μάρκετ Μασούτης, είναι Κάθε Μέρα Πάσχα!

Continue Reading

Trending